Προς το περιεχόμενο

Asus Zenith Extreme Alpha DOCP fail to post.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, Panos Stat είπε

Το έκανα και δεν ποστάρει. 

Αν σου έχει μπλοκάρει και συνεχίζει να μην ποστάρει, κάνεις clear cmos. Οδηγίες σου έχω με κλικ στο κρυμμένο περιεχόμενο:

Spoiler

α.) Βάζοντας κόντρα στη μεταλλική ασφαλιούλα της, σηκώνεις την μπαταρία με το νύχι και την αφαιρείς.

β.) Επιβεβαιώνεις ότι το τροφοδοτικό είναι συνδεδεμένο στην μπρίζα/πολύμπριζο και ο διακόπτης που έχει στην πλάτη του βρίσκεται στην θέση (Ι).

γ.) Εντοπίζεις κοντά στην μπαταρία τα δύο χάλκινα ελάσματα (πινάκια), όπως φαίνεται στο παρακάτω σχεδιάγραμμα της μητρικής σου. Θα δεις τα σύμβολα CLR_CMOS ή RTC.

δ.) Παίρνεις το κατσαβίδι σου και κρατώντας το με σταθερό χέρι, ενώνεις τα δύο αυτά ελάσματα (πινάκια). Τα κρατάς ενωμένα με το κατσαβίδι 5 ή 10 δευτερόλεπτα. Ενώνοντας τα δύο αυτά πινάκια αφήνουμε ένα ελάχιστο ρεύμα να περάσει που καθαρίζει τυχόν προβληματικές ρυθμίσεις της μητρικής.

ε.) Το clear cmos έχει γίνει. Ξανακουμπώνεις τη μπαταρία πάνω στη μητρική με τη σωστή φορά (η επίπεδη πλευρά με τα γράμματα να κοιτάζει προς τα εσένα) και είσαι έτοιμος να ανάψεις.

Αν έχεις οποιοδήποτε άγχος μπορείς να το κάνεις μία φορά δοκιμαστικά με το καλώδιο του τροφοδοτικού εκτός μπρίζας για να σιγουρευτείς ότι είναι εύκολο.

Για να γίνει όμως σίγουρα σωστά και σε κάθε μητρική το clear cmos, θέλει με το τροφοδοτικό στην πρίζα όπως σου γράφω στο βήμα β.).

14 ώρες πριν, SabotazNic είπε
Στις 27/1/2022 στις 3:07 ΠΜ, Tenshi είπε

Δέν δουλεύει το DOCP σωστά;Οκ,παίξε manually!Ai overclock tuner=manual ,memory frequency=3200, χεράτα μόνο τα primary timings (Tcl 14,Trcdwr 14,Trcdrd 14, Trp 14, Tras 34), secondary/tertiary auto και τάση 1.35V ή και 1.36.

Κανε αυτο. Δες λιγο τις επιλογες που σου δινει η mb και θα τα βρεις ολα αυτα.

Πριν να ακολουθήσεις τέτοιου είδους οδηγίες, @Panos Stat, είναι καλό να κάνεις είδωλο συστήματος του λειτουργικού σου και backup όλων των δεδομένων σου. Ή διαφορετικά τέτοιες δοκιμές να γίνουν σε άλλο δίσκο με καινούργιο λειτουργικό και με τους δίσκους που έχεις τώρα αποσυνδεδεμένους. Η πιθανότητα απώλειας δεδομένων είναι μικρή, αλλά υπαρκτή.

Ας το πιάσω πιο αναλυτικά πάλι από την αρχή:

Στις 27/1/2022 στις 12:44 ΠΜ, Panos Stat είπε

α) Δεν παίζω με το Thypoon Burner απλά κι εγώ το χρησιμοποίησα για να τσεκάρω τις μνήμες. Ένα εργαλείο καλό αν έχεις ΑMD είναι το DRAM calculator for Ryzen.

Δεκτό για το Thyphoon. Για το DRAM calculator for Ryzen, εσύ δεν έχεις ryzen, έχεις threadripper. Είναι διαφορετικός και πιο ζώρικος. Το DRAM calculator for Ryzen μπορεί να λειτουργεί για πολλούς, για σένα όμως δε λειτούργησε, όπως δε λειτούργησε και το XMP - AMP - DOCP.

Στις 27/1/2022 στις 12:44 ΠΜ, Panos Stat είπε

β) DOCP λέγεται σε ΑMD και XMP σε Intel.

XMP το λέει η Intel, AMP η ΑΜD, DOCP οι μητρικές asus σε AMD, αλλιώς οι μητρικές Gigabyte σε AMD, αλλά είναι όλα το ίδιο πράγμα.

Στις 27/1/2022 στις 12:44 ΠΜ, Panos Stat είπε

γ) To auto απλά τρέχει τις μνήμες στις αρχικές τους ταχύτητες 2133MHz και όχι 3200ΜHz που μπορούν οι δικές μου μέσω DOCP.

Οι μνήμες σου κατά 99% (αν δεν είναι ελαττωματικές) μπορούν στα 3200. Πρέπει όμως να μπορεί και η άλλη πλευρά. Ο imc που στέκεται δίπλα στους πυρήνες του threadripper σου.

Στις 27/1/2022 στις 12:44 ΠΜ, Panos Stat είπε

δ) Η μητρική μου έχει ένα Standar profile για το DOCP των μνημών μου οπότε όλα αυτά γίνονται αυτόματα. Δεν με ενδιαφέρει να πειράξω κάτι πέρα από αυτό.

Είσαι στην περίπτωση που το αυτόματο αποτυγχάνει λόγω:

23 ώρες πριν, Tenshi είπε

Οι Threadripper πρώτης γενιάς, επίσημα είχαν υποστήριξη έως 2666mhz μνήμες

και πρέπει να κάνεις κάτι διαφορετικό. Είτε να δοκιμάσεις άλλες ραμ:

Στις 27/1/2022 στις 2:25 ΠΜ, PC_Science_Lefkada είπε

Θα ήθελα πάντως να σε ενημερώσω ότι όσο ανεβαίνεις σε χωριτικότητα μνήμης για να τις βρεις σε παραπλήσιες προδιαγραφές με της μικρότερης χωρητικότητας ανεβαίνεις παραπάνω από το διπλό σε τιμή. Επίσης, όπως μπορεί με ένα σετ 64gb να σου κάτσει και να πέρνει ότι DOCP έχει και να μη χρειάζεσαι κανένα μαλάκα overclocker, έτσι είναι ακόμα πιθανότερο o imc που στέκεται δίπλα στους πυρήνες του threadripper να ζορίζεται ακόμα περισσότερο με τη διπλάσια χωριτητικότητα και να είναι πιο επείγον να δώσεις λύση μετά.

Είτε να δοκιμάσεις εσύ ή άλλος χειροκίνητα.

Στις 27/1/2022 στις 1:46 ΠΜ, Panos Stat είπε

Mε ενδιαφέρει αν και ειλικρινά θέλω απλά να βρω μια άκρη για τις μνήμες γιατί μέχρι το καλοκαίρι σκέφτομαι να αναβαθμίσω σε 64 τις μνήμες

Ένα βασικό ότι πρέπει να επικεντρωθείς είναι η χωρητικότητα των μνημών που χρειάζεσαι. Αυτό είναι το μόνο που σίγουρα μπορείς να κρίνεις καλύτερα από μόνος σου από οποιονδήποτε, άλλον.

Εγώ είμαι σίγουρος ότι τα 32GB σου είναι υπεραρκετά και για τώρα και για πάρα πολλά χρόνια. Και μάλλον θα σου ήταν και τα 16GB. Θέλει να ανοίξεις όλα τα προγράμματα σου να τρέχουν και να δουλεύεις και να τα φορτώνεις και να δεις που πηγαίνει η χρήση ραμ συστήματος από task manager.

