Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 58
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Conan2046 είπε

Τα μαθηματικά δεν μου έβγαιναν με το διπλάσια σε μέγεθος, πενταπλάσια σε χωρητικότητα και μόλις σε 15% αύξηση στην αυτονομία ενός οχήματος,

Τι άραγε εννοούν με τον όρο διπλάσιο; Σε διαστάσεις; Μα έτσι θα έχουμε 8 φορές περισσότερο όγκο, Σε όγκο; Μα έτσι θα έχουμε 150% αύξηση στην ενεργειακή πυκνότητα, είναι δυνατόν:

Με λίγο ψάξιμο τα ποιο πολλά σάιτ αναπαράγουν την δημοσίευση που μετάφρασε και το Insomnia. 

Εδώ https://insideevs.com/news/562813/panasonic-production-tesla-4680-2023/ βρήκα αυτό:  

The article points out that the larger 4680-type cylindrical cells will have about five times higher capacity and about 15% higher energy density.

που το μεταφράζω ότι σε μπαταρίες ίδιου όγκου θα έχουμε 15% περισσότερη αποθηκευμένη ενέργεια. Δεν είναι αμελητέο φυσικά το ποσοστό αλλά δεν είναι και το ίδιο εντυπωσιακό με το "5 φορές περισσότερη ενέργεια" που όντως θα ήταν επαναστατικό (δεν βρίσκω καν κατάλληλη λέξη)

Η μετάφραση είναι πέντε φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα (άρα αποθηκευμένη ενέργεια) και περίπου 15 % μεγαλύτερη πυκνότητα ενέργειας ( 15% περισσότερη ενέργεια αποθηκευμένη σε ίδιο όγκο). Το πρώτο δεν συγκρίνει όγκο αλλά απόλυτα νούμερα, το δεύτερο λαμβάνει υπόψη και τον όγκο.

  • Like 1
Δημοσ.
3 ώρες πριν, Necrogeddon είπε

αν φτασουν τα tesla να κινουνται με δυο ΑΑ μπαταριες, τοτε θα τον παραδεχτω τον Elon

Να μην σε κοροϊδεύουν ,ήδη έχει βγει με 1 ΑΑΑ και μια ΑΑ για την οπισθεν.

Δημοσ.
20 λεπτά πριν, acomaedo είπε

Η μετάφραση είναι πέντε φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα (άρα αποθηκευμένη ενέργεια) και περίπου 15 % μεγαλύτερη πυκνότητα ενέργειας ( 15% περισσότερη ενέργεια αποθηκευμένη σε ίδιο όγκο). Το πρώτο δεν συγκρίνει όγκο αλλά απόλυτα νούμερα, το δεύτερο λαμβάνει υπόψη και τον όγκο.

Ναι, μόνο που λέει ότι η μπαταρία είναι και διπλάσια, άρα και υπονοεί ότι με διπλάσια μπαταρία έχουμε πενταπλάσια αποθηκευμένη ενέργεια. 

Στην πραγματικότητα διπλάσια είναι, μάλλον, η διάμετρος και μόνο της μπαταρίας απ' ότι είδα στο βιντεάκι που μου παρέθεσε ο @manos08

2 ώρες πριν, manos08 είπε

Έχεις απόλυτο δίκιο να μπερδεύεσαι! Ο Elon παίζει με τις λέξεις και χρησιμοποιεί στατιστικά/marketing, σαν αυτά που μας έχουν συνηθίσει εταιρίες κινητών κατά την παρουσίαση κάποιου νέου μοντέλου!

Σου παραθέτω βίντεο που εξηγεί ακριβώς πώς βγαίνουν αυτά τα νούμερα καθώς και τι πραγματικά είναι αυτό το νέο κελί!

https://youtu.be/hbPKE62aM0U

και συγκεκριμένα από 21mm*70mm σε 46mm*80mm που βέβαια και σ' αυτήν την περίπτωση θα είχε με 15% περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα 6,3 φορές περισσότερη ενέργεια από την προηγούμενη. Και εντάξει η Tesla βγάζει μια ανακοίνωση, πρέπει να δημοσιεύεται έτσι άκριτα παντού.

