Advertisement Advertisement Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 36
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μια κάμερα, ενα φακό (εναν εστω και κιτ every day use zoom ας τον πουμε) ενα τριποδο, αντε και αν πουμε και κατι έξτρα ας βάλουμε και ενα φλας (εξωτερικό...για ονομα του Θεου οχι επανω) 

Τελευταίο το φλας, τα τρία πρώτα χρειάζονται..

 

Αυτα θεωρώ οτι χρειάζεται κάποιος να πει ξεκιναω και θέλω να κανω φωτογραφία. 

Ολα τα αλλα έρχονται αργότερα. Μετα τη γνώση. 

Οταν θα ξερουμε και τι ακριβώς ζητάμε και θέλουμε (ειναι η στιγμή που δε ρωτάμε, απλα παμε και το παίρνουμε γιατί γνωριζουμε τι θελουμε εμεις. Για εμας. Για αυτα που κάνουμε)

 

Εννοείται γνώση γνωση και παλι γνώση.

Γνωση σε θεματα του εξοπλισμου του, τεχνικες,  γνωσεις επεξεργασίας πολυ βασικο, και γενικά γνώση. 

Τι να τα κανει κάποιος εαν δεν ξερει να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία που εχει στα χερια του.

 

Λιγο τρικυ το θεμα σου Μπάμπη, το εκλαμβάνω ως ρητορικό φυσικα και έτσι σχολίασα και οχι οτι ρωτας εσυ. 

😁

Επεξ/σία από Ntinlanden
  • Like 4
Δημοσ.
13 λεπτά πριν, Ntinlanden είπε

Μια κάμερα, ενα φακό (εναν εστω και κιτ every day use zoom ας τον πουμε) ενα τριποδο, αντε και αν πουμε και κατι έξτρα ας βάλουμε και ενα φλας (εξωτερικό...για ονομα του Θεου οχι επανω) 

Τελευταίο το φλας, τα τρία πρώτα χρειάζονται..

 

Αυτα θεωρώ οτι χρειάζεται κάποιος να πει ξεκιναω και θέλω να κανω φωτογραφία. 

Ολα τα αλλα έρχονται αργότερα. Μετα τη γνώση. 

Οταν θα ξερουμε και τι ακριβώς ζητάμε και θέλουμε (ειναι η στιγμή που δε ρωτάμε, απλα παμε και το παίρνουμε γιατί γνωριζουμε τι θελουμε εμεις. Για εμας. Για αυτα που κάνουμε)

 

Εννοείται γνώση γνωση και παλι γνώση.

Γνωση σε θεματα του εξοπλισμου του, τεχνικες,  γνωσεις επεξεργασίας πολυ βασικο, και γενικά γνώση. 

Τι να τα κανει κάποιος εαν δεν ξερει να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία που εχει στα χερια του.

 

Λιγο τρικυ το θεμα σου Μπάμπη, το εκλαμβάνω ως ρητορικό φυσικα και έτσι σχολίασα και οχι οτι ρωτας εσυ. 

😁

    Καθόλου ρητορικό , πολύ καλά έκανες και σκέφτηκες φωναχτά , το θέμα έχει να κάνει με το να βγουν συμπεράσματα ουσιαστικά αλλά και πρακτικές που μπορεί να ωφελήσουν όλους .

   

    

51 λεπτά πριν, babisskg είπε

   Ότι γράφει κι' ότι θέλετε να αναφέρετε , πιστεύετε , γνωρίζετε !

    Δεν είναι απόπειρα να απαξιωθεί η τεχνολογία και ο εξοπλισμός και το λέω δια παν ενδεχόμενο .

    Αν λοιπόν ξεκινούσαμε με ένα entry level kit σε όποια κατηγορία , ποιά θα ήταν τα θέματα που θα έπρεπε να δώσουμε βαρύτητα και με ποιά ιεράρχηση πχ το ζήτημα της εστίασης πρώτα κλπ .

    Για να μην μιλάμε μόνο για φωτογραφία , δεν πειράζει σε τίποτε να επισημάνουμε τα αντίστοιχα για βίντεο . 

Δημοσ.

Κανενα...

Μια κάμερα ενα φακο και ενα τριποδο θα ξαναπω...

Ενα τριποδο οχι του 30ευρου, ενα ας πουμε απο 80-100€ και οσο ψηλα μπορει ο καθένας.

Ο αρχάριος που ξεκιναει τωρα δεν εχει κριτήρια. Τα εχει μπερδεμένα ολα στο μυαλο του και μονο με την τριβή με το αντικείμενο θα του δωθουν τα ερωτήματα και ταυτόχρονα και οι απαντήσεις...

Παλι φωναχτά σκέφτομαι..

Τα παραπάνω ειναι απλα οι σκεψεις μου και τίποτα παραπάνω..

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.

Δύσκολα ερωτήματα. Μάλλον έχει να κάνει περισσότερο με το επίπεδο που βρίσκεται ο καθένας.

Νομίζω πως ένας εντελώς αρχάριος δεν ξέρει τι ακριβώς να πάρει, οπότε στην αρχή θα πηγαίνει λίγο σαν ακέφαλο κοτόπουλο δεξιά αριστερά, μαζεύοντας γνώμες. Κάποιες βοηθάνε, κάποιες όχι. Έχει να κάνει και με πόσο στοχευμένα ερωτήματα θα θέσει εξαρχής και πόσο ανοιχτόμυαλοι και βοηθητικοί είναι αυτοί που ρωτάει.

Από εκεί και πέρα μάλλον κάποια στιγμή θα πρέπει να αγοράσει κάποιο μοντέλο, και πάνω σε αυτό όχι απλά θα μάθει αλλά και θα δει τι χρειάζεται για τις φωτογραφίες που θέλει να βγάλει. Δεν μπορεί να ξέρει εξαρχής, όσο και αν διαβάσει, όσο και αν ρωτήσει, όσα βιντεάκια και αν δει. Επειδή η φωτογραφία είναι 70% πρακτική. Βγαίνεις τραβάς και βλέπεις τι δουλεύει και τι δεν δουλεύει και το διορθώνεις την επόμενη φορά, ακονίζοντας τις ικανότητες σου στοχευμένα ή και τον εξοπλισμό σου, αν δεις πως αυτό που θέλεις να κάνεις δεν γίνεται με τον εξοπλισμό που έχεις.

Τώρα, αν κάνουν τα εργαλεία τον μάστορα;  Σε κάποιον βαθμό και για κάποιον που ξέρει 5 πράγματα, ναι. Ένα καλό εργαλείο μπορεί να τον αναδείξει. Σε κάποιον που δεν ξέρει δεν έχει σημασία. Πιθανότατα θα τραβήξει καλύτερη φωτογραφία, χωρίς κόπο, με το κινητό του.  Επίσης κάποιος που ξέρει θα φέρει ακόμη και ένα μέτριο εργαλείο στα όρια του. Όλα σχετικά είναι.

 

 

 

2 ώρες πριν, babisskg είπε

   

    Αν λοιπόν ξεκινούσαμε με ένα entry level kit σε όποια κατηγορία , ποιά θα ήταν τα θέματα που θα έπρεπε να δώσουμε βαρύτητα και με ποιά ιεράρχηση πχ το ζήτημα της εστίασης πρώτα κλπ .

    Για να μην μιλάμε μόνο για φωτογραφία , δεν πειράζει σε τίποτε να επισημάνουμε τα αντίστοιχα για βίντεο . 

Για αρχάριους προτείνω ή entry level σώμα ή μεταχειρισμένο καλύτερο αλλά παλιότερο, με κάποιον καλό και σχετικά γρήγορο wide φακό prime για αρχή. Για πολλούς λόγους είμαι κατά των κιτ φακών. Το ζουμ σε κάνει "τεμπέλη" ενώ δεν έχει και ιδιαίτερο εύρος για σοβαρή εκμετάλλευση, και το (σχεδόν πάντα) αργό διάφραγμα σε κάνει να απογοητεύεσαι απο το αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις. Καλύτερα αρχικός φακός ένας καλός prime που θα μείνει και για αργότερα. Το θέτω και απο την άποψη εκπαίδευσης του "φωτογραφικού ματιού". Προσωπική άποψη αυτή, δεν περιμένω να συμφωνήσουν όλοι.

Αυτά στο θέμα του εξοπλισμού. Φυσικά μια τσάντα και ένα strap και μια γρήγορη κάρτα μνήμης. Τα υπόλοιπα θα έρθουν όταν διαπιστώσει το είδος που θέλει να κάνει. Πχ product photography ή landscape θέλουν τρίποδο, ενώ η street photography όχι. 

Το δεύτερο και κυριότερο που πρέπει να πάρει, είναι μαθήματα φωτογραφίας. Κυκλοφορούνε στο διαδίκτυο πολλά μαθήματα σε εκπαιδευτικές πλατφόρμες με κόστος 20-30 ευρώ για αρκετές ώρες εκμάθησης, που τα θεωρώ μια πολύ καλή επένδυση στην γνώση.

