Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

«Οι σημερινές ανάγκες της χώρας μας για οικονομική ανάπτυξη στο πλαίσιο της βαθύτατης οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής κρίσης που αυτή υφίσταται τα τελευταία δέκα χρόνια, απαιτούν να τεθεί σε νέα βάση η εκπαίδευση και αξιοποίηση των ταλαντούχων νέων, οι οποίοι θα αποτελέσουν τον βασικό παράγοντα της αναδιάρθρωσης της Επιστήμης και της Τεχνολογίας στη χώρα μας. Η οικονομική κρίση έχει ωθήσει μεγάλο μέρος αξιόλογων Ελλήνων επιστημόνων στο εξωτερικό, οι οποίοι εργάζονται κυρίως σε χώρες της Ε.Ε. και στις Η.Π.Α. Το πρόβλημα αυτό συνδέεται με την αναδιάρθρωση της Τεχνικής Εκπαίδευσης, τον επανακαθορισμό του ρόλου των Π.Π.Σ., τον επανασχεδιασμό των Αναλυτικών Προγραμμάτων, τη σχέση των Τ.Ε.Ι. με τα Α.Ε.Ι., θέματα που πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα το Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας. 

Στο πνεύμα αυτό θεωρούμε ότι είναι σκόπιμο να θεσμοθετηθούν, να οργανωθούν και να υποστηριχθούν Λύκεια με την ονομασία «Σχολεία Επιστημών» (Σ.Ε.) στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας. Ο σκοπός των Σχολείων αυτών θα είναι η εκπαίδευση σε υψηλό επίπεδο, αποφοίτων Γυμνασίων με αποδεδειγμένες ειδικές ικανότητες στα Μαθηματικά, στις Επιστήμες και στην Πληροφορική, ώστε να δημιουργηθεί η «κρίσιμη μάζα» μελλοντικών φοιτητών των Πολυτεχνικών, των Φυσικομαθηματικών και των Σχολών Πληροφορικής, από την οποία θα προκύψει στο άμεσο μέλλον η νέα γενιά των επιστημόνων που θα εργαστούν και θα δραστηριοποιηθούν για την ανάπτυξη της εγχώριας Επιστήμης και Τεχνολογίας. Τα Σχολεία αυτά θα είναι μία εξελιγμένη μορφή των αποκαλούμενων «Πρακτικών Λυκείων» που υπήρχαν παλαιότερα στη χώρα μας, αλλά προσαρμοσμένη στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες. Πιλοτικά είναι εφικτή η λειτουργία δύο Σ.Ε. στην Αθήνα κι ενός στη Θεσσαλονίκη. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, υπάρχει εκπαιδευτικό δυναμικό για τη στελέχωση των σχολείων αυτών, που διαθέτει ικανοποιητικό επίπεδο γνώσεων και διδακτική εμπειρία. Απαιτούνται όμως νέο, ειδικά σχεδιασμένο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, εμπλουτισμένα διδακτικά εγχειρίδια (αρχικά σε ηλεκτρονική μορφή) και τέλος επαρκείς βιβλιοθήκες.»

Ανδρέας Πούλος, Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ανατ. Θεσσαλονίκης

Επεξ/σία από James Bon
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ναι κλασσική περίπτωση (προσπάθειας) ελιτισμού στην Ελλάδα. Θα ανοίξουμε high IQ σχολεία -> ας βάλουμε και δίδακτρα για να έρχονται μονο αυτοί που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ το θέλουν -> καταλήγουν να έχουν μονο πλούσια τούβλα μέσα.

Τα πρώτα κριτήρια και κίνητρα είναι ρομαντικά, κάπου στην συνέχεια το "χάνουν".

 

Επεξ/σία από Theo1903
  • Like 4
Δημοσ.

Καλό μέτρο και γίνεται ήδη σε άλλες χώρες. Όμως, όπως με όλα τα θέματα στην εκπαίδευση (και όχι μόνο) στην Ελλάδα, η υλοποίηση θα πάει χάλια.

Αυτό γιατί στις χώρες που υπάρχει παρόμοια κατάσταση, π.χ. Βόρειες Χώρες, δεν υπάρχει παραπαιδεία, υπάρχει καλή παιδεία για τα άλλα λύκεια, η αγορά εργασίας είναι σταθερή και καλή για όσους κάνουν μία τεχνική εργασία, και στα σχολεία γίνεται σοβαρή επαγγελματική κατάρτιση ακόμα και με παιδοψυχολόγους (και όχι το πανηγύρι που γίνεται στην Ελλάδα).

Με όλες τις παθογένειες που έχει η εκπαίδευση στην Ελλάδα, το μόνο που θα καταφέρουν εάν το κάνουν αυτό, είναι να ανοίξουν την ψαλίδα περισσότερο. Θα γίνει η Ελλάδα μία Βραζιλία στην Μεσόγειο.

Οποια οικογένεια έχει λεφτά να παρέχει καλύτερη πρόσβαση στην παιδεία (π.χ. φροντιστήρια, σχολεία, υπολογιστές, κτλ) στα παιδιά της από ότι έχει η διπλανή οικογένεια για τα δικά της παιδιά, αυτή η οικογένεια θα δει τα παιδιά της να μπαίνουν σε τέτοια λύκεια. Ό,τι ακριβώς γίνεται και σήμερα με τις «καλές» σχολές.

  • Like 6
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Theo1903 είπε

Ναι κλασσική περίπτωση (προσπάθειας) ελιτισμού στην Ελλάδα. Θα ανοίξουμε high IQ σχολεία -> ας βάλουμε και δίδακτρα για να έρχονται μονο αυτοί που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ το θέλουν -> καταλήγουν να έχουν μονο πλούσια τούβλα μέσα.

Τα πρώτα κριτήρια και κίνητρα είναι ρομαντικά, κάπου στην συνέχεια το "χάνουν".

 

Για να λέμε την αλήθεια όμως δεν θα μας φάνε και τις δουλείες κιόλας. Αυτοί που θα πηγαίνουν σε αυτά τα λύκεια θα προρίζονται για ακαδημαϊκή καριέρα.

Δημοσ.

Πολυ σωστο μετρο, μακαρι να υλοποιηθει. Εντελως αντιπαιδαγωγικο για ολους να βρισκονται στην ιδια ταξη μαθητες του 20 με αυτους του 5. 

  • Like 1
Δημοσ.
43 λεπτά πριν, xgol είπε

Πολυ σωστο μετρο, μακαρι να υλοποιηθει. Εντελως αντιπαιδαγωγικο για ολους να βρισκονται στην ιδια ταξη μαθητες του 20 με αυτους του 5. 

Οι βαθμοί και τα διαγωνίσματα δεν είναι αντιπαιδαγωγικά?

  • Thanks 1
Δημοσ.
18 ώρες πριν, xgol είπε

Πολυ σωστο μετρο, μακαρι να υλοποιηθει. Εντελως αντιπαιδαγωγικο για ολους να βρισκονται στην ιδια ταξη μαθητες του 20 με αυτους του 5. 

Το άδικο είναι να υπάρχουν "5" και "20". Βασικά, μη optimal είναι, γιατί έχει δειχθεί (π.χ. Βόρειες Χώρες και ΗΠΑ) ότι ο τρόπος που ακολουθεί η Ελλάδα δεν είναι καλό εκπαιδευτικό σύστημα. 

Μην πάμε και στο άλλο άκρο, να μην υπάρχει κανενός είδους αξιολόγηση, αλλά όχι και αυτό που κάνει η Ελλάδα. 

  • Like 1
Δημοσ.

στην περιοχή μας κανανε πρότυπο σχολείο. για την ακρίβεια ενα κανονικό γυμνάσιο το μετέτρεψαν σε πρότυπο, με τους ιδιους μόνιμους καθηγητες, κενα σε αναπληρωτες, τον ιδιο υλικοτεχνολογικό εξοπλισμό και μαθητες που μπήκαν με εξετάσεις. ο τελευταίος που μπήκε εγραψε στις εξετάσεις 20/100. οι περισσότεροι που εδωσαν εξετάσεις το εκαναν για να μην περπατανε 2 χιλιομετρα για το επόμενο σχολείο που θα πήγαιναν αν δεν εμπαιναν στο πρότυπο. τα παιδια που ηταν κανονικά να πανε σε εκεινο το σχολείο τωρα εχουν θέμα καθως τα σχολεία που εν τελει τα μετέφεραν ειναι πολύ μακρια και με τις μετακινήσεις ακόμα δεν εχει βρεθεί ακρη. αν και τα παιδια μου θα ηθελαν να πανε σε σχολείο επιστημων καθως εχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις θετικές επιστημες νομίζω θα καταντήσει αλλο ενα φιασκο.

22 ώρες πριν, xgol είπε

Πολυ σωστο μετρο, μακαρι να υλοποιηθει. Εντελως αντιπαιδαγωγικο για ολους να βρισκονται στην ιδια ταξη μαθητες του 20 με αυτους του 5. 

αντιπαιδαγωγικό πρωτίστως είναι στην τάξη οι καθηγητες να ασχολουνται με τους μαθητες του 20 και ειδικά αυτούς που εχουν τον τρόπο να πανε φροντιστηριο στα περισσότερα μαθηματα και να έχουν γραμμένους τους μαθητες του 5 και τα παιδιά που δε μπορουν να πανε φροντιστήριο. 

  • Like 1
Δημοσ.

- Αντιπαιδαγωγικό δεν είναι ότι δεν είναι «φιλολαϊκό».

- Και ως «φιλολαϊκό» θα τολμούσα να χαρακτηρίσω το μέτρο που είναι απλά-και πρόσκαιρα-ευνοϊκό (φαινομενικά) για την πλατιά μάζα του λαού. Δεν υπηρετεί στην πράξη-και μακροπρόθεσμα-τα λαϊκά συμφέροντα και τα συμφέροντα της χώρας, όπως κάνει ένα πραγματικά φιλολαϊκό (χωρίς εισαγωγικά) μέτρο, αλλά άλλου είδους σκοπιμότητες, πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές.

Δημοσ.

Πριν αρκετα χρονια υπηρχαν τα λεγομενα προτυπα σχολεια (βαρβακειος,αναβρυτα κλπ)Εκει πηγαινες μετα το δημοτικο με εξετασεις και υποτιθεται ειχες τους καλυτερους καθηγητες,συστημα,προοπτικες.

Στην πραξη σχεδον ολοι οι μαθητες ηταν απο αθηνα οπου εκαναν φροντιστηριο για τις εξετασεις ,και απο καλα δημοτικα σχολεια. Υπηρχαν βεβαια και μερικοι που δεν ειχαν τιποτα απο αυτα αλλα ηταν εξαιρεσεις.

Οσα χρονια λειτουργουσαν ετσι δεν εκαναν καλυτερη την παιδεια,απλα βελτιωσαν τις πιθανοτητες των φοιτωντων.

Μετα το ρολο αυτο ανελαβαν τα ιδιωτικα,ακριβο παρκινγκ παιδιων κατεληξαν τα περισσοτερα.

Ενα εκπαιδευτικο συστημα κρινεται οχι απο ποιοτητα  του πρωτου αλλα του  τελευταιου

Να κανουμε λοιπον σχολεια για τους εξυπνους και σχολεια για βλακες? Μηπως να βαλουμε στους βλακες και ενα κιτρινο αστερι για να ξεχωριζουν?

Οποιος ειναι θιασωτης ενος τετοιου συστηματος τι τον κανει να πιστευει οτι θα ανηκει στην ανωτερη φυλη?

Αλλαγη νοοτροπιας χρειαζεται.

Ο δασκαλος να αισθανεται πυγμαλιων που πλαθει εναν ανθρωπο και οχι δημοσιος υπαλληλος ανεξελεγκτος που αρνειται καθε αξιολογηση

Ο μαθητης να παψει να βλεπει το σχολειο σαν υποχρεωτικη διεκπαιρεωση πριν το φροντιστηριο ουτε χωρο εκτονωσης προσωπικων εντασεων

Το κρατος οχι σαν αναγκαια δαπανη αλλα μοχλο αναπτυξης

Αυτες ειναι οι αλλαγες στρατηγικης ,οι τακτικες αλλαγες ερχονται οταν αποφασισουμε τι θελουμε και κατοπιν  βλεπουμε πως θα το κανουμε

 

 

  • Thanks 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, nitsa21 είπε

Να κανουμε λοιπον σχολεια για τους εξυπνους και σχολεια για βλακες? Μηπως να βαλουμε στους βλακες και ενα κιτρινο αστερι για να ξεχωριζουν?

Οποιος ειναι θιασωτης ενος τετοιου συστηματος τι τον κανει να πιστευει οτι θα ανηκει στην ανωτερη φυλη?

Παραλήρημα εκτος τοπου και χρόνου, που ελπιζω να προερχεται μονο απο την ημιμαθεια σου. Συστηματα τοσων χωρων που βασιζονται σε πολυπολιτισμικες κοινωνιες, πολυ λιγοτερο ρατσιστικες ή σεξιστικες απο τη δικη μας, διαχωριζουν τους μαθητες απο το δημοτικο, με τη δυνατοτητα βεβαια να μπορει να πεταπηδησει στο επομενο επιπεδο (ή να πεσει στο προηγουμενο).

Δε γινεται να αρνηθουμε, οσοι εχουμε σωας τας φρενας τουλαχιστον, πως το επιπεδο της διδασκαλιας ευνοει ή περιοριζει εναν μαθητη αναλογα με τις δυνατοτητες του. Ενας μαθητης του 5 πχ αν του γινονται μαθηματικα επιπεδου μαθητων 15-20, δε θα φτασει ποτε στο 10-12 που θα μπορουσε. Αντιστοιχα ο μαθητης του 15 θα ψαξει φροντιστηριο αν το επιπεδο διδασκαλιας ειναι αντιστοιχα, χαμηλο και εστιασμενο στις αναγκες των μαθητων του 5.

Οι γερμανοι πχ διαχωριζουν τα σχολεια σε 3 επιπεδα αναλογα με τις ικανοτητες των μαθητων (+ ενα ξεχωριστο επιπεδο για παιδια με νοητικη στερηση).

Μονο εδω φοβαται ο καθηγητης να βαλει κατω απο 15 στο βλασταρι του καθενος, ή να τον αφησει στην ταξη. 
 

Τα γραφόμενα σου ειναι το παραδειγμα της παρακμης αυτης της κοινωνιας. Θελουμε να αξιολογειται ο δασκαλος, αλλά να μη μπορεί να αξιολογει τον μαθητη !!

Και αρα ο μαθητης που δε θα μαθει να αξιολογειται, καποια στιγμη στην ενηλικη ζωη του θα δεχθεί την αξιολογηση (not). 

Επεξ/σία από xgol
  • Thanks 2
  • Sad 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, xgol είπε

Παραλήρημα εκτος τοπου και χρόνου, που ελπιζω να προερχεται μονο απο την ημιμαθεια σου. Συστηματα τοσων χωρων που βασιζονται σε πολυπολιτισμικες κοινωνιες, πολυ λιγοτερο ρατσιστικες ή σεξιστικες απο τη δικη μας, διαχωριζουν τους μαθητες απο το δημοτικο, με τη δυνατοτητα βεβαια να μπορει να πεταπηδησει στο επομενο επιπεδο (ή να πεσει στο προηγουμενο).

Δε γινεται να αρνηθουμε, οσοι εχουμε σωας τας φρενας τουλαχιστον, πως το επιπεδο της διδασκαλιας ευνοει ή περιοριζει εναν μαθητη αναλογα με τις δυνατοτητες του. Ενας μαθητης του 5 πχ αν του γινονται μαθηματικα επιπεδου μαθητων 15-20, δε θα φτασει ποτε στο 10-12 που θα μπορουσε. Αντιστοιχα ο μαθητης του 15 θα ψαξει φροντιστηριο αν το επιπεδο διδασκαλιας ειναι αντιστοιχα, χαμηλο και εστιασμενο στις αναγκες των μαθητων του 5.

Οι γερμανοι πχ διαχωριζουν τα σχολεια σε 3 επιπεδα αναλογα με τις ικανοτητες των μαθητων (+ ενα ξεχωριστο επιπεδο για παιδια με νοητικη στερηση).

Μονο εδω φοβαται ο καθηγητης να βαλει κατω απο 15 στο βλασταρι του καθενος, ή να τον αφησει στην ταξη. 
 

Τα γραφόμενα σου ειναι το παραδειγμα της παρακμης αυτης της κοινωνιας. Θελουμε να αξιολογειται ο δασκαλος, αλλά να μη μπορεί να αξιολογει τον μαθητη !!

Και αρα ο μαθητης που δε θα μαθει να αξιολογειται, καποια στιγμη στην ενηλικη ζωη του θα δεχθεί την αξιολογηση (not). 

Αυτο καταλαβες?

Την καραμελα περι ημιμαθειας αστην καλυτερα για να μην αναφερθω στις χοντραδες που εχεις γραψει και ειναι προιον οχι ημιμαθειας αλλα πληρους αμαθειας.

Τι δουλεια εχει ο σεξισμος?

Που το ειδες οτι γραφω μονο για αξιολογηση διδασκοντων και οχι διδασκομενων?Καλως η κακως ο μαεστρος ειναι ο διδασκων και ο δεκτης ο διδασκομενος.

Ενα ενα λοιπον

Διαφ:νεις στην αξιολογηση?

Διαφωνεις στον επιτελικο ρολο του σχολειου σαν μοχλο αναπτυξης?

Διαφωνεις οτι ο δασκαλος πλαθει ανθρωπους (αυτος ηταν ο πυγμαλιων και οχι τραγουδιστης στην εθνικη οδο)

Διαφωνεις οτι δεν πρεπει να διαχωριζουμε τους ανθρωπους?

Αυτα εγραψα και μονο,για  πες μας λοιπον σε ποιο απο αυτα διαφωνεις για να καταλαβουμε.Ποιο απο αυτα τα παραπανω ειναι παρακμιακο?

Ποοος εισαι εσυ που θα κρινεις οτι ενας μαθητης δεν επιδεχεται βελτιωση αρα να τον μαντρωσουμε σε σχολειο 3ης διαλογης.

Εσυ που κρινεις τους ανθρωπους ως επιδεχομενους βελτιωση και μη επιδεχομενους για γραψε μας τι εισαι?πως ξεκινησες,που κατεληξες?

Ειναι παρακμη της κοινωνιας οι ισες ευκαιριες οπως λες.Εξαιρετα ο φασισμος σε ολο του το μεγαλειο.Μηπως να τους πεταμε και στον καιαδα να γλυτωνουμε εξοδα?

Σα δε ντρεπομαστε

Επεξ/σία από nitsa21
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...