Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ολλανδία που έχουν κόμβους παντού, προτεραιότητα έχει αυτός που κινείται μέσα στον κόμβο. Νομίζω Γερμανία επίσης.

  • Like 1
  • Απαντ. 102
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Αλεξανδρος A.92 είπε

και εμεις θεωρουμε χαζο τον νομο περι οπλοκατοχης αλλα οι Αμερικανοι το εχουν...Ετσι ειναι ο νομος δεν νομιζω να υπαρχει καποια σαφης απαντηση.

Ισως οντως εχεις δικιο οτι δεν βολευει απο αποψη κινησης αλλα είτε δεν το σκεφτηκαν είτε οταν το σκεφτηκαν λογω του οτι αυξηθηκε η κινηση υπολογισαν οτι αν το κανουν τωρα (το 2000 ας πουμε) θα γινοταν χαμος με τρακαρισματα και το ποιος φταιει.

Η οπλοκατοχή στην Αμερική είναι συνταγματικό δικαίωμα. Δεν είναι ΚΟΚ.  Μη μπερδεύουμε τα μπούτια μας.

 

Ένας νόμος πάντως που θα μου άρεσε, είναι να επιτρέπεται η δεξιά στροφή σε κόκκινο φανάρι.

  • Like 1
  • Confused 1
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, tzotzo είπε

 

Ένας νόμος πάντως που θα μου άρεσε, είναι να επιτρέπεται η δεξιά στροφή σε κόκκινο φανάρι.

αυτο νομιζω υπαρχει στις ηπα. κοκκινο για ευθεια με παλλομενο πορτοκαλι για δεξια. εδω αν το κανουμε για αυτοκινητα θα σκοτωθει κοσμος. για μηχανάκια ισχύει ουτως η άλλως. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Dr_Pepper είπε

Στην Καστοριά δεν υπάρχει, και στον ΚΟΚ επίσης αναφέρεται πως προτεραιότητα έχει απο δεξιά 

δεν ξέρω αν ειναι 99% 

Πάντως ψάχνοντας στο google maps για να βρώ κυκλική διασταύρωση βρήκα μια (Ελευσίνα) δεν είχε ούτε αυτή

image.png.90194452536698e2038e0bb5e8987154.png

Δεν βάζω παραπάνω γιατί σάρωσα την μισή ελλάδα και δεν έβρισκα :P ή έχουμε πολύ λίγες (που θα εξηγούσε και την αδιαφορία απο πλευράς ΚΟΚ όσο αφορά την συμφόρηση) ή ειμαι πολύ κακός στο να ψάχνω κυκλικές διασταυρώσεις σε χάρτες :P

Ούτε και η "κεντρική" έχει (έξω απο την πόλη ειναι αλλά έχει την μεγαλύτερη συγκριτικά κίνηση) 

QOPedpr.png

Αν δεν κάνω λάθος αυτός ο κόμβος είναι άνω Ελευσίνα. Στην πρώτη είσοδο της Ελευσίνας,στον αντίστοιχο κόμβο έχει stop.

1 ώρα πριν, Dr_Pepper είπε

Θυμήθηκα ότι και στην Κω έχει κυκλική διασταύρωση ούτε και εκει έχει σήμανση άρα μέχρι τώρα βρήκαμε 4 σε 3 εντελώς διαφορετικές περιοχές οπότε δεν ξέρω κατα πόσο ισχύει το "99% έχει σήμανση stop " που ανέφερε ο φίλος (όχι ότι αποδεικνύει κάτι μια δειγματοληψία 4ών διασταυρώσεων αλλά απο την άλλη μέχρι στιγμής δεν δείχνει να ισχύει σχεδόν καθολικά δηλαδή ) 

Καλά στην Κω είχε δεν είχε σήμανση δεν θα έπαιζε πολύ ρόλο στο χωράφι τους νομίζουν ότι βρίσκονται οι περισσότεροι ντόπιοι και κάνουν ότι θέλουν :P 

M5m5gFz.png

Στην Κω δεν έχω δει ποτέ κίνηση σε αυτόν τον κόμβο, επίσης δεν φαίνεται να δυσκολεύονται οι χιλιάδες Άγγλοι που οδηγούν από σκούτερ μέχρι μπαγκυ, όσον αφορά τον συγκεκριμένο κόμβο. Επίσης δεν έχω δει τη συμπεριφορά που περιγράφεις από τους κώλους.

