Skreami Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 22 Φεβρουαρίου 2022 Καλησπέρα, είμαι μαθήτρια της γ λυκείου σε γενικό λύκειο επαρχιακής πόλης, ο στόχος μου είναι αρκετά υψηλός καθώς με ενδιαφέρει η ψυχολογία και αν τόσα χρόνια υπήρξα καλή μαθήτρια (18-19) φέτος οι αποδόσεις μου δεν είναι σε καμία περίπτωση ικανές να μου ανοίξουν τον δρόμο προς την σχολή που θέλω. Αυτό μου προκαλεί μεγάλο άγχος και απαισιοδοξία και νιώθω ότι έχω χάσει τον προσανατολισμό μου. Δεν έχω κίνητρο να διαβάζω και αν και προσπαθώ και κάνω θυσίες ,καθώς έχω διαγράψει όλα τα social media και έχω κόψει εντελώς τις εξόδους και γενικά οτιδήποτε με εκτροχιάζει, στην πορεία το χάνω. Σε λιγότερο από 4 μήνες είναι οι πανελλήνιες και έχω απελπιστει. Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις και τις συμβουλές σας. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Sibyl Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2022 Στις 22/2/2022 στις 1:47 ΠΜ, Skreami είπε Καλησπέρα, είμαι μαθήτρια της γ λυκείου σε γενικό λύκειο επαρχιακής πόλης, ο στόχος μου είναι αρκετά υψηλός καθώς με ενδιαφέρει η ψυχολογία και αν τόσα χρόνια υπήρξα καλή μαθήτρια (18-19) φέτος οι αποδόσεις μου δεν είναι σε καμία περίπτωση ικανές να μου ανοίξουν τον δρόμο προς την σχολή που θέλω. Αυτό μου προκαλεί μεγάλο άγχος και απαισιοδοξία και νιώθω ότι έχω χάσει τον προσανατολισμό μου. Δεν έχω κίνητρο να διαβάζω και αν και προσπαθώ και κάνω θυσίες ,καθώς έχω διαγράψει όλα τα social media και έχω κόψει εντελώς τις εξόδους και γενικά οτιδήποτε με εκτροχιάζει, στην πορεία το χάνω. Σε λιγότερο από 4 μήνες είναι οι πανελλήνιες και έχω απελπιστει. Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις και τις συμβουλές σας. Ευχαριστώ εκ των προτέρων. Αρχικά μην τρομοκρατείσαι! Πίστεψέ με, πολλοί συνυποψήφιοί σου βρίσκονται ακριβώς στην ίδια θέση με σένα. Η συνεχής ψυχολογική πίεση, το άγχος, η κούραση από το διάβασμα, το κλείσιμο στο σπίτι και η μονοτονία της καθημερινότητας, η απομάκρυνση δηλαδή από έναν φυσιολογικό τρόπο ζωής, είναι λογικό να σου προκαλούν αυτήν την αντίδραση. Κάνε κουράγιο, προσπάθησε να επιβληθείς στον εαυτό σου, μην κάνεις αρνητικές σκέψεις και συνέχισε τη μελέτη σου γιατί είναι κρίμα τώρα που βρίσκεσαι στην τελική ευθεία να μην ανταμειφθείς για την προσπάθειά σου. Κάνε το καλύτερο που μπορείς για να είσαι εντάξει με τον εαυτό σου και για να μην σκέφτεσαι μετά ότι θα μπορούσες να κάνεις κάτι παραπάνω που θα σε οδηγούσε στην επιτυχία αλλά δεν το έκανες επειδή δεν μπόρεσες να αυτοπειθαρχηθείς. Στόχευσε την σχολή της επιθυμίας σου και όταν έρθει η ώρα του μηχανογραφικού δήλωσέ την πρώτη (σε όποιες πόλεις υπάρχει) και μετά όλες τις παραπλήσιες σ΄αυτήν. Πάρε μια βαθιά ανάσα και πείσμωσε! Λίγο έμεινε! Να ξέρεις ότι είσαι πολύ καλύτερη από αυτό που νομίζεις τώρα ότι είσαι καθώς όταν η ψυχολογία σου είναι τόσο πεσμένη δεν είναι δυνατόν ν΄αυτοαξιολογείσαι σωστά. Μόνο από σένα εξαρτάται! ΄Αριστη επιτυχία σου εύχομαι!
Theo1903 Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2022 Ισχύει οτι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών στην Γ λυκείου περνάνε απο αυτήν την φάση. Και αυτό κατα κύριο λόγω γιατι στο γυμνάσιο και το λύκειο τα 19άρια μοιράζονται αβέρτα στους "ήσυχους" και "συνεπείς" μαθητές. Όπως και να έχει, μην πανικοβάλλεσαι. Σε αυτό το σημείο που είσαι, η καλύτερη στρατηγική είναι να δώσεις ότι καλύτερο έχεις και να προσπαθήσεις για το καλύτερο. Πάρε το πρόβλημα και λύσε το βήμα-βήμα. Προς το παρών έχεις τις πανελλαδικές. Όταν με το καλό τελειώσουν, θα δείς τι έγραψες, θα ζυγίσεις τις επιλογές σου και θα ακολουθήσεις τον δρόμο που σου ταιριάζει αλλα μην προτρέχεις. Επίσης μην ζορίζεις τον εαυτό σου. Δεν ειμαστε μηχανές και οι επιδόσεις σου επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό απο την σωματική και ψυχολογική κούραση, το stress, την αυπνία και άλλους παράγοντες της καθημερινότητας. Οπότε ναι μεν δώσε προσπάθεια, αλλα επέτρψε και στον εαυτό σου να αποτύχει, να διασκεδάσει (με μέτρο) και να ξεκουραστεί. 1
Sibyl Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2022 11 ώρες πριν, Theo1903 είπε Ισχύει οτι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών στην Γ λυκείου περνάνε απο αυτήν την φάση. Και αυτό κατα κύριο λόγω γιατι στο γυμνάσιο και το λύκειο τα 19άρια μοιράζονται αβέρτα στους "ήσυχους" και "συνεπείς" μαθητές. Όπως και να έχει, μην πανικοβάλλεσαι. Σε αυτό το σημείο που είσαι, η καλύτερη στρατηγική είναι να δώσεις ότι καλύτερο έχεις και να προσπαθήσεις για το καλύτερο. Πάρε το πρόβλημα και λύσε το βήμα-βήμα. Προς το παρών έχεις τις πανελλαδικές. Όταν με το καλό τελειώσουν, θα δείς τι έγραψες, θα ζυγίσεις τις επιλογές σου και θα ακολουθήσεις τον δρόμο που σου ταιριάζει αλλα μην προτρέχεις. Επίσης μην ζορίζεις τον εαυτό σου. Δεν ειμαστε μηχανές και οι επιδόσεις σου επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό απο την σωματική και ψυχολογική κούραση, το stress, την αυπνία και άλλους παράγοντες της καθημερινότητας. Οπότε ναι μεν δώσε προσπάθεια, αλλα επέτρψε και στον εαυτό σου να αποτύχει, να διασκεδάσει (με μέτρο) και να ξεκουραστεί. Συμφωνούμε στα περισσότερα. Στην τελευταία παράγραφο έχω κάποια ένσταση. Ποιος συνεπής υποψήφιος δεν ζορίζεται τον τελευταίο καιρό πριν τις πανελλαδικές; Συμφωνώ ότι επηρεάζονται από την σωματική και ψυχολογική κούραση γι΄αυτό και τους μπαίνουν ιδέες ότι δεν θυμούνται τίποτα, ότι δεν έκαναν την προετοιμασία που έπρεπε, ότι δεν θα γράψουν καλά και χίλια δυο άλλα τα οποία συνήθως δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Η αλήθεια είναι ότι σ΄αυτήν την φάση δεν μπορείς να ξεκουραστείς αφού το μυαλό σου είναι κολλημένο 24 ώρες το 24ωρο στις εξετάσεις, όσο για την διασκέδαση νομίζω ότι δύσκολα θα βρει φίλους-συνυποψήφιους να την συντροφεύσουν. Τουλάχιστον στην δική μου περίπτωση 2-3 μήνες πριν τις πανελλαδικές όσες φορές αποπειράθηκα να ζητήσω να πάμε παρέα έστω για έναν καφέ να ξεθολώσουμε, δεν βρήκα ανταπόκριση. Μια βόλτα σ΄ενα πάρκο ή στη θάλασσα για να πάρει καθαρό αέρα και ν΄αλλάξει παραστάσεις ή μια καλή ταινία, νομίζω ότι είναι το περισσότερο που μπορεί να κάνει σ΄αυτήν την φάση που βρίσκεται. Επίσης σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να σκέφτεται την αποτυχία και να την πάρει από κάτω! Αντιθέτως θα πρέπει να μπουστάρει την ψυχολογία της με θετικές σκέψεις ότι όλα θα πάνε καλά και ότι θα πετύχει τον στόχο της. Την πιθανή αποτυχία θα την επιτρέψει στον εαυτό της όταν δεν έχει τα ποθητά αποτελέσματα αφού έχει κάνει προηγουμένως το καλύτερο που μπορούσε. Αν και δεν νομίζω να αποτύχει επειδή ένας υποψήφιος που μέχρι πέρσι έγραφε 18-19 (φαντάζομαι στο φροντιστήριο και όχι στο σχολείο) και φέτος έχει πέσει κάπως η απόδοσή του, αυτό οφείλεται στην κούραση και στην κακή ψυχολογία και όχι στην ανεπάρκεια γνώσεων. 1
Skreami Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2022 Μέλος Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2022 Στις 24/2/2022 στις 4:58 ΜΜ, Sibyl είπε Αρχικά μην τρομοκρατείσαι! Πίστεψέ με, πολλοί συνυποψήφιοί σου βρίσκονται ακριβώς στην ίδια θέση με σένα. Η συνεχής ψυχολογική πίεση, το άγχος, η κούραση από το διάβασμα, το κλείσιμο στο σπίτι και η μονοτονία της καθημερινότητας, η απομάκρυνση δηλαδή από έναν φυσιολογικό τρόπο ζωής, είναι λογικό να σου προκαλούν αυτήν την αντίδραση. Κάνε κουράγιο, προσπάθησε να επιβληθείς στον εαυτό σου, μην κάνεις αρνητικές σκέψεις και συνέχισε τη μελέτη σου γιατί είναι κρίμα τώρα που βρίσκεσαι στην τελική ευθεία να μην ανταμειφθείς για την προσπάθειά σου. Κάνε το καλύτερο που μπορείς για να είσαι εντάξει με τον εαυτό σου και για να μην σκέφτεσαι μετά ότι θα μπορούσες να κάνεις κάτι παραπάνω που θα σε οδηγούσε στην επιτυχία αλλά δεν το έκανες επειδή δεν μπόρεσες να αυτοπειθαρχηθείς. Στόχευσε την σχολή της επιθυμίας σου και όταν έρθει η ώρα του μηχανογραφικού δήλωσέ την πρώτη (σε όποιες πόλεις υπάρχει) και μετά όλες τις παραπλήσιες σ΄αυτήν. Πάρε μια βαθιά ανάσα και πείσμωσε! Λίγο έμεινε! Να ξέρεις ότι είσαι πολύ καλύτερη από αυτό που νομίζεις τώρα ότι είσαι καθώς όταν η ψυχολογία σου είναι τόσο πεσμένη δεν είναι δυνατόν ν΄αυτοαξιολογείσαι σωστά. Μόνο από σένα εξαρτάται! ΄Αριστη επιτυχία σου εύχομαι! Ευχαριστώ πολύ! Θα προσπαθήσω να δουλέψω το θέμα της αυτοπεποίθησης και το πείσμα γιατί η αλήθεια είναι ότι δεν το έχω καθόλου. Και ίσως είναι και αυτό που με κρατάει πίσω και πέφτω. Και ελπίζω για το καλύτερο. 1
Sibyl Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2022 6 ώρες πριν, Skreami είπε Ευχαριστώ πολύ! Θα προσπαθήσω να δουλέψω το θέμα της αυτοπεποίθησης και το πείσμα γιατί η αλήθεια είναι ότι δεν το έχω καθόλου. Και ίσως είναι και αυτό που με κρατάει πίσω και πέφτω. Και ελπίζω για το καλύτερο. Σίγουρα αυτή είναι η αιτία. Εξάλλου, όπως θα έχεις ξανακούσει, η μισή επιτυχία στις πανελλαδικές οφείλεται στην καλή ψυχολογία οπότε είναι κρίμα να μην προσπαθήσεις να βγάλεις από το μυαλό σου όλες αυτές τις αρνητικές σκέψεις. Σκέψου ότι όλοι στο ίδιο καζάνι βράζετε και ότι όλοι αυτήν την εποχή αισθάνονται πάνω-κάτω σαν κι εσένα. Να δεις που μια χαρά θα τα πας! 2
ProponitisTouKanape Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2022 Ευκαιρία να μη πας ψυχολογία αλλά σε κάποια σχολή το αντικείμενο της οποίας θα μπορέσεις να ασκήσεις επαγγελματικά 1
filipN Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2022 32 λεπτά πριν, ProponitisTouKanape είπε Ευκαιρία να μη πας ψυχολογία αλλά σε κάποια σχολή το αντικείμενο της οποίας θα μπορέσεις να ασκήσεις επαγγελματικά - Αυτό είναι μια «ευκαιρία» για όσους ταυτίζουν την Πανεπιστημιακή εκπαίδευση με την επαγγελματική αποκατάσταση. Όμως γι αυτόν που θα «αριστεύσει» σε σπουδές Ψυχολογίας, υπάρχουν πολλές καλοπληρωμένες θέσεις ακόμα και στην Ελλάδα και όχι κατ’ ανάγκην σε κάποιο γραφείο ή Κέντρο Ψυχολογικής Υποστήριξης. - Βέβαια την εποχή αυτή οι σπουδές στην Ψυχολογία έχουν γίνει μόδα στη χώρα μας και η επιλογή τους δεν γίνεται με ορθολογικό τρόπο. Όσοι επιχειρούν απλά να ακολουθήσουν αυτή τη μόδα, χωρίς να έχουν τα απαραίτητα ουσιαστικά προσόντα και τη διάθεση να εργαστούν σκληρά κατά το χρόνο των σπουδών τους, είναι σχεδόν σίγουρο πως θα δυσκολευτούν να βρουν μια θέση εργασίας με μισθό ανώτερο από τον βασικό, εάν και όταν βρουν. 1
pcmasterrace123 Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2022 Δημοσ. 27 Φεβρουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) Στις 22/2/2022 στις 1:47 ΠΜ, Skreami είπε Καλησπέρα, είμαι μαθήτρια της γ λυκείου σε γενικό λύκειο επαρχιακής πόλης, ο στόχος μου είναι αρκετά υψηλός καθώς με ενδιαφέρει η ψυχολογία και αν τόσα χρόνια υπήρξα καλή μαθήτρια (18-19) φέτος οι αποδόσεις μου δεν είναι σε καμία περίπτωση ικανές να μου ανοίξουν τον δρόμο προς την σχολή που θέλω. Αυτό μου προκαλεί μεγάλο άγχος και απαισιοδοξία και νιώθω ότι έχω χάσει τον προσανατολισμό μου. Δεν έχω κίνητρο να διαβάζω και αν και προσπαθώ και κάνω θυσίες ,καθώς έχω διαγράψει όλα τα social media και έχω κόψει εντελώς τις εξόδους και γενικά οτιδήποτε με εκτροχιάζει, στην πορεία το χάνω. Σε λιγότερο από 4 μήνες είναι οι πανελλήνιες και έχω απελπιστει. Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις και τις συμβουλές σας. Ευχαριστώ εκ των προτέρων. Θα σου δώσω τις δικιές μου συμβουλές όσο αφορά τις πανελλήνιες. Να πω ότι δεν είμαι επιστήμονας ,αλλά έκανα αρκετή έρευνα πριν δώσω πανελλήνιες ώστε να καταφέρω να γράψω όσο το δυνατό καλύτερα με τον λιγότερο κόπο. Επίσης θα ήθελα να προσθέσω ,ότι χάρις σε αυτή την μέθοδο κατάφερα και έγραψα ενα 18 στις πανελλήνιες ,με μόνο ένα μικρό κλάσμα του κόπου που κατέβαλαν οι συμμαθητές μου. Disclaimer : Ότι γράφω από κάτω είναι με βάση την δική μου εμπειρία από τις πανελλήνιες και σε δεν εγγυώμαι σε καμία περίπτωση ότι αυτές οι μέθοδοι θα φέρουν τα ίδια αποτελέσματα Έχουμε και λέμε. Όταν ξεκίνησα να προετιμάζομαι για τις πανελλήνιες ,είχα την ιδέα να ψάξω στο internet για κάποια αποτελεσματική μέθοδο μάθησης που να απαιτεί το λιγότερο κόπο. Τότε ανακάλυψα το spaced repetition. Η όλη λογική αυτής της μεθόδου είναι ότι μπορείς να μάθεις τα πάντα ,αρκεί να τα μελετάς σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Παράδειγμα : Θέλεις να μάθεις 2 σελίδες ιστορίας? Day 1 -> τις μαθαίνεις απέξω. Day 2 -> τις ξανα διαβάζεις ,κάποια κομμάτια τα θυμάσαι ,κάποια άλλα όχι. Day 3 -> τις ξανα διαβάζεις ,θυμάσαι σχεδόν το πάντα. Day 6 -> τις ξανα διαβάζεις ,θυμάσαι σχεδόν τα πάντα. Day 12 -> τις ξανα διαβάζεις ,θυμάσαι σχεδόν τα πάντα. Day 24-> τις ξανα διαβάζεις ,θυμάσαι σχεδόν τα πάντα. Day 40-> τις ξανα διαβάζεις ,θυμάσαι σχεδόν τα πάντα. Day 60-> τις ξανα διαβάζεις ,θυμάσαι σχεδόν τα πάντα. Αν προσέξεις , όσο περνάει ο χρόνος ,τόσο και πιο σπάνια χρειάζεται να μελετήσεις το συγκεκριμένο κομμάτι της ύλης. Αυτό διότι ο εγκεφαλός σου θεωρεί σημαντικές τις συγκεκριμένες πληροφορίες και επειδή τις χρειάζεσαι τακτικά του είναι αρκετά εύκολο να τις εντοπίσει που βρείσκονται αποθηκευμένες στον εγκεφαλό σου. Το spaced repetition είναι πάρα πολύ σημαντικό ,ειδικά για άτομα σαν εσένα που είναι θεωρητική και μαθαίνουν παπαγαλία. Σημαντικό : Θα χρειαστείς ένα μπλοκάκι στο οποίο να σημειώνεις το πότε διάβασες το κάθε κομμάτι της ύλης ,για να εφαρμόσεις σωστά αυτή την μέθοδο. Εγώ πχ είχα ένα φτηνό μπλοκάκι από αυτά που είναι όσα η παλάμι σου και έγραφα κάθε φορά την ημερομηνία και το κεφάλαιο για να κάνω σωστά το tracking. Οι αριθμοί που έδωσα από πάνω είναι ενδεικτικοί. Εγώ προσωπικά έκανα το εξής (Day 1 -> Day 2 -> Day 3 -> Day 5 -> Day 10 -> Day 20 -> Day 40 -> After 3 Weeks -> ...) Χάρις αυτή την μέθοδο ,διάβαζα ελάχιστα τις γιορτές και ελάχιστα ένα μήνα πριν τις πανελλήνιες. Έχοντας κάνει επανάληψη τα πάντα τόσες φορές και με μειωμένη ύλη μου ήταν εύκολο να διατηρήσω αυτές τις γνώσεις. Παρατήρηση : Η από πάνω μέθοδος δουλεύει και για τα πρακτικά μαθήματα. Θέλεις να μάθεις το θεώρημα του bolzano ? Κάνε το ίδιο πράγμα. Το καλό με τα πρακτικά μαθήματα είναι ότι συνδυάζουν γνώσεις από τα προηγούμενα κεφάλαια οπότε κάνεις έτσι και αλλιώς spaced repetition. Τώρα αν έχεις ήδη κάποια δικιά σου μέθοδο ,μην την αλλάξεις ,κυρίως γιατί είσαι 4 μήνες πριν τις πανελλήνιες και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να βγεις εκτός ρουτίνας. Ότι γράφω το γράφω για τα παιδιά της β λυκείου που διαβάζουν το thread ή όποιον θέλει να δώσει του χρόνου ,δεν κάνουμε age shaming. Άλλες σημαντικές παρατηρήσεις : 1) Μην νομίζεις ότι θα καταφέρεις να μάθεις και να θυμάσαι τα πάντα μέχρι τις πανελλήνιες (δεν πρόκειται). 2) Υπάρχει ο νόμος της φθίνουσας απόδοσης. Τι θέλω να πω ,όπως θα δεις στο από κάτω chart το να γράψεις ένα δέκα είναι πολύ πιο εύκολο από τον να γράψεις ένα δεκαπέντε. Πχ. η διαφορά ανάμεσα στο δέκα και στο δεκαπέντε ,δεν είναι διαφορά 0.5xώρες_διαβάσματος όπως θα περίμενε κανείς. Παρατήρηση : Οπότε το γεγονός το ότι δεν είσαι μάθητρια του 18 - 19 φέτος δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τα έχεις φορτώσει στον κόκορα. Λογικά οι ώρες διαβάσματος σου φέτος δεν αρκούν για το 18 - 19 ,όπως βλέπεις στο από πάνω chart. Επειδή πέρσι έπερνες 18 - 19 με x ώρες διβάσματος ,δεν σημαίνει ότι αυτές οι ώρες διαβάσματος αντιστοιχούν σε ένα 18 - 19 σε επίπεδο πανελληνίων. Αυτά τα λέω διότι ,εσύ και άλλα παιδιά πρέπει να σκεφτούν πριν να δώσουν αν το 19 αξίζει τον εκθετικά περισσότερο κόπο σου. Για εμένα δεν άξιζε οπότε και διάβαζα στοχευμένα ,πχ. δεν δίαβαζα καθόλου την θεωρία της πληροφορικής που έπιανε 2 μονάδες στις 20 και έβαλα το χρόνο αυτό στο μάθημα του ΑΟΘ ,για να πάρω το 20 σε αυτό. 3) Θα πρέπει να σπάσεις τον χρόνο σου σε αυτά τα 4 μαθήματα ώστε να βγάλεις τον καλύτερο βαθμό που μπορείς. Πχ. Εγώ διάβαζα 3 ώρες έκθεση , 6 ώρες μαθηματικά , 4 - 6 ώρες ΑΕΠΠ , 12 ώρες ΑΟΘ την εβδομάδα. Το πρόγραμμα αυτό έβγαζε νόημα για εμένα ,ήθελα να περάσω πληροφορική ,οπότε το ΑΕΠΠ ήταν παιχνιδάκι για εμένα. Στα μαθηματικά είχα γερές βάσεις οπότε δεν τα διάβαζα πάνω από περίπου 6 ώρες την εβδομάδα. Στην έκθεση δεν έδωσα τόση σημασία ,γιατί το 10 - 12 που ήθελα ήταν σχετικά εύκολο. Τεράστια σημασία έδωσα στο ΑΟΘ γιατί ήταν το πιο εύκολο μάθημα και δεν ήθελα σε καμία περίπτωση να πάρω κάτω από 20 σε αυτό (Είχε συντελεστή) 4) Η τύχη παίζει ρόλο Μπορεί να πέσουν θέματα που τα ξέρεις καλά ,μπορεί και να πέσουν θέματα που δεν τα ξέρεις και τόσο καλά. Πχ. Στα μαθηματικα το Δ4 θέμα το είχα κάνει τυχαία μία βδομάδα πριν τις πανελλήνιες στο φροντιστήριο και το έλυσα. Πχ. Στην πληροφορική έπεσε το κομμάτι θεωρίας που σκόπιμα δεν είχα διαβάσει. (Συμβαίνουν αυτά) Αυτό το λέω γιατί ακόμα και το διαβασμά σου να μην ήταν για ένα 18 - 19 ,μπορεί η τύχη να σε πάει μέχρι εκεί (Δεν το ξέρεις μέχρι να δώσεις) 5) Μην αγχώνεσαι Αν έχεις διαβάσει ,θα γράψεις ανάλογα. Μην ξεχνάς ότι οι πανελλήνιες είναι διαγωνισμός όχι διαγώνισμα. Αν έχεις κάνει μια τίμια προσπάθεια και τα θέματα σου φανούν βουνό ,να θυμάσαι ότι τα ίδια θέματα δίνει όλη η Ελλάδα. Επίσης ακόμα και αν δεν τα πας κάλα και δεν περάσεις στην σχολή που θες ,αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό ,στα 18 επιλέγεις σπουδές όχι επάγγελμα. Μπορεί να μην περάσεις στην σχολή που θες,αλλά με ένα μεταπτυχιακό να μπορείς να κάνεις αυτό που θες. Επίσης αν όλοι ήξεραν τι ήθελαν στα 18 τους ,οι σχολές δεν θα είχαν τόσα άτομα που τα παρατάνε ή σπουδάζουν κάτι που δεν τους άρεσε. Η συμβουλή μου είναι να τα δώσεις όλα ,να γράψεις όσο καλύτερα μπορείς. Και όταν έρθουν τα μόρια σου ,τότε μίλα με κάποιον ειδικό που να μπορει να σε καθοδηγήσει. Ακόμη υπάρχουν τόσα τζάμπα βίντεο στο youtube με σύμβουλους επαγγελματικού προσανατολισμού που εξηγούν το τι προσφέρει η κάθε σχολή. πχ (orientum) Τέλος μπορείς να τσεκάρεις τους unique minds gr ,έχουν βίντεο με φοιτητές της κάθε σχολής που μιλούν για το τμήμα τους. Επεξ/σία 27 Φεβρουαρίου 2022 από pcmasterrace123 1
Skreami Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2022 Μέλος Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2022 Στις 27/2/2022 στις 4:54 ΜΜ, pcmasterrace123 είπε Θα σου δώσω τις δικιές μου συμβουλές όσο αφορά τις πανελλήνιες. Να πω ότι δεν είμαι επιστήμονας ,αλλά έκανα αρκετή έρευνα πριν δώσω πανελλήνιες ώστε να καταφέρω να γράψω όσο το δυνατό καλύτερα με τον λιγότερο κόπο. Επίσης θα ήθελα να προσθέσω ,ότι χάρις σε αυτή την μέθοδο κατάφερα και έγραψα ενα 18 στις πανελλήνιες ,με μόνο ένα μικρό κλάσμα του κόπου που κατέβαλαν οι συμμαθητές μου. Disclaimer : Ότι γράφω από κάτω είναι με βάση την δική μου εμπειρία από τις πανελλήνιες και σε δεν εγγυώμαι σε καμία περίπτωση ότι αυτές οι μέθοδοι θα φέρουν τα ίδια αποτελέσματα Έχουμε και λέμε. Όταν ξεκίνησα να προετιμάζομαι για τις πανελλήνιες ,είχα την ιδέα να ψάξω στο internet για κάποια αποτελεσματική μέθοδο μάθησης που να απαιτεί το λιγότερο κόπο. Τότε ανακάλυψα το spaced repetition. Η όλη λογική αυτής της μεθόδου είναι ότι μπορείς να μάθεις τα πάντα ,αρκεί να τα μελετάς σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Παράδειγμα : Θέλεις να μάθεις 2 σελίδες ιστορίας? Day 1 -> τις μαθαίνεις απέξω. Day 2 -> τις ξανα διαβάζεις ,κάποια κομμάτια τα θυμάσαι ,κάποια άλλα όχι. Day 3 -> τις ξανα διαβάζεις ,θυμάσαι σχεδόν το πάντα. Day 6 -> τις ξανα διαβάζεις ,θυμάσαι σχεδόν τα πάντα. Day 12 -> τις ξανα διαβάζεις ,θυμάσαι σχεδόν τα πάντα. Day 24-> τις ξανα διαβάζεις ,θυμάσαι σχεδόν τα πάντα. Day 40-> τις ξανα διαβάζεις ,θυμάσαι σχεδόν τα πάντα. Day 60-> τις ξανα διαβάζεις ,θυμάσαι σχεδόν τα πάντα. Αν προσέξεις , όσο περνάει ο χρόνος ,τόσο και πιο σπάνια χρειάζεται να μελετήσεις το συγκεκριμένο κομμάτι της ύλης. Αυτό διότι ο εγκεφαλός σου θεωρεί σημαντικές τις συγκεκριμένες πληροφορίες και επειδή τις χρειάζεσαι τακτικά του είναι αρκετά εύκολο να τις εντοπίσει που βρείσκονται αποθηκευμένες στον εγκεφαλό σου. Το spaced repetition είναι πάρα πολύ σημαντικό ,ειδικά για άτομα σαν εσένα που είναι θεωρητική και μαθαίνουν παπαγαλία. Σημαντικό : Θα χρειαστείς ένα μπλοκάκι στο οποίο να σημειώνεις το πότε διάβασες το κάθε κομμάτι της ύλης ,για να εφαρμόσεις σωστά αυτή την μέθοδο. Εγώ πχ είχα ένα φτηνό μπλοκάκι από αυτά που είναι όσα η παλάμι σου και έγραφα κάθε φορά την ημερομηνία και το κεφάλαιο για να κάνω σωστά το tracking. Οι αριθμοί που έδωσα από πάνω είναι ενδεικτικοί. Εγώ προσωπικά έκανα το εξής (Day 1 -> Day 2 -> Day 3 -> Day 5 -> Day 10 -> Day 20 -> Day 40 -> After 3 Weeks -> ...) Χάρις αυτή την μέθοδο ,διάβαζα ελάχιστα τις γιορτές και ελάχιστα ένα μήνα πριν τις πανελλήνιες. Έχοντας κάνει επανάληψη τα πάντα τόσες φορές και με μειωμένη ύλη μου ήταν εύκολο να διατηρήσω αυτές τις γνώσεις. Παρατήρηση : Η από πάνω μέθοδος δουλεύει και για τα πρακτικά μαθήματα. Θέλεις να μάθεις το θεώρημα του bolzano ? Κάνε το ίδιο πράγμα. Το καλό με τα πρακτικά μαθήματα είναι ότι συνδυάζουν γνώσεις από τα προηγούμενα κεφάλαια οπότε κάνεις έτσι και αλλιώς spaced repetition. Τώρα αν έχεις ήδη κάποια δικιά σου μέθοδο ,μην την αλλάξεις ,κυρίως γιατί είσαι 4 μήνες πριν τις πανελλήνιες και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να βγεις εκτός ρουτίνας. Ότι γράφω το γράφω για τα παιδιά της β λυκείου που διαβάζουν το thread ή όποιον θέλει να δώσει του χρόνου ,δεν κάνουμε age shaming. Άλλες σημαντικές παρατηρήσεις : 1) Μην νομίζεις ότι θα καταφέρεις να μάθεις και να θυμάσαι τα πάντα μέχρι τις πανελλήνιες (δεν πρόκειται). 2) Υπάρχει ο νόμος της φθίνουσας απόδοσης. Τι θέλω να πω ,όπως θα δεις στο από κάτω chart το να γράψεις ένα δέκα είναι πολύ πιο εύκολο από τον να γράψεις ένα δεκαπέντε. Πχ. η διαφορά ανάμεσα στο δέκα και στο δεκαπέντε ,δεν είναι διαφορά 0.5xώρες_διαβάσματος όπως θα περίμενε κανείς. Παρατήρηση : Οπότε το γεγονός το ότι δεν είσαι μάθητρια του 18 - 19 φέτος δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τα έχεις φορτώσει στον κόκορα. Λογικά οι ώρες διαβάσματος σου φέτος δεν αρκούν για το 18 - 19 ,όπως βλέπεις στο από πάνω chart. Επειδή πέρσι έπερνες 18 - 19 με x ώρες διβάσματος ,δεν σημαίνει ότι αυτές οι ώρες διαβάσματος αντιστοιχούν σε ένα 18 - 19 σε επίπεδο πανελληνίων. Αυτά τα λέω διότι ,εσύ και άλλα παιδιά πρέπει να σκεφτούν πριν να δώσουν αν το 19 αξίζει τον εκθετικά περισσότερο κόπο σου. Για εμένα δεν άξιζε οπότε και διάβαζα στοχευμένα ,πχ. δεν δίαβαζα καθόλου την θεωρία της πληροφορικής που έπιανε 2 μονάδες στις 20 και έβαλα το χρόνο αυτό στο μάθημα του ΑΟΘ ,για να πάρω το 20 σε αυτό. 3) Θα πρέπει να σπάσεις τον χρόνο σου σε αυτά τα 4 μαθήματα ώστε να βγάλεις τον καλύτερο βαθμό που μπορείς. Πχ. Εγώ διάβαζα 3 ώρες έκθεση , 6 ώρες μαθηματικά , 4 - 6 ώρες ΑΕΠΠ , 12 ώρες ΑΟΘ την εβδομάδα. Το πρόγραμμα αυτό έβγαζε νόημα για εμένα ,ήθελα να περάσω πληροφορική ,οπότε το ΑΕΠΠ ήταν παιχνιδάκι για εμένα. Στα μαθηματικά είχα γερές βάσεις οπότε δεν τα διάβαζα πάνω από περίπου 6 ώρες την εβδομάδα. Στην έκθεση δεν έδωσα τόση σημασία ,γιατί το 10 - 12 που ήθελα ήταν σχετικά εύκολο. Τεράστια σημασία έδωσα στο ΑΟΘ γιατί ήταν το πιο εύκολο μάθημα και δεν ήθελα σε καμία περίπτωση να πάρω κάτω από 20 σε αυτό (Είχε συντελεστή) 4) Η τύχη παίζει ρόλο Μπορεί να πέσουν θέματα που τα ξέρεις καλά ,μπορεί και να πέσουν θέματα που δεν τα ξέρεις και τόσο καλά. Πχ. Στα μαθηματικα το Δ4 θέμα το είχα κάνει τυχαία μία βδομάδα πριν τις πανελλήνιες στο φροντιστήριο και το έλυσα. Πχ. Στην πληροφορική έπεσε το κομμάτι θεωρίας που σκόπιμα δεν είχα διαβάσει. (Συμβαίνουν αυτά) Αυτό το λέω γιατί ακόμα και το διαβασμά σου να μην ήταν για ένα 18 - 19 ,μπορεί η τύχη να σε πάει μέχρι εκεί (Δεν το ξέρεις μέχρι να δώσεις) 5) Μην αγχώνεσαι Αν έχεις διαβάσει ,θα γράψεις ανάλογα. Μην ξεχνάς ότι οι πανελλήνιες είναι διαγωνισμός όχι διαγώνισμα. Αν έχεις κάνει μια τίμια προσπάθεια και τα θέματα σου φανούν βουνό ,να θυμάσαι ότι τα ίδια θέματα δίνει όλη η Ελλάδα. Επίσης ακόμα και αν δεν τα πας κάλα και δεν περάσεις στην σχολή που θες ,αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό ,στα 18 επιλέγεις σπουδές όχι επάγγελμα. Μπορεί να μην περάσεις στην σχολή που θες,αλλά με ένα μεταπτυχιακό να μπορείς να κάνεις αυτό που θες. Επίσης αν όλοι ήξεραν τι ήθελαν στα 18 τους ,οι σχολές δεν θα είχαν τόσα άτομα που τα παρατάνε ή σπουδάζουν κάτι που δεν τους άρεσε. Η συμβουλή μου είναι να τα δώσεις όλα ,να γράψεις όσο καλύτερα μπορείς. Και όταν έρθουν τα μόρια σου ,τότε μίλα με κάποιον ειδικό που να μπορει να σε καθοδηγήσει. Ακόμη υπάρχουν τόσα τζάμπα βίντεο στο youtube με σύμβουλους επαγγελματικού προσανατολισμού που εξηγούν το τι προσφέρει η κάθε σχολή. πχ (orientum) Τέλος μπορείς να τσεκάρεις τους unique minds gr ,έχουν βίντεο με φοιτητές της κάθε σχολής που μιλούν για το τμήμα τους. Ευχαριστώ, ήταν αρκετά χρήσιμες οι συμβουλές σου! 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα