Προς το περιεχόμενο

Εγγύηση κονσολών


leodary

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η διετής εγγύηση όπως την εννοείτε εδώ στα σχόλια σας, είναι μια συνηθισμένη πανερμηνεια του ευρωπαϊκού κανονισμού.

Η διετής εγγύηση καλύπτει ελάττωμα που προϋπήρχε κατά την αγορά. Δεν θυμάμαι τις ακριβείς όρους οπότε θα προσπαθήσω να το εξηγήσω με παράδειγμα. Εάν σε ένα PS5 σταματήσει να διαβάζει το DVD drive, δεν το καλύπτει η εγγύηση πέρα του ενός έτους που δίνει η εταιρεία.

Εάν όμως μετά από 18 μήνες πχ προσπαθήσετε να συνδέσετε ένα usb και δεν το διαβάζει σε μια θύρα που δεν έχει χρησιμοποιειθει ποτέ, μπορείτε να επικαλεστείτε βλάβη που προϋπήρχε, και τότε η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να σας καλύψει με την διετή εγγύηση. Το προβλήμα βέβαια είναι να αποδείξετε ότι δεν χρειάστηκε ποτέ μέχρι τότε να δοκιμάσετε την θύρα αυτή.

Υπήρχε λεπτομερείς κουβέντα σε άλλο θέμα (νομίζω στο ίντερνετ topic) που αναφερόταν όλα αυτά.

Δυστυχώς η διετής Ευρωπαϊκή εγγύηση δεν μας καλύπτει όπως θα θέλαμε :(

Επεξ/σία από mike299
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 175
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δε νομίζω να είναι έτσι. Στο παράδειγμά σου, αν το DVD σταματήσει να δουλεύει στους 15 μήνες, τότε εγώ θα ισχυριστώ ότι δεν ήταν σωστά κατασκευασμένο εξ αρχής. 2ετής εγγύηση σημαίνει ότι όλα οφείλουν να δουλεύουν σωστά για 2 χρόνια, με εξαίρεση κακή χρήση εκ μέρους του χρήστη (αν ας πούμε μου πέσει το κινητό και σπάσει δεν καλύπτει η εγγύηση).

Αλλίως τίποτα δε θα καλυπτόταν σε κανένα industry, και το αμάξι αν για μια εβδομάδα δουλεύει στην εντέλεια και μετά βγάλει βλάβη ο εγκέφαλος θα μου πουν "όταν φτιάχτηκε δούλευε σωστά άρα δεν σε καλύπτουμε"; Χάνεται η έννοια της εγγύησης έτσι.

 

Υπάρχουν συγκεκριμένα αντικείμενα που ρητά εξαιρούνται από τα 2 έτη, όπως πχ μπαταρίες. Τώρα για τα controller δεν ξέρω αν πατάνε σε τίποτα ψιλά γράμματα της νομοθεσίας γιατί δεν το έχω ψάξει, εγώ πάντως (φτου φτου) αν μου χαλάσει πριν τα 2 χρόνια θα πάω να ζητήσω επισκευή από το Πλαίσιο γιατί δική τους ευθύνη θα είναι να με αποζημιώσουν (και ας τα βρουν αυτοί μετά με τη Microsoft, ή ας το πληρώσουν από την τσέπη τους, δε με ενδιαφέρει, η 2ετής εγγύηση είναι δική τους υποχρέωση όχι της Microsoft).

Το Series X πάντως έχει 2 έτη εγγύηση από την ίδια τη Microsoft στην Ελλάδα (όπως και τα Iphone πχ, ενώ στην Αμερική έχουν μόνο 1 έτος).

Επεξ/σία από thagkol
  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
15 hours ago, mike299 said:

Η διετής εγγύηση καλύπτει ελάττωμα που προϋπήρχε κατά την αγορά. Δεν θυμάμαι τις ακριβείς όρους οπότε θα προσπαθήσω να το εξηγήσω με παράδειγμα. Εάν σε ένα PS5 σταματήσει να διαβάζει το DVD drive, δεν το καλύπτει η εγγύηση πέρα του ενός έτους που δίνει η εταιρεία.

Όχι, δεν ισχύει αυτό. Ερμηνεύεις λάθος την οδηγία και τον νόμο.