Επεξ/σία από tzotzo
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Dr_Pepper είπε

Αλλά τι γίνεται σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης;;;

Εδώ ειναι που γεννάται το παράξενο του ΚΟΚ στην ελλάδα. 

Δηλαδή έστω ότι ο κυκλικός κόμβος ειναι γεμάτος ή σχεδόν γεμάτος με αυτοκίνητα, το να δίνουν αυτά τα αυτοκίνητα προτεραιότητα στους απέξω που πάνε να εισέλθουν στο κύκλο μονο και μόνο επειδή ειναι απο τα δεξιά τους (όλοι οι δρόμοι που οδηγούν μέσα στο κύκλο θα έχουν αυτοκίνητα που σε αυτούς που ειναι μέσα στο κύκλο θα ειναι απο τα δεξιά τους)  το μόνο τέλος που μπορεί να έχει αυτό ειναι να "κολλήσει" η κίνηση μέσα στον κύκλο!!! 

Δίνοντας προτεραιότητα στους "απο αριστερά" δηλαδή ουσιαστικά σε αυτούς μέσα στον κύκλο το πρόβλημα επιλύεται γιατί έτσι αυτοί δεν σταματάνε και σε κάποιο σημείο του κύκλου θα βγουν οπότε μειώνεται η συμφόρηση και ο κύκλος πάντα θα κινείται η όποια μικρή συμφόρηση θα συμβαίνει στους δρόμους που οδηγούν μέσα στον κύκλο αλλά ειναι και λογικό αν υπάρχει μεγάλη κίνηση κατα την ταπεινή μου άποψη το σπουδαιότερο ειναι να μην μπλοκάρει η κίνηση ΜΕΣΑ στον κύκλο 

Κάνω κάπου λάθος και υπάρχει "μέθοδος στην τρέλα" αυτή; 

Tldr, έχεις δίκιο. Μόνο στην Ελλάδα (και Γαλλία οπως αναφέρθηκε) ισχύει αυτό.

Δίνοντας προτεραιότητα σε αυτόν που εισέρχεται στον κόμβο, υπάρχει η πιθανότητα συμφόρησης του κόμβου (συχνό φαινόμενο αν στον κόμβο οδηγούν 3-4 αρτηρίες). Οπότε για να λυθεί η συμφόρηση στον κόμβο μάντεψε τι κάνουν οι οδηγοί που είναι ήδη μέσα στον κόμβο, αφού πλεόν είναι ακινητοποιημένοι και δεν μπορούν όχι απλά να κινηθούν αλλά ούτε να δώσουν προτεραιότητα σε αυτόν που εισέρχεται: δίνουν προτεραιότητα στον εαυτό τους μέσα στον κόμβο ώστε να λυθεί η κυκλοφορία.

Στο εξωτερικό πχ Ιταλία αυτοί που εισέρχονται στον κόμβο έχουν ανάποδο τρίγωνο, δηλαδή παραχώρηση προτεραιότητας σε αυτους που είναι ήδη μέσα στον κόμβο (δεν έχουν στοπ όμως άρα δεν ακινητοποιούνται οπότε υπάρχει ροή). Ο κόμβος ουσιαστικά καταργεί το φανάρι στην διαστάυρωση επιτρέποντας λόγω της κυκλικής ροής (και ότι δεν σταματάει αυτός που κινείται ήδη μέσα) να υπάρχει αυξημένη ροή στο συγκεκριμένο σημείο χωρίς μποτιλιάρισμα. Για αυτό κεντρικές αρτηρίες διαθέτουν κυκλικούς κόμβους αντί για 4 φανάρια.

 

 

Επεξ/σία από oneiricocelot
  • Like 1
Δημοσ.
54 λεπτά πριν, agnostos13 είπε

Δεν υπάρχει μνεία στο ΚΟΚ για εξαίρεση της εκ δεξιών προτεραιότητας στην περίπτωση του κυκλικού κόμβου-πλατείας (roundabout).

ΥΓ. Όποιος ψάχνει STOP σε κυκλικούς κόμβους ας κοιτάξει τις πλατείες της Ηλιούπολης.

Ηλιούπολη Αργυρούπολη. Τώρα θα το γραφα

Δημοσ.

Σε πολλές χώρες στο εξωτερικό υπαρχει σήμανση σε κάθε κόμβο. Όπως πρέπει να υπάρχει και εδώ. Αλλά οι δικοί μας βαριούνται. Είμαστε μπανανια. Μας συμπεριφερονται σαν ζώα. Με το ο δεξιά έχει προτεραιότητα καθαρίζουν. Δεν είναι έτσι. Ακόμη και ο δεξιά να έχει προτεραιότητα θα πρέπει σε κάθε κόμβο να υπάρχει σχετική σήμανση για το ποιος δρόμος έχει προτεραιότητα. Τι σημασια έχει έχει εάν στον έναν κόμβο ισχύει το παλιό ή το καινούργιο σύστημα; δεν χρειάζεται καμία εκπαίδευση μόνο σήμανση. 

  • Thanks 1
Δημοσ.
26 λεπτά πριν, tzotzo είπε

Ηλιούπολη Αργυρούπολη. Τώρα θα το γραφα

Μήπως ειναι παρόμοια περίπτωση με αυτή; 
  

1 ώρα πριν, defaultuser2003 είπε

Ψάξε κυκλικούς κόμβους στην Ηλιούπολη και Αργυρούπολη και θα δεις ότι υπάρχουν STOP στους "μικρούς" δρόμους που καταλήγουν στην πλατεία, ενώ οι "μεγάλοι" δρόμοι δεν έχουν αντίστοιχη σήμανση.

Γιατι σε αυτή την περίπτωση τα stop δεν μπήκαν λόγω του κυκλικού κόμβου (μιας και και κεντρικές αρτηρίες όπως λέει ο defaultuser δεν έχουν, εγώ δεν ξέρω)

Αλλά συμπτωματικά μπήκαν εκει γιατί έτσι και αλλιώς σε οποιαδήποτε τέτοια περίπτωση και χωρίς την ύπαρξη κυκλικού κόμβου στενά κτλ έχουν στοπ όταν συνδέονται με κεντρικές αρτηρίες/εθνική οδό και ας ειναι απο τα δεξιά. 

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

Μήπως ειναι παρόμοια περίπτωση με αυτή; 
  

Γιατι σε αυτή την περίπτωση τα stop δεν μπήκαν λόγω του κυκλικού κόμβου (μιας και και κεντρικές αρτηρίες όπως λέει ο defaultuser δεν έχουν, εγώ δεν ξέρω)

Αλλά συμπτωματικά μπήκαν εκει γιατί έτσι και αλλιώς σε οποιαδήποτε τέτοια περίπτωση και χωρίς την ύπαρξη κυκλικού κόμβου στενά κτλ έχουν στοπ όταν συνδέονται με κεντρικές αρτηρίες/εθνική οδό και ας ειναι απο τα δεξιά. 

Καλό θα ήταν να μη μπλεκουμε εθνική οδό. Δύσκολα θα βρεις κόμβο σε τρεις λωρίδες.

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Dr_Pepper είπε

Στην Καστοριά δεν υπάρχει, και στον ΚΟΚ επίσης αναφέρεται πως προτεραιότητα έχει απο δεξιά 

δεν ξέρω αν ειναι 99% 

Πάντως ψάχνοντας στο google maps για να βρώ κυκλική διασταύρωση βρήκα μια (Ελευσίνα) δεν είχε ούτε αυτή

image.png.90194452536698e2038e0bb5e8987154.png

Δεν βάζω παραπάνω γιατί σάρωσα την μισή ελλάδα και δεν έβρισκα :P ή έχουμε πολύ λίγες (που θα εξηγούσε και την αδιαφορία απο πλευράς ΚΟΚ όσο αφορά την συμφόρηση) ή ειμαι πολύ κακός στο να ψάχνω κυκλικές διασταυρώσεις σε χάρτες :P

Ούτε και η "κεντρική" έχει (έξω απο την πόλη ειναι αλλά έχει την μεγαλύτερη συγκριτικά κίνηση) 

QOPedpr.png

Στις πόλεις των Τρικάλων, Λάρισας και Βόλου1858095844_Screenshot2022-07-25at18-28-13GoogleMaps.png.10ee1d29be26e8bd9019619b33c30cd3.png οι περισσότεροι καινούριοι κόμβοι έχουν STOP σε αυτούς που εισέρχονται.

Δημοσ.
3 ώρες πριν, nickol-us είπε

Η προτεραιότητα από δεξιά ισχύει γενικά στον κοκ εφόσον δεν υπάρχουν (με την σειρά) Τροχονόμος, φανάρια, σήμανση.

Για τον ίδιο ακριβώς λόγο όποιος εισέρχεται σε πλατεία έχει προτεραιότητα καθώς είναι από δεξιά, εκτός αν υπάρχει ανάλογη σήμανση (πχ στοπ)

Όσο για τη συμφόρηση, νομίζω σε κάποιο σημείο του κοκ λέει οτι στη συμφόρηση πρέπει να φεύγουν ίσος αριθμός οχημάτων και προφανώς υπάρχει συνεννόηση για να γίνει κάτι τέτοιο βέβαια στην Ελλάδα δεν είναι το μόνο που δεν τηρείται

Σαφές και περιεκτικό.

Ούτε αλλαγές στον ΚΟΚ, ούτε »μπερδεύονται οι ξένοι» (μπερδεύονται και στην Αγγλία που πηγαίνουν ανάποδα;), ούτε «αλλιώς μας τα είπαν εμάς», ούτε «στην πόλη μου είναι διαφορετικά».

Αν σε κάποιο κόμβο για ορισμένο λόγο (όποιος και αν είναι αυτός) χρειάζεται να αποκτήσουν προτεραιότητα οι εντός, βάζουμε μια ωραιότατη πινακίδα STOP ή παραχώρησης προτεραιότητας και λύνεται το θέμα. Όπως συμβαίνει σε δεκάδες κόμβους στην Ελλάδα. Προσωπικά έχω κολλήσει σε εκατοντάδες μέρη, από έξοδο για Χαλκιδική μέχρι περιφερειακό Θεσσαλονίκης και από στενό που ο άλλος κάνει μετακόμιση (!) και ακολουθούν άλλοι πέντε από πίσω μου, μέχρι σε χωματόδρομο που έχει «πέσει» ο μισός και πηγαίνει το κάθε ρεύμα εκ περιτροπής. Σε κόμβο μέσα ΠΟΤΕ. Αλλά σίγουρα απλώς έτυχε.

  • Like 1
Δημοσ.

Εντος Αθηνας (Αθηνας ολοκληρης, οχι μονο δημου Αθηναιων) παντως που κυκλοφορω καθημερινα εδω και πολλα χρονια, απο σπανια εως ποτε εχω δει κυκλοφοριακη συμφορηση σε κυκλικο κομβο που να οφειλεται στην προτεραιοτητα εκ δεξιων. Αν υπαρχει στοπ στην εισοδο δεν τηρειται, αν δεν υπαρχει στοπ τηρειται, και το πραμα παιρνει το δρομο του ομορφα κι ωραια.

