Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
12 minutes ago, al3xis said:

https://www.asfaleies24.gr/kostos-fortisis-ilektrikou-autokinitou/

 

Εδώ μπορείς να τα δεις αναλυτικά σχετικά με το κόστος φόρτισης ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

 

Σε γενικές γραμμές, το κόστος φόρτισης στο σπίτι, εξαρτάται από την τιμή της kwh που έχεις από τον πάροχο. Με νυχτερινό ρεύμα ή παλιό συμβόλαιο ΔΕΗ home με καλή τιμή, το κόστος είναι περί τα 2€ - 2,5€ / 100 km!

Ό,τι θες, ρωτάς :) 

Και με 3 € / 100 km και πάλι αρκετά φθηνότερο από τα υγρά καύσιμα είναι. Το θέμα είναι το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας που ότι όφελος υπάρξει θα το φάει σε μεγάλο βαθμό αν δεν έχουν πέσει οι τιμές των μπαταριών μέχρι να έρθει η ώρα της αλλαγής τους.

Διάρκεια ζωής μπαταριών σε χιλιόμετρα δίνει κανείς;

  • Απαντ. 64
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 λεπτά πριν, techPro είπε

Διάρκεια ζωής μπαταριών σε χιλιόμετρα δίνει κανείς;

Όχι γιατί δεν έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής.

Εκτός αν εννοούσες εγγύηση σε χιλιόμετρα, οπότε ναι, κατά μέσο όρο 160.000 χλμ.

Επεξ/σία από Joshua21
Δημοσ.
3 minutes ago, Joshua21 said:

Όχι γιατί δεν έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής.

Δεν κατάλαβα τι εννοείς. Δεν έχουν κάποιους συγκεκριμένους κύκλους φόρτισης μετά από τους οποίους πέφτει η χωρητικότητα;

Δημοσ.
7 λεπτά πριν, techPro είπε

Δεν κατάλαβα τι εννοείς. Δεν έχουν κάποιους συγκεκριμένους κύκλους φόρτισης μετά από τους οποίους πέφτει η χωρητικότητα;

Εχθές διάβασα ότι η toyota θα δίνει 10 χρόνια η 1.000.000 χιλιόμετρα στα αμιγώς ηλεκτρικά της. Η συγκεκριμένη τεχνολογία της Toshiba υπόσχεται 8000 κύκλους φόρτισης 10%-90%

  • Thanks 1
Δημοσ.
24 λεπτά πριν, techPro είπε

Δεν κατάλαβα τι εννοείς. Δεν έχουν κάποιους συγκεκριμένους κύκλους φόρτισης μετά από τους οποίους πέφτει η χωρητικότητα;

Αυτό που δεν καταλαβαίνεις είναι η διαφορά ανάμεσα στη διάρκεια ζωής που είχες γράψει πριν και στην πτώση χωρητικότητας που γράφεις τώρα.

Ένα τόνερ πχ έχει συγκεκριμένη διάρκεια ζωής, στις τόσες εκτυπώσεις θα σταματήσει να δουλεύει, μια μπαταρία όμως δεν έχει συγκεκριμένη διάρκεια ζωής, και να μειωθεί η χωρητικότητα της θα συνεχίσει να λειτουργεί, απλά με μειωμένη εμβέλεια.

Να στο πω πιο απλά, η μπαταρία του κινητού μου έχει χάσει το 60-70% της χωρητικότητας της, το τηλέφωνο όμως συνεχίζει να δουλεύει κανονικά, απλά πλέον η μπαταρία κρατάει μόλις μια μέρα αντί για τρεις που κρατούσε όταν ήταν καινούργια.

