Προς το περιεχόμενο

Γιατί ο επεξεργαστής έχει περισσότερο bottleneck σε 1080p από ότι σε 1440p?


JohnChol

Προτεινόμενες αναρτήσεις

47 λεπτά πριν, Babis_allos είπε

 Στην πραγματικότητα αυτός ο διαχωρισμός logic/visual δεν είναι τόσο ξεκάθαρος. 

εχει να κανει με την δειγματοληψία υπάρχει εσωτερικά ρολόι σε κάθε μηχανή παιχνιδιού που αλλάζει με τα fps αν το εχει προσέξει ο προγραμματιστής, γιαυτο μερικές φορες βλέπε fallout 4 γίνονται τραγελαφικά αν ξεφύγεις από τα ορια της μηχανής 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 146
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Herald είπε

Απο τα 3.2 στα 5 ειναι μια αύξηση πανω απο 50%... 

Πως το υπολογίζεις αυτό; η ποσοστιαία αλλαγή υπολογίζεται ((|3,2 -5|/((3,2+5)/2)) *100 43,9% είναι λοιπόν

Τώρα αν εννοείς ποσοστιαία μεταβολή (που δεν το θεωρώ δόκιμο) τότε μιλάμε για ((5/3,2)-1) *100 αλλά αυτό βγάζει 56%

Τώρα αν απλά έκανες την σκέψη "απο το 3,2 για να πάμε στο 5 θέλουμε 1,8 και το 3.2 είναι 1,7 φορές μεγαλύτερο απο το 1,8" πάλι δεν βγαίνει 50% αλλά 70% :P  

Τέσπα το ακριβές ποσοστό δεν έχει σημασία για αυτό που συζητάμε απλά ανέφερα πως η διαφορά/αλλαγή ειναι 43,9% 


 

 

2 ώρες πριν, Herald είπε

Δεν εχει οριο το game engine, αν κατεβασω ανάλυση βγαζω 170

Μπορεί δεν γίνεται να έχω άποψη χωρίς να έχω μετρήσεις βασιζόμενος απλά απο 2 νούμερα που πετάς στο έτσι... 

Αλλά επίσης μπορεί να βγάζεις 170 γιατί ενώ συνεχίζει να έχει όριο το game engine (στο πόσο % του επεξεργαστή σου μπορεί να εκμεταλλευτεί δηλαδή) να έχεις 170 επειδή η κάρτα έχει πολύ χαμηλότερο φορτίο και άρα  γιαυτό βγαζεις παραπάνω FPS 

 

2 ώρες πριν, Herald είπε

Δεν είμαι ακινητος, τρέχω το in game benchmark

Τέλεια ακόμη καλύτερα :P (not γιατί ειναι προγεγραμμένη διαδικασία που σκοπό έχει να δώσει φόρτο στην κάρτα και δεν ειναι το ίδιο δηλαδή με ingame gameplay αλλά απο την άλλη δεν ειναι και άχρηστο) 

Αν δεν κάνω λάθος το bench στο farcry 6 δείχνει και συνολικά frames αλλά και και minimum FPS και maximum FPS  ούτε σε αυτά βλέπεις διαφορά;

Και τελικά πόσο % του επεξεργαστή και πόσο % της GPU χρησιμοποιείται και στις δύο περιπτώσεις; (3,2 vs 5) 
Δεν έχεις κάποιο overlay για να το δεις αυτό; 

 

1 ώρα πριν, Babis_allos είπε

Γιατί η απόφαση ότι ένας NPC θα πηδήξει αριστερά είναι διαφορετική σαν λογική αν έχεις παραπάνω fps?

