Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • 4 μήνες μετά...
  • Απαντ. 167
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Τι σερβις και τι εξοδα εχει ενα βενζινοκινητο σκουτερ 125 στον χρονο?

Νταξει σορρυ την πηρα την απαντηση μου Για 10.000 χιλιομετρα βγαινει κοντα 800 ευρω οσο μια μπαταρια καινουργια δηλαδη 

  • 1 χρόνο αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

***Αυτη την απάντηση την είχα δώσει και σε άλλο σχετικό ποστ***.                  Θα ήθελα να σας μιλήσω λίγο για εμένα και την εμπειρία με το ηλεκτρικό μου μηχανάκι μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια χρήσης. Η αλήθεια είναι ότι αν και έχω ηλεκτρικό όχημα είμαι μεγάλος φαν των μηχανών όπως η triumph boneville τα v Strom της Suzuki και τα Tdm ή τα Tiger και γενικά μου αρέσουν οι μηχανές. Όταν ήμουν στα πρώτα έτη πανεπιστημίου τα ηλεκτρικά μόλις που είχαν αρχίσει να κάνουν την εισαγωγή τους στην αγορά έντονα χωρίς να μου κινούν το ενδιαφέρον ιδιαίτερα. Όντας πολύτεκνος και σε μια οικογένεια που ήδη υπάρχουν τρία οχήματα, μου ήταν αρκετά δύσκολο ( κυρίως ψυχολογικά) να ζητήσω οικονομική βοήθεια για να πάρω ένα όχημα και να το συντηρώ από κοινού με τους γονείς μου μεν, αλλά με σημαντικά κόστη. Έτσι είπαμε να κάνουμε την δοκιμή για ένα ηλεκτρικό μηχανάκι μιας και με τις επιπλέον επιδοτήσεις πήρα ένα ηλεκτρικό σκούτερ 2000w(e fun lipo) κοντά στο 1000αρικο. Δεν θα πω ψέματα ή δύναμη είναι μικρή και μετά την μέση μπαίνει κόφτης για εξοικονόμηση μπαταρίας από 55 χλμ σε 45 χιλιόμετρα την ώρα χάνοντας μάλιστα και ένα από τα δύο αλογάκια του 😂( Με την κοπέλα μου το κοροϊδεύουμε ότι το ένα πέθανε από την κούραση και σε ανηφόρες μεγάλης κλίσης η '' ποδοκινητη'' όπως το κοροϊδεύω είναι απαραίτητη). Η αυτονομία του σε πραγματικές συνθήκες κατά μέσο όρο είναι κοντά στα 60 χιλιόμετρα (90% των χρήσεων με δύο αναβάτες πάνω από το όριο που συνίσταται στα 160 κιλά), ενώ ιδανικά, δηλαδή με ένα αναβάτη και λίγες ανηφόρες + οικονομική οδήγηση μου βγάζει καπου 80-90 χιλιόμετρα. Στην φάση που είμαι και στην πόλη που είμαι (Πάτρα) το βασικό μου δρομολόγιο ήταν εγλυκαδα - πανεπιστήμιο και επιστροφή (κοντά στα 30 χιλιόμετρα με μερικές ακόμα υποχρεώσεις) δικαβαλο. Αντε και καμιά βόλτα επιπλέον μέσα στη μέρα ή για δουλειά ( Ιδιαίτερα). Στη χρήση που το ήθελα και τις ανάγκες μου θα ήθελα ίσως κάτι λίγο πιο δυνατό ( αν και από ευθύνη μου επιλέχθηκε το πιο αδύναμο μοντέλο). Εχω κρατήσει το μηχανάκι σχεδόν τέσσερα χρόνια όπως είπα. Κάνοντας δοκιμές και λίγες μετρήσεις με τον πατέρα μου υπολογισαμε ότι κάθε 100 χιλιόμετρα περίπου το κόστος είναι κάτι λιγότερο από 1,5€ (σχεδόν 7 κιλοβατορες ανά μια μισή φόρτιση). Τώρα έχω 15.000 και κάτι χιλιόμετρα, η αυτονομία έχει μείνει σταθερή όσο το έχω παρατηρήσει και τα μόνα έξοδα πέραν του ρεύματος ήταν 60€ τα λάστιχα και 30 € μια ασφάλεια που βραχυκύκλωσε, δηλαδή 90€ συν κάπου στα 210€ από τις φορτίσεις για όλα τα 15 χιλιάδες χιλιόμετρα που έχω κάνει αυτά τα 4 χρόνια μιλάμε για ένα σύνολο 300€... Συν την αγορά του με τις επιδοτήσεις που δεν θυμάμαι ακριβώς πόσο αλλά ας βάλω το χειρότερο των 1.200€ που νομίζω ότι είχαμε πληρώσει τότε ( τώρα έχει ανέβει η τιμή στα πιο καινούρια μοντέλα), συνολικά λοιπόν το μηχανάκι αυτό κόστισε περίπου1.500€. Χωρις να έχει δείξει κάποιο άλλο σημάδι ότι σύντομα θα σβήσει. Σε ένα αντίστοιχο βενζινοκινητο θα είχα πληρώσει τις βενζίνες στα 15.000 χιλιόμετρα κοντά στα 900 € συν ότι τυχόν προβλήματα που πιθανόν θα είχαν προκύψει. Ακόμα και με την τωρινή τιμή του στα 2.200 χωρίς επιδότηση στο πλέον θα είχε κάνει πιθανόν απόσβεση... Και έχω ακόμα 1+ χρόνο εγγύηση στη μπαταρία (τα 50.000 χιλιόμετρα δεν τα φτάνω 😂). Ακόμη δεν έχω υπολογίσει τέλη κυκλοφορίας αλλά μιας και σε αυτή την κατηγορία το 50cc δεν θα πλήρωνε πολύ ας το αφήσω. Αυτά τα τέσσερα χρόνια λοιπόν θυσιασα μεν κάποια σημαντικά πράγματα όπως ταχύτητα, δύναμη και αυτονομια, όμως γλύτωσα με πολλά δρομολόγια καύσιμα από την οικογένεια, φίλους, συγγενείς και γενικά σε όλους όσους μπορούσα. Μοναδική φορά που μου έσβησε το μηχανάκι έγινε εν γνώση μου, με 85 χιλιόμετρα μια φόρτισης πότε δεν μου ξαναετυχε καθώς συνήθως το φορτίζω μόνο το βράδυ (εκτός απροόπτου) ανά δύο μέρες. Κλείνοντας λοιπόν τελική μου άποψη είναι, ότι ειδικά τα πιο δυνατά μοντέλα για αποστάσεις μεσαίες (150 χιλιόμετρα και κάτω) είναι ίσως μονόδρομος και άξιοι αντίπαλοι μέχρι τα 300 κυβικά σε αντιστοιχία ( για μένα που δεν θέλω μηχανή για χόμπι, ούτε επειδή μου αρέσει ο ήχος και η αίσθηση του κινητήρα, όμως αν σου αρέσουν όλα αυτά μάλλον δεν θα μπλέξεις εύκολα σε κάτι αντίστοιχο με κάτω από 300cc!). Εννοείται όμως ότι για τακτικές αποστάσεις τύπου Πάτρα - Κόρινθο και βάλε θα πάρεις κάτι με κινητήρα εσωτερικής καύσης!

 

Ταπεινή γνώμη ενός συνειδητοποιημενου για τα ελλατωματα των ηλεκτρικών χρήστη. Προφανώς θα ήθελα να ακούσω και τις γνώμες σας και ακόμα περισσότερο τις γνώσεις σας! 

Επεξ/σία από Lucky-S
  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...