Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έπειτα από σχόλια και συμβουλές σε άλλους - έφτασε η ώρα να υποβάλλω και εγώ τις απορίες μου. Ο γιός μου συγκέντρωσε βαθμολογία στις πανελλήνιες που του επιτρέπει την εισαγωγή του στις περισσότερες σχολές του 4ου πεδίου, εκτός τις αρκετά υψηλόβαθμες (Πληροφορικής και τα περισσότερα τμήματα του ΟΠΑ)

Για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού. επειτα από διερευνητική συζήτηση μαζί του, απέκλεισε τα επαγγέλματα που δεν θέλει να κάνει με τίποτα (π.χ. δάσκαλος - νηπιαγωγός) ή τις σχολές που τόσο το πρόγραμμα ή το αντικείμενο σπουδών δεν του προκαλούν ενδιαφέρον (π.χ. Θεάτρου, κινηματογράφου, μηχανικοί παραγωγής και διοίκησης, πληροφορικής, βαλκανικών σπουδών, στατιστικής, αγροτικής οικονομίας, βιομηχανικής διοίκησης κ.α.) και έχει καταλήξει στις σχολές Οικονομικής κατεύθυνσης.

Οι επιλογές ήταν καθαρά δικές του δεν παρέμβηκα καθόλου στις αποφάσεις του,  του  έδωσα μόνο 3 συμβουλές.

Η πρώτη  μου συμβουλή είναι να προσέξει ότι κάποια τμήματα  σχολών  που προέρχονται από πρώην ΤΕΙ, έχουν θεματάκια με τα επαγγελματικά δικαιώματα όπως έχω αναφέρει και σε άλλα thread και καλύτερα να επιλέξει "καθαρά" Πανεπιστημιακά Τμήματα ή ισότιμα όπως ορίζονται από το αντίστοιχο ΦΕΚ για τις μεταγραφές.

H δεύτερη συμβουλή μου είναι να εξετάσει όλες τις επιλογές του ανεξαρτήτως πόλης, να διαλέξει το πανεπιστήμιο που θα είναι καλύτερο για το μέλλον του, να μην φοβηθεί να ανοίξει τα φτερά του σε ένα περιβάλλον που δεν του είναι και τόσο οικείο, προκειμένου να έχει ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον.

Η τρίτη συμβουλή μου είναι ότι κατανοώ ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο το γεγονός ότι σε  μικρό χρονικό διάστημα πρέπει να επιλέξει κάτι που θα κάνει την υπόλοιπη ζωή του. Για αυτό τον λόγο να μην αγχώνεται και αν στο κάτω κάτω διαπιστώσει εγκαίρως στον πρώτο χρόνο ότι δεν τον αντιπροσωπεύει η σχολή που θα περάσει, υπάρχει το 10 % και μπορεί του χρόνου να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό (π.χ Πληροφορική), προκειμένου να μην καταδικαστεί σε ένα επάγγελμα που τον αφήνει παγερά αδιάφορο.

Οι επιλογές σε κλασικά Πανεπιστήμια (όχι πρώην ΤΕΙ) που έχει με βάση τις περυσινές βάσεις και τα μόρια που έχει συγκεντρώσει φέτος είναι οι παρακάτω (έχει αποκλείσει όλα τα νησιωτικά τμήματα όλων των σχολών, από τη στιγμή που πιάνει σχεδόν όλα τα ηπειρωτικά)  :

1. Τμήματα Οικονομικών Επιστημών (ΕΚΠΑ, ΠΑΜΑΚ, ΠΑΠΕΙ, Κομοτηνή, Βόλο, Ιωάννινα, Τρίπολη). 

2. Λογιστικής και χρηματοικονομικής (ΠΑΜΑΚ)

3. Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων / Διοίκησης Επιχειρήσεων και οργανισμών [ΠΑΠΕΙ, ΠΑΜΑΚ, Πάτρα, Καλαμάτα πιθανώς  και το ΕΚΠΑ αν πέσουν ελαφρώς  (~50) οι βάσεις]

4. Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Τρίπολη)

5. Οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης (Πάντειο)

6. Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών (ΟΠΑ)

7.  Χρηματοοικονομικής και τραπεζικής διοικητικής (ΠΑΠΕΙ)

Όπως καταλαβαίνετε πελάγωσε  από τις επιλογές και τα ονόματα των Τμημάτων που υπάρχουν στο μηχανογραφικό. Από μια πρώτη ματιά στα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων, πολλά μαθήματα που διδάσκονται σε διαφορετικά  Τμήματα είναι παρόμοια  με αποτέλεσμα να μπερδεύεται ακόμα περισσότερο για την επιλογή της σειράς προτίμησης, ενώ επίσης βλέπει ότι υπάρχουν τμήματα που δίνουν άλλο βασικό πτυχίο (π.χ οικονομικών επιστημών) αλλά έχουν  κατευθύνσεις εντός του τμήματος που αποτελεί βασικό αντικείμενο άλλου τμήματος (π.χ. διοίκησης επιχειρήσεων).

Οι απορίες που έχει είναι οι εξής :

α. Ποιες οι διαφορές ανάμεσα στα Πτυχία από τα τμήματα Οικονομικών Επιστημών  και  Λογιστικής και Χρηματοκονομικής του ΠΑΜΑΚ ; Σε εμάς τα άσχετα με το επάγγελμα άτομα, μας φαίνεται ακριβώς το ίδιο.

β. Μπορεί να ασκήσει το ελεύθερο επάγγελμα του Λογιστή και του ορκωτού Λογιστή με οποιοδήποτε από τα παραπάνω 7 πτυχία;

γ. Τα σχετικώς πιο ειδικοποιημένα πτυχία (όσον αφορά τους τίτλους) των 4-5-6-7 αξίζουν; Τι επαγγελματικές προοπτικές έχουν σε σχέση με τα πιο γενικά πτυχία Οικονομικών επιστημών ή Διοίκησης Επιχειρήσεων;

δ. Για το τέλος αφήνω το θέμα επιλογής του πιο κατάλληλου πανεπιστημίου. Ο γιός γλυκοκοιτάζει το Τμήμα του Βόλου, με την άποψη ότι είναι κοντά μας (Τρίκαλα), είναι οικεία πόλη, οικείος τρόπος ζωής, έχουμε πλήθος γνωστών και συγγενών, "φτάνεται" εύκολα, ενώ και το κόστος ζωής θα είναι συγκριτικά χαμηλότερο σε σχέση με Αθήνα ή Θεσσαλονίκη.

Και η απορία είναι η εξής : Καλύτερα ένα μικρό πανεπιστήμιο όπως του Βόλου ή ένα μεγαλύτερο όπως τα ΠΑΜΑΚ, ΑΠΘ, ΠΑΠΕΙ κλπ; Θα είναι πιο εύκολο να τελειώσει σε ένα μικρό πανεπιστήμιο; Τα πιο μεγάλα Πανεπιστήμια μήπως θέτουν και υπερύψηλά τον πήχη και το επίπεδο για λόγους γοήτρου με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώνουν τις σπουδές τους αρκετοί φοιτητές;

Παίζει ρόλο το τμήμα αποφοίτησης στην μελλοντική εργασία γενικότερα (στην περιοχή μας πάντως δεν παίζει και τόσο ρόλο στις τοπικές επιχειρήσεις - παίζει πρώτα τον πιο γνωστό έχεις και έπειτα το ίδρυμα).

Όσοι έχουν φοιτήσει σε οικονομικά πανεπιστήμια με ποια σειρά θα έβαζαν τις παραπάνω σχολές;

Συγνώμη αν κούρασα – ευχαριστώ.

Υ.Γ Έχει κάποιος εμπειρία από Σύμβουλους Επαγγελματικού Προσανατολισμού ; Αν ναι ας μου προτείνει κάποιον. Πιστεύω ότι θα βοηθούσε .

Επεξ/σία από yiankap
  • Like 1
  • Απαντ. 30
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Καλησπέρα,εγώ είμαι φοιτητής του Τμήματος οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης του Παντείου και είμαι αρκετά ευχαριστήμένος από τις σπουδές μου εως τώρα!
Α) Τα τμήματα οικονομικών επιστήμων είναι πιο θεωρητικά και διδάσκεσαι διάφορα μαθήματα σχετικά με τα οικονομικά(πχ λογιστικη-χρηματοοικονομικα-μαρκετιγνκ-περιφεριακή ανάπτυξη κλπ) σε αντίθεση με τα τμήματα ΛΟΧΡΗ τα οποία είναι προσανατολισμένα στη λογιστική και τα χρηματοοικονομικά
Β) Νομίζω πως όλα εγγράφονται στο οικονομικό επιμελητήριο και μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμα του λογιστή και του ορκωτού! Μάλιστα το ΤΟΠΑ παντείου έχει και πιστοποίηση από τον διεθνή οργανισμό ορκωτών ελεγκτών και έχει κάποιες απαλλαγές στις εξετάσεις του ΣΟΕΛ(Σωμα Ορκωτών Ελεγκών Ελλάδας)
Γ) Αξίζουν μόνο και μόνο αν ο υποψήφιος είναι 100% σίγουρος ότι θέλει κάτι συγκεκριμένο στο μέλλον...αν είναι μπερδεμένος καλύτερα κάποιο τμήμα οικονομικών για να μάθει όλο το φάσμα της οικονομίας και να επιλέξει μετά εκείνος τι θέλει!

Δ) Έχω ακούσει αρκετά καλά λόγια σχετικά με το τμήμα του Βόλου και θα ήταν μια καλή επιλογή για εκείνον
Καμία σχολή δεν είναι εύκολη ούτε η ευκολία ή η δυσκολία της εξαρτάται από τη πόλη που στεγάζεται το τμήμα ή τη βάση εισαγωγή του!Το τμήμα δεν παίζει κανένα ρόλο στην επαγγελματική εξέλιξη κάποιου!Αν ο φοιτητής είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του και βρει αυτό που του αρέσει σίγουρα θα πετύχει!
***Υ.Γ

-Το ΔΕΤ Τρίπολης δεν είναι ακριβώς οικονομική σχολή-είναι σχολή που συνδιάζει πληροφορική και οικονομικά! Με βάση αυτά που γνωρίζω για το ΔΕΤ στο ΟΠΑ το 85% είναι πληροφορική-δεν είναι κατάλληλο για να γίνει κάποιος λογιστής για παράδειγμα

-Τα τμήματα οικονομικών επιστημών & ΤΟΠΑ Παντείου έχουν λίγα περισσότερα μαθηματικά και προσφέρουν ένα ισχυρό ποσοτικό επίπεδο στον υποψήφιο σε σχέση με ένα τμήμα οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων ή μάρκετινγκ

