Προς το περιεχόμενο

Ποια η λογική του να έχει προτεραιότητα ο εισερχόμενος (απο δεξιά) στην κυκλική διασταύρωση;


Dr_Pepper

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ο ΚΟΚ είναι αυτός που είναι. Θα μπορούσε να είναι διαφορετικός. Όπως και να χει, αν όλοι συμφωνούν να τον τηρούν τα ατυχήματα θα είναι ελάχιστα. Αν εσένα σου φαίνεται λογικό να έχει προτεραιότητα ο κύκλος, γιατί διαφορετικά θα παραμένει σταματημένος, εμένα μου φαίνεται λογικό να έχει προτεραιότητα εκείνος που μπαίνει στον κύκλο, γιατί τότε θα ήταν μπλοκαρισμένοι οι δρόμοι που οδηγούν στον κύκλο. Το θέμα είναι ότι κάπου πρέπει να συμφωνήσουμε. 

Λιγότερα αυτοκίνητα, να μία λύση. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 102
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

7 ώρες πριν, $Gkuts είπε

Σε χώρες όπως η Αγγλία και η Κύπρος, όπου η κυκλοφορία είναι στην αριστερή πλευρά του δρόμου, στους κυκλικούς κόμβους προτεραιότητα έχουν όσοι κινούνται εντός, καθώς όσοι εισέρχονται βρίσκονται εξ αριστερών.

 

Ναι αλλά και τα roundabouts στην Αγγλία είναι αριστερόστροφα, δεν είναι δεξιόστροφα όπως στην Ελλάδα. Και σε αυτές τις χώρες έχει προτεταιότητα όποιος έρχεσαι από αριστερά στις διασταυρώσεις εκτός από roundabouts και είσοδοι σε κύριο δρόμο (λ.χ όταν μπαίνεις στον αυτοκινητόδρομο). Δες εδώ τον κόμβο στο Lofthouse (Νότια του Leeds) μεταξύ Μ1 και Μ62. (2 φορές την ημέρα το κάνω επί 7 χρόνια). 

Αν και το παραπάνω έχει φανάρια και στο roundabout και στις εισόδους βλέπεις το traffic flow. 

Lofthouse_Interchange-LD11525.jpg

Μόνο ένα δεξιόστροφο roundbout υπάρχει σε όλη την Βρετανία και είναι το magic roundabout στο Swindon. 

swindon-roundabout-fb.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Apoll είπε

Ναι αλλά και τα roundabouts στην Αγγλία είναι αριστερόστροφα, δεν είναι δεξιόστροφα όπως στην Ελλάδα. Και σε αυτές τις χώρες έχει προτεταιότητα όποιος έρχεσαι από αριστερά στις διασταυρώσεις εκτός από roundabouts και είσοδοι σε κύριο δρόμο (λ.χ όταν μπαίνεις στον αυτοκινητόδρομο). Δες εδώ τον κόμβο στο Lofthouse (Νότια του Leeds) μεταξύ Μ1 και Μ62. (2 φορές την ημέρα το κάνω επί 7 χρόνια). 

Αν και το παραπάνω έχει φανάρια και στο roundabout και στις εισόδους βλέπεις το traffic flow. 

Lofthouse_Interchange-LD11525.jpg

Μόνο ένα δεξιόστροφο roundbout υπάρχει σε όλη την Βρετανία και είναι το magic roundabout στο Swindon. 

swindon-roundabout-fb.jpg

Ναι είναι η προτεραιότητα σε όποιον έρχεται απο αριστερά αλλά και στον κύκλικό κόμβο ΜΠΑΙΝΕΙΣ ΕΚΕΙ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ (άρα έχεις προτεραιότητα επειδή μπαίνεις αν ήταν σαν εμάς)  

Αλλά ΔΕΝ έχεις γιατί ΕΞΑΙΡΟΥΝ τους κυκλικούς κόμβους απο αυτό και δίνουν προτεραιότητα σε αυτούς μέσα στον κύκλο. 

