Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ο όμιλος Volkswagen (VW) ανακοίνωσε ότι επεκτείνει τις παγκόσμιες δραστηριότητες του και στον κλάδο της κατασκευής μπαταριών, με ένα νέο εργοστάσιο που πρόκειται να κατασκευάσει στο Salzgitter, στη Γερμανία. Η συγκεκριμένη εγκατάσταση, είναι η πρώτη από τις έξι συνολικά που σχεδιάζει να κατασκευάσει επί Ευρωπαϊκού εδάφους.

arenaev_002.jpg

Το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της VW θα το διαχειριστεί μια νέα εταιρεία, η PowerCo, η οποία δημιουργήθηκε από την ίδια την VW για να επικεντρωθεί αποκλειστικά στον κλάδο των μπαταριών. Η PowerCo θα είναι υπεύθυνη για τα πάντα, όσον αφορά την αλυσίδα εφοδιασμού, από την προμήθεια της πρώτης ύλης, την επεξεργασία της ή την κατασκευή των μπαταριών μέχρι την πώληση των τελικών προϊόντων έως την ανακύκλωση των παλαιών κυψελών. Η PowerCo θα έχει επίσης την ευθύνη να αναπτύξει την νέα μονάδα στο Salzgitter και να επεκτείνει την παραγωγή σε νέες εγκαταστάσεις στην Ευρώπη αλλά και τη Βόρεια Αμερική. Η νέα εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει €20 δισεκατομμύρια μέσα στα επόμενα οκτώ χρόνια για την ανάπτυξη των υποδομών των νέων εργοστασίων αλλά και των γύρω περιοχών τους. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, θα απασχολεί τουλάχιστον 20.000 άτομα σε όλη την Ευρώπη ωστόσο ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί με το άνοιγμα των εργοστασίων της στη Βόρεια Αμερική.

arenaev_003.jpg

Η PowerCo θα αναλάβει εξολοκλήρου τη διαχείριση της διεθνούς αυτής νέας επιχείρησης της Volkswagen και θα είναι επίσης υπεύθυνη για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών μπαταριών, ακολουθώντας ουσιαστικά το παράδειγμα της Tesla, με την κάθετη ενσωμάτωση όλων των δραστηριοτήτων, από την αξιοποίηση και την επεξεργασία των υλικών, τα κατασκευαστικά μηχανήματα και τον εξοπλισμό των εργοστασίων έως τα τελικά προϊόντα. Η εταιρεία έχει ήδη εκπονήσει σχέδια για την κατασκευή συστημάτων αποθήκευσης της ενέργειας, για τη βιομηχανία των δικτύων παροχής ενέργειας.

arenaev_004.jpg

Η PowerCo μετά το εργοστάσιο στο Salzgitter αναμένεται να κατασκευάσει ένα νέο μεγάλο εργοστάσιο (Gigafactory) στη Skelleftea της Σουηδίας. Ο όμιλος Volkswagen έχει ήδη επενδύσει €500 εκατομμύρια στη συνεργασία με τη Nortvolt και κατέχει το 20% των μετοχών της εταιρείας. Οι πρώτες μπαταρίες από το εργοστάσιο που κατασκευάζεται στη Σουηδία πρόκειται να φτάσουν στην αγορά το 2023. Από το 2019, η VW έχει επενδύσει περίπου €1,4 δισεκατομμύρια στο νέο αυτό εργοστάσιο. Αργότερα, η εταιρεία σκοπεύει να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο στην Valencia, στην Ισπανία. Όσον αφορά το εργοστάσιο στο Salzgitter, αξίζει να αναφέρουμε ότι η συγκεκριμένη πόλη της νοτιοανατολικής Κάτω Σαξονίας, στη Γερμανία έχει μακρόχρονη κοινή ιστορία με την VW, καθώς εκεί κατασκευαζόταν το τετράθυρο σεντάν K70 από τον Ιούλιο του 1970. Εκεί κατασκευάζονταν επίσης κινητήρες για αυτοκίνητα της Audi και της VW καθώς από το 1975 το εργοστάσιο ανακατασκευάστηκε για να επικεντρωθεί στην παραγωγή κινητήρων και από εκεί ξεκίνησε η παραγωγή του πρώτου κινητήρα TDi το 1989, αλλά και ο γνωστός κινητήρας VR6 από το 1991. Εκεί επίσης κατασκευάζεται και ο θηριώδης κινητήρας W16 για τα οχήματα της Bugatti.

arenaev_005.jpg

Το νέο εργοστάσιο μπαταριών στο Salzgitter θα δημιουργήσει επιπλέον 5.000 θέσεις εργασίας στην περιοχή και θα διατηρήσει όλους τους υπάρχοντες υπαλλήλους του. Στα ίδια πρότυπα θα κατασκευαστούν όλα τα νέα εργοστάσια της PowerCo, για να παραμένουν ευέλικτα και προσαρμόσιμα στις νέες τεχνολογίες. Κάθε εργοστάσιο θα λειτουργεί με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές αξιοποιώντας έναν κλειστό κύκλο ανακύκλωσης.

Η PowerCo θα χρησιμοποιήσει την αρχιτεκτονική ενιαίων πρισματικών κυψελών στις μπαταρίες της, η οποία επιτρέπει τη χρήση διαφορετικών χημικών στοιχείων και είναι 50% οικονομικότερη όσον αφορά την κατασκευή/παραγωγή. Οι κυψέλες θα κατασκευάζονται από το 2025 και η παραγωγή αναμένεται να φτάσει τις 40 GWh που επαρκεί για την τροφοδοσία 500.000 ηλεκτρικών οχημάτων. Μέχρι το 2030, η PowerCo σχεδιάζει να έχει σε λειτουργία και τα έξι εργοστάσια της επί Ευρωπαϊκού εδάφους με τη συνολική παραγωγή να φτάνει τις 240 GWh.   

Όπως φαίνεται, η VW, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, δεν πρόκειται να καθίσει να βλέπει την αγορά να πέφτει όλη στα χέρια της Tesla, και σκοπεύει μέσα στα επόμενα χρόνια να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό.

 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Χμμμμ ωραια ολα αυτα και να τα φτιάξουν εννοείται,αλλα :

..δε το βλεπω εφικτό..

Βεβαια κυρώσεις - φόροι θα ανεβαίνουν κατακόρυφα «για το πλανήτη»,και how dare you να μιλήσεις και αλλα  τέτοια.. 

..τεσπα ας δούμε πως θα βγάλουν το χειμώνα τους εκεί στη Γερμανία οι φίλτατοι,και καλο και το εργοστάσιο για μπαταρίες..

  • Like 1
  • Confused 4
Δημοσ.

επενδυσεις κανουν.σαν την ελλαδα δηλαδη.  😛

απατο θα παει.το μελλον ειναι σουβλακια καφετεριες και αφθονος ηλιος.

  • Like 4
  • Confused 1
  • Sad 1
Δημοσ.

Αν όντως "θα" παίρνει απο ΑΠΕ την ενέργεια κατασκευής και αν όντως "θα" ξεκινήσουν ανακύκλωση τότε "θα" μιλάμε για οικολογική λύση

Όταν "θα" βγούνε τα νούμερα "θα" το δούμε στην πράξη

 

44 λεπτά πριν, Eloy είπε

Στην Γερμανία ? Ναι, καλά...Kαι που θα βρει ενέργεια να τις φορτίζει ?  :)

"θα"

φέτος πάντως αποκλείεται

  • Like 2
Δημοσ.

αν βρουν κατ αλλο εκτος το λιθιο απο που τα αποθέματα ειναι λιγα..... ναι αλλιος βλεπω τον λιτνητη και να καινε μαζουτ τα αυτοκινιτα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτό είναι το μέλλον για τους μεγάλους παίχτες στην μη-ασιατική αυτοκίνηση. 
Όπως έγινε και με την northvolt για volvo & volvo group/scania, η daimler τα δικά της στην kamenz και τώρα η VW group. 
Η παραγωγή μπαταριών έχει γίνει κριτικής σημασίας και οι πρόσφατες αναταράξεις στα δίκτυα μεταφορών έχουν αποδείξει ότι δεν μπορούν να βασίζονται στα ασιατικά εργοστάσια. 
Όπως γίνεται παράλληλα με νέα foundries για ημιαγωγούς. 

Επεξ/σία από LongTom
  • Like 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

είναι θέμα χρόνου να επιβληθούν περιορισμοί στους "μη φιλικούς" για τη Δύση κατασκευαστές μπαταριών, οπότε σπεύδουν να καλύψουν το κενό στην παραγωγή. Οι φθηνές σπάνιες γαίες που βρίσκονταν κυρίως στην Ασία με τη σειρά τους δεν θα είναι πλέον προσβάσιμες για την Ευρώπη που θα αναγκάζεται να αγοράζει ακριβά κυρίως απο Αμερική. Χωρίς πρόσβαση σε φθηνή ενέργεια και πρώτες ύλες δεν υπάρχει καλό σενάριο για το μέλλον.

 

Επεξ/σία από @11h
  • Like 3
  • Thanks 1
Δημοσ.

Υπαρχουν τεχνολογίες μπαταριών που χρησιμοποιούν υλικά εκτός του λιθίου και μιας που το μέλλον φαντάζει ηλεκτροκίνητο, θα παρουσιαστούν κι άλλες και θα γίνουν καλύτερες οι υπάρχουσες.

Χρησιμοποιούνται ήδη σε ηλεκτρικά ποδήλατα/μηχανάκια μπαταρίες γραφενίου που έχουν ίδια απόδοση χειμώνα/καλοκαίρι, κάτι που οι ιόντων-λιθίου έχαναν μέχρι και 30% της αποδοσής τους σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Ενδεικτικά, άλλες τεχνολογίες που είναι κοντά (μπορεί να μου διαφέυγουν άλλες):
-Dual Carbon - Ryden battery
-Sodium Ion
-Zinc-ion

πηγη:
https://www.proactiveinvestors.com.au/companies/news/973718/challengers-emerge-alternatives-to-lithium-ion-batteries-973718.html#new-kids-on-the-block-lithium-ion-alternatives

  • Like 4
  • Thanks 4
Δημοσ.

Νομιζω θα φτιαξουν και ενα τεραστιο εργοστασιο στην Ελλαδα.Θεσσαλια μερια, νομος Καρδιτσας.Θα απασχολησει καπου στα 5000 ατομα.Η μηπως ο  CEO  ηρθε μονο για το  Αστυπαλεα project.

Δημοσ.

Α ρε Elon τους παρέσυρες όλους στον αδιέξοδο δρόμο του λιθίου.

Ο δρόμος του η-λιθίου  θα ονομαστεί στο τέλος. Αρκεί να δει κανείς τα αποθέματα προς εξόρυξη που υπάρχουν στην Ευρώπη και πόσο χρόνο μπορεί να διατηρηθεί η εξόρυξη αυτή. Η Ελλάδα ευτυχώς δεν έχει καθόλου λίθιο.

  • Like 1
  • Confused 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 17/7/2022 στις 9:12 ΜΜ, kotronas είπε

Να δω Golf PowerCo Gti και τί στον κόσμο.

το μόνο εύκολο πετάνε ενα μοτερακι 280 300 αλογα +/- 450 nm και ουαλα supecar

23 ώρες πριν, toyo73 είπε

Νομιζω θα φτιαξουν και ενα τεραστιο εργοστασιο στην Ελλαδα.Θεσσαλια μερια, νομος Καρδιτσας.Θα απασχολησει καπου στα 5000 ατομα.Η μηπως ο  CEO  ηρθε μονο για το  Αστυπαλεα project.

ποιος παλαβός (μην πω άλλη κουβέντα) θα κάνει επένδυση στην ελλαδα
έχουν να αντιμετωπίσουν
φορολογίες στο θεω
γραφειοκρατίες από άλλο σύμπαν
συνδικαλιστές που έχουν καταστρέψει όποια επένδυση είχε έρθει ποτέ εδώ η σκόπευε να έρθει

Επεξ/σία από Black Demis
  • Confused 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...