-Το ΤΟΠΑ Παντείου εκτός από το δικαίωμα εγγραφής στο οικονομικό επιμελητήριο σου δίνει την ευελίξια να ενταχθείς και στον σύνδεσμο περιφερειολόγων (ο οικονομολόγος που εξετάζει τη δυνατότητα ανάπτυξης και τους κινδύνους ενός προγράμματος στην περιφέρεια)

 

50 λεπτά πριν, yiankap είπε

Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών (ΟΠΑ)

Καλό τμήμα-σκοπός του Τμήματος είναι η προαγωγή και η μετάδοση της γνώσης στο επιστημονικό πεδίο των Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σχέσεων, ώστε να εκπαιδευτούν οικονομολόγοι με διεπιστημονική κατάρτιση και ευρύτερη δυνατότητα κατανόησης της παγκόσμιας και ευρωπαϊκής πραγματικότητας. Οι επαυξημένες αυτές γνώσεις θεωρούνται ιδιαίτερα χρήσιμες σήμερα, που η Ελλάδα ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οικονομία της είναι τμήμα της ζώνης του ευρώ και γενικότερα, λειτουργεί στο πλαίσιο μιας παγκοσμιοποιημένης οικονομίας!

 

 

 

****Αν θέλετε να με ρωτήσετε κάτι περισσότερο για το ΤΟΠΑ Παντείου στείλτε μου προσωπικό μήνυμα εδώ στο forum!!!!!!!!!

  • Like 1
Δημοσ.

Θα προσπαθησω να απαντησω σε ολες σου τις ερωτησεις, με βαση παντα τη δικη μου εμπειρια και τα οσα εχω δει σε ακαδημαϊκη και επαγγελματικη κοινότητα.

Ενημερωτικα, εχω ενα πτυχιο στα Παιδαγωγικα, του χρονου θα παρω 2ο στη Διοικηση Επιχειρησεων κι εχω κι ενα μεταπτυχιακο απ το ΠαΠει.

α) Οι διαφορές τους ειναι απειροελαχιστες, ακομα και στο προγραμμα σπουδων τους. Τα επαγγελματικα τους δικαιωματα φυσικα ειναι ακριβως ιδια, αφου εντάσσονται και τα 2 τμηματα στο ΠΕ80 Οικονομιας.

β) Εαν δεν κανω λαθος, ολες οι σχολες που ανεφερες εντασσονται στο ΠΕ80 Οικονομιας, συνεπως ναι μπορει να εργαστει ως λογιστης. Απο καποια τμηματα, με την αποκτηση του πτυχιου του, θα παρει αμεσως σφραγιδα β' λογιστη (πχ Διοικησης Επιχειρησεων), απο καποια άλλα γ' λογιστη (πχ Οικονομικων ή ΛοΧρη).

γ) Για το 4, γνωριζω οτι προκειται για μια μιξη πεδιων Διοικησης-Οικονομικων-Πληροφορικης. Άρα προσφέρει πληθώρα γνωσεων και θα εχει περισσοτερες επιλογες στα εργασιακά και στα μεταπτυχιακα αργοτερα, εαν το επιθυμει (ισως στο μελλον να τον τραβηξει η Πληροφορικη, μην το αποκλειετε απο τωρα). Για το 6 εχω ακουσει μόνο οτι ουσιαστικα ειναι ενα "αχρηστο" πτυχιο γιατι δεν προσφερει κατι ξεκαθαρο (να τονισω οτι ετσι εχω ακουσει απο αποφοιτους τετοιων τμηματων). Θα το επελεγε καποιος που ενδεχομενως να ξερει οτι θελει να ασχοληθει μονο με ακαδημαϊκα στο μελλον και ερευνα στα Οικονομικα.

δ) Οσο πιο "γνωστο" το πανεπιστημιο, τοσο καλυτερα για το επαγγελματικο και ακαδημαϊκο του μελλον. Υπαρχουν εταιρειες που ζητανε πτυχιουχους απο τοπ πανεπιστημια της χωρας, δηλαδη ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, ΟΠΑ, ΠαΠει. Αν μπορει να "χτυπησει" τα τμηματα αυτων των πανεπιστημιων, ας τα δηλωσει πρωτα στο μηχανογραφικο. Δεν υπαρχει ευκολο και δυσκολο τμημα, ολα εχουν τη δυσκολια τους. Πανεπιστημια ειναι, οχι ΙΕΚ..

Αυτα απο μενα.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Aυτή τη στιγμή είμαι 4ο έτος στο οικονομικό του ΕΚΠΑ και να σημειωθεί ότι η σχολή δεν ήταν εξ αρχής στα ενδιαφέροντα μου και τώρα την σιχαίνομαι ενεργά αν και προσπάθησα να την πάρω με το καλό στην αρχή. Το λέω αυτό γιατί θα παρατηρήσεις ότι είμαι πάρα πολύ αρνητικός λόγω της αρνητικής εμπειρίας μου αλλά θα προσπαθήσω να παραθέσω περισσότερα γεγονότα αντί για απόψεις, όσο μπορώ. Επίσης μοιράζομαι τις γνώσεις μου με επιφύλαξη πάντα, στο κομμάτι της εργασίας, και αν κάποιος ξέρει καλύτερα ας με διορθώσει. Μάλον δεν θα σου απαντήσω στα ερωτήματα που έθεσες αλλά θα μοιραστώ γνώση εκ των έσω για ένα από τα υποψήφια τμήματα σας.