Εάν σε ένα PS5 σταματήσει να παίζει το optical drive πριν τα δύο χρόνια, τότε το καλύπτει η νόμιμη διετής εγγύηση, εφόσον δεν πρόκειται για κακή χρήση από μέρους του χρήστη. Κι αυτό γιατί γνωρίζουμε από την εμπειρία μας ότι τα optical drives είναι φτιαγμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να αντέχουν σε χρήση μεγαλύτερη των δύο ετών, επομένως για να χαλάσει ένα drive πριν την διετία, τότε σημαίνει ότι είχε κάποιο κατασκευαστικό ελάττωμα κατά την αγορά που δεν του επέτρεψε να λειτουργεί σωστά καθόλη την διάρκεια της διετίας.

Γενικά τα διαρκή καταναλωτικά προϊόντα, όπως είναι οι κονσόλες, δεν χαλάνε από μόνα τους. Είτε έχουν ελάττωμα εξαρχής που δεν τους επιτρέπει να δουλεύουν σωστά από ένα σημείο και έπειτα, είτε χαλάνε λόγω κακής χρήσης (pro-tip: κακή χρήση δεν σημαίνει μόνο ότι «έπλυνα την κονσόλα με Ultrex», κακή χρήση μπορεί να είναι η αστάθεια στο δίκτυο της ΔΕΗ ή το να πέσει μετεωρίτης πάνω στην κονσόλα - ούτε σε αυτές τις περιπτώσεις σε καλύπτει η νόμιμη εγγύηση προφανώς).

Και για μια ακόμα φορά να πούμε ξανά ότι δεν μας ενδιαφέρει πόση εγγύηση δίνει ο κατασκευαστής στο προϊόν του. Η νόμιμη εγγύηση είναι ένα πράγμα που αφορά τον πωλητή και τον αγοραστή. Ο πωλητής εισπράττει χρήματα από τον αγοραστή και του δίνει το προϊόν εγγυώντας του ταυτόχρονα ότι το προϊόν θα λειτουργεί σωστά για δύο χρόνια από την ημερομηνία αγοράς.

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 31/1/2022 στις 4:11 ΜΜ, manthos_27 είπε

Εχω την εντύπωση πως μέχρι το xbox one το fat τα controler βγαίνανε ποιο στιβαρά πάντως και δεν χαλαγανε τόσο εύκολα 

Εχω wireless xbox 360 controller for windows, εδώ και 10 χρόνια περίπου (από τότε που βγήκε το RE revelations για pc, θυμάμαι γι αυτό το είχα πάρει). 
Στην κυριολεξία το έχω λιώσει (τα πλαστικα στα joysticks έχουν όντως λιώσει) . Τόσα χρόνια  δεν αντιμετόπισα κανένα πρόβλημα και έχω παραγγείλει και ανταλακτικά για τα joysticks. Από τα πιο ποιοτικά controllers Που έχουν περάσει απ τα χέρια μου.

  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, thagkol είπε

Δε νομίζω να είναι έτσι. Στο παράδειγμά σου, αν το DVD σταματήσει να δουλεύει στους 15 μήνες, τότε εγώ θα ισχυριστώ ότι δεν ήταν σωστά κατασκευασμένο εξ αρχής. 2ετής εγγύηση σημαίνει ότι όλα οφείλουν να δουλεύουν σωστά για 2 χρόνια, με εξαίρεση κακή χρήση εκ μέρους του χρήστη (αν ας πούμε μου πέσει το κινητό και σπάσει δεν καλύπτει η εγγύηση).

Αλλίως τίποτα δε θα καλυπτόταν σε κανένα industry, και το αμάξι αν για μια εβδομάδα δουλεύει στην εντέλεια και μετά βγάλει βλάβη ο εγκέφαλος θα μου πουν "όταν φτιάχτηκε δούλευε σωστά άρα δεν σε καλύπτουμε"; Χάνεται η έννοια της εγγύησης έτσι.

 

Υπάρχουν συγκεκριμένα αντικείμενα που ρητά εξαιρούνται από τα 2 έτη, όπως πχ μπαταρίες. Τώρα για τα controller δεν ξέρω αν πατάνε σε τίποτα ψιλά γράμματα της νομοθεσίας γιατί δεν το έχω ψάξει, εγώ πάντως (φτου φτου) αν μου χαλάσει πριν τα 2 χρόνια θα πάω να ζητήσω επισκευή από το Πλαίσιο γιατί δική τους ευθύνη θα είναι να με αποζημιώσουν (και ας τα βρουν αυτοί μετά με τη Microsoft, ή ας το πληρώσουν από την τσέπη τους, δε με ενδιαφέρει, η 2ετής εγγύηση είναι δική τους υποχρέωση όχι της Microsoft).

Το Series X πάντως έχει 2 έτη εγγύηση από την ίδια τη Microsoft στην Ελλάδα (όπως και τα Iphone πχ, ενώ στην Αμερική έχουν μόνο 1 έτος).

 

4 ώρες πριν, Malthador είπε

Όχι, δεν ισχύει αυτό. Ερμηνεύεις λάθος την οδηγία και τον νόμο.

Εάν σε ένα PS5 σταματήσει να παίζει το optical drive πριν τα δύο χρόνια, τότε το καλύπτει η νόμιμη διετής εγγύηση, εφόσον δεν πρόκειται για κακή χρήση από μέρους του χρήστη. Κι αυτό γιατί γνωρίζουμε από την εμπειρία μας ότι τα optical drives είναι φτιαγμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να αντέχουν σε χρήση μεγαλύτερη των δύο ετών, επομένως για να χαλάσει ένα drive πριν την διετία, τότε σημαίνει ότι είχε κάποιο κατασκευαστικό ελάττωμα κατά την αγορά που δεν του επέτρεψε να λειτουργεί σωστά καθόλη την διάρκεια της διετίας.

Γενικά τα διαρκή καταναλωτικά προϊόντα, όπως είναι οι κονσόλες, δεν χαλάνε από μόνα τους. Είτε έχουν ελάττωμα εξαρχής που δεν τους επιτρέπει να δουλεύουν σωστά από ένα σημείο και έπειτα, είτε χαλάνε λόγω κακής χρήσης (pro-tip: κακή χρήση δεν σημαίνει μόνο ότι «έπλυνα την κονσόλα με Ultrex», κακή χρήση μπορεί να είναι η αστάθεια στο δίκτυο της ΔΕΗ ή το να πέσει μετεωρίτης πάνω στην κονσόλα - ούτε σε αυτές τις περιπτώσεις σε καλύπτει η νόμιμη εγγύηση προφανώς).

Και για μια ακόμα φορά να πούμε ξανά ότι δεν μας ενδιαφέρει πόση εγγύηση δίνει ο κατασκευαστής στο προϊόν του. Η νόμιμη εγγύηση είναι ένα πράγμα που αφορά τον πωλητή και τον αγοραστή. Ο πωλητής εισπράττει χρήματα από τον αγοραστή και του δίνει το προϊόν εγγυώντας του ταυτόχρονα ότι το προϊόν θα λειτουργεί σωστά για δύο χρόνια από την ημερομηνία αγοράς.

Το θέμα έχει αναλυθεί πολλές φορές και εξονυχιστικά. Παραθέτω ένα post του @haHa εδώ.

Γνωρίζω προσωπικά περίπτωση , που παρόλο κινήθηκε με εξώδικο κατά μεγάλης αλυσίδας, δεν κατάφερε τίποτα. Για αυτό είχα διαβάσει και τις συζητήσεις τότε σε μεγάλο βαθμό γιατί πίστευα ότι αναφέρεται και εσείς. Εάν έχει αλλάξει κάτι ενημερώστε με πάντως καθώς έχω να ασχοληθώ με το θέμα χρόνια.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 hours ago, mike299 said:

Η διετής εγγύηση όπως την εννοείτε εδώ στα σχόλια σας, είναι μια συνηθισμένη πανερμηνεια του ευρωπαϊκού κανονισμού.

Η διετής εγγύηση καλύπτει ελάττωμα που προϋπήρχε κατά την αγορά. Δεν θυμάμαι τις ακριβείς όρους οπότε θα προσπαθήσω να το εξηγήσω με παράδειγμα. Εάν σε ένα PS5 σταματήσει να διαβάζει το DVD drive, δεν το καλύπτει η εγγύηση πέρα του ενός έτους που δίνει η εταιρεία.

