Προς το περιεχόμενο

AMD RX 7000 Series [RDNA 3/Navi31]


Psycho_Warhead

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μόλις τώρα, Tambas91 είπε

Αδερφέ κοιτα να πουλήσεις καμία πατούσα στο only fans και άσε τις κάρτες για τους γνώστες :lol:

Να σου πω μόλις τις έβγαλα έξω και τις άπλωσα....με θέα θάλασσα αλλά έχασα την πανσέληνο.Θα μετραγε άγρια.

Μόλις ανοίξω only fans θα σου κάνω δώρο τις πρώτες 3 πατουσοφωτος μου. 

Κάνεις δεν γ@μησε με κάρτες αλλά με πατούσες???😆

  • Haha 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 13,9k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

8 λεπτά πριν, azazil1190 είπε

Να σου πω μόλις τις έβγαλα έξω και τις άπλωσα....με θέα θάλασσα αλλά έχασα την πανσέληνο.Θα μετραγε άγρια.

Μόλις ανοίξω only fans θα σου κάνω δώρο τις πρώτες 3 πατουσοφωτος μου. 

Κάνεις δεν γ@μησε με κάρτες αλλά με πατούσες???😆

θα τις κάνω leak στον ακοινώνητο και τον Γιάννη μονο εγώ να έχω τέτοιο θησαυρό? χαχαχαχα

  • Haha 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@Tambas91 Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις σήμερα και πιστεύω ότι η μεγαλύτερη απόδειξη του πόσο σωστά είναι βρίσκεται στην marketing εικόνα της AMD που έβαλε ο @Aten-Ra.

Τι μας γράφει η AMD; Ότι στο επόμενο gen θα έχει new dedicated instructions, new ray box sorting και traversal και 1.5x more rays in flight (wider execution units/pipeline optimizations/better ram compression algos). Δηλαδή μας γράφει ότι θα πλησιάσει το RT hardware της Nvidia από το οποίο πιστεύω ότι τώρα είναι αρκετά πίσω. Ιδίως το κομμάτι του Bounding Volume Hierarchy (BVH) traversal and intersection είναι αυτό που γράφουν στο internet ότι κάνει τη διαφορά για την Nvidia.

Αν ήταν μόνο θέμα software θα βλέπαμε παιχνίδια να πηγαίνουν πολύ πιο γρήγορα με AMD, όμως το μόνο που βλέπουμε είναι παιχνίδια που εκμεταλλεύονται τα extra instructions και capabilities των Nvidia και ξεφεύγει η διαφορά και αυτά που δεν το εκμεταλεύονται οπότε δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές.

Επεξ/σία από elpenor
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 minutes ago, elpenor said:

@Tambas91 Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις σήμερα και πιστεύω ότι η μεγαλύτερη απόδειξη του πόσο σωστά είναι βρίσκεται στην marketing εικόνα της AMD που έβαλε ο @Aten-Ra.

Τι μας γράφει η AMD; Ότι στο επόμενο gen θα έχει new dedicated instructions, new ray box sorting και traversal και 1.5x more rays in flight (wider execution units/pipeline optimizations/better ram compression algos). Δηλαδή μας γράφει ότι θα πλησιάσει το RT hardware της Nvidia από το οποίο πιστεύω ότι τώρα είναι αρκετά πίσω. Ιδίως το κομμάτι του Bounding Volume Hierarchy (BVH) traversal and intersection είναι αυτό που γράφουν στο internet ότι κάνει τη διαφορά για την Nvidia.

Αν ήταν μόνο θέμα software θα βλέπαμε παιχνίδια να πηγαίνουν πολύ πιο γρήγορα με AMD, όμως το μόνο που βλέπουμε είναι παιχνίδια που εκμεταλλεύονται τα extra instructions και capabilities των Nvidia και ξεφεύγει η διαφορά και αυτά που δεν το εκμεταλεύονται οπότε δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές.

Τα δυο slides που έβαλα είναι από RDNA 3

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 hours ago, Aten-Ra said:

Τα δυο slides που έβαλα είναι από RDNA 3

Μπερδεύτηκα και έκανα λάθος με τα slides όμως πιστεύω ότι ακόμα υπάρχει διαφορά στο hardware και κατάφερα να βρω το άρθρο που είχα διαβάσει παλαιότερα και το εξηγεί καλύτερα!
https://chipsandcheese.com/2023/03/22/raytracing-on-amds-rdna-2-3-and-nvidias-turing-and-pascal/

Quote

AMD takes a more conventional approach that wouldn’t be out of place on a CPU, and uses a rigid BVH format that allows for simpler hardware. AMD’s RT accelerators don’t have to deal with variable length nodes. However, AMD BVH makes it more vulnerable to cache and memory latency, one of a GPU’s traditional weaknesses. RDNA 3 counters this by hitting the problem from all sides. Cache latency has gone down, while capacity has gone up. Raytracing specific LDS instructions help reduce latency within the shader that’s handling ray traversal. Finally, increased vector register file capacity lets each WGP hold state for more threads, letting it keep more rays in flight to hide latency. A lot of these optimizations will help a wide range of workloads beyond raytracing. It’s hard to see what wouldn’t benefit from higher occupancy and better caching.

Nvidia takes a radically different approach that plays to a GPU’s advantages. By using a very wide tree, Nvidia shifts emphasis away from cache and memory latency, and toward compute throughput. With Ada, that’s where I suspect Nvidia’s approach really starts to shine. Ampere already had a staggering SM count, with RT cores that have double the triangle test throughput compared to Turing. Ada pushes things further, with an even higher SM count and triangle test throughput doubled again. There’s a lot less divide and conquer in Nvidia’s approach, but there’s a lot more parallelism available. And Nvidia is bringing tons of dedicated hardware to plow through those intersection tests.

Tο chatGPT το εξηγεί πιο απλά και γράφει ότι η AMD χρησιμοποιεί περισσότερο γενικής χρήσης shader cores (stream processors) ενώ η Nvidia έχει πιο εξειδικευμένo hardware στα RT cores.

Κατά τη γνώμη μου είναι λογικό, η Nvidia κάνει αυτή τη δουλειά αρκετά χρόνια παραπάνω, το 2006 έβγαλε τους CUDA cores και μετά από λίγο το OptiX ray tracing engine ενώ η AMD έδωσε υποστήριξη hardware-accelerated ray tracing πρώτη φορά το 2021 με το RDNA 2.

Βέβαια η AMD με τους Zen5 κατάφερε να φτάσει Intel/Apple σε workloads σαν το Photoshop και με τους X3D έφτιαξε τους πιο προσιτούς gaming cpu champions. Αν το βάλει στόχο πιστεύω ότι είναι θέμα χρόνου να τα καταφέρει και στο RT.

Επεξ/σία από elpenor
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 hours ago, elpenor said:

Μπερδεύτηκα και έκανα λάθος με τα slides όμως πιστεύω ότι ακόμα υπάρχει διαφορά στο hardware και κατάφερα να βρω το άρθρο που είχα διαβάσει παλαιότερα και το εξηγεί καλύτερα!
https://chipsandcheese.com/2023/03/22/raytracing-on-amds-rdna-2-3-and-nvidias-turing-and-pascal/

Tο chatGPT το εξηγεί πιο απλά και γράφει ότι η AMD χρησιμοποιεί περισσότερο γενικής χρήσης shader cores (stream processors) ενώ η Nvidia έχει πιο εξειδικευμένo hardware στα RT cores.

Κατά τη γνώμη μου είναι λογικό, η Nvidia κάνει αυτή τη δουλειά αρκετά χρόνια παραπάνω, το 2006 έβγαλε τους CUDA cores και μετά από λίγο το OptiX ray tracing engine ενώ η AMD έδωσε υποστήριξη hardware-accelerated ray tracing πρώτη φορά το 2021 με το RDNA 2.

Βέβαια η AMD με τους Zen5 κατάφερε να φτάσει Intel/Apple σε workloads σαν το Photoshop και με τους X3D έφτιαξε τους πιο προσιτούς gaming cpu champions. Αν το βάλει στόχο πιστεύω ότι είναι θέμα χρόνου να τα καταφέρει και στο RT.

To OptiX είναι API που τρέχει σε CUDA , με λίγα λόγια = software.

Dedicated RT Hardware η NVIDIA έβαλε πρώτη φορά στις Turing (RTX2000) το 2019 και η AMD στις RDNA 2 το 2021. Πριν από αυτές , δεν είχε καμιά από τις δυο εταιρείες Dedicated RT Hardware στις κάρτες τις.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, Aten-Ra said:

To OptiX είναι API που τρέχει σε CUDA , με λίγα λόγια = software.

Ναι, δεν γράφω κάτι διαφορετικό και ο λόγος που το αναφέρω είναι για να δείξω την εμπειρία της Nvidia στον τομέα του RT από την εποχή που το χρησιμοποιούσαν μόνο οι 3D artists.
 

1 hour ago, Aten-Ra said:

Dedicated RT Hardware η NVIDIA έβαλε πρώτη φορά στις Turing (RTX2000) το 2019 και η AMD στις RDNA 2 το 2021. Πριν από αυτές , δεν είχε καμιά από τις δυο εταιρείες Dedicated RT Hardware στις κάρτες τις.

Έχεις δίκιο, δεν το είχα συνειδητοποιήσει. Παλαιότερα ήταν τόσο μεγάλες οι διαφορές σε GPU rendering (με GPU accelerated ray tracing) ανάμεσα σε Nvidia με CUDA και AMD με OpenCL που μου δημιουργήθηκε μία λάθος εντύπωση ότι τα CUDA cores είχαν εξειδικευμένο hardware για RT.

Πρώτη φορά είχα διαβάσει για ray tracing με GPU από την Nvidia με το gelato και ακόμα και όταν πέρασαν αρκετά χρόνια κανένας δεν ασχολούταν με τις AMD GPU για κάτι πέρα από το gaming.

Πέρα από τις ανακρίβειες που έγραψα και ευτυχώς επισήμανες η ουσία παραμένει η ίδια, όπως αναλύουν και οι chipsandcheese το hardware της Nvidia είναι πιο complex και εξειδικευμένο και όπως έγραψα είναι λογικό γιατί ασχολείται ενεργά με το GPU Ray tracing εδώ και είκοσι χρόνια λόγω των 3D artist.

Επεξ/σία από elpenor
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, elpenor είπε

 

@Tambas91 Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις σήμερα

 

Ναι αλλά γιατί μόνο σήμερα ρε bro ;; :P

οπως και να έχει το θέμα είναι ότι μερικοί νομίζουν ότι κάνει φιλανθρωπία η κόκκινη, ενώ απλά ακολουθεί στα χνάρια του απέναντι… και η μεγαλύτερη απόδειξη είναι το μαγείρεμα των ονομάτων και αντί η 7900ΧΤΧ να ονομαστεί 7800XT πήρε το όνομα που πήρε και το ανάλογο msrp γιατί θα χτύπαγε άσχημα 7800 στα 1000+… ναι έχει φθηνότερες κάρτες αλλά όχι γιατί μας αγαπάει αλλά γιατί είναι χειρότερες από του ανταγωνισμού και δε μπορεί να τις σπρώξει παραπάνω … ο Φαραώ βέβαια εδώ να λέει τα δικά του και να ονειρεύεται κάρτα επιπέδου 4080 με 600

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Tambas91 είπε

Ναι αλλά γιατί μόνο σήμερα ρε bro ;; :P

οπως και να έχει το θέμα είναι ότι μερικοί νομίζουν ότι κάνει φιλανθρωπία η κόκκινη, ενώ απλά ακολουθεί στα χνάρια του απέναντι… και η μεγαλύτερη απόδειξη είναι το μαγείρεμα των ονομάτων και αντί η 7900ΧΤΧ να ονομαστεί 7800XT πήρε το όνομα που πήρε και το ανάλογο msrp γιατί θα χτύπαγε άσχημα 7800 στα 1000+… ναι έχει φθηνότερες κάρτες αλλά όχι γιατί μας αγαπάει αλλά γιατί είναι χειρότερες από του ανταγωνισμού και δε μπορεί να τις σπρώξει παραπάνω … ο Φαραώ βέβαια εδώ να λέει τα δικά του και να ονειρεύεται κάρτα επιπέδου 4080 με 600

Σύμφωνο σε αυτό που λες,ότι είναι χειρότερη και ότι τα έκανε μαντάρα με τις ονομασίες στην rdn 3 για να τις κοστολόγηση υψηλότερα αλλά διαφωνώ στο ότι δεν μπορεί να δώσει ρτχ 4080 επιδόσεις σε ray tracing  στα 600 ευρώ με την rdn 4

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, nikos5800 είπε

Σύμφωνο σε αυτό που λες,ότι είναι χειρότερη και ότι τα έκανε μαντάρα με τις ονομασίες στην rdn 3 για να τις κοστολόγηση υψηλότερα αλλά διαφωνώ στο ότι δεν μπορεί να δώσει ρτχ 4080 επιδόσεις σε ray tracing  στα 600 ευρώ με την rdn 4

Ρε συ και 4090 μπορεί να δώσει στα 500… δε πρόκειται όμως αυτό λέω.. και όταν λέω 600 εννοώ τιμή ράφι όλα τα αλλά αφού δε μένουμε Αμερική δε μας απασχολούν 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε raster η AMD είναι εξαιρετική!στην rdn 4το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να φτιάξουν το rt 😜δεν χρειάζεται τίποτα άλλο 

Μόλις τώρα, Tambas91 είπε

Ρε συ και 4090 μπορεί να δώσει στα 500… δε πρόκειται όμως αυτό λέω.. και όταν λέω 600 εννοώ τιμή ράφι όλα τα αλλά αφού δε μένουμε Αμερική δε μας απασχολούν 

Ε άμα έχει msrp 600ευρω λογικά στα ράφια θα έρθουν στα 650-700 ευρώ 😁

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, nikos5800 είπε

Σε raster η AMD είναι εξαιρετική!στην rdn 4το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να φτιάξουν το rt 😜δεν χρειάζεται τίποτα άλλο 

Ε άμα έχει msrp 600ευρω λογικά στα ράφια θα έρθουν στα 650-700 ευρώ 😁

Ας κάνουμε υπομονή να δούμε εγώ έχω ετοιμάσει το σφυροδρέπανο μου και περιμένω να πάρω αυτή την φθηνή καρτα και να παίξω Alan wake, wukong, cyber , dying light με επιδόσεις 4080 … :lol:

  • Haha 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, Tambas91 είπε

Ας κάνουμε υπομονή να δούμε εγώ έχω ετοιμάσει το σφυροδρέπανο μου και περιμένω να πάρω αυτή την φθηνή καρτα και να παίξω Alan wake, wukong, cyber , dying light με επιδόσεις 4080 … :lol:

Εγώ πάντως είμαι σχεδόν σίγουρος ότι θα έχουν κάνει καλή δουλειά 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Tambas91 είπε

Ας κάνουμε υπομονή να δούμε εγώ έχω ετοιμάσει το σφυροδρέπανο μου και περιμένω να πάρω αυτή την φθηνή καρτα και να παίξω Alan wake, wukong, cyber , dying light με επιδόσεις 4080 … :lol:

Θα σου πω ενα μυστικο. Οποτε παιρνω εγω nvidia η amd βγαζει καλες καρτες :lol:

  • Haha 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Tambas91 είπε

Ας κάνουμε υπομονή να δούμε εγώ έχω ετοιμάσει το σφυροδρέπανο μου και περιμένω να πάρω αυτή την φθηνή καρτα και να παίξω Alan wake, wukong, cyber , dying light με επιδόσεις 4080 … :lol:

Θα βγάλει κάτι καλύτερο, όμως "τόσο όσο ..."

Αν καταφέρει ποτέ να φέρει chiplets στις GPUs, τότε ίσως να δούμε πράγματα ωραία.

Δεν μπορεί η AMD σήμερα να διαθέσει κεφάλαια και στις CPU και στις GPU τέτοια που να κοντράρει ή να βρίσκεται επάνω από Intel & Nvidia ταυτόχρονα.

Μια θα βγάζει κάρτες και θα κρατά ζωντανό το τμήμα επεξεργαστών της (εποχές 2009-2016), την άλλη θα βγάζει επεξεργαστές (2018-2024) κρατώντας το τμήμα Gpu ζωντανό. Τώρα είμαστε στην φάση 2.

Αν ποτέ βρει κεφάλαια και για τα δύο τμήματα, απλά όλοι οι άλλοι θα έχουν πρόβλημα μεγάλο.

 

 

Επεξ/σία από adtakhs
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...