Για όποιον δεν μπορεί να διαθέσει αυτά τα χρήματα, υπάρχουν και πολλά tutorials στο youtube δωρεάν, αλλά εκεί θα πρέπει να κάνει ένα καλό φιλτράρισμά. Συνήθως οι πιο καλοί youtubers αν γραφτείς στο newsletter τους σου στέλνουν και μια φορά τον μήνα κάποια πολύ χρήσιμα tips ή και μαθήματα, εντελώς δωρεάν. Επίσης υπάρχουν πολύ καλά δωρεάν βιβλία για εκμάθηση φωτογραφίας σαν freeware.

Τέλος σε αρχάριο προτείνω να μάθει καλά την μηχανή του. Τι κάνει το κάθε κουμπί και πως μπορεί να κάνει κάποια πράγματα συνθέτοντας επιλογές. Στην πορεία θα διαπιστώνει και πράγματα που δεν μπορεί να κάνει η μηχανή του ή που τα κάνει χωρίς επιτυχία, οπότε παράλληλα χτίζει και τις γνώσεις του όχι μόνο στην τέχνη της φωτογραφίας, αλλά και στον εξοπλισμό που χρειάζεται για αυτά που θέλει.

 

Για βίντεο δεν έχω άποψη. Δεν έχω ασχοληθεί να τραβήξω ούτε 1 λεπτό.

  • Like 2
Δημοσ.

Πριν κάνει οτιδήποτε, να μάθει τον κανόνα f/16 που ήξεραν όλοι όσοι έβγαζαν φωτογραφίες τη δεκαετία του 1950 . 

sunny-16-rule.jpg

 

Ακόμη καλύτερα, σε πιο αναλυτική μορφή , βάζοντας και iso στο παιχνίδι

Camera-Club-news-artwork-1-4-18.jpg

 

Έπειτα, να μελετήσει και τι γράφει ο φακός σε κάθε εστιακή απόσταση

Brightlines_1.jpeg

 

Με αυτά , είναι ήδη σε πολύ καλό επίπεδο .  Αν έβαζε στο μυαλό του, ότι δεν έχει κανένα νόημα να ασχοληθεί με το θέμα οξύτητα ,

για το οποίο γράφονται εγκυκλοπαίδειες , από αγοραστές μηχανών και φακών που δεν βγάζουν φωτογραφίες, επειδή έχουν πλήρη άγνοια 

όσων αναφέρθηκαν προηγούμενα και ψάχνουν δικαιολογίες , θα ήταν ήδη σε καλό επίπεδο . 

Το να βρει εξοπλισμό , είναι αστεία υπόθεση . 

  • Like 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, highpriest είπε

Δύσκολα ερωτήματα. Μάλλον έχει να κάνει περισσότερο με το επίπεδο που βρίσκεται ο καθένας.

Νομίζω πως ένας εντελώς αρχάριος δεν ξέρει τι ακριβώς να πάρει, οπότε στην αρχή θα πηγαίνει λίγο σαν ακέφαλο κοτόπουλο δεξιά αριστερά, μαζεύοντας γνώμες. Κάποιες βοηθάνε, κάποιες όχι. Έχει να κάνει και με πόσο στοχευμένα ερωτήματα θα θέσει εξαρχής και πόσο ανοιχτόμυαλοι και βοηθητικοί είναι αυτοί που ρωτάει.

Από εκεί και πέρα μάλλον κάποια στιγμή θα πρέπει να αγοράσει κάποιο μοντέλο, και πάνω σε αυτό όχι απλά θα μάθει αλλά και θα δει τι χρειάζεται για τις φωτογραφίες που θέλει να βγάλει. Δεν μπορεί να ξέρει εξαρχής, όσο και αν διαβάσει, όσο και αν ρωτήσει, όσα βιντεάκια και αν δει. Επειδή η φωτογραφία είναι 70% πρακτική. Βγαίνεις τραβάς και βλέπεις τι δουλεύει και τι δεν δουλεύει και το διορθώνεις την επόμενη φορά, ακονίζοντας τις ικανότητες σου στοχευμένα ή και τον εξοπλισμό σου, αν δεις πως αυτό που θέλεις να κάνεις δεν γίνεται με τον εξοπλισμό που έχεις.

Τώρα, αν κάνουν τα εργαλεία τον μάστορα;  Σε κάποιον βαθμό και για κάποιον που ξέρει 5 πράγματα, ναι. Ένα καλό εργαλείο μπορεί να τον αναδείξει. Σε κάποιον που δεν ξέρει δεν έχει σημασία. Πιθανότατα θα τραβήξει καλύτερη φωτογραφία, χωρίς κόπο, με το κινητό του.  Επίσης κάποιος που ξέρει θα φέρει ακόμη και ένα μέτριο εργαλείο στα όρια του. Όλα σχετικά είναι.

 

 

 

Για αρχάριους προτείνω ή entry level σώμα ή μεταχειρισμένο καλύτερο αλλά παλιότερο, με κάποιον καλό και σχετικά γρήγορο wide φακό prime για αρχή. Για πολλούς λόγους είμαι κατά των κιτ φακών. Το ζουμ σε κάνει "τεμπέλη" ενώ δεν έχει και ιδιαίτερο εύρος για σοβαρή εκμετάλλευση, και το (σχεδόν πάντα) αργό διάφραγμα σε κάνει να απογοητεύεσαι απο το αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις. Καλύτερα αρχικός φακός ένας καλός prime που θα μείνει και για αργότερα. Το θέτω και απο την άποψη εκπαίδευσης του "φωτογραφικού ματιού". Προσωπική άποψη αυτή, δεν περιμένω να συμφωνήσουν όλοι.

Αυτά στο θέμα του εξοπλισμού. Φυσικά μια τσάντα και ένα strap και μια γρήγορη κάρτα μνήμης. Τα υπόλοιπα θα έρθουν όταν διαπιστώσει το είδος που θέλει να κάνει. Πχ product photography ή landscape θέλουν τρίποδο, ενώ η street photography όχι. 

Το δεύτερο και κυριότερο που πρέπει να πάρει, είναι μαθήματα φωτογραφίας. Κυκλοφορούνε στο διαδίκτυο πολλά μαθήματα σε εκπαιδευτικές πλατφόρμες με κόστος 20-30 ευρώ για αρκετές ώρες εκμάθησης, που τα θεωρώ μια πολύ καλή επένδυση στην γνώση.

Για όποιον δεν μπορεί να διαθέσει αυτά τα χρήματα, υπάρχουν και πολλά tutorials στο youtube δωρεάν, αλλά εκεί θα πρέπει να κάνει ένα καλό φιλτράρισμά. Συνήθως οι πιο καλοί youtubers αν γραφτείς στο newsletter τους σου στέλνουν και μια φορά τον μήνα κάποια πολύ χρήσιμα tips ή και μαθήματα, εντελώς δωρεάν. Επίσης υπάρχουν πολύ καλά δωρεάν βιβλία για εκμάθηση φωτογραφίας σαν freeware.

Τέλος σε αρχάριο προτείνω να μάθει καλά την μηχανή του. Τι κάνει το κάθε κουμπί και πως μπορεί να κάνει κάποια πράγματα συνθέτοντας επιλογές. Στην πορεία θα διαπιστώνει και πράγματα που δεν μπορεί να κάνει η μηχανή του ή που τα κάνει χωρίς επιτυχία, οπότε παράλληλα χτίζει και τις γνώσεις του όχι μόνο στην τέχνη της φωτογραφίας, αλλά και στον εξοπλισμό που χρειάζεται για αυτά που θέλει.

 

Για βίντεο δεν έχω άποψη. Δεν έχω ασχοληθεί να τραβήξω ούτε 1 λεπτό.

 

4 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Πριν κάνει οτιδήποτε, να μάθει τον κανόνα f/16 που ήξεραν όλοι όσοι έβγαζαν φωτογραφίες τη δεκαετία του 1950 . 

sunny-16-rule.jpg

 

Ακόμη καλύτερα, σε πιο αναλυτική μορφή , βάζοντας και iso στο παιχνίδι

Camera-Club-news-artwork-1-4-18.jpg

 

Έπειτα, να μελετήσει και τι γράφει ο φακός σε κάθε εστιακή απόσταση

Brightlines_1.jpeg

 

Με αυτά , είναι ήδη σε πολύ καλό επίπεδο .  Αν έβαζε στο μυαλό του, ότι δεν έχει κανένα νόημα να ασχοληθεί με το θέμα οξύτητα ,

για το οποίο γράφονται εγκυκλοπαίδειες , από αγοραστές μηχανών και φακών που δεν βγάζουν φωτογραφίες, επειδή έχουν πλήρη άγνοια 

όσων αναφέρθηκαν προηγούμενα και ψάχνουν δικαιολογίες , θα ήταν ήδη σε καλό επίπεδο . 

Το να βρει εξοπλισμό , είναι αστεία υπόθεση . 

     Αυτές οι δύο τοποθετήσεις έρχονται πιο κοντά σ' αυτό που ψάχνω να βγάλω από όλους σας και στην συνέχεια να γίνει συμπέρασμα .

    Ποιά είναι η ιεραρχία στις προτεραιότητες ενός ερασιτέχνη , το hardware , η γνώση , μήπως και τα δύο  αντάμα και σε ποιά ποσότητα .

   Ας ρίξω και λίγη σάλτσα ........ 

https://youtu.be/FJwhHFM0oDo

   Συν λίγη επιπλέον σάλτσα , όπου θέλω να σταθώ στο αρχικό ερώτημα / απάντηση του πολύ καλού κατά τ' άλλα Karl Taylor , με ποιόν τρόπο θα μπορούσε δλδ να γνωρίζει από πριν ένας ερασιτέχνης ποιό είδος φωτογραφίας τον ενδιαφέρει ώστε να προχωρήσει στα επόμενα βήματα !

 

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 1
Δημοσ.

Νομίζω πως ένας αρχάριος όσα βιντεάκια και αν δει με τους Taylor αυτού του κόσμου, πάλι μπορεί να κάνει λάθος επιλογή μηχανής.

Προσωπικά φωτογράφιζα πριν απο 10-15 χρόνια ερασιτεχνικά, το παράτησα λόγω υποχρεώσεων για πολλά χρόνια και πριν κανα εξάμηνο που το ξαναέπιασα βρέθηκα μπροστά σε έναν ορυμαγδό επιλογών εξοπλισμού που με έκανε να προβληματιστώ πολύ. Και υποτίθεται πως ήμουν και μισό βήμα μπροστά απο τον εντελώς αρχάριο.

Σήμερα κάποιους μήνες μετά την αγορά νέας φωτογραφικής μηχανής, και με αυτά που κατέχω τόσο απο γνώση όσο και απο εμπειρία χρήσης αυτών των μηνών, θεωρώ πως δεν έκανα την καλύτερη επιλογή αγοράς για αυτά που θέλω να κάνω. 

Παρόλα αυτά δεν θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς. Έπρεπε να πάρω κάποια και να βγω έξω να αρχίσω να τραβάω. Τώρα γνωρίζω καλύτερα και έχω κάνει focus ακόμη περισσότερο σε εξοπλισμό για τις δικές μου ανάγκες.

Νομίζω η γνώση και το hardware πάνε χέρι χέρι. Όποιος ξεκινάει τώρα, ας αγοράσει κάτι βασικό και ας προχωρήσει απο εκεί. Μεταχειρισμένο ακόμη καλύτερα. Να έχει φάει ο πρώτος αγοραστής την μεγάλη απομείωση αξίας. Εξάλλου οι entry level είναι για να αλλάζουν χέρια σχετικά γρήγορα είτε απο όσους παρατάνε το άθλημα επειδή δεν τους έκατσε, είτε απο όσους θέλουν να ανέβουν κατηγορία και ζητάνε περισσότερα.

 

  • Like 3
Δημοσ.
27 λεπτά πριν, highpriest είπε

Νομίζω πως ένας αρχάριος όσα βιντεάκια και αν δει με τους Taylor αυτού του κόσμου, πάλι μπορεί να κάνει λάθος επιλογή μηχανής.

Προσωπικά φωτογράφιζα πριν απο 10-15 χρόνια ερασιτεχνικά, το παράτησα λόγω υποχρεώσεων για πολλά χρόνια και πριν κανα εξάμηνο που το ξαναέπιασα βρέθηκα μπροστά σε έναν ορυμαγδό επιλογών εξοπλισμού που με έκανε να προβληματιστώ πολύ. Και υποτίθεται πως ήμουν και μισό βήμα μπροστά απο τον εντελώς αρχάριο.

Σήμερα κάποιους μήνες μετά την αγορά νέας φωτογραφικής μηχανής, και με αυτά που κατέχω τόσο απο γνώση όσο και απο εμπειρία χρήσης αυτών των μηνών, θεωρώ πως δεν έκανα την καλύτερη επιλογή αγοράς για αυτά που θέλω να κάνω. 

Παρόλα αυτά δεν θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς. Έπρεπε να πάρω κάποια και να βγω έξω να αρχίσω να τραβάω. Τώρα γνωρίζω καλύτερα και έχω κάνει focus ακόμη περισσότερο σε εξοπλισμό για τις δικές μου ανάγκες.

Νομίζω η γνώση και το hardware πάνε χέρι χέρι. Όποιος ξεκινάει τώρα, ας αγοράσει κάτι βασικό και ας προχωρήσει απο εκεί. Μεταχειρισμένο ακόμη καλύτερα. Να έχει φάει ο πρώτος αγοραστής την μεγάλη απομείωση αξίας. Εξάλλου οι entry level είναι για να αλλάζουν χέρια σχετικά γρήγορα είτε απο όσους παρατάνε το άθλημα επειδή δεν τους έκατσε, είτε απο όσους θέλουν να ανέβουν κατηγορία και ζητάνε περισσότερα.

 

    Με άρεσε η τοποθέτηση , θέλω όμως να σταθώ στο κομμάτι περί λάθους επιλογής εξοπλισμού , όπου θα ήταν πολύ χρήσιμο να το αιτιολογήσεις . Δεν χρειάζεται ανάλυση με βάση τις προσδοκίες , όσο γύρω από τα τεχνικά τα οποία δεν σε ικανοποιούν κατά κάποιον τρόπο και δεν θέλω να πω πως , αφού πάνω κάτω ήξερες χοντρικά τι ήθελες . 

   Για να μην σε αφήσω μόνο σου , το μηχανάκι στην φωτογραφία είναι για μένα , όχι για άλλους , αξιολογότατο και θα το αγόραζα ξανά και ξανά .

IMG_20220306_110427~2.jpg

Δημοσ.
51 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Με άρεσε η τοποθέτηση , θέλω όμως να σταθώ στο κομμάτι περί λάθους επιλογής εξοπλισμού , όπου θα ήταν πολύ χρήσιμο να το αιτιολογήσεις . Δεν χρειάζεται ανάλυση με βάση τις προσδοκίες , όσο γύρω από τα τεχνικά τα οποία δεν σε ικανοποιούν κατά κάποιον τρόπο και δεν θέλω να πω πως , αφού πάνω κάτω ήξερες χοντρικά τι ήθελες . 

   Για να μην σε αφήσω μόνο σου , το μηχανάκι στην φωτογραφία είναι για μένα , όχι για άλλους , αξιολογότατο και θα το αγόραζα ξανά και ξανά .

IMG_20220306_110427~2.jpg

Βεβαίως να το αιτιολογήσω.

Κάνω κυρίως landscape φωτογραφία (και το ήξερα εξαρχής πως αυτό με τραβούσε). Είδα πολύ καλές κριτικές για την Μ50 αλλά τώρα που γυρίζω και ξανακοιτάζω πίσω, αφορούσαν κυρίως το κομμάτι του βίντεο και του vlogging που δεν κάνω (αλλά εκεί είναι απο τις καλύτερες). 

Υποτίμησα κυρίως τις ελάχιστες επιλογές που έχει σε native φακούς, περιορίζοντας με να πρέπει να επιλέξω κυριολεκτικά μέσα απο 14 όλο κι όλα μοντέλα, ακριβών φακών που αν αγοράσω μεθαύριο θα μου είναι δύσκολα να πουλήσω μιας και απευθύνονται σε ένα σύστημα με περιορισμένο αγοραστικό κοινό.

Επίσης αν σήμερα επέλεγα θα πήγαινα σε κάποια μεταχειρισμένη 7ετίας τύπου Νικον D810 (κι ας μην μου αρέσουν ιδιαίτερα οι Νικον), καθαρά λόγω μεγαλύτερου σένσορα FF που θα έχει μεγαλύτερα πίξελ και θα δέχεται περισσότερο φως, και λόγω της πληθώρας φτηνών μα αξιόλογων φακών που έχει το σύστημα.

Όχι πως με την Μ50 δεν θα κάνω την δουλειά μου. Την κάνω μια χαρά. Αλλά δεν θα την επέλεγα σήμερα για τον τύπο φωτογραφίας που θέλω.

  • Thanks 1
Δημοσ.
17 λεπτά πριν, highpriest είπε

Κάνω κυρίως landscape φωτογραφία

Πάντως, πολλοί ζηλεύουν τον native 11–22mm για landscape.

Δημοσ.

εγω πάλι νομίζω οτι ο εξοπλισμός εχει μικρή σημασια για γενική φωτογράφιση.

Πάνω από ολα πιστεύω μετραει η γνωση και η τριβή, να φωτογραφίζεις δηλαδή και με τον καιρο σίγουρα γίνεσαι καλύτερος.

Βέβαια, πιο εξειδικευμένες κατηγορίες σίγουρα θελουν και εναν εξοπλισμό παραπάνω, ή υπομονή και τυχη. 

Πχ βλεπω καρε που τραβαγε η μητέρα μου, της αρεσε πολύ η φωτογραφία. Φωτογράφιζε και δεκαετίες, μάζευε εμπειρια και εκπαίδευε το ματι της.

Ε λοιπόν εγω θα κανω χρονια να φτασω στο επίπεδο της , και αν φτασω ποτε. Εβγαζε με φιλμ και τελευταία ειχε μια canon g10 compact .

Εγω εχω αλλαξει 20 μηχανες σε 5 χρονια που λεει ο λόγος. Εχω Fullframe, L φακους, γρήγορους, ζοομ, wide, macro, "ολα".  Βγαζω καλύτερες φωτογραφίες με αυτόν τον εξοπλισμό; Η αλήθεια ειναι πως οχι...

  • Like 5
Δημοσ.
48 λεπτά πριν, highpriest είπε

Βεβαίως να το αιτιολογήσω.

Κάνω κυρίως landscape φωτογραφία (και το ήξερα εξαρχής πως αυτό με τραβούσε). Είδα πολύ καλές κριτικές για την Μ50 αλλά τώρα που γυρίζω και ξανακοιτάζω πίσω, αφορούσαν κυρίως το κομμάτι του βίντεο και του vlogging που δεν κάνω (αλλά εκεί είναι απο τις καλύτερες). 

Υποτίμησα κυρίως τις ελάχιστες επιλογές που έχει σε native φακούς, περιορίζοντας με να πρέπει να επιλέξω κυριολεκτικά μέσα απο 14 όλο κι όλα μοντέλα, ακριβών φακών που αν αγοράσω μεθαύριο θα μου είναι δύσκολα να πουλήσω μιας και απευθύνονται σε ένα σύστημα με περιορισμένο αγοραστικό κοινό.

Επίσης αν σήμερα επέλεγα θα πήγαινα σε κάποια μεταχειρισμένη 7ετίας τύπου Νικον D810 (κι ας μην μου αρέσουν ιδιαίτερα οι Νικον), καθαρά λόγω μεγαλύτερου σένσορα FF που θα έχει μεγαλύτερα πίξελ και θα δέχεται περισσότερο φως, και λόγω της πληθώρας φτηνών μα αξιόλογων φακών που έχει το σύστημα.

Όχι πως με την Μ50 δεν θα κάνω την δουλειά μου. Την κάνω μια χαρά. Αλλά δεν θα την επέλεγα σήμερα για τον τύπο φωτογραφίας που θέλω.

    Για να μην μπουν τίποτε ιδέες σε κανέναν , πως περνάς από κάποιου είδους ανάκριση ας πούμε , γράφω από την πλευρά μου για την mirrorles που ανέβασα φωτογραφία της , πως η επιλογή μου έχει να κάνει με τον αριθμό των mp , έχει 12 κι' εγώ έχω μία τρέλα με το 3 , 6 , 12 , 24 ...... έχει να κάνει με το ότι σαν mirrorles μπορεί να δουλέψει με ότι φακούς θέλω , άρα και με τους Nikon μου , φυσικά σε χειροκίνητη λειτουργία , όπου κάποια πράγματα όπως autofocus κλπ δεν έχουν πλέον εφαρμογή . Συν το επί 2 crop factor , κάτι που μεγαλώνει έναν 75 - 300 αλλά και έναν prime 400αρη . 

   Με βάση την άποψη σου , την οποία ασπάζομαι μερικά , μπορούμε να καταλήξουμε πως η γκάμα ενός συστήματος σε φακούς παίζει σημαντικό ρόλο . Όμως , κάποιος που έχει προαποφασίσει πως τον ενδιαφέρει η landscape φωτογραφία και καλά κάνει , δεν βλέπω σε τι μπορεί να τον δεσμεύει η μικρή γκάμα φακών ? 

  Εδώ θα φανεί χρήσιμη η άποψη κι' άλλων , πόσους και ποιους φακούς χρειάζεται η landscape φωτογραφία . Κι' αν περιορίζεται από την χρήση ενός συστήματος συγκεκριμένου πχ mirrorles .

  Αν λοιπόν κάποιος έχει αποφασίσει πως ενδιαφέρεται για συγκεκριμένο είδος φωτογραφίας , σε τι τον εμποδίζει η τυχόν μικρή γκάμα φακών ? Δεν θέλω σ' αυτή την φάση να ασχοληθούμε με περιπτώσεις όπου κάποιος και για όποιους λόγους θέλει κι' απ' αυτό κι' από εκείνο κλπ .

   Θέλω mirrorles , OK ....... για landscape , πόσους και ποιους φακούς χρειάζομαι ?

  

Δημοσ.
53 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Για να μην μπουν τίποτε ιδέες σε κανέναν , πως περνάς από κάποιου είδους ανάκριση ας πούμε , γράφω από την πλευρά μου για την mirrorles που ανέβασα φωτογραφία της , πως η επιλογή μου έχει να κάνει με τον αριθμό των mp , έχει 12 κι' εγώ έχω μία τρέλα με το 3 , 6 , 12 , 24 ...... έχει να κάνει με το ότι σαν mirrorles μπορεί να δουλέψει με ότι φακούς θέλω , άρα και με τους Nikon μου , φυσικά σε χειροκίνητη λειτουργία , όπου κάποια πράγματα όπως autofocus κλπ δεν έχουν πλέον εφαρμογή . Συν το επί 2 crop factor , κάτι που μεγαλώνει έναν 75 - 300 αλλά και έναν prime 400αρη . 

   Με βάση την άποψη σου , την οποία ασπάζομαι μερικά , μπορούμε να καταλήξουμε πως η γκάμα ενός συστήματος σε φακούς παίζει σημαντικό ρόλο . Όμως , κάποιος που έχει προαποφασίσει πως τον ενδιαφέρει η landscape φωτογραφία και καλά κάνει , δεν βλέπω σε τι μπορεί να τον δεσμεύει η μικρή γκάμα φακών ? 

  Εδώ θα φανεί χρήσιμη η άποψη κι' άλλων , πόσους και ποιους φακούς χρειάζεται η landscape φωτογραφία . Κι' αν περιορίζεται από την χρήση ενός συστήματος συγκεκριμένου πχ mirrorles .

  Αν λοιπόν κάποιος έχει αποφασίσει πως ενδιαφέρεται για συγκεκριμένο είδος φωτογραφίας , σε τι τον εμποδίζει η τυχόν μικρή γκάμα φακών ? Δεν θέλω σ' αυτή την φάση να ασχοληθούμε με περιπτώσεις όπου κάποιος και για όποιους λόγους θέλει κι' απ' αυτό κι' από εκείνο κλπ .

   Θέλω mirrorles , OK ....... για landscape , πόσους και ποιους φακούς χρειάζομαι ?

  

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν είπα πως με την Μ50 δεν κάνω δουλειά. Είπα πως με όσα γνωρίζω σήμερα, θα επέλεγα κάτι πιο στοχευμένο εκεί. Μια χαρά την δουλεύω.

 

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 ώρες πριν, babisskg είπε

   Ότι γράφει κι' ότι θέλετε να αναφέρετε , πιστεύετε , γνωρίζετε !




Θα θέσω και δύο ερωτήματα και όποιος θέλει απαντάει. 

Πολλοί λένε πως δεν έχει σημασία ο φακός ή η ίδια η μηχανή, αλλά οι ικανότητες και η διάθεση για φωτογραφία. Πως και με έναν κιτ φακό μπορείς να πάρεις καλές φωτογραφίες και δεν υπάρχει λόγος να τρελαίνεσαι για αγορά επιπλέον εξοπλισμού. Δεν θα διαφωνήσω ως ένα σημείο, αλλά αναρωτιέμαι:

Για κάποιον που θέλει να κάνει ερασιτεχνική χρήση (με την ευρεία έννοια), δηλαδή να μοιράζεται τις φώτο στα social media, να τις βλέπει σε οθόνη του υπολογιστή και άντε και να εκτυπώσει και σε 10Χ15 ή το πολύ σε Α4. Για ποιον λόγο να πάρει μηχανή με αλλαγή φακού; Είτε FF είτε crop είτε MFT.

Μια μηχανή mirrorless με έναν κιτ φακό 15-45mm κάνει 800 ευρώ. Μια DSLR αντίστοιχη με κιτ φακό 18-55mm κάνει κάπου 600 ευρώ. Και έχεις μια μηχανή με έναν φακό wide έως το ελάχιστο ζουμ. Με εντελώς αργό διάφραγμα τις περισσότερες φορές που ξεκινάει απο f3,5 η F4

Αντίθετα με 1/3 της τιμής στα 290 ευρώ μπορείς να πάρεις πχ μια Panasonic Lumix DC-FZ82 που λόγω του μικρού σένσορα ο φακός της είναι αντίστοιχος ενός 20-1200mm, με διάφραγμα πιο γρήγορο απο f2,8, με λειτουργία μάκρο, και πολλά ακόμη πράγματα που θα επιτρέψουν να βγάλει κάποιος καλή φωτογραφία. Καλύτερη αν την δούμε σε διαστάσεις οθόνης απο αυτήν που θα πάρεις με τον κιτ φακό μιας βασικής dslr.

 

Εκ των πραγμάτων λοιπόν, ένας αγοραστής μηχανής που δέχεται φακούς, δεν θα ψαχτεί να πάρει όσο το δυνατόν καλύτερους για την μηχανή του; Αφού την πήρε για το παραπάνω και όχι για να μείνει στάσιμος με έναν κιτ φακό και φωτογραφικά αποτελέσματα χειρότερα απο ενός κινητού.

 

Αυτές είναι οι δικές μου σκέψεις και οι δικές μου ερωτήσεις σχετικά με τον εξοπλισμό και το τι είναι τελικά "απαραίτητο" και τι δεν είναι. Αν δεν είναι απαραίτητος ένας καλός φακός και αρκεί ο κιτ, τότε δεν είναι απαραίτητη καν μια μηχανή που μπορεί να αλλάξει φακούς.

Κι όλο το παραπάνω δεν έχει να κάνει με την ικανότητα ή όχι του φωτογράφου. Ισχύει ακόμη και αν κάποιος είναι αρχάριος ή επαγγελματίας.

 

Επεξ/σία από highpriest

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...