Δημοσ.
55 λεπτά πριν, techPro είπε

Δεν κατάλαβα τι εννοείς. Δεν έχουν κάποιους συγκεκριμένους κύκλους φόρτισης μετά από τους οποίους πέφτει η χωρητικότητα;

εξαρτάται πως την φορτίζεις . Όσο πιο αργή η φόρτιση τόσο καλύτερα για την μπαταρία . Αν για παράδειγμα φορτίζεις συνέχεια ανάμεσα στο 40 -70% με 1.5kw μετά από 10 χρόνια μπορεί να έχεις μια πτώση χωρητικότητας 1-2% δηλαδή τίποτα . Αν στο άλλο άκρο φορτίζεις συνέχεια σε ταχυφορτιστη δηλαδή 50kw 0-100% η παραπάνω σε μερικά χρόνια η μπαταρία μπορεί να έχει χάσει και 15% . Φυσικά αυτά είναι δύο ακραία σενάρια . Στην πράξη υπολογιζεις ένα 10% στα 10 χρόνια φροντίζοντας να είσαι τις περισσότερες φορές ανάμεσα στα 20% και 80% . Από εκεί και πέρα η πτώση είναι πιο αργή ενώ δεν πρόκειται να πέσει ποτέ κάτω από 70%. Δηλαδή και αυτή η μείωση χωρητικότητας φτάνει ως ένα σημείο και μετά δεν συνεχίζει. Δεν αξίζει να ασχολείσαι με αυτό το θέμα αρκεί να έχεις στο μυαλό σου τα παραδείγματα που σου ανέφερα.

  • Like 1
Δημοσ.

Η πτώση είναι εκθετική , όπως σε όλες τις μπαταρίες λιθίου , δεν πάει σε 10 χρόνια έχασα 20% άρα στα 20 χρόνια θα έχει 40%

η πτώση αυξάνεται , η αυτονομία πέφτει , αυξάνεται η συχνότητα φόρτισης και πάει φαύλος κύκλος

9 λεπτά πριν, gbras είπε

Από εκεί και πέρα η πτώση είναι πιο αργή ενώ δεν πρόκειται να πέσει ποτέ κάτω από 70%

αυτά στο fb group , εδώ γραπτές εγγυήσεις ή αν είσαι βέβαιος πουλάς ασφάλειες επέκτασης εγγύησης με σίγουρο κέρδος

  • Like 1
Δημοσ.

Battery degradation sample: https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/

Δεν είναι όλα τα οχήματα ίσα και όμοια.

Παίζει τεράστιο ρόλο η διαχείριση θερμοκρασίας του battery pack, όσο και το πως ο κάθε κατασκευαστής ρυθμίζει το charging curve. Επίσης παίζει ρόλο το τι ποσοστό της μπαταρίας είναι "ρεζέρβα" έτσι ώστε να μην γίνεται ποτέ πλήρη discharge.

Σύγκριση με μπαταρία κινητού όμως δεν έχει όσον αφορά το προσδόκιμο ζωής. Οι σωστοί κατασκευαστές φροντίζουν έτσι ώστε και η φόρτιση και η αποφόρτιση να γίνονται σε ασφαλή ρυθμό για μακροχρόνια χρήση. 

  • Like 1
Δημοσ.

Κανένας δεν συμπεριέλαβε τα κόστη του service. Ειδικά άμα μιλάς ανάμεσα σε 15 ετών diesel και σε καινούριο ηλεκτρικό, παίζει μόνο με τα κόστη service του diesel της επόμενης 10έτιας να βγάζεις το ηλεκτρικό.

 

4 ώρες πριν, korakios είπε

πριν χρόνια είχα ρωτήσει κόστος για μπαταρία σε mild hybrid και ήταν 2000€ , τώρα είναι 2400€ , οκ μπορεί σε 10 χρόνια να είναι 500€ αλλά είναι ρίσκο

Σε mild hybrid 2K €; To mild hybrid έχει 48v μπαταρία και κάτω από 10Ah (σε γενικές γραμμές), άρα κόστος <200€. Μάλλον ρώτησες για full hybrid.

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, csontheline είπε

Σε mild hybrid 2K €; To mild hybrid έχει 48v μπαταρία και κάτω από 10Ah (σε γενικές γραμμές), άρα κόστος <200€. Μάλλον ρώτησες για full hybrid.

ignis ,στο Leon 3500€

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 λεπτά πριν, korakios είπε

ignis ,στο Leon 3500€

Παρότι το λένε mild hybrid, δεν είναι, εφόσον μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα (έστω και για λίγο). Τα mild hybrid έχουν μικρότερες μπαταρίες (δεν είμαι σίγουρος για τα νούμερα που έγραψα παραπάνω) και μπορούν απλά να δώσουν μία μικρή ώθηση.

Φυσικά, επειδή κάθε κατασκευαστής πουλάει μπόλικο μάρκετινγκ, μπορούν να δώσουν ότι περίεργα ονόματα μπορούμε να φανταστούμε.

Edit : Άσχετα από το ποιος έχει δίκιο και τι ισχύει, είμαστε εκτός θέματος, οπότε σταματάω εδώ.

Επεξ/σία από csontheline
Δημοσ.

Βλέπω ότι κανένας δεν έχει πει το πιο σημαντικό.

Στην βενζίνη το μεγαλύτερο ποσοστό του κόστους της είναι λόγω της φορολογίας που πάει στο κράτος, και μιλάμε για πολλά δις κάθε χρόνο.

Κάποια στιγμή στο μέλλον που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν περισσότερα από τα συμβατικά, το κράτος δεν θα έχει έσοδα από την φορολογία στα υγρά καύσιμα οπότε τότε θα είναι η ώρα να ανεβάσει τους φόρους στο ρεύμα μέχρι να έχει τα ίδια έσοδα με πριν. Μαζί με την πολύ μεγαλύτερη ζήτηση που θα υπάρχει για το ρεύμα, η τιμή του μπορεί να είναι 2 - 3 - 4 φορές απάνω, κανείς δεν ξέρει ακριβώς.

Οπότε οι υπολογισμοί που κάνετε τώρα μπορεί σε 10 χρόνια να είναι τελείως λάθος

  • Like 15
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, csontheline είπε

Κανένας δεν συμπεριέλαβε τα κόστη του service. Ειδικά άμα μιλάς ανάμεσα σε 15 ετών diesel και σε καινούριο ηλεκτρικό, παίζει μόνο με τα κόστη service του diesel της επόμενης 10έτιας να βγάζεις το ηλεκτρικό.

Καλά η σύγκριση που προσπαθεί να κάνει ο ts είναι ούτως ή άλλως εντελώς fail, νόημα θα είχε να σύγκρινε καινούργιο ηλεκτρικό με καινούργιο θερμικό, και μάλιστα ίδιας κατηγορίας. Ένα 15ετίας - ότι και να είναι - σίγουρα στην επόμενη δεκαετία θα έχει μεγαλύτερο κόστος συντήρησης από ότι ένα καινούργιο.

Κατά τα άλλα δεν νομίζω να έχεις δίκιο, σε καμία περίπτωση ένα diesel 15 ετών - ότι και να είναι - δεν θα έχει κόστη service 27.000€ για τα επόμενα 10 χρόνια, άσε που και τα ηλεκτρικά χρειάζονται συντήρηση (αν και φτηνότερη).

7 ώρες πριν, cthulhucarbide είπε

Βλέπω ότι κανένας δεν έχει πει το πιο σημαντικό.

Στην βενζίνη το μεγαλύτερο ποσοστό του κόστους της είναι λόγω της φορολογίας που πάει στο κράτος, και μιλάμε για πολλά δις κάθε χρόνο.

Κάποια στιγμή στο μέλλον που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν περισσότερα από τα συμβατικά, το κράτος δεν θα έχει έσοδα από την φορολογία στα υγρά καύσιμα οπότε τότε θα είναι η ώρα να ανεβάσει τους φόρους στο ρεύμα μέχρι να έχει τα ίδια έσοδα με πριν. Μαζί με την πολύ μεγαλύτερη ζήτηση που θα υπάρχει για το ρεύμα, η τιμή του μπορεί να είναι 2 - 3 - 4 φορές απάνω, κανείς δεν ξέρει ακριβώς.

Οπότε οι υπολογισμοί που κάνετε τώρα μπορεί σε 10 χρόνια να είναι τελείως λάθος

Ωραία τα λες, μόνο που σε 10 χρόνια τα ηλεκτρικά δεν θα έχουν γίνει περισσότερο από τα συμβατικά για πολλούς λόγους, άσε που όοοταν γίνουν περισσότερα το πιθανότερο είναι το κράτος να αυξήσει υπέρμετρα τις τιμές υγρών καυσίμων ώστε να κάνει ασύμφορη τη χρήση των θερμικών.

Κατά τα άλλα οποιοσδήποτε υπολογισμός που κάνει κάποιος σήμερα μπορεί σε 10 χρόνια να είναι τελείως λάθος, όχι μόνο οι υπολογισμοί σχετικοί με οχήματα.

Επεξ/σία από Joshua21
  • Like 1
Δημοσ.

Αν γλιτώνεις 2000€ το χρόνο σε καύσιμα + τα σέρβις που δεν έχει ενα ηλεκτρικό,σε 10 χρόνια θα το έχεις κάνει απόσβεση!

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, techPro είπε

Το κόστος αλλαγής της μπαταρίας είναι μεγάλο τώρα όντως. Σε 10 χρόνια φαντάζομαι που τα ηλεκτρικά θα είναι αρκετά πιο συνηθισμένα σε όλον τον κόσμο θα έχει μειωθεί σίγουρα, όπως συμβαίνει με όλα τα τεχνολογικά προϊόντα, το πόσο βέβαια δεν μπορώ να το προβλέψω.

Δεν πρόκειται για δικό μου αυτοκίνητο πάντως. Μια εικόνα προσπαθώ να πάρω για να την μεταφέρω σε γνωστό μου πρόσωπο.

Δεν θελω να σε στεναχωρησω αλλα το ιδιο επιχειρημα ακουγοταν και πριν 5 χρονια....

12 ώρες πριν, techPro είπε

Ότι θα πέσει το κόστος αντικατάστασής τους είναι σίγουρο. Το θέμα είναι το πόσο που κανείς δεν μπορεί να το προβλέψει με σιγουριά.

Δες για παράδειγμα πόσο έχει πέσει το κόστος των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που από φέτος θα είναι στάνταρ σε όλα τα νέα οχήματα στην ΕΕ. Για να έπαιρνε προ ετών κανείς αυτοκίνητο που να είχε αυτόματη πέδηση, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, προειδοποίηση κόπωσης οδηγού κλπ θα έπρεπε να αγοράσει ένα πανάκριβο πολυτελές όχημα. Πλέον αυτά γίνονται στάνταρ εξοπλισμός σε μικρά και μεσαία οχήματα.

Και το LPG είναι αξιότιμη λύση. CNG έχει σε ακτίνα 20 χλμ περίπου, άρα αν υποθέσουμε 1 ανεφοδιασμό την εβδομάδα σημαίνει 40 έξτρα χιλιόμετρα μόνο για ανεφοδιασμό. Αξίζει; Και φυσικά πρώτ' απ' όλα γίνονται μετατροπές σε CNG στην Ελλάδα;

Που καταλαβες οτι επεσε το κοστος των βοηθηματων. Ακριβως το αντιθετο εγινε, κουβαδακια να κοστιζουν οσο ενα καλο σενταν. Εχεις δει που εχουν παει οι τιμες?

8 ώρες πριν, cthulhucarbide είπε

Βλέπω ότι κανένας δεν έχει πει το πιο σημαντικό.

Στην βενζίνη το μεγαλύτερο ποσοστό του κόστους της είναι λόγω της φορολογίας που πάει στο κράτος, και μιλάμε για πολλά δις κάθε χρόνο.

Κάποια στιγμή στο μέλλον που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν περισσότερα από τα συμβατικά, το κράτος δεν θα έχει έσοδα από την φορολογία στα υγρά καύσιμα οπότε τότε θα είναι η ώρα να ανεβάσει τους φόρους στο ρεύμα μέχρι να έχει τα ίδια έσοδα με πριν. Μαζί με την πολύ μεγαλύτερη ζήτηση που θα υπάρχει για το ρεύμα, η τιμή του μπορεί να είναι 2 - 3 - 4 φορές απάνω, κανείς δεν ξέρει ακριβώς.

Οπότε οι υπολογισμοί που κάνετε τώρα μπορεί σε 10 χρόνια να είναι τελείως λάθος

Θα κλαψουνε πολλοι....

Επεξ/σία από NTC Labs
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...