Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Φιλοσοφικό το ερώτημα. Περισσότερο για κουβέντα.

Έχεις μια μηχανή. Την καλύτερη που ενδεχομένως μπορούσες να αγοράσεις. Δεν υστερεί πουθενά. Κάνει τα πάντα σωστά και αν έχεις την εμπειρία την δουλεύεις manual ή και ημιαυτόματα και βγάζεις ωραίες φώτο, αν δεν έχεις την εμπειρία την βάζεις στο αυτόματο και πάλι τραβάει ωραίες φώτο. 

Παρόλα αυτά νιώθεις πως δεν σου κάθεται στο χέρι, στον χειρισμό, στον τρόπο των μενού, στο πως κάνει τα πράγματα. Στο πως αποδίδει αυτό που βλέπεις. Φτάνεις να κοιτάς όχι απαραίτητα μπροστά, σε καλύτερο μοντέλο, ακριβότερο, με πιο πολλά megapixel, αλλά πίσω. Σε παλιότερο μοντέλο που τυχόν είχες και σε βόλευε περισσότερο και ας είχε τα μισά megapixel.

Είναι θέμα νοσταλγίας; Είναι θέμα εργονομίας; Το παθαίνετε και αν ναι, τι κάνετε; Αλλάζετε μοντέλο ή υπομένετε την επιλογή σας;

  • Like 3
  • Απαντ. 37
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Θελει σίγουρα ενα εξαμηνο - χρονο για εμένα να εξοικειωθω με την μηχανή, ειδικά μετά από αλλαγή brand.

Άλλο ένα θέμα ειναι και οι φακοί  ειδικά για focal lengths που δεν έχεις δουλέψει, θέλουν και αυτοί χρονο/χρόνια να τους "μαθεις"

 

Θα ειχε ενδιαφέρον να μας πεις και συγκεκριμένα προβληματακια που αντιμετωπίζεις . 

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ίσως είναι και θέμα επιπέδου χρήστη.

Εννοώντας πως για έναν ερασιτέχνη όπως οι περισσότεροι, ανάμεσα τους και εγώ, είναι πολύ σημαντικό να με ευχαριστεί η μηχανή και οι φακοί που χειρίζομαι. Όχι μόνο επειδή "πρέπει να βγάλουν τα λεφτά τους" μέσω χρήσης αφού λογικά κέρδος δε θα δούμε κάποια στιγμή, αλλά κυρίως επειδή αφιερώνουμε χρόνο με σκοπό την ευχαρίστηση από την ενασχόληση μας με τη φωτογραφία. Προσωπικά δε θα έμενα σε ένα σύστημα που αμφιβάλλω για αυτό βάσει του παραπάνω σκεπτικού. 

Αντίθετα για έναν επαγγελματία ίσως είναι λιγότερο σημαντικό να είναι απόλυτα ευχαριστημένος με το εργαλείο του (δεν εννοώ να μην είναι σε θέση να τη χειριστεί γιατί τότε υπάρχουν αρνητικές επαγγελματικές επιπτώσεις). Με την έννοια πως ίσως να τον εκνευρίζουν κάποια πράγματα στο μενού π.χ. αλλά να είναι τέτοιο το αποτέλεσμα εικόνας που είναι μάλλον το ζητούμενο για τους επαγγελματίες που να είναι σε θέση να παραμερίζει κάποια αρνητικά όπως μενού και εργονομία αφού κάποια άλλη μηχανή - σύστημα δεν του δίνει το ζητούμενο αποτέλεσμα εικόνας και ας είναι πιο χρηστική. 

Προσωπική γνώμη πάντα καθώς ούτε επαγγελματίας είμαι, ούτε έχω μιλήσει ποτέ με κάποιον επαγγελματία. Μπορεί να είναι εξίσου σημαντικό για εκείνους ώστε να είναι σε θέση να παράγουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.  

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 3
Δημοσ.

Έχοντας εξασκήσει το άθλημα 15 χρόνια, από φοιτητής, έχω αρκετές κάμερες, κι έχω δοκιμάσει ακόμη περισσότερες.

Η εργονομία της Lumix G9 είναι τέτοια, που πολλές φορές τη χρησιμοποιώ αντί για άλλες, πολύ καλύτερες μηχανές, επειδή με ευχαριστεί. Ακόμη και οι πιο περίπλοκες ρυθμίσεις και δυνατότητες χρησιμοποιούνται εξαιρετικά εύκολα, σχεδόν αυτόματα, επιτρέποντας να συγκεντρωθείς στη δημιουργία. Επειδή την τελευταία 10ετία και βάλε, ουσιαστικά κακές κάμερες δε βγαίνουν, θεωρώ επίσης εξαιρετικά σημαντικό "να σε βολεύει" η κάμερα.

  • Like 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχεις τρελαθεί για αλλαγή εσυ και ψάχνεις αφορμές από εδώ και από εκεί… :P

Φυσικά το λέω χαριτολογώντας και φυσικά καλά κανείς και το ψάχνεις. 
 

Για μένα η μηχανή σου είναι μια χαρά αλλά αν κάτι σου ξυνίζει άλλαξε τη, μην το σκέφτεσαι, με κάποια που θα ψάξεις καλά ότι σε καλύπτει σε αυτά που θες να παρεις από αυτή και θα την πιάσεις στα χέρια σου, θα δεις την εργονομία της και θα σου κουμπώσει καλά στο κράτημα αλλά και γενικά στο μυαλό! 
 

Οπως λέει ο φιλος dVardela από πάνω, το να σου κάθεται καλά μια μηχανή και να σε κάνει πιο δημιουργικό και χαρούμενο όταν την λειτουργείς είναι το σημαντικότερο.

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Φιλμάτη Canon EOS 100. Μου καθόταν μια χαρά. Παλιότερα φιλμάτη Nikon F2. Επίσης μου καθόταν μια χαρά. Οι κόμπακτ και bridge που χρησιμοποίησα μεταξύ 2006 και 2014, δεν μου έκατσε καμία, τις μισούσα όλες, ήταν χάλια. Η D610 μια χαρά. Και η φιλμάτη Canon T70 , πολύ ευχάριστη . 

Επεξ/σία από Dr_73
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, highpriest είπε

Φιλοσοφικό το ερώτημα. Περισσότερο για κουβέντα.

Έχεις μια μηχανή. Την καλύτερη που ενδεχομένως μπορούσες να αγοράσεις. Δεν υστερεί πουθενά. Κάνει τα πάντα σωστά και αν έχεις την εμπειρία την δουλεύεις manual ή και ημιαυτόματα και βγάζεις ωραίες φώτο, αν δεν έχεις την εμπειρία την βάζεις στο αυτόματο και πάλι τραβάει ωραίες φώτο. 

Παρόλα αυτά νιώθεις πως δεν σου κάθεται στο χέρι, στον χειρισμό, στον τρόπο των μενού, στο πως κάνει τα πράγματα. Στο πως αποδίδει αυτό που βλέπεις. Φτάνεις να κοιτάς όχι απαραίτητα μπροστά, σε καλύτερο μοντέλο, ακριβότερο, με πιο πολλά megapixel, αλλά πίσω. Σε παλιότερο μοντέλο που τυχόν είχες και σε βόλευε περισσότερο και ας είχε τα μισά megapixel.

Είναι θέμα νοσταλγίας; Είναι θέμα εργονομίας; Το παθαίνετε και αν ναι, τι κάνετε; Αλλάζετε μοντέλο ή υπομένετε την επιλογή σας;

    Σωστά το ξεκίνησες κι' αν αφήσουμε στην άκρη αυτά που θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν το ερώτημα ( αναζήτηση για το Άγιο Δισκοπότηρο ) ως φιλοσοφικού η άλλου , θα απαντήσουμε ΝΑΙ υπάρχει περίπτωση να πέσεις σε ασυμφωνία χαρακτήρων μεταξύ υλικού και χρήστη αλλά και επιστροφής σε υλικό που είχες χρησιμοποιήσει παλιότερα .

   Για το ζήτημα της εξοικείωσης , απαιτείται χρόνος αρκετός , διότι δεν μπορεί με έναν μόνο φακό να βγάλεις συμπεράσματα για ένα σώμα αν σου ταιριάζει , αν αποδίδει κλπ . ΠΧ μια Nikon D610 ( πόντος 🤣 ) βροντάει και αστράφτει αν της φορέσεις τον e - series 50 f/1.8 , ενώ είναι πιάτο χλιαρό με έναν af 28 - 85 f/3.5 - 4.5 . Ομοίως μία Olympus omd em10 είναι άχρουσα , άοσμη και άγευστη , από όλες τις μπάντες . Πολλές φορές φταίει και η πληθώρα των κινήσεων , ελέω τεχνολογίας , όπου πρέπει να αποκτήσεις ικανότητες μαϊμούς για να απομνημονεύεις αλληλουχίες κινήσεων και να πατάς τρείς φορές αυτό και πέντε κάποιο άλλο για να αλλάξεις μία ρύθμιση , διότι απλά δεν καταστάλαξες σε τι ακριβώς σε εξυπηρετεί το fn ώστε να κάνεις το κατάλληλο assign . Ούτε μπορεί να γνωρίζεις από πριν ότι τα χειριστήρια στο πίσω μέρος είναι τόσο στριμωγμένα , που δεν μπορείς να πατήσεις αυτό που ζητάς . 

  Υπάρχουν βέβαια και ευτυχήματα , όπου στην πίσω πλευρά η ύπαρξη touch screen απογειώνει την αίσθηση , όταν ανακαλύπτεις ότι εξαιτίας της μικρής επιφάνειας της πλάτης , παρόλαυτα μπορείς να χειρίζεσαι διάφορες λειτουργίες , πατώντας απευθείας με την μύτη σου αντί με τα δάχτυλα σου . Φυσικά αφού εκπαιδεύσεις κατάλληλα την μύτη σου . 

  Ναι , υπάρχουν περιπτώσεις όπου γυρίζεις σε δοκιμασμένες λύσεις και συνταγές , δεν είναι παλιμπαιδισμός η περίπτωση ( βλέπε Olympus e - 420 ) ούτε αστάθεια χαρακτήρα , αφού γνωρίζεις ΠΛΕΟΝ , τι χρειάζεσαι και τι πρέπει να περιμένεις συν πλην κάποια πράγματα . Αν σου δώσουν μία Olympus e - pl1 και πας να την πιάσεις με τον κλασσικό τρόπο με ένα η δύο χέρια δλδ , θα σαλτάρεις διότι στην δεξιά πλευρά εκεί που πάει να πιάσει το χέρι σου , βρίσκονται σχεδόν όλα τα χειριστήρια και θα είναι απίστευτο να μην πατήσεις κάτι άθελα σου . Αν όμως την κρατήσεις αντίθετα , με το αριστερό χέρι από τον φακό ......... πράγμα που εκ πρώτης όψεως δεν θα μπορούσες να γνωρίζεις , αν δλδ δεν περάσει χρόνος εξοικείωσης . Ούτε θα μπορούσες να γνωρίζεις πόσο μεταμορφώνεται αν της φορέσεις τον 19αρη f/2.8 DN της Sigma , ομοίως και σε πολλές περιπτώσεις πόσο καλύτερα γίνονται κάποια πράγματα με έναν prime , αντί ενός ζουμ σε μορφή κιτ η άλλου παρόμοιου . Έτσι διάβαζα πόσο καλή είναι μία Nikon D7000 , μέχρι που την χρησιμοποίησα ......... όλοι έλεγαν πόσο καλή είναι ! Κι' έτσι την παράτησα και ξαναγύρισα στην εξαιρετική Camedia C - 5050 συν ...... πλην ...... κάποιες μικρολεπτομέρειες .

  Η διαδικασία όπως σωστά την ξεκίνησες να συζητάς ονομάζεται through trial and error . Δεν είναι θέμα νοσταλγίας , είναι θέμα πρακτικής .

  Επισυνάπτεται δείγμα συνολακίου προς διερεύνηση ........ του καλύτερου , καταλληλότερου ........ ο Kaleinar 100 f/2.8 επάνω σε μία Olympus e - pl1 ....... για να καλύψουμε και την περίπτωση όπου ξαναγυρνάς πίσω σ' αυτό που ήξερες ότι λειτουργεί για σένα ........ 

sketch-1648954818505.jpg

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, babisskg είπε

    Σωστά το ξεκίνησες κι' αν αφήσουμε στην άκρη αυτά που θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν το ερώτημα ( αναζήτηση για το Άγιο Δισκοπότηρο ) ως φιλοσοφικού η άλλου , θα απαντήσουμε ΝΑΙ υπάρχει περίπτωση να πέσεις σε ασυμφωνία χαρακτήρων μεταξύ υλικού και χρήστη αλλά και επιστροφής σε υλικό που είχες χρησιμοποιήσει παλιότερα .

   Για το ζήτημα της εξοικείωσης , απαιτείται χρόνος αρκετός , διότι δεν μπορεί με έναν μόνο φακό να βγάλεις συμπεράσματα για ένα σώμα αν σου ταιριάζει , αν αποδίδει κλπ . ΠΧ μια Nikon D610 ( πόντος 🤣 ) βροντάει και αστράφτει αν της φορέσεις τον e - series 50 f/1.8 , ενώ είναι πιάτο χλιαρό με έναν af 28 - 85 f/3.5 - 4.5 . Ομοίως μία Olympus omd em10 είναι άχρουσα , άοσμη και άγευστη , από όλες τις μπάντες . Πολλές φορές φταίει και η πληθώρα των κινήσεων , ελέω τεχνολογίας , όπου πρέπει να αποκτήσεις ικανότητες μαϊμούς για να απομνημονεύεις αλληλουχίες κινήσεων και να πατάς τρείς φορές αυτό και πέντε κάποιο άλλο για να αλλάξεις μία ρύθμιση , διότι απλά δεν καταστάλαξες σε τι ακριβώς σε εξυπηρετεί το fn ώστε να κάνεις το κατάλληλο assign . Ούτε μπορεί να γνωρίζεις από πριν ότι τα χειριστήρια στο πίσω μέρος είναι τόσο στριμωγμένα , που δεν μπορείς να πατήσεις αυτό που ζητάς . 

  Υπάρχουν βέβαια και ευτυχήματα , όπου στην πίσω πλευρά η ύπαρξη touch screen απογειώνει την αίσθηση , όταν ανακαλύπτεις ότι εξαιτίας της μικρής επιφάνειας της πλάτης , παρόλαυτα μπορείς να χειρίζεσαι διάφορες λειτουργίες , πατώντας απευθείας με την μύτη σου αντί με τα δάχτυλα σου . Φυσικά αφού εκπαιδεύσεις κατάλληλα την μύτη σου . 

  Ναι , υπάρχουν περιπτώσεις όπου γυρίζεις σε δοκιμασμένες λύσεις και συνταγές , δεν είναι παλιμπαιδισμός η περίπτωση ( βλέπε Olympus e - 420 ) ούτε αστάθεια χαρακτήρα , αφού γνωρίζεις ΠΛΕΟΝ , τι χρειάζεσαι και τι πρέπει να περιμένεις συν πλην κάποια πράγματα . Αν σου δώσουν μία Olympus e - pl1 και πας να την πιάσεις με τον κλασσικό τρόπο με ένα η δύο χέρια δλδ , θα σαλτάρεις διότι στην δεξιά πλευρά εκεί που πάει να πιάσει το χέρι σου , βρίσκονται σχεδόν όλα τα χειριστήρια και θα είναι απίστευτο να μην πατήσεις κάτι άθελα σου . Αν όμως την κρατήσεις αντίθετα , με το αριστερό χέρι από τον φακό ......... πράγμα που εκ πρώτης όψεως δεν θα μπορούσες να γνωρίζεις , αν δλδ δεν περάσει χρόνος εξοικείωσης . Ούτε θα μπορούσες να γνωρίζεις πόσο μεταμορφώνεται αν της φορέσεις τον 19αρη f/2.8 DN της Sigma , ομοίως και σε πολλές περιπτώσεις πόσο καλύτερα γίνονται κάποια πράγματα με έναν prime , αντί ενός ζουμ σε μορφή κιτ η άλλου παρόμοιου . Έτσι διάβαζα πόσο καλή είναι μία Nikon D7000 , μέχρι που την χρησιμοποίησα ......... όλοι έλεγαν πόσο καλή είναι ! Κι' έτσι την παράτησα και ξαναγύρισα στην εξαιρετική Camedia C - 5050 συν ...... πλην ...... κάποιες μικρολεπτομέρειες .

  Η διαδικασία όπως σωστά την ξεκίνησες να συζητάς ονομάζεται through trial and error . Δεν είναι θέμα νοσταλγίας , είναι θέμα πρακτικής .

  Επισυνάπτεται δείγμα συνολακίου προς διερεύνηση ........ του καλύτερου , καταλληλότερου ........ ο Kaleinar 100 f/2.8 επάνω σε μία Olympus e - pl1 ....... για να καλύψουμε και την περίπτωση όπου ξαναγυρνάς πίσω σ' αυτό που ήξερες ότι λειτουργεί για σένα ........ 

sketch-1648954818505.jpg

    Πόσο πρέπει να δέσεις με την μηχανή σου ........ δεν πρέπει να αγνοήσουμε τίς περιπτώσεις όπου έχεις μπει σε κάποιο μονόδρομο χωρίς αναισθητικό και άλλες ευκολίες δλδ αυτό είναι καί είτε το αποδέχεσαι , είτε όχι ........ οπότε κάνεις την ανάγκη φιλότιμο και προχωράς ............ επισυνάπτεται δείγμα της περίπτωσης με την Kodak Cresta ii η οποία είναι φορτωμένη με 120αρι φιλμ και έχουν απομείνει 4 στάσεις για να δούμε τα αποτελέσματα ......... εδώ να δείς τι εξοικείωση απαιτείται ......... τώρα για την ποσότητα της εξοικείωσης μεταξύ της Cresta και της αναμενόμενης Nikon Z500 ....... καθείς έφ ω ετάχθη η κάπως έτσι ........ 

sketch-1648955293767.jpg

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 1
Δημοσ.

Αυτό που έχω να παρατηρήσω εγώ είναι πως πλέον στην έρευνα αγοράς μηχανής έχω σε πολύ υψηλή θέση το πόσο εργονομικά σωστή είναι μια μηχανή, που βρίσκονται τα κουμπιά και πως δουλεύουν, τι αυτοματισμούς και features διευκόλυνσης έχει, καθώς και κάποιες προηγμένες λειτουργίες που χρειάζομαι. 

Δευτερευόντως, το πόση ποικιλία φακών έχει και σε τιμές και (πολύ σημαντικό) το πόσο βρίσκονται εύκολα μεταχειρισμένοι σε καλές τιμές.

Megapixel πλέον δεν κοιτάω καν. 

 

Η αίσθηση χρήσης έχει ανέβει στην πρώτη θέση για εμένα. 

 

 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, highpriest είπε

Αυτό που έχω να παρατηρήσω εγώ είναι πως πλέον στην έρευνα αγοράς μηχανής έχω σε πολύ υψηλή θέση το πόσο εργονομικά σωστή είναι μια μηχανή, που βρίσκονται τα κουμπιά και πως δουλεύουν, τι αυτοματισμούς και features διευκόλυνσης έχει, καθώς και κάποιες προηγμένες λειτουργίες που χρειάζομαι. 

Δευτερευόντως, το πόση ποικιλία φακών έχει και σε τιμές και (πολύ σημαντικό) το πόσο βρίσκονται εύκολα μεταχειρισμένοι σε καλές τιμές.

Megapixel πλέον δεν κοιτάω καν. 

 

Η αίσθηση χρήσης έχει ανέβει στην πρώτη θέση για εμένα. 

 

 

Συμφωνώ απόλυτα. Δεν υπάρχουν κακές μηχανές και φακοί (υπάρχουν βέβαια ακριβά προϊόντα που ίσως δεν ανταποκρίνονται στην τιμή τους σε σχέση με αντίστοιχα ίδιας αξίας). Εκτός του χρηματικού περιορισμού για μένα είναι το νούμερο ένα κριτήριο. Και επειδή είναι εντελώς υποκειμενικό αυτό ευτυχώς οι επιλογές είναι πάρα πολλές.

Επεξ/σία από pifilos
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
49 λεπτά πριν, DVaderLa είπε

Και ακόμη πιο εργονομική αυτή.

8522474093.jpg

https://www.dpreview.com/reviews/panasonic-dc-s5-review

Μια Lumix G9 θα μου έλυνε πολλά απο τα θέματα που με ενοχλούν τώρα, ενώ παράλληλα δεν βρίσκω dealbreaker τα σημεία που υστερεί σε σχέση με αυτήν που έχω. Μια OM-D E-M1 Mark II ή ΙΙΙ επίσης. 

Δεν υπάρχει η τέλεια κάμερα. Όλα είναι συμβιβασμοί. Ο καθένας μας έχει κάποια σημεία που μπορεί να παραβλέψει ή δεν τον ενδιαφέρουν και άλλα που τον ενδιαφέρουν πολύ. Το ζόρι είναι να βρει ποια είναι η κάμερα που συγκεντρώνει αυτά που θέλει.

 

Κι εδώ έρχεται ένα άλλο μεγάλο ζήτημα. Αυτό της διαθεσιμότητας μηχανών, ειδικά εκτός Αθηνών, για να τις δει κάποιος απο κοντά. Κατα 99% διαλέγουμε στα τυφλά και απο specs.

Ψωνίζουμε απο reviews και βιντεάκια και ελπίζουμε για το καλύτερο.

Επεξ/σία από highpriest
  • Like 2
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, highpriest είπε

 

 

Κι εδώ έρχεται ένα άλλο μεγάλο ζήτημα. Αυτό της διαθεσιμότητας μηχανών, ειδικά εκτός Αθηνών, για να τις δει κάποιος απο κοντά. Κατα 99% διαλέγουμε στα τυφλά και απο specs.

Ψωνίζουμε απο reviews και βιντεάκια και ελπίζουμε για το καλύτερο.

Μη νομίζεις και Αθήνα ανάλογα τι θες. Πχ όταν έψαχνα να αγοράσω πριν 3 περίπου χρόνια έβλεπα από video για Fujifilm αλλά δεν έβρισκα κάποιο μαγαζί να την πιάσω να δω πως είναι. Ίσως σε κάποιο μικρό από αυτά που έχει στο κέντρο να μπορούσε κάποιος να με εξυπηρετήσει αλλά και πάλι χλωμό. Οπότε την πήρα τελείως χιμα χωρίς να την έχω πιάσει ποτέ (επειδή δεν ήθελα σίγουρα κάποια με  P A S M χειρισμό) απλώς βλέποντας πολλά βίντεο και προσπαθώντας να συγκρίνω διαστάσεις με παρόμοιες σε μαγαζιά. 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...