Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλημέρα

Κατευθείαν στο θέμα, έχω μια honda xr125. Την έχω πάει για σέρβις (λάδια, ρύθμιση βαλβίδων, καθάρισμα καρμπυρατέρ, αλυσιδογραναζα). Σε συζητήσεις με φίλους, μου είχε προτείνει κάποιος να "πειράξω" το βελονάκι στο καρμπυρατέρ για να παίρνει περισσότερο καύσιμο κ να έχει περισσότερη δύναμη. Ισχύει αυτό? Θα δω κάποια αλλαγή ή τσάμπα καύσιμο? Αυτό είναι το "ζιγκλερ" που λένε?

(Να πω ότι η μηχανή είναι όλη "μαμά", μόνο φίλτρο αέρα άλλαξα προς το παρόν γιατί το άλλο ήθελε αλλαγή)

 

Κάποια πρόταση για βελτίωση? Έχω ακούσει πολλές θεωρίες (πχ πιο σκληρά ελατήρια βαλβίδων κ τέτοια). Να αναφέρω επίσης ότι δεν έχω σκοπό να δώσω χρήματα

  • Moderators
Δημοσ.

Βελτίωση χωρίς χρήματα δεν γίνεται, τι παραπάνω νομίζεις θα κερδίσεις στο 125 με το ρύθμισα στο καρμπ? Ίσως 1 κμ τελική και μεγαλύτερη κατανάλωση

Ο μόνος "οικονομικός" τρόπος να δεις κάποια αλλαγή στη συμπεριφορά από ένα μηχανάκι είναι να παίξεις με γρανάζια αλυσίδα

Δημοσ.

Ε ρε φίλε θέλεις βελτίωση χωρίς λεφτά. Αν ήταν έτσι θα ερχόταν βελτιωμένο από το εργοστάσιο.

Όπως γράφτηκε , τα γρανάζια είναι ένας τρόπος που δε ξέρω αν μπορείς να το πεις βελτίωση διότι κάτι θα βελτιώσει, κάτι θα χαλάσει. Για τη χρήση που κανείς εσύ στη μηχανή μπορεί να τα κάνει χειρότερα. Εγώ με αυτά θα έπαιζα πάντως

Δημοσ.

Αν πειράξεις την παροχη βενζίνης το αποτέλεσμα θα ειναι κακη καυση, μαύρισμα των βαλβίδων, των ελατηρίων του πιστονιού, των μπουζί κλπ

Εν ολίγοις καποια στιγμη ο κινητήρας θα σε χαιρετήσει.

125 ειναι τι θελεις; Πούλησε το και παρε ενα μεγαλύτερο.

 

Δημοσ.

Ζιγκλερ  η  βελονα  λεγετε  και   ουσιαστικα  ρυθμιζει  την  αναλογια  αερα/καυσιμου.

Στις   αλφαρομεο  και  σε  αυτοκινητα  με  2χ2  καρμπυρατερ   τα  αλλαζαμε  χειμωνα/καλοκαιρι   για  καλυτερη

αποδοση  επειδη   ο   ζεστος  αερας  ειναι   λιγοτερο  πυκνος  και  "μπουκωνει"  το  μοτερ.

Στο  125  θαλεγα  να  μην   ασχοληθεις  γιατι  θα  βγαζει  μαυριλα  (ακαφτη  βενζινα)  και  αν   αποδιδει   καλυτερα

θα  ειναι  μονο  στο  οριο  των  στροφων.Φυσικα  ανεβαινει  και  η  καταναλωση.

Αν   ειναι   μικουνι   υποπιεσης  με   φουσκα   φροντισε  να  αλλαζεις   την  φουσκα  η  βρες  ενα   μηχανικο  χωρις  φουσκα

και  θα  δεις   μεγαλη  διαφορα   στο  "αρπαγμα".

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
48 λεπτά πριν, tigergreg είπε

Ζιγκλερ  η  βελονα  λεγετε  και   ουσιαστικα  ρυθμιζει  την  αναλογια  αερα/καυσιμου.

Στις   αλφαρομεο  και  σε  αυτοκινητα  με  2χ2  καρμπυρατερ   τα  αλλαζαμε  χειμωνα/καλοκαιρι   για  καλυτερη

αποδοση  επειδη   ο   ζεστος  αερας  ειναι   λιγοτερο  πυκνος  και  "μπουκωνει"  το  μοτερ.

Στο  125  θαλεγα  να  μην   ασχοληθεις  γιατι  θα  βγαζει  μαυριλα  (ακαφτη  βενζινα)  και  αν   αποδιδει   καλυτερα

θα  ειναι  μονο  στο  οριο  των  στροφων.Φυσικα  ανεβαινει  και  η  καταναλωση.

Αν   ειναι   μικουνι   υποπιεσης  με   φουσκα   φροντισε  να  αλλαζεις   την  φουσκα  η  βρες  ενα   μηχανικο  χωρις  φουσκα

και  θα  δεις   μεγαλη  διαφορα   στο  "αρπαγμα".

Επειδή φαίνεται το κατέχεις το θέμα μια ερώτηση: Σε αυτοκίνητο με χειροκίνητο τσοκ αξίζει να πειράζουμε ρελαντί - μείγμα χειμώνα - καλοκαίρι ή για θέμα ευκολίας - χρόνου να το αφήσουμε σε ρύθμιση "καλοκαιρινών" συνθηκών και το χειμώνα να χρειάζεται τσοκ και μέσα στο γκαράζ 2 - 3 λεπτά (κρύα μηχανή) αλλά και μέσα στην ημέρα ενώ έχει περπατήσει το αυτοκίνητο πχ το πρωί, το απόγευμα να έχει μία σχετική δυσκολία στο ρελαντί (1 - 2 λεπτά). 

Η μέτρηση που είχε γίνει στον αναλυτή είχε καλά νούμερα (έγινε φυσικά με ζεστή μηχανή). 

Όταν ζεσταθεί η μηχανή βγάζει έναν γλυκό ήχο σε αντίθεση με το παρελθόν που είχε αυξημένο ρελαντί ίσως και μείγμα και φαινόταν να "έτρεχε" γρήγορα σε κατάσταση ρελαντί. Βέβαια τότε μέσα σε γκαράζ δεν ήθελε ποτέ τσοκ μόνο "κέρασμα" ένα δύο ανάλογα πόσες μέρες κάθονταν το αμάξι. Επίσης τότε μέσα στην ημέρα επίσης έπαιρνε κατευθείαν είτε με γκάζι είτε χωρίς (αν ήταν ζεστό αρκετά). 

Περιμένω να ζεσταθεί ο καιρός για να δω πως θα δουλέψει. Οι αλλαγές προήλθαν μετά από καθάρισμα - λύσιμο του καρμπυρατέρ προληπτικά (είχε χρόνια να γίνει). 

Αυτοκίνητο : Opel Ascona C 1.6 με pierburg 1B1 

Επεξ/σία από liakinen
  • Like 1
Δημοσ.
3 ώρες πριν, liakinen είπε

Επειδή φαίνεται το κατέχεις το θέμα μια ερώτηση: Σε αυτοκίνητο με χειροκίνητο τσοκ αξίζει να πειράζουμε ρελαντί - μείγμα χειμώνα - καλοκαίρι ή για θέμα ευκολίας - χρόνου να το αφήσουμε σε ρύθμιση "καλοκαιρινών" συνθηκών και το χειμώνα να χρειάζεται τσοκ και μέσα στο γκαράζ 2 - 3 λεπτά (κρύα μηχανή) αλλά και μέσα στην ημέρα ενώ έχει περπατήσει το αυτοκίνητο πχ το πρωί, το απόγευμα να έχει μία σχετική δυσκολία στο ρελαντί (1 - 2 λεπτά). 

Η μέτρηση που είχε γίνει στον αναλυτή είχε καλά νούμερα (έγινε φυσικά με ζεστή μηχανή). 

Όταν ζεσταθεί η μηχανή βγάζει έναν γλυκό ήχο σε αντίθεση με το παρελθόν που είχε αυξημένο ρελαντί ίσως και μείγμα και φαινόταν να "έτρεχε" γρήγορα σε κατάσταση ρελαντί. Βέβαια τότε μέσα σε γκαράζ δεν ήθελε ποτέ τσοκ μόνο "κέρασμα" ένα δύο ανάλογα πόσες μέρες κάθονταν το αμάξι. Επίσης τότε μέσα στην ημέρα επίσης έπαιρνε κατευθείαν είτε με γκάζι είτε χωρίς (αν ήταν ζεστό αρκετά). 

Περιμένω να ζεσταθεί ο καιρός για να δω πως θα δουλέψει. Οι αλλαγές προήλθαν μετά από καθάρισμα - λύσιμο του καρμπυρατέρ προληπτικά (είχε χρόνια να γίνει). 

Αυτοκίνητο : Opel Ascona C 1.6 με pierburg 1B1 

Δεν  το  πειραζεις   ειδικα  τα   pierburg  (SOLEX)  μονο  η  διπλο.

Αν   ειναι   ρυθμισμενα  τα  καυσαερια   σωστα   τοτε  βαζεις   το  ρελαντι   900-950  αν  θυμαμαι  καλα  και  το  αφηνεις  ετσι.

  • Thanks 1
Δημοσ.
4 ώρες πριν, tigergreg είπε

Δεν  το  πειραζεις   ειδικα  τα   pierburg  (SOLEX)  μονο  η  διπλο.

Αν   ειναι   ρυθμισμενα  τα  καυσαερια   σωστα   τοτε  βαζεις   το  ρελαντι   900-950  αν  θυμαμαι  καλα  και  το  αφηνεις  ετσι.

Το ρελαντί καλά θυμάσαι 900 - 950 πρέπει να είναι. Βέβαια το αμάξι δεν έχει στροφόμετρο και αμφιβάλλω (σχεδόν απίστευτο) να χρησιμοποιήθηκε επαγωγικό στροφόμετρο (αν υπάρχουν ακόμα στα συνεργεία).

Μου μπήκαν σκέψεις να βρω και να βάλω ένα κοντέρ με στροφόμετρο μετά από 35 χρόνια 😁 αλλά έχει μπλέξιμο μιας και θέλει άλλη ντίζα κοντέρ και μάλιστα γνήσια για να μην τρέμουν οι βελόνες.

Θα διαβάσει κανένας νέος - σύγχρονος τα τελευταία μηνύματα και θα λέει τι παλαβά γράφουν αυτοί 😋

Δημοσ.
11 λεπτά πριν, liakinen είπε

Θα διαβάσει κανένας νέος - σύγχρονος τα τελευταία μηνύματα και θα λέει τι παλαβά γράφουν αυτοί

Eτσι  ακριβως.

Τα  OPEL   με  SOHC   κινητηρα  στην  εκδοση   με  μονο  καρμπυρατερ  ειχαν  75ΗΡ   αν  θυμαμαι  καλα  και   90ΗΡ   με  διπλο

καρμπυρατερ. Μετα  μπηκαν   ψεκασμοι  και  καταλυτες.

Δημοσ.
21 λεπτά πριν, tigergreg είπε

Eτσι  ακριβως.

Τα  OPEL   με  SOHC   κινητηρα  στην  εκδοση   με  μονο  καρμπυρατερ  ειχαν  75ΗΡ   αν  θυμαμαι  καλα  και   90ΗΡ   με  διπλο

καρμπυρατερ. Μετα  μπηκαν   ψεκασμοι  και  καταλυτες.

Σωστός.

Με κωδικό S φορούσαν διπλό Varajet ii μέχρι το 85 και μετά διπλό pierburg. Τα S είχαν και αυξημένη συμπίεση 9,2:1 και έβγαζαν 90 μουλάρια.

Τα μονά είχαν κωδικό Ν και συμπίεση 8,2:1 με 75 μουλάρια.

Το δικό μου αν και είναι το τελευταίο facelift (1987) είναι ίσως το πιο ιδιαίτερο μιας και φοράει το παλιό μοτέρ 16N Euronorm 1 με καταλύτη χωρίς αισθητήρα λ. Έμπαινε μόνο στο εργοστάσιο του Βελγίου (Αμβέρσα). Βέβαια το αμάξι δεν φοράει καταλύτη εδώ και 30 χρόνια γιατί χωρίς να είμαι σίγουρος στην άδεια δεν φαίνεται σαν καταλυτικό.

Τα παραπάνω για να μαθαίνουν οι νεότεροι λίγη ιστορία 😋

  • Like 1
Δημοσ.

Φίλε μου μια μικρή συμβουλή. Άσε το xr στην εργοστασιακή του κατάσταση και μη μπαίνεις σε αυτή τη διαδικασία. Αυτά που θα κερδίσεις θα είναι ελάχιστα και θα χάσεις σε αξιοπιστία -κατανάλωση συν τα χρήματα που θα χάσεις με τα πειράγματα.

Αν θες περισσότερα γκάζια κάποια στιγμή πάρε κάποια μεγαλύτερη μοτό.

  • Thanks 1
Δημοσ.

Βάλε 1 δοντι λιγοτερο γραναζι μπροστα να αυξησεις επιταχυνση . Θα χασεις λιγο σε τελικη ταχυτητα και θα τσιμπαει παραπανω βενζινη αλλα θα ειναι "ζωηροτερο" . 

 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...