Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σχετικά με όγκο και βάρος, έπειτα από 25 χρόνια με Full Frame, γύρισα σε MFT (Olympus) το 2012 και δεν κοίταξα ποτέ πίσω.

Από εκεί που κουβαλούσα σχεδόν 10 κιλά σακίδιο μαζί με το τρίποδο τώρα είμαι στα 3,5 max αν θέλω να κουβαλήσω μαζί ΟΛΟΥΣ τους φακούς μου (ποτέ δεν το κάνω), 4 μπαταρίες και το τρίποδο.

Για ερασιτεχνική χρήση και τα ταξίδια που κάνω (με πολλά χιλιόμετρα περπάτημα σε κάθε ένα) δεν το αλλάζω με τίποτα.

 

 

Επεξ/σία από skritikos
  • Like 3
  • Απαντ. 55
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
1 ώρα πριν, Dr_73 είπε

Σχετικά με το φιλμ , τι λες ;;;; Ότι αν κόψουμε ένα κομμάτι πχ από velvia 100 4X5 , θα έχει χειρότερη ποιότητα από velvia 100 σε 135 ;;

Λέω το ανάποδο το 135 θα είναι καλύτερο, άλλα και πάλι παίζουν ρόλο πολλά.
Ο λόγος που το μεγάλο φορμά φαίνεται καλύτερο είναι γιατί χρειάζεται λιγότερη μεγέθυνση (αυτό δεν ισχύει όταν χρησιμοποιείς πολύ ανοιχτό διάφραγμα, εκεί όσο μεγαλύτερο το φορμά τόσο καλύτερο το αποτέλεσμα και δεν εννοώ το  bokeh, μιλάω για οξύτητα και αντίθεση). 
Είναι πολύ μεγάλη κουβέντα και μπορώ να γράψω βιβλίο για το θέμα, άλλα θα βγούμε πολύ off topic.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
53 λεπτά πριν, GQPhDFBI είπε

Λέω το ανάποδο το 135 θα είναι καλύτερο, άλλα και πάλι παίζουν ρόλο πολλά.
Ο λόγος που το μεγάλο φορμά φαίνεται καλύτερο είναι γιατί χρειάζεται λιγότερη μεγέθυνση (αυτό δεν ισχύει όταν χρησιμοποιείς πολύ ανοιχτό διάφραγμα, εκεί όσο μεγαλύτερο το φορμά τόσο καλύτερο το αποτέλεσμα και δεν εννοώ το  bokeh, μιλάω για οξύτητα και αντίθεση). 
Είναι πολύ μεγάλη κουβέντα και μπορώ να γράψω βιβλίο για το θέμα, άλλα θα βγούμε πολύ off topic.

     Είναι ενδεδειγμένο και χρήσιμο να ανοίξετε ένα νέο νήμα , στοχευμένο σε συγκεκριμένο ζήτημα πχ φακοί και προοπτική η με όποιον τίτλο κρίνετε καλύτερο .

    Πρέπει ΟΛΟΙ μας να αντισταθούμε στον πειρασμό να γράφουμε για πολλά και ετερόκλητα πράγματα , κάνοντας ένα νήμα να φεύγει από την αρχική του θεματολογία ( no offense ) .

    Προσωπικά επιθυμώ να δω να ανοίγεται ένα νήμα σχετικό με τα χαρακτηριστικά των φακών και την σχέση τους με το φωτογραφικό κάδρο . Τα φωτογραφικά χαρακτηριστικά κι' ας ανοίξει κάποιος άλλος για τα τεχνικά χαρακτηριστικά .

    

Επεξ/σία από babisskg
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
3 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Δεν το κατάλαβα αυτό ! Καλύτερη προοπτική και βάθος πεδίου, πρόσφερε πάντα ο μεγαλύτερος αισθητήρας και η μεγαλύτερη επιφάνεια φίλμ !

Παράδειγμα από το flickr, τοπίου , με film 4 Χ 5 !

Sneffels Sunset

 

Τι σημαίνει "καλύτερο" βάθος πεδίου; Για να επιτύχεις το ίδιο βάθος πεδίου με ένα φακό f2.8 σε m43 σε ff πρέπει να ανεβείς στο f5.6 σωστά;

Είναι αυτό καλύτερο; Για ποιον;

Δημοσ.

