Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Δύο νέες υπηρεσίες παρουσίασαν σήμερα τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών, οι οποίες στόχο έχουν τη διευκόλυνση της καθημερινότητας ιδιοκτητών και οδηγών οχημάτων. Η πρώτη αφορά τη ψηφιακή μεταβίβαση οχημάτων ενώ το MyAuto αποτελεί τον ηλεκτρονικό φάκελο κάθε οχήματός.

Όπως είχε προαναγγελθεί, η διαδικασία μεταβίβασης οχημάτων γίνεται πλέον ψηφιακή, με τους ενδιαφερόμενους να πρέπει να επισκεφθούν το drivers-vehicles.services.gov.gr προκειμένου να πραγματοποιήσουν την απλή διαδικασία είτε είναι ο πωλητής είτε ο αγοραστής του οχήματος. Τα πλεονεκτήματα της νέας διαδικασίας σύμφωνα με το Υπουργείο είναι τα ακόλουθα:

  1. Αυτοματοποιείται ο έλεγχος των προϋποθέσεων μεταβίβασης
  2. Καταργείται η προσκόμιση των δικαιολογητικών
  3. Καθιερώνεται η ψηφιακή βεβαίωση, με την οποίο ο αγοραστής μπορεί να ασφαλίσει άμεσα το όχημα
  4. Ο πωλητής αποδεσμεύεται από την υποχρέωση επίσκεψης στην υπηρεσία
  5. Μειώνεται ο απαιτούμενος χρόνος ελέγχου της αίτησης από τον αρμόδιο υπάλληλο
  6. Ενισχύεται η διαφάνεια, και εξασφαλίζεται η πρόσβαση του αγοραστή σε όλα τα στοιχεία του προς πώληση οχήματος (αριθμός πλαισίου, ημερομηνία πρώτης άδειας, ημερομηνία εισαγωγής στη χώρα).

 image.png.3d803dfc40f836eb448d263f84a608fd.png

Η νέα διαδικασία αποτελεί κομμάτι του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών. Όλες οι πληροφορίες γύρω από το όχημα θα αντλούνται αυτόματα, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.  Τα δικαιολογητικά που πλέον καταργείται η προσκόμισή τους είναι:

  • Ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ)
  • Βεβαίωση περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.
  • Υπεύθυνες δηλώσεις/αιτήσεις

Όλη η νέα διαδικασία περιγράφεται αναλυτικά στο εγχειρίδιο χρήσης, το οποίο μπορείτε να βρείτε εδώ.

Επιγραμματικά, ο πωλητής:

  • εισέρχεται στο drivers-vehicles.services.gov.gr με δύο επίπεδα ταυτοποίησης, δηλαδή αρχικά με τους κωδικούς του στο Taxisnet, και κατόπιν με κωδικό μιας χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται στον πιστοποιημένο αριθμό κινητού τηλεφώνου που ο πολίτης έχει ήδη καταχωρίσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
  • επιλέγει το όχημα που επιθυμεί να μεταβιβάσει και την υπηρεσία Μεταφορών που θα διεκπεραιώσει τη διαδικασία και
  • εισάγει το ΑΦΜ του υποψήφιου αγοραστή. 

Αμέσως μετά, η πλατφόρμα θα αποστέλλει ειδοποίηση με SMS και email στον αγοραστή. Αφού ο τελευταίος ταυτοποιηθεί στην πλατφόρμα και αποδεχτεί τη συναλλαγή, η μεταβίβαση θα ολοκληρώνεται, με τον πωλητή να λαμβάνει σχετική ειδοποίηση.

  image.png.b05934c6d29e63fa1c6b676dceb00bc5.png

Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής αίτησης, ο αγοραστής θα εκδίδει ψηφιακά, μέσω του gov.gr, βεβαίωση υποβολής αιτήματος και πλήρωσης των προϋποθέσεων μεταβίβασης της κυριότητας του οχήματος. Με τη συγκεκριμένη βεβαίωση, θα μπορεί να ασφαλίζει και να κυκλοφορεί εντός της Ελληνικής επικράτειας το υπό μεταβίβαση όχημα για χρονικό διάστημα τριάντα (30) ημερών. Η βεβαίωση υποβολής αιτήματος και πλήρωσης των προϋποθέσεων μεταβίβασης της κυριότητας του οχήματος θα αναρτάται και στις προσωπικές θυρίδες (my.gov.gr) του αγοραστή και του πωλητή.

Μόλις η αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών εκδώσει τη νέα άδεια κυκλοφορίας, ο αγοραστής θα ειδοποιείται για να την παραλάβει, προσκομίζοντας το αποδεικτικό εξόφλησης των τελών αδείας και μεταβίβασης του οχήματος.

MyAuto

Μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας, ο πολίτης μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να έχει πρόσβαση στο σύνολο της πληροφορίας γύρω από το όχημά του. Είναι η πρώτη φορά που οι πολίτες μπορούν να έχουν ολοκληρωμένη εικόνα για το όχημά τους χωρίς πολλαπλές και χρονοβόρες επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες.

Μέσω του MyAuto, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε όλα εκείνα τα στοιχεία του οχήματός τους, όπως αυτά τηρούνται σε μητρώα φορέων της Δημόσιας Διοίκησης. Τα στοιχεία ομαδοποιούνται σε κατηγορίες βάσει των μητρώων από τα οποία αντλούνται. Οι πληροφορίες που αντλούνται είναι οι εξής:

  1. Στοιχεία αδειών κυκλοφορίας, τα οποία αντλούνται από Μητρώα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
  2. Στοιχεία τεχνικών ελέγχων οχημάτων – ΚΤΕΟ, τα οποία αντλούνται από Μητρώα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
  3. Στοιχεία καταβολής τελών κυκλοφορίας, ακινησίας και ιδιοκτησίας, τα οποία αντλούνται από Μητρώα από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. 
  4. Εύρεση ασφάλισης οχημάτων, τα οποία αντλούνται από Μητρώα από το Κέντρο Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.

Η υπηρεσία εντάσσεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών. Η παραγωγική λειτουργία της πλατφόρμας υποστηρίζεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, η οποία είναι αρμόδια και για το Κέντρο Διαλειτουργικότητας, μέσω του οποίου διασυνδέονται όλα τα σχετικά μητρώα του Δημοσίου. Τέλος, η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET) φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Η πρόσβαση στην υπηρεσία γίνεται με τη χρήση κωδικών Taxisnet, είτε από το myauto.gov.gr, είτε μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Περιουσία και φορολογία» και την υποενότητα «Οχήματα». Έτσι, ο πολίτης μπορεί να βλέπει και να ελέγχει για κάθε όχημά του:

  • Τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας 
  • Αν έχει πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας
  • Αν το όχημα του είναι σε κίνηση ή ακινησία 
  • Αν το όχημα του έχει κλαπεί
  • Το αποτέλεσμα του Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) και την ημερομηνία του επόμενου ελέγχου και
  • Τα στοιχεία ασφάλισης του οχήματος 

Υπενθυμίζεται ότι οι δύο νέες ψηφιακές υπηρεσίες έρχονται να πλαισιώσουν τις πρωτοβουλίες που έχουν λάβει την τελευταία τριετία τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών για την ψηφιοποίηση και την απλούστευση διαδικασιών για ιδιοκτήτες και οδηγούς οχημάτων. Ειδικότερα, μέχρι στιγμής έχουν τεθεί σε λειτουργία οι ακόλουθες ψηφιακές υπηρεσίες.:

  • Προσωρινή άδεια οδήγησης
  • Ανανέωση άδειας οδήγησης
  • Αντίγραφο άδειας οδήγησης λόγω κλοπής / απώλειας / φθοράς
  • Αντικατάσταση άδειας οδήγησης με νέου τύπου
  • Ανανέωση άδειας κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου
  • Αντίγραφο άδειας κυκλοφορίας οχήματος
  • Υπολογισμός τελών για μεταβίβαση επιβατικού ή δίκυκλου ΙΧ
  • Σήμα κυκλοφορίας εντός δακτυλίου της Αθήνας
  • Σήμα δωρεάν στάθμευσης ηλεκτροκίνητου οχήματος
     

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Thanks 1
Δημοσ.

Έστω με καθυστέρηση σχεδόν 2 χρόνια έγινε πράξη. Πολύ λιγότερη ταλαιπωρία, απλά απορώ τι θα κάνουν οι υπάλληλοι και διεκπεραιωτές που παίρνανε τα χρήματα για να βγάλουν την άδεια σε μια εργάσιμη.

No more rusfeti, is it possible?

  • Like 3
  • Thanks 1
Δημοσ.

Θα πρέπει το insomnia να προσθέσει reaction ένα emoji που σταυροκοπιέται για ειδήσεις σαν αυτή. Ότι και να λένε για αυτή την κυβέρνηση, το Gov το έχουν πάει 100 χρόνια μπροστά, που για τα δεδομένα της Ελλάδας αυτό μεταφράζεται σε 1000 χρόνια μπροστά.

  • Like 25
  • Thanks 2
Δημοσ.

οποιαδήποτε κίνηση μας γλιτώνει από τις ουρές και την άθλια γραφειοκρατία αξίζει μπράβο. να λέμε και τα θετικά, μη γκρινιάζουμε μόνο

  • Like 21
  • Thanks 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
32 λεπτά πριν, AeonBeliever είπε

Έστω με καθυστέρηση σχεδόν 2 χρόνια έγινε πράξη. Πολύ λιγότερη ταλαιπωρία, απλά απορώ τι θα κάνουν οι υπάλληλοι και διεκπεραιωτές που παίρνανε τα χρήματα για να βγάλουν την άδεια σε μια εργάσιμη.

No more rusfeti, is it possible?

Παιδιά δεν μπορεί να μιλάμε για καθυστέρηση. Για να γίνουν αυτά ηλεκτρονικά χωρίς να φέρνουμε εμείς ούτε ένα έγγραφο ούτε μια αίτηση ούτε ένα πιστοποιητικό από την μια υπηρεσία στην άλλη σημαίνει ότι αυτές οι υπηρεσίες μιλάνε μεταξύ τους. Και μιλάμε αυτόματα μέσω του κέντρου διαλειτουργικότητας δεν μιλάνε υπηρεσιακά με αίτημα από τον υπάλληλο της μιας υπηρεσίας στην άλλη. Γιατί παλιότερα με αυτόν τον τροπο (υπηρεσιακά) ήθελες κανένα δίμηνο για ένα απλό χαρτί ΑΝ δεχόταν ο υπάλληλος να το κάνει υπηρεσιακά και δεν σου έλεγε τραβά φέρτο μου... Τέλος πάντως θέλω να πω ότι για να μιλήσουν όλα αυτά τα μητρώα όλων αυτών των υπηρεσιών μεταξύ τους έπρεπε να γίνει δουλίτσα η οποία πιστεύω έγινε πολύ γρήγορα. Στην τελική ας το δούμε ανάποδα. Αν μας έλεγε κάποιος πριν 2-3 χρόνια ότι θα έχουμε αυτές τις δυνατότητες στο κινητό μας θα μας φαινόταν εφικτό ή θα γελούσαμε;

Επεξ/σία από Choulio
  • Like 10
  • Thanks 2
  • Confused 1
Δημοσ.

οσες περισσοτερες υπηρεσιες ψηφιοποιηθουν τοσο καλυτερα για τον απλο κοσμακη που δεν εχει "γνωστους" και "ακρες" ωστε να γινονται τα αυτονοητα στην ωρα τους

  • Like 4

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...