Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Με βάση αυτό το ποστ του φίλου @GQPhDFBI

 

Πως επιλέξατε τη φωτογραφική σας μηχανή; Ποιοι λόγοι έπαιξαν ρόλο; 

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
22 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Πως επιλέξατε τη φωτογραφική σας μηχανή; Ποιοι λόγοι έπαιξαν ρόλο; 

- 3η Λυκείου 2006 με ό,τι χρήματα είχα μαζέψει από κάλαντα, γιαγιάδες και λοιπά ελληνικά φαινόμενα πήρα μια μικροσκοπική Sony T-9 η οποία δουλεύει ακόμα με μειωμένη διάρκεια μπαταρίας φυσικά, με στόχο φωτογραφίες στην 5ήμερη και μετά στο πανεπιστήμιο. Ήθελα κάτι εξαιρετικά φορητό οπότε αυτός ήταν ο κύριος λόγος. Πανάκριβη για αυτό που ήταν βέβαια. 

- 2016 μια Canon compact sx 420 is για ταξίδια και ο λόγος αγοράς ήταν ξεκάθαρα το ζουμ και όχι κάτι άλλο. Τελικά πουλήθηκε πρόσφατα αλλά μου κόλλησε το μικρόβιο. 

- 2019 την fujifilm X-T20 επειδή συνειδητοποίησα πως μάλλον θα αρχίσω να ασχολούμαι πιο σοβαρά με το σπορ και όχι μόνο σε ταξίδια. Κύριος λόγος για τον crop ήταν το κόστος κακά τα ψέματα (λίγο οξύμωρο αυτό βέβαια δεδομένων των τιμών της fujifilm, ευτυχώς υπάρχει το e-infinity). Βέβαια εν τέλει για τη χρήση που κάνω και τα είδη που ασχολούμαι καλά έκατσε και ευτυχώς δεν πήρα κάτι ακριβότερο ή κάτι με μεγαλύτερο αισθητήρα καθώς δε θα μου προσέφερε κάτι. Εφόσον κατέληξα στο μέγεθος (crop) και στον τύπο (mirrorless) ε μετά ήταν πιο ξεκάθαρα τα πράγματα και διάλεξα βάσει μεγέθους, ποιότητας εικόνας-χρωμάτων από δείγματα, εμφάνισης και χειριστηρίων. Παραδόξως την αγόρασα χωρίς να τη δοκιμάσω ποτέ στα χέρια μου κάτι που θεωρώ πως είναι μέγα λάθος ασχέτως αν δεν απογοητεύτηκα εκ των υστέρων.

  • Like 2
Δημοσ.

    Όντας ερασιτέχνης , δεν είχα ποτέ μου ειδικούς τεχνικούς λόγους , οπότε τον πρώτο λόγο είχε το οικονομικό μέρος .

   Υπήρχε όμως ένας συσχετισμός μεταξύ του οικονομικού μέρους και του τεχνικού ενδιαφέροντος , είχα αγοράσει δλδ μία Nikon D610 ( no longer exist ) χάριν της προσφοράς που είχε σαν καινούργια εκείνη την στιγμή και που ήταν αδύνατο να αγνοηθεί . 

   Πρέπει να υπάρχει κάτι που θα μου τραβήξει την προσοχή , σε συνδυασμό με την συνολική κατάσταση , την προσφερόμενη τιμή , αφού γνωρίζω από τιμές , τον τρόπο που διαμορφώνονται , έτσι ώστε να μπορώ να ξεχωρίσω αν πρέπει να πάω πιο πέρα η όχι .

  Θα μπορούσε να μου κινήσει το ενδιαφέρον μία παλαιού τύπου compact η φιλμάτη , χάριν κάποιων χαρακτηριστικών και εννοείται πως θα ψάξω αρκετά ώστε να βεβαιωθώ ότι είμαι σε θέση να καταλάβω την κατάσταση στην οποία βρίσκεται , διότι κάποιες φορές πρέπει να βασιστώ μόνον σε εικόνες λόγω απόστασης . Συνήθως πρόκειται για το λεγόμενο long shot , όπου έχουν προϋπολογιστεί αστοχίες , αποκατάσταση κλπ παρά τις ερωτήσεις που θα θέσω φυσικά , όχι τόσο για την απάντηση , όσο για τον τρόπο που δοθεί η απάντηση .

