Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Βρισκόμενος στην πέμπτη δεκαετία της ζωής μου έχω αρχίσει να τσεκάρω κουτάκια στη λίστα μου.

Ένα από αυτά είναι το -επί μακρόν- απωθημένο με τη φωτογραφία .

Πήρα μηχανή (και την έμαθα αρκετά καλά), ένα σκασμο φακούς, πάω σε ένα από τα -φθηνά- σεμινάρια,διαβαζω ebooks κτλ.

Πλην όμως δεν μπορώ να το βοηθήσω από το να αισθάνομαι πως είμαι -καλλιτεχνικά- τυφλός.

Εντάξει όχι ακριβώς, στα σεμινάρια έχουν αρχίσει να μας δείχνουν κάποια "πιασάρικα" κάδρα αλλά θα ήθελα να έχω μια ποιο προσωπική προσέγγιση. 

Στα σεμινάρια έχουν αρχισει να παρουσιάζουν διάσημους φωτογράφους (Adams, bresson,Giacomelli). Τι κάνω , ταυτίζομαι με το στυλ κάποιου και μέσω της αντιγραφής κάποια στιγμή θα προκύψει προσωπικό στυλ ?

Αρχίζω να ασχολούμαι με τέχνη γενικότερα (διάσημοι ζωγράφοι, τεχνικές κτλ) ώστε να αντιληφθώ την οπτική που έχουν οι καλλιτέχνες στην όποια απεικόνιση ?

Τα πουλάω και αρχίζω το πλέξιμο ?

Επεξ/σία από grlazy
  • Like 1
Δημοσ.

Νομίζω είναι λάθος να προσπαθήσεις να μιμηθείς κάποιο στυλ φωτογραφίας (πέρα απο το να αντιγράψεις για κάποια άσκηση σε κάποιο workshop).

Μαθαίνεις πως φωτογράφιζαν οι μεγάλοι του είδους, μαθαίνεις πως να χειρίζεσαι την μηχανή σου, και μετά βγαίνεις και φωτογραφίζεις αυτό που εσύ νιώθεις πως θέλεις να αποτυπώσεις. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος, εκτός αν σε ενδιαφέρει η φωτογραφία για commercial σκοπούς (γάμοι, εκδηλώσεις, πορτραίτα κλπ) που θα χρειαστεί να μάθεις όντως ένα στυλ που θα είναι αποδεκτό απο τον πελάτη.

Το προσωπικό στυλ φωτογραφίας δεν μαθαίνεται. Χτίζεται με τα χρόνια, ώστε μετά απο καιρό αν δει κάποιος μια φωτογραφία σου να πει "ααα, αυτή πρέπει να είναι σίγουρα απο τον grlazy"

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ρίξε μια μάτια μιας και έκανα μια αναζήτησή και έπεσα πάνω σε αυτό το άρθρο μήπως και σου πει κάτι:

https://www.nexusmedia.gr/how-to-establish-your-personal-photographic-style

Επεξ/σία από stratigos24
  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, grlazy είπε

Βρισκόμενος στην πέμπτη δεκαετία της ζωής μου έχω αρχίσει να τσεκάρω κουτάκια στη λίστα μου.

Ένα από αυτά είναι το -επί μακρόν- απωθημένο με τη φωτογραφία .

Πήρα μηχανή (και την έμαθα αρκετά καλά), ένα σκασμο φακούς, πάω σε ένα από τα -φθηνά- σεμινάρια,διαβαζω ebooks κτλ.

Πλην όμως δεν μπορώ να το βοηθήσω από το να αισθάνομαι πως είμαι -καλλιτεχνικά- τυφλός.

Εντάξει όχι ακριβώς, στα σεμινάρια έχουν αρχίσει να μας δείχνουν κάποια "πιασάρικα" κάδρα αλλά θα ήθελα να έχω μια ποιο προσωπική προσέγγιση. 

Στα σεμινάρια έχουν αρχισει να παρουσιάζουν διάσημους φωτογράφους (Adams, bresson,Giacomelli). Τι κάνω , ταυτίζομαι με το στυλ κάποιου και μέσω της αντιγραφής κάποια στιγμή θα προκύψει προσωπικό στυλ ?

