Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Φυσικά διαβάζουν, τα πάντα διαβάζουν. Μείωση του ρυθμού αύξησης των κρουσμάτων λέει. Φαντάζομαι που έχει φτάσει η κατάσταση. Τίποτα δεν λέει ουσιαστικά για πρόληψη. Καμπάνια ενημέρωσης. Εμείς εδώ ένα σωρό μέτρα είπαμε. 

  • Like 2
  • Απαντ. 1,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Από το λινκ πιο πάνω:

"Υπενθυμίζεται ότι προκειμένου να παταχθούν οι ηλεκτρονικές απάτες, οι οποίες αυξήθηκαν στη διάρκεια των lockdowns (όταν και μεγάλωσε απότομα ο αριθμός όσων χρησιμοποίησαν το e-banking), συστήθηκε ειδική ομάδα εργασίας στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τον περασμένο Νοέμβριο, με τον συντονισμό της Ελληνικής Αστυνομίας, της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ενωσης Ελληνικών Τραπεζών και άλλων συναρμόδιων υπηρεσιών.

Η συγκεκριμένη ομάδα έχει συνεδριάσει μέχρι στιγμής τρεις φορές, λαμβάνοντας και υλοποιώντας ήδη δύο πολύ στοχευμένα μέτρα:

  1. 1. Ενημερωτική καμπάνια και
  2. 2. Βελτίωση της λειτουργίας των τηλεφωνικών κέντρων τραπεζών, ώστε οι πελάτες που καταγγέλλουν περιστατικά ηλεκτρονικής απάτης να εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα σε 24η βάση."

Εξαιρετική η ενημερωτική καμπάνια (not) - όσο για το 2, δυστυχώς δεν ισχύει - εκτός αν κατά προτεραιότητα θεωρείται το να περιμένεις μισή ώρα και στο τηλέφωνο και μετά να σε συνδέουν από τμήμα σε τμήμα.

Οι απάτες τον Δεκέμβριο έφτασαν σε δυσθεώρα ύψη, κάτι που αποδεικνύει ότι δυστυχώς κάτι δεν σχεδίασε επαρκώς η ομάδα. 

 Ούτως ή άλλως, αυτό που χρειάζεται δεν είναι απλώς μια ομάδα που συνεδριάζει τρεις φορές τον μήνα, αλλά ένα σώμα δίωξης με αντίστοιχη σύνθεση που να λειτουργεί 24/7 και μπορεί να σταματήσει τέτοιες απάτες αμέσως. Αυτό έχει ζητήσει η Ε.Ε. και αυτός είναι ο μόνος δρόμος για να σταματήσει να φεύγει έτσι το χρήμα. 

Το μόνο θετικό στο δημοσίευμα είναι η πρόβλεψη για νομικές αλλαγές, αλλά κι αυτές από ό,τι φαίνεται πηγαίνουν πολύ αργά.

Περισσότερο τους ενδιαφέρει μάλλον να καλύψουν τις τράπεζες, που υποτίθεται ότι κάνουν ό,τι μπορούν για να σώσουν τα λεφτά του κόσμου, εξ ου και αυτό το "βασικό μήνυμα": 

«Ακόμη και οι τράπεζες δεν θα ζητήσουν ποτέ τους κωδικούς, όποιος τους ζητάει πρέπει να τον απορρίπτουν» υπογραμμίζουν πηγές που γνωρίζουν και προτρέπουν τους καταναλωτές να σκέφτονται διπλά, λέγοντας χαρακτηριστικά: «μια παύση αρκεί». Σε αυτό συμπυκνώνεται και ο πυρήνας του μηνύματος που θέλουν να περάσουν οι Αρχές. Σπεύδουν μάλιστα να προσθέτουν οτι είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι καταναλωτές ότι μια συναλλαγή που έχει ολοκληρωθεί ύστερα από ισχυρή ταυτοποίηση του πελάτη (π.χ. με την παροχή username και password και του κωδικού μιας χρήσης – OTP) δεν αποζημιώνεται. Και αυτό γιατί συνιστά αμέλεια του καταναλωτή».

Δημοσ.

Θα έπρεπε μετά από τόσο καιρό να μπορούν να συλλαμβάνουν τους scammers σε 5 λεπτά, και να γίνεται δέσμευση/block του αντίστοιχου λογαριασμού. Το ότι βάζουν δήθεν μέτρα ασφαλείας (pin, sim, otp κτλ) και δεν παίρνουν μέτρα για την ταυτοποίηση και σύλληψη των δραστών είναι γελοίο. Από τη στιγμή που ο scammer γνωρίζει πως είναι σχεδόν απίθανο να συλληφθεί έχει και το πλεονέκτημα να εξελίσσεται στα τεχνάσματα και στις μεθόδους εξαπάτησης. Η κλοπή είναι κλοπή ακόμα και αν πρόκειται για άγνοια και αμέλεια του θύματος. Τα ποσό της κλοπής δεν είναι ασφαλισμένο και ας πούμε ότι χάνεται. Ο ληστής γιατί να είναι ασφαλισμένος;

  • Like 2
Δημοσ.