 

- Πρώτο και κυριότερο, αν θέλεις ο γιός σου να εξασφαλίσει το μέλλον του, μακρία από οικονομικά και να πάει πληροφορική. Ο "οικονομολόγος" έχει λίγο-πολύ πεθάνει καθώς οι απόφοιτοι οικονομικών τμημάτων γίνονται κατά κύριο λόγο λογιστές, χωρίς να θέλω να προσβάλω ή μειώσω κανέναν εννοείται. Το λέω όμως με αυτό τον τρόπο γιατί είναι ζώρικη δουλειά που δεν πληρώνει και τόσο καλά (τουλάχιστον ως υπάλληλος) και σου μουδιάζει τον εγκέφαλο. Σαν μάθημα και μόνο την σιχαινόμαστε λόγω του πόσο απίστευτα μπερδεμένη είναι, πόσο μάλον να την κάνουμε και σαν δουλειά. Άδεια άσκησης επαγγέλματος λογιστή παίρνεις με το που αποφοιτήσεις αλλά λίγο πολύ στην δουλειά θα τα μάθεις, όχι στην σχολή. Ταυτόχρονα οι τράπεζες διώχνουν κόσμο και κλείνουν καταστήματα αβέρτα και όποιος μένει δεν πληρώνεται ικανοποιητικά και το λέω γιατί έχω 2 φίλους που σε τράπεζα εργάζονται και όχι σε κατάστημα αλλά σε ανώτερη θέση.

Σε αντίθεση, οι προγραμματιστές - πληροφορικάριοι έχουν πολύ καλύτερη απορρόφηση (και στο εξωτερικό) αλλά και καλύτερους μισθούς ακόμα και σε junior θέσεις. Έχω άλλο φίλο που πήρε πτυχίο πληροφορικής πρόσφατα στο ΠΑΠΕΙ και του δίνουν καθαρά πάνω από 1000€ στην δουλεία που βρήκε. Σαν μπόνους, αν και καθαρά υποκειμενικό, ο προγραμματισμός είναι και πάρα πολύ ενδιαφέρον.

 

- Δέυτερον στα οικονομικά δεν αποκτάς καμία ικανότητα. Βλέπεις όλη την ώρα εξισώσεις και διαγράμματα με φανταστικά νούμερα για υποθετικά προβλήματα τα οποία θα μάθεις για να λύσεις την άσκηση στην εξέταση σου και να πας σπίτι σου. Δεν υπάρχει κάποια γνώση η οποία σου μένει για να λες μετά "ξέρω να κάνω αυτό" όπως για παράδειγμα θα σου πει ο πληροφορικάριος "ξέρω να γράφω κώδικα". Και φίλους που έχω ρωτήσει που διαβάζουν πολύ περισσότερο από εμένα δεν τους έχει μείνει τίποτα στο μυαλό. Φαντασιώσεις ότι θα έβγαινα από εκεί μέσα ως κάποιος "λύκος της Wall Street" έχουν κηδευτεί και θαφτεί προ πολλού. Με άλλα λόγια δημιουργικότητα υπό του μηδενός και ουσία καμία. Ως αποτέλεσμα τα μαθήματα είναι ανυπόφορα βαρετά με καθηγητές που απλά κάθονται και κάνουν ανάγνωση τις διαφάνεις τους στο power point και σε κάνουν να λες απλά χάσιμο χρόνου. Μιλάνε 3 ώρες χωρίς να έχουν πεί τίποτα.

 

- Τρίτον σημασία έχει το αντικείμενο και όχι (τόσο) η σχολή:

1) Ακούς ΕΚΠΑ και λες μεγάλο πανεπιστήμιο και όποτε το ψάχνεις βλέπεις να βάζουν παντού (παντού όμως) το όμορφο κτήριο της Ακαδημίας. Αυτό που δεν σου λένε είναι πως στο δεξί του πλευρό υπάρχουν πολυάριθμοι άστεγοι - ναρκωμανείς και γίνεται εμπόριο μπροστά στα μάτια όποιου περνάει από εκεί. Μέχρι και σύρριγγες στο πάτωμα βρίσκεις. 100 μέτρα πιο πάνω έξω από το κτήριο της νομικής, όπου βρίσκεται και το οικονομικό, υπήρχε ένα πάρκο στο οποίο επικρατούσε η ίδια κατάσταση και με το που πατόυσες το πόδι σου σε εκείνη την μεριά του δρόμου σου πάταγε μια μπουνιά ένα δυνατό άρωμα κάτουρου. Μέχρι και μια γυναίκα μεγαλύτερης ηλικίας με μισό-κατεβασμένα παντελόνια είχα δει έξω απο την είσοδο της σχολής γεμάτη με σημάδια από βελώνες στο πόδι της. Το πάρκο αυτό δεν υφίσταται πλέον λόγω εργασιών μετρό, οπότε όλη η φάση έχει μετριαστεί.

2) Αυτά που είπα για ανυπόφορα μαθήματα τα οποία είναι χάσιμο χρόνου στην προηγούμενη παράγραφο.

Αυτό που θέλω να πω είναι πως όνομα ιδρύματος =/= καθαριότητας ή ποιότητας. Αυτά θέλουν εστιασμένο ψάξιμο από τμήμα σε τμήμα και πως η ποιότητα του μαθήματος έχει να κάνει με το ίδιο το μάθημα, δηλαδή το περιεχόμενο του. Στην περίπτωση μας παγερά αδιάφορο.

Σκέψου επίσης, πως για χρόνια η ιστοσελίδα μας ήταν κολλημένη στο 2008 και πριν αρκετούς μήνες (ίσως και ένα χρόνο;) που την μοντερνοποιήσανε, η μισή δεν δουλεύει. Πατάς τα μαθήματα να τα δείς και σου βγάζει error 404. Τόσο ξεχασμένοι είμαστε.

 

---> Η πραγματικότητα του οικονομικού του ΕΚΠΑ είναι πως έχοντας βάση τα ~13000 μόρια αποτελεί μέρος της "οπισθοφυλακής" της ακαδημαϊκής Αθήνας. Την επιλέγουν είτε όσοι ήθελαν οικονομικά και δεν μπορούσαν να μπούν ΑΣΟΕ (ΟΠΑ) είτε όσοι δεν ήθελαν οικονομικά αλλά θα ήταν δύσκολη η φοίτηση σε άλλη πόλη λόγω εξόδων. Συνεπώς, οι αίθουσες ξεχυλίζουν στα πρώτα μαθήματα του εξαμήνου επειδή έρχονται όλοι να δουν τι παίζει, και μετά ερημώνουν σε σημείο ζήτημα να είναι πάνω από 20 άτομα μέσα σε ένα ολόκληρο αμφιθέατρο και ξαναξεχυλίζουν στις εξεταστικές. Οι περισσότεροι, όπως κι εγώ, δεν θέλαμε να είμαστε εκεί και αυτό φαίνεται. Ευτυχώς στα περισσότερα μαθήματα οι εξεταστικές είναι κέντρα ανακύκλωσης και διαβάζωντας παλιότερα θέματα περνάμε, χωρίς να αναλωθούμε ιδιαίτερα (έως και καθόλου) μέσα στο εξάμηνο.

Αρκετοί θα έλεγα καθηγητές έχουν αποδεχτεί αυτήν την πραγματικότητα και έχουν αγκαλιάσει την τακτική "ανακύκλωσης" και βάζουν και εύκολα θέματα. Ορισμένες εξαιρέσεις που το παίζουν μεγαλοκαθηγητές σε κανένα τμήμα που γαμ. & δέρνει υπάρχουν άλλα είναι μειοψηφία.

Εγώ προσωπικά λόγω εξ αποστάσεως εξετάσεων βρέθηκα να μην χρωστάω τόσα πολλά μαθήματα οπότε τώρα παλέυω να ξεμπερδεύω το συντομότερο δυνατό να φύγω για κατακτήριες για πληροφορική, που ήταν και ανέκαθεν το ενδιαφέρον μου, τώρα που έχω ακόμα την δυνατότητα να συνεχίσω να σπουδάζω.

 

Κλέινοντας, εκεί που θέλω να σταθώ γράφωντας όλο αυτό το τούβλο είναι τα εξής:

1) Από μεριάς επαγγελματικής αποκατάστασης ο οικονομικός τομέας βρίσκεται σε παρακμή.

2) Είναι εξ ολοκλήρου θεωρητικό αντικείμενο με αποτέλεσμα να σπαταλάς 4 χρόνια χώρις να αποκτάς κάποια ικανότητα ή γνώση. Πράγμα το οποίο εμένα με στεναχωρεί ιδιαίτερα γιατί νιώθω άχρηστος, ειδικά όταν βλέπω φίλους μου να ξέρουν κώδικα, ηλεκτρολογία, μηχανολογία κτλ. Αν ο γιός σου είναι οκ με αυτό, εγώ σαφώς και δεν μπορώ να επιβάλλω τις προσωπικές μου προτιμήσεις σε άλλους.

3) Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός, δηλαδή και ΕΚΠΑ να λέει δεν σημαίνει και πολλά πέρα του ονόματος. Για ποιότητα/ καθαριότητα είναι ανάλογα το τμήμα, όχι ανάλογα ολόκληρο το ίδρυμα.

Επεξ/σία από Con_RoXP
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Από τα οικονομικά μπορεί κάποιος να ασχοληθεί με επιχειρησιακή έρευνα, 
δηλ. Γραμμικό/Ακέραιο/Μικτό Προγραμματισμό, Θεωρία Αναμονής και Ουρών, Θεωρία Αξιοπιστίας/Συντήρησης, Στοχαστική Βελτιστοποίηση, Στατιστικά Πειράματα, Ποιοτικό Έλεγχο και άλλα τέτοια πράγματα.
Αυτά είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα θέματα, και γνώσεις με μεγάλη αξία πρακτικής εφαρμογής, ισάξια ή και ενίοτε μεγαλύτερη από το να ξέρεις να γράφεις κώδικα.

Στοιχηματίζω ότι δεν ξέρεις τίποτε από αυτά τα πράγματα, ούτε καν τι σημαίνουν.
Δεν φταίει τόσο η σχολή σου αλλά κύρια η περιορισμένη οπτική που έχεις για το πού μπορείς να βαδίσεις μέσα από αυτή, 
ακόμη κι αν δεν σου αρέσει η γνωστική της βάση.
Εξάλλου και στην Πληροφορική (και όχι μόνον) υπάρχει ένα σωρό κόσμος που σκέφτεται περίπου όπως εσύ, και θα 'θελε να φύγει και να πάει αλλού...

-

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δυστυχώς όλα τα επαγγέλματα περνάνε παρακμή. Ακόμα και κάτι φίλους δικηγόρους που έχω, τα ίδια μου λένε για το επάγγελμα της νομικής. Μόνο οι πληροφορικάριοι εκφράζονται με θετικά λόγια αλλά εκεί πρέπει να το αγαπάς και να ασχολείσαι από μικρός.

Εγώ θα πω ότι ναι τα οικονομικά , λογιστικά κλπ, δυστυχώς ειδικά στον Ελληνικό Ιδιωτικό τομέα, περνάνε τη χειρότερη φάση της ιστορίας τους, διότι σχεδόν όλοι γίνονται λογιστές, ορκωτοί και δουλεύουν πάρα πολλές ώρες για ψίχουλα. Αλλά τα οικονομικά, και δεν θα τελειώσουν ποτέ, αλλά και η πλειοψηφία των θέσεων στο Δημόσιο είναι ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ, ΤΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ. Επισης ο αποφοιτος των οικονομκων μπορει να διδαξει τελειώνοντας μια πιστοποίηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας και εντάσσεται στους ΠΕ80. Μπορεί επίσης ο απόφοιτος οικονομικών, να μπει σε ναυτιλιακή εταιρεία, τράπεζα, να δουλέψει στο τουρισμό. Δεν είναι μόνο το λογιστικό γραφείο της γειτονιάς.

Όσον αφορά την επιλογή σχολών όλες πάνω-κάτω τα ίδια δίνουν. Βασικές όλες. ΔΕΝ έχουν καμία απολύτως διαφορά. Ακόμα και στα επαγγελματικά δικαιώματα.

Όσον αφορά το διαχωρισμό Πανεπιστήμια-πρωην ΤΕΙ, στα επαγγελματικά δικαιώματα δεν είχαν καμία απολύτως διαφορά. Και οι δυο επαιρναν την αδεια λογιστη  β Ταξης και η μονη διαφορα ειναι το ΠΕ-ΤΕ στο Δημοσιο, οπου στην εκπαιδευση δεν ισχυει διοτι τα εχουν κανει ολα ΠΕ και εχουν βαλει και τα πτυχια ΤΕΙ μεσα σε αυτο και δευτερον οτι ο αποφοιτος τει δεν μπορουσε να εγγραφει στο οικονομικο επιμελιτηριο , αλλα μπορούσε να το κανει κανοντας μεταπτυχιακο σε ΜΒΑ, Λογιστική, ελεγκτικη, οικονομικα σε Πανεπιστήμιο.

Η αγορά θέλει να δει τι ξερεις να κανεις, ποιες ειναι οι ικανοτητές σου. Πέρασαν οι εποχές, που ελεγες α ειναι αποφοιτος τει αυτος ειναι υποδιέστερος. Στην εταιρεία που εργαζόμουν , στο λογιστήριο ήμασταν και απόφοιτοι ΤΕΙ και πανεπιστημίου. Τα ίδια χρήματα παίρναμε, τις ίδιες ώρες δουλεύαμε.

Εγώ τελείωσα ΤΕΙ Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, έκανα το international MBA της ασοεε με υποτροφια απο μεγαλη Ελληνικη εταιρεία και εκανα και τη πιστοποιηση της παιδαγωγικης επαρκειας της ΑΣΠΑΙΤΕ.

Ακομα και τωρα θελω να συνεχιζω να σπουδαζω. Με τη παιδαγωγικη επαρκειας της ασπαιτε, ειδα οτι μου αρεσει το παιδαγωγικο και θεωρητικο κομματι και σκεφτομαι να κανω κατι ειτε σε προπτυχιακο ειτε σε μεταπτυχιακο.

Παντα αυτο που λεω και στους μαθηες ειναι να επιλεγουν σχολές-επαγγέλματα που να ανοιγουν πολλα πεδια στην αγορα εργασιας, αλλα και να τους αρεσουν φυσικα.

Πχ δεν θα προτεινα σε καποιον το παιδαγωγικο γιατι σε περιοριζει. Θα εισαι μονο δασκαλος. Ενω αν επιλεξεις τα οικονομικα και κανεις και παιδαγωγικη επαρκεια εχεις ανοιξει ενα σωρο πραγματα στην αγορα εργασιας. 

Όποια οικονομική και να επιλέξει το παιδι σου, θα βγει το ίδιο σε όλα. Πολύ απλά

 

Επεξ/σία από airtrelomike13
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, V.I.Smirnov είπε

Από τα οικονομικά μπορεί κάποιος να ασχοληθεί με επιχειρησιακή έρευνα, 
δηλ. Γραμμικό/Ακέραιο/Μικτό Προγραμματισμό, Θεωρία Αναμονής και Ουρών, Θεωρία Αξιοπιστίας/Συντήρησης, Στοχαστική Βελτιστοποίηση, Στατιστικά Πειράματα, Ποιοτικό Έλεγχο και άλλα τέτοια πράγματα.
Αυτά είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα θέματα, και γνώσεις με μεγάλη αξία πρακτικής εφαρμογής, ισάξια ή και ενίοτε μεγαλύτερη από το να ξέρεις να γράφεις κώδικα.

Στοιχηματίζω ότι δεν ξέρεις τίποτε από αυτά τα πράγματα, ούτε καν τι σημαίνουν.
Δεν φταίει τόσο η σχολή σου αλλά κύρια η περιορισμένη οπτική που έχεις για το πού μπορείς να βαδίσεις μέσα από αυτή, 
ακόμη κι αν δεν σου αρέσει η γνωστική της βάση.
Εξάλλου και στην Πληροφορική (και όχι μόνον) υπάρχει ένα σωρό κόσμος που σκέφτεται περίπου όπως εσύ, και θα 'θελε να φύγει και να πάει αλλού...

-

Eίναι μεγάλη ιστορία η δική μου και ναι δεν φταίει η σχολή. Η σχολή είναι αυτή που είναι, εγώ φταίω που έκανα μλκιες στο μηχανογραφικού μου και η μεγάλη έλλειψη πληροφόρησης που είχα τότε και βρέθηκα σ' αυτήν. Όπως είπα είναι μεγάλη ιστορία και ευτυχώς τελειώνω. Η εμπειρία μου όμως εκεί μέσα αυτή είναι και δεν αλλάζει.

Επεξ/σία από Con_RoXP
Δημοσ.
9 ώρες πριν, Con_RoXP είπε

 

- Δέυτερον στα οικονομικά δεν αποκτάς καμία ικανότητα. 

 

2) Είναι εξ ολοκλήρου θεωρητικό αντικείμενο με αποτέλεσμα να σπαταλάς 4 χρόνια χώρις να αποκτάς κάποια ικανότητα ή γνώση.

Αυτά που λες είναι στο μυαλό σου και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα

  • Like 1
Δημοσ.
Μόλις τώρα, andreoulios είπε

Αυτά που λες είναι στο μυαλό σου και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα

Κι εγώ όταν είχα πρωτομπεί νόμιζα ότι θα μάθαινα πράγματα, το πως δουλεύει η οικονομία, τα χρηματιστήρια κτλ. Όπως είπα στην αρχή το είχα πάρει ζεστά το πράγμα. Όλα όμως καταλήγουν σε διάβασμα παλιών θεμάτων, αποστήθηση τύπων ή κατεβατών κειμένων και στο τέλος δεν σου μένει και τίποτα. Το αντικείμενο σίγουρα έχει επαφή με την πραγματικότητα, οικονομία είναι αυτή, αλλά το πως μας το παρουσιάζουν και μας το "μαθαίνουν" στα αμφιθέατρα είναι απλά άθλιο.

Εγώ μιλάω με βάση αυτά που έχω δει 4 χρόνια τώρα και η εμπειρία μου εκεί είναι αυτή που σχημάτισε την άποψη μου. Όποιος θέλει την λαμβάνει υπόψιν, εγώ δεν αναγκάζω κανέναν, απλώς την μοιράζομαι.

Δημοσ.

Παιδια γενικα και εγω σημερα αν ερχοταν ενα παιδι και μου ελεγε θα γινει λογιστής ή δικηγορος ή μηχανικός ή οικονομολόγος θα τον απέτρεπα, γιατί έχει δουλειές γραφείου που σου τρώνε πάρα πολύ χρόνο, και τα χρήματα είναι ψίχουλα.

Όποιος θέλει να πάει σε creative jobs, καλό είναι να πάει να γίνει ψυχολόγος, κοινωνικος λειτουργός, γυμναστής, φυσιοθεραπευτής, επαγγέλματα που μετά θα οσυ ανοίξουν κάποιες κατευθύνσεις όπως πχ ένας ψυχολόγος να δουλέψει ως HR , ένας γυμναστής να μπει σε μια αθλητική ομάδα ή να κανει ένα μεταπτυχιακό στο sport management, και γενικά να μπορεί να κάνει κάτι να τον ευχαριστεί.

Αν γυρνούσα στο μακρινό 2011, ΔΕΝ θα σπούδασα λογιστής. Θα σπούδασα με τα σημερινά δεδομένα ή Ψυχολόγος ή δάσκαλος ή κάτι τέλος παντων που να μου έδινε την ευκαιρία να ευχαριστηθώ. Το ΜΒΑ και η παιδαγωγική επάρκεια που έκανα, δεν το μετάνιωσα ποτέ γιατί μου αρέσουν, αλλά το λογιστηλίκι όχι. Γι αυτό μέσω αυτών των δυο πτυχίων ( μεταπτυχιακό και πιστοποίηση παιδαγωγικής επάρκειας) βρήκα πράγματα που να με ευχαριστούν και γι αυτό έχω σκοπό να συνεχίσω τις σπουδές μου και σε άλλα συνδυαστικά πράγματα που να με ευχαριστούν περαιτέρω.

 

Σημασία δεν έχει το τι θα σπουδάσεις. Σημασία έχει να κάνεις το χόμπι σου επάγγελμα και να το ευχαριστιέσαι

Δημοσ.
10 ώρες πριν, Con_RoXP είπε

Κι εγώ όταν είχα πρωτομπεί νόμιζα ότι θα μάθαινα πράγματα, το πως δουλεύει η οικονομία, τα χρηματιστήρια κτλ. Όπως είπα στην αρχή το είχα πάρει ζεστά το πράγμα. Όλα όμως καταλήγουν σε διάβασμα παλιών θεμάτων, αποστήθηση τύπων ή κατεβατών κειμένων και στο τέλος δεν σου μένει και τίποτα. Το αντικείμενο σίγουρα έχει επαφή με την πραγματικότητα, οικονομία είναι αυτή, αλλά το πως μας το παρουσιάζουν και μας το "μαθαίνουν" στα αμφιθέατρα είναι απλά άθλιο.

Εγώ μιλάω με βάση αυτά που έχω δει 4 χρόνια τώρα και η εμπειρία μου εκεί είναι αυτή που σχημάτισε την άποψη μου. Όποιος θέλει την λαμβάνει υπόψιν, εγώ δεν αναγκάζω κανέναν, απλώς την μοιράζομαι.