Αρχίζω να ασχολούμαι με τέχνη γενικότερα (διάσημοι ζωγράφοι, τεχνικές κτλ) ώστε να αντιληφθώ την οπτική που έχουν οι καλλιτέχνες στην όποια απεικόνιση ?

Τα πουλάω και αρχίζω το πλέξιμο ?

     Αφού δεν ξεκίνησα εγώ το πλέξιμο στην 6η δεκαετία της ζωής μου , εσύ δεν διατρέχεις τέτοιο κίνδυνο . Αυτό για να σε καθησυχάσω αρχικά , φυσικά εδώ πρέπει να πούμε πως από κάτι τέτοια είναι που χάνει η χειροπλεκτική τέτοια ανερχόμενα αστέρια όπως εμείς . 

   Σωστά βάζουν στις σχολές το ιστορικό κομμάτι , πρέπει να υπάρχει μία γνώση της ιστορίας . 

   Στο δια ταύτα , ναι πρέπει να βλέπεις φωτογραφίες άλλων γενικά , κάποιες σου δείχνουν πως είσαι πολύ πιο μπροστά , άλλες σου δίνουν εικόνες που δεν πέρασαν από το μυαλό σου κλπ . Εννοείται πως δεν πρέπει να αντιγράψεις η να αποπειραθεις κάτι τέτοιο .

   Ένα καλό σενάριο για μένα , σε αναζήτηση προσωπικού στυλ , είναι η χρήση για ένα διάστημα ενός και μόνο φακού , μάλιστα θα έλεγα ενός prime και για μένα πρέπει να είναι ο 50αρης σαν εστιακή απόσταση , οπότε αν χρησιμοποιείς crop σώμα , τότε μιλάμε για έναν 35αρη χοντρικά .

   Δεν επιβάλλεται να μείνει κανείς σε αστικό ας πούμε περιβάλλον , αλλά να πιεστεί να χρησιμοποιήσει τον φακό σε όλες τις συνθήκες , εσωτερικό χώρο , τοπίο , πορτραίτο και ότι άλλο .

  Αυτή η κατάσταση μοιραία θα δημιουργήσει ελλείψεις , σε στιγμές όπου θα έπρεπε ίσως να χρησιμοποιηθεί άλλος φακός , οπότε μη έχοντας κάτι τέτοιο διαθέσιμο θα πιεστείς να δουλέψεις με ότι έχεις και να βγάλεις αποτέλεσμα με όσο καλύτερο τρόπο πιστεύεις .

  Παράλληλα θα αναγκαστείς να δείς τα πράγματα με άλλους τρόπους , κάτι που θα σε οδηγήσει να ανακαλύψεις ότι τελικά βγάζεις περισσότερο πιο κοντά η πιο μακριά η οτιδήποτε άλλο .

  Δεν είναι απαραίτητο πως πρέπει να είναι 50αρης , είναι όμως απαραίτητο να είναι ένας φακός κι' σίγουρα όχι ζουμ , αφού η δυνατότητα που προσφέρει να εναλλασεις τις αποστάσεις δεν βοηθάει και καταντάς να χαζεύεις . 

  Καλή επιτυχία .

  

 

  • Like 4
Δημοσ.
1 ώρα πριν, stratigos24 είπε

Ρίξε μια μάτια μιας και έκανα μια αναζήτησή και έπεσα πάνω σε αυτό το άρθρο μήπως και σου πει κάτι:

https://www.nexusmedia.gr/how-to-establish-your-personal-photographic-style/

Διαβασα το άρθρο και ενώ γενικά τα λέει σωστά, κόλλησα σε ένα σημείο στο τέλος στο οποίο διαφωνώ κάθετα

"Αποφασίστε τελεσίδικα το είδος των λήψεων που προτιμάτε. Θέλετε να κάνετε μόνο ασπρόμαυρη φωτογραφία; Προτιμάτε τις εικόνες HDR; Επιλέξτε κάτι συγκεκριμένο και μείνετε συνεπείς σε αυτό, τουλάχιστον για το 90% των προσπαθειών σας. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να περιηγείστε στο portfolio κάποιου βλέποντας αλλού ασπρόμαυρο, αλλού χρώμα και αλλού HDR. Μια τέτοια τακτική μαρτυρά ακριβώς την έλλειψη σαφώς διαμορφωμένου ύφους!"

 

θεωρώ πως το προσωπικό στυλ δεν έρχεται "αποφασίζοντας" όλο το πορτφόλιο να έχει μόνο έναν τύπο φωτογραφίας. Επειδή τότε το "προσωπικό στυλ" δεν δημιουργείται αβίαστα, αλλά γίνεται αυτοσκοπός.

 

Όταν κάποιος τραβάει αυτά που του τραβούν την προσοχή, τότε έτσι κι αλλιώς έχει προσωπικό στυλ. Το στυλ της δικής του οπτικής.

Όταν "υποχρεώνεται" να τραβάει σε ένα μόνο στυλ επειδή κάποια στιγμή έπρεπε να διαλέξει, τότε η ενασχόληση γίνεται καταπίεση.

Φανταστείτε τον Πικάσο να έλεγε πως θα ζωγραφίζει μονο μπλέ, ή μονο σουρεαλιστικά ή μονο σκίτσα. Πόση τέχνη του θα είχαμε χάσει;

  • Like 6
Δημοσ.
2 ώρες πριν, grlazy είπε

Βρισκόμενος στην πέμπτη δεκαετία της ζωής μου έχω αρχίσει να τσεκάρω κουτάκια στη λίστα μου.

Ένα από αυτά είναι το -επί μακρόν- απωθημένο με τη φωτογραφία .

Πήρα μηχανή (και την έμαθα αρκετά καλά), ένα σκασμο φακούς, πάω σε ένα από τα -φθηνά- σεμινάρια,διαβαζω ebooks κτλ.

Πλην όμως δεν μπορώ να το βοηθήσω από το να αισθάνομαι πως είμαι -καλλιτεχνικά- τυφλός.

Εντάξει όχι ακριβώς, στα σεμινάρια έχουν αρχίσει να μας δείχνουν κάποια "πιασάρικα" κάδρα αλλά θα ήθελα να έχω μια ποιο προσωπική προσέγγιση. 

Στα σεμινάρια έχουν αρχισει να παρουσιάζουν διάσημους φωτογράφους (Adams, bresson,Giacomelli). Τι κάνω , ταυτίζομαι με το στυλ κάποιου και μέσω της αντιγραφής κάποια στιγμή θα προκύψει προσωπικό στυλ ?

Αρχίζω να ασχολούμαι με τέχνη γενικότερα (διάσημοι ζωγράφοι, τεχνικές κτλ) ώστε να αντιληφθώ την οπτική που έχουν οι καλλιτέχνες στην όποια απεικόνιση ?

Τα πουλάω και αρχίζω το πλέξιμο ?

   Όπως και ναχει , η τοποθέτηση ήταν πολύ καλή , ώστε να τραβήξει το ενδιαφέρον λίγο πιο πέρα από τα συνεχή περί σωμάτων , ασωμάτων κλπ .

Δημοσ.
4 ώρες πριν, grlazy είπε

Αρχίζω να ασχολούμαι με τέχνη γενικότερα (διάσημοι ζωγράφοι, τεχνικές κτλ) ώστε να αντιληφθώ την οπτική που έχουν οι καλλιτέχνες στην όποια απεικόνιση ?

Οποιαδήποτε ενασχόληση με την τέχνη, ακόμα και ένα μουσικό όργανο εάν αρχίσεις, θα σε βοηθήσει να ωριμάσεις καλλιτεχνικά. Η ζωγραφική ιδιαίτερα, μιας και είναι εφάμιλλη με την φωτογραφία θα σε βοηθήσει ιδιαίτερα.

