Προς το περιεχόμενο

Γιατί ο επεξεργαστής έχει περισσότερο bottleneck σε 1080p από ότι σε 1440p?


JohnChol

Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, Dr_Pepper είπε

Ο 11900Κ (κατα την δική σου θεωρία) δίνει μπουκάλι σε μια ταπεινή rx 6600 :P  που σαν κάρτα ειναι κατώτερη της 3060 ti. 

Μα τεχνικά ακόμα και το 1fps διαφορά είναι μπουκάλι. Άλλο που πρακτικά/ουσιαστικά δεν το θεωρούμε μπουκάλι γιατί είναι τελείως ασήμαντο, αλλά με βάση τον ορισμό δεν είναι; Το νερό και 0,01 ml/sec πιο αργά να κατεβαίνει από το μπουκάλι σε σχέση με την ελεύθερη πτώση του νερού όταν δεν υπάρχει μπουκάλι, σημαίνει ότι ο λαιμός του μπουκαλιού το περιορίζει.

Ας πούμε ότι η χ κάρτα με τον υπερυπολογιστή της nasa βγάζει 100 fps στην τάδε ανάλύση/σενάριο, έχει άπειρη υπολογιστική δύναμη ο cpu και ξέρουμε ότι δεν μπορεί να την περιορίσει πουθενά. Αν την ίδια κάρτα την βάλεις με τον i9 και βγάλει πάλι 100 fps, σημαίνει ότι πιάνει το μέγιστο δυνατό, άρα δεν υπάρχει μπουκάλι. Αν την βάλεις με i5 όμως και πιάσει 99 fps, υπάρχει μπουκάλι 1 fps / 1%. Είναι ασήμαντο, δεν μας ενδιαφέρει και δεν θα λέγαμε ότι ο τάδε επεξεργαστής της δίνει ουσιαστικά μπουκάλι, αλλά εφόσον η κάρτα δεν πιάνει το 100% της απόδοσής της (που αποδεδειγμένα έχει πιάσει με ένα δυνατότερο cpu) τότε υπάρχει κάτι που έστω και ελάχιστα την περιορίζει, ο λαιμός του μπουκαλιού δηλαδή.

Στα γραφήματα που δίνεις δίνει μπουκάλι ο 11900Κ, γιατί η ίδια κάρτα στο ίδιο σενάριο μπορεί να βγάλει περισσότερα fps. Αλλά δεν βγάζει, επειδή την κόβει ο επεξεργαστής. Το γεγονός ότι μιλάμε για ήδη πολύ υψηλά fps, ή μικρές διαφορές σε σχέση με τον δυνατότερο επεξεργαστή είναι άλλη κουβέντα και μας δείχνει ότι αυτό το μικρό μπουκάλι δεν μας νοιάζει, όχι ότι δεν υπάρχει κιόλας. Αλλά από την στιγμή που με το Α πράγμα πιάνει 252 και με το Β πιάνει 183, σημαίνει ότι ο Β την περιορίζει γιατί η κάρτα είχε τη δυνατότητα να βγάλει παραπάνω (τουλάχιστον 252) αλλά ο cpu την έκοψε. Ο ορισμός του bottleneck, εδώ το full capacity της κάρτας είναι τουλάχιστον 252 αλλά με τον i9 πιάνει 183.

Εγώ έτσι το καταλαβαίνω τουλάχιστον, σας αφήνω να συνεχίσετε αυτή την όμορφη κουβέντα 🙂

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, raul7 είπε

Μα τεχνικά ακόμα και το 1fps διαφορά είναι μπουκάλι

Όχι τεχνικά δεν έχουν σχέση άμεση τα FPS αλλά το ποσοστό χρήσης της κάρτας. (τα ποσοστά τώρα στα γρήγορα μην μου πεις όχι 50% αλλά 35%οκ μέσα είσαι συμφωνώ)

 

  

Στις 12/7/2022 στις 1:03 ΠΜ, Dr_Pepper είπε

Όταν η κάρτα σε ένα game χρησιμοποιεί το μεγαλύτερο % της GPU σε ένα παιχνίδι τότε η κάρτα δεν τρώει μπουκάλι συνήθως αυτό ειναι κοντά στο 90% όταν μιλάμε για απαιτητικά games 

Σε λιγότερο απαιτητικά μια πολύ ισχύρή κάρτα μπορεί να μην χρησιμοποιεί ούτε το 60% της GPU αλλά αυτό δεν ειναι λόγω του επεξεργαστή η της ram αλλά λόγω του game engine του παιχνιδιού ή/και των απλών γραφικών του εκει τρώει μπουκάλι μπορείς να πεις απο το game engine του παιχνιδιού. 

Λέμε ότι μια κάρτα τρώει μπουκάλι όταν ξέρουμε ότι η κάρτα αυτή μπορεί να φτάσει στο Χ% πχ 90% του Χ game με Υ λοιπό hardware (επεξεργαστή/μνήμη) αλλά με τον συγκεκριμένο επεξεργαστή δεν μπορεί να φτάσει ούστε στο πχ 85% ή ακόμη πιο κάτω τότε ναι η κάρτα αυτή τρώει μπουκάλι απο τον συγκεκριμένο επεξεργαστή. 

Πλέον τούτου αν ισχύει το απο πάνω σε 1 game θα ισχύει και στην πλειοψηφία των υπολοίπων game (δηλαδή δεν θα υπάρχει game όπου ο επεξεργαστής αυτός θα τρέχει την κάρτα στο μεγιστο % που μπορεί να φτάσει βάσει game engine )


Πχ αν τώρα με εναν 12900Κ και μια RTX 3080 μπορείς να πας την 3080 στο 98% στο tomb raider 

και με έναν 7700Κ δεν πας ούτε στο 80% 

Τότε σημαίνει ότι σε οποιοδήποτε άλλο game ο 7700Κ δεν μπορεί να σπρώξει την κάρτα παραπάνω απο το % που μπορεί να την σπρώξει ο 12900Κ. 

Η διαφορά με τα FPS που λες εσύ ειναι ότι πολλοί άλλοι επεξεργαστές μπορούν να φτάσουν την ίδια κάρτα στα ίδια games στο ίδιο % +- μικρή διαφορά αλλά δεν σημαίνει ότι δίνουν (αναγκαστικά) περισσότερα ή ίδια FPS σε κάθε ένα απο τα game, αυτοί οι επεξεργαστές δεν δίνουν μπουκάλι στην συγκεκριμένη κάρτα. πχ ο 5800x3d

Αυτή ειναι λοιπόν η διαφορά του 7700Κ με τον 5800x3d ή τον 9900Κ ή τον 3900 ή τον 11700Κ κτλ κτλ και λέμε ότι αυτός (ο 7700Κ) δίνει μπουκάλι στην συγκεκριμένη κάρτα και άρα δεν ενδείκνυνται για αγορά η συγκεκριμένη κάρτα στον υπολογιστή που έχει 7700Κ

ή ανάποδα (για τους ίδιους λόγους με τα απο πάνω) για κάθε επεξεργαστή υπάρχει μια κάρτα που φτάνει σε ταβάνι στις επιδόσεις του PC σε παιχνίδια, δηλαδή όποια άλλη κάρτα και να πάρει (πιο σύγχρονη ή/και πιο γρήγορη) δεν θα δεί βελτίωση στα FPS 

ή για να δει πχ 1-10% βελτίωση η θα πρέπει η κάρτα που θα πάρει να είναι (σε μετρήσεις με έναν πολύ καλύτερο επεξεργαστή κτλ) 50 με 100+% πιο γρήγορη απο την κάρτα που ήδη έχει

Τότε ο επεξεργαστής λέμε ότι δίνει μπουκάλι στην κάρτα αυτή. 



Με την απο πάνω (κλασική άσχετο τώρα με το αν προσπαθούμε να βάψουμε το άσπρο μαύρο :P) λογική δηλαδή ένας επεξεργαστής ΠΑΝΤΑ όσα χρόνια και να περάσουν θα δίνει μπουκάλι απο ένα συγκεκριμένο μοντέλο κάρτας και πάνω.

Πχ αν ό 7700Κ δίνει μπουκάλι στην 1080ti (λέω τώρα σαν παράδειγμα)  θα δίνει μπουκάλι στην 2070 στην 3060 τι στην 3080 στην 4080 όταν βγεί κτλ .

Όχι μόνο αυτό αλλά και όλοι οι επεξεργαστές απο "πίσω του" 

Ασχέτως game  (εκτός αν το game δίνει μπουκάλι όπως έγραψα παραπάνω πχ ειναι σκάκι ή κάποιο 2D κτλ ή κανα απλοϊκό 3D πιο απλό και απο το counter 1,6 ) 

Αν ειναι να κοιτάμε FPS τότε κάθε φορά που βγαίνει καινούργιος επεξεργαστής θα βαφτίζονται οι παλιότεροι του ότι δίνουν μπουκάλι ακόμη και σε μικρές χρέπια κάρτες  (πχ ο 10900Κ απο ναυαρχίδα με το που βγήκε ο 11900Κ μετά ο 11900Κ όταν βγεί ο 12900Κ) 

Χάος δηλαδή

Όχι μονο αυτό αλλά και επεξεργαστές ίδιας γενιάς σχετικά θα λέμε ότι δίνουν μπουκάλι ανάλογα την συγκυρία ενώ και οι 2 θα τρέχουν την ίδια κάρτα 

Πχ ο 5800x3D θα δίνει μπουκάλι πχ στην 3060 ti (lol) επειδή ο 12900Κ με την 3060 ti έχει λίγο καλύτερα FPS στο Α,Β,Γ παιχνίδι 

Ενώ παράλληλα ο 12900Κ θα δίνει μπουκάλι ΠΑΛΙ στην 3060 ti (ΛΟΛ) επειδή τώρα ο 5800x3d έχει καλύτερα FPS στα Δ,Ε,Ζ παιχνίδια...

Δεν βγαίνει άκρη. 

Το μπουκάλι(bottleneck) είναι κάτι συγκεκριμένο δεν ειναι άλλη λέξη του να πεις "αργός" Αν ήταν έτσι γιατί να μην χρησιμοποιείς απλά την λέξη "αργός/αργότερος απο" και να λες μπουκάλι; δεν έχει νόημα. 

Πάρε για παράδειγμα αυτό

 

  

Στις 11/7/2022 στις 11:32 ΠΜ, Dr_Pepper είπε

12900Κ
 




10900Κ 
 

 

ίδια κάρτα ίδιο game ίδιο κανάλι ίδιες ρυθμίσεις. 


Η μόνη διαφορά ειναι το 1 video έχει 12900Κ για επεξεργαστή 

To άλλο βίντεο 10900Κ επεξεργαστή. 

Και οι δύο cpu ΔΕΝ δίνουν μπουκάλι στην 1080 ti 

γιατί και στις 2 περιπτώσεις η GPU της 1080 ti δουλεύει στο 98-99% 

Αλλά με τον έναν επεξεργαστή (12900Κ)  έχεις λίγο παραπάνω FPS. 

Με την λογική του αν έχεις παραπάνω FPS πάει να πει ο άλλος επεξεργαστής δίνει μπουκάλι πάει να πει οτι ο 10900Κ (ναυαρχίδα 5 χρόνια ΝΕΟΤΕΡΗ απο την GTX 1080 ti) δίνει μπουκάλι (και άρα όλες οι άλλες ναυαρχίδες της intel σε αυτά τα 5 χρόνια) στην 1080 ti

Πράγμα που ειναι παράλογο. 
 

Τώρα θα μου πεις γιατί συμβαίνει αυτό γιατί δηλαδή έχει παραπάνω FPS ο 12900Κ?

Γιατί πολύ απλά στα FPS δεν παίζει ρόλο μόνο η κάρτα γραφικών αλλά και ο επεξεργαστής ! 

Απλά φυσικό ειναι ότι συνήθως αναβάθμιση κάρτας γραφικών να "μεγαλώσει" τα FPS απότι αναβάθμιση επεξεργαστή σε αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό αλλά δεν σημαίνει ότι ο επεξεργαστής δεν παίζει ρόλο και παίζει μόνο η κάρτα! 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Από τεχνολογικό φόρουμ έγινε μαθήματα ζογκλέρ νομίζω....

Διαβάζω διαβάζω και άκρη με κάποιους δεν βγαίνει με τίποτα....

Στο παραπάνω ποστ τελικά τα περισσότερα fps βγαίνουν μαγικά από το καπέλο του μαγου.

Έπινα καφέ και μου βγήκε από την μύτη βρε!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

50 λεπτά πριν, ~Palpatin~ είπε

Από τεχνολογικό φόρουμ έγινε μαθήματα ζογκλέρ νομίζω....

Διαβάζω διαβάζω και άκρη με κάποιους δεν βγαίνει με τίποτα....

Στο παραπάνω ποστ τελικά τα περισσότερα fps βγαίνουν μαγικά από το καπέλο του μαγου.

Έπινα καφέ και μου βγήκε από την μύτη βρε!!!!

Και εγώ γιαυτό σταμάτησα. Αμά στις 3 σελίδες δεν το κατάλαβε, δεν θα το καταλάβει ούτε στις 13

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 ώρες πριν, Herald είπε

Αμά στις 3 σελίδες δεν το κατάλαβε, δεν θα το καταλάβει ούτε στις 13

Ούτε σε 1013 σελίδες δεν πρόκειται να καταλάβω πολύ απλά γιατί δεν έχω κάτι να καταλάβω εγώ σου λέω απλά τι ισχύει το θέμα ειναι πόσες σελίδες θες εσύ να καταλάβεις για το ότι ο 11900Κ δεν δίνει μπουκάλι σε entry level κάρτα όπως η rx 6600 (oύτε καν την XT! ) όπως έδειξα σε μετρήσεις ένα tab πιο πριν καθώς και ένα σωρό άλλες μετρήσεις που έδειξα και αγνοείς. 

Γιατί εσύ ουσιαστικά λες το ακριβώς αντίθετο ότι επειδή η 6600 έχει περισσότερα FPS με έναν 12900Κ άρα ο 11900Κ δίνει μπουκάλι στην 6600...

 

23 ώρες πριν, ~Palpatin~ είπε

Στο παραπάνω ποστ τελικά τα περισσότερα fps βγαίνουν μαγικά από το καπέλο του μαγου.

 

Δεν βγαίνουν απο το καπέλο του μάγου απλά ίσως δεν μπορείς να αντιληφθείς πως δουλεύει ένα παιχνίδι και νομίζεις ότι η κάρτα γραφικών ευθύνεται αποκλειστικά για τον αριθμό των FPS ενώ  

Αν ήταν έτσι τα πράγματα δεν θα χρειαζόταν να αγοράσουμε ένα PC για να παίζουμε παιχνίδια σε υψηλές αναλύσεις και γραφικά θα παίρναμε απλά ένα raspberry pi ή τεσπα ένα χρέπι PC και θα βάζαμε την πιο δυνατή κάρτα. 

Για να βγεί ένα frame στην οθόνη δεν κάνει δουλειά "μόνο η κάρτα" κάνει και ο επεξεργαστής (καθώς και η ram) και η δουλειά του επεξεργαστή δεν ειναι μόνο να λέει τι θα στείλει η ram στην κάρτα για να κάνει αυτή την δουλειά του να σχεδιάσει το frame !

Αν ήταν έτσι πάλι ένας ισχυρός ARM επεξεργαστής θα ήταν αρκετός απλά θα χρειαζόταν πολύ γρήγορη DDR4 μνήμη και x8 ή παραπάνω PCIe 3 (ή νεότερο) lanes και την πιο δυνατή κάρτα και θα είχες φουλ επιδόσεις στα games (αυτό θα κάνανε οι κατασκευαστές κονσολών για παράδειγμα!) αλλά πάλι δεν γίνεται δουλειά έτσι... 



Πάρε παράδειγμα το CPU test στο 3D mark, γιατί έχει λιγότερα FPS απότι το GPU test ενώ ειναι ίδια η ανάλυση και ίδια η κάρτα και τα πολύγωνα/textures λιγότερα; 

Νομίζεις ότι το rendering το κάνει η CPU γιαυτό; ΟΧΙ η κάρτα το κάνει απλά η CPU απασχολείται περισσότερο και γιαυτό πέφτουν (ή αντίστοιχα ανεβαίνουν με μια πιο γρήγορη CPU και την ίδια κάρτα) τα FPS.
heQfVE7.png

Αν παρατηρήσεις ειναι ένα σωρό σφαιρίδια και διάφορα πράματα που κινούνται όλες αυτές τις εκατοντάδες μετακινήσεις τις υπολογίζει ο επεξεργαστής. 

Ένα game engine δεν φορτώνει απλά textures και σκιές (πράγμα που ρεντάρει η GPU) αλλά κάνει πολλά άλλα πράματα κάποια παρασκηνιακά (πχ φυσική/υπολογισμός τροχιών, υπολογισμός θέσης της σφαίρας που εξαπέλυσες απο το όπλο σου, υπολογισμός damage κτλ υπολογισμός θέσης αντικειμένων κτλ κτλ κτλ όλα αυτά τα κάνει η CPU) 

 

Όσο καλύτερη η CPU τόσο πιο γρήγορα γίνονται αυτά και τόσο πιο γρήγορα μπορεί να βγει το νέο frame!

Καταλαβαίνω ότι είναι δύσκολο αυτό να κατανοηθεί γιατί ειναι πολυδιάστατο (εισέρχονται πολλές μεταβλητές/παράγοντες δηλαδή δεν εννοώ τις διαστάσεις με την έννοια των γραφικών πχ 2D και 3D) το θέμα και δεν ειναι μονόμετρο

H κάθε GPU έχει έναν πεπερασμένο αριθμό πολυγώνων* που μπορεί να ρεντάρει ανα Hz (<- εδώ εννοώ hz της GPU όχι οθόνης ή επεξεργαστή/CPU) 

Δηλαδή με άλλα λόγια μια κάρτα έχει έναν τέτοιο max αριθμό έστω ότι μιλάμε για μια φανταστική κάρτα την GF 100 που μπορεί να ρεντάρει 1000 πολύγωνα ανα Hz και η GPU της ειναι στο 1MHz (1000 hz) 

Αυτό σημαίνει (αν δεν τρώει μπουκάλι απο κάπου) μπορεί να προβάλει 1.000.000 πολύγωνα το δευτερόλεπτο (1000πολύγωνα * 1000hz μιας και η GPU ειναι κλοκαρισμένη στα 1000hz)



Ωραία ως εδώ; 


Τώρα πχ δες αυτό για παράδειγμα. 

o9OOKvk.gif

Το gif το πήρα απο site που εξηγεί κάτι άλλο αλλά μας βολεύει γιατί ειναι η ίδια σκηνή σε slow motion για αυτό που θέλω να σου πω 

Εδώ βλέπουμε 3 ίδιες σκηνές (την μία πάνω στην άλλη) 

Υπέθεσε οτι η κάθε μια σκηνή "παίζεται" απο 1 ξεχωριστό υπολογιστή και μια ξεχωριστή οθόνη συνδεδεμένο σε αυτό τον υπολογιστή. 

Οι 3 αυτοί υπολογιστές έχουν ο κάθε ένας απο την μια φανταστική κάρτα GF 100 που ανέφερα πιο πάνω. 

Έχουν ίδιο hardware 100% εκτός απο τον επεξεργαστή/CPU (ο πάνω έχει τον πιο γρήγορο επεξεργαστή αυτός στην μέση έχει 2ο πιο γρήγορο επεξεργαστή και ο κάτω έχει τον πιο αργό επεξεργαστή) 


Έστω ότι η κάθε σκηνή έχει 1.000.000 πολύγωνα 

Αυτό σημαίνει ότι η κάθε GF 100 στον κάθε υπολογιστή ξεχωριστά δουλεύει στο 100% και δεν τρώει μπουκάλι. 

Έστω ότι το μπαρμπαδελάκι (ο κομάντο εδώ) αποτελείται απο 500.000 πολύγωνα και 500.000 είναι το υπόλοιπο της σκηνής (πχ το χολ) 

Το που ειναι το μπαρμπαδελάκι για την κάρτα δεν έχει σημασία γιατί το μπαρμπαδελάκι έχει πάντα τον ίδιο αριθμό πολυγώνων όπου και αν τοποθετηθεί!
Θα μπορούσε να ήταν δέντρο ή φίδι ή ρόδα δεν έχει σημασία για την κάρτα (δεν θα πέσει απο το 100% δηλαδή η GPU κάθε δευτερόλεπτο που περνάει) αυτό που έχει σημασία ειναι συνολικά τα πολύγωνα να ειναι 1.000.000

Αν ας πούμε το μπαρμπαδελάκι αποτελείται απο 500.000 πολύγωνα και το αφαιρέσουμε απο την σκηνή τότε ναι η κάρτα θα ειναι ή στο 50% ή στο 100% αλλά με διπλάσια FPS (αυτό εξαρτάται απο τον επεξεργαστή!!!! θα φτάσω σε λίγο σε αυτό) 

