TERIS_KAR Δημοσ. 15 Απριλίου 2022 Δημοσ. 15 Απριλίου 2022 Έχω ένα παλιό αμάξι το opel astra 96 μοντέλο το GL αυτό από την μαμά φοράει ελαστικό 175/70/13 τα τελευταία χρόνια είδα ότι υπάρχει θέμα με αυτή την ακτίνα και πάει όλο και ποίο πολύ σε θυγατρικές εταιρείες να βγάζουν ελαστικά και όχι η μητρικές (θα μου πεις κάποιος και τι πειράζει) σκέφτηκα να βάλω,αν βρώ καλή ζάντα σε μεγαλύτερη ακτίνα και μετ/νη ...από τα πολλά πολλά βρήκα και μάλιστα από Όπελ 15αρα... οπότε ο λαστιχας με έβαλε τις ζάντες με ελαστικό 195/60/15 ... είδα από το λίγο ψάξε ότι αυτή η διάσταση είναι μεγαλύτερη αναλογικά από την μαμα σχεδόν 7% αυτό μας κάνει να έχουμε ποιο αργό ξεκίνημα ένα πού είναι ποίο φαρδύ και ένα πιο μεγάλη ρόδα... Απο την άλλη έχουμε να κερδίζουμε- κλέβει λίγα χιλιόμετρα τελική από το κοντέρ ενώ δλδ θα λέει ότι πάω με 100 εγώ θα πάω σχεδόν 107...από την μαμά το βιβλίο εκ των υστέρων είδα ότι λέει σε χειμωνιάτικη διάσταση σε 195 πας 55/15R... είδα ότι για να έχω κάπως σωστή αναλογία με το κοντέρ και γενικώς πρέπει να πάω στο 195/50/15... Για να μην πολύ λόγο ,αν και θα το δω στην πράξη γιατί τώρα το έκανα αυτό το επιχείρημα το ερώτημα μου είναι το εξής αν ξέρει κάποιος, ξέρουμε ότι όσο ποίο φαρδύ το λάστιχο τόσο παραπάνω κατανάλωση τι γίνεται όμως όταν η διάμετρος είναι μεγαλύτερη κατά 7 %(περίπου) χάνουμε η κερδίζουμε σε καύσιμα σε χρήση κυρίως περιφερειακούς δρόμους και εκτός πόλεων...?!?!?και τέλος να πω ότι το χειμώνα βάζω χειμωνιάτικα στις μαμά ζάντες... ευχαριστώ!!!
dpolal Δημοσ. 15 Απριλίου 2022 Δημοσ. 15 Απριλίου 2022 Τί να κερδίσεις ακριβώς ;;; Σε κάθε περίπτωση θα έχεις μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου σε αντίθεση με λίγο καλύτερο κράτημα και οδηγική συμπεριφορά. 1
NikosKallithea Δημοσ. 15 Απριλίου 2022 Δημοσ. 15 Απριλίου 2022 Την συνολικη διαμετρο, ζαντα λάστιχο, δεν πρέπει να την πειράζουμε αλλαζουν ολα στο αυτοκινητο ακομα και τα χλμ που διανύει και το κοντερ. Αυτο που αλλάζουμε ειναι το φάρδος των ελαστικών και αυτο αυξάνει αρκετά την κατανάλωση αλλα και την καταπόνηση στο τιμόνι. Υπαρχουν calculators στο ιντερνετ που σου λενε τι ζαντα και τι λαστιχο να βάλεις αντίστοιχα για να μην αλλάξει η διάμετρος Βεβαια να ξερεις και αυτο, οσο πιο χαμηλο το προφιλ του ελαστικού τοσο πιο ακριβό ειναι, και αυτο που χανεις τελικά κατά πολύ ειναι η άνεση ...κλπ 1
TERIS_KAR Δημοσ. 15 Απριλίου 2022 Μέλος Δημοσ. 15 Απριλίου 2022 Ευχαριστώ για την απάντηση, αλλά αυτό θέλω να μάθω αν με μεγαλύτερη διάμετρο ρόδας έχω μεγαλύτερη η μικρότερη κατανάλωση Νίκο ευχαριστώ για την απάντηση δεν ήμουν και πολύ υπέρ με όλο αυτό το θέμα...από τα ελάχιστα που ξέρω συμφωνώ μαζί σου από όσο ξέρω δεν πειράζουμε την διάμετρο της ρόδας αλλά από το ψάξε ψάξε είδα ότι τελικα έγινε και αυτό έχουμε από την μια "καταπόνηση" από το φάρδος έχουμε και από την διάμετρο.. απλά θέλω να ξέρω αν η κατανάλωση θα γίνει χειρότερη η όχι από την μεγαλύτερη διάμετρο της ρόδας.
