pistelod Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 Χαιρετε. Θελω να κανω μετατροπη σε μηχανη/σκουτερακι σε ηλεκτρικο. Γνωριζει καποιος αμα γινεται νομιμα? Εχω διπλωμα αυτοκινητου μονο οποτε σκεφτομουν να το ρυθμισω να εχει μεγιστη 45 να το δηλωσω ως ΑΜ κατηγορια. Γνωριζει κανεις αν μπορει να γινει κατι τετοιο? Στον δρομο εχω δει καμποσα σκουτερακια ντελιβερι που αντι για αριθμο κυκλοφοριας γραφουν πισω 250W (Ξεκαθαρα πανω απο 3kw βεβαια, εμενα στο ηλεκτρικο μου ποδηλατο 1500w με περνανε ανετα). Θα μπορουσα να κανω και εγω κατι τετοιο? Σε φαση να το δηλωσω ως 250W και να το οδηγαω χωρις διπλωμα?
meli1 Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 Ας αρχισουμε απο τα βασικα , πως θα κανεις το μηχανακι ηλεκτρικο ? 1
korakios Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 49 λεπτά πριν, pistelod είπε Στον δρομο εχω δει καμποσα σκουτερακια ντελιβερι που αντι για αριθμο κυκλοφοριας γραφουν πισω 250W (Ξεκαθαρα πανω απο 3kw βεβαια, εμενα στο ηλεκτρικο μου ποδηλατο 1500w με περνανε ανετα). Θα μπορουσα να κανω και εγω κατι τετοιο? Σε φαση να το δηλωσω ως 250W και να το οδηγαω χωρις διπλωμα? όχι , επίσης είναι παράνομα μιας και είναι μοτοποδήλατα και θέλουν δίπλωμα και τα συναφή
pistelod Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 Μέλος Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 6 λεπτά πριν, meli1 είπε Ας αρχισουμε απο τα βασικα , πως θα κανεις το μηχανακι ηλεκτρικο ? Λοιπον...αρχικα θα αφαιρεσω οτιδηποτε εχει να κανει με την μηχανη εσωτερικης καυσης εκτος απο την ECU (την ΕCU την θελω για το ABS και αυτος ειναι ο κυριος λογος που κανω μετατροπη, ηδη εχω μετατρεψει ενα ποδηλατο αλλα δεν ειναι και πολυ ασφαλες). Επειτα θα φτιαξω και θα κολλησω στο σασι motor mounts για το ηλεκτρικο μοτερ και θα βρισκεται στην θεση του πρωην κιβωτιου ταχυτητων. Το μοτερ θα ειναι της motenergy η της golden motor, περιπου στα 5-10kw. Το κοντρολερ το βαζω στην θεση της πρωην μπαταριας 12V η μεσα στην δεξαμενη καυσιμου, ειναι υδροψυκτο οποτε τρεχω τους σωληνες στο ψυγειο της μηχανης και χρησιμοποιω μια μικρη τρομπα διπλα στο κοντρολερ για την ροη του ψυκτικου υγρου. Την μπαταρια θα την φτιαξω εγω και θα ειναι τυπου lifepo4 ωστε να το εχω πολλα χρονια + ειναι και πιο οικονομικες. Την μπαταρια 12v θα την φτιαξω επισης απο μπαταριες λιθιου εφοσον δεν χρειαζεται να ξεκιναω μηχανη με starter motor. Κραταω ολα τα υπολοιπα οπως φρενα κορνες φωτα κλπ, δηλαδη ολο το συστημα 12V παραμενει απειραχτο σχεδον. Το κοντρολερ που θα χρησιμοποιησω υποστηριζει CAN BUS, οποτε μπορω να στελνω ταχυτητα στο καντραν απευθειας μεσω αυτου. Την ECU που εχει ηδη το μηχανακι θα της δινω 12v και θα στελνω σηματα στο CAN bus απο microcontroller (μαλλον θα φτιαξω με καποιο τσιπακι της ATMEL- μαλλον ATMEGA328p-pu) που θα προγραμματισω να στελνει fake ταχυτητα μηχανης για να μην παραπονιεται η ECU. Αυτα ειναι τα βασικα. 3
korakios Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 2 ώρες πριν, pistelod είπε Το μοτερ θα ειναι της motenergy η της golden motor, περιπου στα 5-10kw. άρα φεύγεις απο την κατηγορία μοτοποδηλάτου και πας μηχανής και πάλι με αντίστοιχο δίπλωμα επίσης κράτα τα χαρτιά που πιστοποιούν το μοτέρ αλλιώς είναι γερή η καμπάνα
pistelod Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 Μέλος Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 3 ώρες πριν, korakios είπε άρα φεύγεις απο την κατηγορία μοτοποδηλάτου και πας μηχανής και πάλι με αντίστοιχο δίπλωμα επίσης κράτα τα χαρτιά που πιστοποιούν το μοτέρ αλλιώς είναι γερή η καμπάνα Εφοσον αυτο θα εχει μεγιστη 45χλμ/ω γιατι δεν θεωρειται μοτοποδηλατο? Δεν εχω δει πουθενα περιορισμο σε ισχυ για μοτοποδηλατα.
korakios Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 1 λεπτό πριν, pistelod είπε Εφοσον αυτο θα εχει μεγιστη 45χλμ/ω γιατι δεν θεωρειται μοτοποδηλατο? Δεν εχω δει πουθενα περιορισμο σε ισχυ για μοτοποδηλατα. όχι , θέλει <4kw για δίκυκλο μοτοποδήλατο (L1e-Β) και φυσικά <45χλμ/ω , με όλα τα παρελκόμενα που θέλει το μοτοποδήλατο επίσης να έχεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά , δεν μπορείς δηλαδή ο ίδιος να ισχυρισθείς οτι έβαλες κόφτη είναι τραγελαφικές οι ποινές , θα μου πεις σιγά μη σε σταματήσουν αλλά αν κάτσει στραβή είναι 10 χιλιάρικα και 2 έτη φυλάκισης
PC_MAGAS Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 Δημοσ. 19 Μαΐου 2022 6 ώρες πριν, pistelod είπε Λοιπον...αρχικα θα αφαιρεσω οτιδηποτε εχει να κανει με την μηχανη εσωτερικης καυσης εκτος απο την ECU (την ΕCU την θελω για το ABS και αυτος ειναι ο κυριος λογος που κανω μετατροπη, ηδη εχω μετατρεψει ενα ποδηλατο αλλα δεν ειναι και πολυ ασφαλες). Επειτα θα φτιαξω και θα κολλησω στο σασι motor mounts για το ηλεκτρικο μοτερ και θα βρισκεται στην θεση του πρωην κιβωτιου ταχυτητων. Το μοτερ θα ειναι της motenergy η της golden motor, περιπου στα 5-10kw. Το κοντρολερ το βαζω στην θεση της πρωην μπαταριας 12V η μεσα στην δεξαμενη καυσιμου, ειναι υδροψυκτο οποτε τρεχω τους σωληνες στο ψυγειο της μηχανης και χρησιμοποιω μια μικρη τρομπα διπλα στο κοντρολερ για την ροη του ψυκτικου υγρου. Την μπαταρια θα την φτιαξω εγω και θα ειναι τυπου lifepo4 ωστε να το εχω πολλα χρονια + ειναι και πιο οικονομικες. Την μπαταρια 12v θα την φτιαξω επισης απο μπαταριες λιθιου εφοσον δεν χρειαζεται να ξεκιναω μηχανη με starter motor. Κραταω ολα τα υπολοιπα οπως φρενα κορνες φωτα κλπ, δηλαδη ολο το συστημα 12V παραμενει απειραχτο σχεδον. Το κοντρολερ που θα χρησιμοποιησω υποστηριζει CAN BUS, οποτε μπορω να στελνω ταχυτητα στο καντραν απευθειας μεσω αυτου. Την ECU που εχει ηδη το μηχανακι θα της δινω 12v και θα στελνω σηματα στο CAN bus απο microcontroller (μαλλον θα φτιαξω με καποιο τσιπακι της ATMEL- μαλλον ATMEGA328p-pu) που θα προγραμματισω να στελνει fake ταχυτητα μηχανης για να μην παραπονιεται η ECU. Αυτα ειναι τα βασικα. 1. ECU for what πρέπει να την ξεγελάσεις ότι έχει εσωτερικής καύσης κινητήρα. 