image.png.6f91a60413bb39aa6b31966cf39bbf29.png

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

Ναι είναι η προτεραιότητα σε όποιον έρχεται απο αριστερά αλλά και στον κύκλικό κόμβο ΜΠΑΙΝΕΙΣ ΕΚΕΙ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ (άρα έχεις προτεραιότητα επειδή μπαίνεις αν ήταν σαν εμάς)  

Αλλά ΔΕΝ έχεις γιατί ΕΞΑΙΡΟΥΝ τους κυκλικούς κόμβους απο αυτό και δίνουν προτεραιότητα σε αυτούς μέσα στον κύκλο. 

image.png.6f91a60413bb39aa6b31966cf39bbf29.png

Αυτό δεν έγραψα; 

Αναφορά σε κείμενο

 εκτός από roundabouts και είσοδοι σε κύριο δρόμο

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
40 λεπτά πριν, Apoll είπε

Αυτό δεν έγραψα; 

 

Οκ συγγνώμη λάθος το διάβασα νόμιζα ότι το έγραψες για να πεις κάτι τύπου "δεν δίνουν προτεραιότητα σε αυτούς μέσα στον κύκλο απλά εκει έτσι και αλλιώς προτεραιότητα έχει ο απο αριστερά" 

4 ώρες πριν, jadawin είπε

Αν εσένα σου φαίνεται λογικό να έχει προτεραιότητα ο κύκλος, γιατί διαφορετικά θα παραμένει σταματημένος, εμένα μου φαίνεται λογικό να έχει προτεραιότητα εκείνος που μπαίνει στον κύκλο, γιατί τότε θα ήταν μπλοκαρισμένοι οι δρόμοι που οδηγούν στον κύκλο.

Με την μόνη διαφορά ότι αν μπλοκάρει ο κύκλος μπλοκάρουν και οι δρόμοι που οδηγούν στο κύκλο γιατί ο ΚΟΚ(σωστά) απαγορεύει την αναστροφή 

Ενώ αν υπάρχει συμφόρηση και δίνεται προτεραιότητα στους εντός του κύκλου θα ξεμπλοκάρει ο κύκλος πιο εύκολα. 

 

9 ώρες πριν, tzotzo είπε

Καλό θα ήταν να μη μπλεκουμε εθνική οδό

Την συμπεριέλαβα και την εθνική οδό δεν γίνεται αυτό μόνο στην εθνική οδό αλλά σε κάθε περίπτωση που "μικρός" δρόμος ή στενό συνδέεται με "μεγαλύτερο" δρόμο

πχ είσαι χολαργό στην Περικλέους βεβαίως βεβαίως και κάποιος έρχεται απο τα δεξιά σου απο την Βενιζέλου 

image.png.16b2a8e28e04660e98b440f3e666e254.png

Και ας είναι απο τα δεξιά σου δεν έχει προτεραιότητα αυτός και θα έχει και stop λογικά εκει κάτσε να τσεκάρω 

Όντως έτσι 

E6CbGAi.png

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Apoll είπε

Ναι αλλά και τα roundabouts στην Αγγλία είναι αριστερόστροφα, δεν είναι δεξιόστροφα όπως στην Ελλάδα.

 

αριστεροστροφα ειναι στην ελλαδα

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ίσως γιατί όταν ο κυκλικός κόμβος γέμιζε δεν σε άφηνε κανείς να μπεις μέσα , γι'αυτό η λογική ίσως λέει ότι αυτός που μπαίνει να έχει προτεραιότητα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, makis269 είπε

Ίσως γιατί όταν ο κυκλικός κόμβος γέμιζε δεν σε άφηνε κανείς να μπεις μέσα , γι'αυτό η λογική ίσως λέει ότι αυτός που μπαίνει να έχει προτεραιότητα.