Αν το μπαρβαδελάκι αποτελείται απο 1.500.000 τότε η κάρτα και ας ειναι στο 100% δεν θα μπορεί να αποδώσει την σκηνή κάθε δευτερόλεπτο αλλά θα θέλει 2 δευτερόλεπτα ! (1.500.000 πολύγωνα το μπαρμπαδελάκι + 500.000 πολύγωνα η υπόλοιπη σκηνή = 2.000.000 πολύγωνα ενώ η GF 100 μπορεί να ρεντάρει  μόνο 1.000.000 πολύγωνα ανα δευτερόλεπτο! άρα θα πέσει το framerate κατα 50%) 


Τα απο πάνω για το μπαρμπαδελάκι ειναι απλά υποθετικές παράμετροι για να κατανοηθούν κάποια πράματα. 

Πάμε τώρα στο ζουμί. 

Έστω ότι το μπαρμπαδελάκι ειναι στην ίδια αρχική θέση

Και έστω ότι εγώ πατάω το D στο πληκτρολόγιο για να πάει δεξιά το μπαρμπαδελάκι 

Και έστω ότι το κάνω και στους 3 υπολογιστές ταυτόχρονα

Πως γίνεται και το 1ο μπαρμπαδελάκι θα φτάσει πιο γρήγορα στο "τέρμα" της διαδρομής εφόσον η σκηνή ειναι πάντα 1.000.000 πολύγωνα και οι κάρτες και στους 3 υπολογιστές οι ίδιες και όλες ειναι στο 100% και η κίνηση του αλλά και τα πολύγωνα του ειναι  ίδια και στις 3 περιπτώσεις ; 

Αυτό γίνεται γιατί στην game engine το μπαρμπαδελάκι ειναι ένα σημειακό αντικείμενο ο κεντρικός επεξεργαστής CPU υπολογίζει την θέση του αντικειμένου αυτού!

Εσύ σαν καταναλωτής βλέπεις ζωγραφιές στην οθόνη να κινούνται (fames) η κάρτα γραφικών απλά ζωγραφίζει το frame (ρεντάρει τα πολύγωνα ) ο επεξεργαστής ειναι αυτός που διαβάζει γραμμή γραμμή τον κώδικα και τον εκτελεί προκειμένου να ξέρουμε που θα ρενταριστεί το κάθε πολύγωνο όμως ! 


Η κάρτα έχει κάτι που λέγεται frame buffer απλοϊκά όσα περισσότερα στοιχεία φορτώσει ο επεξεργαστής εκεί για να ρεντάρει η κάρτα τόσα περισσότερα FPS  βλέπεις στην οθόνη! 

(αρκεί το κάθε frame μεμονομένα αλλά ΚΑΙ αθροιστικά  να είναι μικρότερο σε αριθμό πολυγώνων απο αυτό που μπορεί η κάρτα να ρεντάρει MAX ανα δευτερόλεπτο στην φανταστική μας κάρτα αυτό ειναι 1.000.000 πολύγωνα.  πχ αν ο επεξεργαστής φορτώσει εκεί 100 σκηνές < πιο συγκεκριμένα γεωμετρία και θέση αντικειμένων προς ρεντάρισμα> και η κάθε μια απο αυτές χρειάζεται 10.000 πολύγωνα για να ρενταριστεί αυτό σημαίνει πως το game θα τρέχει με 100FPS <1.000.000/10.000=100>) 

Γιαυτό και βλέπεις εδώ για παράδειγμα (ξανα ποστάρω μετρήσεις που ήδη πόσταρα πιο πίσω απο ίδια κάρτα, GTX 1080 ti, ίδιο game, ίδιες ρυθμίσεις, ίδιο κανάλι αλλά διαφορετικός επεξεργαστής) 
 


 



O 12900K έχει παραπάνω FPS απο τον 10900Κ 

Αλλά κάρτα (GTX 1080 ti) ίδια

Clοck κάρτας (2000mhz) ίδια

Vram κάρτας (6000mhz ) ίδια 

Game/Game Engine ίδια

Ρυθμίσεις ίδιες

χρήση GPU 98-99% και στις δυο περιπτώσεις <-- και άρα η κάρτα δεν τρώει μπουκάλι γιατί το σύστημα δίνει την κάρτα όλα τα assets/textures κτλ για να ρεντάρει η κάρτα το max των πολυγώνων που μπορεί να ρεντάρει γιαυτό και η GPU ειναι κοντά στο 100%!!!!!!! 



Αλλά 30+ FPS διαφορά! 

Γιατί; Γιατί πολύ απλά ο επεξεργαστής υπολογίζει θέσεις και αντικείμενα (ακόμη και πράματα που δεν βλέπεις πχ κάποιο bot πχ λύκος στο Tomb raider κριμένος) υπολογίζει/επεξεργάζεται των κώδικα του AI πιο γρήγορα την γεωμετρία κτλ. 



Είναι μια ισορροπία 3 σημείων (που το κάθε σημείο που θα αναφέρω εξαρτάται απο πληθώρα άλλων παραγώντων γιαυτό ανέφερα πιο πάνω στο ποστ ότι ειναι πολυδιάστατο το θέμα) 

Του latency CPU
latency καρτας
latency game engine**

Στο να βγεί ένα συγκεκριμένο frame για ένα συγκεκριμένο παιχνίδι/game engine ανάλογα πoιο απο τα 3 έχει μεγαλύτερο latency αυτό ειναι που θα κρίνει το frame time (FPS). 

To ποιο απο τα 3 θα έχει μεγαλύτερο latency εξαρτάται απο την σκηνή (πολύγωνα αριθμός εχθρών, ποσες κινήσεις και αντικείμενα πχ σφαίρες μετακινούνται παράλληλα/ταυτόχρονα κτλ) δηλαδή απο το πόσο οι πόροι τους (πχ αριθμός και IPC core του επεξεργαστή, αριθμός cuda cores κτλ) είναι αρκετοί για κάτι τέτοιο και απο το αν η game engine σε συνδιασμό/συνεργασία με το API (px Vulkan ή DirectX)μπορεί να τους εκμεταλλευτεί βέλτιστα ανα Hz .  


Λέμε λοιπόν ότι ο επεξεργαστής δίνει μπουκάλι στην κάρτα όταν δεν μπορεί να τροφοδοτήσει την κάρτα με το max αριθμό textures/πολύγωνα κτλ που χρειάζεται για να δουλέψει η κάρτα στο 100% (ή στο max % που της επιτρέπει το game engine γιατί κάποια παιχνίδια δεν κάνουν χρήση έτσι και αλλιώς του 100% μιας κάρτας γιατί δεν ειναι optimized ή γιατί δεν ειναι απαιτητικά σαν game <-- σε αυτή την περίπτωση μπορείς να πεις ότι τρώει μπουκάλι απο το game engine) 

Λέμε ότι η κάρτα δίνει μπουκάλι στον επεξεργαστή όταν ο επεξεργαστής μπορεί να επεξεργαστεί όλα τα στιχεία που χρειάζεται μια σκηνή αλλά περιμένει απο την κάρτα πότε να τελειώσει το ρεντάρισμα της σκηνής αυτής γιατί ειναι πάνω απο το max της οπότε δεν μπορεί να το καταφέρει σε ίδιο χρόνο με τον επεξεργαστή. 

*Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται μόνο για πολύγωνα αλλά για μια πληθώρα στοιχείων (πχ πολύγωνα, σκιες, raster, color blending) αναφέρθηκα μόνο σε πολύγωνα για να γίνω ευκολότερα κατανοητός αλλά επίσης δεν αλλάζει κάτι γιατί πάντα μιλάμε για ένα maxium που μπορεί να κάνει η κάρτα απλά δεν ειναι 1 πράγμα και δεν ειναι σταθερή ποσότητα πχ η ίδια κάρτα αν μπροεί σαν max να κάνει 1000 triagnle calculations 500 rasterazation calculations και 300 blending 100 shading calculations μπορεί να κάνει και 500 triangle calculations, 600 rasterazation calculations 600 blending calculations kai 200 shading calculations ανα δευτερόλεπτο όταν ειναι στο 100% πίο συγκεκριμένα αυτός ο δείκτης ειναι τα MF (megaflops) της κάρτας που κατακαιρούς ακούς όταν συγκρίνουν κάρτες και επίσης ακούς ότι δεν έχει σημασία, φυσικά και έχει σημασία απλά δεν ειναι άσπρο μαύρο αλλά πολυδιάστατο το θέμα έχει σημασία γιατί μετράει αυτο το "max" της κάρτας το κατα πόσο όμως θα εκμεταλλευτεί κάτι αυτό το max εξαρτάται απο το optimization πχ του κώδικα της game engine για την εκάστοτε αλλά και διαφορετική τις περισσότερες φορές αρχιτεκτονική της GPU(πως δουλεύει/εχει σχεδιαστεί το die)  κτλ) 

** εδώ το latency για game engine ειναι λίγο καταχρηστικός σαν όρος ο κώδικας δεν έχει latency το πόσο γρήγορα θα "διαβαστεί" έχει να κάνει με την CPU,  εννοώ το πόσο optimized ειναι ο κώδικας για να μπορεί να εκμεταλλευτεί το μεγαλύτερο ποσοστό των πόρων του hardware (cpu gpu vram ram) ανα hz . 

@Herald Επίσης κύριε 30 watt τώρα που το θυμήθηκα και γιατι βαριέμαι να ψάχνω την σχετική κουβέντα που είχαμε και για αυτό πρόσφατα έτυχε να δώ κάτι που δείχνει πέρα ότι η intel ορίζει διαφορετικά την κατανάλωση ότι στην πραγματικότητα ρουφάει παραπάνω watt απο την πριζα o 12900K και ας έχει βάλει limits στο bios :P 

Έχοντας τα default limits δηλαδή 245watt max turbo θα έπρεπε το κοντέρ να γράφει γύρω στα 300 watt το πολύ όχι 360-370 ! :P 

Είδες που σου έλεγα αν δεν δω μετρητή στην πρίζα δεν πιστεύω τίποτα;

Roll Safe, the Guy-Tapping-Head Meme, Explained

 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, Dr_Pepper είπε

Γιατί εσύ ουσιαστικά λες το ακριβώς αντίθετο ότι επειδή η 6600 έχει περισσότερα FPS με έναν 12900Κ άρα ο 11900Κ δίνει μπουκάλι στην 6600...

 

Έβαλες μια εικόνα πρίν που η 6600 βγάζει 70 fps παραπάνω με τον 12900k, σωστά; Ε πώς γίνεται η κάρτα να σχεδιάζει 70 παραπάνω frames όταν ήδη ήταν στο όριο της με τον 11900k??? 

 

Όσο για το video που βάζεις συνέχεια με τον 10900k, ΔΕΝ βγάζει παραπάνω fps ο 12900κ, δεν ξέρω γιατί έχεις κολλήσει και το επαναλαμβάνεις. Αντιλαμβάνεσαι ότι τεστάρι σε διαφορετικές σκηνές;

3 ώρες πριν, Dr_Pepper είπε

@Herald Επίσης κύριε 30 watt τώρα που το θυμήθηκα και γιατι βαριέμαι να ψάχνω την σχετική κουβέντα που είχαμε και για αυτό πρόσφατα έτυχε να δώ κάτι που δείχνει πέρα ότι η intel ορίζει διαφορετικά την κατανάλωση ότι στην πραγματικότητα ρουφάει παραπάνω watt απο την πριζα o 12900K και ας έχει βάλει limits στο bios :P 

Έχοντας τα default limits δηλαδή 245watt max turbo θα έπρεπε το κοντέρ να γράφει γύρω στα 300 watt το πολύ όχι 360-370 ! :P 

Είδες που σου έλεγα αν δεν δω μετρητή στην πρίζα δεν πιστεύω τίποτα;

370w φτάνει με τα power limits off. Το λέει στο video το οποίο δεν είδες. Όπως και να έχει, οι μετρήσεις του μάλλον είναι ισάξια με τις δικές σου ανάλυσεις, εκτός αν ο 5950x τραβάει 40w παραπάνω σε idle!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, Herald είπε

Έβαλες μια εικόνα πρίν που η 6600 βγάζει 70 fps παραπάνω με τον 12900k, σωστά; Ε πώς γίνεται η κάρτα να σχεδιάζει 70 παραπάνω frames όταν ήδη ήταν στο όριο της με τον 11900k???

Το εξηγώ στο σεντόνι πιο πάνω.

Με 10  λέξεις (που ακριβώς δεν φτάνουν για να εξηγήσουν κάτι πολυδιάστατο σαν και αυτό εξου και το σεντόνι που πάλι δίνει μονο την γενική ιδέα ) 

Τα FPS δεν έχουν σχέση με το όριο της κάρτας. 

Το όριο της κάρτας το δείχνει το πόσο % χρησιμοποιείται ο επεξεργαστής της, GPU.

Το % χρησιμοποιείται η GPU δεν φτάνει για να κρίνουμε αν υπάρχει μπουκάλι είναι συνδυασμός 3 πραγμάτων (πάλι στο σεντόνι πιο πίσω) 

 

 

16 λεπτά πριν, Herald είπε

Όσο για το video που βάζεις συνέχεια με τον 10900k, ΔΕΝ βγάζει παραπάνω fps ο 12900κ, δεν ξέρω γιατί έχεις κολλήσει και το επαναλαμβάνεις. Αντιλαμβάνεσαι ότι τεστάρι σε διαφορετικές σκηνές;

Οι σκηνές (ζούγκλα) ειναι ίδιες δεν ειναι στο ίδιο σημείο όμως και δεν έχει μεγάλη σημασία ειναι ίδιες οι ρυθμίσεις αν έχει κάποιο σημείο μεγαλύτερη επίπτωση στα FPS τότε αυτό ειναι στην περίπτωση του 12900 μιας και έχουμε πολλαπλούς χαρακτήρες (παραπάνω πολύγωνα απο τα ήδη υπάρχοντα πχ ζούγκλα)  

Επίσης φαίνεται ότι δεν έχει σημασία/ είναι ίδιο το φόρτο απο το ποσοστό χρήσης της GPU

Τέσπα για να τελειώνουμε επειδή δεν πρόκειται να κατανοήσεις αυτό πάρε απο το ιδιο βίντεο λίγο πιο πίσω GTA V

ίδιες ρυθμίσεις κάρτα κανάλι παιχνίδι και στο ίδιο ακριβώς σημείο!!! :D 
 


 

 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

Το εξηγώ στο σεντόνι πιο πάνω.

Με 10  λέξεις (που ακριβώς δεν φτάνουν για να εξηγήσουν κάτι πολυδιάστατο σαν και αυτό εξου και το σεντόνι που πάλι δίνει μονο την γενική ιδέα ) 

Τα FPS δεν έχουν σχέση με το όριο της κάρτας. 

Το όριο της κάρτας το δείχνει το πόσο % χρησιμοποιείται ο επεξεργαστής της, GPU.

Το % χρησιμοποιείται η GPU δεν φτάνει για να κρίνουμε αν υπάρχει μπουκάλι είναι συνδυασμός 3 πραγμάτων (πάλι στο σεντόνι πιο πίσω) 

 

 

Οι σκηνές (ζούγκλα) ειναι ίδιες δεν ειναι στο ίδιο σημείο όμως και δεν έχει μεγάλη σημασία ειναι ίδιες οι ρυθμίσεις αν έχει κάποιο σημείο μεγαλύτερη επίπτωση στα FPS τότε αυτό ειναι στην περίπτωση του 12900 μιας και έχουμε πολλαπλούς χαρακτήρες (παραπάνω πολύγωνα απο τα ήδη υπάρχοντα πχ ζούγκλα)  

Επίσης φαίνεται ότι δεν έχει σημασία/ είναι ίδιο το φόρτο απο το ποσοστό χρήσης της GPU

Τέσπα για να τελειώνουμε επειδή δεν πρόκειται να κατανοήσεις αυτό πάρε απο το ιδιο βίντεο λίγο πιο πίσω GTA V

ίδιες ρυθμίσεις κάρτα κανάλι παιχνίδι και στο ίδιο ακριβώς σημείο!!! :D 
 


 

 

Μα στο GTAV το usage είναι στο 50-60% άρα προφανώς έχει μπουκάλι με τον 10900k 😁 Kαι ο 12900k μπουκάλα ρίχνει αλλά μικρότερη

Επεξ/σία από Herald
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Dr_Pepper είπε

και στον 12900Κ είναι το ίδιο ποσοστό :) 
 

Όχι δεν είναι, φτάνει και 88%, αλλά ναί, και οι 2 επεξεργαστές στο συγκεκριμένο παιχνίδι ρίχνουν μπουκάλι όταν είσαι στο αμάξι και πάς με 300. Που θες να καταλήξεις; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Herald είπε

Όχι δεν είναι, φτάνει και 88%, αλλά ναί, και οι 2 επεξεργαστές στο συγκεκριμένο παιχνίδι ρίχνουν μπουκάλι όταν είσαι στο αμάξι και πάς με 300. Που θες να καταλήξεις; 

Δεν την γλιτώνεις

image.png.aa8a0099807df3f1a64d5c33028850a6.png

rEJKiim.png

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

ότι στο ίδιο σημείο (δεν το πέτυχα καλά πιο πριν πάτησα print screen στην αλλαγή που πάει απο 65% σε 68% απλά τα FPS ενημερώθηκαν για 1 frame(frame του βίντεο στο youtube εδώ) πιο γρήγορα απο την αλλαγή σε % η GPU στον 10900Κ αλλά πάλι είχε 1 FPS διαφορά ) 
πιο συγκεκριμένα αν δεις το βίντεο για την μεγαλύτερη διάρκεια που η κάρτα κρατάει 65% την GPU στο ίδιο σημείο έχει 106FPS ο 10900Κ image.png.a717fb9c00c9e84245298d8a3789e4ea.png


ενώ ο 12900Κ στο ίδιο σημείο στο 65% η κάρτα (και γενικά όταν ειναι εκει η κάρτα) έχει 114 FPS  με 125 FPS 

Επίσης δεν χρησιμοποιούνται στο 100% οι επεξεργαστές. 

Τέσπα εδώ το χοντρό ειναι πως λες οτι ο 10900Κ δίνει μπουκάλι σε μια κάρτα που βγήκε 3 χρόνια πριν βγει το συγκεκριμένο flagship της intel σε ένα game που βγήκε 7 χρόνια πριν βγει η CPU 

 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Dr_Pepper είπε

Τέσπα εδώ το χοντρό ειναι πως λες οτι ο 10900Κ δίνει μπουκάλι σε μια κάρτα που βγήκε 3 χρόνια πριν βγει το συγκεκριμένο flagship της intel σε ένα game που βγήκε 7 χρόνια πριν βγει η CPU 

 

Εγώ το λέω; Αφού το βίντεο σου δείχνει την κάρτα στο 65%, ΠΡΟΦΑΝΩΣ δεν ρίχνει μπουκάλι;

Και ναί, όσο πιο παλιό είναι το παιχνίδι τόσο πιο πιθανό να ρίχνει μπουκάλι ο επεξεργαστής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, Herald είπε

Εγώ το λέω; Αφού το βίντεο σου δείχνει την κάρτα στο 65%

Θες απλά να με τρελάνεις;  στο ίδιο σημείο του game που η κάρτα και απο τους 2 επεξεργαστές παίρνει 65% στην περίπτωση του 10900Κ έχουμε λιγότερα FPS απότι στον 12900Κ

 

 

2 λεπτά πριν, Herald είπε

ΠΡΟΦΑΝΩΣ δεν ρίχνει μπουκάλι;

Προφανώς όχι γιατί όπως έγραψα και στο σεντόνι που δεν πρόκειται να διαβάσεις ειναι 3 τα σημεία που κρίνουν το frametime (που κρίνει με την σειρά του FPS) 

Το latency του επεξεργαστή
Το latency της κάρτας γραφικών
Και το latency της game engine (με αστεράκι και εξηγώ στο ποστ πιο πίσω τι ειναι αυτό) 

Όποιο απο τα 3 ειναι μεγαλύτερο κρίνει (μεγαλώνει) το frame time που κρίνει (αντιστρόφως ανάλογα δηλαδή όσο μικρότερο frame time τόσο μεγαλύτερο FPS) το FPS.

Εδώ προφανώς και ένα παιχνίδι που βγήκε το 2013 δεν ζορίζει ούτε τον επεξεργαστή ούτε την κάρτα αυτό δίνει μπουκάλι αλλά πάραυτα δίνει "κοινό" μπουκάλι σε οποιοδήποτε hardware και η διαφορά φαίνεται στους επεξεργαστές εφόσον η κάρτα γραφικών ειναι η ίδια (και άρα δεν έχουμε άλλο latency απο εκει) 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...