Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
9 minutes ago, tutuyo said:

Στα της καταναλωσης, ενας νεος βενζινοκινητηρας ακομη και σε CSUV πλατφορμες κυμαινεται περιξ του 7. Που σημαινει οτι σε 10κ χλμ ανα ετος (το προφιλ της πλειοψηφιας) ειναι 1600 ευρω(με βενζινη 2.3ευρω ). Το αντιστοιχο πετρελαιο θα ηταν 1300 ευρω (εαν λαβουμε υποψη καταναλωση 6,5 γεμισμα με premium καυσιμο 2 ευρω).

Μου φαίνεται πολύ δύσκολο σε συνθήκες που με βενζίνη θα έχεις κατανάλωση 7 με diesel να έχεις 6.5.

  • Like 1
  • Απαντ. 133
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
21 λεπτά πριν, NickTG είπε

Μου φαίνεται πολύ δύσκολο σε συνθήκες που με βενζίνη θα έχεις κατανάλωση 7 με diesel να έχεις 6.5.

Γενικοτερα δεν εχεις διαφορες πανω απο το 1-1.5 λτ

Και για να γράψω πιο συγκεκριμμενα, συγκρινω Puretech 1.2/130 βενζινης με τον αντιστοιχο πετρελαιο της Stellantis 1.5/130 στο ιδιο σκαφος CSUV

μικτη καταναλωση βενζινη 7-7,5

μικτη καταναλωση πετρελαιο 6-6,5

 

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
44 λεπτά πριν, tutuyo είπε

Στα της καταναλωσης, ενας νεος βενζινοκινητηρας ακομη και σε CSUV πλατφορμες κυμαινεται περιξ του 7. Που σημαινει οτι σε 10κ χλμ ανα ετος (το προφιλ της πλειοψηφιας) ειναι 1600 ευρω(με βενζινη 2.3ευρω ). Το αντιστοιχο πετρελαιο θα ηταν 1300 ευρω (εαν λαβουμε υποψη καταναλωση 6,5 γεμισμα με premium καυσιμο 2 ευρω).

Απο εκει και περα πρεπει να δει καποιος εαν αυτα τα 300-400 ευρω της διαφορας η 25-30 ευρω παραπανω το μηνα αξιζει να τα ανταλλαξει με τα κακα ενος πετρελαιου (κοστοβορες βλαβες, εγνοια για το καυσιμο, θορυβος, αθροιστικη καταπονηση του αυτοκινητου κτλ)

Τα νουμερα σου ειναι λαθος και δεν ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα. Οπως ειπωθηκε, ενα πετρελαιο με ενα βενζινης εχουν γυρω στο 25-30% διαφορα σε καταναλωση σε λιτρα(και οχι μολις 7% οπως στο παραδειγμα σου).

Επισης, τα αυτοκινητα με πετρελαιο ειναι που εχουν λιγοτερες βλαβες συνηθως και δεν ειναι τυχαιο οτι τα επιλεγουν επαγγελματιες που θα κανουν πολλα χιλιομετρα και θελουν αξιοπιστια.
Οποτε τα περι αθροιστικης καταπονησης δεν πολυισχυουν.

  

4 λεπτά πριν, tutuyo είπε

Γενικοτερα δεν εχεις διαφορες πανω απο το 1-1.5 λτ

Και για να γράψω πιο συγκεκριμμενα, συγκρινω Puretech 1.2/130 βενζινης με τον αντιστοιχο πετρελαιο της Stellantis 1.5/130 στο ιδιο σκαφος CSUV

μικτη καταναλωση βενζινη 7-7,5

μικτη καταναλωση πετρελαιο 6-6,5

Η διαφορες στην πραξη ειναι συνηθως μεγαλυτερες. Τωρα αν ο puretech 1.2 ειναι κανα διαμαντι, δεν το ξερω. Και βεβαια παλι ο κινητηρας πετρελαιου ειναι δυνατοτερος γιατι εχει αισθητα καλυτερη ροπη φανταζομαι
Δες πχ την ποσοστιαια διαφορα που εχουν οι επισημες καταναλωσεις. Προσοχη, μιλησα για την ποσοστιαια διαφορα, ωστε να μην βγει καποιος να πει οτι τα νουμερα των κατασκευαστων ειναι ανακριβη. Εκτος αν ξαφνικα εχουν

 

Αλλα ακομα και αν δεν θελουμε να δουμε τα νουμερα εκει, υπαρχουν βασεις δεδομενων με πραγματικες καταναλωσεις απο πραγματικους οδηγους, οπου παρομοια αυτοκινητα εχουν διαφορα καταναλωσης σε λιτρα γυρω στο 25-30%.

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
49 λεπτά πριν, tutuyo είπε

δεν ειναι απαραιτητο αυτο. Παρα πολλα βενζινης ακομη και παλαιοτερα ειναι ελευθερα δακτυλιου. Το δικο μου φαντασου ειναι μοτερ του '15 και ειναι ελευθερο δακτυλιου

Ακριβως, αλλα η συζητηση ηταν για μεγαλυτερα και δυνατοτερα αυτοκινητα.  

49 λεπτά πριν, tutuyo είπε

Αλλα και παλι το αν μπαινει η οχι στο δακτυλιο δεν ειναι χαρακτηριστικο αγορας για αρκετο κοσμο.

Συμφωνω, απλα το αναφερω γιατι γραφτηκε αυτο:

20 ώρες πριν, paylidis είπε

To WLTP ομως τα πετρελαια λιγο τα τσεκουρωσε...

Σιγουρα ειναι μια καλη επιλογη ενα premium diesel αλλα και τα λεφτα κτήσης του οχηματος πολλα και το διλιτρο ισως τσουξει και αυριο μεθαυριο δε ξερεις πως θα συμπεριφερθουν οι κυβερνώντες στα πετρελαια ανεξαρτητως Euroclass

Εχουμε το σημερα που στην Ελλαδα εχουν πιο συχνα περιορισμους τα βενζινης(λογω αυξημενων), αλλα για καποιο μαγικο λογο το βαζουμε στα αρνητικα των .. πετρελαιων και νομιζουμε μαλιστα οτι το WLTP τσεκουρωσε τα diesel, ενω συνεβει το αντιθετο.

Οποτε ειναι λογικο να μην θελει καποιος να συνεχιστει η συζητηση οτα γραφονται τα παραπανω που δεν ισχυουν.

Συμφωνω ομως οτι ειναι ωραιο συζητηση και θα επρεπε να παει σε αλλο νημα.

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, haHa είπε

Τα νουμερα σου ειναι λαθος και δεν ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα. Οπως ειπωθηκε, ενα πετρελαιο με ενα βενζινης εχουν γυρω στο 25-30% διαφορα σε καταναλωση σε λιτρα(και οχι μολις 7% οπως στο παραδειγμα σου).

Επισης, τα αυτοκινητα με πετρελαιο ειναι που εχουν λιγοτερες βλαβες συνηθως και δεν ειναι τυχαιο οτι τα επιλεγουν επαγγελματιες που θα κανουν πολλα χιλιομετρα και θελουν αξιοπιστια.
Οποτε τα περι αθροιστικης καταπονησης δεν πολυισχυουν.

 

Εγραψα πιο πανω συγκεκριμένες καταναλωσεις με συγκεκριμενο μοτερ τα οποια εχω οδηγησει και εχω ιδια αποψη. Σε γενικοτερες γραμμες η διαφορα καταναλωσης των συγχρονων μοτερ βενζινης-πετρελαιου ειναι στην μοναδα η λιγο πανω απο αυτη.

Οι βλαβες του πετρελαιου εγραψα οτι ειναι κοστοβορες, οχι συχνοτερες. Ειναι σαφως ακριβοτερες οι βλαβες των ντιζελ, αλλαζει μεχρι και η ταξη μεγεθους (απο δεκαδες/εκατονταδες σε χιλιαδες)

Το οτι ενα μοτερ ντιζελ εχει περισσοτερους κραδασμους οι οποιοι αθροιζονται πανω στο σασι ειναι δεδομενου λογω της λειτουργίας του μοτερ. Οπως και ο (κατ'εμε) απαισιος πουρπουριστος ηχος που ακομη και σε μεγαλυτερα μοντελα με καλη ηχομονωση δεν κρυβεται

Οι επαγγελματιες επιλεγουν το πετρελαιο για ενα και μοναδικο λογο. Τον ιδιο λογο που το επιλεγει και ο καθε καταναλωτης. Την οικονομια

 

 

Δημοσ.
11 minutes ago, tutuyo said:

Γενικοτερα δεν εχεις διαφορες πανω απο το 1-1.5 λτ

Και για να γράψω πιο συγκεκριμμενα, συγκρινω Puretech 1.2/130 βενζινης με τον αντιστοιχο πετρελαιο της Stellantis 1.5/130 στο ιδιο σκαφος CSUV

μικτη καταναλωση βενζινη 7-7,5

μικτη καταναλωση πετρελαιο 6-6,5

 

 

Στο spritmonitor που κοίταξα η διαφορά για το 3008 είναι πιο κοντά προς το 1.5 λίτρο. Περίπου 1.4.

Με τις τωρινές τιμές και για 10000 χιλιόμετρα το χρόνο βγαίνει περίπου 500€ διαφορά. 

Αν έχουν ίδιες/κοντινές τιμές προσωπικά για καθημερινό αυτοκίνητο θα προτιμούσα το diesel στην περίπτωση αυτή και ας μην με τρελαίνουν σαν κινητήρες. Αν και ο 1.5 είναι πολύ καλός. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
27 λεπτά πριν, tutuyo είπε

Εγραψα πιο πανω συγκεκριμένες καταναλωσεις με συγκεκριμενο μοτερ τα οποια εχω οδηγησει και εχω ιδια αποψη. Σε γενικοτερες γραμμες η διαφορα καταναλωσης των συγχρονων μοτερ βενζινης-πετρελαιου ειναι στην μοναδα η λιγο πανω απο αυτη.

Η μοναδα δεν λεει τιποτα, γιατι αλλο απο 4 να πας σε 5 και αλλο απο 8 να πας σε 9
Για να μιλαμε σωστα, πρεπει να μιλαμε ποσοστιαια.

Στις περισσοτερες περιπτωσεις, η διαφορα ειναι γυρω στο 25%. Σιγουρα υπαρχουν εξαιρεσεις, πχ μπορει αυτο το 3κιλυνδρο μοτερ βενζινης που αναφερεις να ειναι πολυ οικονομικο.

 

Ενδεικτικα για το audi q3 που μιλαγαμε πιο πριν:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/3-Audi/1235-Q3.html?minkm=5000&powerunit=2

image.png.7e48699fd640f70059db26fbea45d0c7.png

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
26 λεπτά πριν, haHa είπε

Οποτε ειναι λογικο να μην θελει καποιος να συνεχιστει η συζητηση οτα γραφονται τα παραπανω που δεν ισχυουν.

ναι ενω οτι γραφεις εσυ ισχυει... αστο... εδω δε ξερεις καν οτι ο 1.4TFSI εχει καταργηθει εδω και 4 χρονια και εχει αντικατασταθει απο τον 1.5... ουτε οτι η merc εκοψε το μικρό της πετρελαιο κ εχει μονο διλιτρο...

οτι πεις..

7,5 κατανάλωση το διλιτρο πετρελαιο... οτι πεις...

γενικα εχεις απολυτο δικιο σε οτι πεις 🤣

εκανες σουπερ επιλογη πετρελαιακι...

Επεξ/σία από paylidis
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 λεπτά πριν, paylidis είπε

7,5 κατανάλωση το διλιτρο πετρελαιο... οτι πεις...

γενικα εχεις απολυτο δικιο σε οτι πεις 🤣

Μην ακους εμενα, ακου αλλους, πχ εδω εισαι για 1.5l 130hp:

38 λεπτά πριν, tutuyo είπε

Γενικοτερα δεν εχεις διαφορες πανω απο το 1-1.5 λτ

Και για να γράψω πιο συγκεκριμμενα, συγκρινω Puretech 1.2/130 βενζινης με τον αντιστοιχο πετρελαιο της Stellantis 1.5/130 στο ιδιο σκαφος CSUV

μικτη καταναλωση βενζινη 7-7,5

μικτη καταναλωση πετρελαιο 6-6,5

Για 2.0l 150hp(που την διαφορα στην καταναλωση ουσιαστικα την κανουν περισσοτερο οι επιδοσεις και οχι η χωρητικοτητα του κινητηρα), πας περιπου απο 6-6,5 στα 7,5 . Αυξηση δηλαδη 15-25%.

 

3 ώρες πριν, NickTG είπε

Έχοντας πετύχει εύκολα κατανάλωση κάτω από 6.5λ/100 με Peugeot 308 diesel χωρίς να με νοιάζει η οικονομική οδήγηση, σε μικτές συνθήκες πάντα, δεν βλεπω το λόγο με ένα 2λιτρο να μην ήμουν στα 7.5-8. 

  

2 ώρες πριν, filarhos είπε

Έχω εμπειρία από τον 2.2 diesel της ΜΒ σε c class, αλλά ταξίδι για καμιά 300χλμ.

GPS 130 (κοντέρ 140), καίει σχεδόν όσα το punto πετρέλαιο στα 120, 5-6l/100χλμ...

Ή ακου τους 300+ πραγματικους χρηστες X1 διλιτρου εδω:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/1153-X1.html?constyear_s=2016&power_s=150&powerunit=2

 

image.png.b38d0bf5d1000c64c3e4aaa1c64ca1b4.png

-----------------------------------------------------------------------------

18 λεπτά πριν, paylidis είπε

ναι ενω οτι γραφεις εσυ ισχυει... αστο... εδω δε ξερεις καν οτι ο 1.4TFSI εχει καταργηθει εδω και 4 χρονια και εχει αντικατασταθει απο τον 1.5...

οτι πεις..

7,5 κατανάλωση το διλιτρο πετρελαιο... οτι πεις...

γενικα εχεις απολυτο δικιο σε οτι πεις 🤣

εκανες σουπερ επιλογη πετρελαιακι...

Τελος, το παραπανω υφος δεν βοηθαει στον διαλογο. Εδω ειμαστε για να ενημερωνομαστε και να μαθαινουμε καινουρια πραγματα. Πχ ο κοσμος εμαθε οτι δεν ισχυουν τα παρακατω:

21 ώρες πριν, paylidis είπε

To WLTP ομως τα πετρελαια λιγο τα τσεκουρωσε...

 

Σιγουρα ειναι μια καλη επιλογη ενα premium diesel αλλα και τα λεφτα κτήσης του οχηματος πολλα και το διλιτρο ισως τσουξει και αυριο μεθαυριο δε ξερεις πως θα συμπεριφερθουν οι κυβερνώντες στα πετρελαια ανεξαρτητως Euroclass

και εγω εμαθα για τον 1.2l βενζινης 130hp της Stellantis που φαινεται να ειναι διαμαντι.

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.
4 ώρες πριν, paylidis είπε

Βασικα for the records και το κλεινω γιατι χαλαμε το νήμα. Εχω ενα Q2 diesel αυτες τις ημερες, και παραθετω μερικα στατιστικά γιατι τα νουμερα 6,5-7,5λ/100 για διλιτρο μου φαινονται μη ρεαλιστικα:

Long term memory:

Ωρες οδηγησης 155

Μεση ταχύτητα 29km/h

Μέση κατανάλωση 7,1 λ/100

 

Στα δικα μου short term δεδομένα τώρα (στη διαδρομη που κανω κανω μερα και με το Q3 βενζίνης εχω ~9 μο σε αυτο το σκελος της διαδρομης) και εχω ΠΟΛΥ βαρυ ποδι:

Ωρα οδηγησης 18 λεπτα

Μέση ταχύτητα 27km/h

Μέση κατανάλωση 9,7 λ/100

 

Δε ξερω πως πιανονται τα 6,5-7,5 (και χαμηλότερα αναφερονται κατα καιρους και δε τα αμβισβητω ισως σε κατηφόρα με ουριο ανεμο και 6η χωρις κλιματισμο να βγαινουν κατι 4/100 που αναφερονται), με τη δικη μου οδηγηση παντως εχω μεγαλυτερη κατανάλωση ή αντε αν θελετε ας την πουμε ιδια με το 1.6 diesel συγκριτικα με το 1.5 βενζίνης (και πολυ βαρυτερο).

Δεν αμφισβητώ κατι, απλως μάλλον αν παρω εγω το διλιτρο πετρελαιο θα το παω εύκολα στα 12-13 λ/100... To 7.5 Ισως σε καμια κατηφόρα χωρις γκαζι να βγαινει (χωρις a/c δε μπορώ :P )...

Ετσι να πω, οτι το 1600/120ps giuletta jtdm καίει άνετα 7-7,5 μεικτό και στα τρίκαλα που έχουν 5 φανάρια όλα και όλα με a/c. Τα πετρελαίου έχουν τρομερά καλύτερη κατανάλωση σε ανοιχτό δρόμο, αλλά σε μεικτό κύκλο δεν έχουν την τεράστια διαφορά . Σε εθνική οδό χωρίς κλίμα, είχε γράψει έως 4,3 πάντως.

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, tutuyo είπε

10κ χλμ ανα ετος

Να λέμε και την αλήθεια, κάνενας εκτός απ τους κολλημένους ή τους άσχετους δεν προτείνουν diesel για 10κ ετησίως.

Εκτός αν είναι να το πάρεις σε πολύ καλή τιμή.

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 λεπτά πριν, ideal09 είπε

Να λέμε και την αλήθεια, κάνενας εκτός απ τους κολλημένους ή τους άσχετους δεν προτείνουν diesel για 10κ ετησίως.

Εκτός αν είναι να το πάρεις σε πολύ καλή τιμή.

Πάμε λίγο στο πρακτικό.
Ποια είναι η διαφορά στην τιμή αγοράς; Πχ στο 2008 η διαφορά στην τιμή είναι 5200 ευρώ.
Ποιο είναι το κόστος ανά έτος στα 10κ;
Βενζίνη 100 x 5.7litr x 2.4e + 20%= 1642euro
Πετρέλαιο 100 x 4.8litr x 2e + 20%= 1152euro
 

Διαφορά ανά έτος: 490euro
Σε πόσα χρόνια το κάνεις απόσβεση; 5200/490 =10,6 χρόνια.

Ποιος θα πάρει diesel για να κάνει απόσβεση μετά από 10 χρόνια; ιδίως όταν όλοι λένε παντού ότι τα diesel θα είναι τα πρώτα που θα καταργηθούν/απαγορευτούν.

Επεξ/σία από dimitris_dimos
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Να σας πω παίδες ότι κι εγώ είχα το δίλημα με το πετρέλαιο. Τελικά πήγα σε υβριδικό (οχι plugin) και δε το μετάνιωσα... H αλήθεια είναι ότι το αμάξι μου έχει αλλάξει το στυλ οδήγησης. Γενικά οδηγάω πιο ήρεμα και πιο στρωτά γιατί πολύ απλά σε βάζει στο τριπάκι τη σωστής και οικονομικής οδήγησης. Ανεβοκατεβαίνοντας καθημερινά Πειραιά (50+ χλμ) έχω 3,5lt κατανάλωση

Επεξ/σία από mordred
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
57 λεπτά πριν, dimitris_dimos είπε

Πάμε λίγο στο πρακτικό.
Ποια είναι η διαφορά στην τιμή αγοράς;
Ποια στο κόστος ανά έτος στα 10κ;
Σε πόσα χρόνια το κάνεις απόσβεση;

To sweet spot αρχιζει θα ελεγα στα 12.000km+ για καποιον που θα κρατησει το αυτοκινητο ~ 8 χρονια.

Δυο δεδομενα:
α) Διαφορα καταναλωσης περι το 25%.
β) Ελλαδα, που η βενζινη ειναι γυρω στο 20% ακριβοτερη απο το πετρελαιο.

Οποτε το κοστος μετακινησης ανα ετος ειναι περι το 50% υψηλοτερο με βενζινη.


Σε ολα αυτα, ο καθενας προσθετει τις δικες του παραμετρους. Πχ:
α) ποσα χλμ κανει ανα ετος
β) αν ειναι πχ απο Αθηνα οποτε τα περισσοτερα τα κανει στην κινηση
γ) ποσο μεγαλο και βαρυ αυτοκινητο θελει(στα βενζινης ανεβαινει αρκετα η καταναλωση λογω αισθητα χαμηλοτερης ροπης)
δ) αν το αυτοκινητο που θα διαλεξει θα μπορει πχ να μπαινει καθε μερα δακτυλιο ή οχι
ε) αν θα πληρωνει τελη ή οχι
στ) ακριβοτερη συντηρηση του βενζινοκινητου

Επεξ/σία από haHa
  • Like 1
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...