nchatz Δημοσ. 1 Απριλίου 2022 Δημοσ. 1 Απριλίου 2022 Η Airbus, έχοντας δηλώσει πως έως το 2030 επιθυμεί τα αεροσκάφη της να κινούνται μονάχα με οργανικό καύσιμο, προέβη σε δοκιμές με το πρωτότυπο Airbus A380. Εξόπλισε το αεροσκάφος της με βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (“SAF”, sustainable aviation fuel), το οποίο αποτελούταν από μαγειρικό λάδι, λίπη, απόβλητα και μη βρώσιμα φυτά κάνοντάς το 100% οργανικό. Για τη δοκιμή, το Airbus A380 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Blagnac στην Τουλούζη και προσγειώθηκε στη Nice, μια πτήση που διήρκησε περίπου 3 ώρες, για την οποία χρησιμοποιήθηκε 100% βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο. Ένα τέτοιου είδους καύσιμο είναι σχεδιασμένο για να μειώνονται οι εκπομπές βλαβερού διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα κατά έως και 80%. Η εταιρεία έκανε και πέρυσι παρόμοιες δοκιμές, εξοπλίζοντας ένα Airbus A350 και ένα Airbus A319 Neo με SAF από διαφορετικούς παρόχους με διαφορετική σύσταση. Γνωστοποιήθηκε επίσης πως η εταιρεία προμηθεύτηκε με 2 εκατομμύρια γαλόνια βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου για να χρησιμοποιήσει στα αεροσκάφη της. Αυτή τη στιγμή, η Airbus φέρει πιστοποίηση που αναφέρει ότι τα αεροσκάφη της μπορούν να χρησιμοποιούν ένα μίγμα καυσίμου αποτελούμενο από 50% οργανικό καύσιμο και 50% κηροζίνη. Στόχος της εταιρείας είναι να κάνει στροφή στο 100% οργανικό καύσιμο έως το 2030, ενώ η βιομηχανία γενικότερα σκοπεύει να κάνει τη μετάβαση έως το 2050. Το Airbus A380 χρησιμοποίησε κινητήρες Rolls-Royce Trent 900, με τη δεύτερη να δηλώνει πως οι κινητήρες της ίσως είναι σε θέση να μπορούν να λειτουργούν εξ ολοκλήρου με SAF από το 2023 και μετά οπότε η παρούσα δοκιμή ήταν άκρως ενδιαφέρουσα και σημαντική για το μέλλον των αεροπορικών και της βιομηχανίας. Τα βιώσιμα καύσιμα είναι αρκετά πιο ακριβά για τις εταιρείες από την παραδοσιακή κηροζίνη, ωστόσο, οπότε πέρα από την καλοδεχούμενη υλοποίηση που θα ωφελήσει το περιβάλλον, εκκρεμεί να δούμε πώς θα επηρεαστούν οι τιμές των εισιτηρίων για τους επιβάτες. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
stormoffire Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Και τα όργανά του λειτουργούσανε κανονικά!!!
umbrella co. Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 ''Τα βιώσιμα καύσιμα είναι αρκετά πιο ακριβά για τις εταιρείες από την παραδοσιακή κηροζίνη, ωστόσο, οπότε πέρα από την καλοδεχούμενη υλοποίηση που θα ωφελήσει το περιβάλλον, εκκρεμεί να δούμε πώς θα επηρεαστούν οι τιμές των εισιτηρίων για τους επιβάτες'' Aκριβως αυτος ο παραγοντας θα καθορισει το μελλον των οργανικων καυσιμων, και τιποτα αλλο. Θα παει περιπατο η προστασια του περιβαλλοντος εαν τα εισιτηρια γινουν απλησιαστα. 2 1
Επισκέπτης Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δεν ξέρω αν χρησιμοποιούν άλλη τεχνολογία, αλλά σε εταιρία διανομής με 90 σύγχρονα φορτηγά που χρησιμοποιούσε βιοκαύσιμο, μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο βούλωσαν όλα τα μπέκ και καταστράφηκαν τα τούρμπο των κινητήρων. Άσε που η ιδιόκτητη δεξαμενή των καυσίμων ήθελε κάθε μήνα καθάρισμα από τα υπολείμματα στον πάτο της....😩
james01gr Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Επειδή με τον πόλεμο στην Ουκρανία βγαίνουν στην επιφάνεια προβλήματα. Όπως το γεγονός πως η Ελλάδα μπορεί να καλύψει την ζήτηση σε ηλιέλαιο από την εγχώρια παραγωγή σε ηλιοσπορο όμως η πλειοψηφία των καλλιεργειών αυτών πάει για βιοκαύσιμα. 7
Επισκέπτης Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 4 λεπτά πριν, aggelis6 είπε Δεν ξέρω αν χρησιμοποιούν άλλη τεχνολογία, αλλά σε εταιρία διανομής με 90 σύγχρονα φορτηγά που χρησιμοποιούσε βιοκαύσιμο, μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο βούλωσαν όλα τα μπέκ και καταστράφηκαν τα τούρμπο των κινητήρων. Άσε που η ιδιόκτητη δεξαμενή των καυσίμων ήθελε κάθε μήνα καθάρισμα από τα υπολείμματα στον πάτο της....😩 Ε, προφανως στην αρχη θα υπαρξουνε παιδικες ασθενειες. Οσο προχωραει η τεχνολογια αυτα θα εκλειψουν. θεωρω οτι δεν εγκαταλειψουνε το θεμα επειδη βουλωνανε τα μπεκ ή βρωμιζε η δεξαμενη.
Comic maniak Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Welcome change. Πολύ καλό για αρχή, ευελπιστούμε για θετικές εξελίξεις. 2
hyperspaced Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δεν υπάρχει πιο ωραίο πράγμα από το το να περνάει το αεροπλάνο από πάνω σου και να μυρίζει σαν τηγανιτές πατάτες... 2 1
me00016 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 (επεξεργασμένο) Το άρθρο μπορεί να διαβαστεί σε συνδυασμό με την εμπορική αποτυχία των Α380 και τo SAF. Η Airbus προσπαθεί να κρατήσει αυτά τα μεγαθήρια ενεργά με εναλλακτικούς τρόπους (SAF, υδρογόνο) καθώς έχει επενδύσει την ύπαρξή της πάνω τους! Από την άλλη το SAF διαφοροποιείται αρκετά από τον μη-βιώσιμο τρόπο παραγωγής του βιοντήζελ καθώς θα πιστοποιείται ως τέτοιο αν οι πηγές του δεν είναι έλαια από καλλιέργειες, αλλά άχρηστη βιομάζα. Είναι ωραίο σενάριο, ίσως πολύ καλό για να είναι αληθινό, χρειάζεται σίγουρα οικονομία κλίμακας για να φθάσει η τιμή του καυσίμου σε λογικά επίπεδα, θα σπρώξει αρκετά και η πολιτική των χωρών που ανεβάζουν ρήτρες και πρόστιμα για το περιβάλλον και τα ορυκτά καύσιμα. Ιδίως τα HAE που "καίνε" την Airbus. Θα δούμε. Επεξ/σία 3 Απριλίου 2022 από me00016 4
Jake07 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 29 λεπτά πριν, umbrella co. είπε εκκρεμεί να δούμε πώς θα επηρεαστούν οι τιμές των εισιτηρίων για τους επιβάτες'' Νομιζω ότι αν απλά μετακυλιστει το κόστος του καυσίμου, θα δούμε αυξήσεις αλλά όχι να γίνουν απλησιαστα. Τώρα αν με αυτό βρουν ευκαιρία και αυξηθούν και όλοι οι φόροι αεροδρομιων που ανεβάζουν τις τιμές στο θεο τότε ναι θα έχουμε πρόβλημα.
stivaks72 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 «Ένα Airbus A380 πέταξε για 3 ώρες με 100% οργανικό καύσιμο» Και μετά έπεσε;
nikcrf Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 https://www.kathimerini.gr/economy/561717202/elliniko-to-proto-dexamenoploio-me-dynatotita-na-chrisimopoiei-os-kaysimo-ammonia/ Με αμμωνία. Πιστεύω το μέλλον δεν είναι με ηλεκτρικά αμάξια, απλώς τώρα είναι ενα ψάξιμο μετάβασης απο το πετρέλαιο σε άλλη μορφή ενέργειας για την μετακίνηση. 2
Ntinaras Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Οταν το διαβασα νομιζα οτι ηταν τρολια πρωταπριλιας. Βεβαια ακομα δεν εχω πεισθει πως ειναι αληθεια... 1
makis269 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 από τα σουβλατζίδικα να πάρουν το λάδι που έχει τηγανίσει δέκα τόνους πατάτα και μετά σου λέω ................. ούτε drone δεν πετάει με αυτό το λάδι.
james01gr Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 Δημοσ. 3 Απριλίου 2022 56 λεπτά πριν, nikcrf είπε https://www.kathimerini.gr/economy/561717202/elliniko-to-proto-dexamenoploio-me-dynatotita-na-chrisimopoiei-os-kaysimo-ammonia/ Με αμμωνία. Πιστεύω το μέλλον δεν είναι με ηλεκτρικά αμάξια, απλώς τώρα είναι ενα ψάξιμο μετάβασης απο το πετρέλαιο σε άλλη μορφή ενέργειας για την μετακίνηση. Η αμμωνία δυστυχώς απελευθερωνει νιτρικά που είναι επικινδυνα
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα