Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 λεπτά πριν, dimitris_dimos είπε

Πάμε λίγο στο πρακτικό.
Ποια είναι η διαφορά στην τιμή αγοράς;
Ποια στο κόστος ανά έτος στα 10κ;
Σε πόσα χρόνια το κάνεις απόσβεση;

 

και αν βγαλει μια ακριβη βλαβη που ουσιαστικα εξαυλωνει το οφελος απο την καταναλωση καυσιμου της χρονιας? (χειροπιαστο παραδειγμα η αντικατασταση αντλιας ad blue, ανω των 1000 ευρω)

και αν υπαρξει στοχευμενη απομακρυνση των ντιζελ απο το κεντρο των πολεων ειτε με πρασινους δακτυλιους, ειτε ολοκληρωτικη απαγορευση με συνεπεια την γρηγορότερη απομειωσητης αξιας  του αυτοκινητου?

και αν παμε και σε αλλη καραντινα με συνεπεια να μειωθούν παλι οι μετακινησεις?

 

 

Επεξ/σία από tutuyo
  • Like 1
  • Απαντ. 133
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
21 λεπτά πριν, dimitris_dimos είπε

Πάμε λίγο στο πρακτικό.
Ποια είναι η διαφορά στην τιμή αγοράς; Πχ στο 2008 η διαφορά στην τιμή είναι 5200 ευρώ.
Ποιο είναι το κόστος ανά έτος στα 10κ;
Βενζίνη 100 x 5.7litr x 2.4e + 20%= 1642euro
Πετρέλαιο 100 x 4.8litr x 2e + 20%= 1152euro
 

Διαφορά ανά έτος: 490euro
Σε πόσα χρόνια το κάνεις απόσβεση; 5200/490 =10,6 χρόνια.

Ποιος θα πάρει diesel για να κάνει απόσβεση μετά από 10 χρόνια; ιδίως όταν όλοι λένε παντού ότι τα diesel θα είναι τα πρώτα που θα καταργηθούν/απαγορευτούν.

Και να μην καταργηθούν, όπως τα λέει ο @tutuyo.

Έχεις το πετρέλαιο που πρέπει να προσεχεις που το βαζεις.

Έχεις dpf που οταν σου σκαει αναγέννηση πρέπει να το βγάζεις σαν το σκύλο βόλτα.

Όχι πρέπει να κοιτας τα λάδια μη τα φουσκώσει με πετρελαια.

Το χειμώνα, για να πιάσει θερμοκρασια λειτουργίας ο diesel, πρέπει να προσευχηθείς. Ειδικα αμα τρως φαναρια-κινηση και εισαι σε πόλη, δεν νομιζω να πετυχεις θερμοκρασια λειτουργιας ποτε.

Η βλάβη σίγουρα θα τσούξει, δεν εχω εικονα βεβαια σε σχεση μ ενα συγχρονο βενζινης, αλλα θα πονεσει πολυ.

 

 

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, tutuyo είπε

και αν υπαρξει στοχευμενη απομακρυνση των ντιζελ απο το κεντρο των πολεων ειτε με πρασινους δακτυλιους, ειτε ολοκληρωτικη απαγορευση με συνεπεια την γρηγορότερη απομειωσητης αξιας  του αυτοκινητου?

Το ξαναειπαμε:

1 ώρα πριν, haHa είπε

Εχουμε το σημερα που στην Ελλαδα εχουν πιο συχνα περιορισμους τα βενζινης(λογω αυξημενων ρυπων), αλλα για καποιο μαγικο λογο το βαζουμε στα αρνητικα των .. πετρελαιων και νομιζουμε μαλιστα οτι το WLTP τσεκουρωσε τα diesel, ενω συνεβει το αντιθετο.

Αυτα που κινδυνευουν αυτην την στιγμη πιο πολυ ειναι τα αυτοκινητα με υψηλοτερους ρυπους και αυτα ειναι τα βενζινης.
Αυτο το βλεπουμε ηδη στην πραξη στον δακτυλιο στην Αθηνα, οπου τα πετρελαια μπαινουν πιο ευκολα.

Τωρα πως αυτο το αρνητικο των βενζινοκινητων, γινεται δια μαγειας αρνητικο των πετρελαιων, κανεις δεν ξερει. 
 

9 λεπτά πριν, tutuyo είπε

και αν βγαλει μια ακριβη βλαβη που ουσιαστικα εξαυλωνει το οφελος απο την καταναλωση καυσιμου της χρονιας? (χειροπιαστο παραδειγμα η αντικατασταση αντλιας ad blue, ανω των 1000 ευρω)

Στην πραξη, εχουν χαμηλοτερο κοστος συντηρησης τα πετρελαια (και μεγαλυτερη αντοχη) , για αυτο προτιμουνται(χωρια απο την οικονομια) για heavy duty.

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.
9 λεπτά πριν, haHa είπε


Οποτε το κοστος μετακινησης ανα ετος ειναι περι το 50% υψηλοτερο με βενζινη.

 

Δεν καταλαβαίνω πως καταληγεις σε αυτο το συμπερασμα. Ειναι εντελως λαθος. 

Για να βοηθησω την συζητηση και να μιλαμε με απτα real life δεδομενα παραθετω εικονα απο το Fuelio μεσω του οποιου καταγραφω τα γεμισματα μου. Τωρα πια βεβαια δεν το κανω, πλεον βαρεθηκα αλλα για καναδυο χρονια τα κρατουσα. 800 λτ καυσίμου. Κανε τις πραξεις.

 

270124280_10159716957439785_868908431943

6 λεπτά πριν, haHa είπε



Τωρα πως αυτο το αρνητικο των βενζινοκινητων, γινεται δια μαγειας αρνητικο των πετρελαιων, κανεις δεν ξερει. 
 

Στην πραξη, εχουν χαμηλοτερο κοστος συντηρησης τα πετρελαια (και μεγαλυτερη αντοχη) , για αυτο προτιμουνται(χωρια απο την οικονομια) για heavy duty.

Για το αρνητικό το σκεπτικο ειναι απλο. Πρωτα θα καταργηθουν τα επιβατικα ντιζελ και μετα απο καποια χρονια η βενζινη. Που σημαινει οτι η αξια μεταπωλησης των ντιζελ θα μηδενιστει αρκετα πιο πριν. 

Τα σερβις της Peugeot και της Οπελ ειναι ακριβως τα ιδια σε χρηματα ειτε πετρελαιο, ειτε βενζινη. Ελαφρως αυξημενο το πετρελαιο λογω adblue

 

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στο παράδειγμα μου στην προηγούμενη σελίδα με τις τιμές κατανάλωσης κατασκευαστή ιδιου αυτοκινητου, ίδιας δύναμης. προσαυξημένες κατά 20% η διαφορά με βάση της υπάρχουσες τιμές καυσίμου είναι στο 42.5%.

Αυτό από μόνο του δεν λέει και πολλά. το θέμα είναι το πότε θα κάνεις απόσβεση την διαφορά της τιμής αγοράς του αυτοκινήτου.

Προσωπικά το όριο είναι τα 20κ χιλιόμετρα το χρόνο. Αν κάνεις λιγότερα δεν έχει νόημα για diesel, την στιγμή που υπάρχουν ένα σωρό άλλα αρνητικά + την απειλή απαγόρευσης τους.

Επεξ/σία από dimitris_dimos
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
41 λεπτά πριν, tutuyo είπε

Δεν καταλαβαίνω πως καταληγεις σε αυτο το συμπερασμα. Ειναι εντελως λαθος. 

Για να βοηθησω την συζητηση και να μιλαμε με απτα real life δεδομενα παραθετω εικονα απο το Fuelio μεσω του οποιου καταγραφω τα γεμισματα μου. Τωρα πια βεβαια δεν το κανω, πλεον βαρεθηκα αλλα για καναδυο χρονια τα κρατουσα. 800 λτ καυσίμου. Κανε τις πραξεις.

Αν πχ κοιταξουμε το spritmonitor.δε, βλεπουμε οτι ενα peugeot 3008(μιας και αναφερθηκε προηγουμενως η stellantis) με βενζινη εχει μεση καταναλωση 7.62l/100km(κοντα στην δικια σου), ενω ενα πετρελαιου εχει 6.14l/100km(κοντα σε αυτην που ανεφερες κι εσυ για πετρελαιο)  :

( 7.62/6.14=1.24, δηλαδη 24% διαφορα στην καταναλωση σε λιτρα/100κμ, κοντα σε αυτο που ειπαμε για διαφορα μεταξυ βενζινης και πετρελαιου)
https://www.spritmonitor.de/en/overview/36-Peugeot/1150-3008.html?constyear_s=2018&powerunit=2

image.png.6f208574ef1d9b93bfcc3a09b76386b7.png

 

Εχουμε λοιπον για 100κμ:
α) πετρελαιο που καιει 6.14l * 2€/λιτρο = 12.28€ για 100κμ
β) βενζινη που καιει 7.62l * 2.4€/λιτρο = 18.29€ για 100κμ

Διαιρουμε το κοστος σε ευρω ανα 100κμ για να βρουμε την ποσοστιαια διαφορα:
18.29/12.28= 1.49, δηλαδη 49% ακριβοτερο ειναι το κοστος μετακινησης με βενζινη στο παραπανω παραδειγμα.

Με βαση αυτο χοντρικα, κανει ο καθενας τις πραξεις του για το τι τον βολευει/συμφερει αναλογα τις αναγκες του:

55 λεπτά πριν, haHa είπε

Σε ολα αυτα, ο καθενας προσθετει τις δικες του παραμετρους. Πχ:
α) ποσα χλμ κανει ανα ετος
β) αν ειναι πχ απο Αθηνα οποτε τα περισσοτερα τα κανει στην κινηση
γ) ποσο μεγαλο και βαρυ αυτοκινητο θελει(στα βενζινης ανεβαινει αρκετα η καταναλωση λογω αισθητα χαμηλοτερης ροπης)
δ) αν το αυτοκινητο που θα διαλεξει θα μπορει πχ να μπαινει καθε μερα δακτυλιο ή οχι
ε) αν θα πληρωνει τελη ή οχι
στ) ακριβοτερη συντηρηση του βενζινοκινητου


Το θεμα(που φαινεται και στην συζητηση εδω) ειναι οτι πολλοι δυσκολευονται να υπολογισουν τα παραπανω νουμερα και κανουν λανθασμενες υποθεσεις ή βαζουν στα αρνητικα των diesel την κινηση στον πρασινο δακτυλιο, ενω η πραγματικοτητα ειναι οτι τα βενζινης λογω αυξημενων ρυπων ειναι πιο πιθανο να μην μπαινουν δακτυλιο.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, haHa είπε

Αν πχ κοιταξουμε το spritmonitor.δε, βλεπουμε οτι ενα peugeot 3008 με βενζινη εχει μεση καταναλωση 7.62l/100km(κοντα στην δικια σου), ενω ενα πετρελαιου εχει 6.14l/100km(κοντα σε αυτην που ανεφερες)  :
( 7.62/6.14=1.24, δηλαδη 24% διαφορα στην καταναλωση, κοντα σε αυτο που ειπαμε για διαφορα μεταξυ βενζινης και πετρελαιου)
https://www.spritmonitor.de/en/overview/36-Peugeot/1150-3008.html?constyear_s=2018&powerunit=2

image.png.6f208574ef1d9b93bfcc3a09b76386b7.png

 

 

Εχουμε λοιπον για 100κμ:
α) πετρελαιο που καιει 6.14l * 2€/λιτρο = 12.28€ για 100κμ
β) βενζινη που καιει 7.62l * 2.4€/λιτρο = 18.29€ για 100κμ

Διαιρουμε το κοστος σε ευρω ανα 100κμ για να βρουμε την ποσοστιαια διαφορα:
18.29/12.28= 1.49, δηλαδη 49% ακριβοτερο ειναι το κοστος μετακινησης με βενζινη στο παραπανω παραδειγμα.

Πόσο πληρώνεις παραπάνω αρχικά για να πάρεις το 3008 diesel?

 

Δημοσ.
Μόλις τώρα, dimitris_dimos είπε

Πόσο πληρώνεις παραπάνω αρχικά για να πάρεις το 3008 diesel?

 

Δεν εχω ιδεα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, haHa είπε

Αν πχ κοιταξουμε το spritmonitor.δε, βλεπουμε οτι ενα peugeot 3008 με βενζινη εχει μεση καταναλωση 7.62l/100km(κοντα στην δικια σου), ενω ενα πετρελαιου εχει 6.14l/100km(κοντα σε αυτην που ανεφερες κι εσυ για πετρελαιο)  :

( 7.62/6.14=1.24, δηλαδη 24% διαφορα στην καταναλωση σε λιτρα/100κμ, κοντα σε αυτο που ειπαμε για διαφορα μεταξυ βενζινης και πετρελαιου)
https://www.spritmonitor.de/en/overview/36-Peugeot/1150-3008.html?constyear_s=2018&powerunit=2

image.png.6f208574ef1d9b93bfcc3a09b76386b7.png

 

 

Εχουμε λοιπον για 100κμ:
α) πετρελαιο που καιει 6.14l * 2€/λιτρο = 12.28€ για 100κμ
β) βενζινη που καιει 7.62l * 2.4€/λιτρο = 18.29€ για 100κμ

Διαιρουμε το κοστος σε ευρω ανα 100κμ για να βρουμε την ποσοστιαια διαφορα:
18.29/12.28= 1.49, δηλαδη 49% ακριβοτερο ειναι το κοστος μετακινησης με βενζινη στο παραπανω παραδειγμα.

honest john 

 

image.png.93b001738ada1b6ae2953264b88d416b.png

5.9 ειναι τα 47,9mpg, 6.67 τα 42.3mpg. Οπότε βλέπουμε ότι ανάλογα την τοποθεσία έχουμε και διαφορετικές καναταλώσεις. 

Στο γερμανικό η μέση τιμή για την βενζίνη είναι πολύ ψηλότερη γιατί τα άτομα με μεγάλη κατανάλωση έχουν τα περισσότερα γεμίσματα.

 

Ειναι πιο οικονομικά τα πετρελαίου οπως και να έχει. Απλά τα νούμερα είναι διαφορετικά.

Επεξ/σία από Sakiz105
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 λεπτά πριν, Sakiz105 είπε

honest john 

 

 

5.9 ειναι τα 47,9mpg, 6.67 τα 42.3mpg. Οπότε βλέπουμε ότι ανάλογα την τοποθεσία έχουμε και διαφορετικές καναταλώσεις. 

Στο γερμανικό η μέση τιμή για την βενζίνη είναι πολύ ψηλότερη γιατί τα άτομα με μεγάλη κατανάλωση έχουν τα περισσότερα γεμίσματα.

 

Ειναι πιο οικονομικά τα πετρελαίου οπως και να έχει. Απλά τα νούμερα είναι διαφορετικά.

Στον ιδιο πινακα, το 1.6BlueHDI 120(για αυτο συζηταγαμε) εχει 49.5mpg(4.75l/100km), εναντι 42.3mpg(5.56l/100km).
Aυτο ειναι μια διαφορα 17%(5,56/4,75). Αν παρεις υποψην τα αυτοματα, η διαφορα παει στο 25% που λεγαμε.

Γενικοτερα, το δειγμα οπως λες ειναι σημαντικο. Αν πχ στο γερμανικο site κανουμε filter για αποτελεσματα αυτοκινητων με ιστορικο 40.000+χλμ(για μεγαλυτερη ακριβεια), τοτε η διαφορα μεγαλωνει ακομα περισσοτερο:
image.png.828f28309b923882f51fd2b2e86678e5.png
 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 2
Δημοσ.
Μόλις τώρα, haHa είπε

Στον ιδιο πινακα, το 1.6BlueHDI 120
 

Η αλήθεια είναι οτι δεν μπορούσα να καταλάβω για ποιο λέτε για αυτό τα έβαλα όλα :D

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, dimitris_dimos είπε

Ποιος θα πάρει diesel για να κάνει απόσβεση μετά από 10 χρόνια; ιδίως όταν όλοι λένε παντού ότι τα diesel θα είναι τα πρώτα που θα καταργηθούν/απαγορευτούν.

Αυτο ακουγεται σχεδον μονο στην Ελλαδα και απεχει φυσικα απο αυτο που βλεπουμε στην πραξη.
Οι μεχρι τωρα προθεσεις και νομοθεσιες δειχνουν οτι αυτα που θα απαγορευθουν πρωτα ειναι αυτα με τους υψηλους ρυπους. Δεν γινεται ουσιαστικος διαχωρισμος μεταξυ τυπου καυσμου, αλλα γινεται βασει ρυπων που αυτο αλλωστε ειναι το λογικο.

Ηδη πχ βλεπουμε καποιους περιορισμους με τον πρασινο δακτυλιο.

Μαντεψε ποια αυτοκινητα εχουν υψηλοτερους ρυπους και πχ καποια ηδη εχουν περιοριοσμους στην μετακινηση τους που δεν ειχαν οταν αγοραστηκαν πριν 2 χρονια; Τα βενζινης...

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 λεπτά πριν, haHa είπε

Αυτο ακουγεται σχεδον μονο στην Ελλαδα και απεχει φυσικα απο την πραγματικοτητα.
Η μεχρι τωρα προθεσεις και νομοθεσιες δειχνουν οτι αυτα που θα καταργηθουν πρωτα ειναι αυτα με τους υψηλους ρυπους. 

Και είναι και ο λόγος που τα βαριά πολυτελή οχήματα ήδη έχουν γυρίσει σε μπαταρία/phev καθώς πληρώνουν πρόστιμα οι εταιρείες για να τα πουλάνε + το αγοραστικό κοινό δεν έχει θέμα με την τιμή.

Επεξ/σία από Sakiz105
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, Sakiz105 είπε

Και είναι και ο λόγος που τα βαριά πολυτελή οχήματα ήδη έχουν γυρίσει σε μπαταρία/phev καθώς πληρώνουν πρόστιμα οι εταιρείες για να τα πουλάνε + το αγοραστικό κοινό δεν έχει θέμα με την τιμή.

Ακριβως.

Γενικοτερα σε μερικα χρονια, τα αυτοκινητα που εχουν υψηλο κοστος μετακινησης(βενζινης) και υψηλους ρυπους(βενζινης), θα ειναι στα αζητητα, ειδικα ως μεταχειρισμενα. Ηδη βλεπουμε οτι τα μεταχειρισμενα πετρελαιου κρατανε καλυτερα την τιμη μεταπωλησης.

Οταν αυξηθουν περισσοτερο οι περιορισμοι λογω ρυπων και αυξηθει κι αλλο το κοστος καυσιμου, το πιο συμφερον θα ειναι:
ηλεκτρικο, μετα phev, μετα hybrid(τα mild δεν κανουν ουσιαστικα διαφορα), μετα diesel, μετα βενζινης.

Τα πρωτα 2 ομως θελουν υποδομες(δεν εχουμε ακομα στην Ελλαδα) ή χωρο για να τα φορτιζεις.

Επεξ/σία από haHa
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...