Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μέρος του πρόσθετου κόστους θα το πληρώνουν οι πελάτες και θα αποδίδεται στους διανομείς.

Η εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι επακόλουθες οικονομικές κυρώσεις προκαλούν ήδη οικονομικό όλεθρο σε όλο τον κόσμο. Ο πληθωρισμός ανεβαίνει, προκαλώντας αύξηση της τιμής των βασικών αγαθών όπως τα τρόφιμα, τα φάρμακα και τα καύσιμα. Αυτές οι πρόσθετες οικονομικές πιέσεις γίνονται έντονα αισθητές στους διανομείς που τώρα αγωνίζονται να παραμείνουν στο δρόμο καθώς η βενζίνη στις ΗΠΑ ανέρχεται κατά μέσο όρο στα $4,41 το γαλόνι, δηλαδή περίπου στο $1,20 το λίτρο. Για αυτό το λόγο, ορισμένες εφαρμογές παράδοσης έχουν επεκτείνει την οικονομική βοήθεια και στους ανεξάρτητους συνεργάτες (contractors).

Το Instacart, η πιο πρόσφατη υπηρεσία που προσάρμοσε την τιμολόγησή της, ανακοίνωσε την προηγούμενη Παρασκευή ότι θα επιβάλει προσαύξηση $0.40 ανά παραγγελία τον επόμενο μήνα για να αντισταθμίσει το αυξημένο κόστος για τους οδηγούς της.

Η Uber έχει ήδη επιβάλει δική της επιβάρυνση καυσίμων, αν και το ποσό εξαρτάται από την Πολιτεία στην οποία βρίσκεται ο οδηγός και πόσο μεγάλη θα είναι η διαδρομή. Χονδρικά, η προσαύξηση κυμαίνεται μεταξύ $0.45 και $0.55 ανά επιβάτη ενώ για παραγγελίες φαγητού η χρέωση είναι κάπου μεταξύ $0.35 και $0.45. Η χρέωση τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη Τετάρτη και θα επανεκτιμηθεί σε 60 ημέρες. Η εταιρεία δήλωσε πως οι πρόσθετες χρεώσεις θα πηγαίνουν απευθείας στους οδηγούς ενώ η προσαύξηση ισχύει ακόμη κι όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Και η Lyft, σχεδόν με τον ίδιο τρόπο, ανακοίνωσε την περασμένη Δευτέρα ότι θα χρεώνει ένα πάγιο τέλος $0.55 από την επόμενη εβδομάδα και το οποίο θα διατηρηθεί για τουλάχιστον 60 ημέρες. Επιπλέον, οι οδηγοί μπορούν να λάβουν επιστροφή μετρητών 4-6% στα καύσιμά τους, εάν χρησιμοποιούν τη χρεωστική κάρτα της εταιρείας.

Παρόμοιο πρόγραμμα επιστροφής χρημάτων έχει θεσπίσει και η υπηρεσία DoorDash, με τους οδηγούς να λαμβάνουν 10% επιστροφή όταν χρησιμοποιούν τις κάρτες DasherDirect Visa της εταιρείας. Επιπλέον, οι οδηγοί που διανύουν ένα συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων την εβδομάδα θα πληρούν τις προϋποθέσεις για εβδομαδιαίες ανταμοιβές καυσίμων, που κυμαίνονται από $5 έως $15 την εβδομάδα. Το «ξεκλείδωμα» της έκπτωσης των $5 απαιτεί από τους οδηγούς να διανύουν αποστάσεις τουλάχιστον 160 χιλιομέτρων την εβδομάδα και 360 χιλιόμετρων για την έκπτωση των $15.

Αντιθέτως, οι εργαζόμενοι του Amazon Flex που χρησιμοποιούν τα δικά τους οχήματα, έχουν αφεθεί σε μεγάλο βαθμό στην τύχη τους με την εταιρεία να δηλώνει πως ήδη έχει κάνει αρκετές προσαρμογές μέσω των αυξήσεων των τιμών στις επηρεαζόμενες περιοχές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την περασμένη Τετάρτη, οι οδηγοί να συγκεντρωθούν σε αποθήκη της εταιρείας στο Los Angeles για να διαμαρτυρηθούν για την αδράνεια της Amazon σε αυτό το θέμα.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Μια γενιά σκλάβοι να παραδίδουν φαγητά, προϊόντα, ψώνια καταχωρημένοι ως "συνεργάτες".

Φυσικά και πρέπει να τους προσέξουν αλλιώς δεν θα έχουν λόγω ύπαρξης αυτές οι εταιρείες (καταβαθος software εταιρείες είναι). Δεν παραδίδουν οι ίδιες τα προϊόντα αλλά οι χαμηλόμισθοι "uberades" τους.

  • Like 2
  • Thanks 3
  • Confused 1
  • Sad 1
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, telis είπε

Τρομερό ενδιαφέρον το άρθρο για τον Έλληνα ντιλιβερά.

O έλληνας ντελιβεράς έχει συμβατική απασχόληση δεν αυτόαπασχολείται (όπως στο uber και τις λοιπές υπηρεσίες που στην χώρα μας ειναι παράνομες λόγω καρτέλ) 

 

Οπότε δεν πληρώνει ο ίδιος τα καύσιμα αλλά το αφεντικό του. 

Στο uber κτλ ο ίδιος ο οδηγός αγοράζει τα καύσιμα και βγάζει τα έσοδα του απο τους πελάτες της uber κτλ 

6 λεπτά πριν, Tetrabitos είπε

Μια γενιά σκλάβοι να παραδίδουν φαγητά, προϊόντα, ψώνια καταχωρημένοι ως "συνεργάτες".

Φυσικά και πρέπει να τους προσέξουν αλλιώς δεν θα έχουν λόγω ύπαρξης αυτές οι εταιρείες (καταβαθος software εταιρείες είναι). Δεν παραδίδουν οι ίδιες τα προϊόντα αλλά οι χαμηλόμισθοι "uberades" τους.

Εγώ θα προτιμούσα να έχω την επιλογή να γίνω όταν θέλω όποτε θέλω για όσο θέλω uberas ή ντελιβεράς στο instacart παρά να πρέπει να βγάλω άδεια (να πληρώσω δηλαδή και να χάσω τον χρόνο μου σε αιτήσεις κτλ με το δήμόσιο, γιατί ουσιαστικά δεν είναι κάποια ειδική εκπαίδευση) για να πρέπει να αγοράσω ταξί (συγκεκριμένα) και το μηχάνημα και να χρειάζομαι λογιστή κτλ ή ακόμη χειρότερα να πρέπει να παρακαλάω τον καθένα "να με πάρει στην δούλεψη του" που σημαίνει να είμαι σαν σκλάβος σταθερές και προαφασισμένες (απο το αφεντικό) ώρες και να βγάζω απλά ένα μικρό κομμάτι απο μερτικό και να είμαι και καλός μαζί του για να μην με διώξει... 

  • Like 3
  • Sad 2
Δημοσ.
4 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

O έλληνας ντελιβεράς έχει συμβατική απασχόληση δεν αυτόαπασχολείται (όπως στο uber και τις λοιπές υπηρεσίες που στην χώρα μας ειναι παράνομες λόγω καρτέλ) 

 

Οπότε δεν πληρώνει ο ίδιος τα καύσιμα αλλά το αφεντικό του. 

Στο uber κτλ ο ίδιος ο οδηγός αγοράζει τα καύσιμα και βγάζει τα έσοδα του απο τους πελάτες της uber κτλ 

Εγώ θα προτιμούσα να έχω την επιλογή να γίνω όταν θέλω όποτε θέλω για όσο θέλω uberas ή ντελιβεράς στο instacart παρά να πρέπει να βγάλω άδεια (να πληρώσω δηλαδή και να χάσω τον χρόνο μου σε αιτήσεις κτλ με το δήμόσιο, γιατί ουσιαστικά δεν είναι κάποια ειδική εκπαίδευση) για να πρέπει να αγοράσω ταξί (συγκεκριμένα) και το μηχάνημα και να χρειάζομαι λογιστή κτλ ή ακόμη χειρότερα να πρέπει να παρακαλάω τον καθένα "να με πάρει στην δούλεψη του" που σημαίνει να είμαι σαν σκλάβος σταθερές και προαφασισμένες (απο το αφεντικό) ώρες και να βγάζω απλά ένα μικρό κομμάτι απο μερτικό και να είμαι και καλός μαζί του για να μην με διώξει... 

Τα ίδια είναι. Πάλι χαρτζιλίκι βγάζεις*. Όπως βλέπεις "ο μη έχων" δεν βγάζει λεφτά γιατί δεν έχει να επενδύσει σε κάτι δικό του.

*Με μια εξαίρεση αεροδρόμιο στα Σπάτα το καλοκαίρι δούλευαν ήλιο με ήλιο μερικοί ταρίφες που ξέρω και έβγαλαν 6-7Κ τον μήνα Ιούλιο. Βγάλε πετρέλαια, ασφάλεια, ένσημα και άμα έχεις νοίκι, μένουν κάτι, αλλά όλη μέρα στον δρόμο είναι με 4 ώρες ύπνο...

Γενικά αυτές οι εφαρμογές είναι για κάτω από το όριο της φτώχειας και την κάνουν πολλοί σαν δεύτερη δουλειά.

Άμα την κάνεις σαν πρώτη κάπου υπάρχει πρόβλημα...

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 λεπτά πριν, Tetrabitos είπε

Τα ίδια είναι. Πάλι χαρτζιλίκι βγάζεις*. Όπως βλέπεις "ο μη έχων" δεν βγάζει λεφτά γιατί δεν έχει να επενδύσει σε κάτι δικό του.

*Με μια εξαίρεση αεροδρόμιο στα Σπάτα το καλοκαίρι δούλευαν ήλιο με ήλιο μερικοί ταρίφες που ξέρω και έβγαλαν 6-7Κ τον μήνα Ιούλιο. Βγάλε πετρέλαια, ασφάλεια, ένσημα και άμα έχεις νοίκι, μένουν κάτι, αλλά όλη μέρα στον δρόμο είναι με 4 ώρες ύπνο...

Γενικά αυτές οι εφαρμογές είναι για κάτω από το όριο της φτώχειας και την κάνουν πολλοί σαν δεύτερη δουλειά.

Άμα την κάνεις σαν πρώτη κάπου υπάρχει πρόβλημα...

Δεν είναι το ίδιο φίλε μου με την καμία. 

Στο ένα απαρχαιωμένο σύστημα των καρτέλ μπλέκεις με δημόσιο χαρτούρα ειδικές φορολογίες ειδικούς κανονισμούς για το τι κάνεις (πχ έδρα μου) ειδικοί κανόνες για το τι αμάξι πρέπει να έχεις (πχ δεν μπορώ το πούντο μου να το κάνω ταξί) κτλ κτλ 

Τέλος ακόμη χειρότερα σαν υπάλληλος γιατί ενώ έχεις δικό σου αμάξι ΙΧ θα πρέπει να δουλέψεις στον άλλον που έχει την άδεια (που για να την αποκτήσεις θέλεις αρκετές χιλιάδες ευρώ σε κάποιες περιοχές μάλιστα εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ!!! ) με μεροκάματο 

Πρέπει να γίνει η κύρια απασχόληση σου (γιατί κανένας δεν θα σε πάρει αν θες να δουλέψεις τυχαίες μέρες μέσα στον μήνα όποιες σε βολεύουν εσένα ή απλά για συγκεκριμένες περιόδους) ή θα δουλέψεις πχ 5 μέρες την βδομάδα προαποφασισμένες ώρες για όλο τον μήνα κάθε μήνα ή βρίσκει άλλον που να θέλει να το κάνει αυτό. 

Ενώ στο δεύτερο είσαι ελεύθερος να δουλέψεις ΟΠΟΤΕ θέλεις ΓΙΑ ΟΣΟ θέλεις ΣΕ ΟΠΟΙΑ περιοχή θέλεις και με το δικό σου αμάξι και δεν μπλέκεις με μπλοκάκια άδειες φεκ κτλ κτλ απλά φορολογείται το εισόδημα σου στο τέλος του έτους και δεν έχεις κανένα πάνω στο κεφάλι σου ούτε το κράτος ούτε αφεντικά. 

 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
  • Like 3
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

...και δεν έχεις κανένα πάνω στο κεφάλι σου ούτε το κράτος ούτε αφεντικά.

Ε, γι' αυτό δεν σου επιτρέπουν να το κάνεις.

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, nzeppos είπε

Ε, γι' αυτό δεν σου επιτρέπουν να το κάνεις.

Roll Safe, the Guy-Tapping-Head Meme, Explained

 

Ναι αυτό υπαινήχθηκα εγώ στο πρώτο ποστ λέγοντας "... λόγω των καρτέλ..." αλλά το ανέλυσα λίγο παραπάνω γιατί ο φίλος μας παρουσίασε την αυτοαπασχόληση μέσω ιντερνετικών υπηρεσιών σαν σκλαβοπάζαρο ενώ ουσιαστικά ειναι το αντίθετο δηλαδή ελευθερία. 

  • Like 2
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

γιατί ο φίλος μας παρουσίασε την αυτοαπασχόληση μέσω ιντερνετικών υπηρεσιών σαν σκλαβοπάζαρο ενώ ουσιαστικά ειναι το αντίθετο δηλαδή ελευθερία.

Από πού να το πιάσω, το τι κράξιμο έχουν φάει από τους δικούς τους "ελεύθερους εργαζόμενους" οι CEO, το τι σεξουαλική κακοποίηση παίζει στα γραφεία τους, το τι μπινιες είχαν κάνει με τις αρχές και το software.

Ξέρω ότι δεν θα τα δείς, αλλά μόνο αυτά είναι η αρχή.

Φαντάσου ότι ως καταχωρημένοι "συνεργάτες" δεν έχουν κανένα δικαίωμα ούτε σε ατύχημα εν ώρα εργασίας ούτε τίποτα.

Φαντάσου για καταχωρημένα δικαιώματα τόσο δεκαετιών να τα πετάμε έτσι στον κάδο, γιατί "νιώθω ελεύθερος" επειδή δεν έχω τον CEO πάνω από το κεφάλι μου, άσε δεν με ξέρει κιόλας ούτε θα με μάθει μόνο άμα κάνω κακό στον κόσμο ως συνεργάτης του στην Χ,ψ εταιρία κτλπ.

Και φυσικά σου δίνουν την ψευδαίσθηση ελευθερίας γιατί για αυτούς δουλεύεις και τρως μπαν αν αργείς, ποινές, σε βγάζουν εκτός και άμα έχεις κακές αξιολογήσεις από περίεργους πελάτες δεν θα σταυρώσεις μία από το χαρτζιλίκι.

 

25 λεπτά πριν, nzeppos είπε

Ε, γι' αυτό δεν σου επιτρέπουν να το κάνεις.

Ποιοι είναι αυτοί; Οι κακοί άνθρωποι πλούσιοι με πούρα σε γραφεία και σε πάρτυ σαν τα μάτια ερμητικά κλειστά που κανονίζουν την παγκοσμιοποίηση;

Ξυπνάνε και θέλουν το κακό μας;

Γελάνε φαντάζομαι σατανικά πίσω από κάθε απόφαση..

  • Like 1
  • Thanks 3
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Tetrabitos είπε

Μια γενιά σκλάβοι να παραδίδουν φαγητά, προϊόντα, ψώνια καταχωρημένοι ως "συνεργάτες".

Όπως θα σου πουν πολλοί, υπάρχουν άνθρωποι που μεγαλώνουν οικογένειες με τη δουλειά του delivery, οπότε καλό θα είναι να προσέχεις πως εκφράζεσαι.

  • Like 10
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
26 λεπτά πριν, Tetrabitos είπε

Από πού να το πιάσω, το τι κράξιμο έχουν φάει από τους δικούς τους "ελεύθερους εργαζόμενους" οι CEO, το τι σεξουαλική κακοποίηση παίζει στα γραφεία τους, το τι μπινιες είχαν κάνει με τις αρχές και το software.

Μου δείχνεις ένα βιντεάκι ενός τυχαίου (δηλαδή δεν ειναι έρευνα απο κάποιο οργανισμό ή έστω κάποια σοβαρή δημοσιογραφική έρευνα απο πχ τo times κτλ) που έχει 450Κ views (που για αμερική είναι πολύ λίγο είνα σαν να έχει κάνει εδώ 10 χιλιάδες..) σαν απόδειξη ότι τους κράζουν.

Εγώ απο την άλλη βλέπω οι ενεργοί χρήστες του uber να ανεβαίνουν αρκετά κάθε χρόνο (και αυτό μόνο στην Αμερική και η κοιλιά ειναι τότε με το lockdown και πάλι ανέβηκαν όμως με αρκετά γρήγορο ρυθμό)  

Uber Statistics, User Count and Facts (2022) | By the Numbers

 

και πως οι οδηγοί απο το 2015 (πάλι μόνο απο ΗΠΑ) που ήταν γύρο στους 330.000 αυξηθήκανε στο 1.000.000 μέσα σε 5 χρόνια  (2020) 

(2015 https://www.businessinsider.com/uber-doubles-its-drivers-in-2015-2015-10)

(2020 https://www.cnet.com/tech/mobile/uber-has-long-plotted-its-national-push-over-gig-worker-status/

Αυτό μου δείχνει πως δεν υπάρχει θέμα "κραξίματος" ούτε απο οδηγούς ούτε απο χρήστες αλλιώς οι αριθμοί θα ήταν άλλοι... 
 

26 λεπτά πριν, Tetrabitos είπε

Ποιοι είναι αυτοί

To ελληνικό κράτος, το uber είχε έρθει και στην ελλάδα για λίγα φεγγάρια μόνο και μετά έγινε παράνομο στην ελλάδα (σίγουρα και με πίεση των καρτέλ των ταξιτζήδων) και τώρα υπάρχει μόνο υπο ειδικό καθεστώς στην ελλάδα τύπου  υπηρεσία που μπορούν μονο τουριστικές επιχειρήσεις να την ασκήσουν ή κάτι τέτοιο καμία σχέση με το "κλασικό" uber στην αμερική 

 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
  • Like 3
Δημοσ.
34 λεπτά πριν, Tetrabitos είπε

Ποιοι είναι αυτοί; Οι κακοί άνθρωποι πλούσιοι με πούρα σε γραφεία και σε πάρτυ σαν τα μάτια ερμητικά κλειστά που κανονίζουν την παγκοσμιοποίηση;

Ξυπνάνε και θέλουν το κακό μας;

Γελάνε φαντάζομαι σατανικά πίσω από κάθε απόφαση..

Ξέρω 'γω; Δεν είμαι του κλάδου. Ίσως είναι η εκάστοτε ντόπια κυβέρνηση που βλέπει το αυτοκίνητο (και κατ' επέκταση το ταξί) ως φορολογικό έσοδο και μόνο, μην αφήνοντας την αγορά να κινηθεί ελεύθερη. Ίσως είναι τα συνδικάτα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών που πλήρωσαν κάποτε τις άδειες με υπέρογκα ποσά (που επέβαλλε κάποια κυβέρνηση) και δεν θέλουν να εισέλθουν στο χώρο τους άλλοι επαγγελματίες (ή μη) με διαφορετικά μέτρα και σταθμά. Τα ίδια ισχύουν σε όλο τον κόσμο, δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Απλώς ίσως εδώ να είναι πιο έντονο από κάποιες άλλες χώρες με πιο ελεύθερες αγορές.

Δημοσ.
21 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

To ελληνικό κράτος, το uber είχε έρθει και στην ελλάδα για λίγα φεγγάρια μόνο και μετά έγινε παράνομο στην ελλάδα (σίγουρα και με πίεση των καρτέλ των ταξιτζήδων) και τώρα υπάρχει μόνο υπο ειδικό καθεστώς στην ελλάδα τύπου  υπηρεσία που μπορούν μονο τουριστικές επιχειρήσεις να την ασκήσουν ή κάτι τέτοιο καμία σχέση με το "κλασικό" uber στην αμερική 

για το συγκεκριμένο ήταν πολύ απλό , η μη έδρα και φορολόγηση στην Ελλάδα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 λεπτά πριν, korakios είπε

για το συγκεκριμένο ήταν πολύ απλό , η μη έδρα και φορολόγηση στην Ελλάδα

και η "επίθεση" σε κλειστό επάγγελμα (που μπορείς να μπεις μόνο αν αγοράσεις προϋπάρχουσα άδεια απο κάποιον άλλον-πχ όταν βγει στην σύνταξη και αν δεν την κληροδοτήσει πχ στον γιό του-  έναντι αρκετών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε πολλές περιπτώσεις) 

Αλλά δεν βλέπω τίποτα "απλό" όλοι οι έλληνες πολίτες φορολογούνται βάσει του εισοδήματος τους σε αυτόν τον τομέα δεν είναι ανάγκη να αλλάξει κάτι για τους ουμπεράδες, τέλος πάλι και η έδρα ειναι κάτι "φασιστικό" (μεταφορικά)  δεν ειναι κάτι αναγκαίο, εύρημα για να μπορούν οι σύντεχνοι του κλειστού επαγγέλματος να συμβιώνουν χωρίς να βγάζουν στιλιάρια για να "κρατάνε" την περιοχή τους :P αναχρονιστικά και εγκλωβιστηκά μέτρα δηλαδή που εμποδίζουν την ελεύθερη προσφορά υπηρεσιών και εύρεση εργασίας που συμφέρει όσους είναι ήδη στο κλειστό επάγγελμα να βγάλουν παραπάνω κέρδος και αποτελούν οργανωμένη πολιτική ομάδα/συντεχνία και άρα μπορούν να ασκήσουν πολιτική επιρροή. 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...