unforgiven Δημοσ. 15 Απριλίου 2022 Δημοσ. 15 Απριλίου 2022 6 λεπτά πριν, TERIS_KAR είπε Ευχαριστώ για την απάντηση, αλλά αυτό θέλω να μάθω αν με μεγαλύτερη διάμετρο ρόδας έχω μεγαλύτερη η μικρότερη κατανάλωση Νίκο ευχαριστώ για την απάντηση δεν ήμουν και πολύ υπέρ με όλο αυτό το θέμα...από τα ελάχιστα που ξέρω συμφωνώ μαζί σου από όσο ξέρω δεν πειράζουμε την διάμετρο της ρόδας αλλά από το ψάξε ψάξε είδα ότι τελικα έγινε και αυτό έχουμε από την μια "καταπόνηση" από το φάρδος έχουμε και από την διάμετρο.. απλά θέλω να ξέρω αν η κατανάλωση θα γίνει χειρότερη η όχι από την μεγαλύτερη διάμετρο της ρόδας. Αν αλλάξεις την διάμετρο του τροχού, μεγαλώνεις την τελική σχέση μετάδοσης. Αυτό σημαίνει, μικρότερη επιτάχυνση, μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, πιο αραιές σχέσεις στο κιβώτιο, με διόλου απίθανο να χαλάσεις την τελική αίσθηση του αυτοκινήτου. Προσωπικά, και 50% σε καύσιμο να κέρδιζα, δεν θα το έκανα αυτό στο αμάξι μου.
TERIS_KAR Δημοσ. 15 Απριλίου 2022 Μέλος Δημοσ. 15 Απριλίου 2022 Όντως έχει αλλάξει η όλη αίσθηση του αμαξιού πρώτον μόνο που κατέβηκα από το 70 στο 60 προφίλ είδα διαφορα στις μικρο λακούβες και ανωμαλίες του δρόμου που να κατέβω και άλλο για να έχω την σχέση ένα προς ένα,στην διαμετρο τις ροδας..μετα οντως αισθητα νοιωθω ποιο βαρη και αργο το αμαξι στο ξεκινημα ...δινω παρα πανω γκαζι για να ξεκινησω σαν να εχω τουλαχιστον ενα επιβατη εξτρα....
Haldol Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 (επεξεργασμένο) Μπορείς να πας σε 185/60R14. Έχει πολύ μικρή διαφορά απ' το μαμά, ενώ είναι κοινή διάσταση ( βρίσκεις εύκολα ). Η διαφορά είναι < 0.5 %. EDIT: Α, το 'χεις κάνει ήδη... γράψε άκυρο Επεξ/σία 18 Απριλίου 2022 από Haldol
liakinen Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 Ascona C (1987) 1.6 φοράω χειμερινά 175/70/13 (κανονικά ήθελε 185) και καλοκαιρινά 195/50/15 (κανονικά το προφίλ έπρεπε να είναι 55) 20 χρόνια τώρα. Διαφορές: με την μικρή ζάντα ευκολότερο τιμόνι μέσα στην πόλη και στο παρκάρισμα (δεν έχει υδραυλικό το αμάξι), μικρότερη κατανάλωση αλλά μιλάμε για περίπου 3€ στο γέμισμα (61 λίτρα παίρνει αλλά δεν το αφήνω να πέσει πολύ, συνήθως βάζω 41 - 42). Τέλος περισσότερη άνεση εξαιτίας του μεγάλου προφίλ (70). Με τα φαρδιά τώρα: καλύτερα σε στροφές και γενικότερα σε καμπές με ταχύτητα, καλύτερα φρένα, ομορφότερο το αμάξι. Και στις δύο περιπτώσεις χάνω στο κοντέρ αλλά άνευ σημασίας απόκλιση του στυλ γράφει 100 ενώ πάω 98 ή 102. Τέλος τα 13αρια ήταν αισθητά φθηνότερα, τώρα όπως έγιναν τα πράγματα δεν ξέρω.
alex84 Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 Στις 15/4/2022 στις 6:08 ΜΜ, unforgiven είπε Αν αλλάξεις την διάμετρο του τροχού, μεγαλώνεις την τελική σχέση μετάδοσης. Αυτό σημαίνει, μικρότερη επιτάχυνση, μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, πιο αραιές σχέσεις στο κιβώτιο, με διόλου απίθανο να χαλάσεις την τελική αίσθηση του αυτοκινήτου. Προσωπικά, και 50% σε καύσιμο να κέρδιζα, δεν θα το έκανα αυτό στο αμάξι μου. Εγώ θα το έκανα για 50% 😁
Black Demis Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 το να πας απο πχ 185/55 σε 195/50 οκ το δεχομαι (ελάχιστη διαφορα αν και ακομη και εκει υπάρχει διαφορα στα καύσιμα ) αλλα απο 175 στα 195 ειδικα αν μεγαλώσει η ζαντα και σαν συνέπεια βάρος.... θα σέρνεσαι και θα τρως βενζίνη να μην πω πως θα εισαι απο 70 σε 50 αρι σε καθς λακουβα θα ακους την σπονδιλικη να χτυπαει τον εγγεφαλο
liakinen Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 6 λεπτά πριν, Black Demis είπε το να πας απο πχ 185/55 σε 195/50 οκ το δεχομαι (ελάχιστη διαφορα αν και ακομη και εκει υπάρχει διαφορα στα καύσιμα ) αλλα απο 175 στα 195 ειδικα αν μεγαλώσει η ζαντα και σαν συνέπεια βάρος.... θα σέρνεσαι και θα τρως βενζίνη να μην πω πως θα εισαι απο 70 σε 50 αρι σε καθς λακουβα θα ακους την σπονδιλικη να χτυπαει τον εγγεφαλο Δεν είναι τραγικές οι διαφορές το κάνω 20 χρόνια τώρα. Δες λίγα post παραπάνω.
Black Demis Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 12 λεπτά πριν, liakinen είπε Δεν είναι τραγικές οι διαφορές το κάνω 20 χρόνια τώρα. Δες λίγα post παραπάνω. αν ειναι πολλά άλογα δεν ειναι αν ειναι λίγα το καταλαβαίνεις έντονα εδώ από 205 στα 215 πήγαμε ένα αμάξι με 115 άλογα και το καταλάβαμε ότι σέρνεται παραπάνω
liakinen Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 Δημοσ. 18 Απριλίου 2022 75 άλογα είναι και οι διαφορές είναι μικρές. 20 χρόνια και βάλε γίνεται αυτό στο συγκεκριμένο αμάξι. Υπάρχουν αλλά τραγικές δεν είναι με την καμία.
Joshua21 Δημοσ. 19 Απριλίου 2022 Δημοσ. 19 Απριλίου 2022 11 ώρες πριν, liakinen είπε 75 άλογα είναι και οι διαφορές είναι μικρές. 20 χρόνια και βάλε γίνεται αυτό στο συγκεκριμένο αμάξι. Υπάρχουν αλλά τραγικές δεν είναι με την καμία. Τα άλογα από μόνα τους δεν λένε κάτι, για να κρίνεις αν είναι πολλά ή λίγα πρέπει να λάβεις υπόψιν και το βάρος του αυτοκινήτου. Πχ 75 άλογα είναι το δικό σου που ζυγίζει κάτι λιγότερο από 1.000kg, 75 επίσης είναι και το Vectra B 1,6 που ζυγίζει 1.170kg. Και δεν είναι μόνο θέμα αναλογίας κιλών ανά ίππο, σημαντικό ρόλο παίζει και η κλιμάκωση των σχέσεων στο κιβώτιο, και το πως αποδίδει ο κινητήρας (καμπύλη ροπής, ελαστικότητα, κτλ). Στο δικό σου όντως η διαφορά μπορεί να είναι μικρή, αυτό όμως δεν σημαίνει απαραίτητα πως θα είναι μικρή σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο βάλεις λάστιχα δυο νούμερα πιο πλατιά. 3
liakinen Δημοσ. 19 Απριλίου 2022 Δημοσ. 19 Απριλίου 2022 38 λεπτά πριν, Joshua21 είπε Τα άλογα από μόνα τους δεν λένε κάτι, για να κρίνεις αν είναι πολλά ή λίγα πρέπει να λάβεις υπόψιν και το βάρος του αυτοκινήτου. Πχ 75 άλογα είναι το δικό σου που ζυγίζει κάτι λιγότερο από 1.000kg, 75 επίσης είναι και το Vectra B 1,6 που ζυγίζει 1.170kg. Και δεν είναι μόνο θέμα αναλογίας κιλών ανά ίππο, σημαντικό ρόλο παίζει και η κλιμάκωση των σχέσεων στο κιβώτιο, και το πως αποδίδει ο κινητήρας (καμπύλη ροπής, ελαστικότητα, κτλ). Στο δικό σου όντως η διαφορά μπορεί να είναι μικρή, αυτό όμως δεν σημαίνει απαραίτητα πως θα είναι μικρή σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο βάλεις λάστιχα δυο νούμερα πιο πλατιά. Συμφωνώ σε όλα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα