Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Λοιπόν θα έκοβα τον λαιμό μου ότι όταν έκανα μαθήματα για το δίπλωμα ο δάσκαλος μου, μου έλεγε ότι προτεραιότητα στην κυκλική διάβαση έχουν οι εντός του κύκλου και να βγάλω φλας αριστερά πριν μπω (δίνοντας προτεραιότητα στους εντός του κύκλου)

Αλλά δεν τον κόβω γιατί πέρα ότι περάσανε πολλά χρόνια απο τότε είχα ψάξει πριν λίγα χρόνια  (επειδή με προβλημάτισε η αντίθετη συμπεριφορά σε επαρχιακή πόλη που ζω τα τελευταία χρόνια ) και ο ΚΟΚ όντως λέει πως ο εισερχόμενος απο δεξιά έχει προτεραιότητα στην κυκλική διασταύρωση εκτός αν υπάρχει σήμανση STOP 

Και μου φαίνεται πολύ περίεργο... 

Πέρα ότι σε άλλες χώρες (πρώτο χέρι ξέρω απο Γερμανία αλλά νομίζω ακόμη και Αγγλία και ΗΠΑ τουλάχιστον αν όχι σε όλες τις άλλες) προτεραιότητα έχουν οι εντός της κυκλικής διασταύρωσης δεν βγάζει νόημα για εμένα. 


Δηλαδή οκ αν είμαστε 3 και ο κούκος όποιος και αν έχει προτεραιότητα δεν έχει πρακτική σημασία αρκεί όλοι να ακολουθούν τους ίδιους κανόνες... 

Αλλά τι γίνεται σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης;;;

Εδώ ειναι που γεννάται το παράξενο του ΚΟΚ στην ελλάδα. 

Δηλαδή έστω ότι ο κυκλικός κόμβος ειναι γεμάτος ή σχεδόν γεμάτος με αυτοκίνητα, το να δίνουν αυτά τα αυτοκίνητα προτεραιότητα στους απέξω που πάνε να εισέλθουν στο κύκλο μονο και μόνο επειδή ειναι απο τα δεξιά τους (όλοι οι δρόμοι που οδηγούν μέσα στο κύκλο θα έχουν αυτοκίνητα που σε αυτούς που ειναι μέσα στο κύκλο θα ειναι απο τα δεξιά τους)  το μόνο τέλος που μπορεί να έχει αυτό ειναι να "κολλήσει" η κίνηση μέσα στον κύκλο!!! 

Δίνοντας προτεραιότητα στους "απο αριστερά" δηλαδή ουσιαστικά σε αυτούς μέσα στον κύκλο το πρόβλημα επιλύεται γιατί έτσι αυτοί δεν σταματάνε και σε κάποιο σημείο του κύκλου θα βγουν οπότε μειώνεται η συμφόρηση και ο κύκλος πάντα θα κινείται η όποια μικρή συμφόρηση θα συμβαίνει στους δρόμους που οδηγούν μέσα στον κύκλο αλλά ειναι και λογικό αν υπάρχει μεγάλη κίνηση κατα την ταπεινή μου άποψη το σπουδαιότερο ειναι να μην μπλοκάρει η κίνηση ΜΕΣΑ στον κύκλο 

Κάνω κάπου λάθος και υπάρχει "μέθοδος στην τρέλα" αυτή; 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
  • Like 4
  • Απαντ. 102
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ναι κάνεις λάθος...

Η προτεραιότητα από δεξιά ισχύει γενικά στον κοκ εφόσον δεν υπάρχουν (με την σειρά) Τροχονόμος, φανάρια, σήμανση.

Για τον ίδιο ακριβώς λόγο όποιος εισέρχεται σε πλατεία έχει προτεραιότητα καθώς είναι από δεξιά, εκτός αν υπάρχει ανάλογη σήμανση (πχ στοπ)

Όσο για τη συμφόρηση, νομίζω σε κάποιο σημείο του κοκ λέει οτι στη συμφόρηση πρέπει να φεύγουν ίσος αριθμός οχημάτων και προφανώς υπάρχει συνεννόηση για να γίνει κάτι τέτοιο βέβαια στην Ελλάδα δεν είναι το μόνο που δεν τηρείται

Επεξ/σία από nickol-us
  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.

Πάντως στο 95+% των περιπτώσεων σε κυκλικές πλατείες και διαβάσεις υπάρχει για όποιον πάει να μπει είτε Stop, είτε παραχώρηση προτεραιότητας.

Και έρχεται μετά αυτός από την επαρχεία στην Αθήνα, πάει στην πλατεία στο Μεταξουργείο και τρακάρει.

  • Like 6
  • Sad 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, nickol-us είπε

Ναι κάνεις λάθος...

Η προτεραιότητα από δεξιά ισχύει γενικά στον κοκ εφόσον δεν υπάρχουν (με την σειρά) Τροχονόμος, φανάρια, σήμανση.

Για τον ίδιο ακριβώς λόγο όποιος εισέρχεται σε πλατεία έχει προτεραιότητα καθώς είναι από δεξιά, εκτός αν υπάρχει ανάλογη σήμανση (πχ στοπ)

Όσο για τη συμφόρηση, νομίζω σε κάποιο σημείο του κοκ λέει οτι στη συμφόρηση πρέπει να φεύγουν ίσος αριθμός οχημάτων και προφανώς υπάρχει συνεννόηση για να γίνει κάτι τέτοιο βέβαια στην Ελλάδα δεν είναι το μόνο που δεν τηρείται

ναι γιατί κάνω λάθος δεν καταλαβαίνω (υπόψιν δεν μιλάω γενικά στην προτεραιότητα του απο δεξιά, μιλάω συγκεκριμένα για τις κυκλικές διασταυρώσεις) 

Αν δίνεις προτεραιότητα στον απο δεξιά και υπάρχει κίνηση θα "μπλοκάρει" ο κύκλος γιατί αυτοί μέσα στον κύκλο θα σταματάνε σε κάθε τεταρτημόριο μέχρι να μπούν όσοι ειναι απο δεξιά 



Δηλαδή για παράδειγμα αυτός που δείχνω με το κόκκινο βελάκι θα πρέπει να σταματήσει μέχρι να μπούν όλοι που δείχνω με το μπλέ βελάκι και στο ενδιάμεσο διάστημα θα δημιουργηθεί ούρα πίσω απο αυτόν που δείχνω με κόκκινο βελάκι καθώς και μπροστά του (γιατί ειναι ένα σωρό εκεινοι που δείχνω με μπλέ βελάκι) 

image.png.7ba3801d8e1c8e4fff08e1a546ee9ece.png

Δεν βγάζει νόημα για εμένα αυτό. 

2 λεπτά πριν, NikosKallithea είπε

Γιατι απλα ειναι στα δεξια σου, τι δεν καταλαβαίνεις 

Περιγράφω πιο αναλυτικά τι δεν καταλαβαίνω αλλά το πόσταρα μετά απο εσένα. 

Επίσης δεν ειμαι ο μόνος τρελός γιατί σε άλλες χώρες δεν ισχύει αυτό πχ Γερμανία 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η προτεραιότητα από Δεξιά είναι κανόνας του κώδικα οδικής, οπότε και εφαρμόζεται κανονικά στην είσοδο της πλατείας.

Εισέρχεσαι στην πλατεία, είσαι από δεξιά σε αυτούς που κινούνται στο κόμβο οπότε και έχεις προτεραιότητα(από δεξιά), εκτός αν υπάρχει σήμανση που ορίζει διαφορετικά, καθώς με τη σειρά που σου είπα πρίν υπάρχει και η ανάλογη ισχύς.

Αν δεν υπάρχει τροχονόμος ακολουθείς τα φανάρια, αν δεν υπάρχουν φανάρια ακολουθείς τη σήμανση, αν δεν υπάρχει σήμανση ακολουθείς την προτεραιότητα στα δεξιά

Δεν θυμάσαι καλά τι σου είπε ο δάσκαλός σου, τώρα τα περι λογικής δεν έχουν και πολύ νόημα εφόσον έτσι είναι γραμμένος ο κοκ

Όσο για τη συμφόρηση σε κίνηση τα είπαμε, μη κοιτάς που είμαστε αούγκανοι και δεν αφήνουμε κανένα να περάσει γιατί "έχουμε προτεραιότητα"

 

Επεξ/σία από nickol-us
  • Like 2
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

Επίσης δεν ειμαι ο μόνος τρελός γιατί σε άλλες χώρες δεν ισχύει αυτό πχ Γερμανία

Στη Γαλλία είναι σαν εμάς.

 

  • Like 4
Δημοσ.

πάντως απ ότι θυμάμαι, σε όποιον κυκλικό κόμβο έχω πετύχει αυτοί που μπαίνουν παραχωρούν προτεραιότητα. Και στο εξωτερικό που έχω οδηγήσει το ίδιο. Καλά δε κόβω και το κεφάλι μου γιατί μπορεί να μη θυμάμαι καλα.

Και για μένα η λογική λέει ότι προτεραιότητα έχει αυτός που είναι στον κόμβο. όπως και στα λεωφορεία/ μετρό. Ε πρώτα θα βγει ο κόσμος και μετά θα μπουν οι άλλοι

  • Like 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, nickol-us είπε

Η προτεραιότητα από Δεξιά είναι κανόνας του κώδικα οδικής, οπότε και εφαρμόζεται κανονικά στην είσοδο της πλατείας.

Εισέρχεσαι στην πλατεία, είσαι από δεξιά σε αυτούς που κινούνται στο κόμβο οπότε και έχεις προτεραιότητα(από δεξιά).

Δεν θυμάσαι καλά τι σου είπε ο δάσκαλός σου, τώρα τα περι λογικής δεν έχουν και πολύ νόημα εφόσον έτσι είναι γραμμένος ο κοκ

 

Ναι βρε φίλε μου η προτεραιότητα του απο δεξιά ειναι κανόνας σε όλες τις χώρες επαναλαμβάνω  δεν διαφωνώ με τον γενικό κανόνα. 

Απλά σε όλες τις χώρες (ή σε πολλές τέλος πάντων) που έχουν αυτόν τον γενικό κανόνα  για τις κυκλικές διασταυρώσεις ΔΕΝ εφαρμόζεται 

Και στην ελλάδα επίσης υπάρχουν περιπτώσεις που δεν εφαρμόζεται πχ αν ειμαι εγώ σε εθνική οδό και εσύ έρθεις απο δεξιά απο κάποιο στενό δεν έχεις προτεραιότητα. (άσχετο αυτό με το θέμα απλά το αναφέρω για να δείξω ότι και εμεις έχουμε περιορισμούς στον γενικό κανόνα αλλά δεν έχουμε περιορισμό όταν μιλάμε για κυκλικές διασταυρώσεις) 

4 λεπτά πριν, liakos356 είπε

Στη Γαλλία είναι σαν εμάς.

 

ε ναι και δείχνει πόσο χαζό ειναι :P  Μάλλον γιαυτό έχουμε και εμείς τον ίδιο κανόνα γιατί παίρνουμε πολλά απο τους γάλους ακόμη και λέξεις για τα αμάξια (πορτ μπαγκάζ κτλ) 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
  • Like 2
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, Dr_Pepper είπε

Ναι βρε φίλε μου η προτεραιότητα του απο δεξιά ειναι κανόνας σε όλες τις χώρες επαναλαμβάνω  δεν διαφωνώ με τον γενικό κανόνα. 

Απλά σε όλες τις χώρες (ή σε πολλές τέλος πάντων) που έχουν αυτόν τον γενικό κανόνα  για τις κυκλικές διασταυρώσεις ΔΕΝ εφαρμόζεται 

Και στην ελλάδα επίσης υπάρχουν περιπτώσεις που δεν εφαρμόζεται πχ αν ειμαι εγώ σε εθνική οδό και εσύ έρθεις απο δεξιά απο κάποιο στενό δεν έχεις προτεραιότητα. (άσχετο αυτό με το θέμα απλά το αναφέρω για να δείξω ότι και εμεις έχουμε περιορισμούς στον γενικό κανόνα αλλά δεν έχουμε περιορισμό όταν μιλάμε για κυκλικές διασταυρώσεις) 

ε ναι και δείχνει πόσο χαζό ειναι :P 

Άσε μεγαλε καταλάβαμε.. άμα τρακάρεις εσύ.. φταις δεν φταις κάνεις και φασαρία στον άλλον 

Ποιος τον χέζει τον ΚΟΚ άμα δεν σου κάθεται καλά μέσα σου

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Και επειδή δεν εφαρμόζεται τι να λέει;

Εσύ που κολλάς στο γιατί δεν εφαρμόζεται ή γιατί είναι έτσι ο νόμος;

Μας μπέρδεψες.

Δεν ξέρω τι έχασες και γιατί, πάντως κάτι δεν περιγράφεις σωστά.

Η προτεραιότητα στα δεξιά είναι κανόνας, ακουλουθείται από όλους βάσει κοκ και όποιος δεν τον ακολουθεί αντιμετωπίζει τις συνέπειες.

Επεξ/σία από nickol-us
  • Like 1
Δημοσ.

Είσαι Αθήνα; Ή πας Αθήνα με το ΚΤΕΛ και παίρνεις το 051 ή οδηγάς για το κέντρο;

Δες το παράδειγμα που σου είπα παραπάνω για Μεταξουργείο. Συνέχεια μποτιλιάρισμα ΜΕΣΑ στην πλατεία.

Εγώ μαζί σου, δεν βγάζει νόημα, βλέπεις τεράστιες ουρές εκεί πάντα μέσα στην πλατεία (γιατί φυσικά η κίνηση δεν κόβει σε όσους κατεβαίνουν την Αγ. Κωνσταντίνου πχ και μπαίνουν μέσα).

  • Like 1
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, nickol-us είπε

Και επειδή δεν εφαρμόζεται τι να λέει;

 

Όχι δεν καταλάβες όταν λέω δεν εφαρμόζεται δεν εννοώ στην ελλάδα (καλά στην ελλάδα ο ΚΟΚ περιστασιακά εφαρμόζεται αλλά δεν εννοούσα αυτό) 

Εννοώ ότι σε άλλες χώρες ενώ έχουν τον γενικό κανόνα προτεραιότητας απο δεξιά  (ή απο αριστερά αν μιλάμε για Αγγλία, αλλά και εκει μπαίνουν απο αριστερά στον κύκλο και όχι απο δεξιά όπως εμεις) υπάρχει ΝΟΜΟΣ (δεν ειναι ότι δεν εφαρμόζεται επειδή έτσι γουστάρουν οι οδηγοί εκει απο συνήθεια) ότι στην περίπτωση που μιλάμε για κυκλική διασταύρωση προτεραιότητά έχουν οι εντός του κύκλου. 

 

 

4 λεπτά πριν, nickol-us είπε

σύ που κολλάς στο γιατί δεν εφαρμόζεται ή γιατί είναι έτσι ο νόμος;

Γιατί είναι έτσι ο νόμος και όπως βλέπεις στο βιντεάκι που σήκωσε ο @liakos356 λίγο πιο πάνω οι άγγλοι (που δίνουν προτεραιότητα σε αυτόν εντός του κύκλου όπως και οι γερμανοί και οι Αμερικάνοι) θεωρούν πως ειναι χαζό και εγώ το ίδιο για τον λόγο που βλέπεις αν υπάρχουν πολλά αμάξια μπλοκάρει η κίνηση στον κύκλο έτσι και όντως την μπλόκαρε και στο βίντεο! 


 

  • Like 2
  • Super Moderators
Δημοσ.
Spoiler

Η δικιά μου απορία είναι γιατί στο Μπλα Μπλα το topic κι όχι στο Auto-Moto? Μάλλον γιατί θα το μεταφέρει κάποιος, κλάιν...

 

Δημοσ.

O KOK πολύ απλά πρέπει να αλλάξει στο συγκεκριμένο ζήτημα και να ακολουθήσουμε την λογική και αυτό που κάνουν με μεγάλη επιτυχία στην Αγγλία (όπου έχουν κυκλικούς κόμβους ανά 100 μέτρα και λειτουργούν άψογα).

Στην Ελλάδα γενικά δεν έχουμε πολλούς κόμβους και γι' αυτό δε γίνεται μεγάλο θέμα αλλά το παράδειγμα του Μεταξουργείου είναι χαρακτηριστικό. Ακόμα και με λίγα αυτοκίνητα γίνεται πανικός γιατί οι μισοί πάνε να ακολουθήσουν τον ελληνικό ΚΟΚ ενώ οι άλλοι μισοί τον διεθνή ΚΟΚ (ή απλά δε ξέρουν πως να συμπεριφερθούν)  και γίνεται ένα μπάχαλο τελικά.

Το αστείο είναι ότι σε αρκετούς κυκλικούς κόμβους έχουν τοποθετήσει σήμα στοπ σε εκείνους που εισέρχονται, ουσιαστικά ακυρώνοντας τον ίδιο το κοκ που λέει το ανάποδο. Άρα το πιο εύκολο είναι να αλλάξει ο ΚΟΚ να ξεμπερδεύουμε.

  • Like 7
  • Thanks 1
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...