Μόλις ήρθε σήμερα Κυριακή σαν sms. Ξεκάθαρα ψεύτικη σελίδα για όποιον ξέρει ελάχιστα πράγματα για το πως λειτουργούν τέτοιες σελίδες, αλλα εύκολο να την πατήσει πολύς κόσμος. Σημειώνω οτι δεν εχω καμία σχέση με Eurobank.

Screenshot_20220220_204939_com.android.mms.jpg

Screenshot_20220220_205440_com.microsoft.emmx.jpg

Δημοσ.
15 λεπτά πριν, NiKoSmile είπε

Θα έπρεπε μετά από τόσο καιρό να μπορούν να συλλαμβάνουν τους scammers σε 5 λεπτά, και να γίνεται δέσμευση/block του αντίστοιχου λογαριασμού. Το ότι βάζουν δήθεν μέτρα ασφαλείας (pin, sim, otp κτλ) και δεν παίρνουν μέτρα για την ταυτοποίηση και σύλληψη των δραστών είναι γελοίο. Από τη στιγμή που ο scammer γνωρίζει πως είναι σχεδόν απίθανο να συλληφθεί έχει και το πλεονέκτημα να εξελίσσεται στα τεχνάσματα και στις μεθόδους εξαπάτησης. Η κλοπή είναι κλοπή ακόμα και αν πρόκειται για άγνοια και αμέλεια του θύματος. Τα ποσό της κλοπής δεν είναι ασφαλισμένο και ας πούμε ότι χάνεται. Ο ληστής γιατί να είναι ασφαλισμένος;

με ποιο τροπο μπορει να συλληφθει απο την ελληνικη αστυνομια ενας τετοιος απατεωνας που μπορει να μην βρισκεται καν στην ελλαδα ;

Δημοσ.
3 ώρες πριν, DisRaptor είπε

Σε καποια αυτοκινητα οι αεροσακοι δεν ανοιγουν αν δεν φορας ζωνη, γιατι τελικα ειναι πιο επικινδυνοι.

Εχει βρεί λύση και για αυτό ο Ελληνας...

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, georgiouu είπε

με ποιο τροπο μπορει να συλληφθει απο την ελληνικη αστυνομια ενας τετοιος απατεωνας που μπορει να μην βρισκεται καν στην ελλαδα ;

Το πιο απλό είναι μέσα στη διεθνή συνεργασία των τραπεζών να δώσει σήμα η μία τράπεζα στην άλλη και να μπλοκάρουν τη συναλλαγή. Εκεί πλέον αναλαμβάνουν και οι αρχές της αντίστοιχης χώρα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, DisRaptor είπε

 

Σου λεω αλλη μια φορα οτι και να μην χρησιμοποιουν ebanking, καποιος σκαμερ μπορει να τους ψαρεψει και να τους ανοιξει λογαριασμο με τον αριθμο χρεωστικης, πιν και ενα κωδικο ενεργοποιησης viber. Διαδικασια που δεν περιλαμβανει καθολου κωδικους ebanking. 

Αρα και να μην τους δωσεις τους γονεις σου κωδικους ebanking, παλι δεν ειναι ασφαλεις. Πες μου τωρα εσυ τι ωφελος εχει το να μην χρησιμοποιουν web banking? Ποιο προβλημα λυνουν με αυτη την λυση που προτεινεις?

Πιο λιανια δεν γινεται να σου το κανω

Nαι, κι εγω ειπα πολλες φορες οτι ο καθενας μπορει να τη πατησει. Επισης ειπα πολλες φορες οτι οι ηλικιωμενοι δε πρεπει να εχουν ebanking στο βαθμο που δε μπορουν να το χειριστουν(το γηρας ου γαρ ερχεται μονο). Ποια ειναι λοιπον η λυση που καταλαβες οτι προτεινω?

Επεξ/σία από rus
Δημοσ.
1 ώρα πριν, XarisArgy είπε

Μόλις ήρθε σήμερα Κυριακή σαν sms. Ξεκάθαρα ψεύτικη σελίδα για όποιον ξέρει ελάχιστα πράγματα για το πως λειτουργούν τέτοιες σελίδες, αλλα εύκολο να την πατήσει πολύς κόσμος. Σημειώνω οτι δεν εχω καμία σχέση με Eurobank.

