Προς το περιεχόμενο

Ο πρόεδρος της Toyota λέει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι υπερεκτιμημένα


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παραγωγή, και δίκτυο μεταφοράς και δίκτυο κατανάλωσης. Τι από αυτά έχουμε, αλλά τι από αυτά είναι εφικτό τεχνικά και οικονομικά να φτιαχτούν όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. 

Για Ελλάδα τα πράγματα νομίζω ότι είναι πολύ πιο δύσκολα. Απλά λόγω Ευρώπης οι οποίες αποφάσεις που θα παρθούν φυσικά θα είναι αποφάσεις που θα τις πληρώσουμε εμείς. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 187
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Επισκέπτης

Δεν επιτρέπεται να μιλάει για ηλεκτρικά αυτοκίνητα όποιος δεν γνωρίζει τι είναι η ενέργεια, το έργο, η αεργος ισχύς, τι είναι οι σπάνιες γαίες και τι τα ηλεκτρικά δίκτυα διανομής.

Αλλιώς είναι ότι του λαλεί του λωλοστεφανή. 

https://www.capital.gr/me-apopsi/3539094/spanies-gaies-kai-i-nea-geopolitiki-pragmatikotita?amp=true

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης

Να αγιάσει το στόμα του ! Επιτελους μια λογικη αποψη εναντια στην παρανοια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, CyanBlue είπε

Μην κρίνουμε με τα δεδομένα του σήμερα, του τώρα. Θα γεμίσουμε ηλιακούς φορτιστές, πράγμα εύκολο. Οι εξελίξεις τα τελευταία χρόνια τρέχουν πιο γρήγορα από ποτέ. Απλά ο πρόεδρος ξέρει πως ξαφνικά η αγορά θα γεμίσει ηλεκτρικά, κ μάλλον έχουν ήδη καθυστερήσει στην εταιρεία του. Ηλεκτρικά ενδεχομένως με αποσπώμενες μπαταρίες που θα ξεκουμπώνεις το κιτ και θα βάζεις ένα ήδη φορτισμένο, σε σύντομο χρόνο. Πρακτικά δε θα σου ανήκουν οι μπαταρίες, θα πληρώνεις συνδρομή για αυτές (πρόβλεψη).

Aυτό είναι ένα σενάριο που συζητιέται (αποσπώμενες μπαταρίες ενιαίου τύπου) που θα αλλάζουν στα βενζινάδικα του μέλλοντος. Αλλά πρόκειται για σενάριο τουλάχιστον 20 χρόνια μετά και όχι με την τρέχουσα τεχνολογία ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών. Ως τότε θα έχουμε την γνωστή "κουτσή" ακριβή ηλεκτροκίνηση που ταιριάζει μόνον για αστικές μεταφορές και έχει προβλήματα με την φόρτιση λόγω έλλειψης υποδομών, δημόσιων και ιδιωτικών. ΄Όσο αυξάνονται τα ηλεκτρικά τόσο θα γίνονται πιο φανερά τα προβλήματα με τους φορτιστές, τους χώρους φόρτισης, τις εγκαταστάσεις στα σπίτια, την υπερφόρτιση του ηλεκτρικού δικτύου κλπ

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, sndev είπε

image.png.57bf3c6a299c413d3b77d42b0f404ce1.png

η eurostat το φυσικο αεριο το εχει μεσα στa fossil fuels 

Fossil fuel is a generic term for non-renewable natural energy sources such as coal, natural gas and oil that were formed from plants and animals (biomass) that existed in the geological past (for example, hundreds of millions of years ago)

 

https://ec.europa.eu/eurostat/cache/infographs/energy/bloc-3b.html?lang=en

Οι ευρωπαιοι πουλανε αριστοκρατια.

https://www.government.nl/topics/renewable-energy/nuclear-energy
> About 10% of the electricity used in the Netherlands comes from a nuclear power plant. There are no plans to build any new nuclear power plants.
Και την ιδια στιγμη:
https://www.euractiv.com/section/energy/news/dutch-cabinet-to-reveal-plans-for-new-nuclear-power-plants/
> The Dutch government will reveal plans this week to develop two new nuclear power stations, in what will be “a good addition to all sustainable techniques” in the Netherlands, Climate and Energy Minister Rob Jetten has said.

Ειναι τα πυρηνικα ανανεωσιμη πηγη ενεργειας;
Απομακρυνονται απο τα fossil fuels; Μπαααα
https://www.dw.com/en/netherlands-greenlights-north-sea-gas-production-with-germany/a-62010992

Μπορεις να παρεις ρευμα για επιχειρησεις παντου στην Ολλανδια; Μπααα
https://eindhovennews.com/news/2022/06/acute-electricity-problems-for-large-consumers-in-brabant/

Αν η ανεπτυγμενη Ολλανδια που στο γραφημα σου καιει κυρίως fossil fuels, εχει τοσα θεματα χωρις να χρειαζονται air conditions για 3 μηνες το καλοκαιρι, και παει προς πυρηνικα και πιο πολυ φυσικο αεριο, τι θα κανουν αλλες χωρες εντος ΕΕ; Θα πανε για ανανεωσιμες; Θα γεμίσουμε φωτοβολταικα που λένε καποιοι παντογνωστες; Και οσο γεμιζουμε φωτοβολταικα θα γεμιζουμε και ηλεκτρικα αυτοκινητα και θα θελουμε μια παροχη ο καθενας στο σπιτι του. Μια παροχη για καθε αυτοκινητο. Και ολη μερα θα σκαβουμε δρομους.

Καλα τα ελεγε ο Τογιοντα λοιπον.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Haldol είπε

Εάν είχε ηλεκτρικά μοντέλα η Toyota, θα ήταν και τότε "υπερεκτιμημένα" τα ηλεκτρικά, ή όχι; Ρωτάω εγώ τώρα, σαν αφελής που είμαι. Σαν εταιρεία έριξε όλο το βάρος της στα υβριδικά, αγνοώντας τα αμιγώς ηλεκτρικά, οπότε τώρα που μπήκαν όλοι δυνατά σ' αυτό το κομμάτι, τρέχει και δε φτάνει, αλλά πετάει και... "βατράχια"!

Αυτά μιλώντας για το γενικό - πολιτισμένο - κόσμο, διότι στη χώρα μας μέχρι και 10 χρόνια μετά, Yaris του '99 των 999cc θα παίρνουμε και θα λέμε "αμαξάρα"! :P

Ναι γιατι ειναι τοσο δυσκολο και περιπλοκο να φτιαξεις ηλεκτρικο οχημα...Το αλλο με το τοτο ποτε θα μας το πεις; :P 

1 λεπτό πριν, Bil79 είπε

Δικιο εχει. Το ποσο υπερεκτιμημενα ειναι φαινεται κι απο τη φουσκα της Tesla αλλωστε.

Εχω την υποψια οτι ειναι και σε βαθμο πυραμιδας. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Να φορτίζει το αυτοκίνητο με την κίνηση των τροχών δεν είναι εφικτό; Κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και τούμπαλιν. Απλά πράγματα, όλα εγώ πρέπει να τα σκέφτομαι;! 

Φαντάζομαι είναι αδύνατο για διάφορους λόγους.

Επεξ/σία από whoever81
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, whoever81 είπε

Να φορτίζει το αυτοκίνητο με την κίνηση των τροχών δεν είναι εφικτό; Κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και τούμπαλιν. Απλά πράγματα, όλα εγώ πρέπει να τα σκέφτομαι;!

Απλα οχι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

35 λεπτά πριν, kalmik είπε

Aυτό είναι ένα σενάριο που συζητιέται (αποσπώμενες μπαταρίες ενιαίου τύπου) που θα αλλάζουν στα βενζινάδικα του μέλλοντος. Αλλά πρόκειται για σενάριο τουλάχιστον 20 χρόνια μετά και όχι με την τρέχουσα τεχνολογία ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών. Ως τότε θα έχουμε την γνωστή "κουτσή" ακριβή ηλεκτροκίνηση που ταιριάζει μόνον για αστικές μεταφορές και έχει προβλήματα με την φόρτιση λόγω έλλειψης υποδομών, δημόσιων και ιδιωτικών. ΄Όσο αυξάνονται τα ηλεκτρικά τόσο θα γίνονται πιο φανερά τα προβλήματα με τους φορτιστές, τους χώρους φόρτισης, τις εγκαταστάσεις στα σπίτια, την υπερφόρτιση του ηλεκτρικού δικτύου κλπ

Πάντα, όταν υπάρχει οικονομικό ενδιαφέρον, όλα τρέχουν γρήγορα κ η εποχή μας πάει πολύ γρήγορα. Η τυποποίηση ρίχνει το κόστος και κάνει τα πάντα πιο εύκολα. Από την άλλη πλευρά θα μου πεις, πήρε πολλααά χρόνια για να καταλήξουμε σε ενιαίο τύπο καλωδίου φόρτισης κινητών / φορητών συσκευών και ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί. Ήδη γίνεται εγκατάσταση φορτιστών σε όλη την Ελλάδα. Το θέμα ως καταναλωτές - αν το σκεφτούμε πέρα από λεπτομέρειες - είναι: Επενδύεις με σιγουριά σήμερα σε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όταν ξέρεις πως εκτός το αυξημένο κόστος σε καύσιμα και αναλώσιμα, σε μερικά χρόνια θα το πουλάς ως μεταχειρισμένο και δε θα βρίσκεις εύκολα αγοραστές?

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, katanalwtis είπε

Ναι γιατι ειναι τοσο δυσκολο και περιπλοκο να φτιαξεις ηλεκτρικο οχημα...Το αλλο με το τοτο ποτε θα μας το πεις; :P 

19 λεπτά πριν, Bil79 είπε

Γιατί, αυτό πότε σας το είπα; :)

Επιχειρηματική απόφαση είναι, όχι τεχνολογική αδυναμία. Το να είσαι #1 στα υβριδικά, αλλά να μη βγάζεις αμιγώς ηλεκτρικά, δε δηλώνει ότι δε ξέρεις από ρεύμα... ότι έχει κεφτέ ΤΣΕΟ (CEO) δηλώνει!

  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, Aprile είπε

Η Toyota δεν ήταν αφελής για αυτό έχει επενδύσει και στα αυτοκίνητα υδρογόνου που έχει περισσότερες πιθανότητες να είναι το αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων του μέλλοντος.

  

4 ώρες πριν, georgebou21 είπε

Προσωπικά πιστευω ότι το μελλον ανοικει στο υδρογόνο.

Το πρόβλημα του υδρογόνου είναι ότι η μέθοδος που μάθαμε στο σχολέιο, δηλαδή:

Παραγωγή και διανομή ρεύματος -> ηλεκτρόλυση νερού -> υγροποίηση υδρογόνου -> μεταφορά με βυτίο μέχρι το πρατήριο (ρεζερβουάρ) -> μετατροπή σε ηλεκτρική ενέργεια -> μετατροπή σε κινητική ενέργεια

είναι ασύμφορη, εφόσον χάνεις ένα κομμάτι της ενέργειας σε κάθε βήμα. Οπότε για να παράγουν υδρογόνο σε ανταγωνιστική τιμή, το κάνουν μέσω επεξεργασίας φυσικού αερίου(!):
https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production#blue
https://4thgeneration.energy/life-cycles-emissions-of-hydrogen/
Που δεν είναι ούτε ανανεώσιμη πηγή ενέργειας και συνήθως δεν είναι ούτε και μηδενικών ρύπων.

Αντιθέτως με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχεις μόνο:

Παραγωγή και διανομή ρεύματος -> φόρτιση μπαταρίας -> μετατροπή σε κινητική ενέργεια

Δηλαδή με εξαίρεση την παραγωγή και διανομή ρεύματος και τη μετατροπή σε κινητική ενέργεια (που δεν τα γλιτώνεις με τίποτα), χάνεις λίγη ενέργεια μόνο σε ένα βήμα. Και το κάνεις και στο σπίτι αν έχεις γκαράζ, οπότε υπάρχει και αυτό το κίνητρο για κάποιον που αναβαθμίζεται από την βενζίνη ή το ντίζελ.

4 ώρες πριν, manval είπε

Επιτέλους ένας επικεφαλής μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανία που μιλάει με το μυαλό και όχι με τη "μόδα".

Δεν είναι δυνατών να άλλάξουν σε ηλεκτρικά όλα τα αυτοκίμητα μέσα σε 10-20 χρόνια, και μάλιστα με μπαταρίες ίδιες με αυτές των κινητών (ώς χημική σύνθεση). Και μάλιστα να τα φορτίζουμε παράγοντας ρεύμα από μη ανενεώσιμες πηγές ενέργειας.

Δεν είπε κανείς ότι θα αλλάξουν σε ηλεκτρικά όλα τα αυτοκίνητα μέσα σε 10-20 χρόνια, απλά θα απαγορευτεί η πώληση καινούριων βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων σε περίπου 10 χρόνια. Το carbon neutrality είναι πιο μετά και πάλι δεν έχει παρθεί κάποια απόφαση για τα βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα που ίσως υπάρχουν μέχρι τότε στο δρόμο. Μου θύμισες κάτι παππούδια που νόμιζαν ότι με το που θα έρθουν τα πρώτα Euro 1 αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν θα έβρισκαν βενζίνη super στα πρατήρια.

Επεξ/σία από kurkosdr
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, sndev είπε

 

Bar graph: Electricity from renewable sources as % of total gross electricity consumption in the EU and EFTA countries, in 2020

 Το παραπάνω πινακάκι να το πας στο ευρωκοινοβούλιο οταν θα είναι όλοι οι ηγέτες και να τους το δείξεις μπας και χαρούνε λίγο γιατι όλοι κρέμονται απο τα μπιζέλια του Πουτιν και εχουν χεστεί πάνω τους που έρχεται χειμώνας . 

Επίσης η ηλεκτροκίνηση δεν είναι το μέλλον , ουτε καν το παρών , όσα θύματα αγοράσουν ηλεκτρικά περαστικά τους.

Όσοι γράφουν οτι τα λεει αυτα ο γενικός της Toyota γιατι δεν έχει ηλεκτρικά η Toyota ας ρίξουν λίγο κρυο νερό στο πρόσωπό τους μπας και ξυπνήσουν , ασε που μιλάμε για την νούμερο 1 εταιρεία σε πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως !

Επεξ/σία από panoskatos
  • Like 5
  • Thanks 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, korakios είπε

το βράδυ όμως που δεν φυσά , δε φορτίζεις απο ανανεώσιμη , ίσως απο κανα υδροηλεκτρικό με 1%

φορτίζεις κυρίως απο φυσικό αέριο , εισαγωγές και όταν δεν επαρκεί όπως πέρυσι βαράνε και οι λιγνίτες

( υπόψιν πέρυσι το δίκτυο ήταν στα όριά του )

αν φορτίζεις την ημέρα , πάσο, κάποιες ώρες είναι και απο 100% ανανεώσιμη , βασικά περισσεύει κιόλας

  

5 ώρες πριν, kostas808 είπε

>ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

nice meme

Κι όμως, όπως είπε και άλλος εδώ, ακόμα και η ψωροκώσταινα αποκτά σιγά-σιγά τους δικές της μονάδες αντλησιοταμίευσης:

https://energymag.gr/news/latest-news/epicheiriseis/anoigei-o-dromos-gia-to-ergo-tis-antlisiotamiefsis-stin-amfilochia-dimosiefthike-i-apofasi-leitourgikis-enischysis/

https://ypodomes.com/prochoraei-stathera-to-megalytero-yvridiko-ergo-ilektroparagogis-tis-choras/

Ας καταλάβουμε επιτέλους ότι η απόφαση για τη μετάβαση στις ΑΠΕ έχει ληφθεί σε επίπεδο Ε.Ε. και άρα θα γίνει.
---

4 ώρες πριν, bazzil είπε

είναι και πολύ νωρίς και πολύ πίσω η τεχνολογία για να βασιστούμε στα ηλεκτρικά. Σε καμια 10 15 χρόνια με κατάλληλες υποδομές και με ένα ενεργιακό δίκτυο που να μπορεί να σηκώσει όλο αυτό το φορτίο των ηλεκτρικών ίσως τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν μέλλον.

Το θέμα είναι ότι οι εταιρίες πρέπει να κάνουν επενδύσεις σε οικονομίες κλίμακος τώρα αν θέλουν να έχουν λόγο στις εξελίξεις σε 10-15 χρόνια. Σε απλά Ελληνικά, τα Gigafactory που φτιάχνει συνεχώς ο Elon Musk δεν τα φτιάχνει για να τα δείχνει στους επενδυτές (όπως λένε μερικοί), είναι απαραίτητη επένδυση για τη δημιουργία οικονομιών κλίμακος ώστε η εταιρεία του να έχει λόγο στις εξελίξεις σε 10-15 χρόνια.

Αυτό είναι και το πρόβλημα του κυρίου Toyoda: Η εταιρεία του έχει τεράστιες οικονομίες κλίμακος για τους κινητήρες εσωτερικής κάυσης (αν βάλεις μέσα και τους προμηθευτές) και ελάχιστες για την παραγωγή μπαταριών. Γι αυτό και σπρώχνει το υδρογόνο που υποτίθεται θα τους βοηθήσει να διατηρήσουν αυτό που έχτισαν δεκαετίες τώρα. Βασικά το λένε οι ίδιοι: "«το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο που αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται να καταρρεύσει» προκαλώντας την απώλεια εκατομμυρίων θέσεων εργασίας". Δηλαδή δεν τους νοιάζει ποια τεχνολογία είναι καλύτερη, αλλά ποια θα τους βοηθήσει να διατηρήσουν αυτό που έχουν ήδη. Πάντως η "νέα Toyota" (Hyundai) το έχει πάρει χαμπάρι ότι πρέπει να κάνει την αλλαγή και προσπαθεί να έχει μπει για τα καλά στα ηλεκτρικά.

Επεξ/σία από kurkosdr
  • Like 5
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, kalmik είπε

Aυτό είναι ένα σενάριο που συζητιέται (αποσπώμενες μπαταρίες ενιαίου τύπου) που θα αλλάζουν στα βενζινάδικα του μέλλοντος. Αλλά πρόκειται για σενάριο τουλάχιστον 20 χρόνια μετά και όχι με την τρέχουσα τεχνολογία ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών. Ως τότε θα έχουμε την γνωστή "κουτσή" ακριβή ηλεκτροκίνηση που ταιριάζει μόνον για αστικές μεταφορές και έχει προβλήματα με την φόρτιση λόγω έλλειψης υποδομών, δημόσιων και ιδιωτικών. ΄Όσο αυξάνονται τα ηλεκτρικά τόσο θα γίνονται πιο φανερά τα προβλήματα με τους φορτιστές, τους χώρους φόρτισης, τις εγκαταστάσεις στα σπίτια, την υπερφόρτιση του ηλεκτρικού δικτύου κλπ

Οι αποσπώμενες μπαταρίες μας τελείωσε νωρίς δυστυχώς. Το τελείωσαν νωρίς το project Eurobatery οι Γερμανοί γιατί δεν ήταν δικό τους το είχε ξεκινήσει η Renault και το είχε πουλήσει μάλιστα στο Ισραήλ που ήταν το πρώτο κράτος που εφαρμόστηκε και τελικά πτώχευσε στην αγορά.

Για την Ελλάδα και για αστική μετακίνηση η λύση πάλι είναι γερμανική αν την αφήσουν τελικά να κυκλοφορήσει του χρόνου και δεν πτωχεύσουν την Sonos. Να το παρκάρεις στον ήλιο και να φορτίζει είναι ιδανικό για την χώρα που σε ορισμένα μέρη όπως η Κρήτη θα δίνει παραπάνω από 40 ηλιακά χιλιόμετρα την ημέρα που δίνει στη Γερμανία. Είναι το αυτοκίνητο που πραγματικά περιμένω να κυκλοφορήσει στη Ελλάδα.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...