  Φυσικά όταν παρθεί η απόφαση πως το υλικό με ενδιαφέρει , το επόμενο βήμα είναι η αναζήτηση του , όπου δεν αποκλείεται να βρεθεί ακόμη και εδώ στην εγχώρια αγορά , αν και τις περισσότερες φορές οι ζητούμενες τιμές είναι απλά εξωπραγματικές και χωρίς την απαραίτητη τεκμηρίωση .

  Έτσι βρέθηκε ξαφνικά μπροστά μου μία Olympus Camedia C - 5050 , η οποία θα έπαιρνε την θέση της C - 5060 , χάριν του πιο γρήγορου φακού f/1.8 , ενώ η προσφερόμενη τιμή δεν άφηνε περιθώρια για να αγνοηθεί σε συνδυασμό με την πληρότητα του συνόλου , τα πάντα μέσα στην αρχική συσκευασία σε άψογη κατάσταση και λειτουργία όπως αποδείχθηκε στην συνέχεια . 

   Με την όμοια λογική δεν με ενδιαφέρει μία Canon 450D , ένα τυχαίο παράδειγμα χωρίς διάθεση απαξίωσης του μοντέλου και της μάρκας , κάτι που είναι ένα τυπικό παράδειγμα μιάς συσκευής που δεν έχει το κάτι διαφορετικό για να μου τραβήξει την προσοχή .

  Υπάρχουν φυσικά και άλλες εκδοχές , που θα με κεντρίσουν όπως η εξαιρετική σειρά Powershot G της Canon , εξαιρετικά εργαλεία για προχωρημένες compact στην εποχή τους , θα λέγαμε πως αξίζουν τον τίτλο μιάς semi DSLR , όμως τα κουσούρια που προέκυψαν ανά την υφήλιο σε κάνουν να το σκέφτεσαι τρίδιπλα , κάτι που γνωρίζω από πρώτο χέρι .

  Αν δλδ έπρεπε να διαλέξω μία σκέτη DSLR , αυτή θα ήταν από χέρι μία Nikon D3200 / 3300 / 3400 / 3500 , η χρυσή τομή στην σχέση κόστους / απόδοσης για ερασιτεχνική χρήση .

  Σημαντικό ρόλο θα παίξει στις επιλογές μου , η φιλικότητα του mount ενός συστήματος , χωρίς να παραβλέπω την ευκολία των mirrorles σ' αυτό το κομμάτι , όμως κακά τα ψέματα , τα συστήματα σχεδιάστηκαν για να αποδίδουν πολύ καλύτερα με τους αντίστοιχους φακούς .

  Στο ζήτημα του mount τα σκήπτρα ανήκουν στην Pentax , με την Nikon να ακολουθεί , μιλώντας για DSLR , ενώ στις mirrorles το mft ξεχωρίζει , κάτι που κάνει τις Olympus / Panasonic , να έχουν για μένα τον πρώτο λόγο ενδιαφέροντος , δεν επρόκειτο δλδ να πάω για τίποτε άλλο όπως Canikon , Fony αφήνοντας μία σημείωση για τους φακούς της Fuji τους οποίους χαρακτηρίζω " έντιμα " ακριβούς , δεν έχουν φτηνοδουλειές και ακριβοδουλειές , παρά ένα πράγμα κι' όποιον του αρέσει . Δεν προσπαθούν να σε ξεγελάσουν ...... δεν σου φτάνουν τα φράγκα ....... έλα μωρέ έχουμε κι' αυτή την σειρά , την economy line με την ασημένια ρίγα , όχι την χρυσή ........ ενώ δεν περιγράφω την περίπτωση αγοράς τέτοιου μηχανήματος , για να δουλεύει με third party πράγματα η legacy ανησυχίες κλπ ....... γι' αυτή την περίπτωση υπάρχουν φτηνοδουλειές σε μεταχειρισμένο mirrorles υλικό που κάνουν την δουλειά τους αξιοπρεπέστατα .

  Επόμενο βήμα , ξεκάθαρα μία DSLR , προφανώς από Pentax μεριά , δεν αποκλείω ούτε μία K - 5 , οι λόγοι είναι πως γνωρίζω αφενός το ζήτημα , είχαν από ανέκαθεν ενσωματωμένα όλα αυτά τα οποία οι άλλοι έδιναν σαν ξεχωριστά στοιχεία με την μορφή σειρών , για την φιλικότητα του mount ούτε λόγος να γίνεται , μένει να φύγει σιγά σιγά το Nikon υλικό και να αντικαθίσταται σταδιακά ......... ενώ σκυλομετάνιωσα που δεν πήρα πριν δύο μήνες περίπου τον limited 40αρη που έδινε εδώ μέσα ένας . Καλά να πάθω ........ 

  

  • Like 1
Δημοσ.

Τώρα πλέον, στην τελευταία μηχανή μου, είναι πολύ συγκεκριμένοι αλλά και προσωπικοί οι λόγοι που με έκαναν να την επιλέξω που θέλει να γράψω 3-4 σελίδες για να τους εξηγώ και μάλλον είναι τόσο εξατομικευμένοι, που δεν θα βοηθήσουν κάποιον.

Έως και την τελευταία μηχανή μου (που συνειδητά το παίδεψα καιρό για να την επιλέξω), σε όλες τις προηγούμενες θα έλεγα πως μεγάλο ρόλο έπαιξε η τύχη, το οικονομικό, αλλά και οι προσφορές που υπήρχαν την περίοδο που άλλαζα μηχανή. Δεν το είχα πάρει τόσο ζεστά ώστε να παρακολουθώ την αγορά και να ξέρω τι γίνεται, οπότε όταν πήρα οποιαδήποτε απο τις compact που έχω ήταν απλά επειδή χάλασε η προηγούμενη.

Πρώτη μου ICL πήρα την Olympus e-520 επειδή ήταν σε καλή τιμή με 2 φακούς, χωρίς να γνωρίζω 4/3 συστήματα ή Aps-c ή FF και τις διαφορές τους. Μου βγήκε όμως σαν αγορά. Πολύ ικανοποιημένος έως ότου την πούλησα

Μετά πήρα την Μ50 πάλι ελαφρώς στην τύχη (αν και πιο ψαγμένος πλέον για τους σένσορες). Δεν μου βγήκε σαν αγορά, όχι επειδή δεν ήταν καλή (μια χαρά μηχανή VFM), αλλά επειδή ήθελα να χτίσω σύστημα και δεν μπορούσα, μιας και την παράτησε η Canon τόσο σε φακούς, όσο και σε σώματα.

Τώρα με την G9 είμαι πολύ ικανοποιημένος και σιγά σιγά χτίζω την συλλογή φακών που θέλω πάνω στο σύστημα αυτό.

Πιθανότατα θα την πλαισιώσω αργότερα και με μια FF "ειδικού σκοπού" και μια δεύτερη (ελαφρύτερη) Μ4/3

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πρώτη μηχανή που χρησιμοποιούσα στο δημοτικό ήταν η Adox Polo 1S , που είχε αγοράσει ο  παππούς μου . Είχε σταθερό φακό 42mm f/2.8 . 

Διαπίστωσα στη δευτέρα δημοτικού , ότι χρειαζόμουν φλας για να βγάζω οικογενειακές φωτογραφίες μέσα στο σπίτι , οπότε ο φωτογράφος της γειτονιάς 

μου προμπηθευσε ένα sunpak που ήταν συμβατό με τη φωτογραφική , με εξωτερικό καλώδιο . Η φωτογραφική υπάρχει ακόμη και λειτουργεί . 

Παίρνει το κλασικό 35mm φιλμ (ή αλλιώς 135). 

Παρατηρούσα από τότε , ότι κάτι άλλες φωτογραφικές με μικρότερο φίλμ όπως το kodak 110 , είχαν πολύ χειρότερη ποιότητα εικόνας από το 35.

Αργότερα που άρχισα να διαβάζω και έντυπα , επιβεβαιώθηκε η άποψη αυτή. Όπως και το ότι τα μεγαλύτερα φιλμ , που χρησιμοποιούσαν επαγγελματίες, όπως το 120,

είχαν ανώτερη ποιότητα. Μου εντυπώθηκε από τότε, ότι όσο μεγαλύτερη η επιφάνεια του αρνητικού , τόσο καλύτερη ποιότητα εικόνας. 

Φοιτητής μετά από 10+ χρόνια από τις πρώτες περιπέτειες, πήρα μια autofocus eos 100 που ήταν σούπερ ντούπερ τεχνολογία τότε.

Τη χρησιμοποίησα για 15 χρόνια. Τα πρώτα χρόνια των ψηφιακών , πέρασαν 3-4 olympus compact και μια bridge olympus .

Ενδιάμεσα είχα βγάλει φωτογραφίες με φωτογραφικές φίλων , διάφορα μοντέλα , όπως d3200 , d7100 . 

Αργότερα πήρα την D610 , επειδή ήθελα full frame, για να μην κάνω υπολογισμούς με crop factor στο μυαλό μου. 

Μου φαινόταν σπουδαία η δυνατότητα να χρησιμοποιώ κλασικούς φακούς afd που βρίσκονταν εύκολα και είναι αθάνατοι . 

Κάποιοι ιθύνοντες των εταιρειών όμως είχαν άλλα σχέδια. Σταμάτησαν τη διάθεση όλων των προϊόντων dslr , οπότε διαπίστωσα ότι καινούρια σώματα και φακοί τέλος.

Την ίδια περίοδο είδα άνοδο τιμών σε φακούς που μπορούσα (grey import , αγορές εξωτερικού κτλ) να τους βρω πολύ φθηνά.

Π.χ. ο nikon af-s 24-120 f/4 vr ερχόταν από το e-infinity με 450€ . Τον είδα σε κατάστημα αλυσίδας 1600€ . 

Τον af-s 28-300 vr , τον έβρισκα από το εξωτερικό κάπου 600€ . Είδα να τους πουλάνε στο ebay , με δόντια, γρατζουνιές, μούχλες, λάσπες 650€, σε κατάσταση σκραπ.

Οπότε αποφάσισα να πάρω full frame mirrorless. Σε καλές τιμές έβρισκα την a7 ii με τον κιτ 24-70 και την eos rp . 

Sony , δεν θα έπαιρνα ποτέ. Αν κάποια εποχή υπάρχουν μόνο sony θα βγάζω φωτογραφίες με την adox του 1960 ή με κάποια linhof μεγάλου φορμάτ. 

Οπότε κατέληξα στην eos rp. Σχεδιάζω να κάνω συλλογή φακών τόσο σε rf mount όσο και παλιότερων ef με αντάπτορα. 

Αξιοποιώντας την μεγαλύτερη διάμετρο φακού και τη μικρότερη απόσταση με τον αισθητήτα, βγαίνουν τόσο φακοί τεχνολογικά θαύματα,

όπως 24-70mm f/2 , όσο ζούπερ ευρυγώνιοι ζουμ 14-35mm όσο και οικονομικοί , όπως 800mm f/11 που με τα σημερικά iso κάνει θαύματα. 

Ελπίζω να μην με αναγκάσουν σύντομα να αλλάξω πάλι σύστημα. 

Αργότερα αν αναβαθμίσω σώμα, στόχος θα είναι στο ίδιο mount η R5. 

 

Επεξ/σία από Dr_73
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στην περίπτωση μου, η φωτογραφία διάλεψε εμένα, παρά εγώ τη φωτογραφία...μιας και στο σπίτι πριν καν γεννηθώ υπήρχε μία Pentax ME να με περιμένει...
Στο δημοτικό που ξεκίνησα να έχω τα πρώτα ερεθίσματα και όσο και να ήθελα να πάρω την slr του πατέρα μου, τελικά κατέληξα με μία ταπεινή Kodak Ektralite 10.
Ήταν τόσο μικρή, που ένιωθα πως ήμουν μυστικός πράκτορας και αποστολή μου ήταν να βγάζω φωτογραφίες χωρίς να με καταλαβαίνουν!!!
Βέβαια όπως και o @Dr_73 κατάλαβα πως για να φωτογραφίζω μέσα σε εσωτερικούς χώρους ή κόντρα στον ήλιο χρειαζόμουν φλας.....και η μόνη επιλογή για στην μηχανή που είχα ήταν flashcube μιας χρήσης....το κόκκινο μάτι στα μεγαλεία του!!!

Η πορεία μου σαν κατάσκοπος ήταν μικρή καθώς ο πατέρας μου κατάλαβε το ενδιαφέρον μου για τη φωτογραφία και άρχισε να μου δίνει δειλά δειλά μία Pentax ME και να μου δείχνει τα σχετικά περί έκθεσης κλπ.
Όσοι νομίζετε ότι με την ME θα ήμουν χαρούμενος κάνετε μεγάλο λάθος, εκείνη την περίοδο έπαιζε και μία Pentax MX στο σπίτι, ασορτί με το winder...
Άντε να πείσεις ένα οκτάχρονο ότι το ΕΜΗ ακούγεται το ίδιο κουλ με το ΕΜΕΞ (χώρια που το winder την έκανε περισσότερο ντούκι οπτικά).

Long story short, η φωτογραφία είναι το επάγγελμα μου  Δευτέρα εώς Παρασκευή μαζί με 3 σώματα Canon (2 dslr και 1 mirrorless) & 4 φακούς (50mm, 100mm,  24-105, 70-200). Τα ΣΚ γίνομαι ξανά παιδί (ερασιτέχνης) και πιάνω μία αναλογική Pentax 645 μεσαίου φορμά με 3 φακούς (σύντομα θέλω να πιστεύω 4) και σπάνια χρησιμοποιώ κάποια TLR ή slr/dslr 135 (καμιά 15αριά σώματα και άλλους τόσους φακούς)  για να μην πιάνουν σκόνη.


 

Επεξ/σία από GQPhDFBI
  • Like 4
Δημοσ.

TLR μεγάλη κουβέντα άνοιξες ! Έχω κάποια στιγμή στα σχέδια να αγοράσω μια mamiya c330 . Έχεις κάποια εμπειρία ;

  • Like 1
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

TLR μεγάλη κουβέντα άνοιξες ! Έχω κάποια στιγμή στα σχέδια να αγοράσω μια mamiya c330 . Έχεις κάποια εμπειρία ;

Mamiya C330 δεν έχει πέσει ποτέ στα χέρια μου, τα καλύτερα μοντέλα σε TLR που έχω πιάσει είναι rolleicord και yashica mat (δεν έχω κανένα από αυτά στην κατοχή μου).
Προσωπικά για τις TLR, δεν με βολεύει να έχω τη μηχανή στο ύψος της μέσης και το κεφάλι σκυμένο, για καδράρισμα. Για την εστίαση ειδικά σε οικονομικά μοντέλα τύπου Lubitel το ξεχνάς  και παίζει με zone focusing, σε ακριβότερα μοντέλα είναι αρκετά ευκολότερο.
Η ποιότητα εικόνας για 120αρι φιλμ δεν ενθουσιάζει σε όλες τις καταστάσεις εάν έχεις υψηλές απαιτήσεις.

🤪Λέω να αφήσουμε τα παιχνίδια και οι δύο και να πάμε σε μεγάλο φορμά!!🤪

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είχα μια Mamiya C220 (μικρή αδερφή της C330), καθώς και μια Rolleicord. Είχα και μια Photina Reflex που την είχα πάρει 20-30 ευρώ, που έβγαλε καλές φωτογραφίες με τον μέτριο φακό της. Για όποιον έχει το σχετικό μικρόβιο,  έχω να πω ότι η Mamiya C220/C330 είναι πραγματικά καλά μηχανήματα, με καλούς φακούς και καλή λειτουργικότητα. Αρκεί μόνο να θυμάστε ότι, για TLR, είναι σχετικά ογκώδεις και βαριές.

Τελικά κατέληξα να δώσω όλες τις TLR, αφού ταλαιπωρήθηκα αρκετά με το waist level finder, το οποίο δυστυχώς στα οικονομικά μοντέλα είναι σχετικά σκοτεινό. Προτίμησα μια Bronica SQ-A SLR, που έχει waist level finder αλλά άμα θες της βάζεις και πρίσμα, και κυκλοφορεί ακόμα σε πολύ καλή τιμή. Μετά από μερικά χρόνια την απέσυρα και αυτή, δε μου άρεσε πια τόσο το τετράγωνο φορμά και προτίμησα το 6x7 (που ταιριάζει και με το 4x5 του μεγάλου φορμά).

Στο 6x6 κατέληξα να χρησιμοποιώ την πιο απλή μηχανή που υπάρχει: μια Holga. Φθηνή, άθραυστη, με δυο ρυθμίσεις διαφράγματος (κλειστό - πολύ κλειστό 😆) και δυο ρυθμίσεις ταχύτητας (1/125 & bulb), κακό φακό, zone focus και δυνατότητα για άπειρες διπλοεκθέσεις . Την κλείνω με λαστιχάκια και με gaffer tape για να μην ανοίξει κατά λάθος, και την πετάω στην τσάντα, στο αμάξι, στη βαλίτσα, οπουδήποτε, χωρίς να με νοιάζει αν θα πάθει κάτι. Μετά από όλο το ξύλο που έχει φάει, συνεχίζει να μου δίνει καλές εικόνες. 

Παραθέτω τρια πρόσφατα καρέ, που είχα και εγώ καιρό να τα δω και τώρα θα με αναγκάσουν να ξεθάψω τη Holga πάλι.😆

 20220105_Holga_Delta400_Urbanscapes---12_1200.JPG.55b421f4f8d382d34e6e15a22a051945.JPG 20220105_Holga_Delta400_Urbanscapes---09_1200.JPG.336ed486fdcb48d8e471781df512f2e9.JPG 20210102_Piraeus_Tower_Holga_Fuji64T-03_1200.jpg.0fe9a753c2e7046f014f8eed6e7a7b19.jpg

Επεξ/σία από thodorisarch
  • Like 5
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, thodorisarch είπε

Είχα μια Mamiya C220 (μικρή αδερφή της C330), καθώς και μια Rolleicord. Είχα και μια Photina Reflex που την είχα πάρει 20-30 ευρώ, που έβγαλε καλές φωτογραφίες με τον μέτριο φακό της. Για όποιον έχει το σχετικό μικρόβιο,  έχω να πω ότι η Mamiya C220/C330 είναι πραγματικά καλά μηχανήματα, με καλούς φακούς και καλή λειτουργικότητα. Αρκεί μόνο να θυμάστε ότι, για TLR, είναι σχετικά ογκώδεις και βαριές.

Τελικά κατέληξα να δώσω όλες τις TLR, αφού ταλαιπωρήθηκα αρκετά με το waist level finder, το οποίο δυστυχώς στα οικονομικά μοντέλα είναι σχετικά σκοτεινό. Προτίμησα μια Bronica SQ-A SLR, που έχει waist level finder αλλά άμα θες της βάζεις και πρίσμα, και κυκλοφορεί ακόμα σε πολύ καλή τιμή. Μετά από μερικά χρόνια την απέσυρα και αυτή, δε μου άρεσε πια τόσο το τετράγωνο φορμά και προτίμησα το 6x7 (που ταιριάζει και με το 4x5 του μεγάλου φορμά).

Στο 6x6 κατέληξα να χρησιμοποιώ την πιο απλή μηχανή που υπάρχει: μια Holga. Φθηνή, άθραυστη, με δυο ρυθμίσεις διαφράγματος (κλειστό - πολύ κλειστό 😆) και δυο ρυθμίσεις ταχύτητας (1/125 & bulb), κακό φακό, zone focus και δυνατότητα για άπειρες διπλοεκθέσεις . Την κλείνω με λαστιχάκια και με gaffer tape για να μην ανοίξει κατά λάθος, και την πετάω στην τσάντα, στο αμάξι, στη βαλίτσα, οπουδήποτε, χωρίς να με νοιάζει αν θα πάθει κάτι. Μετά από όλο το ξύλο που έχει φάει, συνεχίζει να μου δίνει καλές εικόνες. 

Παραθέτω τρια πρόσφατα καρέ, που είχα και εγώ καιρό να τα δω και τώρα θα με αναγκάσουν να ξεθάψω τη Holga πάλι.😆

 20220105_Holga_Delta400_Urbanscapes---12_1200.JPG.55b421f4f8d382d34e6e15a22a051945.JPG 20220105_Holga_Delta400_Urbanscapes---09_1200.JPG.336ed486fdcb48d8e471781df512f2e9.JPG 20210102_Piraeus_Tower_Holga_Fuji64T-03_1200.jpg.0fe9a753c2e7046f014f8eed6e7a7b19.jpg

    Εισάγεις καινά δαιμόνια ......... 🤣🤣🤣 ....... 

Δημοσ.
53 λεπτά πριν, thodorisarch είπε

Παραθέτω τρια πρόσφατα καρέ, που είχα και εγώ καιρό να τα δω και τώρα θα με αναγκάσουν να ξεθάψω τη Holga πάλι.😆

Χωρίς παρεξήγηση , δεν συμπαθώ τις toy cameras . Η holga πιστεύω ότι με 120 φιλμ βγάζει χειρότερες φωτογραφίες από καταναλωτικές 110και σίγουρα από όλες τις 135.  . Ποιός ο λόγος να δαπανάς 120 φίλμ , που πλέον κοστίζει ακριβά , αν πετάς την ποιότητα στα σκουπίδια ;

Από την άλλη με mamiya c330 βλέπεις τέτοιες φωτογραφίες

Palais Royal

 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
25 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Χωρίς παρεξήγηση , δεν συμπαθώ τις toy cameras . Η holga πιστεύω ότι με 120 φιλμ βγάζει χειρότερες φωτογραφίες από καταναλωτικές 110και σίγουρα από όλες τις 135.  . Ποιός ο λόγος να δαπανάς 120 φίλμ , που πλέον κοστίζει ακριβά , αν πετάς την ποιότητα στα σκουπίδια ;

 

Καμία παρεξήγηση, πρωινή κουβέντα σε ένα φόρουμ κάνουμε, παρέα με τον πρωινό καφέ μας. 

Όταν επιλέγω τη Holga, επιλέγω αυτό ακριβώς το εφέ που μου δίνει. Όταν επιλέγω μια κανονική μηχανή μεσαίου φορμά, επιλέγω την πιστότητα εικόνας που θα πάρω (και που βλέπουμε στην υπέροχη φωτογραφία που παραθέτεις). Δεν χρησιμοποίησα τη λέξη "ποιότητα" διότι έχει δυο έννοιες: τεχνική και αισθητική. Τεχνικά, μια Mamiya C330 θα δώσει πιο ποιοτική εικόνα από μια toy camera. Αισθητικά και προσωπικά, υπάρχουν περιπτώσεις που προτιμώ τη χαμηλή τεχνική ποιότητα της Holga για να πάρω ένα "διαφορετικό" αποτέλεσμα. 

Επίσης, δαπανάω 120 φιλμ διότι θέλω να το δαπανήσω. Μου αρέσει η διαδικασία του, μου αρέσουν οι επιλογές που έχω σε μηχανές και αποτελέσματα, μου αρέσει να το εμφανίζω στο σκοτεινό θάλαμο. Αν ήταν θέμα οικονομικής επιβίωσης και επαγγέλματος, λογικά θα τραβούσα ψηφιακό...

Επεξ/σία από thodorisarch
  • Like 2
Δημοσ.

Με αυτά τα δεδομένα , όλα μια χαρά. Με αυτό που έπαθα πλάκα πρόσφατα, είναι η ποιότητα εικόνας των φηφιακών αρχείων που δίνουν τα σκάνερ 

Plustek OpticFilm 8200i , εξειδικευμένα για σκανάρισμα φιλμ 35mm . Απίστευτη . Σκάνερ που κοστίζει κάπου 400€ . 

Διαλέγω τυχαία δείγμα από τη σχετική ομάδα στο flickr. Αρνητικό του 1995, βγαλμένο με minolta του 1970 . 

A Plaza in Chur

 

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Με αυτά τα δεδομένα , όλα μια χαρά. Με αυτό που έπαθα πλάκα πρόσφατα, είναι η ποιότητα εικόνας των φηφιακών αρχείων που δίνουν τα σκάνερ 

Plustek OpticFilm 8200i , εξειδικευμένα για σκανάρισμα φιλμ 35mm . Απίστευτη . Σκάνερ που κοστίζει κάπου 400€ . 

 

 

 

Πράγματι τα σύγχρονα film scanner κάνουν πολύ καλή δουλειά, ειδικά στο μεσαίο φορμά, χωρίς να είναι πολύ ακριβά.

Το θέμα του φιλμ πλέον είναι το κόστος του. Δεν θα το έλεγα ακριβό, αν τραβάς 4-5 φιλμάκια το μήνα και σκανάρεις μόνος σου, αλλά σίγουρα δεν είναι και φτηνό σε σχέση με τις εποχές που ζούμε...

 

  • Like 1
Δημοσ.

Το συγκεκριμένο σκάνερ, με αυτή την τιμή , σκανάρει μόνο 35mm. Τα φιλμ 35 κοστίζουν από 4€ μέχρι ... και εμφάνιση βρίσκει κανείς μόνο με 2.50€ (όχι θετικά). 

Οπότε αν κάνει το σκανάρισμα μόνος του ναι . 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...