Μα σε αυτό ακριβώς οδηγεί η λογική του να αφήνεις τον απο δεξιά  να μπεί μέσα (γεμίζει ο κύκλος αν υπάρχει πολύ κίνηση) 
Έχω βάλει στο πρώτο  tab και φωτογραφία σε περίπτωση που δεν μπορεί κάποιος να σχηματίσει εικόνα με την φαντασία του. 

image.png.7ba3801d8e1c8e4fff08e1a546ee9ece.png

Αν σταματήσει το αμάξι (κόκκινο βελάκι) για να περάσει όλος ο κόσμος που ειναι απο δεξιά του (μπλέ βελάκια ) τότε όλοι μέσα στον κύκλο θα σταματήσουν πίσω απο το αμάξι που δείχνω με το κόκκινο βελάκι και η "ουρά" μέσα στον κύκλο θα φτάσει να γεμίσει τον κύκλο (εαν υποθέσουμε ότι συνέχεια έρχονται αμάξια απο εκει που δείχνω με το μπλέ βελάκι) 

Θα μου πεις όπως είπε και ένας άλλος φίλος "ναι αλλά αν έχει προτεραιότητα ο μέσα στον κύκλο τότε θα μεγαλώνει η ουρά απο την είσοδο με τα μπλε βελάκια" 

Σωστά αλλά

1) Αν γεμίσει ο κύκλος θα μπλοκάρουν και όλοι οι άλλοι δρόμοι που οδηγούν σε αυτό ακριβώς γιατί γέμισε ο κύκλος και δεν γίνεται να αφήσουν κανέναν απο κανέναν άλλο δρόμο να μπεί γιατί δεν χωράει. 

2) ο κύκλος "αδειάζει" πολύ πιο γρήγορα για τον απλούστατο λόγο ότι έχει πολλαπλές εξόδους ενω αυτοί στο μπλέ βελάκι έχουν μια είσοδο. 

Πχ σκέψου το κάθε στοιχείο (κύκλος, είσοδος Α, είσοδος Β κτλ)  αντιπροσωπεύεται απο ένα μπουκάλι του νερού. 

Αν τρυπήσεις το Α μπουκάλι μια φορά (αφου μόνο απο μια είσοδο μπορούν να μπουν απο εκείνο τον δρόμο στον κύκλο) θα αδειάσει πιο αργά απο ότι αν τρυπήσεις το Β μπουκάλι (που αντιπροσωπεύει τον κύκλο) πχ με 4 τρύπες (4 τρύπες γιατί ειναι 4 οι έξοδοι) 

Ενώ αν τρυπήσεις το Α μπουκάλι και το νερό που βγαίνει απο την τρύπα οδηγεί στο μπουκάλι που αντιπροσωπεύει τον κύκλο και αυτό (επειδή έχει μπλοκάρει ο κύκλος) δεν έχει τρύπες τότε ούτε το Α μπουκάλι θα αδειάσει ούτε το μπουκάλι του κύκλου. 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, lector είπε

Εντος Αθηνας (Αθηνας ολοκληρης, οχι μονο δημου Αθηναιων) παντως που κυκλοφορω καθημερινα εδω και πολλα χρονια, απο σπανια εως ποτε εχω δει κυκλοφοριακη συμφορηση σε κυκλικο κομβο που να οφειλεται στην προτεραιοτητα εκ δεξιων. Αν υπαρχει στοπ στην εισοδο δεν τηρειται, αν δεν υπαρχει στοπ τηρειται, και το πραμα παιρνει το δρομο του ομορφα κι ωραια.

Η μοναδικη εξαιρεση ειναι το μεταξουργειο, πλατεια καραισκακη για την ακριβεια, οπως ειπωθηκε και παραπανω, και αυτο συμβαινει διοτι το σημειο οπου εισερχονται οι περισσοτεροι στην πλατεια (αγ. κων/νου) για λιγα μετρα συμπιπτει με το σημειο απο το οποιο εξερχονται οι περισσοτεροι (προς μαρνη), οποτε και εκει δημιουργειται ενα μπ...αχαλο. Αν υπολογισουμε κιολας οτι οι ελληναρες εντος του κομβου που θελουν να βγουν προς μαρνη κατα κανονα δε θα βγαλουν και φλας, γιατι φυσικα, το πραμα γινεται ακομα χειροτερο. Ισως το ιδανικο εκει θα ηταν να μπει ενα φαναρι, χωρις να ειμαι και σιγουρος. 

Εκτός από Μεταξουργείο και στο Μπουρνάζι γίνεται κόλαση παντως. Το κυριότερο πρόβλημα είναι πως πολλοί κάνουν 2 λωρίδες στον κόμβο με αποτέλεσμα όταν ο αριστερός να πρέπει να βγει να είναι εγκλωβισμενος από τον δεξιά που κινείται επίσης εντός του κόμβου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, BrocasHelm είπε

 

Και έρχεται μετά αυτός από την επαρχεία στην Αθήνα, πάει στην πλατεία στο Μεταξουργείο και τρακάρει.

Α15-Β15 μπουκάρουν με 60-70 χιλιόμετρα να προλάβουν τα δρομολόγια. Άμα βάλουν stop στην είσοδο του κόμβου θα γίνουν ένα σωρό ατυχήματα γιατι οι συνήθειες των οδηγών δύσκολα αλλάζουν. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eπειδη ειπες για Γερμανια: Το διπλωμα το εχω παρει στην Ελλαδα αλλα τα τελευταια χρονια μενω στην Γερμανια. Εκει μου ειπανε οτι στην πλατεια εχει παντα προτεραιοτητα αυτος που ειναι μεσα στην πλατεια. Αλλα αυτο που παρατηρησα ειναι οτι σε ολους τους κυκλικους κομβους ο εισερχομενος στην πλατεια εχει παντα σημανση τριγωνο που δινει προτεραιοτητα σε αυτον που ειναι μεσα στον κυκλικο κομβο. Οποτε φανταζομαι και εκει ισχυει οτι και στην Ελλαδα αλλιως δεν θα ειχανε σημανση σε αυτον που μπαινει στον κυκλικο κομβο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι πολυ λογικοτερο να εχει προτεραιοτητα αυτος που ειναι μεσα στον κυκλο. Πρωτον επειδη αν γεμισει ο κυκλος θα επελθει αδιεξοδο οπως πολυ σωστα επισημανε ο νηματοθετης και δευτερον, ο κομβος ουσιαστικα ειναι ενας ενιαιος σχηματισμος απο εναν κεντρικο κυκλο και πολλους καθετους δρομους, οπου εξ ορισμου ο κυκλος μπορει να θεωρηθει ως δρομος προτεραιοτητας (αφου ολοι θελουν να μπουν σε αυτον), και ετσι να παρει αυτος την προτεραιοτητα και να προηγειται οποιος κινειται επ' αυτου, οπως προηγειται οποιος σε μια κεντρικη λεωφορο με πολλους μικροτερους καθετους δρομους. 

Εχεις δηλαδη 5 καθετους απο 20 αυτοκινητα και εναν κυκλο. Απο τον κυκλο θα περασουν 100 αυτοκινητα ενω απο τον καθε καθετο μονο 20, πως ειναι δυνατον να δινεις προτεραιοτητα στις καθετους που εξ ορισμου εχουν πολυ χαμηλοτερη κινηση ο καθενας;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
22 λεπτά πριν, mccrush2006 είπε

Eπειδη ειπες για Γερμανια: Το διπλωμα το εχω παρει στην Ελλαδα αλλα τα τελευταια χρονια μενω στην Γερμανια. Εκει μου ειπανε οτι στην πλατεια εχει παντα προτεραιοτητα αυτος που ειναι μεσα στην πλατεια. Αλλα αυτο που παρατηρησα ειναι οτι σε ολους τους κυκλικους κομβους ο εισερχομενος στην πλατεια εχει παντα σημανση τριγωνο που δινει προτεραιοτητα σε αυτον που ειναι μεσα στον κυκλικο κομβο. Οποτε φανταζομαι και εκει ισχυει οτι και στην Ελλαδα αλλιως δεν θα ειχανε σημανση σε αυτον που μπαινει στον κυκλικο κομβο.