Δημοσ.

Φαντάσου τώρα να έχεις μοντάκι με τέτοια μπαταριά, μη πω και διμπάταρο και να το ακουμπάς πάνω στο τραπέζι και από πάνω

η δεξαμενή με 100ml να ρουφάς μία και να κάνει όλο το μαγαζί μαζί με σένα! Αξία ανεκτίμητη

Δημοσ.
21 λεπτά πριν, Conan2046 είπε

Ναι, μόνο που λέει ότι η μπαταρία είναι και διπλάσια, άρα και υπονοεί ότι με διπλάσια μπαταρία έχουμε πενταπλάσια αποθηκευμένη ενέργεια. 

Στην πραγματικότητα διπλάσια είναι, μάλλον, η διάμετρος και μόνο της μπαταρίας απ' ότι είδα στο βιντεάκι που μου παρέθεσε ο @manos08

και συγκεκριμένα από 21mm*70mm σε 46mm*80mm που βέβαια και σ' αυτήν την περίπτωση θα είχε με 15% περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα 6,3 φορές περισσότερη ενέργεια από την προηγούμενη. Και εντάξει η Tesla βγάζει μια ανακοίνωση, πρέπει να δημοσιεύεται έτσι άκριτα παντού.

Φίλε μην μπερδεύεσαι, είναι κυλινδρικές οι μπαταρίες, άρα δεν πολλαπλασιάζεις απλά τα νούμερα!

Αν κάνεις τις πράξεις θα δείς πως ο όγκος της 4680 είναι πάνω από 5 φορές αυτής της 2170 ( φαίνεται και με το μάτι στην εικόνα του άρθρου).

Όποτε η πενταπλάσια χωρητικότητα, δεν φαντάζει και τόσο μεγάλη...

Δημοσ.
10 λεπτά πριν, manos08 είπε

Φίλε μην μπερδεύεσαι, είναι κυλινδρικές οι μπαταρίες, άρα δεν πολλαπλασιάζεις απλά τα νούμερα!

 

Σωστά έκανα τις πράξεις,

5,5 μεγαλύτερος όγκος και 15% μεγαλύτερη πυκνότητα βγαίνει 6,3 φορές περισσότερη ενέργεια

Δημοσ.

σε ένα σεμινάριο που έκανα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα,μας ενημέρωσαν ότι το πολύ σε 5-10 χρονιά η αυτονομία θα φτάσει  στα 1.000χλμ για μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητα  και ότι το κόστος της μπαταρίας θα μειωθεί στο 50 με 60 %  με βάση   τοις τωρινές τιμές 

  • Like 2
Δημοσ.
20 λεπτά πριν, undone.m είπε

σε ένα σεμινάριο που έκανα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα,μας ενημέρωσαν ότι το πολύ σε 5-10 χρονιά η αυτονομία θα φτάσει  στα 1.000χλμ για μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητα  και ότι το κόστος της μπαταρίας θα μειωθεί στο 50 με 60 %  με βάση   τοις τωρινές τιμές 

γραφενιο ,μεχρι τοτε ασε τους beta testers να μας τελοιοποιουν τις τεχνολογιες

Δημοσ.
42 λεπτά πριν, undone.m είπε

σε ένα σεμινάριο που έκανα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα,μας ενημέρωσαν ότι το πολύ σε 5-10 χρονιά η αυτονομία θα φτάσει  στα 1.000χλμ για μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητα  και ότι το κόστος της μπαταρίας θα μειωθεί στο 50 με 60 %  με βάση   τοις τωρινές τιμές 

Πολύ πιθανό εφόσον το ίδιο γίνεται πάντα με όλες τις νέες τεχνολογίες.. Και με τα ηλεκτρικά έχουν μπει όλες οι εταιρίες πολύ δυνατά επενδύοντας εκατομμύρια. 

Το θέμα είναι τι θα γίνει τα επόμενα χρόνια με τα άπειρα, σε κάθε χώρα, αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. 

Με το ζόρι ηλεκτρικά δηλαδή; είτε μας αρέσουν είτε όχι θα είναι "μονόδρομος"; 🤔

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Conan2046 είπε

Σωστά έκανα τις πράξεις,

5,5 μεγαλύτερος όγκος και 15% μεγαλύτερη πυκνότητα βγαίνει 6,3 φορές περισσότερη ενέργεια

Τον αγνοούμε τον όγκο. Γιατί στην ουσία σού λέει η Panasonic, για να βγάλω το higher density κατά 15%, έπρεπε η μπαταρία μου να είναι ~5 φορές μεγαλύτερος ο όγκος της από τις μικρότερες που έχω (ναι, αλλά θα μπορούσες να βάλεις μαζί εν σειρά ή παράλληλα τις παλιές 5 τότε). Άρα, αυτό που μάς ενδιαφέρει κιόλας, είναι ότι στον ίδιο όγκο συνολικής μπαταρίας ενός αυτοκινήτου, ανεξαρτήτως φορμά (περισσότερες σε αριθμό παλιές ή λιγότερες σε αριθμό νέες (και τα δύο options θα έχουν τον ίδιο χώρο να καλύψουν)) έχουμε εν τέλει 15% περισσότερη αποθηκευμένη ενέργεια. Δεν το λες και λίγο. Αν και νομίζω ότι θέλει κι άλλο για να είμαστε οκ.

Σού λένε στα ηλεκτρικά να μην το φορτίζεις συχνά πάνω από το 80%, στο δε 12% σε ενημερώνει να βρεις άμεσα φορτιστή. Άρα, το _καλό_ λειτουργικό εύρος μιας μπαταρίας αυτοκινήτου είναι 68% (πες 70%) κατά αρκετούς κατασκευαστές. Με τα περισσότερα diesel κάνεις 700~800χλμ με ένα γέμισμα.

Μέσα στο χειμώνα, από εμπειρία, ξέρω ότι πάμε στα 20kWh/100km. Άρα για να κάνεις τα 700χλμ, θες 140kWh. Άρα μπαταρία 200kWh μπαταρία (για να σέβεσαι το 10%-80% και να μην την πηγαίνεις στα άκρα της). Παράλογο αυτό που λέω, θα μού πείτε, μείνε στα 140kWh μπαταρίας. Οκ, να το δεχτώ. Και πάλι τέτοιες χωρητικότητες δεν τις βλέπεις ακόμα... Ελπίζω σε μια δεκαετία, αλλά δεν το βλέπω όταν ο CEO της Audi σού λέει κάτι τέτοια:

https://paultan.org/2021/02/17/future-evs-will-offer-less-battery-range-audi-ceo/

Δημοσ.

Εγω παντως αν και σκεφτομαι να παρω δεν θα πηγαινα ουτε σε ηλεκτρικο ουτε υβριδικο ου αερια ουτε τιποτα. Κλασσικο toyota βενζινοκινητο. 
 

παντως αν πεσει η τιμη το μονο ηλεκτρικο που θα τολμουσα θα ηταν το τεσλα εχω ακουσει οτι ειναι τα μονα σοβαρα

Δημοσ.
8 ώρες πριν, Necrogeddon είπε

αν φτασουν τα tesla να κινουνται με δυο ΑΑ μπαταριες, τοτε θα τον παραδεχτω τον Elon

νομίζω πέρνει τέσσερις όμως 

Hot-Wheels-RC-Tesla-Cybertruck-16.jpg.2a8e604847cf1513e987b31f8e498e25.jpg

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...