Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
48 λεπτά πριν, agnostos13 είπε

Κοίτα και λίγο το δάσος...

Δεν είναι η πλειοψηφία αυτοί που βλέπεις ΠΣΚ στη Μύκονο!

δε ξέρω τι γίνεται ΠΣΚ στη Μύκονο. Δε πηγαίνω. Αλλά και να πήγαινα, η Μύκονος δεν είναι κριτήριο. Ποιος μίλησε για Μύκονο. Ένα σωρό άλλοι "προσγειωμένοι" προορισμοί όμως είναι. Μη ψάξεις να τους βρεις όμως, τουλάχιστον γι αυτό το τριήμερο γιατί είναι γεμάτοι από τους κατατρεγμένους και πεινασμένους συμπολίτες μας. Αυτοί τώρα είναι μειοψηφία ή πλειοψηφία;

Αλλά που ακριβώς να κοιτάξω; Που είναι το δάσος;

  • Like 1
  • Απαντ. 971
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Αμα δεν το βλεπεις αστο...................Με 2.50 βενζινα και πληθωρισμο 10% μαλλον πρεπει να ψαχτείς γιατι δεν το βλέπεις

4 λεπτά πριν, Bitbit είπε

δε ξέρω τι γίνεται ΠΣΚ στη Μύκονο. Δε πηγαίνω. Αλλά και να πήγαινα, η Μύκονος δεν είναι κριτήριο. Ποιος μίλησε για Μύκονο. Ένα σωρό άλλοι "προσγειωμένοι" προορισμοί όμως είναι. Μη ψάξεις να τους βρεις όμως, τουλάχιστον γι αυτό το τριήμερο γιατί είναι γεμάτοι από τους κατατρεγμένους και πεινασμένους συμπολίτες μας. Αυτοί τώρα είναι μειοψηφία ή πλειοψηφία;

Αλλά που ακριβώς να κοιτάξω; Που είναι το δάσος;

 

  • Like 1
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, SPY_oo7 είπε

Αμα δεν το βλεπεις αστο...................Με 2.50 βενζινα και πληθωρισμο 10% μαλλον πρεπει να ψαχτείς γιατι δεν το βλέπεις

 

οκ αλλά που κολλάει αυτό.

Κοίτα που είναι οι κρατήσεις το τριήμερο. Κάποιο σχόλιο γι αυτό;

με 2,5 βενζίνα και όλοι οι προορισμοί γεμάτοι, έχεις δίκιο. πρέπει να ψαχτούμε

Δημοσ.

 Εχουν πλακωσει οι τουριστες και δεν εχουν ανοιξει ουτε τα μισα καταλυματα ακομα.Δεν εβρεξε λεφτα ξαφνικα.....

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Bitbit είπε

δε ξέρω τι γίνεται ΠΣΚ στη Μύκονο. Δε πηγαίνω. Αλλά και να πήγαινα, η Μύκονος δεν είναι κριτήριο. Ποιος μίλησε για Μύκονο. Ένα σωρό άλλοι "προσγειωμένοι" προορισμοί όμως είναι. Μη ψάξεις να τους βρεις όμως, τουλάχιστον γι αυτό το τριήμερο γιατί είναι γεμάτοι από τους κατατρεγμένους και πεινασμένους συμπολίτες μας. Αυτοί τώρα είναι μειοψηφία ή πλειοψηφία;

Αλλά που ακριβώς να κοιτάξω; Που είναι το δάσος;

Εγώ πάντως που πήγα προσφάτως σε νησί (όχι Μύκονο) για υποχρέωση 9 στους 10 ήταν ξένοι.

Τώρα αν βγήκες μια Κυριακή του Πάσχα και μια Πρωτομαγιά και είδες κίνηση στα διόδια αυτό δεν είναι δείγμα οτι υπάρχουν λεφτά για κάψιμο.

Επεξ/σία από agnostos13
Δημοσ.

Εγώ λέω ότι βρήκαν ευκαιρία λόγω πολέμου να γδυσουν οικονομικά όσους πιο πολλούς μπορούν το βρήκαμε τώρα γίνεται πόλεμος.. 

  • Like 4
Δημοσ.
9 ώρες πριν, agnostos13 είπε

Τώρα αν βγήκες μια Κυριακή του Πάσχα και μια Πρωτομαγιά και είδες κίνηση στα διόδια αυτό δεν είναι δείγμα οτι υπάρχουν λεφτά για κάψιμο.

Μπα, μάλλον κανα άρθρο σαν το παρακάτω διάβασε:

"Με τις πληρότητες το Πάσχα σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, αλλά και στους κοντινούς προς την Αθήνα να φθάνουν και να υπερβαίνουν σε αρκετές περιπτώσεις το 80 -90%"

 

Δημοσ.
11 ώρες πριν, james01gr είπε

Τα ηλεκτρικά είναι μεταβατικό μέχρι να έρθει το υδρογόνο που δινει την αυτονομία που χρειάζεται ένα κανονικό αυτοκίνητο στις ημέρες μας. Τα ηλεκτρικά ειναι ένα προϊόν μάρκετινγκ από τις αυτοκίνητοβιομηχανίες. Όπως ήταν και τα diesel που τα έστειλαν στο πυρ στο εξώτερον ξαφνικά. Τώρα ερχονται τα ηλεκτρικά με ελάχιστη αυτονομία. Θα κάνουν τα πάντα να αλλάξουμε τα εσωτερικής καύσης. Όσοι καταφέρουν και τα κρατήσουν, θα πάνε απευθείας σε υδρογόνο. Οι υπόλοιποι θα πληρώσουν και τα ηλεκτρικά και το υδρογονο. Ελπε, μοτοροιλ κτλ έχουν ήδη συμφωνίες και εγκαταστάσεις για παραγωγή υδρογόνου. Το οποίο θα λύσει και το πρόβλημα με το φυσικό αέριο. Είναι άκρως προβληματικό που επενδύουν στα ηλεκτρικά και όχι στο υδρογονο. Δεν υπάρχει λογική εκτός από το να αγοράσουμε τώρα ηλεκτρικό και σε λίγα χρόνια υδρογονο που θα προσφέρει αυτονομία (αυτό θα είναι το μότο την αντικατάσταση των ηλεκτρικών...) 

Πάντως και το υδρογόνο δεν είναι χωρίς τους κινδύνους του

https://www.bloomberg.com/news/features/2022-05-31/hydrogen-fuel-investments-could-risk-making-global-warming-worse

Δημοσ.
11 ώρες πριν, james01gr είπε

Τα ηλεκτρικά είναι μεταβατικό μέχρι να έρθει το υδρογόνο που δινει την αυτονομία που χρειάζεται ένα κανονικό αυτοκίνητο στις ημέρες μας. Τα ηλεκτρικά ειναι ένα προϊόν μάρκετινγκ από τις αυτοκίνητοβιομηχανίες. Όπως ήταν και τα diesel που τα έστειλαν στο πυρ στο εξώτερον ξαφνικά. Τώρα ερχονται τα ηλεκτρικά με ελάχιστη αυτονομία. Θα κάνουν τα πάντα να αλλάξουμε τα εσωτερικής καύσης. Όσοι καταφέρουν και τα κρατήσουν, θα πάνε απευθείας σε υδρογόνο. Οι υπόλοιποι θα πληρώσουν και τα ηλεκτρικά και το υδρογονο. Ελπε, μοτοροιλ κτλ έχουν ήδη συμφωνίες και εγκαταστάσεις για παραγωγή υδρογόνου. Το οποίο θα λύσει και το πρόβλημα με το φυσικό αέριο. Είναι άκρως προβληματικό που επενδύουν στα ηλεκτρικά και όχι στο υδρογονο. Δεν υπάρχει λογική εκτός από το να αγοράσουμε τώρα ηλεκτρικό και σε λίγα χρόνια υδρογονο που θα προσφέρει αυτονομία (αυτό θα είναι το μότο την αντικατάσταση των ηλεκτρικών...) 

Όπως έχει γραφτεί πολλές φορές, τo υδρογόνο (κυψέλες):

  • Είναι κυριολεκτικά ηλεκτρικό αμάξι με έξτρα βήματα, δεν είναι το μαγικό ραβδί που πιστεύουν κάποιοι.
  • Έχει περίπου την μισή απόδοση από τα καθαρά ηλεκτροκίνητα.
  • Η μεταφορά/αποθήκευση/διανομή είναι μεγάλο πρόβλημα, λόγω της φύσης του υδρογόνου, μεγαλύτερο από τα ηλεκτρικά και σίγουρα πολύ μεγαλύτερο από όσο αναφέρεσαι εδώ.
    • Χρειάζεται υποδομές που τώρα είναι καθαρά σε πλάνο σχεδίασης. Δεν υπάρχει ρεαλιστικό σχέδιο πως θα γίνει αυτή η αλλαγή και ποιος και πως θα πληρώσει/οργανώσει.
  • Δεν υπάρχει ουσιαστικά πλάνο παραγωγής υδρογόνου από ΑΠΕ/καθαρές μορφές ενέργειας, εφόσον τώρα το 95% φεύγα παράγεται από ορυκτά καύσιμα. Υπάρχει θεωρητικό-πρόχειρο πλάνο παραγωγής, αλλά κανείς δεν έκανε τίποτα παραπάνω από μικρο-πειραματικές διατάξεις για Ι.Χ και πιλοτικά προγράμματα.
    • Σε συνδυασμό με την χαμηλή απόδοση σημαίνει πολλαπλάσιες επιβαρύνσεις σε δίκτυα παραγωγής ή/και πολύ μεγαλύτερα κόστη μεταφοράς σε σχέση με τα ηλεκτρικά
    • Οι κυβερνήσεις/οργανισμοί υποστηρίζουν πολύ ευκολότερα σχέδια/προγράμματα που είναι για ηλεκτρικά οχήματα, εφόσον είναι "αποδεκτό" από τις κυβερνήσεις ότι τα ηλεκτρικά μπορούν να υποστηριχτούν από ΑΠΕ/καθαρή ενέργεια. Είναι μάρκετινγ, αλλά αυτό καθορίζει τις αλλαγές.
  • Κανένας δεν ασχολείται σοβαρά για R&D οχημάτων υδρογόνου, πέραν OEM βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (εντός-εκτός δρόμου) και της Toyota+κάποιων άλλων Ιαπώνων που από ότι φαίνεται άλλαξαν γνώμη και το πάνε προς τα ηλεκτρικά

Στο προσεχές/ορατό μέλλον τα οχήματα υδρογόνου έχουν θέση ως "δεύτερη" επιλογή σε επαγγελματική κυρίως χρήση.
Στην κυριολεξία το μόνο θετικό είναι η ταχύτητα πλήρωσης και ότι είναι "ευκολότερο" να στείλεις δεξαμενή υδρογόνου στου βοδιού το κέρατο από ότι να στείλεις μπαταρίες/τραβήξεις γραμμή ρεύματος. 
Η συντριπτική πλειοψηφία των user cases για Ι.Χ. υπερκαλύπτονται από ηλεκτρικά. 
Για αυτό και η βιομηχανία καθαρά πάει προς τα ηλεκτρικά για τέτοια μοντέλα/πελάτες.

 

 

  • Like 7
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, james01gr είπε

Τα ηλεκτρικά είναι μεταβατικό μέχρι να έρθει το υδρογόνο που δινει την αυτονομία που χρειάζεται ένα κανονικό αυτοκίνητο στις ημέρες μας. Τα ηλεκτρικά ειναι ένα προϊόν μάρκετινγκ από τις αυτοκίνητοβιομηχανίες. Όπως ήταν και τα diesel που τα έστειλαν στο πυρ στο εξώτερον ξαφνικά. Τώρα ερχονται τα ηλεκτρικά με ελάχιστη αυτονομία. Θα κάνουν τα πάντα να αλλάξουμε τα εσωτερικής καύσης. Όσοι καταφέρουν και τα κρατήσουν, θα πάνε απευθείας σε υδρογόνο. Οι υπόλοιποι θα πληρώσουν και τα ηλεκτρικά και το υδρογονο. Ελπε, μοτοροιλ κτλ έχουν ήδη συμφωνίες και εγκαταστάσεις για παραγωγή υδρογόνου. Το οποίο θα λύσει και το πρόβλημα με το φυσικό αέριο. Είναι άκρως προβληματικό που επενδύουν στα ηλεκτρικά και όχι στο υδρογονο. Δεν υπάρχει λογική εκτός από το να αγοράσουμε τώρα ηλεκτρικό και σε λίγα χρόνια υδρογονο που θα προσφέρει αυτονομία (αυτό θα είναι το μότο την αντικατάσταση των ηλεκτρικών...) 

Δεν θα το έλεγα. Υπάρχουν πολλές αναλύσεις που λένε το αντίθετο:

https://www.youtube.com/watch?v=AGTjKJHu99c

https://www.youtube.com/watch?v=b88v-WvqzeQ

Και ο αντίλογος:

https://www.youtube.com/watch?v=-gBQ63O1zrw

Όπως αναφέρεται και σε ένα από τα βίντεο, δεν είναι ανάγκη να βρούμε μια λύση για τα πάντα. Το υδρογόνο θα είναι εξαιρετικό σε βαρέα οχήματα, τραίνα, λεωφορεία όπου οι τεράστιες μπαταρίες θα δημιουργούσαν πρόβλημα. Αντιθέτως, στα ΙΧ και μικρά οχήματα έχει νόημα να είναι "μπαταριοκίνητα" ηλεκτρικά καθώς αποδεικνύεται πως θα λειτουργήσει καλύτερα λύνοντας τα προβλήματα μεγαλής κλίμακας που έχει το υδρογόνο (παραγωγή, μεταφορά, αποθήκευση).

Και ναι πρέπει επιτέλους να καταλάβουν όσοι νομίζουν πως θα "καίμε" υδρογόνο, πως και τα αυτοκίνητα υδρογόνου ηλεκτρικά είναι. Διαβάσω σχόλια στο internet από ανθρώπους που αποκαλούν τα "μπαταριοκίνητα" ηλεκτρικά τοστιέρες, καφετιέρες και βραστήρες και περιμένουν με ανυπομονησία τα "υδρογόνου", νομίζοντας πως θα γκαζώνουν και θα ακούν στροφαρίσματα κινητήρα.

Edit: Όσο έγραφα με πρόλαβε ο @LongTom

Επεξ/σία από red7genius
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, callahan είπε

Πάντως και το υδρογόνο δεν είναι χωρίς τους κινδύνους του

https://www.bloomberg.com/news/features/2022-05-31/hydrogen-fuel-investments-could-risk-making-global-warming-worse

εδω δεν εχουμε σαν χωρα ενα αξιοπρεπες δίκτυο CNG, υδρογονο θέλουμε; θα περασει και δε θα ακουμπησει ειναι η φαση, απευθειας πρακτικα στα ηλεκτρικα θα παμε... και αυτοι που κυκλοφορουν τωρα με τα σταρλετ του 90 θα συνεχισουν να κυκλοφορουν στο ιδιο μοτιβο σε 15-20 χρονια, αλλα με micra του 2009...

 

Οσο για τις τιμές ιδιως στα καινουργια, ανεβηκαν χωρις επιστροφή, οσο νωρίτερα το χωνεψουμε τόσο το καλυτερο... αυτη θα ειναι η νεα πραγματικότητα... 23 χιλιαρικα για πολο και 32 για αστρα, οπως γραψαμε προ ημερων και στο αυτοκινηση Club...

Επεξ/σία από paylidis
  • Like 6
  • Sad 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, LongTom είπε

Όπως έχει γραφτεί πολλές φορές, τo υδρογόνο (κυψέλες):

  • Είναι κυριολεκτικά ηλεκτρικό αμάξι με έξτρα βήματα, δεν είναι το μαγικό ραβδί που πιστεύουν κάποιοι.
  • Έχει περίπου την μισή απόδοση από τα καθαρά ηλεκτροκίνητα.
  • Η μεταφορά/αποθήκευση/διανομή είναι μεγάλο πρόβλημα, λόγω της φύσης του υδρογόνου, μεγαλύτερο από τα ηλεκτρικά και σίγουρα πολύ μεγαλύτερο από όσο αναφέρεσαι εδώ.
    • Χρειάζεται υποδομές που τώρα είναι καθαρά σε πλάνο σχεδίασης. Δεν υπάρχει ρεαλιστικό σχέδιο πως θα γίνει αυτή η αλλαγή και ποιος και πως θα πληρώσει/οργανώσει.
  • Δεν υπάρχει ουσιαστικά πλάνο παραγωγής υδρογόνου από ΑΠΕ/καθαρές μορφές ενέργειας, εφόσον τώρα το 95% φεύγα παράγεται από ορυκτά καύσιμα. Υπάρχει θεωρητικό-πρόχειρο πλάνο παραγωγής, αλλά κανείς δεν έκανε τίποτα παραπάνω από μικρο-πειραματικές διατάξεις για Ι.Χ και πιλοτικά προγράμματα.
    • Σε συνδυασμό με την χαμηλή απόδοση σημαίνει πολλαπλάσιες επιβαρύνσεις σε δίκτυα παραγωγής ή/και πολύ μεγαλύτερα κόστη μεταφοράς σε σχέση με τα ηλεκτρικά
    • Οι κυβερνήσεις/οργανισμοί υποστηρίζουν πολύ ευκολότερα σχέδια/προγράμματα που είναι για ηλεκτρικά οχήματα, εφόσον είναι "αποδεκτό" από τις κυβερνήσεις ότι τα ηλεκτρικά μπορούν να υποστηριχτούν από ΑΠΕ/καθαρή ενέργεια. Είναι μάρκετινγ, αλλά αυτό καθορίζει τις αλλαγές.
  • Κανένας δεν ασχολείται σοβαρά για R&D οχημάτων υδρογόνου, πέραν OEM βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (εντός-εκτός δρόμου) και της Toyota+κάποιων άλλων Ιαπώνων που από ότι φαίνεται άλλαξαν γνώμη και το πάνε προς τα ηλεκτρικά

Στο προσεχές/ορατό μέλλον τα οχήματα υδρογόνου έχουν θέση ως "δεύτερη" επιλογή σε επαγγελματική κυρίως χρήση.
Στην κυριολεξία το μόνο θετικό είναι η ταχύτητα πλήρωσης και ότι είναι "ευκολότερο" να στείλεις δεξαμενή υδρογόνου στου βοδιού το κέρατο από ότι να στείλεις μπαταρίες/τραβήξεις γραμμή ρεύματος. 
Η συντριπτική πλειοψηφία των user cases για Ι.Χ. υπερκαλύπτονται από ηλεκτρικά. 
Για αυτό και η βιομηχανία καθαρά πάει προς τα ηλεκτρικά για τέτοια μοντέλα/πελάτες.

 

 

Μάλλον έχουν δει κάτι τέτοιο:

 

Δημοσ.

Αυτό είναι ένα textbook παράδειγμα του όρου Concept Car (το λέει κιόλας) και ένα proof of concept της Toyota ότι "ναι μπορεί να γίνει και αυτό". Δοκιμάστηκε σε 24h αγώνα αντοχής, τερμάτισε, αλλά με τις μισές ώρες να βρίσκεται στο pitlane για επισκευές και ανεφοδιασμό. Δεν λέω είναι νέο concept και ίσως έχουμε πολλά να μάθουμε με την κατάλληλη έρευνα, όμως μου μοιάζει περισσότερο με επικοινωνιακό πυροτέχνημα από την Toyota η οποία ήταν πρώτη και καλύτερη στα πραγματικά ηλεκτρικά υβριδικά, επένδυσε σε υδρογονοκίνητο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής (Mirai) και στις κυψέλες καυσίμου (fuel cells), και τώρα με αυτό που είναι "μουσική στα αυτιά των petrolhead" θέλει να πει τι; Τόσα χρόνια έρευνα στα fuel cells και τώρα είπαμε να βάλουμε υδρογόνο στις ΜΕΚ;

Αρκετό το offtopic.

Δημοσ.

Παντως οτι ακριβαινουν οι τιμες ειναι το μισο προβλημα. Το αλλο μισο ειναι οτι δεν ανεβαινουν οι μισθοι αναλογα. Εγω αν και κερδιζω σε καθαρο ποσο ενα 20% περισσοτερο απο οτι πριν απο 10 χρονια ουσιαστικα ειμαι "πιο φτωχος" απο τοτε.

  • Like 7
Δημοσ.
2 ώρες πριν, red7genius είπε

Δεν θα το έλεγα. Υπάρχουν πολλές αναλύσεις που λένε το αντίθετο:

https://www.youtube.com/watch?v=AGTjKJHu99c

https://www.youtube.com/watch?v=b88v-WvqzeQ

Και ο αντίλογος:

https://www.youtube.com/watch?v=-gBQ63O1zrw

Όπως αναφέρεται και σε ένα από τα βίντεο, δεν είναι ανάγκη να βρούμε μια λύση για τα πάντα. Το υδρογόνο θα είναι εξαιρετικό σε βαρέα οχήματα, τραίνα, λεωφορεία όπου οι τεράστιες μπαταρίες θα δημιουργούσαν πρόβλημα. Αντιθέτως, στα ΙΧ και μικρά οχήματα έχει νόημα να είναι "μπαταριοκίνητα" ηλεκτρικά καθώς αποδεικνύεται πως θα λειτουργήσει καλύτερα λύνοντας τα προβλήματα μεγαλής κλίμακας που έχει το υδρογόνο (παραγωγή, μεταφορά, αποθήκευση).

Και ναι πρέπει επιτέλους να καταλάβουν όσοι νομίζουν πως θα "καίμε" υδρογόνο, πως και τα αυτοκίνητα υδρογόνου ηλεκτρικά είναι. Διαβάσω σχόλια στο internet από ανθρώπους που αποκαλούν τα "μπαταριοκίνητα" ηλεκτρικά τοστιέρες, καφετιέρες και βραστήρες και περιμένουν με ανυπομονησία τα "υδρογόνου", νομίζοντας πως θα γκαζώνουν και θα ακούν στροφαρίσματα κινητήρα.

Edit: Όσο έγραφα με πρόλαβε ο @LongTom

το υδρογόνο μια χαρά είναι καύσιμο εάν ξέρεις τι θέλεις να κάνεις. το ασφαλέστερο δεν είναι να υπάρχουν ''υδρογονάδικα'' αλλά μέρη στα οποία θα γεμίζεις καύσιμο και την μετατροπή του καύσιμου σε υδρογόνο θα γίνεται από το ίδιο το αυτοκίνητο, όπως ακριβώς καίγεται η βενζίνη. αυτό είναι που ερευνούν αυτήν την στιγμή. το να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο που θα ανεφοδιάζεται με καθαρό υδρογόνο, το φτιάχνουν αύριο το πρωί...

το πρόβλημα είναι πως θα χρειαστούν δις επενδύσεων και χρημάτων για να φτιαχτεί ένα δίκτυο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα το οποίο θα καταστεί άχρηστο όταν μπουν στο παιχνίδι τα αυτοκίνητα υδρογόνου. αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί δεν πάμε απευθείας στο υδρογόνο και πάμε να φτιάξουμε δίκτυο για ηλεκτροκίνητα που θα πάρει 150 χρόνια μέχρι να φτιαχτεί και να εξαπλωθεί.

2 ώρες πριν, LongTom είπε

Όπως έχει γραφτεί πολλές φορές, τo υδρογόνο (κυψέλες):

  • Είναι κυριολεκτικά ηλεκτρικό αμάξι με έξτρα βήματα, δεν είναι το μαγικό ραβδί που πιστεύουν κάποιοι.
  • Έχει περίπου την μισή απόδοση από τα καθαρά ηλεκτροκίνητα.
  • Η μεταφορά/αποθήκευση/διανομή είναι μεγάλο πρόβλημα, λόγω της φύσης του υδρογόνου, μεγαλύτερο από τα ηλεκτρικά και σίγουρα πολύ μεγαλύτερο από όσο αναφέρεσαι εδώ.
    • Χρειάζεται υποδομές που τώρα είναι καθαρά σε πλάνο σχεδίασης. Δεν υπάρχει ρεαλιστικό σχέδιο πως θα γίνει αυτή η αλλαγή και ποιος και πως θα πληρώσει/οργανώσει.
  • Δεν υπάρχει ουσιαστικά πλάνο παραγωγής υδρογόνου από ΑΠΕ/καθαρές μορφές ενέργειας, εφόσον τώρα το 95% φεύγα παράγεται από ορυκτά καύσιμα. Υπάρχει θεωρητικό-πρόχειρο πλάνο παραγωγής, αλλά κανείς δεν έκανε τίποτα παραπάνω από μικρο-πειραματικές διατάξεις για Ι.Χ και πιλοτικά προγράμματα.
    • Σε συνδυασμό με την χαμηλή απόδοση σημαίνει πολλαπλάσιες επιβαρύνσεις σε δίκτυα παραγωγής ή/και πολύ μεγαλύτερα κόστη μεταφοράς σε σχέση με τα ηλεκτρικά
    • Οι κυβερνήσεις/οργανισμοί υποστηρίζουν πολύ ευκολότερα σχέδια/προγράμματα που είναι για ηλεκτρικά οχήματα, εφόσον είναι "αποδεκτό" από τις κυβερνήσεις ότι τα ηλεκτρικά μπορούν να υποστηριχτούν από ΑΠΕ/καθαρή ενέργεια. Είναι μάρκετινγ, αλλά αυτό καθορίζει τις αλλαγές.
  • Κανένας δεν ασχολείται σοβαρά για R&D οχημάτων υδρογόνου, πέραν OEM βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (εντός-εκτός δρόμου) και της Toyota+κάποιων άλλων Ιαπώνων που από ότι φαίνεται άλλαξαν γνώμη και το πάνε προς τα ηλεκτρικά

Στο προσεχές/ορατό μέλλον τα οχήματα υδρογόνου έχουν θέση ως "δεύτερη" επιλογή σε επαγγελματική κυρίως χρήση.
Στην κυριολεξία το μόνο θετικό είναι η ταχύτητα πλήρωσης και ότι είναι "ευκολότερο" να στείλεις δεξαμενή υδρογόνου στου βοδιού το κέρατο από ότι να στείλεις μπαταρίες/τραβήξεις γραμμή ρεύματος. 
Η συντριπτική πλειοψηφία των user cases για Ι.Χ. υπερκαλύπτονται από ηλεκτρικά. 
Για αυτό και η βιομηχανία καθαρά πάει προς τα ηλεκτρικά για τέτοια μοντέλα/πελάτες.

 

 

το υδρογόνο έχει την μισή απόδοση από τα ηλεκτρικά γιατί στο ηλεκτρικό το φορτίζεις το αυτοκίνητο, δηλαδή του δίνεις την καθαρή ενέργεια που χρειάζεται για να δουλέψει. στο υδρογόνο, το αυτοκίνητο πρέπει να κάνει καύση του υδρογόνου. όλες οι αντιδράσεις έχουν απώλειες, καμιά δεν είναι 100%. ποια είναι η απόδοση για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο όταν χρησιμοποιείς φυσικό αέριο για να δημιουργήσεις τον ηλεκτρισμό για να το φορτίσεις; τους σταθμούς φόρτισης ποιος θα τους πληρώσει; δεν είναι ευκολότερο να γίνει μετατροπή των βενζινάδικων σε υδρογόνο παρά να περάσεις εντελώς καινούργιες γραμμές ρεύματος παντού για φορτιστές;

https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/energeia/elpe-motor-oil-giati-ependioun-stis-biznes-tou-idrogonou-i-dio-ischiri-viomichaniki-omili/

το υδρογόνο από το 2025 θα παράγεται ήδη στην Ελλάδα... η ΕΕ έχει επενδύσει πολλά χρήματα σε πανεπιστήμια για την παραγωγή υδρογόνου είτε από σταθμούς είτε μέσα στα ίδια τα μέσα μεταφοράς με πλήρωση βιοκαυσίμου / αιθανόλης κτλ.

βρες κάποιους από το πανεπιστήμιο της Πάτρας και μίλησε μαζί τους σχετικά να δεις τι έχουν κάνει εκεί.

  • Like 2
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...