Πριν 25 χρόνια, δηλαδή το 1997 , δεν υπήρχε full frame dslr. Υπήρχαν όμως οι φιλμάτες slr , με παρόμοιες διαστάσεις με τις full frame και συμβατούς φακούς για canon/nikon . Είχα γυρίσει όλη την ευρώπη,  με φιλμάτη eos 100 και φακούς. Τότε δεν είχε μπει ακόμη η sony στο παιχνίδι , να πουλάει τη ρεκλάμα ότι γλυτώνουμε βάρος και όγκο με μικρότερες μηχανές. 

Δημοσ.
24 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Τότε δεν είχε μπει ακόμη η sony στο παιχνίδι , να πουλάει τη ρεκλάμα ότι γλυτώνουμε βάρος και όγκο με μικρότερες μηχανές. 

To οποίο θεωρείς για κάποιο λόγο ότι δεν ισχύει;

  • Like 1
Δημοσ.

Ένα μπουκαλάκι νερό , που παίρνουμε όλοι , ζυγίζει μισό κιλό (το μικρότερο , υπάρχουν και μεγαλύτερα) , οπότε βρίσκω  αστείο να συζητάμε για 200gr διαφορά από τη φωτογραφική. Ο χώρος αποσκευών ενός οικογενειακού αυτοκίνητου, μπορεί να είναι 550 λίτρα, οπότε όταν κινούμαστε με ΙΧ , μπορούμε να κουβαλάμε οποιαδήποτε φωτογραφική. Εκτός αν έχουν  αυξηθεί τελευταία αυτοί που κάνουν πεζοπορίες χιλιομέτρων ή ανεβαίνουν στο έβερεστ, οπότε μετράνε τόσο λίγα γραμμάρια λιγότερα  .  Ιστορικά, πολλές διάσημες φωτογραφίες, όπως το κορίτσι στο αφγανιστάν ή του δαλάϊ λάμα στο θιβέτ, είχαν βγει με φιλμάτες φωτογραφικές , διαστάσεων αντίστοιχων με  full frame dslr και μάλλον , τότε, δεν εμπόδιζαν εκείνους τους φωτογράφους , να τις κουβαλάνε στην άκρη του κόσμου. 

  • Like 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, DVaderLa είπε

To οποίο θεωρείς για κάποιο λόγο ότι δεν ισχύει;

 

1 ώρα πριν, Dr_73 είπε

Ένα μπουκαλάκι νερό , που παίρνουμε όλοι , ζυγίζει μισό κιλό (το μικρότερο , υπάρχουν και μεγαλύτερα) , οπότε βρίσκω  αστείο να συζητάμε για 200gr διαφορά από τη φωτογραφική. Ο χώρος αποσκευών ενός οικογενειακού αυτοκίνητου, μπορεί να είναι 550 λίτρα, οπότε όταν κινούμαστε με ΙΧ , μπορούμε να κουβαλάμε οποιαδήποτε φωτογραφική. Εκτός αν έχουν  αυξηθεί τελευταία αυτοί που κάνουν πεζοπορίες χιλιομέτρων ή ανεβαίνουν στο έβερεστ, οπότε μετράνε τόσο λίγα γραμμάρια λιγότερα  .  Ιστορικά, πολλές διάσημες φωτογραφίες, όπως το κορίτσι στο αφγανιστάν ή του δαλάϊ λάμα στο θιβέτ, είχαν βγει με φιλμάτες φωτογραφικές , διαστάσεων αντίστοιχων με  full frame dslr και μάλλον , τότε, δεν εμπόδιζαν εκείνους τους φωτογράφους , να τις κουβαλάνε στην άκρη του κόσμου. 

    Φυσικά και ισχύει ότι η νέα γενιά φωτογραφικών σωμάτων ( mirrorles ) είναι η με το στανιό εξέλιξη , εξαιρουμένης ακόμη της Pentax και λέω με το στανιό , διότι όλοι οι κατασκευαστές εγκατέλειψαν τις DSLR , σκεπτόμενοι τι άλλο από τον τελικό χρήστη και την υγεία της μέσης του και εν γένει της καλής του υγείας , αφού με τις νέες κατασκευές δεν χρειάζεται πλέον να κουβαλάει ΤΟΣΟ βάρος . 

   Φυσικά όλη αυτή η σκέψη δεν θα μπορούσε να πάει τζάμπα , οπότε κοστολογηθηκε ανάλογα , ενώ η αύξηση του κοστολογίου πασπαλιστηκε με μπόλικα ηλεκτρονικά μπιχλιμπίδια για να ξεχαστεί ο πόνος στο πορτοφόλι . 

 

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Dr_73 είπε

Ιστορικά, πολλές διάσημες φωτογραφίες, όπως το κορίτσι στο αφγανιστάν ή του δαλάϊ λάμα στο θιβέτ, είχαν βγει με φιλμάτες φωτογραφικές , διαστάσεων αντίστοιχων με  full frame dslr και μάλλον , τότε, δεν εμπόδιζαν εκείνους τους φωτογράφους , να τις κουβαλάνε στην άκρη του κόσμου. 

Κάποτε επίσης δεν υπήρχαν αυτοκίνητα, υπολογιστές, ρεύμα.

5 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

Ενώ η αύξηση βάρους στα κινητά πχ δεν ενοχλεί κανέναν ! Ακόμη κι αν εκεί τριπλασιάστηκε το βάρος σε 20+ χρόνια !

Αντικατέστησε όμως το walkman, την ατζέντα, και δυστυχώς για πολλούς και τη φωτογραφική μηχανή.

 

Αν δεν αρέσει σε κάποιον η πρόοδος, δεν είναι υποχρεωτικό να την ακολουθήσει. Αυτό δε σημαίνει ότι η πρόοδος θα σταματήσει.

 

Τέλος, οι mirrorless, εκτός από τα προφανή οφέλη σε βάρος και όγκο, έχουν κι άλλα τρομερά πλεονεκτήματα.

  • Like 2
Δημοσ.
9 λεπτά πριν, DVaderLa είπε

Κάποτε επίσης δεν υπήρχαν αυτοκίνητα, υπολογιστές, ρεύμα.

Αντικατέστησε όμως το walkman, την ατζέντα, και δυστυχώς για πολλούς και τη φωτογραφική μηχανή.

 

Αν δεν αρέσει σε κάποιον η πρόοδος, δεν είναι υποχρεωτικό να την ακολουθήσει. Αυτό δε σημαίνει ότι η πρόοδος θα σταματήσει.

 

Τέλος, οι mirrorless, εκτός από τα προφανή οφέλη σε βάρος και όγκο, έχουν κι άλλα τρομερά πλεονεκτήματα.

    Φυσικά και έχουν πλεονεκτήματα οι mirrorles , είναι ξεκάθαρο . Όχι όμως σε όγκο και βάρος . Κάποιος που ενδιαφέρεται όντως για την φορητότητα και τα συνεπακόλουθα οφέλη ( όγκο και βάρος ) μπορεί άνετα να στραφεί στην κατηγορία των εξελιγμένων compact όπως η GR της Ricoh αλλά και οι rx της Sony οι οποίες λάμπουν σ' αυτό το κομμάτι χωρίς να προσπαθούν να πείσουν κανέναν πως είναι κάποια μετεξέλιξη των DSLR . Μην ξεχνάμε πως για να πατροναριστουν οι mirrorles έρχονται σε απευθείας σύγκριση με τις DSLR , αλλιώς πως δλδ . 

    Φίλος με σωματική αναπηρία , είναι αναγκασμένος εκ των πραγμάτων να λειτουργεί με Sony rx100 . Εξαιρετική εξελιγμένη compact , φορητότατη , παναλαφρη , χωράει και σε τσέπες μπουφάν ακόμη και παντελονιών , σε αντίθεση με μία mirrorles η οποία σε παντελόνι μιά φορά ....... δεν χωράει κι' ας μη γελιόμαστε . Πόσο μάλλον αν φοράει κανέναν 40 - 150 . Ακόμη και η e - 420 με τον 25αρη pancake μπορεί να χωρέσει σε παντελόνι .

   Θυμίζω και πάλι , προς αποφυγή παρανοήσεων πως όλοι μας δικαιούμαστε να έχουμε την άποψη μας . 

   Τώρα αν η D610 με ολοήμερη χρήση μπορεί να κάνει να αδειάσει η μπαταρία της και 3 μέρες , όπως επίσης η D3500 σε standby κατάσταση να πιάνει και 2 εβδομάδες για να αδειάσει η μπαταρία της , αυτά μάλλον δεν θεωρούνται πλέον τρομερά πλεονεκτήματα . 

   Σαφώς και δούλεψα με Olympus omd em10 την πρώτη , μάλιστα βρήκα τρόπο να χειρίζομαι κάποια dial στην πλάτη της με την μύτη και όχι με τα χέρια , διότι έτσι που ήταν στριμωγμένα τα πράγματα στο πίσω μέρος , ο μόνος τρόπος ήταν να τα χειρίζομαι με την μύτη και δεν το λέω με κοροϊδευτική διάθεση , αφού χρησιμοποιώ γενικά Olympus . Μάλιστα επειδή έχω αρκετά λιπαρό δέρμα στο πρόσωπο , η μηχανή ήταν μόνιμα λαδωμένη . 

   Για να είμαι ακριβοδίκαιος , δοκίμασα διάφορες mirrorles αφού τις χρησιμοποίησα και για χρήση με manual φακούς , όμως δεν βρήκα αυτό το κάτι άλλο που θα με έκανε να μείνω περισσότερο . Φυσικά τις χρησιμοποιώ , αφού εξαιτίας της flange distance παραμένουν μοναδική λύση για χρήση με παλαιότερους φακούς κλπ .

    Φυσικά και θα πάρω μία Z9 !!!

 

 

 

 

 

 

 

Δημοσ.

Η Ζ9 , είναι καταπληκτική, αλλά αντίστοιχα μοντέλα σε dslr , είναι η D6 και 1DX MK III . 

Πόσοι είχαν αντίστοιχα μοντέλα σε παλιότερες dslr ; Δηλαδή D5, D4 , D3 και αντίστοιχα 1DX MK II , 1DX ;;; Ελάχιστοι . 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Βρίσω πολύ αόριστη τη σύγκριση καθώς ο καθένας μπορεί να παρατάξει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα για κάθε μεριά ανάλογα με την περίσταση. Οπότε νομίζω σωστότερο θα ήταν να υπάρχει μια κοινή βάση συζήτησης.

 

Μπορεί να είναι π.χ. το είδος που ενδιαφέρει τον καθέναν. π.χ. για street-travel οι mirrorless έχουν ξεκάθαρο πλεονέκτημα καθώς μια aps-c αρκεί οπότε υπερέχουν οι πιο μαζεμένες τύπου ricoh gr, fuji X100 αλλά ακόμα και εκείνες με εναλάξιμους φακούς  π.χ. μια fuji X-T20 με κάποιον f2 που ειναι φοβερά μαζεμένα και ελαφριά σύνολα (και εκεί ναι έχει σημασία αν κρατάς ή έχεις στο λαιμό για ώρες +300 και παραπάνω γραμμάρια). 

 Αν όμως σκοπός είναι εκδηλώσεις, ή γενικότερα κάτι που απαιτεί f2.8 zoom φακούς τότε ναι δεν υπερέχουν σε όγκο και βάρος οι mirrorless ιδιαίτερα αφού το μέγεθος των φακών δεν αλλάζει σημαντικά (ακόμα και για aps-c mirrorless). Που ακόμα και εκεί υπάρχει κόσμος με φοβερή δουλειά που χρησιμοποιεί 2-3 primes σε mirrorless aps-c αν και το θεωρώ εξαίρεση. Ωστόσο μιας και το ανέφερα προς απόδειξη βάζω τη δουλειά του εξαιρετικού Kevin Mullins που χρησιμοποιεί 2 fuji primes (και λογικά 2 σώματα) και τίποτα άλλο κάτι που περιορίζει εννοείται τον όγκο και το βάρος. 

https://www.kevinmullinsphotography.co.uk/

Για αυτό και θεωρώ αόριστη τη σύγκριση χωρίς κοινή βάση. 

Επεξ/σία από pifilos

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...