Προς το περιεχόμενο

Η Κίνα ξεπερνά την Ευρώπη για την πρώτη θέση στις πωλήσεις «πράσινων αυτοκινήτων» το 2021


nchatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

15 λεπτά πριν, Backpacker είπε

Να δω που θα πάνε όλες αυτές οι μπαταρίες σε 10-15 χρόνια. 

Θα εξαφανιστούν μαγικά, θα τις λιώσουμε σε ένα καζάνι και θα εξαφανιστούν!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 45
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

10 ώρες πριν, Backpacker είπε

Να δω που θα πάνε όλες αυτές οι μπαταρίες σε 10-15 χρόνια. 

Όπου πάνε και όλα τα υπόλοιπα απόβλητα . Ας ελπίσουμε τώρα που όλοι ρίχνουν βάρος και χρήμα στην ηλεκτροκίνηση πως θα έχουμε εξελίξεις στην τεχνολογία μπαταριών (solid state κτλ).

Μας αρέσει η όχι ο ηλεκτροκινητήρας είναι το μέλλον. Με απόδοση ~90% σε σχέση με το ~35% των ice. Απλά θελουμε καλύτερη τεχνολογία αποθήκευσης ενέργειας.

Και ναι μεγάλο ποσοστό της ενέργειας αυτής προέρχεται από fossil fuel προς το παρόν αλλά αυτό θα αλλάξει. Όπου πέφτει χρήμα υπαρχει εξέλιξη.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, soconium είπε

Όπου πάνε και όλα τα υπόλοιπα απόβλητα . Ας ελπίσουμε τώρα που όλοι ρίχνουν βάρος και χρήμα στην ηλεκτροκίνηση πως θα έχουμε εξελίξεις στην τεχνολογία μπαταριών (solid state κτλ).

Μας αρέσει η όχι ο ηλεκτροκινητήρας είναι το μέλλον. Με απόδοση ~90% σε σχέση με το ~35% των ice. Απλά θελουμε καλύτερη τεχνολογία αποθήκευσης ενέργειας.

Και ναι μεγάλο ποσοστό της ενέργειας αυτής προέρχεται από fossil fuel προς το παρόν αλλά αυτό θα αλλάξει. Όπου πέφτει χρήμα υπαρχει εξέλιξη.

 

Μιλάμε για άλλη τοξικότητα. Εδώ προσπαθούμε να απαλαχτούμε από το πλαστικό. Τα υλικά των μπαταριών είναι 1000 φορές πιο τοξικά και επικίνδυνα από το πλαστικό. 

Το όλο θέμα με την ηλεκτροκίνηση θεωρώ οτι θα αποδειχθεί ένα τεράστιο φιάσκο. Τα ηλεκτρικά αυτοκινητα πάντα θα είναι καθαρά αστική χρήση και εκεί όχι παντού καθώς η φόρτιση τους είναι ουσιαστικά αδύνατη σε εκατοντάδες μεγάλα αστικά κέντρα τα οποία δεν έχουν τους χώρους για τόσους σταθμούς ενέργειας και ούτε θα μπορέσουν να τους αποκτήσουν ποτέ.

Δεν μπορείς να κάνεις ταξίδια με ηλεκτρικό ούτε καν στην Ελλάδα που έχουμε και μικρότατες αποστάσεις συγκριτικά με μεγάλες χώρες. 
Οι αυτονομίες που ανακοινώνονται είναι για ταχύτητες 80χλμ την ώρα...αν πας το αμάξι στα 120 χλμ η αυτονομία κατρακυλάει 30% κάτω και αν το πας 150-160 κλάφτα χαράλαμπε (μια απολύτως φυσιολογικη ταχύτητα στους ευρωπαικούς αυτοκινητόδρομους) τότε για ένα ταξίδι 700-800χλμ θα θες 2-3 στάσεις για φόρτιση!!

Δεν αναφέρω καν το ενεργειακό θέμα. 
Εδώ με τόσες φθηνές πηγές ενέργειας (λιγνιτη κτλπ) και υπάρχει υπερφόρτωση το καλοκαιρι που ανάβουμε τα κλιματιστικά και έχουμε μπλακαουτ.
Που ένας φορτιστής αυτοκινήτου καίει όσο ρεύμα καίνε 10 κλιματιστικά μαζί!
Ποιο ενεργειακό δίκτυο θα μπορεί να κουμαντάρει όλο αυτόν τον όγκο? 

Όποιος περιμένει οτι ένα δίκτυο απο ΑΠΕ θα μπορεί να τροφοδοτεί όλα αυτά είναι γελασμένος.

H όλη φάση θα πέσει στο γκρεμό. 

 

Επεξ/σία από Backpacker
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, soconium είπε

Μας αρέσει η όχι ο ηλεκτροκινητήρας είναι το μέλλον. Με απόδοση ~90% σε σχέση με το ~35% των ice.

Λάθος η απόδοση, γιατί δεν υπολογίζεται η παραγωγή και η μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας όπως και οι απώλειες φόρτισης και εκφόρτισης όπως και το κόστος αντικατάστασης του αμαξώματος καθώς δεν υπάρχουν κιτ ηλεκτροκίνησης. Ευτυχώς στο μέλλον θα σκάσει η φούσκα όπως έσκασε στα ντίζελ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά και θα πάρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού έχουν την φτηνότερη αγορά στον κόσμο!! Όταν εκεί ένα αυτοκίνητο κοστίζει 20 με 25 εδώ κοστίζει 35 με 40 λόγο του κόστους εισαγωγής και του υπέρογκου ΦΠΑ του ελλαδισταν. Και στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι υψηλές οι τιμές αλλά όχι όσο στην Ελλάδα. Άσχετα με τα 8κ επιδότηση ( αστείο νούμερο) με ελάχιστο μισθό 600 ευρώ ποιος θα πάρει ηλεκτροκίνητο στα 30-35 κ ? Πιο πιθανό για αγορά χωρίς καθόλου μηχανή ή μπαταρία σε σύστημα φλινστοουνς με άνοιγμα για τα πόδια από κάτω 😂😂 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

44 λεπτά πριν, pavlitakis είπε

Λάθος η απόδοση, γιατί δεν υπολογίζεται η παραγωγή και η μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας όπως και οι απώλειες φόρτισης και εκφόρτισης όπως και το κόστος αντικατάστασης του αμαξώματος καθώς δεν υπάρχουν κιτ ηλεκτροκίνησης. Ευτυχώς στο μέλλον θα σκάσει η φούσκα όπως έσκασε στα ντίζελ.

Σωστό για την παραγωγή και μεταφορά.

Αλλά τα ντίζελ δεν ήταν φούσκα και έσκασε. Ίσως στην Ελλάδα να μπορείς να το δεις έτσι, όπου τα χρησιμοποιούμε εντός των δύο αστικών κέντρων τα τελευταία δέκα χρόνια. Στην υπόλοιπη Ελλάδα όμως με τα pick up, γεωργικά μηχανήματα και τα ι.χ. γίνεται σοβαρή χρήση με τεράστια εξοικονόμηση χρόνια τώρα.

Όπως και στην Ευρώπη και το ότι το πολεμάνε αυτή τη στιγμή και ανακοινώνουν διάφορα δεν σημαίνει τίποτα. Μέχρι να γίνει η απαγόρευση έχουμε καιρό ακόμα.

Υ.Γ. Κάπου το '90 θυμάμαι το sierra, δεν παίρνω και όρκο μετά το άλλαξε, έναν ξάδερφο κάτοικο Γερμανίας που είχε έρθει με τον >2λίτρων κινητήρα πετρελαίου του... Τον είχαν σταματήσει σε έλεγχο και τους μίλησε Γερμανικά και τον έδιωξαν... Ούτε πρόστιμο ούτε τίποτα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 11/2/2022 στις 11:08 ΠΜ, filarhos είπε

Σωστό για την παραγωγή και μεταφορά.

Αλλά τα ντίζελ δεν ήταν φούσκα και έσκασε. Ίσως στην Ελλάδα να μπορείς να το δεις έτσι, όπου τα χρησιμοποιούμε εντός των δύο αστικών κέντρων τα τελευταία δέκα χρόνια. Στην υπόλοιπη Ελλάδα όμως με τα pick up, γεωργικά μηχανήματα και τα ι.χ. γίνεται σοβαρή χρήση με τεράστια εξοικονόμηση χρόνια τώρα.

Όπως και στην Ευρώπη και το ότι το πολεμάνε αυτή τη στιγμή και ανακοινώνουν διάφορα δεν σημαίνει τίποτα. Μέχρι να γίνει η απαγόρευση έχουμε καιρό ακόμα.

Υ.Γ. Κάπου το '90 θυμάμαι το sierra, δεν παίρνω και όρκο μετά το άλλαξε, έναν ξάδερφο κάτοικο Γερμανίας που είχε έρθει με τον >2λίτρων κινητήρα πετρελαίου του... Τον είχαν σταματήσει σε έλεγχο και τους μίλησε Γερμανικά και τον έδιωξαν... Ούτε πρόστιμο ούτε τίποτα...

 

Στις 11/2/2022 στις 10:14 ΠΜ, pavlitakis είπε

Λάθος η απόδοση, γιατί δεν υπολογίζεται η παραγωγή και η μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας όπως και οι απώλειες φόρτισης και εκφόρτισης όπως και το κόστος αντικατάστασης του αμαξώματος καθώς δεν υπάρχουν κιτ ηλεκτροκίνησης. Ευτυχώς στο μέλλον θα σκάσει η φούσκα όπως έσκασε στα ντίζελ.

Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για την παραγωγή και μεταφορά των fossil fuels.
Επισης εδώ μιλάμε για πολύ πρώιμα στάδια ηλεκτροκινησης.

Περαν αυτού σχολίασα συγκεκριμένα για την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και του ice. Μας αρέσει η όχι σε ενα φουλ φορτισμένο αμάξι το 90% γίνεται κίνηση και το 10% είναι απώλειες. Σε ένα φουλάρισμενο με βενζίνη αυτοκίνητο το 35% γίνεται κίνηση και το υπόλοιπο απώλειες.

Αυτο κάνει τον ηλεκτροκινητήρα πιο αποδοτικό. Τώρα απλά ελπίζουμε σε καλύτερα υλικά καλύτερες μπαταρίες και καθαρή παραγωγή ενέργειας για τα ηλεκτρικά στο μέλλον.

Επεξ/σία από soconium
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, soconium είπε

Περαν αυτού σχολίασα συγκεκριμένα για την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και του ice. Μας αρέσει η όχι σε ενα φουλ φορτισμένο αμάξι το 90% γίνεται κίνηση και το 10% είναι απώλειες. Σε ένα φουλάρισμενο με βενζίνη αυτοκίνητο το 35% γίνεται κίνηση και το υπόλοιπο απώλειες.

Το ρεύμα όμως παράγεται από μια γεννήτρια που καίει ορυκτά καύσιμα και που έχει παραπλήσια απόδοση και ίδιο κόστος μεταφοράς στην γεννήτρια. Αφετέρου το κόστος παραγωγής σε ενέργεια ενός καινούργιου αυτοκινήτου και της μπαταρίας υπερκαλύπτει οποιοδήποτε κέρδος γιατί και το κόστος παραγωγής από ΑΠΕ είναι υψηλότερο από συμβατικά μέσα. Ειδικά τώρα που ακριβαινει η ενέργεια, ακριβαινει και η παραγωγή νέων αυτοκινήτων. Αλήθεια γιατί δεν υπάρχουν κιτ ηλεκτροκίνησης ώστε να μετατραπούν τα υπάρχοντα αυτοκίνητα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, pavlitakis είπε

Το ρεύμα όμως παράγεται από μια γεννήτρια που καίει ορυκτά καύσιμα και που έχει παραπλήσια απόδοση και ίδιο κόστος μεταφοράς στην γεννήτρια. Αφετέρου το κόστος παραγωγής σε ενέργεια ενός καινούργιου αυτοκινήτου και της μπαταρίας υπερκαλύπτει οποιοδήποτε κέρδος γιατί και το κόστος παραγωγής από ΑΠΕ είναι υψηλότερο από συμβατικά μέσα. Ειδικά τώρα που ακριβαινει η ενέργεια, ακριβαινει και η παραγωγή νέων αυτοκινήτων. Αλήθεια γιατί δεν υπάρχουν κιτ ηλεκτροκίνησης ώστε να μετατραπούν τα υπάρχοντα αυτοκίνητα?

Δεν παράγεται όλο το ρεύμα από γεννήτριες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δείτε πόσο θα ξοδεύετε το 2026 για να φορτίσετε το ηλεκτρικό αυτοκίνητό σας

https://gr.pcmag.com/cars-auto/38844/deite-poso-tha-xodeuete-to-2026-gia-na-phortisete-to-elektriko-autokineto-sas

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, NT1G είπε

Δεν παράγεται όλο το ρεύμα από γεννήτριες.

Όλο το ρεύμα από γεννήτριες παράγεται. Εκτός από τις μπαταρίες. Το θέμα είναι ποιός κινεί αυτές τις γεννήτριες. Ατμός, αέρας, φως , νερό ή ΜΕΚ. Δεν υπάρχει κάτι άλλο για μαζική χρήση. Κυρίως όμως ατμός και μετά ΜΕΚ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, pavlitakis είπε

Όλο το ρεύμα από γεννήτριες παράγεται. Εκτός από τις μπαταρίες. Το θέμα είναι ποιός κινεί αυτές τις γεννήτριες. Ατμός, αέρας, φως , νερό ή ΜΕΚ. Δεν υπάρχει κάτι άλλο για μαζική χρήση. Κυρίως όμως ατμός και μετά ΜΕΚ.

Ωραία, δεν παράγεται όλο το ρεύμα από γεννήτριες που καίνε ορυκτά καύσιμα. Καλύτερα;

Επίσης αυτό,

solarpanels_small.png

σε τι γεννήτρια συνδέεται ακριβώς;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

56 λεπτά πριν, NT1G είπε

Ωραία, δεν παράγεται όλο το ρεύμα από γεννήτριες που καίνε ορυκτά καύσιμα. Καλύτερα;

Επίσης αυτό,

solarpanels_small.png

σε τι γεννήτρια συνδέεται ακριβώς;

Σε ηλεκτρική γεννήτρια όπου το ρεύμα που παράγεται στα φωτοβολταϊκά μετατρέπεται σε ρεύμα δικτύου. Έχω γράψει και φως. Σημασία έχει ότι η παραγωγή από φωτοβολταϊκά  είναι ελάχιστη σε σχέση σχέση με την παραγόμενη από ορυκτά καύσιμα. Ακόμα και τα φωτοβολταϊκά έχουν σταθμούς εφεδρείας από φυσικό αέριο. Δηλαδή στην ουσία όλη (σχεδόν) η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από ορυκτά καύσιμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 11/2/2022 στις 11:14 ΠΜ, pavlitakis είπε

Ευτυχώς στο μέλλον θα σκάσει η φούσκα όπως έσκασε στα ντίζελ.

Καμια φουσκα δεν εσκασε. Καθε κινητηρας εχει την χρηση του. Απλα, για τον μεσο χρηστη, με την βελτιωση της υπερτροφοδοτησης που εγινε mainstream, δεν εχει νοημα το diesel. Εχεις δει πολλα ταξι η φορτηγα με βενζινη εσυ?

 

12 ώρες πριν, pavlitakis είπε

Σε ηλεκτρική γεννήτρια όπου το ρεύμα που παράγεται στα φωτοβολταϊκά μετατρέπεται σε ρεύμα δικτύου. Έχω γράψει και φως. Σημασία έχει ότι η παραγωγή από φωτοβολταϊκά  είναι ελάχιστη σε σχέση σχέση με την παραγόμενη από ορυκτά καύσιμα. Ακόμα και τα φωτοβολταϊκά έχουν σταθμούς εφεδρείας από φυσικό αέριο. Δηλαδή στην ουσία όλη (σχεδόν) η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από ορυκτά καύσιμα.

Inverter εχουν τα φωτοβολταικα, οχι γεννητριες. 

Πολλες χωρες εχουν πια πανω απο 40% απο ΑΠE οπως η βραζιλια. Η Γερμανια σχεδον εφτασε το 20% και ειμαστε ακομη στις αρχες...

Δεν ειναι το ιδιο να μεταφερεις σε ενα σημειο καυσιμο για παραγωγης ενεργιας με το να το διανείμεις σε ολη την Ελλαδα πχ με φορτηγα. 

Για να μεταφερεις 200MWh ενεργειας για αυτοκινητα με MEK, θελεις 3 20τονα φορτηγα που θα καψουν ποσο diesel. Με τριφασικο 400KV δικτυο ειναι πολυ πιο ευκολο.

Οι γεννητριες παραγωγης ηλεκτρικης ενεργειας δεν δουλευουν με πιστονια να εχουν χαμηλο thermal efficiency, ουτε σταματανε στα φαναρια να δουλευουν χωρις να παραγουν εργο, ουτε εχουν να αντιμετωπισουν την αδρανεια σταματημενης μαζας και λειτουργουνε παντα στο peak efficiency.

Οι κινητηρες των αυτοκινητων εχουν 30% αποδοση σε ιδανικο σεναριο. Αν βαλεις τα σταματα-ξεκινα, τα φαναρια κτλ, πεφτουν πολυ χαμηλα. Πχ, απο 100KWh ενεργειας που εχει το καυσιμο, οι 80ΚWh χαραμιζονται. Ουτε εχουν regenerative braking οπως τα ηλεκτρικα. Δεν τιθεται καν μετρο συγκρισης αναμεσα τους...

Η ηλεκτροκινηση ειναι μονοδρομος. Το τι μορφη θα εχουν οι μπαταριες και τι θα επικρατησει, θα το δουμε.

Επεξ/σία από Giorgos85thess
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...