Και Ελλάδα έτσι ειναι στη συντριπτική πλειοψηφία των κύκλων. Υπάρχει σήμανση. Και εκεί οπου δεν υπάρχει, καλό είναι να σταματαμε,επειδή ο άλλος στον κύκλο ξέρει ότι έχει προτεραιότητα

αλλά δεν ξέρει αν υπάρχει σήμανση για αυτον που πάει να μπει στον κύκλο. Οπότε οδηγούμε με την λογική και τα μάτια, και δεν μπαίνουμε αέρα πατέρα στον κύκλο επειδή δεν υπάρχει σήμανση. 

Και είναι και το λογικό το πρακτικό να έχει προτεραιότητα ο κυκλος,αλλιώς θα μπλόκαρε επειδή εκεί μέσα χωράνε λίγα αυτοκίνητα σε σχέση με τον δρόμο που καταλήγει στον κύκλο. Γιαυτό και επικράτησε,να είναι ο κυκλικός κόμβος η εξαίρεση όπου δεν έχει ο εκ των δεξιά προτεραιότητα. 

Τώρα το τι γίνετε στην Αγγλία, δεν μας ενδιαφέρει, εκεί οδηγούν αριστερά, για τους δικούς τους στραβούς και ανάποδους λόγους. Συγκρίνουμε με την Ευρώπη. 

Δεν οδηγούμε σαν ρομπότ. Ούτε θέλει σελίδες ανάλυση. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, jadawin είπε

Ο ΚΟΚ είναι αυτός που είναι. Θα μπορούσε να είναι διαφορετικός. Όπως και να χει, αν όλοι συμφωνούν να τον τηρούν τα ατυχήματα θα είναι ελάχιστα. Αν εσένα σου φαίνεται λογικό να έχει προτεραιότητα ο κύκλος, γιατί διαφορετικά θα παραμένει σταματημένος, εμένα μου φαίνεται λογικό να έχει προτεραιότητα εκείνος που μπαίνει στον κύκλο, γιατί τότε θα ήταν μπλοκαρισμένοι οι δρόμοι που οδηγούν στον κύκλο. Το θέμα είναι ότι κάπου πρέπει να συμφωνήσουμε. 

Δεν υπάρχει να συμφωνήσεις σε κάτι. 

Τα roundabouts (κυκλικοί κόμβοι) έχουν γίνει για να γίνεται απρόσκοπτη η μετακίνηση οχημάτων (επί αυτών) χωρίς να σταματούν τα οχήματα όπως τα έκαναν σε μία διασταύρωση. Στην Βρετανία δουλεύει χωρίς προβλήματα από το 1966 όποτε και επιβλήθηκε ως standard. Στην χώρα υπάρχουν περισσότερα από 30.000 (2017) με ρυθμό αύξησης 500 το χρόνο. 

Δουλεύει χωρίς προβλήματα σε όλες τις χώρες που υπάρχει η κοινή λογική, όσοι είναι στον κόμβο έχουν προτεραιότητα εκτός αν υπάρχουν φανάρια. Και στο εξωτερικό σε μεγάλους κόμβους υπάρχουν φανάρια που λειτουργούν σε ώρες αιχμής μόνο, όπως παραπάνω στην φωτογραφία που παρέθεσα. 

Όπως επίσης σε όλες τις χώρες ο πεζός σε διάβαση πεζών έχει προτεταιότητα και τα οχήματα σταματούν. Ελλάδα ίσως είναι η μόνη χώρα που οι οδηγοί παραβιάζουν ΟΛΟΙ συστηματικα τον ΚΟΚ σε αυτό το σημείο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...