Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 ώρες πριν, babisskg είπε

    50mm ....... 

    Αυτόν έπρεπε να πάρεις ....... 

 


Αυτόν τον φακό σκεπτομαι να τον αποκτήσω τα τελευταία 4  χρόνια !!!

Για  ένα συγκεκριμένο δικό μου σενάριο λήψεων, είναι ιδανικός. 
Ο @babisskg το γνωρίζει μια και το είχαμε συζητήσει σε post πριν αρκετά χρόνια. 
Στο tele άκρο δεν είναι τελειος, σε ποιότητα αλλά όχι απορριπτέος. 
Υπάρχει ένα ακόμη καλύτερο review από τον πολύ καλό Christopher Frost εδώ.

 

Τώρα στο θέμα, εάν έπρεπε να είμαι με έναν μόνο φακό, αυτός είναι  ο Canon RF 24-105 f4L IS USM

Με έχει βγάλει ασπροπρόσωπο σε πολλές περιστάσεις. Πολύ καλή ποιότητα οπτικών και σε συνδυασμό με ‘ένα καλό σώμα επιτρέπει αξιοπρεπές crop όταν τα 105 mm δεν είναι αρκετά. 

Επεξ/σία από Jiakometi
  • Like 2
Δημοσ.
36 λεπτά πριν, Jiakometi είπε


Αυτόν τον φακό σκεπτομαι να τον αποκτήσω τα τελευταία 4  χρόνια !!!

Για  ένα συγκεκριμένο δικό μου σενάριο λήψεων, είναι ιδανικός. 
Ο @babisskg το γνωρίζει μια και το είχαμε συζητήσει σε post πριν αρκετά χρόνια. 
Στο tele άκρο δεν είναι τελειος, σε ποιότητα αλλά όχι απορριπτέος. 
Υπάρχει ένα ακόμη καλύτερο review από τον πολύ καλό Christopher Frost εδώ.

 

Τώρα στο θέμα, εάν έπρεπε να είμαι με έναν μόνο φακό, αυτός είναι  ο Canon RF 24-105 f4L IS USM

Με έχει βγάλει ασπροπρόσωπο σε πολλές περιστάσεις. Πολύ καλή ποιότητα οπτικών και σε συνδυασμό με ‘ένα καλό σώμα επιτρέπει αξιοπρεπές crop όταν τα 105 mm δεν είναι αρκετά. 

     Οπτικά δεν εμπνέομαι πλέον από ζουμ φακούς γενικά , φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι οι φακοί δεν κάνουν την δουλειά τους και με το παραπάνω . Συνήθως είναι οικονομικής φύσης η επιλογή ενός τέτοιου ζουμ , αφού ένας αντίστοιχος 400αρης θα ξεπεράσει τα 3 χιλιάρικα , ποσό που δεν είναι για την τσέπη ενός ερασιτέχνη . Στην τσέπη είμαστε φτωχοί , ούτε στα μυαλά , ούτε στη γνώση ........ πάντως είμαι ευχαριστημένος από την 100 - 400 λύση ενός Tamron ( φτηνοδουλειά ) , ο οποίος βγαίνει σε διάφορα mount . 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Jiakometi είπε

 

Τώρα στο θέμα, εάν έπρεπε να είμαι με έναν μόνο φακό, αυτός είναι  ο Canon RF 24-105 f4L IS USM

 

Συμφωνώ απόλυτα.

Αν πρέπει να αρκεστεί κάποιος σε έναν και μόνο φακό, αυτόν θα πρότεινα. Τον πρότεινα ήδη σε φίλο μου και τον δοκίμασα και εγώ πολύ όταν τον αγόρασε. Μου άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετικός και η σταθεροποίηση  είναι άριστη. Είναι πολύ sharp παντού και τα χιλιοστά του είναι πολύ βολικά για μία λύση ενός φακού, αν και αυτό αναιρεί την ύπαρξη των μηχανών με εναλλασσόμενους φακούς. Σε κάθε περίπτωση, ας πούμε πως είναι ιδανικός για το σενάριο που κάποιος θα χρησιμοποιήσει μόνο έναν φακό για χρόνια.

Δίπλα στον δικό μου 24-70 δεν μπορούσα να βρω διαφορά στο sharpness τουλάχιστον ζουμάροντας στις οθόνες των μηχανών, κάτι που για την τιμή του 24-105 είναι πολύ καλό. Με τη σταθεροποίησή του επίσης, ειδικά αν συνδυαστεί με το IBIS της canon, κάνει το f4 ικανό ακόμη και για συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Μπορεί να μην έχει κανείς το μέγιστο bokeh, αλλά σίγουρα θα έχει ένα πολυχρηστικό εργαλείο στα χέρια του, που αξίζει σίγουρα τα λεφτά του.

Σε δοκιμή πάντως στα δικά μου χέρια, φέρνει μια canon rp+24-105 πολύ κοντά στο αποτέλεσμα μιας r6+24-70. Κάτι που επιβεβαιώνει το πόσο σημαντικό ρόλο παίζει ο φακός, τουλάχιστον όσον αφορά τις σταθερές λήψεις χωρίς θέματα που κινούνται.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ, αναφέρομαι στον L. O απλός 24-105 της Canon είναι τραγικός.

Επεξ/σία από zipo
  • Like 3
Δημοσ.
1 ώρα πριν, zipo είπε

ΠΡΟΣΟΧΗ, αναφέρομαι στον L. O απλός 24-105 της Canon είναι τραγικός.

Έχω τον κιτ RF 24-105 f/4 - 7.1 IS STM και δεν συμφωνώ . Είναι πολύ καλός, με εξαίρεση ότι δεν είναι φωτεινός. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Έχω τον κιτ RF 24-105 f/4 - 7.1 IS STM και δεν συμφωνώ . Είναι πολύ καλός, με εξαίρεση ότι δεν είναι φωτεινός. 

Συμφωνώ πως για τα χρήματά του είναι καλός. Από εκεί και πέρα, ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες κάθε φακός μπορεί να είναι καλός ή κακός για κάποιον.

Για εμένα αυτός ο φακός θεωρώ -όσο τον δοκίμασα- ότι υστερεί σε συγκεκριμένα πράγματα:

1) η ταχύτητα εστίασης δε μου φάνηκε αρκετή αν θέλουμε να βγάλουμε κινούμενα θέματα (π.χ. ένα παιδάκι που τρέχει προς το μέρος μας).

2) το sharpness του στο κέντρο μου φάνηκε απλά ανεκτό και εκτός κέντρου μου φάνηκε πολύ soft σε ολα τα εστιακά μήκη. Μου φάνηκε ότι δεν μπορώ καν να βγάλω τοπία με τέτοιες γωνίες στο wide.

3) δεν είναι ότι απλά δεν είναι φωτεινός. Στα 50mm είναι ήδη στο f/5.6. Αυτό σημαίνει για την Canon ότι αν είχαμε crop θα ήταν ένας 35mm f/3.5. Στα 105mm είναι στο f/7.1, δηλαδή σε crop 65mm f/4.4. Δηλαδή αυτό ο φακός κάνει τη μηχανή μας να συμπεριφέρεται περισσότερο σαν Crop μηχανή με έναν κιτ φακό 18-55 ή και λίγο καλύτερα. Χάνουμε εννοώ το πλεονέκτημα της full frame. Μόλις πέσει λίγο το φως αυτός ο φακός δεν μπορεί να ανταπεξέλθει.

4) το bokeh του λόγω του μεγάλου f είναι πολύ απασχολημένο, δε μου βγάζει αυτό που θα ήθελα η εικόνα. Σα να λείπει το "κάτι". Ουσιαστικά για να έχουμε θολό background πρέπει να είμαστε πολύ κοντά σε αυτό το f.

 

Στα θετικά του είδα το πολύ καλό βάρος, την πολύ καλή σταθεροποίηση στις φωτογραφίες και το ωραίο εύρος. Θα έλεγα ένας φακός για μέρα, ακίνητα θέματα και αναμνηστικές φωτογραφίες. Δεν ξέρω πως είναι για βίντεο γιατί δεν τον δοκίμασα σε βίντεο. Οπότε εκεί μπορεί να είναι φυσικά πολύ καλός αν κρίνω και από τη σταθεροποίηση. Επίσης, όσο το σκέφτομαι σαν σύνολο, ένας φακός που μπορείς να βάλεις στην τσάντα διακοπών και να μη σε βαραίνει για να τον κουβαλάς σε παραλίες κτλ..

Επεξ/σία από zipo
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, zipo είπε

το sharpness του στο κέντρο μου φάνηκε απλά ανεκτό και εκτός κέντρου μου φάνηκε πολύ soft σε ολα τα εστιακά μήκη. Μου φάνηκε ότι δεν μπορώ καν να βγάλω τοπία με τέτοιες γωνίες στο wide

Υπερβολικά βρίσκω όσα γράφεις. Δες ένα δείγμα στα 50mm τέρμα ανοιχτός f/5.6 .

IMG_2618_up.jpg.5efeb54a696b30b408510bee791f7bd6.jpg

 

Σημείο εστίασης, είναι το παγκάκι , τέρμα κάτω αριστερά , όπως βλέπεις τη φωτογραφία. Και ο νεαρός δηλαδή που κάθεται στο παγκάκι, είναι ανεστίαστος.

Πόσο μάλλον τα σκάφη στο βάθος που είναι στα 40m - 50m (από το παγκάκι είμαι στα 2m) . 

Οι πλάκες κάτω αριστερά , είναι ανεστίαστες και είναι τέρμα ανοιχτός. Βρίσκεις ότι πάσχει τόσο απο sharpness ;; 

Επίσης η λάμπα στα δεξιά του κάδρου, είναι στο άκρο του κάδρου και είναι ανεστίαστη αφού απέχει 7-8m

και το σημείο εστίασης είναι στα 2m . Σου φαίνεται να έχει θέμα οξύτητας ; 

Δεν πιστεύω ότι πολύ ακριβότεροι φακοί θα έδιναν μεγάλη διαφορά , αξιοπρόσεκτη (στον τομέα  αυτόν) . 

(Στα κτίρια στο κέντρο του κάδρου, καταλαβαίνουμε νομίζω όλοι , ότι δεν υπάρχει έλλειψη οξύτητας,

αλλά είναι ξεκάθαρα ανεστίαστα, αφού η εστίαση είναι στα 2m και αυτά απέχουν 100m ) .

Σαφώς υπάρχουν ακριβότεροι φακοί , όπως ο 24-105 f/4 αλλά έχει και 24-70 f/2.8 όπως και τον κορυφαίο 28-70 f/2

Που χρεώνονται ακριβά, γιατί έχουν άλλα πλέονεκτήματα (και ποιότητα κατασκευής μεταξύ αυτών) .

Προσωπικά θα θεωρούσα λάθος χρήση , εκτός πραγματικότητας , να χρησιμοποιεί κάποιος τον τελευταίο (με bold)

για να ψάχνει οξύτητα με f/8 στις άκρες του κάδρου. Τέτοιοι κορυφαίοι φακοί , πιστεύω είναι για να βγάζεις φωτογραφίες στο f/2 ,

με iso μέχρι 400 , σε μαύρα σκοτάδια. Εκεί , αξίζουν τα λεφτά τους. 

 

2 ώρες πριν, zipo είπε

Μόλις πέσει λίγο το φως αυτός ο φακός δεν μπορεί να ανταπεξέλθει.

Εξαρτάται . Σε χαμηλό φως, σίγουρα δεν έχει τις δυνατότητες ενός σταθερού f/4 ή f/2.8 ή f/2 ή του prime 50 mm f/1.2 ή του παλιού EF Prime 50mm f/1.

Δεν πιστεύω ότι χρειάζεται καν να το αναφέρουμε αυτό  .Έχει όμως σταθεροποιηση και έχουμε πλέον και υψηλά iso . Και οι ταχύτητες ρυθμίζονται όπως θέλουμε, ούτε καν κατά 1/3 του στοπ  .

Δες εδώ , πολλές ώρες μετά τη δύση . 

IMG_3749_up.jpg.9c3991a81341125c181d9ec3de353bc0.jpg

 

24mm , 1/15 , f/4 (τέρμα ανοιχτός δηλαδή) και iso 2500 (μόνο , πάνε πολύ παραπάνω όλες οι RF με ανεκτό αποτέλεσμα, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ CROP ). 

Δεν βγήκε η φωτό ; Με f/2 ή f/1 σαφώς θα είχαμε χαμηλότερο iso . Δεν σημαίνει όμως ότι και με αυτόν με f/4 στα 24mm δεν βγάζεις φωτογραφίες νύχτα.

Όπως βλέπεις, βγάζεις. 

Από τις προδιαγραφές ενός φακού και συστήματος, όποιος έχει μελετήσει , έχει ασχοληθεί και καταλαβαίνει , ξέρει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα. Εξαρτάται από εκεί και πέρα τι θέλει να κάνει . Αν θέλει να αναδείξει τα μειονεκτήματα το κάνει . Αν θέλει να τα ξεπεράσει και να βγάζει φωτογραφίες , υπό πολλές διαφορετικές συνθήκες , πλην λίγων εξαιρέσεων , επίσης μπορεί και με καλό αποτέλεσμα. Το ότι το κορυφαίο στην ιεραρχία κάθε συστήματος, έχει τα περισσότερα πλεονεκτήματα , είναι δεδομένο και εκτός κουβέντας θεωρώ. 

Δηλαδή από ζουμ φακούς στο rf mount , μεταξύ 28mm και 70mm ο 28-70 f/2 είναι ο κορυφαίος. Δεν σηκώνει κουβέντα. Αν πάμε σε prime, στα 50mm ο κορυφαίος είναι ο 50mm f/1.2L . Αναμφισβήτητο επίσης. 

Δεν σημαίνει όμως, ότι και αυτοί , βγάζουν αριστουργήματα μόνοι τους και κάθε κλικ που θα κάνει ο οποιοσδήποτε θα είναι εκπληκτικό.

 

 

 

Επεξ/σία από Dr_73
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Dr_73 είπε

 

Οι πλάκες κάτω αριστερά , είναι ανεστίαστες και είναι τέρμα ανοιχτός. Βρίσκεις ότι πάσχει τόσο απο sharpness ;; 

 

Δεν πιστεύω ότι πολύ ακριβότεροι φακοί θα έδιναν μεγάλη διαφορά , αξιοπρόσεκτη (στον τομέα  αυτόν) . 

 

 

Προσωπικά θα θεωρούσα λάθος χρήση , εκτός πραγματικότητας , να χρησιμοποιεί κάποιος τον τελευταίο (με bold)

για να ψάχνει οξύτητα με f/8 στις άκρες του κάδρου. Τέτοιοι κορυφαίοι φακοί , πιστεύω είναι για να βγάζεις φωτογραφίες στο f/2 ,

με iso μέχρι 400 , σε μαύρα σκοτάδια. Εκεί , αξίζουν τα λεφτά τους. 

 

Εξαρτάται . Σε χαμηλό φως, σίγουρα δεν έχει τις δυνατότητες ενός σταθερού f/4 ή f/2.8 ή f/2 ή του prime 50 mm f/1.2 ή του παλιού EF Prime 50mm f/1.

Δεν πιστεύω ότι χρειάζεται καν να το αναφέρουμε αυτό  .Έχει όμως σταθεροποιηση και έχουμε πλέον και υψηλά iso . Και οι ταχύτητες ρυθμίζονται όπως θέλουμε, ούτε καν κατά 1/3 του στοπ  .

Δες εδώ , πολλές ώρες μετά τη δύση . 

 

 

24mm , 1/15 , f/4 (τέρμα ανοιχτός δηλαδή) και iso 2500 (μόνο , πάνε πολύ παραπάνω όλες οι RF με ανεκτό αποτέλεσμα, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ CROP ). 

Δεν βγήκε η φωτό ; Με f/2 ή f/1 σαφώς θα είχαμε χαμηλότερο iso . Δεν σημαίνει όμως ότι και με αυτόν με f/4 στα 24mm δεν βγάζεις φωτογραφίες νύχτα.

 Εξαρτάται από εκεί και πέρα τι θέλει να κάνει . Αν θέλει να αναδείξει τα μειονεκτήματα το κάνει . Αν θέλει να τα ξεπεράσει και να βγάζει φωτογραφίες , υπό πολλές διαφορετικές συνθήκες , πλην λίγων εξαιρέσεων , επίσης μπορεί και με καλό αποτέλεσμα. Το ότι το κορυφαίο στην ιεραρχία κάθε συστήματος, έχει τα περισσότερα πλεονεκτήματα , είναι δεδομένο και εκτός κουβέντας θεωρώ. 

Δηλαδή από ζουμ φακούς στο rf mount , μεταξύ 28mm και 70mm ο 28-70 f/2 είναι ο κορυφαίος. Δεν σηκώνει κουβέντα. Αν πάμε σε prime, στα 50mm ο κορυφαίος είναι ο 50mm f/1.2L . Αναμφισβήτητο επίσης. 

Δεν σημαίνει όμως, ότι και αυτοί , βγάζουν αριστουργήματα μόνοι τους και κάθε κλικ που θα κάνει ο οποιοσδήποτε θα είναι εκπληκτικό.

 

 

 

Όχι, δεν πάσχει τόσο από sharpness που να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί για καθημερινές λήψεις. Εκεί που τον είδα να πάσχει αρκετά ήταν στην αποτύπωση της υφής του δέρματος και σε τοπία με υφή (δάσος από ψηλά  ας πούμε). Προσωπικά δε με ικανοποίησε. Αλλά αυτό φυσικά είναι ανάλογα με τον κάθε άνθρωπο που βγάζει.

Μένοντας στο κομμάτι των οπτικών, δε μου άρεσε επίσης η αντίδρασή του όταν είχα τον ήλιο πίσω από το θέμα σε πορτρέτο. Δε δημιουργούσε κάτι που θεωρούσα όμορφο.

Στο χαμηλό φωτισμό και με αφορμή τη δεύτερη φωτό, φαίνεται και το πολύ έντονο coma smearing που έχει στα φώτα του δρόμου, ακόμη και στα φώτα στο βάθος, και το πως διαχειρίζεται το  πράσινο φως που έρχεται από δεξιά. Δεν ξέρω, εξαρτάται και πάλι από το τι αρχείο θέλουμε να έχουμε τελικά στα χέρια μας.

Σε ένα τέτοιο σενάριο τοπίου την ημέρα δε θα έχει διαφορά πράγματι. Κάποιες όμως φορές η διαφορά των οπτικών παίζει το ρόλο της. Σίγουρα όχι για καθημερινές λήψεις. Ναι μπορεί να σου δίνουν τις δυνατότητες στο σκοτάδι οι καλύτεροι φακοί, αλλά δεν αξίζουν μόνο για αυτό. Λόγω δουλειάς, το 75% των φωτογραφιών μου πλέον είναι αφού έχει πέσει ο ήλιος δυστυχώς.

Και επανερχόμαστε στο τι θέλει κανείς να κάνει. Για εμένα που βγάζω αρκετά βίντεο και τοπία πολλές φορές, ήθελα την επιπλέον σταθεροποίηση του 24-70 και τα 24mm παρά τα καλύτερα οπτικά του 28-70. Και το βάρος εκεί ξέφευγε επίσης. Τον θεωρώ πιο στουντιακό φακό.

Ο 50 1.2 είναι επίσης σε μια άλλη μαγική κατηγορία από μόνος του, πράγματι όποιος τον θέλει ξέρει το λόγο. Οπότε κατά βάση συμφωνώ.

Ενδεικτικά το sharpness σε βραδινή φωτό από ένα φακό άριστο οπτικά (rf 70-200):

image.jpeg.e82bf730aab618348477c385786063ec.jpeg

To sharpness στο τρίχωμα της μουσούδας στα 70mm στο 2,8 (70-200):

image.jpeg.80c62ad7323804b592d3f6c320d3e0aa.jpeg

Το πως διαχειρίζεται τον πολύ άσχημο φωτισμό το βράδυ ο 24-70:

image.jpeg.75ca3e96adb44a91f61431dc5e731c31.jpeg

Και ο ίδιος την ημέρα στο f8, περίπου στη μέγιστη οξύτητα:

image.jpeg.7a48bef98cb452ec39b364ed6d9dc0ff.jpeg
 

Δεν ξέρω ακριβώς πως φαίνονται οι φωτογραφίες στα 2 megapixel, αλλά το αρχικό αρχείο έχει άριστη οξύτητα. Όλες είναι export από το raw χωρίς επεξεργασία. Δεν είναι τα jpg που έχουν ένα έξτρα sharpness από την κάμερα.

Επεξ/σία από zipo
  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...