2. Για τον ηλεκτροκινητήρα θες και ESC και brushless. Πρακτικά θες: https://www.ebay.com/itm/252153064003?hash=item3ab57e6a43:g:m3MAAOSwniRWNxWz&amdata=enc%3AAQAHAAAA8LEwLebUK2d%2FuxPRnfaWYr%2FMEozQVAhVarRHgyrJ%2BTf%2BjHsF1DyaVHcAMuD4668SkUBcCqhufqfIk0ohMziQCurxYQbs7w6x987XZnb5Tt2nIQ1cmNnqPEHB%2BYMFDlSYK8%2FWTEmX4PFO4EjCNsrjHKio967%2FQ7WJOHDyb6kdKd%2BUna70ewXVwEM25DmP2V1Yh5RWaOeQryt3pp8NEcR3ti8Z2TFfgqHRTYM5NYYSjf%2FBFcN8wQyj%2Frkt9a%2Bhibe%2BlZDG8Wh3%2FRc1BdG9z7Wn0UljEE%2FAnD7TtMbiHaJHgDvGq5YIJtD5kZjvuSnLM6%2FcpA%3D%3D|tkp%3ABFBM2rj025tg 3. Από μπαταρία; Αν πας εσύ να κάνεις Packing θέλει προσοχή με την κόλληση λωρίδων νικελίου. Το λίθιο σαν υλικό κάνει μπουμ στην παραμικρή υγρασία. 4. Το μοτέρ πάλι λογικά θες να είναι brushless για να έχεις καλό έλεγχο ταχύτητας σύμφωνα με το: https://rxmechanic.com/brushed-vs-brushless/ Θα θές κάτι και μια διάταξη που να ποιάνει την ίδια ισχύ με τον εσωτερικής καύσεως η αν όχι να είναι ελαφρύτερο για να λέχεις κάποιο πλεονέκτημα. Ειδάλλως γιατί απλά να μην το πουλήσεις και να πάρεις ηλ. πατίνι;
pistelod Δημοσ. 20 Μαΐου 2022 Μέλος Δημοσ. 20 Μαΐου 2022 (επεξεργασμένο) 2 ώρες πριν, PC_MAGAS είπε 1. ECU for what πρέπει να την ξεγελάσεις ότι έχει εσωτερικής καύσης κινητήρα. Το συστημα abs δεν λειτουργει αμα δεν υπαρχει ενδειξη ταχυτητας κινητηρα + ταχυτητα μηχανης. Το microcontroller χρειαζεται για να φτιαξω προγραμμα που θα κανει emulate τις στροφες που στελνει μεσω can bus ο κινητηρας με βαση την ταχυτητα της μηχανης. 2 ώρες πριν, PC_MAGAS είπε 2. Για τον ηλεκτροκινητήρα θες και ESC και brushless. Το ESC σημαινει electronic speed controller η αλλιως οπως το λενε ολοι το controller που ανεφερα και εγω. Τωρα το οτι το μοτερ πρεπει να ειναι brushless δεν ξερω που το εμαθες γιατι δεν ισχυει κατι τετοιο, αν και εγω προφανως δεν θα χρησιμοποιησω brushed motor. 2 ώρες πριν, PC_MAGAS είπε 3. Από μπαταρία; Αν πας εσύ να κάνεις Packing θέλει προσοχή με την κόλληση λωρίδων νικελίου. Το λίθιο σαν υλικό κάνει μπουμ στην παραμικρή υγρασία. Μπαταριες παρομοιες και πολυ πιο μεγαλες εχω ξαναφτιαξει, δεν ειναι προβλημα αυτο γιατι εχω μια χ/ψ εμπειρια. Επισης, οπως ανεφερα θα χρησιμοποιουσα lifepo4 μπαταριες οι οποιες ειναι εξαιρετικα ασφαλεις μεχρι και αν τρυπηθουν, απλα αυξανουν θερμοκρασια αλλα και παλι οχι σε επικινδυνο επιπεδο. Δεν μπορω να καταλαβω που κολλαει το οτι το λιθιο αντιδρα με την υγρασια? Δεν υπαρχει περιπτωση να ερθει νερο σε επαφη με την καθοδο της μπαταριας μεχρι και αν την βουτηξω σε πισινα + το οτι δεν ειναι η υγρασια το επικινδυνο οταν φτιαχνεις μια μπαταρια αλλα το να μην βραχυκυκλωσεις δυο μπαταριες καταλαθος, που θα ηταν επικινδυνο σε οποιονδηποτε αλλο τυπο μπαταριας απο αυτον που χρησιμοποιω. 2 ώρες πριν, PC_MAGAS είπε 4. Το μοτέρ πάλι λογικά θες να είναι brushless για να έχεις καλό έλεγχο ταχύτητας σύμφωνα με το: https://rxmechanic.com/brushed-vs-brushless/ Θα θές κάτι και μια διάταξη που να ποιάνει την ίδια ισχύ με τον εσωτερικής καύσεως η αν όχι να είναι ελαφρύτερο για να λέχεις κάποιο πλεονέκτημα. Ειδάλλως γιατί απλά να μην το πουλήσεις και να πάρεις ηλ. πατίνι; Ελαφρυτερο απο εσωτερικης καυσεως θα ειναι σιγουρα. Θα ειναι ομως και πιο αδυναμο αλλα δεν με ενδιαφερει αυτο καθως ειναι υπεραρκετη η ισχυς για να κανω την δουλεια μου με ασφαλεια. Δεν θελω να παρω πατινι/σκουτερ γιατι θα μου βγει πιο ακριβο και δεν θα εχω ιδια αυτονομια και θα ειναι και πιο αδυναμο το μοτερ. Συν της αλλης τα μηχανακια τα ηλεκτρικα που κυκλωφορουν αυτην την στιγμη ειναι κακασχημα. Με ολο το συμπαθιο, το ποστ το εκανα για να μαθω αν γινεται κατι για την νομοθεσια στις μετατροπες. Αμα χρειαζομουν βοηθεια για το πως να κανω την μετατροπη θα εκανα αναλογη ερωτηση. Αν χρειαστεις ποτε βοηθεια στειλε μου μηνυμα ;-) 2 ώρες πριν, korakios είπε όχι , θέλει <4kw για δίκυκλο μοτοποδήλατο (L1e-Β) και φυσικά <45χλμ/ω , με όλα τα παρελκόμενα που θέλει το μοτοποδήλατο επίσης να έχεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά , δεν μπορείς δηλαδή ο ίδιος να ισχυρισθείς οτι έβαλες κόφτη είναι τραγελαφικές οι ποινές , θα μου πεις σιγά μη σε σταματήσουν αλλά αν κάτσει στραβή είναι 10 χιλιάρικα και 2 έτη φυλάκισης Δηλαδη αμα χρησιμοποιησω μοτερ εως 4kw ειναι εφικτο να μπορω να το οδηγω νομιμα σε δρομους, η απλα θα ηταν νομιμο αμα το αγοραζα εξ αρχης ετσι? Πως τα εννοεις τα τεχνικα χαρακτηριστικα? Αμα δηλαδη εγω στο πισω γραναζι βαλω ενα τεραστιο οπου οταν το μοτερ φτανει μεγιστες στροφες αυτο παει με 45χλμ/ω, θεωρειται αρκετο αυτο? Η πρεπει με βαση την ισχυ της μηχανης να μην μπορει να ανεβει πανω απο 45χλμ/ω? Επεξ/σία 20 Μαΐου 2022 από pistelod