1) είναι γενικόλογο αυτό το κείμενο που παρέθεσες δεν αναφέρεται σε όλες τις λεπτομέρειες πχ η CPU αναλαμβάνει και μέρος της γεωμετρίας της κάθε σκηνής πχ για collision detection (αν δηλαδή 2 μπαρμπαδελάκια τρέξουν το ένα πάνω στο άλλο να μην μπορούν το ένα να μπεί μέσα στο άλλο αλλά να υπάρχει "φράγμα" το σωμα του καθενός ) 

2) αλλά ακόμη και έτσι γενικά να το πάμε, έχει σημασία, γιατί αν πηδήξεις εσύ αριστερά ας πούμε τότε 

α) Θα πρέπει να υπολογιστεί τι ειναι στο οπτικό σου πεδίο (αλλάζεις θέση αλλάζει οπτική γωνία) 

β) να ρενταριστούν πολύγωνα που δεν ρενταρίστηκαν πριν επειδή δεν ήταν εμφανή στο προηγούμενο οπτικό σου πεδίο

γ) να υπολογιστούν αυτές οι γωνίες και άρα ποια πολύγωνα (πχ αρχικά έβλεπες το στήθος τώρα βλέπεις την πλάτη του αντιπάλου) τι κάνει ο αντίπαλος, ποια η πορεία του σε σχέση με εσένα καθώς γενικά τι άλλες παραμέτρους προσθέτει πχ πυροβόλησε(= επεξεργάστηκε κώδικα ΑΙ ο επεξεργαστής που κάνουν τον εχθρό να πυροβολήσει;) που θα πάει η σφαίρα;  κτλ. 


Αν η κάρτα γραφικών θέλει πχ 10ms για να ρεντάρει την σκηνή/frame και ο επεξεργαστής 10 ms για να υπολογίσει θέσεις γωνίες κτλ για το συγκεκριμένο frame  

τότε το frame θα βγεί σε 10ms (και άρα αν υποθέσουμε ότι τα ίδια ms θέλουν και όλα τα άλλα μελλοντικά frame <ας το ονομάσω αυτό παραδοχή 1> που ποτέ δεν ειναι έτσι αλλά πες πως είναι τότε πάει να πει ότι το game θα τρέχει με 100 FPS <1000ms = 1sec, 1000ms/10msαναframe=100FPS) 

Αν θέλει ο επεξεργαστής 5 ms για να υπολογίσει το frame και η κάρτα 10ms για το ίδιο frame τότε το frame θα βγεί σε 10 ms (πάλι 100 FPS με την απο πάνω παραδοχή 1) 

Αν θέλει η κάρτα 5ms για να υπολογίσει το frame αλλά ο επεξεργαστής 10ms τότε πάλι με 100 FPS θα τρέχει το game με την παραδοχή 1 


δηλαδή θα πρέπει το latency και των δύο να πέσει για να ανεβούν τα FPS αλλιώς αυτό που θα έχει το μεγαλύτερο latency αυτό θα κρίνει και τα FPS ανεξάρτητα απο το πόσο πολύ πιο γρήγορο ειναι το άλλο εξάρτημα. 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Aris_ είπε

εχει να κανει με την δειγματοληψία υπάρχει εσωτερικά ρολόι σε κάθε μηχανή παιχνιδιού που αλλάζει με τα fps αν το εχει προσέξει ο προγραμματιστής, γιαυτο μερικές φορες βλέπε fallout 4 γίνονται τραγελαφικά αν ξεφύγεις από τα ορια της μηχανής 

Σωστά περιπτώσεις σαν και αυτή αλλά και πολλές άλλες σχετικές περιπτώσεις ειναι που προσπάθησα να περιγράψω γενικά όταν μιλούσα για game engine latency και έβαλα ** 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Dr_Pepper είπε

Πως το υπολογίζεις αυτό; η ποσοστιαία αλλαγή υπολογίζεται ((|3,2 -5|/((3,2+5)/2)) *100 43,9% είναι λοιπόν

Τώρα αν εννοείς ποσοστιαία μεταβολή (που δεν το θεωρώ δόκιμο) τότε μιλάμε για ((5/3,2)-1) *100 αλλά αυτό βγάζει 56%

Τώρα αν απλά έκανες την σκέψη "απο το 3,2 για να πάμε στο 5 θέλουμε 1,8 και το 3.2 είναι 1,7 φορές μεγαλύτερο απο το 1,8" πάλι δεν βγαίνει 50% αλλά 70% :P  

Τέσπα το ακριβές ποσοστό δεν έχει σημασία για αυτό που συζητάμε απλά ανέφερα πως η διαφορά/αλλαγή ειναι 43,9

Τωρα αυτα σοβαρα τα γράφεις? Για να παμε απο το 3.2 στο 5 εχουμε μια αυξηση 56%, η αλλιώς πρεπει να αυξησουμε το 3.2 κατα 156%. Για να παμε απτο 5 στο 3.2 κάνουμε μια μειωση 36%. Το 44 που το βρηκες δεν ξέρω. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα περισσότερα  παιχνίδια που υπάρχει game logic πρόβλημα με το που ανεβαίνουν τα fps αν βγάλεις τα cap της μηχανής, είναι επειδή οι τρόμπες έχουν δέσει τα physics με τον αριθμό των καρέ για να μπορούν να υπολογίζουν (αφού τα καρέ θα είναι σταθερά υπό Κ.Σ. στο cap της μηχανής χωρίς το hack). Κάτι παλιά κονσολοport των NFS είχαν αυτό το θέμα και ήταν λες και έστριβες βάρκα χωρίς το cap, ενώ το πιο γνωστό από όλα είναι το Dark Souls prepare to cry your money editiion στο pc που με το που βγάλεις το 30 fps cap με το dsfix αυξάνει ανάλογα το gravity damage που παίρνει ο χαρακτήρας σου (αφού μετρά καρέ) και το distance που μπορεί να πηδήξει. Πάνω από τα 60 αρχίζουν clipping issues να βγαίνεις έξω από το map όταν ανεβαίνεις ladders κλπ.😁

Ελπίζω να μη δω ξανά τέτοιες φάβες στα γεράματα. Κάντε cap τα κονσολοport αλλά υπάρχουν ένα σωρό διαφορετικοί τρόποι να υπολογίζεις τα physics με timers κλπ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

13 ώρες πριν, Herald είπε

Το 44 που το βρηκες δεν ξέρω. 

Σου έγραψα που το βρήκα 

 

15 ώρες πριν, Dr_Pepper είπε

η ποσοστιαία αλλαγή υπολογίζεται ((|3,2 -5|/((3,2+5)/2)) *100

https://www.calculatorsoup.com/calculators/algebra/percent-difference-calculator.php

https://www.indeed.com/career-advice/career-development/how-to-calculate-percent-difference#:~:text=Percentage difference is the difference,a laptop from last year.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, Dr_Pepper είπε

Και τι σε νοιάζει η ποσοστιαια αλλαγη? Σημασια εχει ποσο αυξήθηκαν η μειώθηκαν τα fps σε συνάρτηση με το ποσο αυξήθηκε η μειωθηκε η ταχυτητα του cpu. 

 

Εδω έχουμε 56% αύξηση της ταχύτητας του cpu και μόλις 1 fps παραπάνω. Δηλαδή ολη η θεωρία σου οτι οσο πιο γρήγορο cpu θα ανεβαίνουν τα fps πάει στο καλαθο. Σύμφωνα με τα benchmarks στο συγκεκριμενο παιχνίδι, ο 12900k στα 3.2ghz θα πρέπει να αποδιδει οσο ενας 3600x. Αρα ουσιαστικα ειναι σαν να πηγα απο 3600x σε 12900k και πηρα μολις 1 fps... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Herald είπε

Και τι σε νοιάζει η ποσοστιαια αλλαγη? Σημασια εχει ποσο αυξήθηκαν η μειώθηκαν τα fps σε συνάρτηση με το ποσο αυξήθηκε η μειωθηκε η ταχυτητα του cpu. 

 

Εδω έχουμε 56% αύξηση της ταχύτητας του cpu και μόλις 1 fps παραπάνω. Δηλαδή ολη η θεωρία σου οτι οσο πιο γρήγορο cpu θα ανεβαίνουν τα fps πάει στο καλαθο. Σύμφωνα με τα benchmarks στο συγκεκριμενο παιχνίδι, ο 12900k στα 3.2ghz θα πρέπει να αποδιδει οσο ενας 3600x. Αρα ουσιαστικα ειναι σαν να πηγα απο 3600x σε 12900k και πηρα μολις 1 fps... 

Εγώ μυρίζομαι το οι κακές πρακτικές σου και το ότι "οτι θέλεις βλέπεις"  φταίνε. 

Καταρχήν σου είπα ότι το benchmark δεν θα κάνει χρήση πολύ της CPU έτσι και αλλιώς γιατί ειναι κάτι προδιαγεγραμμένο ειναι απλά για να φορτώνει την GPU 

Πχ δες εδώ 12900Κ στο bench του tomb raider  1 με 2% usage η CPU ακριβώς γιατί απλά προδιαγεγραμμένες σκηνές /script που μετακινεί την κάμερα απλά για να φορτώσει την GPU .
 



Ενώ σε gameplay (πάνω αριστερά P core usage) βλέπεις ότι φτάνει και ξεπερναει το 14% και μιλάμε για μονο 2 μποτάκια  (υπόψιν ειναι στα 5.4GHz εδώ ενω στο βίντεο με το bench στα 5GHz οπότε το 14% στα 5.4GHz ειναι παραπάνω φόρτος σε % αν ήταν σε 5GHz) 
 



Αλλά ακόμη και έτσι στο benchmark πάλι νομίζω ότι α) θα δεις λιγα παραπάνω total frames β) λίγο ανώτερο minimum FPS και λίγο μεγαλύτερο maximum FPS

Αλλά δεν μου το είπες αν και σε ρώτησα ή ακόμη καλύτερα κάνε print screen 

 

και γενικά δεν είπες ούτε πόσο % ειναι η CPU και στις περιπτώσεις ούτε η GPU
 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Dr_Pepper είπε

Εγώ μυρίζομαι το οι κακές πρακτικές σου και το ότι "οτι θέλεις βλέπεις"  φταίνε. 

Καταρχήν σου είπα ότι το benchmark δεν θα κάνει χρήση πολύ της CPU έτσι και αλλιώς γιατί ειναι κάτι προδιαγεγραμμένο ειναι απλά για να φορτώνει την GPU 

Πχ δες εδώ 12900Κ στο bench του tomb raider  1 με 2% usage η CPU ακριβώς γιατί απλά προδιαγεγραμμένες σκηνές /script που μετακινεί την κάμερα απλά για να φορτώσει την GPU .
 



Ενώ σε gameplay (πάνω αριστερά P core usage) βλέπεις ότι φτάνει και ξεπερναει το 14% και μιλάμε για μονο 2 μποτάκια  (υπόψιν ειναι στα 5.4GHz εδώ ενω στο βίντεο με το bench στα 5GHz οπότε το 14% στα 5.4GHz ειναι παραπάνω φόρτος σε % αν ήταν σε 5GHz) 
 



Αλλά ακόμη και έτσι στο benchmark πάλι νομίζω ότι α) θα δεις λιγα παραπάνω total frames β) λίγο ανώτερο minimum FPS και λίγο μεγαλύτερο maximum FPS

Αλλά δεν μου το είπες αν και σε ρώτησα ή ακόμη καλύτερα κάνε print screen 

 

και γενικά δεν είπες ούτε πόσο % ειναι η CPU και στις περιπτώσεις ούτε η GPU
 

Η gpu είναι μόνιμα 99% σε ολο το run. Η cpu τα ξυνει προφανώς μιας και τρώει μπουκαλι απτην gpu, γιαυτο αλλωστε και δεν ανεβαίνουν τα fps, αυτο που σου εξηγώ τοση ωρα δηλαδη. Μπουκαλι απτην gpu έχουμε όταν οσο πιο γρήγορο cpu και να βαλουμε τα fps θα μεινουν ίδια. Εσυ λες όμως το ακριβώς αντίθετο, οτι μπορει να εχεις μπουκαλι απτην gpu αλλά αν βαλεις πιο γρήγορο cpu θα ανεβει το framerate. Πράγμα που αυτονοητα ειναι περα για περα λαθος, και φαινεται και απτα τεστ που ετρεξα

Αν κατεβω αναλυση και παω στα 1080p ας πούμε πλεον θα έχω μπουκαλι από την cpu και αρα αν κλοκαρω τον επεξεργαστή απο τα 3.2 στα 5ghz θα εχω μεγάλη αυξηση και στο framerate. 

Επεξ/σία από Herald
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, Herald είπε

Η gpu είναι μόνιμα 99% σε ολο το run. Η cpu τα ξυνει προφανώς μιας και τρώει μπουκαλι απτην gpu, γιαυτο αλλωστε και δεν ανεβαίνουν τα fps, αυτο που σου εξηγώ τοση ωρα δηλαδη. Μπουκαλι απτην gpu έχουμε όταν οσο πιο γρήγορο cpu και να βαλουμε τα fps θα μεινουν ίδια. Εσυ λες όμως το ακριβώς αντίθετο, οτι μπορει να εχεις μπουκαλι απτην gpu αλλά αν βαλεις πιο γρήγορο cpu θα ανεβει το framerate. Πράγμα που αυτονοητα ειναι περα για περα λαθος, και φαινεται και απτα τεστ που ετρεξα

Αν κατεβω αναλυση και παω στα 1080p ας πούμε πλεον θα έχω μπουκαλι από την cpu και αρα αν κλοκαρω τον επεξεργαστή απο τα 3.2 στα 5ghz θα εχω μεγάλη αυξηση και στο framerate. 

Είναι σαν να μιλάω σε τοίχο τεσπα κάνε ότι θες 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, Herald είπε

O τοιχος ετρεξε test που σε βγάζουν λάθος 😊

Όχι το τεστ ειναι σχεδόν άκυρο και ο τοίχος δεν λέει και τα υπόλοιπα νούμερα του σχεδόν άκυρου τεστ και ας του τα ζήτησαν μάλλον γιατί δεν θέλει να τα πει και τέλος ακόμη και έτσι να ήταν 1 τεστ = κανένα τεστ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
59 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

Όχι το τεστ ειναι σχεδόν άκυρο και ο τοίχος δεν λέει και τα υπόλοιπα νούμερα του σχεδόν άκυρου τεστ και ας του τα ζήτησαν μάλλον γιατί δεν θέλει να τα πει και τέλος ακόμη και έτσι να ήταν 1 τεστ = κανένα τεστ. 

Tι άλλα νούμερα θες να σου πώ και τι σημασία έχουν; Δεν κρατήσα low και maximum αλλά ξανατρέχω τώρα να τα σημειώσω και αυτά, θα αλλάξει κάτι όμως; Σε 1080p που δεν είμαι GPU bound θα αλλάξουν και τα average - άρα αυτόματα η όλη θεωρία σου πάει στον κάλαθο. 

Εδώ τα runs

 

 

4_9ghz.png.93f0e5c1cfe1e69029133639c7384dd7.png

1159160092_3_2ghz.png.f27074b3e3e5cfb0ef5f38ac24794d27.png

Επεξ/σία από Herald
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία τι δεν καταλαβαίνεις τότε;

Ακομη και στο bench που χρησιμοποιείται ελάχιστα η CPU  μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα επεξεργάστηκε σχεδόν 100 frames παραπάνω και γενικά είχε καλύτερο framerate

πχ στο 24ο δευτερόλεπτο ήταν 83FPS ενώ πριν κάτω απο 71

στο 18ο ήταν πάνω απο 82 ενω πριν 81 κτλ γενικά μεγαλύτερες ή ίσες κορυφές και υψηλότερα lows πιο συγκεκριμένα 71vs65 6FPS διαφορά ... btw 5120*1440 είναι σχεδόν 4Κ

Ingame η διαφορά θα ειναι ακόμη μεγαλύτερη. 

Όπως το προέβλεψα btw * :P

4 ώρες πριν, Dr_Pepper είπε

Αλλά ακόμη και έτσι στο benchmark πάλι νομίζω ότι α) θα δεις λιγα παραπάνω total frames β) λίγο ανώτερο minimum FPS και λίγο μεγαλύτερο maximum FPS

 

Η μόνη απορία που μου μένει είναι πόσο % ήταν η GPU και η CPU :P 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Dr_Pepper είπε

Ωραία τι δεν καταλαβαίνεις τότε;

Ακομη και στο bench που χρησιμοποιείται ελάχιστα η CPU  μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα επεξεργάστηκε σχεδόν 100 frames παραπάνω και γενικά είχε καλύτερο framerate

πχ στο 24ο δευτερόλεπτο ήταν 83FPS ενώ πριν κάτω απο 71

στο 18ο ήταν πάνω απο 82 ενω πριν 81 κτλ γενικά μεγαλύτερες ή ίσες κορυφές και υψηλότερα lows πιο συγκεκριμένα 71vs65 6FPS διαφορά ... btw 5120*1440 είναι σχεδόν 4Κ

Ingame η διαφορά θα ειναι ακόμη μεγαλύτερη. 

Tα 65fps όπως μπορείς να δείς είναι στην αρχή του bench που φορτώνει. Το ξαναέτρεξα στα 3.2ghz γιατί ήξερα ότι θα το αναφέρεις γιατί δεν θα δείς προσεκτικά το graph, και ορίστε, 71 minimum έβγαλε πάλι. Το ότι σε κάποια σημεία έχει μια μικρή διαφορά ε χαίρω πολύ, δεν είναι εντελώς GPU bound το run, μιλάμε για επεξεργαστή στα 3.2 ghz. Εσύ υποστηρίζεις ότι αν βάλω πάνω 13900k θα βγάλει παραπάνω από ότι ο 12900k στα 5ghz. 


Η να στο θεσώ αλλιώς, τώρα αν κλοκάρω στα 5.5ghz all core, με την θεωρία σου θα βγάλει παραπάνω και minimum και maximum και average. Εγώ στο παίζω στοίχημα ότι θα βγάλει τα ίδια, ότι ακριβώς έβγαλε και στα 5ghz. Αν έχω δικιό τι κερδίζω? :P 

32ghz.png.c9fd19167e6aac512d46383fc4a7e4c4.png

7 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

Η μόνη απορία που μου μένει είναι πόσο % ήταν η GPU και η CPU :P 

Στα 5ghz ήταν παντού 99%  η GPU και η CPU μέχρι 18-20%. Στα 3.2ghz η GPU έπεφτε σε φάσεις στο 96% αλλα γενικά 99% στο μεγαλύτερο μέρος,, η cpu μέχρι 25% πήγε.  Που δείχνει αυτό που σου εξηγώ τόση ώρα αλλά δεν θες να το καταλάβεις, αν βαρέσει ταβάνι η GPU τέλος, βάρεσε ταβάνι, ότι επεξεργαστή και να βάλεις πάνω τα ίδια fps θα βγάλει. Προφανώς όταν τρέχω στα 3.2ghz δεν βαράει ταβάνι, έχει ένα περιθώριο 1-2% και από εκεί προκύπτει η διαφορά του 1 fps. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...