Η μοναδικη εξαιρεση ειναι το μεταξουργειο, πλατεια καραισκακη για την ακριβεια, οπως ειπωθηκε και παραπανω, και αυτο συμβαινει διοτι το σημειο οπου εισερχονται οι περισσοτεροι στην πλατεια (αγ. κων/νου) για λιγα μετρα συμπιπτει με το σημειο απο το οποιο εξερχονται οι περισσοτεροι (προς μαρνη), οποτε και εκει δημιουργειται ενα μπ...αχαλο. Αν υπολογισουμε κιολας οτι οι ελληναρες εντος του κομβου που θελουν να βγουν προς μαρνη κατα κανονα δε θα βγαλουν και φλας, γιατι φυσικα, το πραμα γινεται ακομα χειροτερο. Ισως το ιδανικο εκει θα ηταν να μπει ενα φαναρι, χωρις να ειμαι και σιγουρος. 

  • Like 1
Δημοσ.

Λοιπόν αυτό το θέμα και εμένα με μπερδεύει.

Άρχισα πριν ένα χρόνο να οδηγώ Ηνωμένο βασίλειο. Πρώτη φορά σε δεξιοτιμονο.

Καταρχήν εδώ πέρα λατρεύουν τους κυκλικούς κόμβους. Δεν υπάρχει δρόμος που να μην έχει.

Τώρα τι ισχύει; Προτεραιότητα έχει αυτός που είναι μέσα στον κόμβο. Αυτοί που εισέρχονται στον κόμβο, σταματάνε (δεν υπάρχει καμία σήμανση) και περιμένουν να κόψει η κίνηση των αυτοκινήτων που έρχονται από τα δεξιά για να μπουν

Στην Ελλάδα θεωρώ το 90% των κυκλικών κόμβων έχουν στοπ μπαίνοντας οπότε αναγκαστικά σταματάς.

Δημοσ.

Παιδιά επειδή αναφέρεται σε πολλά σχόλια η Αγγλία έχοντας το κατάλοιπο της αποικίας στη Μεγαλόνησο οδηγούμε όπως οι Άγγλοι στην λάθος πλευρά. Άρα εκείνοι που είναι μέσα στον κόμβο έρχονται από τη δεξιά πλευρά εκείνων που θέλουν να εισέλθουν. Άρα σωστά η προτεραιότητα είναι σε αυτούς που ήδη είναι μέσα. Βεβαίως σε συγκεκριμένους κόμβους που έχουν συχνά μποτιλιάρισμα έχουν τοποθετηθεί "έξυπνα" φώτα. Και σε μας πάντα υπερισχύει τροχονόμος, φώτα, στοπ και μετά εκ δεξιών προτεραιότητα.

Δημοσ.

Γερμανία, Βερολίνο τουλάχιστον που ήμουν πριν 1 μήνα, προτεραιότητα έχουν οι μέσα στον κόμβο. Υπάρχει ανάποδο τρίγωνο πριν τον κόμβο. Βέβαια εκεί έχουν και το άλλο που δεν έχω δει πουθενά. Η διαγράμμιση μέσα στον κόμβο είναι ελλειπτική, δηλαδή είσαι στην μέσα λωρίδα και χωρίς να αλλάξεις ανοίγει και φτάνεις στην έξοδο αναίμακτα.

Από την άλλη, στη Γαλλία προτεραιότητα έχουν όσοι εισέρχονται. Η μόνη φορά που αγχώθηκα στη ζωή μου οδηγώντας ήταν στο roundabout στην Αψίδα. Το απόλυτο χάος. Χωρίς διαγράμμιση, 10 λωρίδες θεωρητικά, ο καθένας μπαίνει και βγαίνει όπως γουστάρει. Κατά λάθος δεν γίνονται ατυχήματα κάθε λεπτό. Και φυσικά η κίνηση σε ώρες αιχμής μπλοκάρει.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...