korakios Δημοσ. 20 Μαΐου 2022 Δημοσ. 20 Μαΐου 2022 17 λεπτά πριν, pistelod είπε Πως τα εννοεις τα τεχνικα χαρακτηριστικα? είναι χαρτί CE που δείχνει και τα χαρακτηριστικά (kw κτλ) 19 λεπτά πριν, pistelod είπε Δηλαδη αμα χρησιμοποιησω μοτερ εως 4kw ειναι εφικτο να μπορω να το οδηγω νομιμα σε δρομους, η απλα θα ηταν νομιμο αμα το αγοραζα εξ αρχης ετσι? εξαρχής είναι και τυποποιημένο με τα kw και όρια ταχύτητας . με μετατροπή δε νομίζω να έχεις πρόβλημα γενικά είναι "νέα" τεχνολογία και είμαστε νομοθετικά πολύ πίσω με μεγάλες αοριστίες 22 λεπτά πριν, pistelod είπε Αμα δηλαδη εγω στο πισω γραναζι βαλω ενα τεραστιο οπου οταν το μοτερ φτανει μεγιστες στροφες αυτο παει με 45χλμ/ω, θεωρειται αρκετο αυτο? θα φαίνεται κάπου σε χαρτιά οτι έχει κόφτη εκεί ? εκεί είναι το όλο θέμα θα ποστάρω αργότερα όταν βρω το ΦΕΚ , κάπου το έχω κρατήσει
zio10 Δημοσ. 20 Μαΐου 2022 Δημοσ. 20 Μαΐου 2022 Τεχνικά είναι πολύ ενδιαφέρον αυτό που θες να κάνεις, ωραίος! Τώρα για νόμιμο, εγώ είχα την εντύπωση ότι μόνο αν το έχεις αγοράσει έτοιμο μπορεί να είναι νόμιμο, όχι αν έχεις κάνει μετατροπή σε ποδήλατο ή μηχανάκι.
pistelod Δημοσ. 21 Μαΐου 2022 Μέλος Δημοσ. 21 Μαΐου 2022 Στις 20/5/2022 στις 1:19 ΠΜ, korakios είπε θα ποστάρω αργότερα όταν βρω το ΦΕΚ , κάπου το έχω κρατήσει Το ΦΕΚ ειναι σχετικά με μετατροπές; Θα προσπαθήσω να το βρω και εγω αφού λες οτι υπάρχει. Στις 20/5/2022 στις 6:56 ΠΜ, zio10 είπε Τώρα για νόμιμο, εγώ είχα την εντύπωση ότι μόνο αν το έχεις αγοράσει έτοιμο μπορεί να είναι νόμιμο, όχι αν έχεις κάνει μετατροπή σε ποδήλατο ή μηχανάκι. Και εγω δεν ξερω καθολου απο νομοθεσίες και λοιπά. Θέλω να μάθω γιατί θα βόλευε παρα πολυ για κάθε φορά που ερχομαι εδώ. Αμερική φαντάσου οτι απλα το φτιάχνεις και πας να το δηλώσεις στο DMV και το ελέγχουν αυτοί για ασφάλεια κατασκευής. Πρέπει προφανώς να ακολουθεί κάποιους κανόνες όπως φλας κόρνα κλπ αλλα σου δίνουν μια ελευθερία να κανεις οτι θες. Μεχρι και δικό σου σασί μπορεις να φτιάξεις.
giannos13 Δημοσ. 21 Μαΐου 2022 Δημοσ. 21 Μαΐου 2022 Από τα λίγα που διάβασα...Σίγουρα δεν θα περνάει ΚΤΕΟ άρα είναι και παράνομο.
Dantε Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Δημοσ. 23 Μαΐου 2022 Επαναλαμβανω,αν το θες για να κυκλοφορεις στο δρομο νομιμα, τσαμπα κουραζεσαι,δε γινεται. Δε προβλεπονται στη νομοθεσια απλα τετοιες μετατροπες. Αν το θες να το κανεις για το χαβαλε σου η να κυκλοφορεις στη ζουλα -οπως ολοι που κυκλοφορουν με αυτα τα κουβαδακια- τοτε καντο.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα