Προς το περιεχόμενο

Ποια η λογική του να έχει προτεραιότητα ο εισερχόμενος (απο δεξιά) στην κυκλική διασταύρωση;


Dr_Pepper

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

Γιατί είναι έτσι ο νόμος και όπως βλέπεις στο βιντεάκι που σήκωσε ο @liakos356 λίγο πιο πάνω οι άγγλοι (που δίνουν προτεραιότητα σε αυτόν εντός του κύκλου όπως και οι γερμανοί και οι Αμερικάνοι) θεωρούν πως ειναι χαζό και εγώ το ίδιο για τον λόγο που βλέπεις αν υπάρχουν πολλά αμάξια μπλοκάρει η κίνηση στον κύκλο έτσι και όντως την μπλόκαρε και στο βίντεο! 

και εμεις θεωρουμε χαζο τον νομο περι οπλοκατοχης αλλα οι Αμερικανοι το εχουν...Ετσι ειναι ο νομος δεν νομιζω να υπαρχει καποια σαφης απαντηση.

Ισως οντως εχεις δικιο οτι δεν βολευει απο αποψη κινησης αλλα είτε δεν το σκεφτηκαν είτε οταν το σκεφτηκαν λογω του οτι αυξηθηκε η κινηση υπολογισαν οτι αν το κανουν τωρα (το 2000 ας πουμε) θα γινοταν χαμος με τρακαρισματα και το ποιος φταιει.

Επεξ/σία από Αλεξανδρος A.92
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 102
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 λεπτά πριν, Thresh είπε
  Απόκρυψη περιεχομένων

Η δικιά μου απορία είναι γιατί στο Μπλα Μπλα το topic κι όχι στο Auto-Moto? Μάλλον γιατί θα το μεταφέρει κάποιος, κλάιν...

 

Είναι περισσότερο θέμα λογικής, αξιολόγησης νομοθεσίας και όχι τόσο θέμα που έχει να κάνει με αυτά καθ'αυτά τα οχήματα αλλά αν κρίνετε πως πρέπει να πάει εκει οκ συγγνώμη. 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι νόμος του κοκ και εκεί τελειώνει η κουβέντα.

Εγω πχ θα ηθελα να εχουν προτεραιότητα οι εξ αριστερών, εχει καμια αξια να το συζητήσουμε; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

παλια ειχαν προτεραιοτητα οσοι ηταν εντος του κομβου. κάποια στιγμη πριν 20 χρονια άλλαξε αυτο και ειχε ο εισερχόμενος, ισχυει εως σημερα. επειδη ομως η σημανση στην ελλαδα ειναι γτπ καθε νομός ή πόλη εφαρμοζει οτι του γουσταρει. συνεπως οσοι δεν ηθελαν τον νεο νομο έβαλαν στοπ στον εισερχόμενο ενω άλλοι δεν ασχολήθηκαν.

υπαρχει μερος στην αθηνα (υπηρχε δηλαδη μεχρι πριν 4 χρονια που περασα) με 2 κυκλικες σε αποσταση 50 μετρων αλλα σε άλλο δημο η μια σε άλλο η άλλη. Η πρωτη μπαινεις χυμα ενω στο καπακι φτανεις στην άλλη και εχεις στοπ.

αυτο έγινε γιατι στην ευρωπη οι κυκλικες πηζουν ασχημα τις κάθετες. στην ελλαδα μετα την αλλαγη της ομονοιας δεν εχει κανενα νοημα. παρόλα αυτα ειναι πιο λογικο να εχει ο εισερχόμενος γιατι αλλιως δεν τον αφηνουν να μπει ποτε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
52 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

Λοιπόν θα έκοβα τον λαιμό μου ότι όταν έκανα μαθήματα για το δίπλωμα ο δάσκαλος μου, μου έλεγε ότι προτεραιότητα στην κυκλική διάβαση έχουν οι εντός του κύκλου και να βγάλω φλας αριστερά πριν μπω (δίνοντας προτεραιότητα στους εντός του κύκλου)

Αλλά δεν τον κόβω γιατί πέρα ότι περάσανε πολλά χρόνια απο τότε είχα ψάξει πριν λίγα χρόνια  (επειδή με προβλημάτισε η αντίθετη συμπεριφορά σε επαρχιακή πόλη που ζω τα τελευταία χρόνια ) και ο ΚΟΚ όντως λέει πως ο εισερχόμενος απο δεξιά έχει προτεραιότητα στην κυκλική διασταύρωση εκτός αν υπάρχει σήμανση STOP 

Και μου φαίνεται πολύ περίεργο... 

Πέρα ότι σε άλλες χώρες (πρώτο χέρι ξέρω απο Γερμανία αλλά νομίζω ακόμη και Αγγλία και ΗΠΑ τουλάχιστον αν όχι σε όλες τις άλλες) προτεραιότητα έχουν οι εντός της κυκλικής διασταύρωσης δεν βγάζει νόημα για εμένα. 


Δηλαδή οκ αν είμαστε 3 και ο κούκος όποιος και αν έχει προτεραιότητα δεν έχει πρακτική σημασία αρκεί όλοι να ακολουθούν τους ίδιους κανόνες... 

Αλλά τι γίνεται σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης;;;

Εδώ ειναι που γεννάται το παράξενο του ΚΟΚ στην ελλάδα. 

Δηλαδή έστω ότι ο κυκλικός κόμβος ειναι γεμάτος ή σχεδόν γεμάτος με αυτοκίνητα, το να δίνουν αυτά τα αυτοκίνητα προτεραιότητα στους απέξω που πάνε να εισέλθουν στο κύκλο μονο και μόνο επειδή ειναι απο τα δεξιά τους (όλοι οι δρόμοι που οδηγούν μέσα στο κύκλο θα έχουν αυτοκίνητα που σε αυτούς που ειναι μέσα στο κύκλο θα ειναι απο τα δεξιά τους)  το μόνο τέλος που μπορεί να έχει αυτό ειναι να "κολλήσει" η κίνηση μέσα στον κύκλο!!! 

Δίνοντας προτεραιότητα στους "απο αριστερά" δηλαδή ουσιαστικά σε αυτούς μέσα στον κύκλο το πρόβλημα επιλύεται γιατί έτσι αυτοί δεν σταματάνε και σε κάποιο σημείο του κύκλου θα βγουν οπότε μειώνεται η συμφόρηση και ο κύκλος πάντα θα κινείται η όποια μικρή συμφόρηση θα συμβαίνει στους δρόμους που οδηγούν μέσα στον κύκλο αλλά ειναι και λογικό αν υπάρχει μεγάλη κίνηση κατα την ταπεινή μου άποψη το σπουδαιότερο ειναι να μην μπλοκάρει η κίνηση ΜΕΣΑ στον κύκλο 

Κάνω κάπου λάθος και υπάρχει "μέθοδος στην τρέλα" αυτή; 

Εαν προσεξεις τα στοπ η τα αναποδα τριγωνα ειναι σε κυκλικούς κομβους για να βοηθανε την ροη τις κυκλοφοριας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

21 λεπτά πριν, MikeJ είπε

O KOK πολύ απλά πρέπει να αλλάξει στο συγκεκριμένο ζήτημα και να ακολουθήσουμε την λογική και αυτό που κάνουν με μεγάλη επιτυχία στην Αγγλία (όπου έχουν κυκλικούς κόμβους ανά 100 μέτρα και λειτουργούν άψογα).

Στην Ελλάδα γενικά δεν έχουμε πολλούς κόμβους και γι' αυτό δε γίνεται μεγάλο θέμα αλλά το παράδειγμα του Μεταξουργείου είναι χαρακτηριστικό. Ακόμα και με λίγα αυτοκίνητα γίνεται πανικός γιατί οι μισοί πάνε να ακολουθήσουν τον ελληνικό ΚΟΚ ενώ οι άλλοι μισοί τον διεθνή ΚΟΚ (ή απλά δε ξέρουν πως να συμπεριφερθούν)  και γίνεται ένα μπάχαλο τελικά.

Το αστείο είναι ότι σε αρκετούς κυκλικούς κόμβους έχουν τοποθετήσει σήμα στοπ σε εκείνους που εισέρχονται, ουσιαστικά ακυρώνοντας τον ίδιο το κοκ που λέει το ανάποδο. Άρα το πιο εύκολο είναι να αλλάξει ο ΚΟΚ να ξεμπερδεύουμε.

Και Γερμανία έτσι ειναι και νομίζω και Ιταλία αλλά 2,3 φορές περαστικός ήμουν (για γερμανία) πριν μερικά χρόνια οπότε δεν θυμάμαι καθαρά. 

Και σε επαρχιακές πόλεις προκύπτει το ζήτημα αυτό εγώ ας πούμε περιστασιακά (περιστασιακά απλά και μόνο λόγω χαμηλού πληθυσμού ) το βλέπω αυτό στην Καστοριά. 

Ξέρεις αν ήταν πάντα έτσι ο ΚΟΚ στο συγκεκριμένο ζήτημα; ή άλλαξε πχ μια δεκαετία πριν ή κάτι τέτοιο; 

1 λεπτό πριν, costas1973 είπε

Εαν προσεξεις τα στοπ η τα αναποδα τριγωνα ειναι σε κυκλικούς κομβους για να βοηθανε την ροη τις κυκλοφοριας.

Ίσως να υπάρχει κάπου αυτό δεν διαφωνώ στην Καστοριά σίγουρα δεν έχουν σήμανση 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αν αλλάξει ο νόμος θα χρειαστεί πολύ εκπαίδευση νέες καμπάνιες ενημέρωσης και πολλά ατυχήματα.

νομίζω ότι πολύ λίγες είναι οι κυκλικές διαδρομές που έχουν πραγματικά πρόβλημα ενώ έχουν προνοήσει σε πολλά σημεία με σήμανση στοπ ή παραχώρηση προτεραιότητας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 λεπτά πριν, The_Judas είπε

αν αλλάξει ο νόμος θα χρειαστεί πολύ εκπαίδευση νέες καμπάνιες ενημέρωσης και πολλά ατυχήματα.

νομίζω ότι πολύ λίγες είναι οι κυκλικές διαδρομές που έχουν πραγματικά πρόβλημα ενώ έχουν προνοήσει σε πολλά σημεία με σήμανση στοπ ή παραχώρηση προτεραιότητας.

Εγώ γιατί νομίζω ότι άλλαξε ήδη απλά προς το χειρότερο (δηλαδή ο απο δεξιά στην κυκλική διασταύρωση) γιαυτό έλεγα ότι "κόβω το κεφάλι μου ότι ο δάσκαλος μου μου έλεγε έτσι" στο αρχικό ποστ και απο ότι φαίνεται και ο @basilis_k6 λέει πως άλλαξε οπότε ίσως έτσι να έγινε και να θυμάμαι καλά.

Δεν είμαι σίγουρος γιατί πέρα ότι περάσαν χρόνια δεν οδηγούσα με το που έβγαλα δίπλωμα (απένταρος γαρ :P) αλλά μετά έφυγα και για εξωτερικό πρόσφατα τα τελευταία χρόνια γύρισα στην ελλάδα. 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Dr_Pepper είπε

 (επειδή με προβλημάτισε η αντίθετη συμπεριφορά σε επαρχιακή πόλη που ζω τα τελευταία χρόνια ) 

Από περιέργεια, πόλη της Ηπείρου?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν νομίζω να αλλαξε ο νόμος στην Ελλάδα.

 

και στο εξωτερικό διχασμένοι είναι. Ισπανία Ελβετία Γαλλία είναι σαν εμάς απ ότι έχω διαβάσει, ενώ Γερμανία Αυστρία έχουν προτεραιότητα οσοι εισέρχονται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Dr_Pepper είπε

Καστοριά 

Το είχα παρατηρήσει πρώτη φορά στην Άρτα πριν μερικά χρόνια και κόντεψα να τσακωθώ με έναν που σταμάτησε μέσα στον κόμβο για να περάσει αυτός που ερχόταν από δεξιά και ο πίσω έκανε ελυγμό να αποφύγει εμένα που σταμάτησα απότομα. Δεν το πίστευα πραγματικά καθώς δεν έχω πολλά χρόνια που έδωσα για δίπλωμα (2014) και ο δάσκαλος θυμάμαι χαρακτηριστικά να μου λέει ότι οι εντός έχουν προτεραιότητα.  Και εκτός από αθήνα που δεν έχω οδηγήσει, σε όποια άλλη πόλη, τηρούταν το "ο εντός έχει προταιρεότητα" και σταματούσαμε είτε είχε στοπ είτε όχι. 

Τώρα μόλις το έψαξα και όντως ο εκ δεξιών έχει προτεραιότητα και τραβάω τα βυζιά μου

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης

Στις 99% των περιπτώσεων, και εδώ και εξωτερικό, των κυκλικών κόμβων, υπάρχει Stop ή παραχώρηση προτεραιότητας για αυτον που εισέρχεται. 

Και είναι το απολύτως λογικό,για να υπάρχει ροή. Τέλος. 

Ποιο ειναι το πρόβλημα, δεν κατάλαβα, και το κάνατε και θέμα.Εκτός αν βαριέστε. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, Sakiz105 είπε

Το είχα παρατηρήσει πρώτη φορά στην Άρτα πριν μερικά χρόνια και κόντεψα να τσακωθώ με έναν που σταμάτησε μέσα στον κόμβο για να περάσει αυτός που ερχόταν από δεξιά και ο πίσω έκανε ελυγμό να αποφύγει εμένα που σταμάτησα απότομα. Δεν το πίστευα πραγματικά καθώς δεν έχω πολλά χρόνια που έδωσα για δίπλωμα (2014) και ο δάσκαλος θυμάμαι χαρακτηριστικά να μου λέει ότι οι εντός έχουν προτεραιότητα.  Και εκτός από αθήνα που δεν έχω οδηγήσει, σε όποια άλλη πόλη, τηρούταν το "ο εντός έχει προταιρεότητα" και σταματούσαμε είτε είχε στοπ είτε όχι. 

Τώρα μόλις το έψαξα και όντως ο εκ δεξιών έχει προτεραιότητα και τραβάω τα βυζιά μου

Welcome to the club :P 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η προτεραιότητα εκ δεξιών είναι γενική αρχή, όπως ανάφερθηκε και παραπάνω. Δεν μπορεί να αλλάζει κατά συνθήκη για να είναι ευκολότερο να τηρηθεί.

Όταν πρέπει να αλλάξει ορίζεται με σήμανση (στατική ή σηματοδότη). Για λόγους ροής συχνά ορίζεται προτεραιότητα, όπως για παράδειγμα σε κυκλικούς με μεγάλο φορτίο σε συγκεκριμένη κατεύθυνση. 

Σε χώρες όπως η Αγγλία και η Κύπρος, όπου η κυκλοφορία είναι στην αριστερή πλευρά του δρόμου, στους κυκλικούς κόμβους προτεραιότητα έχουν όσοι κινούνται εντός, καθώς όσοι εισέρχονται βρίσκονται εξ αριστερών.

Για όσους θέλουν να διαβάσουν περισσότερα για τους κόμβους:

http://mycourses.ntua.gr/courses/CIVIL1083/document/intersections_interchanges_2021.pdf

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...