Κάτι στο οποίο έχω παρατηρήσει, είναι ότι πολλές φορές όσοι ξεκινούν με τη φωτογραφία, θέλουν να είναι καλοί σε όλους τους τομείς που καλύπτει.
Αυτό είναι αδύνατον, δεν μπορείς τη μία μέρα να κάνεις "φωτογράφιση δρόμου" και να θες να είσαι καλό και αύριο να κάνεις "still life" και να θες να είσαι εξίσου καλός.
Πρέπει να δοκιμάσεις και να δεις τι είναι αυτό που σου αρέσει περισσότερο, να αφοσιωθείς σε αυτό και να έχεις την υπομονή να αποτύχεις και να αποτύχεις και να αποτύχεις και να ξάνα αποτύχεις μέχρι να φτάσεις στο επιθυμητό επίπεδο (αυτό δεν θα γίνει γρήγορα).

Κανείς δεν θυμάται τον Ansel Adams για τα πορτρέτα του και τη φωτογράφιση δρόμου, τον θυμούνται για την μία ενασχόληση/πάθος που είχε.

  • Like 3
Δημοσ.

Χάζεψε ομάδες με θέματα σαν αυτά που ενδιαφέρουν εσένα , στο flickr,  να δεις φωτογραφίες από μη επαγγελματίες και μη ταγμένους. Δίνουν καλύτερες ιδέες. Μπρεσόν του 1940 δεν θα γίνουμε. Θα με θυμηθείς . Θα πάρεις ιδέες. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ευχαριστώ άπαντες για τις απόψεις/συμβουλές σας. Θα τις ακολουθήσω όπως ειπωθήκαν.

Ομολογώ πως το flickr το είχα αγνοήσει, έχω εγγραφεί ήδη.

@stratigos24 ευχαριστώ για το Link.Εψαχνα στο .net για παρόμοια άρθρα από legit sites (όχι ότι εχω σοβαρή άποψη για φωτογραφικά sites, λέω τώρα)

@highpriest και εγώ δεν είμαι του απόλυτου, θέλω να δοκιμάσω πριν πω ότι δεν μου αρέσει. Εδώ μπαίνουν τα σεμινάρια που προσπαθούν να μας δείξουν όλα τα είδη στην πράξη

@babisskgΑυτό με το 50mm ισοδύναμο στον crop το εχω ξαναδιαβάσει , παρόλο που δεν εχω prime 35mm θα αφήσω τον Sigma 17-50 στα 35 και θα το κάνω. Όσο για το άρθρο έχει τίτλο ακριβώς αυτό που σκέφτομαι (και ναι έλπιζα να τραβήξω την προσοχή σας).

@GQPhDFBI Επιβεβαιώνω  , το άλλο check box που προσπαθώ να τσεκάρω με την μουσική, έχει αλλάξει την οπτική μου σχετικά με την μουσική.  

 

Επεξ/σία από grlazy
  • Like 3
Δημοσ.
49 λεπτά πριν, grlazy είπε

 

@babisskgΑυτό με το 50mm ισοδύναμο στον crop το εχω ξαναδιαβάσει , παρόλο που δεν εχω prime 35mm θα αφήσω τον Sigma 17-50 στα 35 και θα το κάνω. Όσο για το άρθρο έχει τίτλο ακριβώς αυτό που σκέφτομαι (και ναι έλπιζα να τραβήξω την προσοχή σας).

 

 

Μπορείς να δοκιμάσεις και στα 24mm (35mm ισοδύναμο) να δεις αν σου ταιριάζει καλύτερα.
 

Δημοσ.
51 λεπτά πριν, grlazy είπε

Ευχαριστώ άπαντες για τις απόψεις/συμβουλές σας. Θα τις ακολουθήσω όπως ειπωθήκαν.

Ομολογώ πως το flickr το είχα αγνοήσει, έχω εγγραφεί ήδη.

@stratigos24 ευχαριστώ για το Link.Εψαχνα στο .net για παρόμοια άρθρα από legit sites (όχι ότι εχω σοβαρή άποψη για φωτογραφικά sites, λέω τώρα)

@highpriest και εγώ δεν είμαι του απόλυτου, θέλω να δοκιμάσω πριν πω ότι δεν μου αρέσει. Εδώ μπαίνουν τα σεμινάρια που προσπαθούν να μας δείξουν όλα τα είδη στην πράξη

@babisskgΑυτό με το 50mm ισοδύναμο στον crop το εχω ξαναδιαβάσει , παρόλο που δεν εχω prime 35mm θα αφήσω τον Sigma 17-50 στα 35 και θα το κάνω. Όσο για το άρθρο έχει τίτλο ακριβώς αυτό που σκέφτομαι (και ναι έλπιζα να τραβήξω την προσοχή σας).

@GQPhDFBI Επιβεβαιώνω  , το άλλο check box που προσπαθώ να τσεκάρω με την μουσική, έχει αλλάξει την οπτική μου σχετικά με την μουσική.  

 

    Θυμίζω και πάλι πως η αναζήτηση σου , ήταν παραπάνω από εύστοχη .

    Ένας πολύ σημαντικός λόγος διότι ξέφευγε από τα τετριμμένα περί τεχνικών ....... να μην το επαναλάβω και με πιάσει καμιά αναγούλα ...... 

    Προ δύο λεπτών περίπου , δάσκαλος φωτογραφίας με τον οποίο γνωριζομαι ζήτησε λεπτομέρειες γύρω από το σχόλιο μου σχετικά με μία φωτογραφία του .

   Φυσικά έδωσα τις απαραίτητες εξηγήσεις , συν πως έβαλα σε παρένθεση την περίπτωση του ερωτήματος σου , εννοείται ανώνυμα και χωρίς λινκ που να παραπέμπει στην εδώ συζήτηση , παρόλο που πρόκειται για άτομο που εκτιμώ ιδιαίτερα και σαν άνθρωπο αλλά και σαν δάσκαλο , γνώστη και ότι άλλο θες .

  Εφόσον χρειαστεί , θα χαρώ να σου δώσω σύνδεσμο με την κουβέντα που ανοίξαμε για να διαπιστώσεις και ο ίδιος πως είσαι πιο κοντά απ' ότι φαντάζεσαι στο επιθυμητό .

  Μην ξεχάσεις να μας δώσεις δείγματα της δουλειάς σου , εδώ μέσα στο αντίστοιχο νήμα ........ 

 

   

10 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Μπορείς να δοκιμάσεις και στα 24mm (35mm ισοδύναμο) να δεις αν σου ταιριάζει καλύτερα.
 

   Έδωσα τις απαραίτητες εξηγήσεις , πως θα μπορούσε να είναι και κάποιος άλλος φακός , εκτός του 50αρη για λόγους πρακτικής , 

   Στον 50αρη επέμενα ( και σε ότι καταλήγει στα 50mm ) αφού έχει την ίδια θέαση με το ανθρώπινο μάτι σε όρθια θέση . 

   Να μην το κουράσω περισσότερο , τα 50mm και με όποιον τρόπο είναι απαραίτητο εργαλείο για όλους .

Δημοσ.
19 λεπτά πριν, babisskg είπε

    Θυμίζω και πάλι πως η αναζήτηση σου , ήταν παραπάνω από εύστοχη .

    Ένας πολύ σημαντικός λόγος διότι ξέφευγε από τα τετριμμένα περί τεχνικών ....... να μην το επαναλάβω και με πιάσει καμιά αναγούλα ...... 

    Προ δύο λεπτών περίπου , δάσκαλος φωτογραφίας με τον οποίο γνωριζομαι ζήτησε λεπτομέρειες γύρω από το σχόλιο μου σχετικά με μία φωτογραφία του .

   Φυσικά έδωσα τις απαραίτητες εξηγήσεις , συν πως έβαλα σε παρένθεση την περίπτωση του ερωτήματος σου , εννοείται ανώνυμα και χωρίς λινκ που να παραπέμπει στην εδώ συζήτηση , παρόλο που πρόκειται για άτομο που εκτιμώ ιδιαίτερα και σαν άνθρωπο αλλά και σαν δάσκαλο , γνώστη και ότι άλλο θες .

  Εφόσον χρειαστεί , θα χαρώ να σου δώσω σύνδεσμο με την κουβέντα που ανοίξαμε για να διαπιστώσεις και ο ίδιος πως είσαι πιο κοντά απ' ότι φαντάζεσαι στο επιθυμητό .

  Μην ξεχάσεις να μας δώσεις δείγματα της δουλειάς σου , εδώ μέσα στο αντίστοιχο νήμα ........ 

 

   

 

Περιμένουμε τη συζήτηση σας με τον δάσκαλο φωτογραφίας... και εμείς ψάχνουμε κ Μπάμπη, άσχετα που το ερώτημα το έκανε ο νηματοθέτης..  :P

 

22 λεπτά πριν, babisskg είπε

Μην ξεχάσεις να μας δώσεις δείγματα της δουλειάς σου , εδώ μέσα στο αντίστοιχο νήμα ........ 

 

Δημοσ.
18 λεπτά πριν, stratigos24 είπε

Περιμένουμε τη συζήτηση σας με τον δάσκαλο φωτογραφίας... και εμείς ψάχνουμε κ Μπάμπη, άσχετα που το ερώτημα το έκανε ο νηματοθέτης..  :P

 

 

    Μέσω PM για να αποφύγουμε τα διαφημιστικά ατοπήματα ...... 

Δημοσ.
Στις 26/2/2022 στις 1:41 ΜΜ, highpriest είπε

Διαβασα το άρθρο και ενώ γενικά τα λέει σωστά, κόλλησα σε ένα σημείο στο τέλος στο οποίο διαφωνώ κάθετα

"Αποφασίστε τελεσίδικα το είδος των λήψεων που προτιμάτε. Θέλετε να κάνετε μόνο ασπρόμαυρη φωτογραφία; Προτιμάτε τις εικόνες HDR; Επιλέξτε κάτι συγκεκριμένο και μείνετε συνεπείς σε αυτό, τουλάχιστον για το 90% των προσπαθειών σας. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να περιηγείστε στο portfolio κάποιου βλέποντας αλλού ασπρόμαυρο, αλλού χρώμα και αλλού HDR. Μια τέτοια τακτική μαρτυρά ακριβώς την έλλειψη σαφώς διαμορφωμένου ύφους!"

 

θεωρώ πως το προσωπικό στυλ δεν έρχεται "αποφασίζοντας" όλο το πορτφόλιο να έχει μόνο έναν τύπο φωτογραφίας. Επειδή τότε το "προσωπικό στυλ" δεν δημιουργείται αβίαστα, αλλά γίνεται αυτοσκοπός.

 

Όταν κάποιος τραβάει αυτά που του τραβούν την προσοχή, τότε έτσι κι αλλιώς έχει προσωπικό στυλ. Το στυλ της δικής του οπτικής.

Όταν "υποχρεώνεται" να τραβάει σε ένα μόνο στυλ επειδή κάποια στιγμή έπρεπε να διαλέξει, τότε η ενασχόληση γίνεται καταπίεση.

Φανταστείτε τον Πικάσο να έλεγε πως θα ζωγραφίζει μονο μπλέ, ή μονο σουρεαλιστικά ή μονο σκίτσα. Πόση τέχνη του θα είχαμε χάσει;

Υποθέτω πως αναφέρεται σε κάποιον που στοχεύει σε επαγγελματικό επίπεδο σα συμβουλή για το πως να παρουσιάσει τη δουλειά του (το λέω κυρίως επειδή αναφέρει τη λέξη portfolio). Αλλιώς είναι "κουτό" να υποχρεώνεται κάποιος για το τι να τραβήξει, εύκολα από τις χειρότερες συμβουλές που μπορεί να δεχθεί κάποιος. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Γενικότερα πάντως η τάση σήμερα κι από την εμπειρία μου στις σπουδές μου πάνω στην φωτογραφία (ΔΙΕΚ),είναι η δημιουργία σειράς εικόνων (portfolio,project,story telling) και όχι τόσο μεμονωμένες εικόνες ανεξάρτητες μεταξύ τους.Όταν θα μπεις σ' αυτήν την διαδικασία θα ακολουθήσεις μία συγκεκριμένη προσέγγιση ως προς την εστιακή απόσταση,το editing,τις τονικότητες,χρώμα ή μονόχρωμο κλπ.Υπάρχει μια γενικότερη ομοιογένεια στα κάδρα.

 

Επεξ/σία από konkarien
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...