Προς το περιεχόμενο

Ηλεκτρονική τιμολόγηση - AADE timologio και άλλες εφαρμογές


Astynax

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα σε όλους,

Είμαι παντελώς άσχετος με το θέμα και προσπαθώ να καταλάβω την διαφορά μεταξύ του timologio της ΑΑΔΕ και των υπόλοιπων εμπορικών εφαρμογών που χρεώνονται με μηνιαία/ετήσια συνδρομή.

Από ότι καταλαβαίνω οι εμπορικές εφαρμογές έχουν τα παρακάτω προτερήματα: 

  1. Μπορούν να δουλέψουν (οχι όλες) και offline
  2. Παρέχουν περισσότερες λειτουργίες (κυρίως αναζήτησης)
  3. Έχουν δυνατότητα αποθήκευσης (προσωρινής) και backup σε προσωπικό υπολογιστή
  4. Παρέχουν υποστήριξη

Παρ' όλα αυτά από ότι καταλαβαίνω, για κάποιον που είναι έμπειρος με τους υπολογιστές και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες δεν είναι απαράιτητο να αγοράσει εμπορική εφαρμογή, καθώς όλες (?) οι απαραίτητες λειτουργίες παρέχονται δωρεάν (?) από την εφαρμογή της ΑΑΔΕ.
Το καταλαβαίνω για επιχειρήσεις που έχουν τεράστιο όγκο δεδομένων ή όσες ήδη από χρόνια δουλεύουν με εμπορικές εφαρμογές (που απλά πλέον διασυνδέθηκαν με την ΑΑΔΕ), αλλά για μικρές επιχειρήσεις και ελ. επαγγελματίες, πραγματικά δεν βρίσκω λόγο να μην χρησιμοποιήσει κάποιος την εφαρμογή της ΑΑΔΕ.

Κάτι άλλο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση σε φίλο επιχειρηματία (που έχει αγοράσει εφαρμογή), είναι το γεγονός ότι τα τιμολόγια του τα στέλνουν οι προμηθευτές σε χαρτί ακόμη (ή και σε PDF με email), και ο ίδιος πλέον αναγκάζεται να ξοδεύει ατελείωτες ώρες για να περνά τα τιμολόγια με το χέρι στην εφαρμογή του και από κει στην ΑΑΔΕ.

Η ερώτηση λοιπόν:
Δεν υπάρχει κάποιο standard format με το οποίο επικοινωνούν οι εφαρμογές με την ΑΑΔΕ? Και αν υπάρχει, γιατί αφού όλοι περνάνε ηλεκτρονικά τα τιμολόγια δεν τα στέλνουν και ηλεκτρονικά μεταξύ τους με κάποιο τρόπο, ώστε η εφαρμογή του παραλήπτη να το ανοίξει, να συμπληρώσει όλα τα στοιχεία αυτόματα, και ο έμπορος να κάνει έναν απλό έλεγχο πριν να το αποθηκεύσει?

Η ερώτηση μου είναι πραγματικά και για να ικανοποιήσω την περιέργια μου (σαν software engineer), αλλά και να βοηθήσω τον φίλο που είναι ένα άτομο (με βοήθεια από γονείς μόνο) και του είναι αδύνατο να περνάει όλη μέρα τιμολόγια. 

Οποιαδήποτε πληροφορία είναι ευπρόσδεκτη!
Ευχαριστώ!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, Astynax είπε

Καλημέρα σε όλους,

Είμαι παντελώς άσχετος με το θέμα και προσπαθώ να καταλάβω την διαφορά μεταξύ του timologio της ΑΑΔΕ και των υπόλοιπων εμπορικών εφαρμογών που χρεώνονται με μηνιαία/ετήσια συνδρομή.

Από ότι καταλαβαίνω οι εμπορικές εφαρμογές έχουν τα παρακάτω προτερήματα: 

  1. Μπορούν να δουλέψουν (οχι όλες) και offline
  2. Παρέχουν περισσότερες λειτουργίες (κυρίως αναζήτησης)
  3. Έχουν δυνατότητα αποθήκευσης (προσωρινής) και backup σε προσωπικό υπολογιστή
  4. Παρέχουν υποστήριξη

Παρ' όλα αυτά από ότι καταλαβαίνω, για κάποιον που είναι έμπειρος με τους υπολογιστές και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες δεν είναι απαράιτητο να αγοράσει εμπορική εφαρμογή, καθώς όλες (?) οι απαραίτητες λειτουργίες παρέχονται δωρεάν (?) από την εφαρμογή της ΑΑΔΕ.
Το καταλαβαίνω για επιχειρήσεις που έχουν τεράστιο όγκο δεδομένων ή όσες ήδη από χρόνια δουλεύουν με εμπορικές εφαρμογές (που απλά πλέον διασυνδέθηκαν με την ΑΑΔΕ), αλλά για μικρές επιχειρήσεις και ελ. επαγγελματίες, πραγματικά δεν βρίσκω λόγο να μην χρησιμοποιήσει κάποιος την εφαρμογή της ΑΑΔΕ.

Κάτι άλλο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση σε φίλο επιχειρηματία (που έχει αγοράσει εφαρμογή), είναι το γεγονός ότι τα τιμολόγια του τα στέλνουν οι προμηθευτές σε χαρτί ακόμη (ή και σε PDF με email), και ο ίδιος πλέον αναγκάζεται να ξοδεύει ατελείωτες ώρες για να περνά τα τιμολόγια με το χέρι στην εφαρμογή του και από κει στην ΑΑΔΕ.

Η ερώτηση λοιπόν:
Δεν υπάρχει κάποιο standard format με το οποίο επικοινωνούν οι εφαρμογές με την ΑΑΔΕ? Και αν υπάρχει, γιατί αφού όλοι περνάνε ηλεκτρονικά τα τιμολόγια δεν τα στέλνουν και ηλεκτρονικά μεταξύ τους με κάποιο τρόπο, ώστε η εφαρμογή του παραλήπτη να το ανοίξει, να συμπληρώσει όλα τα στοιχεία αυτόματα, και ο έμπορος να κάνει έναν απλό έλεγχο πριν να το αποθηκεύσει?

Η ερώτηση μου είναι πραγματικά και για να ικανοποιήσω την περιέργια μου (σαν software engineer), αλλά και να βοηθήσω τον φίλο που είναι ένα άτομο (με βοήθεια από γονείς μόνο) και του είναι αδύνατο να περνάει όλη μέρα τιμολόγια. 

Οποιαδήποτε πληροφορία είναι ευπρόσδεκτη!
Ευχαριστώ!

Αρχικά να σημειώσω ότι αυτές τις απορίες μπορεί να σας τις λύσει ο υπάρχον λογιστής.

Η κύρια διαφορά που έχει η δωρεάν εφαρμογή της ΑΑΔΕ είναι πως έχει όριο στον ετήσιο αριθμό έκδοσης παραστατικών και στο ετήσιο "μπάτζετ" .

Αν ξεπερνάει κάποιος τα όρια υποχρεωτικά η κατεύθυνση πάει σε τρίτες εταιρείες με συνδρομή (και υποστήριξη).

 

Μφχ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 3/6/2022 στις 7:35 ΜΜ, kormos είπε

Η κύρια διαφορά που έχει η δωρεάν εφαρμογή της ΑΑΔΕ είναι πως έχει όριο στον ετήσιο αριθμό έκδοσης παραστατικών και στο ετήσιο "μπάτζετ" .

Αυτό κάπου το πήρε το αυτί μου αλλά μου φάνηκε πολύ περίεργο. Να που όμως είναι αληθινό..

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τον περιορισμό, εκτός και αν οι εταιρείες που πουλάνε λογισμικό πληρώνουν και αυτές με τη σειρά τους στην ααδε για άδειες χρήσης των υπηρεσιών της.

Δηλαδή το κράτος σε υποχρεώνει εμμέσως να αγοράσεις προϊόν από ιδιώτες για να είσαι νόμιμος?

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Astynax είπε

Αυτό κάπου το πήρε το αυτί μου αλλά μου φάνηκε πολύ περίεργο. Να που όμως είναι αληθινό..

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τον περιορισμό, εκτός και αν οι εταιρείες που πουλάνε λογισμικό πληρώνουν και αυτές με τη σειρά τους στην ααδε για άδειες χρήσης των υπηρεσιών της.

Δηλαδή το κράτος σε υποχρεώνει εμμέσως να αγοράσεις προϊόν από ιδιώτες για να είσαι νόμιμος?

 

 

Όχι ακριβώς, απλά δεν απευθύνεται η υπηρεσία του σε μεγάλες επιχειρήσεις αλλά κυρίως σε "αδύναμες".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι υπάρχει μια παρερμήνευση για τους περιορισμούς της εφαρμογής timologio.
Από το σχετικό άρθρο στο insomnia, διαβάζοντας τα σχόλια βρήκα αυτό

Και έπειτα από το site της ΑΑΔΕ, βρήκα το παρακάτω
https://www.aade.gr/epiheiriseis/mydata-ilektronika-biblia-aade/eidiki-forma-katahorisis-diabibasi-parastatikon

Απο ότι καταλαβαίνω, ο περιορισμός δεν ισχύει για όσους δεν εκδίδουν χειρόγραφα/έντυπα παραστατικά τα οποία θέλουν μετά να τα μεταβιβάσουν στο myData.
Αν και κάποιος άλλος καταλαβαίνει κάτι άλλο, ή έχει κάποια άλλη εμπειρία ας μας δώσει τα φώτα του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, Astynax είπε

Νομίζω ότι υπάρχει μια παρερμήνευση για τους περιορισμούς της εφαρμογής timologio.
Από το σχετικό άρθρο στο insomnia, διαβάζοντας τα σχόλια βρήκα αυτό

Και έπειτα από το site της ΑΑΔΕ, βρήκα το παρακάτω
https://www.aade.gr/epiheiriseis/mydata-ilektronika-biblia-aade/eidiki-forma-katahorisis-diabibasi-parastatikon

Απο ότι καταλαβαίνω, ο περιορισμός δεν ισχύει για όσους δεν εκδίδουν χειρόγραφα/έντυπα παραστατικά τα οποία θέλουν μετά να τα μεταβιβάσουν στο myData.
Αν και κάποιος άλλος καταλαβαίνει κάτι άλλο, ή έχει κάποια άλλη εμπειρία ας μας δώσει τα φώτα του.

Απο τις αρχικές σου απορίες νομίζω πως αυτό που πρέπει να προσέξεις και να δώσεις βάση είναι αν είσαι μέσα σε κάποιο από τα παρακάτω παραδείγματα/κριτήρια.

image.png.7b03891849402dce5dc1360a16ec7fed.png

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι περιορισμοί αναφέρονται στην φόρμα καταχώρησης παραστατικών, τα οποία ουσιαστικά δεν εκδίδονται μέσω της εφαρμογής timologio, και μεταβιβάζονται μέσω του mydata σε δεύτερο χρόνο και όχι άμεσα με την έκδοση τους.

Το timologio εκδίδει και μεταβιβάζει απ' ευθείας τα παραστατικά, και δεν έχει κανένα περιορισμό ως προς τον αριθμό παραστατικών ή εσόδων/εξόδων.

Τώρα αν για κάποιο λόγο δεν είναι εφικτό ή επιθυμητό από τις επιχειρήσεις αυτό είναι άλλο θέμα.

 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 λεπτά πριν, Astynax είπε

Οι περιορισμοί αναφέρονται στην φόρμα καταχώρησης παραστατικών, τα οποία ουσιαστικά δεν εκδίδονται μέσω της εφαρμογής timologio, και μεταβιβάζονται μέσω του mydata σε δεύτερο χρόνο και όχι άμεσα με την έκδοση τους.

Το timologio εκδίδει και μεταβιβάζει απ' ευθείας τα παραστατικά, και δεν έχει κανένα περιορισμό ως προς τον αριθμό παραστατικών ή εσόδων/εξόδων.

Τώρα αν για κάποιο λόγο δεν είναι εφικτό ή επιθυμητό από τις επιχειρήσεις αυτό είναι άλλο θέμα.

 

Τέτοιες λεπτομέριες σίγουρα ο λογιστής μπορεί να τις δώσει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 μήνες μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Υπάρχει τρόπος να ακυρώσεις μια απόδειξη από το timologio; Δεν βρίσκω επιλογή από UI και όταν πάνω να την ακυρώσω μέσω του api γράφει "Invoice with MARK ...... cannot be cancelled because of being posted by myDATA Invoicing".

Επεξ/σία από medidia
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όχι, δεν μπορείς

Άπαξ και πήρε MΑΡΚ, τσίου τσίου μπάι μπάι. 

Από το mydata θα πρέπει να ακυρωθεί πια, όμως δεν γνωρίζω τη διαδικασία (δεν μου έχει τύχει ποτέ να ακυρώσω ηλεκτρονικό φορολογικό στοιχείο). 

Edit : τσέκαρε εδώ, ίσως βοηθήσει. 

Επεξ/σία από MauroPaltoudias
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
31 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε

Όχι, δεν μπορείς

Άπαξ και πήρε MΑΡΚ, τσίου τσίου μπάι μπάι. 

Από το mydata θα πρέπει να ακυρωθεί πια, όμως δεν γνωρίζω τη διαδικασία (δεν μου έχει τύχει ποτέ να ακυρώσω ηλεκτρονικό φορολογικό στοιχείο). 

Edit : τσέκαρε εδώ, ίσως βοηθήσει. 

Aν η απόδειξη έχει δηλωθεί μέσω του api από εφαρμογή τρίτου γίνεται. Εμφανίζει και ένα κόκκινο κουμπάκι κάτω κατω στη προβολή της απόδειξης στο mydata όπως αναγράφεται στο post που μου έδωσες link. Δημιουργείται ενα cancel_mark που σχετίζεται με την απόδειξη.

Μέσω του timologio δεν εμφανίζεται τέτοιο κουμπάκι και με εμποδίζει να την ακυρώσω μέσω του mydata. Δεν με απασχολεί ιδιαίτερα είναι 5 ευρώ η απόδειξη αλλά θέλω να ξέρω τη διαδικασία για μελλοντικές περιπτώσεις.

 

Αυτή η ειδική φόρμα που λένε που είναι;

 

 

Επεξ/σία από medidia
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 μήνες μετά...

Αρχικά να σημειώσω ότι αυτές τις απορίες μπορεί να σας τις λύσει ο υπάρχον λογιστής.

Μπορείς να κοιταξεις και το timologic.gr για παροχή υπηρεσιών και χονδρική που είναι πάρα πολλή απλό σε cloud και έχει και εφαρμογές για android και apple

  • Παρέχει λειτουργίες αναζήτησης
  • Παρέχει υποστήριξη
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Στις 23/9/2022 στις 9:48 ΜΜ, medidia είπε

Υπάρχει τρόπος να ακυρώσεις μια απόδειξη από το timologio; Δεν βρίσκω επιλογή από UI και όταν πάνω να την ακυρώσω μέσω του api γράφει "Invoice with MARK ...... cannot be cancelled because of being posted by myDATA Invoicing".

Λοιπον εφτασα στην περιποθητη απαντηση
ΟΧΙ δεν μπορεις να ακυρωσεις τιμολογιο ΑΛΛΑ !!! μπορεις να κοψεις πιστωτικο τιμολογιο με σχετιζομενο ΜΑΡΚ 

οποτε λογιστικα ειναι η ιδια λυση
Και ετσι φτασαμε τα 52 τιμολογια και ενα πιστωτικο, οποτε ουτε το οριο των 50 τιμολογιων υπαρχει
Αρα ουτε αγορα εφαρμογης ουτε τιποτα για το πολυ 60 τιμολογια το χρονοα για μια ατομικη επιχειρηση
Ελπιζω να βοηθησα και καποιον αλλον 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μια και υπάρχει ήδη θέμα, μην ανοίγω άλλο για μια απλή ερώτηση.

Το mytimologio της ααδε, κόβει και αποδείξεις λιανικής? Παροχής ή/και προϊόντος?

Έχω εμπορικό πρόγραμμα για τα τιμολόγια αλλά δεν θέλω να αγοράσω ταμειακή ή επιπλέον συνδρομή για 2-3 αποδείξεις το μήνα

Επεξ/σία από mike299
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...