Καλό είναι να ξεχωρίζουμε τι είναι η ακαδημαϊκή γνώση και τι η πρακτική. Αντιληπτά και βιωμενα κι από εμένα αυτά που εκφράζεις, αλλά η μόνη λύση στην βαθύτερη εκτίμηση των σπουδών, θα ήταν να σπουδαζαμε στα 28 αφού είχαμε δει τι είναι κάποια αντικείμενα στην πράξη και πως η ακαδημαϊκή γνώση μπορεί να συνεισφέρει. 

Τώρα σχετικά με το οικονομολόγος= λογιστής , είναι σαν το μαθηματικός = καθηγητής και μηχανικός = εκδότης αδειών. 

Παλιές αντιλήψεις που σιγά σιγά θα πεθάνουν. 

  • Like 2
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, Μακιαβέλλι είπε

Καλό είναι να ξεχωρίζουμε τι είναι η ακαδημαϊκή γνώση και τι η πρακτική. Αντιληπτά και βιωμενα κι από εμένα αυτά που εκφράζεις, αλλά η μόνη λύση στην βαθύτερη εκτίμηση των σπουδών, θα ήταν να σπουδαζαμε στα 28 αφού είχαμε δει τι είναι κάποια αντικείμενα στην πράξη και πως η ακαδημαϊκή γνώση μπορεί να συνεισφέρει. 

Τώρα σχετικά με το οικονομολόγος= λογιστής , είναι σαν το μαθηματικός = καθηγητής και μηχανικός = εκδότης αδειών. 

Παλιές αντιλήψεις που σιγά σιγά θα πεθάνουν. 

Δεν εχει θεσεις εργασιας η Ελλαδα γι αυτο καταληγουν ολοι λογιστες. Φαντασου ψαχνει η αγορα κοστολόγους και δεν βρίσκει κοστολόγους γιατί κανενας δεν θελει να ασοχληθει με αυτο και δεν υπαρχει και ενα μαστερ στη κοστολογηση. 

Εδώ οι περισσότεροι σπουδάζουν και προτιμούν να δουλεύουν σεκιουριτι ( βγάζοντας άδεια πρώτα), γιατί με το πτυχιο τους θα επαιρναν λιγότερα.

Δημοσ.
47 λεπτά πριν, airtrelomike13 είπε

Δεν εχει θεσεις εργασιας η Ελλαδα γι αυτο καταληγουν ολοι λογιστες. Φαντασου ψαχνει η αγορα κοστολόγους και δεν βρίσκει κοστολόγους γιατί κανενας δεν θελει να ασοχληθει με αυτο και δεν υπαρχει και ενα μαστερ στη κοστολογηση. 

Εδώ οι περισσότεροι σπουδάζουν και προτιμούν να δουλεύουν σεκιουριτι ( βγάζοντας άδεια πρώτα), γιατί με το πτυχιο τους θα επαιρναν λιγότερα.

Οι κοστολογοι καλά πληρώνονται αλλά κανείς δεν ασχολείται με αυτά γιατί τα θεωρούν βαρετές δουλειές.

Δημοσ.
22 ώρες πριν, Con_RoXP είπε

- Δέυτερον στα οικονομικά δεν αποκτάς καμία ικανότητα. Βλέπεις όλη την ώρα εξισώσεις και διαγράμματα με φανταστικά νούμερα για υποθετικά προβλήματα τα οποία θα μάθεις για να λύσεις την άσκηση στην εξέταση σου και να πας σπίτι σου. Δεν υπάρχει κάποια γνώση η οποία σου μένει για να λες μετά "ξέρω να κάνω αυτό"

Ετσι ειναι ολες οι σχολες. Σου δινουν ενα καλο επιστημονικο υποβαθρο. Και ναι πολλα μαθηματα ειναι ειτε αχρηστα ειτε θεωρητικα, ακομα και στις θετικες επιστημες και στα πολυτεχνεια. Ετσι κι αλλιως την δουλεια την μαθαινεις στην πραξη και φυσικα με διαβασμα οταν ξεκινησεις να δουλευεις καπου. Πρεπει φυσικα να εχεις ενα καλο υποβαθρο για να γινει αυτο.

  • Like 1
Δημοσ.
9 ώρες πριν, airtrelomike13 είπε

Δεν εχει θεσεις εργασιας η Ελλαδα γι αυτο καταληγουν ολοι λογιστες. Φαντασου ψαχνει η αγορα κοστολόγους και δεν βρίσκει κοστολόγους γιατί κανενας δεν θελει να ασοχληθει με αυτο και δεν υπαρχει και ενα μαστερ στη κοστολογηση. 

Εδώ οι περισσότεροι σπουδάζουν και προτιμούν να δουλεύουν σεκιουριτι ( βγάζοντας άδεια πρώτα), γιατί με το πτυχιο τους θα επαιρναν λιγότερα.

Καλά αυτό μπορείς να το πεις για όλους τους juniors, σε οποιοδήποτε επάγγελμα. 

Στο LinkedIn οι ανοιχτές buisness/cretid/payroll/risk related  θέσεις είναι πάρα πολλές. Απλά όπως και στους άλλους τομείς το "καλημέρα είμαι πτυχιούχος οικονομικών/διοίκησης/χρηματοοικονομικών" δεν λέει κάτι. 

Επίσης σχεδόν όλες είναι Αθήνα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...