Εάν όμως μετά από 18 μήνες πχ προσπαθήσετε να συνδέσετε ένα usb και δεν το διαβάζει σε μια θύρα που δεν έχει χρησιμοποιειθει ποτέ, μπορείτε να επικαλεστείτε βλάβη που προϋπήρχε, και τότε η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να σας καλύψει με την διετή εγγύηση. Το προβλήμα βέβαια είναι να αποδείξετε ότι δεν χρειάστηκε ποτέ μέχρι τότε να δοκιμάσετε την θύρα αυτή.

Υπήρχε λεπτομερείς κουβέντα σε άλλο θέμα (νομίζω στο ίντερνετ topic) που αναφερόταν όλα αυτά.

Δυστυχώς η διετής Ευρωπαϊκή εγγύηση δεν μας καλύπτει όπως θα θέλαμε :(

Άρα με την λογική σου αν δεν έχεις χρησιμοποιήσει για κάποιο λόγο το DVD Drive και το δεις οτι δεν λειτουργεί στους 18 μήνες σε καλύπτει η εγγυηση;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 λεπτά πριν, VonLoutsos είπε

Άρα με την λογική σου αν δεν έχεις χρησιμοποιήσει για κάποιο λόγο το DVD Drive και το δεις οτι δεν λειτουργεί στους 18 μήνες σε καλύπτει η εγγυηση;

Εάν μπορείς να αποδείξεις ότι δεν χρησιμοποιήθηκε και ότι προϋπήρχε της αγοράς, ναι.

Ένα παράδειγμα που θυμάμαι που αξιοποιήθηκε η εγγύηση ήταν σε θήκη εξωτερικού δίσκου που είχε σύνδεση usb και  Thunderbird. Ο πελάτης απέδειξε ότι δεν είχε χρησιμοποιήσει ποτέ το Thunderbird βύσμα (νομίζω με απόδειξη αγοράς Mac)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, mike299 είπε

Εάν μπορείς να αποδείξεις ότι δεν χρησιμοποιήθηκε και ότι προϋπήρχε της αγοράς, ναι.

Ένα παράδειγμα που θυμάμαι που αξιοποιήθηκε η εγγύηση ήταν σε θήκη εξωτερικού δίσκου που είχε σύνδεση usb και  Thunderbird. Ο πελάτης απέδειξε ότι δεν είχε χρησιμοποιήσει ποτέ το Thunderbird βύσμα (νομίζω με απόδειξη αγοράς Mac)

Η απόδειξη αγοράς Mac πως το αποδεικνύει αυτό; Τον thunderbolt εξωτερικό δίσκο θα μπορούσε να τον είχε συνδέσει σε ένα κάρο άλλες συσκευές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, _Biohazard_ είπε

Η απόδειξη αγοράς Mac πως το αποδεικνύει αυτό; Τον thunderbolt εξωτερικό δίσκο θα μπορούσε να τον είχε συνδέσει σε ένα κάρο άλλες συσκευές.

Δεν θυμάμαι λεπτομέρειες, αλλά νομίζω ότι το χρησιμοποίησε σαν απόδειξη ότι την χρησιμοποίησε πρώτη φορά τότε. Εδω στο insomnia το είχα διαβάσει, ίσως και στο θέμα που παρέθεσα. Γενικά στο ίντερνετ section έχουν γίνει πολλές ανάλογες συζητήσεις.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, Malthador είπε

Όχι, δεν ισχύει αυτό. Ερμηνεύεις λάθος την οδηγία και τον νόμο.

Εάν σε ένα PS5 σταματήσει να παίζει το optical drive πριν τα δύο χρόνια, τότε το καλύπτει η νόμιμη διετής εγγύηση, εφόσον δεν πρόκειται για κακή χρήση από μέρους του χρήστη. Κι αυτό γιατί γνωρίζουμε από την εμπειρία μας ότι τα optical drives είναι φτιαγμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να αντέχουν σε χρήση μεγαλύτερη των δύο ετών, επομένως για να χαλάσει ένα drive πριν την διετία, τότε σημαίνει ότι είχε κάποιο κατασκευαστικό ελάττωμα κατά την αγορά που δεν του επέτρεψε να λειτουργεί σωστά καθόλη την διάρκεια της διετίας.

Δεν ισχυει το παραπανω. Πρεπει ο αγοραστης να αποδειξει οτι το ελαττωμα υπηρχε κατα την αγορα/παραδοση.
Ο νομος ΥΠ' ΑΡΙΘΜ 3043/200ειναι σαφης. Η νομιμη εγγυηση αφορα ελαττωματα που υπηρχαν κατα την αγορα.

Αλλα για να μην λεει ο καθενας τι πιστευει, ας παραθεσουμε την νομοθεσια και λινκ απο το ελληνικο κρατος:
https://www.gov.gr/el/sdg/consumer-rights/consumer-rights-and-guarantees/general/statutory-warranty

 

Αναφορά σε κείμενο

1. Τι είναι η νόμιμη εγγύηση:

Ως νόμιμη εγγύηση ορίζεται η ευθύνη που έχει ο πωλητής αν το προϊόν, κατά την παράδοσή του στον αγοραστή, είναι ελαττωματικό ή δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του, όπως αυτά περιγράφονται από τον πωλητή.

 

 

5. Ποιος πρέπει να αποδείξει την ελαττωματικότητα του προϊόντος και εντός ποιού χρονικού διαστήματος;

Για τους έξι πρώτους μήνες, από την παράδοση του προϊόντος, είναι ευθύνη του πωλητή να αποδείξει ότι δεν είναι ελαττωματικό. Μετά την περίοδο αυτή και ως το τέλος της νόμιμης εγγύησης, την απόδειξη της ελαττωματικότητας φέρει ο αγοραστής.

https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiyi-_oiMHNAhUBDMAKHSdnDcsQFgghMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.synigoroskatanaloti.gr%2Fdocs%2Flaw%2Fgr%2FN3043-2002.pdf&usg=AFQjCNHd5Z18Cky-00HHa9XhAwFcel-vuw&sig2=W5OWlhn6CZ3gRf9di5Nzrg

Αναφορά σε κείμενο

Άρθρο 534.

Πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων:
Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα.
 

Αρθ. 537. - Ευθύνη για ελλείψεις.

...

Το ελάττωμα ή η έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας που διαπιστώνεται μέσα σε έξι μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την παράδοση, εκτός αν τούτο δεν συμβιβάζεται με τη φύση του πράγματος που πουλήθηκε ή με τη φύση του ελαττώματος ή της έλλειψης. 


Εδω εξηγηση απο δικηγορικο γραφειο:
https://www.newlaw.gr/gr/cms_articles/art_new?id=205
 

Αναφορά σε κείμενο

Έτσι, ο Έλληνας πωλητής ευθύνεται κατ’ αρχήν αντικειμενικά και υποχρεωτικά εκ του νόμου (νόμιμη εγγύηση) έναντι του καταναλωτή για χρονικό διάστημα δύο ετών για οποιοδήποτε ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας είχε το πράγμα κατά το χρόνο παραλαβής του προϊόντος από τον καταναλωτή βάσει του Αστικού Κώδικα και του Ν. 3043/2002 που μετέφερε στο ελληνικό δίκαιο το άρθρο 5 της ανωτέρω ευρωπαϊκής οδηγίας. Όταν αυτό το ελάττωμα ή η έλλειψη εμφανίζεται εντός έξι μηνών από τον χρόνο της πώλησης τεκμαίρεται ότι αυτό υπήρχε ήδη κατά τον χρόνο της πώλησης. Αντίθετα, για τα ελαττώματα ή ελλείψεις που εμφανίζονται από τον 7ο μήνα και μετά ο καταναλωτής πρέπει να αποδείξει ότι αυτά δεν δημιουργήθηκαν μετά την παραλαβή του προϊόντος. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει με όποια σειρά θέλει είτε α) την επισκευή ή αντικατάσταση του προϊόντος, είτε β) τη μείωση του τιμήματος που κατέβαλε είτε τέλος, γ) να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση επιστρέφοντας το προϊόν και ζητώντας το τίμημα που είχε καταβάλει, εφόσον το ελάττωμα είναι ουσιώδες. Σε περίπτωση ειδικότερα που το ελάττωμα ή η έλλειψη είναι αποτέλεσμα υπαιτιότητας του πωλητή (δόλου ή αμέλειας) τότε ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει επιπλέον και χρηματική αποζημίωση.

Παράλληλα με αυτήν την ευθύνη, ο προμηθευτής του προϊόντος (δηλ. ο ίδιος ο πωλητής ή ο κατασκευαστής ή ο εισαγωγέας) μπορεί να παράσχει στον καταναλωτή επιπλέον εμπορική εγγύηση καλής λειτουργίας του αγορασθέντος καινούριου προϊόντος.

 

Τα δικαιώματα από αυτήν την εγγύηση είναι τα ίδια όπως και στη νόμιμη εγγύηση με τη διαφορά ότι εδώ αφενός, δεν ενδιαφέρει ο χρόνος δημιουργίας του ελαττώματος, δηλαδή ο προμηθευτής ευθύνεται για κάθε βλάβη που προκύπτει αδιακρίτως.

 

Δεν ειναι τυχαιο οτι απειρες μεγαλες εταιρειες(hp, dell) και καταστηματα(πχ amazon, mediamark)δινουν 1 χρονο εμπορικης εγγυησης. Η νομιμη εγγυηση ειναι κατι διαφορετικο αφορα ελαττωματα που υπηρχαν κατα την παραδοση και εδω εξηγηση και απο τις ιδιες τις εταιρειες:
https://support.hp.com/sk-en/document/c03787754

Αναφορά σε κείμενο

Therefore if you are a consumer (according to the EU Directive 99/44), and your product has a defect which existed at the time of delivery and that defect becomes apparent within two years from the delivery of the product...

...
Unless proved otherwise, any lack of conformity which becomes apparent within six months from delivery of the product shall be presumed to have existed at the time of delivery
...
The Commercial Guarantee may have a different duration and coverage than the Legal Guarantee, and typically (as in the case of HP’s warranty) it does not require you to prove the defect existed at the time of delivery.

 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

22 ώρες πριν, mike299 είπε

Υπήρχε λεπτομερείς κουβέντα σε άλλο θέμα (νομίζω στο ίντερνετ topic) που αναφερόταν όλα αυτά.

Και εδώ έχει συζητηθεί 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
22 minutes ago, haHa said:

Δεν ισχυει το παραπανω. Πρεπει ο αγοραστης να αποδειξει οτι το ελαττωμα υπηρχε κατα την αγορα.
Ο νομος ειναι σαφης. Η νομιμη εγγυηση αφορα ελαττωματα που υπηρχαν κατα την αγορα.

Επειδή έχουμε ξανακάνει την ίδια κουβέντα σε άλλο τόπικ, ας συμφωνήσουμε απλά ότι διαφωνούμε.

Το μόνο που θέλω να αναφέρω και εδώ (το είχα αναφέρει και στο τόπικ του SeX) είναι ότι σε ελαττωματικό SeX gamepad που η ΜS έκανε την πάπια λέγοντας ότι έχει ένα έτος εγγύηση αποποιούμενη τις ευθύνες της, το Public μου το άλλαξε με συνοπτικές διαδικασίες 13 μήνες μετά την αγορά αποδεχόμενο ότι ισχύει νόμιμη διετής εγγύηση, χωρίς να μου ζητήσει να αποδείξω ότι υπήρχε ελάττωμα κατά την αγορά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 λεπτά πριν, Malthador είπε

Επειδή έχουμε ξανακάνει την ίδια κουβέντα σε άλλο τόπικ, ας συμφωνήσουμε απλά ότι διαφωνούμε.

Το μόνο που θέλω να αναφέρω και εδώ (το είχα αναφέρει και στο τόπικ του SeX) είναι ότι σε ελαττωματικό SeX gamepad που η ΜS έκανε την πάπια λέγοντας ότι έχει ένα έτος εγγύηση αποποιούμενη τις ευθύνες της, το Public μου το άλλαξε με συνοπτικές διαδικασίες 15 μήνες μετά την αγορά αποδεχόμενο ότι ισχύει νόμιμη διετής εγγύηση, χωρίς να μου ζητήσει να αποδείξω ότι υπήρχε ελάττωμα κατά την αγορά.

Και αντιστοιχα υπαρχουν παραδειγματα (στις συζητησεις μαλιστα συμμετειχες) που ειδες οτι οι εταιρειες δεν δεχτηκαν να καλυψουν προβληματα που εμφανιστηκαν στον 2ο χονο, παρολο που εγινε αναφορα και στην ΓΓΚ.

Και ακριβως επειδη ο καθενας μπορει να λεει οτι θελει, υπαρχουν οι νομοι, οποτε ας μεινουμε σε αυτους:
https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiyi-_oiMHNAhUBDMAKHSdnDcsQFgghMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.synigoroskatanaloti.gr%2Fdocs%2Flaw%2Fgr%2FN3043-2002.pdf&usg=AFQjCNHd5Z18Cky-00HHa9XhAwFcel-vuw&sig2=W5OWlhn6CZ3gRf9di5Nzrg

 

Αναφορά σε κείμενο

Άρθρο 534.

Πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων:
Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα.
 
 
 

Αρθ. 537. - Ευθύνη για ελλείψεις.

...

Το ελάττωμα ή η έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας που διαπιστώνεται μέσα σε έξι μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την παράδοση, εκτός αν τούτο δεν συμβιβάζεται με τη φύση του πράγματος που πουλήθηκε ή με τη φύση του ελαττώματος ή της έλλειψης. 

 

Τελος, δεν νομιζω οτι ειχαμε διαφωνησει σε αυτο το κομματι. Ακομα και εσυ ειχες γραψει οτι συμφωνα με το νομο ο καταναλωτης πρεπει να αποδειξει οτι το προβλημα υπηρχε κατα την παραδοση:
https://www.insomnia.gr/forums/topic/647814-νομιμη-εγγυηση/?do=findComment&comment=55848432

Στις 21/7/2017 στις 3:46 ΜΜ, Malthador είπε

Δεν έχω διαφωνήσει σε αυτό το κομμάτι. Πρέπει να αποδείξει ο OP ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση, δεν είπα ποτέ κατι διαφορετικό εγώ.

 

 

 

Επεξ/σία από haHa
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ως γνωστόν όμως, η ευρωπαϊκή νομοθεσία δλδ το ενωσιακό δίκαιο υπερισχύει της νομοθεσίας των κρατών μελών αυτής. Η Ελλάδα οφείλει να εναρμονίζεται με αυτήν, άσχετα αν σε πολλές των περιπτώσεων δεν το κάνει με επιπτώσεις ανάλογες της μη εναρμόνισης. Οπότε τον σωστό είναι να παρατεθεί το σχετικό ευρωπαϊκό δίκαιο για το θέμα και όχι αυτό της Ελλάδας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
6 minutes ago, music_lover said:

Ως γνωστόν όμως, η ευρωπαϊκή νομοθεσία δλδ το ενωσιακό δίκαιο υπερισχύει της νομοθεσίας των κρατών μελών αυτής. Η Ελλάδα οφείλει να εναρμονίζεται με αυτήν, άσχετα αν σε πολλές των περιπτώσεων δεν το κάνει με επιπτώσεις ανάλογες της μη εναρμόνισης. Οπότε τον σωστό είναι να παρατεθεί το σχετικό ευρωπαϊκό δίκαιο για το θέμα και όχι αυτό της Ελλάδας.

Ο νόμος που παρέθεσε ο @haHa είναι εναρμονισμένος με την ευρωπαϊκή οδηγία. Το ίδιο και το αυτό είναι.

Η διαφωνία μας έγκειται στην ερμηνεία του νόμου (και της ευρωπαϊκής οδηγίας). Και δεν είμαστε οι μόνοι που δίνουμε διαφορετική ερμηνεία, αφού κάποιοι πωλητές επισκευάζουν/αντικαθιστούν εντός της νόμιμης εγγύησης χωρίς να ζητούν ο αγοραστής να αποδείξει ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την αγορά, ενώ κάποιοι άλλοι ζητούν να αποδειχθεί ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την αγορά στην περίπτωση που η εμπορική εγγύηση είναι μικρότερη από την νόμιμη.

Προς το παρόν δεν έχει φτάσει κάποια υπόθεση σε δικαστήριο για να έχουμε πιο σαφή ερμηνεία (τουλάχιστον εγώ δεν γνωρίζω κάποια τέτοια υπόθεση) και πορευόμαστε εμπειρικά μέσες άκρες.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...