Είμαι σίγουρος ότι δεν έχεις κλείσει καν την εικονική μνήμη από όλους τους δίσκους, το οποίο όχι μόνο θα μειώσει την  φθορά των δίσκων, αλλά θα αυξήσει την αποκρισιμότητα του κομπιούτερ σου περισσότερο από το DOCP on. Είναι απαραίτητο να το κάνεις για να ελέγξεις πόσα gb χρησιμοποιείς. Με το typhoon burner τι CRC (cyclic redundancy check) error παίρνεις και που; Στον SSD σου, όπου είναι η εικονική μνήμη; Δεν είμαι σίγουρος και δε θα κάτσω να το ψάξω. Ξεκίνησες από Αθήνα για να πας Θεσσαλονίκη και σε πετυχαίνω Ισθμό να με ρωτάς από που πάνε για Καλαμάτα.

Αποφασίζεις πόση ram χρειάζεσαι πρώτα και απευθύνεσαι σε τεχνικό υπολογιστών ή σου διαλέγουμε εμείς kit που θα παίξει με DOCP στο πισί σου κατά 99%. Είναι η καλύτερη λύση. Και μόλις σιγουρευτείς ότι όλα κομπλέ πουλάς τις παλιές.

Αλλιώς, αν έχεις φαγωθεί να κάνεις κάτι που δε γίνεται αυτόματα για να πάρεις, πάλι αποφασίζεις πρώτα αν θες με αυτές στα 32gb ή με άλλες στα 64gb (μη χειρότερα) και θα βρεθεί ειδικός να σου το κάνει.

Τέλος επαναδιατυπώνω, ότι την καλύτερη απόδοση/ταχύτητα σε ραμ για τα ίδια χρήματα αναλογικά, την παίρνεις όταν έχεις όση ραμ χρειάζεσαι και όχι την διπλάσια, τετραπλάσια, οχταπλάσια κ.ο.κ..

Επεξ/σία από PC_Science_Lefkada
  • Απαντ. 32
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
Στις 29/1/2022 στις 3:28 ΜΜ, PC_Science_Lefkada είπε

Αν σου έχει μπλοκάρει και συνεχίζει να μην ποστάρει, κάνεις clear cmos. Οδηγίες σου έχω με κλικ στο κρυμμένο περιεχόμενο:

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

α.) Βάζοντας κόντρα στη μεταλλική ασφαλιούλα της, σηκώνεις την μπαταρία με το νύχι και την αφαιρείς.

β.) Επιβεβαιώνεις ότι το τροφοδοτικό είναι συνδεδεμένο στην μπρίζα/πολύμπριζο και ο διακόπτης που έχει στην πλάτη του βρίσκεται στην θέση (Ι).

γ.) Εντοπίζεις κοντά στην μπαταρία τα δύο χάλκινα ελάσματα (πινάκια), όπως φαίνεται στο παρακάτω σχεδιάγραμμα της μητρικής σου. Θα δεις τα σύμβολα CLR_CMOS ή RTC.

δ.) Παίρνεις το κατσαβίδι σου και κρατώντας το με σταθερό χέρι, ενώνεις τα δύο αυτά ελάσματα (πινάκια). Τα κρατάς ενωμένα με το κατσαβίδι 5 ή 10 δευτερόλεπτα. Ενώνοντας τα δύο αυτά πινάκια αφήνουμε ένα ελάχιστο ρεύμα να περάσει που καθαρίζει τυχόν προβληματικές ρυθμίσεις της μητρικής.

ε.) Το clear cmos έχει γίνει. Ξανακουμπώνεις τη μπαταρία πάνω στη μητρική με τη σωστή φορά (η επίπεδη πλευρά με τα γράμματα να κοιτάζει προς τα εσένα) και είσαι έτοιμος να ανάψεις.

Αν έχεις οποιοδήποτε άγχος μπορείς να το κάνεις μία φορά δοκιμαστικά με το καλώδιο του τροφοδοτικού εκτός μπρίζας για να σιγουρευτείς ότι είναι εύκολο.

Για να γίνει όμως σίγουρα σωστά και σε κάθε μητρική το clear cmos, θέλει με το τροφοδοτικό στην πρίζα όπως σου γράφω στο βήμα β.).

Πριν να ακολουθήσεις τέτοιου είδους οδηγίες, @Panos Stat, είναι καλό να κάνεις είδωλο συστήματος του λειτουργικού σου και backup όλων των δεδομένων σου. Ή διαφορετικά τέτοιες δοκιμές να γίνουν σε άλλο δίσκο με καινούργιο λειτουργικό και με τους δίσκους που έχεις τώρα αποσυνδεδεμένους. Η πιθανότητα απώλειας δεδομένων είναι μικρή, αλλά υπαρκτή.

Ας το πιάσω πιο αναλυτικά πάλι από την αρχή:

Δεκτό για το Thyphoon. Για το DRAM calculator for Ryzen, εσύ δεν έχεις ryzen, έχεις threadripper. Είναι διαφορετικός και πιο ζώρικος. Το DRAM calculator for Ryzen μπορεί να λειτουργεί για πολλούς, για σένα όμως δε λειτούργησε, όπως δε λειτούργησε και το XMP - AMP - DOCP.

XMP το λέει η Intel, AMP η ΑΜD, DOCP οι μητρικές asus σε AMD, αλλιώς οι μητρικές Gigabyte σε AMD, αλλά είναι όλα το ίδιο πράγμα.

Οι μνήμες σου κατά 99% (αν δεν είναι ελαττωματικές) μπορούν στα 3200. Πρέπει όμως να μπορεί και η άλλη πλευρά. Ο imc που στέκεται δίπλα στους πυρήνες του threadripper σου.

Είσαι στην περίπτωση που το αυτόματο αποτυγχάνει λόγω:

και πρέπει να κάνεις κάτι διαφορετικό. Είτε να δοκιμάσεις άλλες ραμ:

Είτε να δοκιμάσεις εσύ ή άλλος χειροκίνητα.

Ένα βασικό ότι πρέπει να επικεντρωθείς είναι η χωρητικότητα των μνημών που χρειάζεσαι. Αυτό είναι το μόνο που σίγουρα μπορείς να κρίνεις καλύτερα από μόνος σου από οποιονδήποτε, άλλον.

Εγώ είμαι σίγουρος ότι τα 32GB σου είναι υπεραρκετά και για τώρα και για πάρα πολλά χρόνια. Και μάλλον θα σου ήταν και τα 16GB. Θέλει να ανοίξεις όλα τα προγράμματα σου να τρέχουν και να δουλεύεις και να τα φορτώνεις και να δεις που πηγαίνει η χρήση ραμ συστήματος από task manager.

Είμαι σίγουρος ότι δεν έχεις κλείσει καν την εικονική μνήμη από όλους τους δίσκους, το οποίο όχι μόνο θα μειώσει την  φθορά των δίσκων, αλλά θα αυξήσει την αποκρισιμότητα του κομπιούτερ σου περισσότερο από το DOCP on. Είναι απαραίτητο να το κάνεις για να ελέγξεις πόσα gb χρησιμοποιείς. Με το typhoon burner τι CRC (cyclic redundancy check) error παίρνεις και που; Στον SSD σου, όπου είναι η εικονική μνήμη; Δεν είμαι σίγουρος και δε θα κάτσω να το ψάξω. Ξεκίνησες από Αθήνα για να πας Θεσσαλονίκη και σε πετυχαίνω Ισθμό να με ρωτάς από που πάνε για Καλαμάτα.

Αποφασίζεις πόση ram χρειάζεσαι πρώτα και απευθύνεσαι σε τεχνικό υπολογιστών ή σου διαλέγουμε εμείς kit που θα παίξει με DOCP στο πισί σου κατά 99%. Είναι η καλύτερη λύση. Και μόλις σιγουρευτείς ότι όλα κομπλέ πουλάς τις παλιές.

Αλλιώς, αν έχεις φαγωθεί να κάνεις κάτι που δε γίνεται αυτόματα για να πάρεις, πάλι αποφασίζεις πρώτα αν θες με αυτές στα 32gb ή με άλλες στα 64gb (μη χειρότερα) και θα βρεθεί ειδικός να σου το κάνει.

Τέλος επαναδιατυπώνω, ότι την καλύτερη απόδοση/ταχύτητα σε ραμ για τα ίδια χρήματα αναλογικά, την παίρνεις όταν έχεις όση ραμ χρειάζεσαι και όχι την διπλάσια, τετραπλάσια, οχταπλάσια κ.ο.κ..

Καλησπέρα, καταρχήν ευχαριστώ πολύ αλλά... :)
1. Clear CMOS με καλώδιο στο ρεύμα πρώτη φορά ακούω. Βέβαια όσες προηγούμενες φορές το προσπαθούσα δεν έβλεπα διαφορά και πολλοί χρήστες λέγανε ότι τα βρίσκουν σκούρα με το clear CMOS. Πάντως η εταιρεία της μητρικής λέει ξέκαθαρα πως πρέπει να έχω βγάλει τον υπολογιστή από την πρίζα εδώ και πολλοί μου λένε να πατήσω αρκετές φορές το Power κουμπί πρώτα για να μην έχει καθόλου ρεύμα και μετά το κουμπί Clear CMOS (έχει ένα τέτοιο στο πίσω μέρος). 

2. Δεν δοκίμασα ποτέ τon DRAM Calculator. Aπλά κοίταξα να δω τιμές στις μνήμες. Όταν έχτισα το PC έβαλα τις μνήμες για  πρώτη φορά και μέσα από το UEFI Bios επέλεξα το DOCP Standard και οι μνήμες συγχονίστηκαν αυτόματα στα 3200 και έτρεχε μια χαρά. Το πρόβλημα παρουσιάστηκε ξαφνικά μια μέρα χωρίς να κάνω κάποια ενημέρωση ή κάτι τέτοιο. Από τότε μου παρουσιάζεται κάθε 5 μήνες περίπου να χάνει τις ρυθμίσεις των μνημών και να μη μπορεί να ποστάρει αν οι μνήμες δεν τρέχουν στα 2133. Η λύση που έχω βρει είναι να κάνω clear cmos με τη μπαταρία βγαλμένη καμιά ώρα και μετά επανασυναρμολόγηση όλων των κομματιών. Το πρόβλημα όμως δεν το έχω εντοπίσει. Γιατί συμβαίνει δηλαδή και τι φταίει τελικά.

3. Δουλεύω 3D εφαρμογές, video, και music production. Πίστεψέ με τα 32GB μνήμης είναι απλώς ικανοποιητικά. 

4. Όχι δεν έχω απενεργοποιήσει την εικονική μνήμη στους δίσκους μου και την έχω αφήσει να διαχειρίζεται από τα Windows 10.
Δεν έχω φτάσει ποτέ σε σημείο να μην έχω μνήμη. To λειτουργικό είναι σε έναν NVMe PCI Express 3.0

5. Απ΄ότι καταλαβαίνω κάτι πάει στραβά με τον ΙMC. Υπάρχει κάποιος τεχνικός να το πάω να τσεκάρει ρεύματα ή δεν ξέρω τι άλλο;
Ξέρεις που βρίσκεται ο IMC στη μητρική μου να δω μήπως φαίνεται κάτι προβληματικό; Αν λέω χαζομάρες συγχώρα με αλλά είμαι άσχετος με ηλεκτρονικά.

6. Στείλε μου μήνυμα όποτε μπορέσεις να έχουμε μια επαφή και να μου προτείνεις κάποιο kit 64GB συμβατό για αργότερα. Θα ήθελα όμως πριν αγοράσω μνήμες να βεβαιωθώ ότι δεν υπάρχει θέμα hardware. Τις μνήμες μου τις είχαν τσεκάρει και μου είχαν πει ότι είναι OK. Προσωπικά δεν έχω κάνει κάποιο τεστ και δεν γνωρίζω πως το κάνω καν.

Αυτά... :) 

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, Panos Stat είπε

Καλησπέρα, καταρχήν ευχαριστώ πολύ αλλά...

Όσα "αλλά" χρειάζεται. Χαίρομαι να την ακούω αυτή την κουβέντα.

7 ώρες πριν, Panos Stat είπε

... (έχει ένα τέτοιο στο πίσω μέρος). 

Έχεις δίκιο. Έχω άδικο. Είναι ΤR4 η Zenith σου και είναι με μπουτόν, όπως οι high end gaming. Είναι πολύ βολικό το μπουτόν, αλλά δε θέλει να το χρησιμοπούμε όλη μέρα, θα χαλάσει! Επίσης ο τρόπος που αναφέρω προηγουμένως χρειαζ'οταν τροποποίηηση για εφαρμογή σε μητρικές με μπουτόν και δεν το έκανα.

Για το πως γίνεται το cmos τώρα, γενικά δεν είναι καθόλου λάθος να το κάνεις όπως ακριβώς σου λέει η Asus. Αν υπάρχει κάποια αμφιβολία για το αν γίνεται όντως με το συγκεκριμμένο τρόπο, αλλάζεις μια ανώδυνη ρύθμιση στο bios (π.χ. boot logo) κάνεις ξανά clear cmos και μπαίνεις να δεις αν την κράτησε. Αν την κράτησε δεν έγινε σωστά. Αν την "καθάρισε" το clear cmos έχει γίνει σωστά.

Η μέθοδος που περιγράφω εγώ, είναι αναγκαία για:

α.) μητρικές που οι κατασκευαστές έχουν δώσει πιο απλοϊκές οδηγίες (το έκανε και η asus αυτό παλιότερα, δεν έδινε αυτές που δίνει τώρα πάντα, γιατί όχι ακόμα)

β.) μητρηκές προβληματικές, ήδη από το εργοστάσιο ή στην πορεία, που κάνουν δύσκολα cmos

γ.) βολεύει στις επισκευές ένας 100% σίγουρος και universal τρόπος. Έχουν υπάρξει νήματα εδώ μέσα, όπου το cmos δοκιμάστηκε και δεν έγινε ουσιαστικά από το χρήστη τον οποίο "βοηθάγαμε", ενημέρωσε ότι έγινε και μετά από 5 σελίδες νήμα συνειδητοποιούμε ότι τα έχουμε δοκιμάσει όλα, το μηχανάκι δεν παίρνει μπροστά και μήπως το cmos δεν έγινε και τα έχουμε κάνει όλα τζάμπα (και όντως αυτό ήταν, αλλά μετά άντε πείσε το χρήστη που του δώθηκαν λάθος οδηγίες να το ξανακάνει σωστά).

Μάλλον είσαι στη περίπτωση α.), αλλά εν πάσι περιπτώσει, διάβασε λίγο αν σε ενδιαφέρει αμέσως παρακάτω για το cmos, αλλιώς προχώρα ακόμα παρακάτω για να δούμε πως θα σταματήσει το πρόβλημα που ζητάει cmos όλην ώρα.

7 ώρες πριν, Panos Stat είπε

Βέβαια όσες προηγούμενες φορές το προσπαθούσα δεν έβλεπα διαφορά και πολλοί χρήστες λέγανε ότι τα βρίσκουν σκούρα με το clear CMOS. Πάντως η εταιρεία της μητρικής λέει ξέκαθαρα πως πρέπει να έχω βγάλει τον υπολογιστή από την πρίζα εδώ

Οι κατασκευαστές γράφουν ότι γράφουν, για τους δικούς τους λόγους (να μην κάνουν το χρήστη να αισθανθεί άβολα, για λόγους μάρκεινγκ, image κ.ο.κ. ή απλά από την πολλή ξεπατικούρα και στα κυκλώματα και στα προσπέκτους που όμως όλο και κάποια αλλαγή κάνουν τελικά και η συνοχή χάνεται). Το αν δε θα βγάλει άκρη ο χρήστης και θα χρειαστεί μάστορα για κάτι απλό, δεν είναι από τα προβλήματα που απασχολούν τους κατασκευαστές και τόσο πολύ. Αλλά αρκετά με τις ικασίες.

7 ώρες πριν, Panos Stat είπε

κάνω clear cmos με τη μπαταρία βγαλμένη καμιά ώρα και μετά επανασυναρμολόγηση όλων των κομματιών

Έτσι δεν κάνουν clear cmos, ούτε οι φυλακισμένοι!

7 ώρες πριν, Panos Stat είπε

Βέβαια όσες προηγούμενες φορές το προσπαθούσα δεν έβλεπα διαφορά

Το αν γίνεται το clear cmos σε εσένα έχει σημασία και όχι τι λένε οι άλλοι. Τελικά αφού περιμένεις όμως, γίνεται το clear cmos. To ότι πρέπει να ξεκουμπώσεις και να ξανακουμπώσεις βίσματα του τροφοδοτικού (το/τα EPS της μητρικής που πάνε κοντά στη CPU, ή/και άλλο της μητρικής, το 24-πινο ΑΤΧ πιθανότατα, αλλά μπορεί να θέλει και άλλα, κάρτας γραφικών ή από σκληρούς δίσκους) μου λέει ότι τελικά έχεις άλλου είδους πρόβλημα (δυσλειτουργία ή βλάβη).

Όταν σου χρειάζεται, μέχρι να διορθώσουμε το πρόβλημα και αν ποτέ το χρειαστείς για τους δικούς σου λόγους μετά την επιδιόρθωση, δοκίμασε να το κάνεις όπως το έκανες με την μπαταρία εκτός και το τροφοδοτικό off, αλλά αντί να πατάς το power on του κουτιού κράτα πατημένο 5 δευτερόλεπτα το κουμπί clear_cmos στην πίσω πλευρά της μητρικής. Αν ούτε έτσι ξεμπλοκάρει, δε θα περιμένεις καμία ώρα. Θα με ακούσεις, θα γυρίσεις το τροφοδοτικό σε on και με την μπαταρία εκτός θα κρατήσει πάλι πατημένο το κουμπί clear_cmos. Θα δεις θα γίνει αμέσως έτσι με έναν από τους δύο τρόπους. Αν θες να επιβεβαιώνεις με γρήγορο τρόπο ότι έγινε, αλλάζεις την επιλογή [Boot Configuration] -> [Boot Logo Display] -> [disabled] στο bios πριν το clear cmos (καθαρά αισθητική ρύθμιση - δεν είναι ποτέ disabled μετά από clear cmos σε καμία μητρική) και αμέσως μόλις ανάψει ξέρεις αν έγινε. Αν βλέπεις γράμματα και αριθμούς, δεν έγινε clear cmos. Αν βλέπεις φωτογραφία, έγινε. Έχει επιστρέψει στις εργοστασιακές ρυθμίσεις.

Πάμε τώρα που το ξεκαθαρίσαμε αυτό, να δούμε σιγά σιγά αν μπορώ να σε βοηθήσω να δώσουμε λύση στο πρόβλημά σου. Nα ευχαριστήσω και τον Tenshi για τη συμβολή των παρεμβάσεων του να ξαναμπεί το νήμα στις σωστές του ράγες. (Παρόλο που κρατάω μια τελικά μάλλον άσχετη με το θέμα ένσταση για το αν τα πρωτεύοντα ή τα δευτερεύοντα και τριτεύοντα timings συνεισφέρουν περισσότερο τη σταθερότητα του controller), την εξαιρετική του πρώτη παρέμβαση κλείνει με το ολόσωστο που το έχουμε δει να επιβεβαιώνετε πολλές φορές:

Στις 27/1/2022 στις 3:07 ΠΜ, Tenshi είπε

Α, ναί μήν εγκαθιστάτε RGB σκουπιδοπρογράμματα στο pc σας.Γιέα, ίτς πρίτι... άλλα εξακολουθούν να είναι σκουπίδια.

Στις 27/1/2022 στις 4:20 ΠΜ, Panos Stat είπε

Το armoury crate το έβαλα για να μπορώ να παίρνω διάφορα updates της μητρικής.

7 ώρες πριν, Panos Stat είπε

Το πρόβλημα παρουσιάστηκε ξαφνικά μια μέρα χωρίς να κάνω κάποια ενημέρωση ή κάτι τέτοιο.

 Δεν χρειάστηκε, μάλλον έκανε το armoury crate για σένα. Αυτό το λέω γιατί οι πρώτοι που οφείλουν να ελεγθούν ως υπαίτιοι για τα παρακάτω συμπτώματα είναι τα προγράμματα οδήγησης: α.) μητρικής (chipset), β.) κάρτας γραφικών γ.) κάρτας ήχου (δεν το έχω συναντήσει ακόμα, αλλά αφού μπορεί να κάνει τέτοιο πρόβλημα driver κάρτας γραφικών, μπορεί και κάρτας ήχου).

7 ώρες πριν, Panos Stat είπε

Από τότε μου παρουσιάζεται κάθε 5 μήνες περίπου να χάνει τις ρυθμίσεις των μνημών και να μη μπορεί να ποστάρει αν οι μνήμες δεν τρέχουν στα 2133. Η λύση που έχω βρει είναι να κάνω clear cmos με τη μπαταρία βγαλμένη καμιά ώρα και μετά επανασυναρμολόγηση όλων των κομματιών. Το πρόβλημα όμως δεν το έχω εντοπίσει. Γιατί συμβαίνει δηλαδή και τι φταίει τελικά.

Θα το εντοπίσουμε μεθοδικά και σίγουρα, Είναι σκόπιμο πιστεύω, πρωτού ξεκινήσουμε απόπειρες επιδιόρθωσης της βλάβης να αναπαράξουμε τη βλάβη (το πρόβλημα). Θα μας βοηθήσει στην επιλυση και η μισή ώρα που θα χάσεις (μιάμιση αν χρειαστεί και επιλέξεις να κάνεις clear cmos με το τρόπο που ξέρεις μέχρι τώρα και δε θες με το δικό μου), θα την κερδίσεις σε βεβαιότητα ότι το πρόβλημα όντως τελείωσε, όταν θα έχουμε τελειώσει με την επιδιώρθωση (θα μπορείς να το επαληθεύσεις ανά πάσα στιγμή ότι δε γίνεται πλέον και να μην περιμένεις να δεις αν θα ξανασυμβεί.

Υποθέτω ότι έχεις 10άρι γιατί η κάρτα ήχου σου που μου έχεις στείλει σε προσωπικό μήνυμα (Audient iD14 MKII) δεν βλέπω να έχει πρόγραμμα οδήγησης για 11άρι και αυτό θα μπορούσε να περιπλέξει τα πράγματα. Ο τρόπος αναπαραγωγής του προβλήματος είναι ο εξής. Με το κομπιούτερ αναμμένο επέλεξε στην έναρξη->επιλογές τερματισμού:

Α.) Αναστολή Λειτουργίας (Sleep)

Β.) Αδρανοποίηση (Hybernation)

Γ.) Τερματισμός ενώ η γρήγορη εκκίνηση είναι ενεργή

Δ.) Τερματισμός ενώ η γρήγορη εκκίνηση είναι ανενεργή

Αν η επιλογή Αδρανοποίηση (Hybernation) δεν υπάρχει σε έναρξη->επιλογές τερματισμού, κοιτάζεις σε επιλογές ενέργειας -> αλλαγές ρυθμίσεων σχεδίου ενέργειας -> επιλογές για προχωρημένους -> αδρανοποίση -> ενεργό και την επιλογή γρήγορης εκκινησης (fast start-up) θα την βρεις πανεύκολα με googlaρισμα (συν ότι θα το ξέρεις ήδη). Θα ήθελα να τερματίσεις 2 φορές με τον κάθε ένα από τους 4 τρόπους τον υπολογιστή και τη μία από τις δύο να τον ξαναεκκινήσεις κανονικά πατώντας αμέσως το κουμί power on, ενώ τη δεύτερη φορά θα ήθελα πριν τον εκκινήσεις να πραγματοποιήσεις μια καλή εκφόρτιση. Εκφόρτιση είναι αυτό που διάβασες στα φόρουμ ότι έινα καλό να κάνεις πριν το cmos:

7 ώρες πριν, Panos Stat είπε

και πολλοί μου λένε να πατήσω αρκετές φορές το Power κουμπί πρώτα για να μην έχει καθόλου ρεύμα

E λοιπόν, θα σου φανεί περιέργο που οι πολλοί λένε άλλο από μένα, αλλά η εκφόρτιση:

α.) πιο σίγουρα / καλύτερα, δεν γίνεται πατώντας πολλές φορές το κουμπί, αλλά μία και κρατημμένο.

β.) δεν έχει καταφέρει ως ώρας να με βοηθήσει σε κανένα clear cmos, αλλά

γ.) μπορεί να χρησιμοποηθεί σαν διαγνωστικό για τη σύνδεση και καλή λειτουργία μητρικής και τροφοδοτικού.

Επομένως 8 τεστ το σύνολο. Είναι καλό να σημειώσεις τα αποτελέσματα σε πινακάκι για να μην έχεις αμφιβολία αν θυμάσαι καλά (θα ζαλιστείς και δε θα θυμάσαι αν δεν τα γράψεις). Όπου μπλοκάρει το μηχάνημα αφού το σημειώσεις κάνεις clear cmos με όποιον τρόπο προτιμάς. Αν δεν σου μπλοκάρει σε κανένα από τα 8 τεστ η μητρική σου, να θέλει clear cmos, είναι καλό να τα ξανακάνεις για επιβεβαίωση. Γράφεις εδώ και είμαστε έτοιμοι για το επόμενο βήμα. Πέρνεις τηλέφωνα να δανιστείς ποιοτικό τροφοδοτικό 650 watt ή περισσότερα αν υπάρχει, ενώ περιμένεις να σου απαντήσω...

Αν τα κάνεις και χρειαστεί ακόμα και ένα clear cmos, δεν ψάχνεις για τροφοδοτικό καθόλου, αλλά κάνεις πρώτα την απεγκατάσταση του προγράμματος οδήγησης της κάρτας γραφικών με την εξής μέθοδο:

 

a.) Κατεβάζεις το DDU (direct driver uninstaller) από δω: https://www.guru3d.com/files-get/display-driver-uninstaller-download,1.html, τρέχεις το DDU v18.0.4.8.exe για αποσυμπιεστεί και να δημιουργήσει τους φακέλους στη θέση που επιθυμείς.

b.) Win+R (run), πληκτρολογείς msconfig. Στην δεύτερη καρτέλα με τίτλο boot, επιλέγεις safe boot και μετά network. Apply, ok, exit without restart.

c.) Αφού αποθηκεύσεις τις άλλες εργασίες σου, κάνεις επανεκκίνηση. Κάτω δεξιά στην επιφάνεια εργασίaς θα πρέπει να λέει ασφαλής λειτουργία (safe mode). Win+R (run) , πληκτρολογείς msconfig ξανά. Στην δεύτερη καρτέλα με τίτλο boot, αποεπιλέγεις το safe boot. Apply, ok, exit without restart. Κατευθύνεσαι στη θέση που ξεσυμπίεσες το DDU και τρέχεις το Display Driver Uninstaller.exe. Updates are available...μπλα μπλα μπλα? -No.

d.) Μέσα στο DDU, πάνω αριστερά, πατάς options. Remove Phys-x τικ, Remove AMD audio bus τικ, (DHC) Remove the Intel ...μπλα μπλα μπλα... τικ. 3 τικ κάνεις εδώ και κάτω δεξιά πατάς close.

e.) Πάνω δεξιά, που λέει select device type -> GPU,

                   από κάτω επιλέγεις -> AMD , απέναντι αριστερά πατάς clean and do NOT restart.

       Όταν τελειώσει επιλέγεις -> INTEL , απέναντι αριστερά πατάς clean and do NOT restart.

     Όταν τελειώσει επιλέγεις -> NVIDIA , απέναντι αριστερά πατάς clean and restart.

f.) Αν γνωρίζεις ότι σου χρειάζεται η ενσωματωμένη κάρτα της intel σε κάποια συγκεκριμμένη εφαρμογή σαν επιταχυντής (π.χ. video rendering ή άλλο) εγκαθιστάς το πρόγραμμα οδήγησης από το site της intel. Διαφορετικά, δεν το εγκαθιστάς.

g.) Πας https://www.nvidia.com/Download/Find.aspx. Όχι αλλού. Επιλέγεις Type: Geforce, Series: Geforce 20 series, Product: 2060, O.S.: σωστά το λειτουργικό σου και κάτω δεξιά recommended/certified. Πατάς search κατεβάζεις όποιον από όλους θες και εγκαθιστάς (Πάντα χωρίς GeForce Experience εγώ, αλλά κάντο όπως το ξέρεις).

Κάνεις άλλη μία επανεκκίνηση, εγκαθιστάς το πρόγραμμα οδήγησης της οθόνης σου (αν διαθέτει) από το site του κατασκευαστή της γιατί μόλις το απεγκαταστήσαμε και αυτό, όπως και Vulkan Runtime Libraries (για παιχνίδια ή/και 3D CAD), το ξαναεγκαθιστάς και αυτό αν το χρειάζεσαι.

Συνεχίζεις, απεγκαθστώντας το πρόγραμμα οδήγησης της μητρικής σου από τη διαχείριση συσκευών ή τον πίνακα ελέγχου και βάζεις αυτό που θα κατεβάσεις από εδώ, αφού το απεγκαταστήσεις. Λογικά 2 επανεκκινήσεις, μία μετα από απεγκατάσταση, μία μετά από εγκαστάσταση.

Τέλος, απεγκαθιστάς το πρόγραμμα οδήγησης της κάρτας ήχου σου από τη διαχείριση συσκευών και εγκαθιστάς το πρόγραμμα οδήγησης που θα κατεβάσεις από εδώ, ακολουθώντας τις οδηγίες.

Τα links που έχω βάλει είναι απότα site των κατασκευαστών, δεν είναι ιοί, όπου δυσκολευτείς, google, youtube ή ερώτηση εδώ.

Επαναλαμβάνεις τα 8 τεστ να δεις αν άλλαξε κάτι. Φτιάχνεις καινούργιες στήλες/πίνακα. Cmos αν μπλοκάρει και ενημερώνεις για τα αποτελέσματα.

Σου βρήκα δουλειά @Panos Stat, δεν πιστεύω να έχεις παράπονο;

Επεξ/σία από PC_Science_Lefkada
  • Like 1
Δημοσ.
Μόλις τώρα, Tenshi είπε

 

Spoiler

a9c.png

 

Μάγε-γιατρέ,σε έχει φοβηθεί το μάτι μου!

Άμα ήταν μόνο το δικό σου Tenshi, θα το είχες εσύ το πρόβλημα και θα σου πρότεινα απλώς να το κοιτάξεις! Αλλά μάλλον τα πράγματα έχουν αλλιώς δυστυχώς για μένα. Το έκανα τώρα, είναι αργά!

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@Panos Stat Καταρχάς έχεις αγοράσει κάποιες μνήμες που για ένα Χ στο τέλος δεν υπάρχουν στην λίστα της μητρικής. Και οι GTZRX και οι GTZR είναι b-die και φαίνονται ολόιδιες όμως έχουν ελαφρά διαφορετική τιμή και η G.Skill τις παρουσιάζει σαν διαφορετικά μοντέλα με την Χ να είναι ειδικά για AMD. Όμως αφού η μητρική σου αναφέρει μόνο τις GTZR δεν μπορούμε να είμαστε 100% σίγουροι ότι υποστηρίζει τις GTZRX σε XMP.

Ο επεξεργαστής σου γράφει ότι υποστηρίζει μνήμες μέχρι 2677, ανήκει και σε μία γενιά που η AMD είχε αρκετά προβληματικούς memory controller. Άρα δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι 100% ούτε ότι ο επεξεργαστής τις υποστηρίζει σε XMP.

Δεν θα διαφωνήσω ότι η πιθανότητα να έπαιζαν όλα μια χαρά εξαρχής ήταν μεγάλη, εγώ έτσι θα πίστευα αν δεν μας έλεγες εσύ ο ίδιος ότι δεν δουλεύουν σωστά, ήταν ατυχία.

Μπορείς να κάνεις δύο πράγματα, να αφήσεις τις μνήμες να δουλεύουν σε JEDEC όπως τώρα ή να πάρεις απόφαση ότι θα μάθεις τα βασικά του RAM OC. Δεν ξέρω αν θέλεις να μάθεις γιατί μία γράφεις ότι δεν θέλεις μία ότι θέλεις με έχεις μπερδέψει.

Αν θελήσεις ξεκίνα από τα settings του calculator σε calculate safe.

Spoiler

threadripper_1920x_ram.png.9cfd1a48ef563b0f5e3ebc292e142016.png

Το πιο βασικό είναι να περάσεις και να δοκιμάσεις και τις 3 επιλογές που δίνει για termination (procODT/RTT) όπως και τις 4 επιλογές στα 4 drive strength (CAD_BUS ClkDrv κλπ). Τσίμπα λίγο παραπάνω ρεύμα πήγαινε το στο 1.4V μέχρι να βγάλεις άκρη και μετά το ρίχνεις (οι RAM σου αντέχουν μέχρι 1.55V).

Αν ούτε αυτά δεν δουλέψουν δοκίμασε το Α3/Α2/Β2 να το κάνεις Bad Bin για ακόμα πιο χαλαρά timings. Αν ούτε αυτό δουλέψει κατέβα στα 3000 και μετά στα 2677.

Αν δουλέψουν με το calculate safe και το επαληθεύσεις με 8h TM5 και μετά κάποιο άλλο stress test της επιλογής σου (P95/OCCT κλπ) δοκίμασε το Calculate Fast.

Για να ελέγξεις τις μνήμες κατέβασε το TM5 με 1usmus profile ώστε να μπορέσεις να βρεις στα διάφορα πινακάκια που κυκλοφορούν τι ακριβώς σημαίνει το πρόβλημα που σου βγάζει.

Spoiler

TM5Errors.png.aa85d9ea0fdaa9ef4dff06356629bd80.png

Μετά μπες και γράψε στο thread για Ryzen Ram OC, δεν πειράζει που δεν είναι Ryzen σημασία έχει ότι εκεί είναι όλοι όσοι ασχολούνται με RAM OC σε AMD.

Αν το πάρεις απόφαση και έχεις μικροαπορίες μπορείς αν θέλεις να μου στείλεις και PM. Μπορεί να χρειαστείς αρκετή υπομονή/επιμονή μέχρι να δουλέψουν αλλά η εμπειρία μου λέει ότι αν την έχεις είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα τα καταφέρεις (αρκεί να μην έχει χαλάσει κάποιο slot).

Σιγουρέψου φυσικά ότι έχεις τις RAM στα slot (A1 / C1 / B1 / D1) που λέει το manual... 1/10 τις βάζει λάθος. Αν θέλεις προληπτικά μπορείς να ψεκάσεις με Contact Spray τα slots για να φύγει όποια οξείδωση μπορεί να έχει δημιουργηθεί.

Επεξ/σία από elpenor
  • Like 2
Δημοσ.

Παιδιά ευχαριστώ πολύ. Δεν ξέρω τι να κάνω πρώτα. Θα τα δω αναλυτικά και θα ακολουθήσω μάλλον τα βήματα του @PC_Science_Lefkada πρώτα επειδή δείχνει να μην είναι θέμα λάθους memory OC μιας και τόσο καιρό rendara και γενικά λειτουργούσε χωρίς μπλε οθόνες κλπ. Το πρόβλημα παρουσιάζεται ("Failure to Post because of Memory voltage"... κάτι τέτοιο τελοσπάντων... δεν το θυμάμαι ακριβώς) όταν σβήνω εντελώς το PC. Όταν κάνω απλά restart τις ταχύτητες τις δέχεται μια χαρά.

@elpenor Δεν μπορώ να βρω πουθενά και να κατεβάσω το ΤΜ5 καν αλλά ούτε και με 1usmus profile. Το βρήκα ένα forum που υποτίθεται το έχει εκεί αλλά δεν ανοίγει η σελίδα λόγω σφάλματος. Επίσης διάβασα ότι οι μνήμες με παραπάνω από 1,4V μειώνεται η διάρκεια ζωής τους.
Πρέπει να σου πω ότι στο UEFI έχει κάποια έτοιμα profiles DOCP και βάζοντας ένα από αυτά το δέχτηκε κανονικά αλλά όταν έσβησα το μηχάνημα μου ξαναέβγαλε το μήνυμα του Failure Post. Επίσης δοκίμασα το DOCP Standard αλλάζοντας μόνο το DRAM voltage από 1,35  σε 1,36 και έκανε restart κανονικά στα 3200 αλλά και πάλι έβγαλε Failure to Post όταν έσβησα το PC τελείως και το ξανάνοιξα.

@PC_Science_Lefkada Aν και χάθηκα με όλα όσα μου λες θα προσπαθήσω να τα κάνω για να δω τι φταίει αλλά μήπως θα ήταν πιο εύκολο να κάνω όλα αυτά με νέα Windows? Eπίσης η onboard κάρτα ήχου στον υπολογιστή μου είναι απενεργοποιημένη πια. Το πρόβλημα πάντως συνέβαινε και όταν δεν είχα την Αudient.
Θα δοκιμάσω το δικό σου τρόπο Clear CMOS γιατί απ' ότι θυμάμαι την προηγούμενη φορά σε forums που διάβαζα για Clear CMOS είχαν θέμα ακολουθώντας τις οδηγίες της ASUS και δεν γινόταν πραγματικά Clear CMOS. Θα καώ το ξέρω αλλά θέλω πραγματικά να καταλάβω τι προκαλεί όλο αυτό. Θα επανέλθω σύντομα ελπίζω. Σας ευχαριστώ πολύ όλους σας :)

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Panos Stat είπε

Παιδιά ευχαριστώ πολύ. Δεν ξέρω τι να κάνω πρώτα. Θα τα δω αναλυτικά και θα ακολουθήσω μάλλον τα βήματα του @PC_Science_Lefkada πρώτα επειδή δείχνει να μην είναι θέμα λάθους memory OC μιας και τόσο καιρό rendara και γενικά λειτουργούσε χωρίς μπλε οθόνες κλπ. Το πρόβλημα παρουσιάζεται ("Failure to Post because of Memory voltage"... κάτι τέτοιο τελοσπάντων... δεν το θυμάμαι ακριβώς) όταν σβήνω εντελώς το PC. Όταν κάνω απλά restart τις ταχύτητες τις δέχεται μια χαρά.

Στο πρώτο μήνυμα γράφεις ότι η RAM βγάζει error όταν την τσεκάρεις και έχεις και screenshot, τα υπόλοιπα που γράφεις πάλι σε RAM οδηγούν.

Επίσης κανείς δεν γράφει ότι τα b-die παθαίνουν degrade με 1.4V, η ίδια η G.Skill έχει πολλά μοντέλα που τους δίνει 1.5V.

Τα dies όσο πιο ζεστά είναι (περισσότερο ρεύμα) τόσο πιο αργά παθαίνουν degrade (και σε RAM και σε SSD/NVME), μόνο σε φτηνές κατασκευές πχ Aegis μπορεί να καεί το IC (ή ο controller στους NVME) αλλά όχι να γίνει κάτι degrade.

Anyway εύχομαι να λύσεις το πρόβλημα σου γρήγορα. Από ότι υποψιάζομαι μόλις ζεστάνει ο καιρός το PC σου θα μπορεί πάλι να κάνει train τις RAM παρόλα τα errors που έχουν και θα το ξεχάσεις.

https://testmem.tz.ru

Profiles

 

 

Επεξ/σία από elpenor
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Panos Stat είπε

Το πρόβλημα παρουσιάζεται ("Failure to Post because of Memory voltage"... κάτι τέτοιο τελοσπάντων... δεν το θυμάμαι ακριβώς) όταν σβήνω εντελώς το PC. Όταν κάνω απλά restart τις ταχύτητες τις δέχεται μια χαρά.

Αυτά τα λάθη είναι σχετιζόμενα με τα c-states. Τα cc-states του επεξεργαστή ή με τα pc-states ολόκληρου του package της cpu.

- 'Οταν οφείλονται σε λαθος εντολές του software (αναφέρονται ως OS C-states) στο link που δίνω παραπάνω, διορθώνονται με απεγκατάσταση προβληματικών προγραμμάτων των κατασκευαστων (μητρικής ή κουτιού) και απεγκατάσταση των σχετιζόμενων driver (μητρικής, κάρτας γραφικώ, ήχου) και εγκατάσταση των σωστών.

- Όταν δεν είναι θέμα sofware, μπορεί να οφείλονται:

Α.) Σε απαρχαιομένο BIOS, που πρέπει να αναβαθμιστεί

Β.) Σε προβληματικό ή και χαλασμένο τροφοδοτικό (συνήθως πρόβλημα στον κοντρόλερ και το σχετικό με αυτόν κύκλωμά του, σχετίζεται με την ικανότητα του κοντρόλερ του, να εκκινεί το τροφοδοτικό σε διαφορετικές περιστάσεις).

Γ.) Σε βλάβη υλικού

Δ.) Σε λανθασμένες ρυθμίσεις overclock (του factory overclock συμπεριλαμβανομένου)

Καθόλου δεν αποκλείω να λύνεται με τον τρόπο που περιγράφει ο @elpenor, αλλά αν είναι κάποια από τις άλλες περιπτώσεις (drivers και τροφοδοτικό σίγουρα), βάσει προηγούμενης εμπειρίας, αμφιβάλω ότι θα λυθεί ακόμα και με τελείως υπερσταθερες, underclock ρυθμίσεις. Δεν είναι στόχος να ρυθμίσουμε το σύστημα με τελείως πλαδαρές και εκτός προδιαγραφών ρυθμίσεις, είναι όμως προϋπόθεση για να γίνει οποιοδήποτε overclock, να μην υπάρχουν τέτοια θέματα.

2 ώρες πριν, Panos Stat είπε

Aν και χάθηκα με όλα όσα μου λες θα προσπαθήσω να τα κάνω για να δω τι φταίει αλλά μήπως θα ήταν πιο εύκολο να κάνω όλα αυτά με νέα Windows?

Φυσικά, αν σου είναι πιο εύκολο, γλιτώνεις τις απεγκαταστάσεις προγραμμάτων οδήγησης που είναι λίγο βαβούρα. Αφήνεις το δίσκο του λειτουργικού σου εκτός, βάζεις καινούργιο λειτουργικό σε καθαρό δίσκο, με όλα τα υποχρωτικά updates των windows και από τα προαιρετικά βάζεις όλα τα υπόλοιπα εκτός από την υποκατηγορία drivers. Τους drivers τους βάζεις από τις σελίδες των κατασκευαστών, σου έχω δώσει ήδη Links ή οδηγίες ποιους να βάλεις. Πολύ πιο ξεκούραστο. Αν βάλεις τελευταία version των windows να μη θέλει (πολλά) update, σε μια ώρα είσαι έτοιμος.

2 ώρες πριν, Panos Stat είπε

Θα καώ το ξέρω αλλά θέλω πραγματικά να καταλάβω τι προκαλεί όλο αυτό.

  Αν θες όντως να καταλάβεις τι το προκαλεί, είναι πολύ καλό να κάνεις αυτά τα τεστ με τους τέσσερις τρόπους τερματισμού/αναστολής/αδρανοποίησης που γράφω στο σεντόνι πριν ξεκινήσεις, για να έχουμε μέτρο σύγκρισης, είτε ασχοληθείς πρώτα με το δικό μου τρόπο, είτε ξεκινήσεις με άλλον τρόπο. 4 τρόποι εις διπλούν. Με εκφόρτιση πυκνωτών και χωρίς. Τεστ τερματισμού και σωστής εκκίνησης σύνολο 8 τεστ. Αν κολλήσει κάπου cmos. Θα εξοικειωθείς και με το cmos και θα παίρνουν 5-10 λεπτά τα 8 test.

Αν ξεκινήσεις με το δικό μου τρόπο και κανένα τεστ δε χρειαστεί cmos, drivers κομπλέ, τροφοδοτικό=καινούργιο. Αν συνεχίζει το πρόβλημα προχωράς σε BIOS flash, ακόμα και αν έχεις το τελευταίο και συνεχίζεις σε overvolt σε imc και μνήμες (όχι απλό overvolt, με VTT και PLL όπως το λέει ο @elpenor κλπ κλπ).

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@PC_Science_Lefkada Δεν μπορούμε να λέμε ότι το πρόβλημα του TS είναι το "Failure to Post because of Memory voltage" όταν μας δείχνει screenshot που αποδεικνύει ότι οι RAM του βγάζουν ένα κάρο errors.... To PC του ακόμα και όταν κάνει boot δεν μπορεί να περάσει κανένα stress test.

Δεν διαφωνώ με αυτά που γράφεις απλά θεωρώ ότι πρώτα πρέπει να ρυθμίσει τις RAM έτσι ώστε να μην βγάζουν ποτέ error και μετά αν παραμείνει το πρόβλημα με το boot να ψάξει αυτά που λες.

Επεξ/σία από elpenor
Δημοσ.
8 λεπτά πριν, elpenor είπε

@PC_Science_Lefkada Δεν μπορούμε να λέμε ότι το πρόβλημα του TS είναι το "Failure to Post because of Memory voltage" όταν μας δείχνει screenshot που αποδεικνύει ότι οι RAM του βγάζουν ένα κάρο errors.... To PC του ακόμα και όταν κάνει boot δεν μπορεί να περάσει κανένα stress test.

Πραγματικά δεν έχω ασχοληθεί με typhoon, Elpenor και δεν μπορώ να το ερμηνεύσω. Δεν ήξερα καν ότι τεστάρει μνήμες. Το κουβαλάω σε ένα φλασάκι αν χρειαστεί να πάρω τίποτα timings πιο γρήγορα απ' ότι από AIDA και για κανένα άλλο λόγο. CRC error μόνο σε δίσκους έχω δει. Τι σημαίνει σε ram αγνοώ. Memory testing σε περιβάλλον windows θέλει εικονική μνήμη κλειστή, είναι η μόνη ικασία που θα κάνω για τα αποτελέσματα του typhoon κι ας είναι πιθανότατα λάθος. Ούτε φυσικά το "Failure to Post because of Memory voltage" έχω ξαναδεί ή ξέρω τι σημαίνει. Ένα error θα είναι και αυτό σαν κάθε άλλο. Για παραγωγικότητα του χρόνου μου μελετάω τα errors ανάλογα με τις συνθήκες που συμβαίνουν και όχι με το τι λένε τα logs. Όταν έχω τα μηχανήματα στα πόδια μου είναι πολύ αποδοτική αυτή η τακτική. Αν την βρίσκουν άβολη όσοι προσπαθώ να τους βοηθήσω από απόσταση, θα το αντιληφθώ έγκαιρα και θα σταματήσω.

Πολλά δε γνωρίζω, το αντιλαμβάνομαι και το αποδέχομαι. Δεν είναι δικιά σου υποχρέωση να μου τα μάθεις, αλλά κάθε σου προσπάθεια θα την εκτιμούσα. Εννοείται ότι με ενδιαφέρει η άποψή σου και τη σέβομαι. Αν γνωρίζεις κάποιο συμπέρασμα που βγαίνει από το screenshot του typhoon, θα μου άρεσε να το μοιραστείς.

Τέλος, αν γράφω εδώ μέσα δεν είναι από αλτρουισμό. Σίγουρα μου αρέσει να βλέπω διαφορετικούς τρόπους και τακτικές αντιμετώπισης των προβλημάτων και να μαθαίνω από σας. Αυτό όμως που με ενδιαφέρει περισσότερο από όλα, είναι να αναπτύσσω αποδοτική μεθοδολογία διάγνωσης των βλαβών χωρίς να κάνω κύκλους, εκεί επικεντρώνομαι και δεν το κρύβω.

Δημοσ.

@elpenorΕπειδή δεν έχω ιδέα τι κάνω και αν  το κάνω σωστά θα προσπαθήσω να γράψω τα βήματα.

Ανοίγω την εφαρμογή Τhaiphoon Burner σαν admin και επιλέγω Read -> Read SPD on SMBus #0 at 51h και αντίστοιχα και τα υπόλοιπα 3. Παραθέτω screenshots

Στο τελευταίο μου έβγαλε error. Όταν ξαναεπιλέγω τα 51h, 53h κλπ μου βγάζει CRC Error. Αν τα ξαναεπιλέξω μπορεί να μου βγάλει CRC OK στο πρώτο και μετά πάλι CRC Error στα υπόλοιπα. Διάβασα σε forum αυτό και δίνει την εξήγηση ότι το πρόγραμμα δεν έχει εκγατασταθεί σωστά. Όσο το ψάχνω, τόσο μπερδεύομαι... ΒΟΗΘΕΙΑ!!!! 😵

1372051493_Screenshot2022-02-01071344.png.7b21995a7864f9ef58358e1e35d6c3de.png277738800_Screenshot2022-02-01071459.png.9d100cd5f38bc8decb14273c30500599.png613502311_Screenshot2022-02-01071141.png.55ff285e12966b12a707b0a90dda26f5.png1382495623_Screenshot2022-02-01071558.png.9aaa2d9b6013e8bef2e469b94f68bc96.png571741028_Screenshot2022-02-01071646.png.bbec8046b8c4c41e6467b681318a4060.png

Screenshot 2022-02-01 070428.png

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@PC_Science_Lefkada Η εκτίμηση είναι αμοιβαία, και εγώ μαθαίνω πολλά από αυτά που γράφεις. Έχω σκοπό να σε ζαλίσω και λίγο μόλις παραλάβω κάποια ακόμα πράγματα που περιμένω μήπως και καταφέρεις να με βοηθήσεις να ανεβάσω λίγο την ένταση των ηχείων μου χωρίς να γίνεται πανηγύρι από στάσιμα και αντανακλάσεις.

@Panos Stat Το Taiphoon δεν μας λέει αν η RAM σου δεν έχει σεταριστεί σωστά αλλά ότι βλέπει το checksum του firmware από ένα stick να μην αντιστοιχεί στα περιεχόμενα. Αυτό όπως γράφεις μπορεί να είναι από κακή εγκατάσταση, μπορεί να φταίει το slot ή το IC της μνήμης ή να το πείραξες εσύ με το Typhoon.

Το πρόβλημα που σε απασχολεί "Failure to Post because of Memory voltage" είναι πολύ ασυνήθιστο, δεν βγάζει καν κάποιο αποτέλεσμα στο Google αλλά τα προβλήματα με τις μνήμες στο boot είναι συγκεκριμένα. Μπορεί να :

1. Έχει χαλάσει κάποιο slot ή κάποιο DIMM

2. Να ζορίζεται η μητρική ή ο IMC, δηλαδή να είναι όλα οριακά και τώρα που έπεσε η θερμοκρασία να μην μπορεί να ξεκινήσει πριν ζεσταθεί λίγο. Αυτό ήταν κλασσικό πρόβλημα για πάνω από 10 χρόνια για όσους είχαν 4 stick. Πολλές φορές αν βάλεις χειροκίνητα καλύτερη τιμή στο termination του IMC (procODT) το πρόβλημα λύνεται.

3. Να έχει γίνει κάτι corrupt στο bios.

4. Έχω και άλλες ιδέες αλλά ας τα πάρουμε ένα ένα.

Νομίζω πραγματικά ότι πρέπει πρώτα να τρέξεις το ΤΜ5 από το link που σου έστειλα με PM για να δούμε πραγματικά τι συμβαίνει με τις RAM σου. Μέσα σε 20 λεπτά θα σου δείξει αν έχεις κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Αν το αφήσεις να ολοκληρώσει και δεν βγάλει κανένα error μετά η πιθανότητα να υπάρχει πρόβλημα στις RAM είναι πολύ μικρή.

Επεξ/σία από elpenor
Δημοσ.

@elpenorΤο ακριβές μήνυμα που μου βγάζει είναι "Your Memory Settings have been reset due to failure to boot" Στη Led Screen μου βγάζει "Code A2 Post Error".

Aν βάλω μία μνήμη και σετάρω DOCP παίζει στα 3200. Aν πάω να βάλω σε 2 slots και τις σετάρω στα 3200 πάλι μου εμφανίζει failure. Aν επιλέξω load optimal settings πάλι δεν γίνεται τίποτα. Πάω να τρέξω το πρόγραμμα και σου λέω πάλι.

Υ.Γ. Το Τhaiphoon δεν το εγκατέστησα. Απλά το αποσυμπίεσα και το έτρεξα. Δεν έχει πρόγραμμα εγκατάστασης... Επίσης δεν το έχω αγοράσει και δεν μπορώ να πειράξω μνήμες με αυτό. Απλά το έβαλα για να δω με λεπτομέρεια τις προδιαγραφές τους για να τις βάλω στο DRAM Calculator for Ryzen που παρεπιμπτόντως υποστηρίζει και τον Thredaripper 1st gen τον οποίο έχω πάνω.

Δημοσ.

Δοκιμασε παντως να περασεις ξανα το bios, κατα προτιμηση με bios flash back 

setαρεις το φλασακι με τις οδηγιες που θα βρεις στην σελιδα της asus, και βαζεις το φλασακι στην usb θυρα πισω που ειναι σε κουτακι και πατας το κουμπι

image.png.698da2e48052174ed03211fac1ec58a4.png

image.png.6a7acfd4bab4109116ebd2a222a5fd62.png

 

Παρατηρω οτι αλλη ειναι η κυκλωμενη στο manual, αλλη στην εικονα. Αν στην μητρικη σου, ειναι η μπλε κυκλωμενη, δοκιμασε και τις 2 θυρες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...