Προς το περιεχόμενο

My Data (ΑΑΔΕ)


maik42

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα σας, εχω μια ερωτηση - απορια.

Οι επιχειρησεις που ειναι υποχρεωμενες να στελνουν στην ΑΑΔΕ τα παραστατικα αγορων - πωλησεων μεσω της εφαρμογης my data πρεπει να το κανουν οι ιδιες; ή εχει το "δικαιωμα"  να το κανει και ο λογιστης τους απο το γραφειο του;

Επεξ/σία από maik42
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα φίλε, 

Με τα παραστατικά εξόδων δεν ασχολείσαι εσύ αλλά ο λογιστής. Στην ουσία τα ανεβάζει σαν έσοδο ο προμηθευτής σου και ο λογιστής διαβιβάζει σε εύλογο χρόνο τον χαρακτηρισμό. Τώρα αυτά των εσόδων σου το θέμα δεν είναι αν έχει δικαίωμα ή όχι αλλά ότι είναι δουλειά/υποχρέωση δική σου. Σκέψου το λίγο ως εξής... Θα θεωρούσες υποχρέωση του λογιστή σου τον χειρισμό του εμπορικού προγράμματος της επιχείρησης σου ή γενικά την έκδοση των παραστατικών εσόδων σου? Δικαίωμα μπορεί να του δοθεί να το κάνει δίνοντας του τους κωδικούς ανάλογα την πλατφόρμα που χρησιμοποιείς αλλά προκύπτουν αλλά θέματα... ο π.χ. το όλο θέμα κ ο λόγος για τον οποίο γίνεται όλο αυτό είναι η real time διαβίβαση των παραστατικών. Τι θα κάνεις αν θες να κόψεις ένα τιμολόγιο 7 το απόγευμα κ ο λογιστής είναι σπίτι του ας πούμε?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατά πρώτον τα έξοδα δεν ανεβαίνουν ακόμα στο mydata. Εκεί θα γίνει ο πραγματικός χαμός. Επειδη ανεβάζω εγώ τα παραστατικά της εταιρίας περιμένω 2-3 μέρες να μαζευτούν και μετά προχωράω. Δεν είναι απαραίτητο αποτι ξέρω να ανεβαίνει σώνει και καλά την ίδια ώρα . Έχω ανεβάσει προς το παρόν από Αύγουστο μέχρι και 12 Γενάρη φέτος και σιγά σιγά ανεβάζω τα προηγούμενα λόγω διόρθωσεων. Μέχρι 31/03 ξέρω ότι είναι η διορία για τα παλιά.

Το πρόβλημα το δικό μας είναι ότι δεν περνάει ΦΠΑ όταν ο φόρος ανακύκλωσης είναι 1 και 2 λεπτά σε.προιον  με αποτέλεσμα να μην ανεβαίνουν τα συγκεκριμένα τιμολογια η πιστωτικά πχ.

Το ψάχνει ο λογιστής . Εγώ δεν είμαι λογιστής αλλά ο μόνος που εκπαιδεύτηκε για αυτή την δουλειά ...

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

46 minutes ago, obiwankenobiroz said:

Καλησπέρα φίλε, 

Με τα παραστατικά εξόδων δεν ασχολείσαι εσύ αλλά ο λογιστής. Στην ουσία τα ανεβάζει σαν έσοδο ο προμηθευτής σου και ο λογιστής διαβιβάζει σε εύλογο χρόνο τον χαρακτηρισμό. Τώρα αυτά των εσόδων σου το θέμα δεν είναι αν έχει δικαίωμα ή όχι αλλά ότι είναι δουλειά/υποχρέωση δική σου. Σκέψου το λίγο ως εξής... Θα θεωρούσες υποχρέωση του λογιστή σου τον χειρισμό του εμπορικού προγράμματος της επιχείρησης σου ή γενικά την έκδοση των παραστατικών εσόδων σου? Δικαίωμα μπορεί να του δοθεί να το κάνει δίνοντας του τους κωδικούς ανάλογα την πλατφόρμα που χρησιμοποιείς αλλά προκύπτουν αλλά θέματα... ο π.χ. το όλο θέμα κ ο λόγος για τον οποίο γίνεται όλο αυτό είναι η real time διαβίβαση των παραστατικών. Τι θα κάνεις αν θες να κόψεις ένα τιμολόγιο 7 το απόγευμα κ ο λογιστής είναι σπίτι του ας πούμε?

Απο οτι γνωριζω στο my data ανεβαινουν ολα. εσοδα, εξοδα. αναλογα με τις δυνατοτητες του προγραμματος που εχει ο καθενας μμπορει να το προγραμματισει να κανει αυτοματα την αποσστολη-ληψη ή manual πχ καθε μερα, ή καθε 2-3-4 μερες.

για το θεμα του λογιστη εγραψα για δικαιωμα και οχι για υποχρεωση του απεναντι στην επιχειρηση.

δηλαδη μπορει να τα στελνει και αυτος ή πρεπει μονο η επιχειρση μεσα απο το δικο της λογισμικο;

12 minutes ago, ΜΑΝΩΛΗΣ1 said:

Κατά πρώτον τα έξοδα δεν ανεβαίνουν ακόμα στο mydata. Εκεί θα γίνει ο πραγματικός χαμός. Επειδη ανεβάζω εγώ τα παραστατικά της εταιρίας περιμένω 2-3 μέρες να μαζευτούν και μετά προχωράω. Δεν είναι απαραίτητο αποτι ξέρω να ανεβαίνει σώνει και καλά την ίδια ώρα . Έχω ανεβάσει προς το παρόν από Αύγουστο μέχρι και 12 Γενάρη φέτος και σιγά σιγά ανεβάζω τα προηγούμενα λόγω διόρθωσεων. Μέχρι 31/03 ξέρω ότι είναι η διορία για τα παλιά.

Το πρόβλημα το δικό μας είναι ότι δεν περνάει ΦΠΑ όταν ο φόρος ανακύκλωσης είναι 1 και 2 λεπτά σε.προιον  με αποτέλεσμα να μην ανεβαίνουν τα συγκεκριμένα τιμολογια η πιστωτικά πχ.

Το ψάχνει ο λογιστής . Εγώ δεν είμαι λογιστής αλλά ο μόνος που εκπαιδεύτηκε για αυτή την δουλειά ...

 

ανεεβαινουν και τα εξοδα Μανωλη, τουλαχιστον στην δικη μου δουλεια με ξενοδοχειακο προγραμμμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά δεν είπα πουθενά ότι δεν ανεβαίνουν όλα. Άλλο ανεβαίνει έσοδο έξοδο άλλο η διαβίβαση χαρακτηρισμού. 

Δεν έχεις να κάνεις κάτι σαν επαγγελματίας με τα έξοδα. Αυτό λέω μόνο. Ο λογιστής είναι υπόχρεος διαβίβασης του χαρακτηρισμού ΦΠΑ κ ε3 όσον αφορά το κομμάτι των εξόδων. Πώς το εννοείς ανεβάζω τα έξοδα???

Όσον αφορά το κομμάτι των εσόδων άλλο τι γίνεται με τα έσοδα του πρώτου εννιαμηνου του 21 όπου όντως υπάρχει περιθώριο μέχρι τέλη Μάρτη κ άλλο τι πρέπει να γίνεται από εδώ κ στο εξής.

Με το που εκδίδεται το παραστατικου εσόδου ανεβαίνει στο my data. Όσον αφορά τη διαβίβαση χαρακτηρισμού παλι υπάρχει περιθώριο ανάλογα την περίπτωση. Κ πάλι λέω ότι δουλειά του λογιστή είναι η διαβίβαση του χαρακτηρισμού κ μόνο. Αυτό βέβαια θεωρητικά. Σίγουρα θα υπάρξουν περιπτώσεις ανθρώπων όπου ίσως ο λογιστής αναλάβει κ την αποστολή στο mydata ειδικά για περιπτώσεις ανθρώπων όπου δεν ξέρουν από που ανοίγει ο υπολογιστής. 

Γενικά πάντως με το όλο σκηνικό αυτό που έχω να πω ότι θα μπορούσαν να είναι πολύ πιο απλοποιημένα τα πράγματα. Για παράδειγμα με μια διαδικασία συμφωνίας στυλ μυφ ανά μήνα κ όχι αυτό το μπαχαλο. Εγώ αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι ούτε οι λογιστές δεν είναι έτοιμοι πόσο μάλλον η ίδια η ααδε. 

Θα περάσουμε ωραία ειδικά από τον Απρίλιο όπου πιθανότατα θα βγουν κ εγκύκλιοι με τα πρόστιμα. 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, obiwankenobiroz said:

Καλησπέρα φίλε, 

Με τα παραστατικά εξόδων δεν ασχολείσαι εσύ αλλά ο λογιστής. Στην ουσία τα ανεβάζει σαν έσοδο ο προμηθευτής σου και ο λογιστής διαβιβάζει σε εύλογο χρόνο τον χαρακτηρισμό. Τώρα αυτά των εσόδων σου το θέμα δεν είναι αν έχει δικαίωμα ή όχι αλλά ότι είναι δουλειά/υποχρέωση δική σου. Σκέψου το λίγο ως εξής... Θα θεωρούσες υποχρέωση του λογιστή σου τον χειρισμό του εμπορικού προγράμματος της επιχείρησης σου ή γενικά την έκδοση των παραστατικών εσόδων σου? Δικαίωμα μπορεί να του δοθεί να το κάνει δίνοντας του τους κωδικούς ανάλογα την πλατφόρμα που χρησιμοποιείς αλλά προκύπτουν αλλά θέματα... ο π.χ. το όλο θέμα κ ο λόγος για τον οποίο γίνεται όλο αυτό είναι η real time διαβίβαση των παραστατικών. Τι θα κάνεις αν θες να κόψεις ένα τιμολόγιο 7 το απόγευμα κ ο λογιστής είναι σπίτι του ας πούμε?

Μπορεί να κάνει την καταχώρηση των εξόδων ο ίδιος ο επαγγελματίας, αν φυσικά είναι μικρή επιχείρηση και ο όγκος των παραστατικών είναι μικρός...

Η καταχώρηση γίνεται από την Ειδική φόρμα καταχώρισης» (https://aade.gr/epiheiriseis/mydata-ilektronika-biblia-aade/eidiki-forma-katahorisis-diabibasi-parastatikon)  η οποία προορίζεται για να καταχωρήσει ο επαγγελματίας, έξοδα, μισθοδοσία, έσοδα κλπ. Όμως η φόρμα αυτή είτε  δεν λειτουργεί σωστά πχ δαπάνες τηλεπικοινωνιών, εξόδων κ.λπ., είτε είναι ασαφείς οι οδηγίες, τα μηνύματα λάθους, κλπ. Είναι σπουδαίο να μπορεί ο χρήστης να κάνει απευθείας τις εγγραφές στην φόρμα καταχώρησης, γιατί έτσι έχει πλήρη άποψη των οικονομικών του, και μικρότερο κόστος διαχείρισης.

Σχετικά έχω γράψει εδώ:   

Ένας από τους λόγους που δεν δουλεύει σωστά είναι οι πιέσεις των λογιστών-φοροτεχνικών, που σκοπό έχουν την άγρα πελατείας.... υποχρεωτικά δηλαδή για 5-10 παραστατικά εξόδων τον μήνα να πας σε φοροτεχνικό. 

 

Επεξ/σία από naftis
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι φίλε μου άστα όλοι οι λογιστές χοροπηδάνε από τη χαρά τους!!!

Από όλο αυτό το πανηγύρι οι λογιστές (η πλειοψηφία τουλάχιστον) οικονομικά δεν έχει ευνοηθεί. Κ δεν συνυπολογιζω καθόλου τις έξτρα εργατωορες που απαιτούνται για την προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα. Κανένας δεν είναι ευχαριστημένος με όλη αυτή την ιστορία. Αυτο τουλάχιστον έχω εισπράξει εγώ. 

Οι μόνοι που έχουν ευνοηθεί είναι οι εταιρείες μηχανογράφησης, πάροχοι κλπ.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μαλλον δεν εγινα σαφης. να το πω διαφορετικα και ας ρωτησω μονο για τα εσοδα.

 

απο ενα ποσο τζιρου και επανω η επιχειρηση ειναι υποχρεωμενη να καταχωρει μεσο ενος λογισμικου (που συνηθως το αγοραζει) να αποστελλει στο my data τα παραστατικα εσοδων της.

α)  Η διαδικασια αυτη πρεπει να γινεται αποκλειστικα και μονο απο το λογισμικο της επιχειρησης; απο την στιγμη που εχει παρει κωδικο, εχει προσβαση στο my data και βεβαιως το υποστηριζει και το προγραμμα.

β) Αν κανει ο λογιστης ολη αυτη την διαδικασια θα υπαρξει καποιο προβλημα; ενδεχομενος και καποιο προστημο;

 

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υποθέτοντας ότι έχεις ακαθάριστα έσοδα πάνω από 50.000 κ έχεις πάει στην επιλογή να έχεις εμπορικό πρόγραμμα για αυτή τη δουλειά... Πρώτον ναι υπάρχει υπεχρωοτικοτητα αποστολής των εσόδων σου μέσω του προγράμματος και δεύτερον από όσο γνωρίζω όχι δεν υπάρχει πρόβλημα εφόσον έχει πρόσβαση σε αυτό ο λογιστής σου να τα αποστέλλει αυτός εκτός της πρακτικότητας της όλης διαδικασίας όπως σου ανέφερα στην αρχή. 

Γνώμη μου παρόλα αυτά είναι ότι θα πρέπει να κάνεις μια κουβέντα με το λογιστή σου σύντομα ώστε να σου εξηγήσει τις επιλογές που έχεις. Π.χ αν σε αγχωνει όλο αυτό ίσως να πήγαινες στην επιλογή χρήσης παρόχου το οποίο ναι μεν έχει μεγαλύτερο κόστος ανάλογα κ με τα τιμολόγια που κόβεις εννοείται αλλά δεν έχεις την ευθύνη της διαβίβασης εσύ αλλά ο πάροχος. Οπότε μιλά με το λογιστή σου, εξετάζετε τις επιλογές σου, διαλέγεις τι σε βολεύει κ τώρα για το κομμάτι που σε απασχολεί εφόσον θες να το αναλάβει αυτός από ότι καταλαβαίνω το βλέπετε μαζί. Θεωρητικά παρόλο που έχει γίνει υποχρεωτικό από 1/10 μέχρι να βγουν εγκύκλιοι με τις κυρώσεις βρίσκεται σε δοκιμαστικό στάδιο όλο αυτό οπότε έχεις λίγο χρόνο να το δείτε παρέα. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμάς πάντως ήρθε ο μηχανογράφος που ειναι ειδικος στο erp και για τα mydata εκπαιδευτήκαμε εγώ ...και η λογίστρια. Το θέμα ειναι οτι η λογίστρια ειναι εξωτερική και έρχεται μια φορά την εβδομάδα, και ο κλήρος έπεσε σε εμένα. Εντάξει τα καθημερινά πλέον δεν ειναι θέμα. Έχω ανεβάσει μέχρι στιγμής Γενάρη και Φλεβάρη του 2021 και από Σεπτέμβριο μέχρι και χτες . 

Από Μάρτη Μέχρι Αυγουστο χρειάζονται διορθώσεις σε ενα σωρό πράγματα πάλι οπως χώρα παράδοσης / χώρα τιμολόγησης / να μπουν με το χέρι τα ΤΚ σε κάθε παραστατικό...

Δυστυχώς ενώ οι πελάτες έχουν ενημερωθεί από Σεπτέμβριο μέσω Γ.Γ.Π.Σ τα προγενέστερα παραστατικά εσόδων δεν ενημερώνονται .. Οπότε σιγά σιγά με το χέρι και ανέβασμα μετά..

Για τα έξοδα δεν ξέρω κάτι ακόμα

Εγώ ανεβάζω μόνο έσοδα/ Τιμολόγια, πιστωτικά και τιμολόγια παροχής 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 16/1/2022 στις 10:25 ΜΜ, maik42 είπε

Μαλλον δεν εγινα σαφης. να το πω διαφορετικα και ας ρωτησω μονο για τα εσοδα.

 

απο ενα ποσο τζιρου και επανω η επιχειρηση ειναι υποχρεωμενη να καταχωρει μεσο ενος λογισμικου (που συνηθως το αγοραζει) να αποστελλει στο my data τα παραστατικα εσοδων της.

α)  Η διαδικασια αυτη πρεπει να γινεται αποκλειστικα και μονο απο το λογισμικο της επιχειρησης; απο την στιγμη που εχει παρει κωδικο, εχει προσβαση στο my data και βεβαιως το υποστηριζει και το προγραμμα.

β) Αν κανει ο λογιστης ολη αυτη την διαδικασια θα υπαρξει καποιο προβλημα; ενδεχομενος και καποιο προστημο;

 

Νομίζω ότι το Κράτος δεν το απασχολεί ποιός το κάνει (ο Γιάννης, η Μαρούλα ή ο Τάκης). Σου λέει απλά ότι η υποχρέωση της επιχείρησης (είτε αυτή είναι ατομική, είτε οτιδήποτε άλλο) είναι υποχρεωμένη μέχρι το τέλος του 3ου του 2022, να ανεβάσει τα παραστατικά εσόδων όλου του 2021.

Όσο για το λογισμικό της επιχείρησης, είναι απλώς μια τιμολογιέρα (αν κατάλαβα καλά από τα όσα αναφέρεις) και παράλληλα ένα κανάλι διαβίβασης, όπως αντίστοιχα είναι και το ελευθέρας χρήσης timologio της ΑΑΔΕ. 

Επεξ/σία από MauroPaltoudias
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε

Νομίζω ότι το Κράτος δεν το απασχολεί ποιός το κάνει (ο Γιάννης, η Μαρούλα ή ο Τάκης). Σου λέει απλά ότι η υποχρέωση της επιχείρησης (είτε αυτή είναι ατομική, είτε οτιδήποτε άλλο) είναι υποχρεωμένη μέχρι το τέλος του 3ου του 2022, να ανεβάσει τα παραστατικά εσόδων όλου του 2021.

Όσο για το λογισμικό της επιχείρησης, είναι απλώς μια τιμολογιέρα (αν κατάλαβα καλά από τα όσα αναφέρεις) και παράλληλα ένα κανάλι διαβίβασης, όπως αντίστοιχα είναι και το ελευθέρας χρήσης timologio της ΑΑΔΕ. 

ειναι ενα πληρες ξενοδοχειακο erp λογισμικο, κρατησεις, αφιξεις, εκδοση παραστατικων, αποθηκες, ισολογισμοι, main courante κλπ. κλπ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, maik42 είπε

ειναι ενα πληρες ξενοδοχειακο erp λογισμικο, κρατησεις, αφιξεις, εκδοση παραστατικων, αποθηκες, ισολογισμοι, main courante κλπ. κλπ.

Οκ, κατανοητό. Ένα τύπου sap. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...