babisskg Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 (επεξεργασμένο) Η εικόνα τραβήχτηκε με μία Olympus Camedia C - 5050 και φυσικά χωρίς οπτική σταθεροποίηση με την μηχανή στα χέρια . Έγινε απόπειρα εστίασης στα χόρτα στο βάθος ( μάλλον μη βρώσιμη αγριοβρώμη ) ώστε να φαίνεται η κίνηση των υπολοίπων στο foreground , ενώ δεν δοκίμασα το ανάποδο . Τι είναι λοιπόν η οπτική σταθεροποίηση σαν μηχανισμός , πόσο απαραίτητη είναι και κάτω από ποιες συνθήκες , πόσο ποιοτικός κατασκευαστικά είναι ένας τέτοιος μηχανισμός , αν πρέπει ( εφόσον υπάρχει ) να προτιμάται επάνω στον φακό η το σώμα , αν κόβει stop , αν μπορεί να λειτουργήσει παράλληλα με χρήση τρίποδα , πόσο κοστίζει η επισκευή σε περίπτωση αστοχίας υλικού μαζί με εναλλακτικές προτάσεις για οικονομία αφού οι καιροί που ζούμε είναι τέτοιοι , ότι άλλο κρίνετε απαραίτητο να προσθέσετε από την εμπειρία χρήσης και από την γνώση του καθενός , ακόμη κι' από εμπειρίες συγκεκριμένων φακών / σωμάτων εταιρειών ώστε να έχουν όλοι μία εκτίμηση για το τι να περιμένουν . Έχω δηλώσει πως ναι μεν , αλλά είμαι επιφυλακτικός λόγω κόστους αγοράς και επισκευής πως δεν αρνούμαι αλλά φοβάμαι την αστοχία του υλικού , οπότε μην παρεξηγήσετε την θέση μου . Πάσα πληροφορία χρήσιμη και καλοδεχούμενη . Δεκτές οι απόψεις του είδους δεν γίνεται χωρίς την ύπαρξη του χαρακτηριστικού , όμως θα βοηθήσει η τεχνική αιτιολόγηση , ώστε να χρυσώσουμε το χάπι στον εαυτό μας πριν κάποια αγορά . Κάτι επίσης που επιθυμώ να ακούσω , είναι πόσο πιο χρήσιμη είναι σε διάφορα συστήματα αφού υπάρχει σημαντική διαφορά όγκου και βάρους μεταξύ πχ μιάς DSLR και μιάς mirrorles η οτιδήποτε άλλου . Αν τέλος πάντων , μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς το χαρακτηριστικό , κάτι που θα οφείλεται πρωτίστως σε οικονομικούς λόγους κι' όχι από άρνηση της αξίας του , ποιες μπορεί να είναι οι εναλλακτικές λύσεις που θα βοηθούσαν να παρακάμψουμε την έλλειψη . Επεξ/σία 23 Μαΐου 2022 από babisskg 2
highpriest Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 (επεξεργασμένο) Μετά και την τελευταία μου μηχανή που δεν είχε σταθεροποίηση στο σώμα, παρα μόνο σε κάποιους φακούς, δηλώνω πως δεν πρόκειται να ξανακοιτάξω μηχανή που δεν έχει σταθεροποίηση στο σώμα. Aν έχει και ο Χ,Ψ,Ζ φακός, ακόμη καλύτερα. Πολύ μου κακοφάνηκε η έλλειψη της. Οι περιπτώσεις που τραβάμε φώτο στην διάρκεια κατοχής μιας μηχανής απέχουν πολύ η μια με την άλλη. Πρωινά, βραδινά, με κίνηση, χωρίς κίνηση. Να θες να παγώσεις την στιγμή ή να κάνεις θολή την κίνηση και τόσες άλλες. Αγοράζουμε μηχανή και φακούς σύμφωνα με την ακραία περίπτωση χρήσης κάποιου feature που θεωρούμε χρήσιμο και όχι για το 85%-90% των φωτογραφιών μας. Για το 90% των φωτογραφιών μας αρκεί μια μηχανή του 2012. Παρόλα αυτά ζητάμε το κάτι παραπάνω και γι' αυτό τα χώνουμε (πολλές φορές χοντρά).Κι αυτό είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Αν (όσοι συμμετέχουμε εδώ) θέλαμε απλά να τραβάμε φωτογραφίες για να απαθανατίσουμε την στιγμή, μπορούσαμε να το κάνουμε και με ένα κινητό, όπως όλος ο υπόλοιπος κόσμος. Η λογική του ότι μπορείς να πάρεις αποτέλεσμα και μια παλιά μηχανή χωρίς features με βρίσκει μεν σύμφωνο, αλλά το όλο concept είναι παρωχημένο. Δεν υπάρχει πια λόγος να βάζουμε τρικλοποδιές στον εαυτό μας για να πάρουμε μια καλή φωτογραφία. Υπάρχει βέβαια μια κατηγορία photography enthusiasts που κυνηγάνε ακριβώς αυτό. Να πάρουν ένα καλό αποτέλεσμα με όσο το δυνατόν λιγότερες δυνατότητες. Το δέχομαι, αλλά όχι σαν να είναι κανόνας. Είναι μάλλον μια μικρή μειοψηφία. Για το βάρος μεταξύ DSLR και mirrorless δεν ξέρω να απαντήσω. Πάντως πλέον όλο και περισσότερο τα συστήματα συγκλίνουν σε βάρος. Οι δε DSLR έχουν παρατηθεί απο όλες σχεδόν τις εταιρίες και το μέλλον είναι mirrorless. Οι εναλλακτικές λύσεις για να πάρεις ένα αποτέλεσμα απο μια μηχανή, που δεν έχει πέραν των βασικών features, είναι πολλές. Κάποια αποτελέσματα τα παίρνεις με παραπάνω γνώση. Για να αντισταθμίσεις πχ το VR μπορείς να ανεβάσεις λίγο το iso, να ανοίξεις λίγο το διάφραγμα (αν σε παίρνει), να αυξήσεις λίγο την ταχύτητα του κλείστρου και θα πάρεις ένα κάποιο αποτέλεσμα. Πολλές φορές όμως όχι το αποτέλεσμα που έχεις στο μυαλό σου. Κι όλα αυτά αν ξέρεις τι κάνεις. Ομοίως κάποια πράγματα φτιάχνονται στο post. Focus stacking, focus bracketing κλπ. Δεν είναι ανάγκη να τα έχει η μηχανή, αλλά γλυτώνεις χρόνο. Αλλά κι εκεί πρέπει να ξέρεις τι κάνεις. Για εμένα οι δυνατότητες της μηχανής είναι εργαλείο. Άλλος θέλει να σκάβει με την τσάπα και άλλος με σκαπτικό. Και οι δύο την ίδια τρύπα θα ανοίξουν, αλλά σε πόσο χρόνο θα το κάνει ο καθένας και με πόσο κόπο; Βέβαια αν ο σκοπος είναι να δείξεις (στον εαυτό σου, ούτε καν στους άλλους) πόσο μεγάλη τρύπα μπορείς να ανοίξεις με μια τσάπα, πάω πάσο. Είναι και αυτό μια υποκατηγορία του χόμπι. Επεξ/σία 23 Μαΐου 2022 από highpriest 2 1
GQPhDFBI Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Για να κατανοήσει κανείς τι ακριβώς κάνει η σταθεροποίηση ( VR, IS, SR κλπ) θα πρέπει να σκεφτεί τη λειτουργία του γυροσκόπιου. Ο σταθεροποιητής μπορεί να βρίσκεται στο φακό ή στον αισθητήρα. Σε κάποια συστήματα τώρα τελευταία βλέπουμε χρήση σταθεροποίησης και στο σώμα και στο φακός για καλύτερο αποτέλεσμα. Η δουλειά του είναι να αντισαθμίζει το τρεμόπαιγμα των χεριών μας όταν κρατάμε τη μηχανή, και μας επιτρέπει να έχουμε καθαρές φωτογραφίες σε χαμηλές ταχύτητες κλείστρο όταν το θέμα είναι ακίνητο. Μόνο αυτό και τίποτα άλλο. Δεν μπορεί να παγώσει ένα θέμα εν κινήση .π.χ εάν φωτογραφίζουμε ένα παιδί που τρέχει, το μοναδικό πράγμα που θα παγώσει το παιδί είναι η ταχύτητα του κλείστρου. Μπορώ όμως σε ένα χώρο χαμηλού φωτισμού που πρέπει να ρίξω ταχύτητα (π.χ βράδι στην πλατεία),και θέλω να βγάλω ένα πορτραίτο τη γυναίκα μου, μπορώ να της ζητήσω να μείνει για λίγο ακίνητη, να ενεργοποιήσω την σταθεροποίηση και να βγάλω τη φωτογραφία καθαρή. Θα πρέπει πάντα στη φωτογραφία να σκεφτόμαστε ότι έχουμε στα χέρια μας ένα πολυσύνθετο μηχάνημα που όλα τα μέρη του, αλλά και το θέμα μας, επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Για να είναι η φωτογραφία απαλλαγμένη από το κούνημα των χεριών, πρέπει η ταχύτητα του κλείστρου να είναι ίση με το εστιακό μήκος του φακού. Εάν ο φακός είναι 50mm τότε "ιδανική" ταχύτητα είναι 1/50 και πάνω ( στην πράξη κάποιοι άνθρωπο μπορούν με τον ίδιο φακό να βγάζουν χωρίς σταθεροποίηση και με 1/15 και κάποι άλλοι όχι). Με ένα σταθεροποιητή 5 στοπ, με τον ίδιο φακό, μπορούμε να δοκιμάσουμε λήψεις με ταχύτητα 1/2 (μισό δευτερόλεπτο). Η σταθεροποίηση παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο στο βίντεο, παρά στη φωτογραφία, που το τρεμόπαιγμα των χεριών φαίνεται περισσότερο. Έχω πάντα την σταθεροποίηση απενεργοποιημένη, δεν μου αρέσει να κουνιέται ο αισθητήρας της μηχανής ή τα κρύσταλλα στον φακό μου. Αυτό όμως έιναι κόλλημα δικό και δεν αντικατοπτρίζει τις ανάγκες όλων ή και την πραγματικότητα. Ότι προσφέρει η τεχνολογία όπως ανέφερε και ο @highpriest είναι εργαλείο που ο καθένας στη πράξη θα δει εάν και πόσο χρήσιμο του είναι. 1 2
DVaderLa Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Η συνδυασμένη χρήση is και ibis υπάρχει στις Panasonic εδώ και χρόνια. Με την Lumix G9 και τον 12 60 f2.8-4 με τη χρήση του Dual IS μπορεί κανείς να βγάλει με χρόνο 1'' κατ' επανάληψη. Η άποψή μου είναι ότι εφόσον δεν βλάπτει κάπου, είναι ένα εργαλείο που επιτρέπει να βγάλει κανείς πολύ μεγαλύτερο αριθμό μη κουνημένων φωτογραφιών. Ή ακόμη και φωτογραφίες που αλλιώς δε βγαίνουν. Πχ από το επίπεδο της μέσης και ενώ περπατάς. 2 1
Cntrl+X Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 6 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε Για να είναι η φωτογραφία απαλλαγμένη από το κούνημα των χεριών, πρέπει η ταχύτητα του κλείστρου να είναι ίση με το εστιακό μήκος του φακού. Εάν ο φακός είναι 50mm τότε "ιδανική" ταχύτητα είναι 1/50 και πάνω Για full frame κάδρα. Για μικρότερους αισθητήρες θέλουμε ακόμα ταχύτερους χρόνους κλείστρου για την ίδια εστιακή απόσταση. Π.χ. για Nikon APS-C για να σταθεροποιήσω ένα φακό 50mm θέλω χρόνο 1/75sec (1 / (προς εστιακό μήκος x crop factor) ). 1 2
konkarien Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 7 ώρες πριν, GQPhDFBI είπε Για να κατανοήσει κανείς τι ακριβώς κάνει η σταθεροποίηση ( VR, IS, SR κλπ) θα πρέπει να σκεφτεί τη λειτουργία του γυροσκόπιου. Ο σταθεροποιητής μπορεί να βρίσκεται στο φακό ή στον αισθητήρα. Σε κάποια συστήματα τώρα τελευταία βλέπουμε χρήση σταθεροποίησης και στο σώμα και στο φακός για καλύτερο αποτέλεσμα. Η δουλειά του είναι να αντισαθμίζει το τρεμόπαιγμα των χεριών μας όταν κρατάμε τη μηχανή, και μας επιτρέπει να έχουμε καθαρές φωτογραφίες σε χαμηλές ταχύτητες κλείστρο όταν το θέμα είναι ακίνητο. Μόνο αυτό και τίποτα άλλο. Δεν μπορεί να παγώσει ένα θέμα εν κινήση .π.χ εάν φωτογραφίζουμε ένα παιδί που τρέχει, το μοναδικό πράγμα που θα παγώσει το παιδί είναι η ταχύτητα του κλείστρου. Μπορώ όμως σε ένα χώρο χαμηλού φωτισμού που πρέπει να ρίξω ταχύτητα (π.χ βράδι στην πλατεία),και θέλω να βγάλω ένα πορτραίτο τη γυναίκα μου, μπορώ να της ζητήσω να μείνει για λίγο ακίνητη, να ενεργοποιήσω την σταθεροποίηση και να βγάλω τη φωτογραφία καθαρή. Θα πρέπει πάντα στη φωτογραφία να σκεφτόμαστε ότι έχουμε στα χέρια μας ένα πολυσύνθετο μηχάνημα που όλα τα μέρη του, αλλά και το θέμα μας, επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Για να είναι η φωτογραφία απαλλαγμένη από το κούνημα των χεριών, πρέπει η ταχύτητα του κλείστρου να είναι ίση με το εστιακό μήκος του φακού. Εάν ο φακός είναι 50mm τότε "ιδανική" ταχύτητα είναι 1/50 και πάνω ( στην πράξη κάποιοι άνθρωπο μπορούν με τον ίδιο φακό να βγάζουν χωρίς σταθεροποίηση και με 1/15 και κάποι άλλοι όχι). Με ένα σταθεροποιητή 5 στοπ, με τον ίδιο φακό, μπορούμε να δοκιμάσουμε λήψεις με ταχύτητα 1/2 (μισό δευτερόλεπτο). Η σταθεροποίηση παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο στο βίντεο, παρά στη φωτογραφία, που το τρεμόπαιγμα των χεριών φαίνεται περισσότερο. Έχω πάντα την σταθεροποίηση απενεργοποιημένη, δεν μου αρέσει να κουνιέται ο αισθητήρας της μηχανής ή τα κρύσταλλα στον φακό μου. Αυτό όμως έιναι κόλλημα δικό και δεν αντικατοπτρίζει τις ανάγκες όλων ή και την πραγματικότητα. Ότι προσφέρει η τεχνολογία όπως ανέφερε και ο @highpriest είναι εργαλείο που ο καθένας στη πράξη θα δει εάν και πόσο χρήσιμο του είναι. Άκρως κατατοπιστικός. Παρ' όλα αυτά θέλω να μάθω γιατί όταν έχουμε φωτιστικές συνθήκες,που μας επιτρέπουν ταχύτητα κλείστρου που δεν θα βγει κουνημένη φωτογραφία ή κάνουμε χρήση τριπόδου,σε τι ωφελεί να απενεργοποιούμε την σταθεροποίηση. 1
highpriest Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 37 λεπτά πριν, konkarien είπε Άκρως κατατοπιστικός. Παρ' όλα αυτά θέλω να μάθω γιατί όταν έχουμε φωτιστικές συνθήκες,που μας επιτρέπουν ταχύτητα κλείστρου που δεν θα βγει κουνημένη φωτογραφία ή κάνουμε χρήση τριπόδου,σε τι ωφελεί να απενεργοποιούμε την σταθεροποίηση. Επειδή πολλές φορές ενεργοποιεί μικροκινήσεις αντιστάθμισης εντός του φακού, ακόμη και όταν δεν χρειάζεται. Ειδικά συμβαίνει σε φακούς τρίτων κατασκευαστών συνήθως ή σε παλιότερα μοντέλα φακών με τα πρώτα συστήματα σταθεροποίησης. Σε νεότερα μοντέλα δεν χρειάζεται να το απενεργοποιούμε, το καταλαβαίνει η μηχανή και δεν κάνει αντιστάθμιση κινήσεων. Παρόλα αυτά, προσωπικά απενεργοποιώ πάντα την σταθεροποίηση, ειδικά στα long exposure. 3
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα