Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα σας, 

  Το σημερινό θέμα αφορά τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στα πανεπιστήμια. Μία απ'αυτές είναι η ενοποίηση της σχολής μηχανικών περιβάλλοντος του πανεπιστημίου Πατρών με τις καινούργιες γεωπονικές σχολές που ιδρύθηκαν το 2019 σε μία σχολή με όνομα αειφορική γεωργία. Η σχολή μηχανικών περιβάλλοντος πριν το 2019  είχε το όνομα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων.  Στην σχολή μηχανικών περιβάλλοντος απονομεται intergated master και το ΤΕΕ τους έχει δώσει επαγγελματικά δικαιώματα μηχανικού περιβάλλοντος δηλαδή είναι πολυτεχνική σχολή. Η απορία μου είναι με ποια λογική ενοποιούνται δύο άσχετα τμήματα  μεταξύ τους δηλαδή δύο ή τρία τμήματα γεωπονικής με ένα τμήμα Πολυτεχνείου.

Παρακαλώ να παραθεσετε τις απόψεις μόνο επί του θέματος.

Δημοσ.
14 λεπτά πριν, scd345 είπε

Καλησπέρα σας, 

  Το σημερινό θέμα αφορά τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στα πανεπιστήμια. Μία απ'αυτές είναι η ενοποίηση της σχολής μηχανικών περιβάλλοντος του πανεπιστημίου Πατρών με τις καινούργιες γεωπονικές σχολές που ιδρύθηκαν το 2019 σε μία σχολή με όνομα αειφορική γεωργία. Η σχολή μηχανικών περιβάλλοντος πριν το 2019  είχε το όνομα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων.  Στην σχολή μηχανικών περιβάλλοντος απονομεται intergated master και το ΤΕΕ τους έχει δώσει επαγγελματικά δικαιώματα μηχανικού περιβάλλοντος δηλαδή είναι πολυτεχνική σχολή. Η απορία μου είναι με ποια λογική ενοποιούνται δύο άσχετα τμήματα  μεταξύ τους δηλαδή δύο ή τρία τμήματα γεωπονικής με ένα τμήμα Πολυτεχνείου.

Παρακαλώ να παραθεσετε τις απόψεις μόνο επί του θέματος.

Το με ποια λογική είναι μεγάλη ιστορία και έχει πλήξει πολλές σχολές. Πχ έχουν ενώσει σε κοινό τμήμα την αισθητική, τεχνολόγους ακτινολόγους, τεχνολόγους ιατρικών εργαστηρίων, οδοντοτεχνίτες και αισθητικούς και τους λένε "βιοϊατρικούς επιστήμονες". Επομένως στο ερώτημά σου με ποια λογική, ίσως να μην υπάρχει απάντηση ή να μην υπάρχει λογική.

Τώρα στο θέμα γεωπονικές σχολές. Πολλές σχολές έχουν φιλοξενηθεί κάτω από την ομπρέλλα της γεωπονίας. Για παρράδειγμα μέχρι το 2014 (νομίζω) υπήρχε το τμήμα γεωπονικής βιοτεχνολογίας το οποίο αν και ήταν στο γεωπονικό και λεγόταν έτσι δεν έβγαζε γεωπόνους. Οι άνθρωποι δεν ήξεραν γεωπονία, ήξεραν το ερευνητικό/βιολογικό κομμάτι αλλά σε επίπεδο φυτού και καλλιέργειας δεν μπορούσαν να κάνουν αυτά που κάνει ένας γεωπόνος. Αντίθετα το τμήμα φυτικής παραγωγής είναι αυτό που λέμε "γεωπόνος" ενώ το τμήμα ζωϊκής παραγωγής είχε λίγο πιο μπερδεμένο ρόλο και παρότι στο γεωπονικό είχε να κάνει με ζώα, χωρίς ωστόσο να έχει σχέση με κτηνιατρική (αν κανείς θεωρήσει ότι ο γεωπόνος για τα φυτά είναι ότι ο γιατρός για τον άννθρωπο). Επομένως βλέπουμε ότι η γεωπονία αντιμετωπίζεται κάπως περίεργα ως κάτι που έχει να κάνει με γη, περιβάλλον, βλάστηση και ότι περπατάει σε αυτήν. Με κάποια τέτοια λογική (ας φτιάξουμε ένα τμήμα που δεν θα είναι ξεκάθαρο τι βγαίνεις) δημιουργήθηκε θεωρώ αυτό που λες.

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, scd345 είπε

Καλησπέρα σας, 

  Το σημερινό θέμα αφορά τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στα πανεπιστήμια. Μία απ'αυτές είναι η ενοποίηση της σχολής μηχανικών περιβάλλοντος του πανεπιστημίου Πατρών με τις καινούργιες γεωπονικές σχολές που ιδρύθηκαν το 2019 σε μία σχολή με όνομα αειφορική γεωργία. Η σχολή μηχανικών περιβάλλοντος πριν το 2019  είχε το όνομα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων.  Στην σχολή μηχανικών περιβάλλοντος απονομεται intergated master και το ΤΕΕ τους έχει δώσει επαγγελματικά δικαιώματα μηχανικού περιβάλλοντος δηλαδή είναι πολυτεχνική σχολή. Η απορία μου είναι με ποια λογική ενοποιούνται δύο άσχετα τμήματα  μεταξύ τους δηλαδή δύο ή τρία τμήματα γεωπονικής με ένα τμήμα Πολυτεχνείου.

Παρακαλώ να παραθεσετε τις απόψεις μόνο επί του θέματος.

Οπως εχουμε δει πολλες φορες και στο παρελθον, δεν υπαρχει λογικη..Κανουν ο,τι του φανει του Λολοστεφανη εκει μεσα.

Εγω θα ρωτησω κατι αλλο, πού ειδες οτι θα γινει ενοποιηση των σχολων αυτων?? Εχει βγει πουθενα κανενα προχειρο διαγραμμα με ενοποιησεις ή νεες σχολες??

  • Like 1
Δημοσ.
6 ώρες πριν, Dark_panel είπε

Οπως εχουμε δει πολλες φορες και στο παρελθον, δεν υπαρχει λογικη..Κανουν ο,τι του φανει του Λολοστεφανη εκει μεσα.

Εγω θα ρωτησω κατι αλλο, πού ειδες οτι θα γινει ενοποιηση των σχολων αυτων?? Εχει βγει πουθενα κανενα προχειρο διαγραμμα με ενοποιησεις ή νεες σχολες??

Υπάρχει έντονη φημολογία από το 2021.

Τώρα οι φοιτητές έχουν κάνει κατάληψη στην σχολή για την αναστολή της ενοποίησης ,ας ελπίσουμε ότι θα έχουν αποτέλεσμα η κατάληψη και η κινητοποίηση όπως είχε το 2019 και πέτυχαν την μετονομασία της σχολής τους. 

11 λεπτά πριν, scd345 είπε

Υπάρχει έντονη φημολογία από το 2021.

Τώρα οι φοιτητές έχουν κάνει κατάληψη στην σχολή για την αναστολή της ενοποίησης ,ας ελπίσουμε ότι θα έχουν αποτέλεσμα η κατάληψη και η κινητοποίηση όπως είχε το 2019 και πέτυχαν την μετονομασία της σχολής τους. 

Επίσης, το αντίστοιχο τμήμα στην Κοζάνη μετονομάστηκε σε χημικούς μηχανικούς το 2019 και είχε ιδρυθεί το 2015. Παράλληλα, το τμήμα στα Χανιά μετονομάστηκε και αυτό σε χημικούς μηχανικούς και μηχανικούς περιβάλλοντος το 2021. Το μόνο τμήμα που δεν έχουν πειράξει είναι του ΔΠΘ, το τμήμα στο διπαε θα καταργηθεί βέβαια, αυτό δεν πολυτεχνική σχολή ούτε έχει integrated master αλλά είναι πενταετούς φοίτησης τμήμα μηχανικού  περιβάλλοντος. Λογικά αν δεν καταργηθεί στο μέλλον να γινόντουσαν τα παραπάνω.

Δημοσ.
7 ώρες πριν, scd345 είπε

Υπάρχει έντονη φημολογία από το 2021.

Τώρα οι φοιτητές έχουν κάνει κατάληψη στην σχολή για την αναστολή της ενοποίησης ,ας ελπίσουμε ότι θα έχουν αποτέλεσμα η κατάληψη και η κινητοποίηση όπως είχε το 2019 και πέτυχαν την μετονομασία της σχολής τους. 

Επίσης, το αντίστοιχο τμήμα στην Κοζάνη μετονομάστηκε σε χημικούς μηχανικούς το 2019 και είχε ιδρυθεί το 2015. Παράλληλα, το τμήμα στα Χανιά μετονομάστηκε και αυτό σε χημικούς μηχανικούς και μηχανικούς περιβάλλοντος το 2021. Το μόνο τμήμα που δεν έχουν πειράξει είναι του ΔΠΘ, το τμήμα στο διπαε θα καταργηθεί βέβαια, αυτό δεν πολυτεχνική σχολή ούτε έχει integrated master αλλά είναι πενταετούς φοίτησης τμήμα μηχανικού  περιβάλλοντος. Λογικά αν δεν καταργηθεί στο μέλλον να γινόντουσαν τα παραπάνω.

Aαα μαλιστα..αρα ο,τι ξερεις, σχετιζεται με τη σχολη σου (φανταζομαι) και παρομοιες σχολες.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Dark_panel είπε

Aαα μαλιστα..αρα ο,τι ξερεις, σχετιζεται με τη σχολη σου (φανταζομαι) και παρομοιες σχολες.

Ναι 

Δημοσ.
Στις 25/4/2022 στις 11:14 ΜΜ, Gingerbread είπε

Το με ποια λογική είναι μεγάλη ιστορία και έχει πλήξει πολλές σχολές. Πχ έχουν ενώσει σε κοινό τμήμα την αισθητική, τεχνολόγους ακτινολόγους, τεχνολόγους ιατρικών εργαστηρίων, οδοντοτεχνίτες και αισθητικούς και τους λένε "βιοϊατρικούς επιστήμονες". Επομένως στο ερώτημά σου με ποια λογική, ίσως να μην υπάρχει απάντηση ή να μην υπάρχει λογική.

Τώρα στο θέμα γεωπονικές σχολές. Πολλές σχολές έχουν φιλοξενηθεί κάτω από την ομπρέλλα της γεωπονίας. Για παρράδειγμα μέχρι το 2014 (νομίζω) υπήρχε το τμήμα γεωπονικής βιοτεχνολογίας το οποίο αν και ήταν στο γεωπονικό και λεγόταν έτσι δεν έβγαζε γεωπόνους. Οι άνθρωποι δεν ήξεραν γεωπονία, ήξεραν το ερευνητικό/βιολογικό κομμάτι αλλά σε επίπεδο φυτού και καλλιέργειας δεν μπορούσαν να κάνουν αυτά που κάνει ένας γεωπόνος. Αντίθετα το τμήμα φυτικής παραγωγής είναι αυτό που λέμε "γεωπόνος" ενώ το τμήμα ζωϊκής παραγωγής είχε λίγο πιο μπερδεμένο ρόλο και παρότι στο γεωπονικό είχε να κάνει με ζώα, χωρίς ωστόσο να έχει σχέση με κτηνιατρική (αν κανείς θεωρήσει ότι ο γεωπόνος για τα φυτά είναι ότι ο γιατρός για τον άννθρωπο). Επομένως βλέπουμε ότι η γεωπονία αντιμετωπίζεται κάπως περίεργα ως κάτι που έχει να κάνει με γη, περιβάλλον, βλάστηση και ότι περπατάει σε αυτήν. Με κάποια τέτοια λογική (ας φτιάξουμε ένα τμήμα που δεν θα είναι ξεκάθαρο τι βγαίνεις) δημιουργήθηκε θεωρώ αυτό που λες.

οι γεωπόνοι και οι τεχνολογοι γεωπόνοι φυτικής παραγωγής θελουμε δε θελουμε εμπλεκόμαστε με όλη τη βιόσφαιρα οπότε πρεπει να εχουμε γνώσεις χημείας, βιολογίας, γεωλογίας, μηχανικής (για κατασκευες, αρδευτικά/στραγγιστικά δίκτυα. αγροτικά μηχανήματα), φυσικής ατμόσφαιρας, φιολογικής γεωργίας, αειφορικής γεωργίας, να γνωρίζουμε για το περιβάλλον και την επίδραση μιας καλλιέργειας σε αυτο, να ξερουμε και λίγο λογιστική και μανατζμεντ, και μετα εξειδίκευση στο είδος καλλιέργειών που θέλει ο καθένας. η αρχιτεκτονική τοπίου επίσης εχει αρκετή σχεση με τις πολυτεχνικές σχολές. τωρα για ποιο λόγο συγχωνεύουν τμήματα με ορισμέν επαγγελματικά δικαιώματα και τα κανουν κατι αλλο που δεν ειναι ξεκαθαρο τι βγαίνεις και τι κανεις δεν εχω καταλάβει

Δημοσ.
Στις 25/4/2022 στις 10:54 ΜΜ, scd345 είπε

Καλησπέρα σας, 

  Το σημερινό θέμα αφορά τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στα πανεπιστήμια. Μία απ'αυτές είναι η ενοποίηση της σχολής μηχανικών περιβάλλοντος του πανεπιστημίου Πατρών με τις καινούργιες γεωπονικές σχολές που ιδρύθηκαν το 2019 σε μία σχολή με όνομα αειφορική γεωργία. Η σχολή μηχανικών περιβάλλοντος πριν το 2019  είχε το όνομα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων.  Στην σχολή μηχανικών περιβάλλοντος απονομεται intergated master και το ΤΕΕ τους έχει δώσει επαγγελματικά δικαιώματα μηχανικού περιβάλλοντος δηλαδή είναι πολυτεχνική σχολή. Η απορία μου είναι με ποια λογική ενοποιούνται δύο άσχετα τμήματα  μεταξύ τους δηλαδή δύο ή τρία τμήματα γεωπονικής με ένα τμήμα Πολυτεχνείου.

Παρακαλώ να παραθεσετε τις απόψεις μόνο επί του θέματος.

Επί του θέματος - είναι ψιλοτραγικό που σε μία υποτίθεται ελεύθερη αγορά (οκ λέμε και κανά ανέκδοτο), το κράτος έχει το μονοπώλιο στην τριτοβάθμια και βάζει κάποιους γραφειοκράτες να αποφασίζουν ποιες σχολές θα υπάρχουν, που θα λειτουργούν, πόσους εισακτέους θα έχουν κτλ

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, hln3 είπε

Επί του θέματος - είναι ψιλοτραγικό που σε μία υποτίθεται ελεύθερη αγορά (οκ λέμε και κανά ανέκδοτο), το κράτος έχει το μονοπώλιο στην τριτοβάθμια και βάζει κάποιους γραφειοκράτες να αποφασίζουν ποιες σχολές θα υπάρχουν, που θα λειτουργούν, πόσους εισακτέους θα έχουν κτλ

Φοβάμαι ότι στην Ελλάδα αν δεν είχε μονοπώλειο η πολιτεία, θα βγαζαν τα ΙΕΚ γιατρούς που δεν θα ξεραν που πανε τα 4 :P

  • Like 2
Δημοσ.
12 ώρες πριν, Gingerbread είπε

Φοβάμαι ότι στην Ελλάδα αν δεν είχε μονοπώλειο η πολιτεία, θα βγαζαν τα ΙΕΚ γιατρούς που δεν θα ξεραν που πανε τα 4 :P

Το μόνο θετικό είναι ολοκλήρωση της διαδικασίας απονομής intergated master στους αποφοίτους της αρχιτεκτονικής σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αυτό σημαίνει ότι δρομολογείται η ολοκλήρωση απονομής integrated master στους αποφοίτους πενταετούς φοίτησης σχολής. Σε εκκρεμότητα βρίσκονται 2 τμήματα στο πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας  είναι καινούργια τμήματα μηχανικών που ιδρύθηκαν το 2019, από 1 τμήμα στο ελμεπα , παδα , γεωπονικό, πανεπιστήμιο Ιωαννίνων , πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας. Συγκεκριμένα, στα τρία τελευταία πρόκειται για γεωπονικές σχολές. Επίσης, σε εκκρεμότητα βρίσκονται 4 τμήματα στο πανεπιστήμιο Πελλοπονήσου, 3 τμήματα στο πανεπιστήμιο Πατρών , 4 τμήματα στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και 11 τμήματα στο διπαε . Συνολικά 29 τμήματα χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τις ενδεχόμενες συγχωνεύσεις-καταργήσεις. Αυτά τα αναφέρω για να γίνει αντιληπτό ότι αν υλοποιηθεί η διαδικασία απονομής integrated master στους αποφοίτους των παραπάνω σχολών, θα είναι ανέφικτο η μετατροπή τους σε σχολές εφαρμοσμένων επιστημών που είναι τριετούς φοίτησης. Επιπλέον, αν στις τρεις γεωπονικές σχολές του Πανεπιστημίου Πατρών αποδοθεί integrated master τότε πιστεύω ότι δεν θα υλοποιηθεί η συγχώνευση με τους μηχανικούς περιβάλλοντος καθώς, θα ανοίγει ο δρόμος για την ισοτιμία με τις γεωπονικές σχολές του γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων γεωπόνου δηλαδή να εγγράφονται στο γεωτεχνικό επιμελητήριο Ελλάδας.

Δημοσ.
7 ώρες πριν, scd345 είπε

Το μόνο θετικό είναι ολοκλήρωση της διαδικασίας απονομής intergated master στους αποφοίτους της αρχιτεκτονικής σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αυτό σημαίνει ότι δρομολογείται η ολοκλήρωση απονομής integrated master στους αποφοίτους πενταετούς φοίτησης σχολής. Σε εκκρεμότητα βρίσκονται 2 τμήματα στο πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας  είναι καινούργια τμήματα μηχανικών που ιδρύθηκαν το 2019, από 1 τμήμα στο ελμεπα , παδα , γεωπονικό, πανεπιστήμιο Ιωαννίνων , πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας. Συγκεκριμένα, στα τρία τελευταία πρόκειται για γεωπονικές σχολές. Επίσης, σε εκκρεμότητα βρίσκονται 4 τμήματα στο πανεπιστήμιο Πελλοπονήσου, 3 τμήματα στο πανεπιστήμιο Πατρών , 4 τμήματα στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και 11 τμήματα στο διπαε . Συνολικά 29 τμήματα χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τις ενδεχόμενες συγχωνεύσεις-καταργήσεις. Αυτά τα αναφέρω για να γίνει αντιληπτό ότι αν υλοποιηθεί η διαδικασία απονομής integrated master στους αποφοίτους των παραπάνω σχολών, θα είναι ανέφικτο η μετατροπή τους σε σχολές εφαρμοσμένων επιστημών που είναι τριετούς φοίτησης. Επιπλέον, αν στις τρεις γεωπονικές σχολές του Πανεπιστημίου Πατρών αποδοθεί integrated master τότε πιστεύω ότι δεν θα υλοποιηθεί η συγχώνευση με τους μηχανικούς περιβάλλοντος καθώς, θα ανοίγει ο δρόμος για την ισοτιμία με τις γεωπονικές σχολές του γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων γεωπόνου δηλαδή να εγγράφονται στο γεωτεχνικό επιμελητήριο Ελλάδας.

Παράλληλα, καταργούν τμήματα στο διπαε γιατί είναι στο μόνο που δεν έχουν αποδοθεί integrated master. Κανονικά αυτό που θα έπρεπε να γίνει είναι η κατάργηση των τμημάτων που ιδρύθηκαν το 2019 εκτός της πανεπιστημιοποιησης των ΤΕΙ όπως έγινε και με τα τμήματα του 2020 ώστε, να μην διογκωθεί το φαινόμενο ανέργων αποφοίτων που γίνονται σερβιτόροι και λατζερηδες χωρίς να θεωρείται κάτι κακό. Εννοώντας ότι δεν θα απασχολούνται στο τομέα που σπούδασαν αλλά, σε άσχετους τομείς. Αντίθετα, το υπουργείο Παιδείας θέλει να δημιουργήσει σχολές εφαρμοσμένων επιστημών τριετούς φοίτησης στις οποίες προφανώς δεν μπορούν να ενταχθούν παδα, ελμεπα και παπελ καθώς, στα τμήματα αυτών των πανεπιστημίων έχουν αποδοθεί integrated master.  Άρα, στις σχολές εφαρμοσμένων επιστημών μπορούν να ενταχθούν μόνο οι σχολές του διπαε και οικονομικές σχολές  που ήταν ΤΕΙ και έγιναν αεί. Καταληκτικά, αντί να επιλύονται τα προβληματα απονομή integrated master και ισοτιμηση παλαιών με νέες σχολές και καθορισμός επαγγελματικών δικαιωμάτων δημιουργούνται ακόμα περισσότερα.

Δημοσ.

Διαφωνώ με το σκεπτικό των integrated master. Δηλαδή γιατί να μην επιλέξω εγώ που θα κάνω μαστερ και πρέπει με το έτσι θέλω να βγω με μαστερ; Και αν δεν υπάρχει κάποιος τομέας που με ενδιαφέρει;

Δημοσ.
17 ώρες πριν, Gingerbread είπε

Διαφωνώ με το σκεπτικό των integrated master. Δηλαδή γιατί να μην επιλέξω εγώ που θα κάνω μαστερ και πρέπει με το έτσι θέλω να βγω με μαστερ; Και αν δεν υπάρχει κάποιος τομέας που με ενδιαφέρει;

Tο integrated master αποδίδεται στους αποφοίτους μόνο πενταετούς φοίτησης σχολής δηλαδή πολυτεχνικών και γεωπονικών σχολών είναι διαφορετικό από το master που μπορεί να το κάνεις σε όποια σχολή θέλεις.

Δημοσ.
18 ώρες πριν, Gingerbread είπε

Διαφωνώ με το σκεπτικό των integrated master. Δηλαδή γιατί να μην επιλέξω εγώ που θα κάνω μαστερ και πρέπει με το έτσι θέλω να βγω με μαστερ; Και αν δεν υπάρχει κάποιος τομέας που με ενδιαφέρει;

μετα τη σχολή μπορεις να κανεις μαστερ στον τομέα που θες δε σε εμποδίζει κανεις. επειδη ομως ειναι 5ετης σχολή ακαδημαικα αναγνωρίζεται σαν μαστερ ωστε να μπορείς να κανεις απευθείας διδακτορικό, κατι που δεν ισχύει για τα 4ετους φοιτησης τμηματα που απευθείας σε διδακτορικό γινονται δεκτοί μονο σπανιες περιπτώσεις 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...