Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Για τα φορτηγά και τα σκουτεράκια δεν το έχω ψάξει για να έχω εμπεριστατωμένη άποψη αλλά τα Ι.Χ. μία χαρά κυκλοφοράνε. Και οι επιδόσεις τους σκίζουν(πλήν αυτονομίας στο κρύο και του δεδομένα αργού ανεφοδιασμού αλλά δεν μπορεί να τα έχει κανείς όλα).  Έχω την εντύπωση ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που έχουν αγοράσει ηλεκτρικό δεν πρόκειτε να ξανααγοράσει θερμικό. Μπορώ να σας αναφέρω και συγκεκριμένα παραδείγματα και από το οικογενειακό και από το φιλικό και από το επαγγελματικό περιβάλλον.

 

Τέλος ρίξτε μία ματιά σε χώρες όπως η Νορβηγία(που λόγω θερμοκρασιών τα ηλεκτρικά δεν ευνοούνται αλλά έχουν και ορυκτά καύσιμα με την σέσουλα που πουλάνε σε άλλους) και θα δείτε που είναι το άμεσο μέλλον. Σύμφωνοι ότι εκεί οι μισθοί συνεπώς και η αγοραστική δύναμη δεν έχουν καμία σχέση με εδώ αλλά το ίδιο δεν συνέβη και με τα πρώτα αυτοκίνητα με ΜΕΚ ή με τα πρώτα τρακτέρ ή με τα πρώτες πτήσεις με αεροπλάνο ή με τα πρώτα υπερατλαντικά ταξίδια με πλοίο; Ήταν όλα αυτά για όλους; Σταδιακά όμως έγιναν για σχεδόν όλους.

 

6 ώρες πριν, george200-13 είπε

Το πρόβλημα είναι ότι οι διάφορες κυβερνήσεις και οργανώσεις προμοταρουν την ηλεκτροκίνηση χωρίς η τεχνολογία από πίσω να είναι έτοιμη να την υποστηρίξει.

Ξαναλέω, ναι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον αλλά θα πρέπει να αναπτύξουμε πρώτα την τεχνολογία για να φτάσουμε σε αυτό το μελλον

 

Καλώς ή κακώς, ευτυχώς ή δυστυχώς δεν προχωράει ο κόσμος έτσι. Ποτέ δεν προχώρησε, ποτέ δεν θα προχωρήσει έτσι όπως το περιγράφεις. Όταν μία υποσχόμενη τεχνολογία ψιλοωριμάσει βγαίνουν τα πρώτα εμπορικά προϊόντα και τα αγοράζουν κάποιοι early adopters με ότι σημαίνει αυτό(πρακτικά σχεδόν τίποτα επειδή οι early adopters συνήθως τον φυσάνε τον παρά). Το επόμενο στάδιο είναι να δημιουργηθούν κίνητρα για μία πιο εκτεταμένη διείσδυση στην αγορά(εφόσον υπάρχουν σημαντικές υποσχέσεις για το μέλλον ή συμφέροντα για να προωθήσουν την τεχνολογία ή συνδυασμός αυτών). Ακολούθως η παραγωγή έχει γίνει πιο μαζική και πιο οργανωμένη και υπάρχουν αυτοτροφοδοτούμενες οικονομίες κλίμακος που χαμηλώνουν συνεχώς το κόστος μέχρι η συγκεκριμένη τεχνολογία να είναι mainstream.

Ο παραπάνω μηχανισμός οδήγησε στο dieselgate(εδώ υπήρχαν μόνο συμφέροντα και κομπίνες), οδήγησε και στην κατακόρυφη πτώση της τιμής των φωτοβολταϊκών(παράδειγμα σχετικό με τις σπουδές σου). Αν είχε υιοθετηθεί η λογική σου, δηλαδή πρώτα να αναπτυχθεί(με τι λεφτά άραγε;) η τεχνολογία και μετά να την υιοθετήσουμε δεν θα υπήρχε η ευρεία διάδοση των φωτοβολταϊκών αυτή την στιγμή. Στο κόστος ενός πάρκου 100 Kw προ 10-15 έτη αυτή την στιγμή κατασκευάζεται σήμερα ένα πάρκο 500 Kw(στο περίπου νούμερα αλλά δεν νομίζω ότι διαφέρουν πολύ από την πραγματικότητα και έχουν να κάνουν και με pick ημερομηνιών, η ουσία είναι στην ιδέα και στο σκεπτικό και όχι στα απόλυτα νούμερα). Το αντίτιμο ήταν ότι πλήρωναν τα κράτη(συντονισμένα παγκοσμίως άρα κάποια μπαγκέτα έπαιζε κάποιο ρυθμό), δηλαδή όλοι εμείς την κιλοβατώρα σε ιδιώτες πάνω από 0,5 € και σε μεγαλοπαραγωγούς λίγο πιο κάτω. Αλήθεια αν είχες την δυνατότητα να πάρεις εσύ τις αποφάσεις θα έβαζες φρένο στην πρώιμη διάδοση των φωτοβολταϊκών;

Στις 12/1/2023 στις 3:04 ΜΜ, george200-13 είπε

Οσοι ειναι εξω απο τον χορό και ενθουσιαζονται με την ηλεκτροκινηση θα απογοητευτουν  αποτομα.

Διαφωνώ με την εκτίμηση σου για την ηλεκτροκίνηση. Εγώ πιστεύω ότι όσοι είναι κατά της ηλεκτροκίνησης θα αναγκαστούν να καταπιούν την γλώσσα τους αρκετά σύντομα.

  • Απαντ. 167
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
26 λεπτά πριν, SV1EOD είπε

Για τα φορτηγά και τα σκουτεράκια δεν το έχω ψάξει για να έχω εμπεριστατωμένη άποψη αλλά τα Ι.Χ. μία χαρά κυκλοφοράνε. Και οι επιδόσεις τους σκίζουν(πλήν αυτονομίας στο κρύο και του δεδομένα αργού ανεφοδιασμού αλλά δεν μπορεί να τα έχει κανείς όλα).  Έχω την εντύπωση ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που έχουν αγοράσει ηλεκτρικό δεν πρόκειτε να ξανααγοράσει θερμικό. Μπορώ να σας αναφέρω και συγκεκριμένα παραδείγματα και από το οικογενειακό και από το φιλικό και από το επαγγελματικό περιβάλλον.

 

Τέλος ρίξτε μία ματιά σε χώρες όπως η Νορβηγία(που λόγω θερμοκρασιών τα ηλεκτρικά δεν ευνοούνται αλλά έχουν και ορυκτά καύσιμα με την σέσουλα που πουλάνε σε άλλους) και θα δείτε που είναι το άμεσο μέλλον. Σύμφωνοι ότι εκεί οι μισθοί συνεπώς και η αγοραστική δύναμη δεν έχουν καμία σχέση με εδώ αλλά το ίδιο δεν συνέβη και με τα πρώτα αυτοκίνητα με ΜΕΚ ή με τα πρώτα τρακτέρ ή με τα πρώτες πτήσεις με αεροπλάνο ή με τα πρώτα υπερατλαντικά ταξίδια με πλοίο; Ήταν όλα αυτά για όλους; Σταδιακά όμως έγιναν για σχεδόν όλους.

 

 

Καλώς ή κακώς, ευτυχώς ή δυστυχώς δεν προχωράει ο κόσμος έτσι. Ποτέ δεν προχώρησε, ποτέ δεν θα προχωρήσει έτσι όπως το περιγράφεις. Όταν μία υποσχόμενη τεχνολογία ψιλοωριμάσει βγαίνουν τα πρώτα εμπορικά προϊόντα και τα αγοράζουν κάποιοι early adopters με ότι σημαίνει αυτό(πρακτικά σχεδόν τίποτα επειδή οι early adopters συνήθως τον φυσάνε τον παρά). Το επόμενο στάδιο είναι να δημιουργηθούν κίνητρα για μία πιο εκτεταμένη διείσδυση στην αγορά(εφόσον υπάρχουν σημαντικές υποσχέσεις για το μέλλον ή συμφέροντα για να προωθήσουν την τεχνολογία ή συνδυασμός αυτών). Ακολούθως η παραγωγή έχει γίνει πιο μαζική και πιο οργανωμένη και υπάρχουν αυτοτροφοδοτούμενες οικονομίες κλίμακος που χαμηλώνουν συνεχώς το κόστος μέχρι η συγκεκριμένη τεχνολογία να είναι mainstream.

Ο παραπάνω μηχανισμός οδήγησε στο dieselgate(εδώ υπήρχαν μόνο συμφέροντα και κομπίνες), οδήγησε και στην κατακόρυφη πτώση της τιμής των φωτοβολταϊκών(παράδειγμα σχετικό με τις σπουδές σου). Αν είχε υιοθετηθεί η λογική σου, δηλαδή πρώτα να αναπτυχθεί(με τι λεφτά άραγε;) η τεχνολογία και μετά να την υιοθετήσουμε δεν θα υπήρχε η ευρεία διάδοση των φωτοβολταϊκών αυτή την στιγμή. Στο κόστος ενός πάρκου 100 Kw προ 10-15 έτη αυτή την στιγμή κατασκευάζεται σήμερα ένα πάρκο 500 Kw(στο περίπου νούμερα αλλά δεν νομίζω ότι διαφέρουν πολύ από την πραγματικότητα και έχουν να κάνουν και με pick ημερομηνιών, η ουσία είναι στην ιδέα και στο σκεπτικό και όχι στα απόλυτα νούμερα). Το αντίτιμο ήταν ότι πλήρωναν τα κράτη(συντονισμένα παγκοσμίως άρα κάποια μπαγκέτα έπαιζε κάποιο ρυθμό), δηλαδή όλοι εμείς την κιλοβατώρα σε ιδιώτες πάνω από 0,5 € και σε μεγαλοπαραγωγούς λίγο πιο κάτω. Αλήθεια αν είχες την δυνατότητα να πάρεις εσύ τις αποφάσεις θα έβαζες φρένο στην πρώιμη διάδοση των φωτοβολταϊκών;

Διαφωνώ με την εκτίμηση σου για την ηλεκτροκίνηση. Εγώ πιστεύω ότι όσοι είναι κατά της ηλεκτροκίνησης θα αναγκαστούν να καταπιούν την γλώσσα τους αρκετά σύντομα.

Κομπλε με οσα λες ειναι ολοσωστα. Η απογοητευση στην οποια αναφερομα ειναι στο γεγονος οτι η ηλεκτροκινηση ειναι εδω σημερα. Τωρα ειμαστε στο σταδιο που αγοραζουν τα πρωτα προιοντα οι early adopters. Σε καμμια περιπτωση ομως δεν ειμαστε κοντα σε ενα massive adoption της ηλεκτροκινησης. Και δεν θα ειμαστε για τουλαχιστον αλλη μια 10ετια-15ετια. 

Για την τεχνολογια που λεω οτι πρεπει να ειναι ετοιμη εννοω οταν οι διαφορες κυβερνησεις επιβαλλουν με νομο την υποχρεωτικη μεταβιβαση στην ηλεκτροκινηση. Οταν εχεις ετοιμες τις υποδομες σου, εισαι σιγουρος οτι το δικτυο ηλεκτρισμου μπορει να ανταπεξελθει σε αυτη και εχεις ικανοποιητικο ποσοστο παραγωγης ενεργειας απο τις απε τοτε ναι προχωρα στην υποχρεωτικη επιβολη της ηλεκτροκινησης. Η σημερινη τεχνολογια μπορει να υποστηριξει τους early adopters οχι ομως την καθολικη υιοθέτηση της απο την κοινωνια ποσο μαλλον απο το παραγωγικο κομματι αυτης.

Και επειδη ειναι ωραια τα λογια αλλα καλυτερη η εικονα αφηνω αυτο εδω: https://www.youtube.com/watch?v=k8CnlL8I4HE, βιντεο που μας εδειξε καθηγητης της επιστημης και τεχνολογιας.

 

 

Επεξ/σία από george200-13
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, george200-13 είπε

Η απογοητευση στην οποια αναφερομα ειναι στο γεγονος οτι η ηλεκτροκινηση ειναι εδω σημερα. . Σε καμμια περιπτωση ομως δεν ειμαστε κοντα σε ενα massive adoption της ηλεκτροκινησης. Και δεν θα ειμαστε για τουλαχιστον αλλη μια 10ετια-15ετια.

Θα επαναληφθώ. Ρίξε μία ματιά στην Νορβηγία. Ειδικά την πρόβλεψη σου για 10-15 χρόνια την θεωρώ εντελώς εκτός πραγματικότητας.

1 λεπτό πριν, george200-13 είπε

Τωρα ειμαστε στο σταδιο που αγοραζουν τα πρωτα προιοντα οι early adopters.

Δεν είσαι early adopter όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο της τάξης των 50-60 χιλιάδων ευρώ ή και παρακάτω ακόμα και κάμποσο παραπάνω. Σχετικά φραγκάτος ίσως αλλά μέχρι εκεί( και μπορεί και να στο δίνουν με εταιρικό leasing, έχω τέτοια περίπτωση στο επαγγελματικό μου περιβάλλον). Υπάρχουν αντίστοιχα με ΜΕΚ αρκετά ακριβότερα με υποδεέστερες επιδόσεις. Ναι, ο Έλληνας που μπορεί να δώσει μέχρι 30.000 € δεν μπορεί να αγοράσει ακόμα ηλεκτρικό. Ο αντίστοιχος βορειοευρωπαίος ή αμερικάνος όμως μπορεί μία χαρά και το κάνει.

Early adopters ήταν οι μεγαλοεπιχειρηματίες που αγόραζαν κινητά που είχαν ακουστικό σαν σταθερό τηλέφωνο τοίχου, η κυρίως συσκευή είχε μέγεθος επιχειρηματικού χαρτοφύλακα και η μηνιαία συνδρομή κόστιζε 100-200 φορές παραπάνω από ένα σημερινό πακέτο(που είναι όλα απεριόριστα) για να έχουν αναλογική επικοινωνία(που τους άκουγε ο καθένας με ένα scanner) ή 2G. Καμία σχέση με το να παίρνεις ένα πλήρως λειτουργικό αυτοκίνητο, με συνήθως ανώτερα καλούδια και μπλιμπλίκια από ένα σύγχρονο του συμβατικό και με πολύ-πολύ χαμηλότερο κόστος χρήσης(υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι θα παραμείνει τόσο ακριβό το ρεύμα ή μήπως δεν ακρίβυνε η βενζίνη;) έστω και με τα μειονεκτήματα του αργού ανεφοδιασμού και της μικρότερης αυτονομίας.

12 λεπτά πριν, george200-13 είπε

Για την τεχνολογια που λεω οτι πρεπει να ειναι ετοιμη εννοω οταν οι διαφορες κυβερνησεις επιβαλλουν με νομο την υποχρεωτικη μεταβιβαση στην ηλεκτροκινηση. Οταν εχεις ετοιμες τις υποδομες σου, εισαι σιγουρος οτι το δικτυο ηλεκτρισμου μπορει να ανταπεξελθει σε αυτη και εχεις ικανοποιητικο ποσοστο παραγωγης ενεργειας απο τις απε τοτε ναι απαγορευσε τις μεκ. Η σημερινη τεχνολογια μπορει να υποστηριξει τους early adopters οχι ομως την καθολικη υιοθέτηση της απο την κοινωνια ποσο μαλλον απο το παραγωγικο κομματι αυτης.

 

Πότε απαγορέψανε τις ΜΕΚ και δεν το κατάλαβα; ΘΑ τις απαγορέψουν κατά μέσο όρο μετά από 12-13 χρόνια. Μία χαρά το πάνε το έργο και με τον τρόπο που και εσύ περιγράφεις.

Ξαναδιάβασε ότι έγραψα ακριβώς πριν από εσένα για το πως οι καινούργιες τεχνολογίες διαδίδονται ευρέως και για το πως λειτουργεί ο κόσμος. Αν είναι να περιμένεις να έχεις έτοιμες τις υποδομές και ικανοποιητικό ποσοστό παραγωγής ενέργειας από τις ΑΠΕ δεν θα γίνει η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ποτέ. Ξαναγράφω πως άσχετα με το lobbying και τις κομπίνες αυτών που έχουν τα σχετικά συμφέροντα η ευρεία διάδοση μιας τεχνολογίας γίνεται με αυτοτροφοδοτούμενες οικονομίες κλίμακος και όταν προκύπτουν οι σχετικές ανάγκες. Δημιουργείται ανάγκη για χαμηλότερους ρύπους, δίνουν ώθηση στις ΑΠΕ(ας μην σχολιάσουμε τους τρόπους που γίνεται αυτό, όλοι καταλαβαίνουμε πως όταν υπάρχουν μεγάλα συμφέροντα κάποιοι έχουν ή βρίσκουν τους τρόπους να προωθήσουν αυτό που τους βολεύει και όλοι βλέπουμε τι αποκαλύπτεται στο ευρωκοινοβουλιο αυτό τον καιρό). Δημιουργείται η ανάγκη για περισσότερη ενέργεια από ανανεώσιμες αρχίζουν συζητησεις για υποθαλάσσιο καλώδιο Ελλάδας με Αίγυπτο και να γεμίσουν την Σαχάρα με φωτοβολταϊκά. Δημιουργείτε η ανάγκη για αποθήκευση ενέργειας από ανανεώσιμες γιατί τα φωτοβολταϊκά παράγουν μόνο ημέρα και το αιολικά δεν έχουν σταθερότητα, τρέχουν να βγάλουν τεράστιες μπαταρίες που θα σταθεροποιούν το δίκτυο και ταυτόχρονα κάποιοι πρώτα οραματίζονται και μετά σχεδιάζουν τα αυτοκίνητα που φορτίζουν να αντιστρέφουν τον κύκλο και να μπορούν να τροφοδοτήσουν τις ώρες αιχμής το δίκτυο με κατανεμημένο τρόπο(παράδειγμα σχετικό με τις σπουδές σου). 

Αν περίμεναν για να ποντίσουν το καλώδιο που θα ενώνει την Ελλάδα με την Αίγυπτο πρώτα να γεμίσει η Σαχάρα με πάνελς το έργο δεν θα γινόταν ποτέ. Δεν λέω ότι όλο αυτό δεν έχει μεγάλο κόστος ή ότι δεν γίνονται και λάθη είτε από κακό σχεδιασμό είτε για να εξυπηρετηθουν συμφέροντα. Αν δεν είχαν(ή μάλλον είχαμε χωρίς να μας ρωτήσουν) δώσει πάνω από 50 λεπτά στην κιλοβατώρα στους πρώτους που βάλανε στις στέγες τους πανέλα δεν θα δίνανε τώρα στα καινούργια πάρκα ταρίφα χαμηλότερη από του φυσικού αερίου πριν ανέβει η τιμή του. Απλά δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Στην υπογραφή σου έχεις αυτό: "Μπορεί να απογοητευτείς αν αποτύχεις αλλά θα είσαι καταδικασμένος αν δεν προσπαθήσεις". Δεν περιγράφει ακριβώς αυτό που υποστηρίζω αλλά είναι πολύ κοντά.

Δημοσ.
1 hour ago, SV1EOD said:

αλλά τα Ι.Χ. μία χαρά κυκλοφοράνε

Όντως. Αλλά εκεί έχεις πλεονέκτηματα που δεν έχεις στις ηλεκτρικές μηχανές και σκούτερ όπως παραπάνω χώρο για μπαταρίες και μεγαλύτερο περιθώριο αύξησης του βάρους. Επίσης αν και ακριβά, ποσοστιαία είναι πιο κοντά. 

Για να πάρω σε ηλεκτρικό κάτι αντίστοιχο με την SV650 που έχω θέλω περίπου 3 φορές περισσότερα λεφτά και για να πάω βόλτα στο χωριό μου που είναι μόλις 200 χιλιόμετρα μακριά θα πρέπει να κάνω στάση να φορτίσω ενώ θα πηγαίνω και πιο αργά. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Και που ξερεις οτι αυριο οι εταιρεις δεν θα βγαλουν ενα αλλο προτζεκτ απο το συρταρι και αφησουν την μπαταρια στην ακρη???Και μη μου πεις οτι δε γινεται αυτο γιατι εχουμε παμπολα παραδειγματα.Η μπαταρια και οι περιορισμοι που την δειπουν τοσο σαν τεχνολογια οσο και σαν  κατασκευη δεν αποτελει εγγύηση βιωσιμότητας.Οσο για την εξελιξη της και την μαζικη παραγωγη της θεωρώ οτι ειναι δυσκολη μιας και οι σπανιες πρωτες υλες που χρειαζονται δεν επαρκουν ακομα και σημερα που η χρηση της ειναι τοσο περιορισμένη.Ποσο μαλλον οταν περασουμε σε μαζικη παραγωγη.

Δεσ την υγραεριοκίνηση  τεχνολογια εξισου πρασινη και απείρως βολικότερη σε εφαρμογή πως την πνιξανε.Δες ποσα χρονια πριν υπηρχε στην ευρωπη πριν καν ερθει στην Ελλαδα και παρολα αυτα δεν την πρωχωρησαν..Φαντασου το υγραεριο να κινουσε ολα τα αυτοκινητα του πλανητη .Σιγουρα δεν θα επαρκουσε και σιγουρα θα ηταν εξίσου πανάκριβο με την σημερινή  βενζινη.Λογο της VW και των λαμογιων των γερμανων πνιξανε  το πετρελαιο το πιο αποδοτικο καυσιμο του πλανητη καθως θεωρησαν κοστοβορα την εξελιξη του.Το 60 % του ηλεκτρικου ρεύματος όμως αυτη την στιγμη του πλανητη παραγεται απο ρυπογονο πετρελαιο

30 λεπτά πριν, SV1EOD είπε

Θα επαναληφθώ. Ρίξε μία ματιά στην Νορβηγία. Ειδικά την πρόβλεψη σου για 10-15 χρόνια την θεωρώ εντελώς εκτός πραγματικότητας.

 

Επεξ/σία από filipprin
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, NickTG είπε

Όντως. Αλλά εκεί έχεις πλεονέκτηματα που δεν έχεις στις ηλεκτρικές μηχανές και σκούτερ όπως παραπάνω χώρο για μπαταρίες και μεγαλύτερο περιθώριο αύξησης του βάρους. Επίσης αν και ακριβά, ποσοστιαία είναι πιο κοντά. 

Για να πάρω σε ηλεκτρικό κάτι αντίστοιχο με την SV650 που έχω θέλω περίπου 3 φορές περισσότερα λεφτά και για να πάω βόλτα στο χωριό μου που είναι μόλις 200 χιλιόμετρα μακριά θα πρέπει να κάνω στάση να φορτίσω ενώ θα πηγαίνω και πιο αργά. 

Όπως έγραψα και νωρίτερα δεν έχω ασχοληθεί με ηλεκτρικές μηχανές και σκούτερ και ούτε έχω ψάξει τι παίζει με τα φορτηγά πέραν των άρθρων που διαβάζουμε οι περισσότεροι που κυκλοφοράμε σε "τέτοιες" τεχνολογικές γειτονιές.

Εκτιμώ όμως ότι αυτά που γράφεις είναι σωστά. Και είναι πράγματι πολύ εκνευριστικό να πρέπει να πηγαίνεις αρκετά πιο αργά για να μην ξεζουμιστεί η μπαταρία. Να περιμένεις να φορτίσει σε γρήγορο ταχυφορτιστή δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα, ούτως ή άλλως στάση θα κάνεις κάπου για καφέ/φαγητό, θα συνηθίσεις να κάθεσαι λίγο παραπάνω. Δεν υπάρχουν ακόμα αρκετοί γρήγοροι(120+ KW)  ταχυφορτιστές αλλά σε 1-2 χρόνια αυτό θα έχει αλλάξει.

 

6 λεπτά πριν, NickTG είπε

Επίσης αν και ακριβά, ποσοστιαία είναι πιο κοντά.

Για το ακριβά δεν θα συμφωνήσω απόλυτα. Σίγουρα ακριβότερα από ένα φθηνό αυτοκίνητο. Αλλά από αυτοκίνητα λίγο πιο premium μάλλον όχι. Πολύ στενή συγγενής μου αγόρασε αυτοκίνητο γύρω στα 50.000 €. Αρχικά κοίταξε plug-in υβριδικά(Opel Grandland X, C5 aircross, BMW Χ1 και Χ2). Όλα ωραία αυτοκίνητα σύμφωνα με το δικό μου γούστο τουλάχιστον. Η συμβουλή μου ήταν να δει το ID4 1st MAX που με την επιδότηση ήταν ακριβώς σε αυτά τα χρήματα. Η αρχική της αντίδραση ήταν πως αποκλείεται "γιατί που θα το φορτίζει". Επέμεινα να πάει απλώς να το δει και μετά ας πάρει ότι θέλει. 'Οταν το είδε με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι θα το πάρει όπως και έκανε. Απεριόριστος ενθουσιασμός στην αρχή(καινούργιο ωραίο γκατζετάκι βλέπεις και εντελώς διαφορετική εμπείρία οδήγησης) που (αναμενόμενα) μετριάστηκε όταν μειώθηκε η αυτονομία τον χειμώνα. Αν την ρωτήσεις πάντως πάλι την ίδια αγορά θα έκανε και στο βενζινάδικο ή στο συνεργείο δεν θέλει να ξαναπάει με τίποτα. ΟΚ κάποια από τα plug-in που ανέφερα είναι 300 άλογα ενώ το συγκεκριμένο ID 200 άλογα.

18 λεπτά πριν, NickTG είπε

Επίσης αν και ακριβά, ποσοστιαία είναι πιο κοντά. 

Αν πας όμως σε φθηνά(και μάλλον πολύ καλά) ηλεκτρικά επιδόσεων η κατάσταση αντιστρέφεται. Προσπάθησε να αγοράσεις στα χρήματα που αγοράζεις το BYD Seal, Tesla model 3 performance ή KIA EV6 GT(όλα από 500+ έως σχεδόν 600 ηλεκτρικά άλογα και όλα με κόστος από 50-55 ως 70 χιλιάρικα) αντίστοιχων επιδόσεων κανονικό και θα δεις ότι μάλλον δεν σε φτάνουν ούτε τα τριπλά χρήματα. Τουλάχιστον αν μιλάμε για επιταχύνσεις. Την δε αίσθηση οδήγησης του ηλεκτρικού δεν την βρίσκεις με τίποτα σε ένα συνηθισμένο συμβατικό(τουλάχιστον αυτό είναι το δικό μου γούστο και άποψη και οδηγάω συμβατικό).

Δημοσ.
7 ώρες πριν, SV1EOD είπε

Όπως έγραψα και νωρίτερα δεν έχω ασχοληθεί με ηλεκτρικές μηχανές και σκούτερ και ούτε έχω ψάξει τι παίζει με τα φορτηγά πέραν των άρθρων που διαβάζουμε οι περισσότεροι που κυκλοφοράμε σε "τέτοιες" τεχνολογικές γειτονιές.

Εκτιμώ όμως ότι αυτά που γράφεις είναι σωστά. Και είναι πράγματι πολύ εκνευριστικό να πρέπει να πηγαίνεις αρκετά πιο αργά για να μην ξεζουμιστεί η μπαταρία. Να περιμένεις να φορτίσει σε γρήγορο ταχυφορτιστή δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα, ούτως ή άλλως στάση θα κάνεις κάπου για καφέ/φαγητό, θα συνηθίσεις να κάθεσαι λίγο παραπάνω. Δεν υπάρχουν ακόμα αρκετοί γρήγοροι(120+ KW)  ταχυφορτιστές αλλά σε 1-2 χρόνια αυτό θα έχει αλλάξει.

 

Για το ακριβά δεν θα συμφωνήσω απόλυτα. Σίγουρα ακριβότερα από ένα φθηνό αυτοκίνητο. Αλλά από αυτοκίνητα λίγο πιο premium μάλλον όχι. Πολύ στενή συγγενής μου αγόρασε αυτοκίνητο γύρω στα 50.000 €. Αρχικά κοίταξε plug-in υβριδικά(Opel Grandland X, C5 aircross, BMW Χ1 και Χ2). Όλα ωραία αυτοκίνητα σύμφωνα με το δικό μου γούστο τουλάχιστον. Η συμβουλή μου ήταν να δει το ID4 1st MAX που με την επιδότηση ήταν ακριβώς σε αυτά τα χρήματα. Η αρχική της αντίδραση ήταν πως αποκλείεται "γιατί που θα το φορτίζει". Επέμεινα να πάει απλώς να το δει και μετά ας πάρει ότι θέλει. 'Οταν το είδε με πήρε τηλέφωνο και μου είπε ότι θα το πάρει όπως και έκανε. Απεριόριστος ενθουσιασμός στην αρχή(καινούργιο ωραίο γκατζετάκι βλέπεις και εντελώς διαφορετική εμπείρία οδήγησης) που (αναμενόμενα) μετριάστηκε όταν μειώθηκε η αυτονομία τον χειμώνα. Αν την ρωτήσεις πάντως πάλι την ίδια αγορά θα έκανε και στο βενζινάδικο ή στο συνεργείο δεν θέλει να ξαναπάει με τίποτα. ΟΚ κάποια από τα plug-in που ανέφερα είναι 300 άλογα ενώ το συγκεκριμένο ID 200 άλογα.

Αν πας όμως σε φθηνά(και μάλλον πολύ καλά) ηλεκτρικά επιδόσεων η κατάσταση αντιστρέφεται. Προσπάθησε να αγοράσεις στα χρήματα που αγοράζεις το BYD Seal, Tesla model 3 performance ή KIA EV6 GT(όλα από 500+ έως σχεδόν 600 ηλεκτρικά άλογα και όλα με κόστος από 50-55 ως 70 χιλιάρικα) αντίστοιχων επιδόσεων κανονικό και θα δεις ότι μάλλον δεν σε φτάνουν ούτε τα τριπλά χρήματα. Τουλάχιστον αν μιλάμε για επιταχύνσεις. Την δε αίσθηση οδήγησης του ηλεκτρικού δεν την βρίσκεις με τίποτα σε ένα συνηθισμένο συμβατικό(τουλάχιστον αυτό είναι το δικό μου γούστο και άποψη και οδηγάω συμβατικό).

SV1e0d το χιόνι είναι μαύρο και δεν το ξέρεις ακόμη. Θα στο μάθουν εδώ.

Δημοσ.
8 hours ago, SV1EOD said:

Να περιμένεις να φορτίσει σε γρήγορο ταχυφορτιστή δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα, ούτως ή άλλως στάση θα κάνεις κάπου για καφέ/φαγητό, θα συνηθίσεις να κάθεσαι λίγο παραπάνω.

Στάση για τα 200 χιλιόμετρα δεν νομίζω να κάνει κανείς. Σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο πλέον δεν έχεις τέτοια θέματα. 

8 hours ago, SV1EOD said:

Για το ακριβά δεν θα συμφωνήσω απόλυτα.

Ναι, είχα στο νου μου πιο μικρά γενικά μοντέλα πχ Citroën C4 που βγαίνει σε βενζίνη και ηλεκτρικό και με αντίστοιχα χαρακτηριστικά το ηλεκτρικό είναι 30% ακριβότερο. 

Έπρεπε να το διευκρινίσω. 

Όσο ανεβαίνουμε αρχίζει και μετράει πολύ περισσότερο το ότι τα ηλεκτρικά δεν πληρώνουν τέλη ταξινόμησης και φτάνουμε πχ στη BMW 4 series όπου βγαίνουν και φθηνότερα. 

Επίτηδες έμεινα σε ίδια μοντέλα ώστε να είναι πιο εύκολη η σύγκριση. 

Δημοσ.
Στις 11/7/2022 στις 7:57 ΜΜ, mader είπε

Συνεχώς ακούω οτι κάποιος πούλησε το "παπάκι" και πήρε ηλεκτρικό βεσπάκι.

Ετσι λοιπόν, άνοιξα αυτο το θεμα σχετικά με μια έρευνα που έκανα, και θα ήθελα τις εντυπώσεις και τα σχόλια σας.

 

P.S. Αυτα που γράφω στην έρευνα ισως να ειναι λάθος, να πω οτι εχω μεγάλη εμπειρία σχετικά με μικρά βενζινοκίνητα μότο (παπακια, βεσπες).

ElectrVSbenz.png

Τώρα το διάβασα. Την μελέτη εσύ την έκανες?? Το μόνο που λείπει είναι και το νοθευμένο καύσιμο, μπορεί να έχει νερό το ρεύμα βάλτο και αυτό στην έρευνα.

Δημοσ.
18 ώρες πριν, vaggooss είπε

Τώρα το διάβασα. Την μελέτη εσύ την έκανες?? Το μόνο που λείπει είναι και το νοθευμένο καύσιμο, μπορεί να έχει νερό το ρεύμα βάλτο και αυτό στην έρευνα.

Σε πονάει ε; Ξυδάκι my friend, θα περάσει 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, mader είπε

Σε πονάει ε; Ξυδάκι my friend, θα περάσει 

Τι να πονέσει ρε φίλε.

Δεν έχει καμία βάση αυτήν η κατάσταση. Τι να με πονέσει δλδ??? Δεν έχω εταιρεία με μοτό. Το θέμα είναι να βοηθήσεις.

11 λεπτά πριν, vaggooss είπε

Τι να πονέσει ρε φίλε.

Δεν έχει καμία βάση αυτήν η κατάσταση. Τι να με πονέσει δλδ??? Δεν έχω εταιρεία με μοτό. Το θέμα είναι να βοηθήσεις.

Πώς γίνεται τα λάστιχα φρένα να έχουν 150 ευρώ στο ηλεκτρικό και στο βενζινοκινητο 80?? 

Όταν λες αυτόνομια 50 χιλιόμετρα σημαι ει μπαταρία 30 Ah άρα κόστος 700 ευρώ και εσύ το έβαλες 1500. Όλα τα έβαλες 2πλασια άρα καταλάβαμε τον σκοπό σου.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 14/1/2023 στις 9:37 ΠΜ, NickTG είπε

Στάση για τα 200 χιλιόμετρα δεν νομίζω να κάνει κανείς. Σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο πλέον δεν έχεις τέτοια θέματα. 

Αν το πατάς λίγο παραπάνω(π.χ. 130-140) θα αναγκαστείς να κάνεις. Ο συναδέλφος που αγόρασε το ID5 πήγε για δουλειά στον Βόλο από Αθήνα και σταμάτησε στην Λαμία που βρήκε ταχυφορτιστή(νομίζω 180 Kw ή κάπου εκεί, σίγουρα 130 Kw+ ο ταχυφορτιστής οπότε παραπάνω από την ταχύτητα φόρτισης του αυτοκινήτου και το φόρτισε στο full πραγματικά γρήγορα, νομίζω από το 10% στο 100%). Σε ανάλογη περίπτωση με το ID4 της συγγενής μου που δεν έβγαλε ούτε 120 χιλιόμετρα στην Εθνική(διαδρομη Παλλήνη-Μέγαρα-Παλλήνη) με κρύο(πήγαινε βέβαια παραπάνω από 130-140). Από την άλλη με το συγκεκριμένο ID4 έχουμε δει στο επαρχιακό οδικό δίκτυο(Λέσβο) που δεν μπορείς να πας γρήγορα και παραπάνω από την θεωρητική αυτονομία, αν θυμάμαι καλά κοντά στα 500 χλμ(μία φορά έγινε αλλά επειδή είναι μόνιμος τόπος διακοπών η αυτονομία εκεί είναι στάνταρ πάνω από 400 χλμ).

Το ότι δεν υπάρχουν αρκετοί φορτιστές, το ότι δεν ξέρεις αν θα βρεις ουρά, το ότι φορτίζεις πολύ πιο αργά από ότι γεμίζεις το ντεπόζιτο, το ότι είναι κάτι σχετικά καινούργιο όλο αυτό δημιουργεί μεγάλο άγχος:

https://en.wikipedia.org/wiki/Range_anxiety

Αν πηγαίνεις με 90-100 δεν έχεις κανένα πρόβλημα, πιστεύω ότι μπορεί και να πλησιάζεις την θεωρητική αυτονομία του εκάστοτε οχήματος.

Στις 14/1/2023 στις 9:37 ΠΜ, NickTG είπε

Όσο ανεβαίνουμε αρχίζει και μετράει πολύ περισσότερο το ότι τα ηλεκτρικά δεν πληρώνουν τέλη ταξινόμησης και φτάνουμε πχ στη BMW 4 series όπου βγαίνουν και φθηνότερα.

Δεν είναι μόνο τα τέλη ταξινόμησης. Σίγουρα είναι και αυτά. Αλλά θεωρώ πιο σημαντικό ότι με την συγκεκριμένη τεχνολογία είναι πολύ πιο εύκολο και φθηνό να βγάλεις ροπή και ιπποδύναμη σε μεγάλη κλίμακα. Δες το Tesla με τα 1000+ άλογα που κάνει στην Ελλάδα κάτω από 150 χιλιάρικα. Πάρε αντίστοιχων επιδόσεων με ΜΕΚ(μαμά, όχι μετατροπές και ιστορίες) και δεν σε φτάνουν τα 5απλά και ίσως να λέω και λίγα.

Σύμφωνοι ότι αυτά τα αυτοκίνητα δεν αφορούν εμάς αλλά καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.

Επεξ/σία από SV1EOD
  • Like 1
Δημοσ.
4 ώρες πριν, vaggooss είπε

Τι να πονέσει ρε φίλε.

Δεν έχει καμία βάση αυτήν η κατάσταση. Τι να με πονέσει δλδ??? Δεν έχω εταιρεία με μοτό. Το θέμα είναι να βοηθήσεις.

Πώς γίνεται τα λάστιχα φρένα να έχουν 150 ευρώ στο ηλεκτρικό και στο βενζινοκινητο 80?? 

Όταν λες αυτόνομια 50 χιλιόμετρα σημαι ει μπαταρία 30 Ah άρα κόστος 700 ευρώ και εσύ το έβαλες 1500. Όλα τα έβαλες 2πλασια άρα καταλάβαμε τον σκοπό σου.

Δες πρώτα αυτό και μετά μου λες: 

https://www.zipy.gr/p/ali/bateria-48v-40ah-lithium-battery-48v-ebike-battery-20ah-li-ion-battery-for-1000w-scooter-electric-motor-1500w-2000w-charger/32745906095/?sku=61739140657
 

Είναι η μπαταρία που παίρνει το ηλεκτροκίνητο μηχανάκι που έχω. και φαντάσου η τιμή είναι από Κίνα. Ελλάδα κοστίζει κάπου στα 1800€ μαζί με την εργασία. 


μην λέμε τώρα ότι θελουμε χωρίς να ξέρουμε. 
 

οσο για τα αναλώσιμα (λάστιχα φρένα κτλ)  τόσο κάνουν όσο λέω, ψάξε ρωτά και θα δεις 

Δημοσ.
1 hour ago, SV1EOD said:

Αλλά θεωρώ πιο σημαντικό ότι με την συγκεκριμένη τεχνολογία είναι πολύ πιο εύκολο και φθηνό να βγάλεις ροπή και ιπποδύναμη σε μεγάλη κλίμακα

Εννοείται πολύ σημαντικό αυτό. 

  • Like 1
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, mader είπε

Δες πρώτα αυτό και μετά μου λες: 

https://www.zipy.gr/p/ali/bateria-48v-40ah-lithium-battery-48v-ebike-battery-20ah-li-ion-battery-for-1000w-scooter-electric-motor-1500w-2000w-charger/32745906095/?sku=61739140657
 

Είναι η μπαταρία που παίρνει το ηλεκτροκίνητο μηχανάκι που έχω. και φαντάσου η τιμή είναι από Κίνα. Ελλάδα κοστίζει κάπου στα 1800€ μαζί με την εργασία. 


μην λέμε τώρα ότι θελουμε χωρίς να ξέρουμε. 
 

οσο για τα αναλώσιμα (λάστιχα φρένα κτλ)  τόσο κάνουν όσο λέω, ψάξε ρωτά και θα δεις 

Πριν 2 μέρες παρήγγειλε φίλος 72v 30 ah μαζί με τον φορτιστή και πέρασμα 800 ευρώ.  Έχουν αρχίσει πολλοί να αλλάζουν και έχω ρωτήσει προσωπικά για πάρα πολλά σκούτερ διαφορετικών volt και ah και δεν κοστίζουν τόσο. Και σκέψου ότι έχουν μολύβδου και βάζουν λιθίου που χρειάζεται και αλλαγή φορτιστή.  Να μην ξέρω δεν παίζει άστο μην το ξαναπείς. Εγώ τα λάστιχα μου τα έβαλα 100 ευρώ και για το προηγούμενο σκούτερ μου έχουν 140. Τακάκια τα ίδια είναι οπότε τα παραφουσκωσες. Αν θες μπαταρία θα βρεις πολύ φθηνότερη στην Ελλάδα.

Πριν ένα χρόνο βάλαμε σε άλλο μηχανάκι 

60 volt 40 ah 1000 ευρώ.  

48 volt 22 ah 340 ευρώ. Τόσες που έχουμε παραγγείλει γίναμε φιλαράκια με τον μάστορα στην Αθήνα.

 

32 λεπτά πριν, mader είπε

Δες πρώτα αυτό και μετά μου λες: 

https://www.zipy.gr/p/ali/bateria-48v-40ah-lithium-battery-48v-ebike-battery-20ah-li-ion-battery-for-1000w-scooter-electric-motor-1500w-2000w-charger/32745906095/?sku=61739140657
 

Είναι η μπαταρία που παίρνει το ηλεκτροκίνητο μηχανάκι που έχω. και φαντάσου η τιμή είναι από Κίνα. Ελλάδα κοστίζει κάπου στα 1800€ μαζί με την εργασία. 


μην λέμε τώρα ότι θελουμε χωρίς να ξέρουμε. 
 

οσο για τα αναλώσιμα (λάστιχα φρένα κτλ)  τόσο κάνουν όσο λέω, ψάξε ρωτά και θα δεις 

Βρίσκεις και ποιο φθηνές από Κίνα δεν είμαστε πρωτάρηδες φίλε μην τα παραφουσκωνεις.

Screenshot_2023-01-16-00-46-35-562_com.alibaba.aliexpresshd.jpg

19 λεπτά πριν, vaggooss είπε

Πριν 2 μέρες παρήγγειλε φίλος 72v 30 ah μαζί με τον φορτιστή και πέρασμα 800 ευρώ.  Έχουν αρχίσει πολλοί να αλλάζουν και έχω ρωτήσει προσωπικά για πάρα πολλά σκούτερ διαφορετικών volt και ah και δεν κοστίζουν τόσο. Και σκέψου ότι έχουν μολύβδου και βάζουν λιθίου που χρειάζεται και αλλαγή φορτιστή.  Να μην ξέρω δεν παίζει άστο μην το ξαναπείς. Εγώ τα λάστιχα μου τα έβαλα 100 ευρώ και για το προηγούμενο σκούτερ μου έχουν 140. Τακάκια τα ίδια είναι οπότε τα παραφουσκωσες. Αν θες μπαταρία θα βρεις πολύ φθηνότερη στην Ελλάδα.

Πριν ένα χρόνο βάλαμε σε άλλο μηχανάκι 

60 volt 40 ah 1000 ευρώ.  

48 volt 22 ah 340 ευρώ. Τόσες που έχουμε παραγγείλει γίναμε φιλαράκια με τον μάστορα στην Αθήνα.

 

Βρίσκεις και ποιο φθηνές από Κίνα δεν είμαστε πρωτάρηδες φίλε μην τα παραφουσκωνεις.

Screenshot_2023-01-16-00-46-35-562_com.alibaba.aliexpresshd.jpg

Θα το κάνεις και 60 ah τυχερουλη.

Με αυτά που λες δείχνει ότι τώρα εχεις αρχίσει να ασχολείσαι και δεν γνωρίζεις. Γι'αυτό μην γράφεις ότι ναναι και αποθαρρύνεις κόσμο λόγω της άγνοιας σου. Δέν είναι κακό να μην ξέρεις,κακό είναι να το παίζεις ξερολας ενώ δεν ξέρεις τίποτα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...