Screenshot_20220220_204939_com.android.mms.jpg

Screenshot_20220220_205440_com.microsoft.emmx.jpg

Το έκανες report αυτό; εμένα δεν μου ανοίγει η σελίδα. 

Αν μπορείς βάλε λινκ.

Δημοσ.

Διάβσα τις 61 σελίδες του θέματος.

Δεν είναι πολύ μακρυνές οι εποχές όπου η Alpha Bank έδινε το μπρελόκ/code generator με το οποίο
έβγαζες τους 6ψήφιους κωδικούς για να επιβεβαιώνεις τις συναλλαγές σου. Την ίδια εποχή, η Εθνική, σου έδινε σελίδα με μοναδικούς κλειδάριθμους, ένας για κάθε συναλλαγή. Κάτι σαν τα offline codes της Google. Το code generator της Alpha μου έχει λήψει. Ήταν cold device, δεν έμπαινε στο internet και έπρεπε να πέσεις θύμα ληστείας για να στο πάρουν.

Επίσης, τις εποχές εκείνες, με έπαιρνε τηλέφωνα η Alpha Bank για να με ειδοποιήσει ότι έγινε προσπάθεια αγοράς υλικών 1200 Ευρώ με τη χρεωστική μου κάρτα. Η προσπάθεια έσκασε διότι δεν αφήνω τέτοια ποσά μέσα αλλά με ενημέρωσαν επιτόπου να βγάλω νέα κάρτα. Τότε που ακόμα οι κάρτες ήταν "δωρεάν" και υπήρχαν άτομα που ελέγχαν για ύποπτες κινήσεις.

Άλμα στο σήμερα. Το μόνο που μπορώ να προτείνω για περιπτώσεις όπως της @marinna είναι το εξής απλό. Ένας λογαριασμός για τις καταθέσεις και άλλος λογαριασμός σε άλλη τράπεζα για όλα τα υπόλοιπα. Στο λογαριασμο καταθέσεων εφαρμόζουμε όσο το δυνατόν πιο αυστηρή πολιτική και εννοείται ότι απενεργοποιούμε τη δυνατότητα της συνδεδεμένης κάρτας να κάνει ηλεκτρονικές συναλλαγές. Στο "burner account" βάζουμε τόσα χρήματα όσα θα χρειαστούμε για τις επόμενες μέρες οπότε και να τη φάμε, να μην κλάψουμε όλες τις οικονομίες μας.

Πέραν αυτών, μην έχετε και καμιά τρελή εμπιστοσύνη ότι επειδή είναι "Τράπεζα" θα έχει state of the art μηχανισμούς και "guru" μηχανικούς σε θέματα security.

 

  • Like 4
Δημοσ.
5 hours ago, DisRaptor said:

Εχω επισημανει 2 3 πραματα που η Εθνικη και η Αλφα μπορουν να βελτιωσουν.

1) αριθμος χρεωστικη χρησιμοποιειται μονο για αγορες. Και το πιν μονο για αναληψη απο ATM. Οχι ανοιγμα ebanking με αριθμο χρεωστικης, οχι 2 ψηφια για αυθεντικοποιηση. Οταν λενε 'δεν θα σας ζητησουμε ποτε τον αριθμο πιν' πρεπει να το τηρουν. Ουτε μα ουτε μου

2) OTP σε Viber να στελνεται μονο προαιρετικα, και με ξακαθαρη επιλογη απενεργοποιησης αποστολης σε viber χωρις καραγκιοζιες να κλεινεις wifi και data.

3) Να μην στελνουν ποτε link για εισοδο σε ebanking με email η sms. 

4) Αυστηροτερη εγκριση νεας συσκευης για login στο ebanking  η αποστολη OTP, ειτε μιλαμε για browser ειτε για κινητο. Για οποιον δεν θελει  otp με sms, μπορει να γινει αποστολη OTPs σε mobile app της τραπεζας το οποιο γινεται register σε ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΣΥΣΚΕΥΗ.

Δεν θα λυσει ολα τα προβληματα, αλλα ειναι πραματα που ειναι ΣΤΑΝΤΑΡ σε αλλες τραπεζες και εχουν σωσει πολυ κοσμο.

Εσενα τωρα γιατι σε πειραζει οτι πεφτει ενα μερος της ευθυνης στις τραπεζες, και νιωθεις τοσο μεγαλη αναγκη να τις υπερασπιστεις,  γελειοποιοντας το θεμα με ισοπεδωτικα σχολια?

 

Κανένα θέμα δεν έχω να πάρουν και μέρος της ευθύνης οι τράπεζες και όλη την ευθύνη ανα περίπτωση αν χρειαστεί.

Να ξεκαθαρίσουμε επίσης εδώ ότι θεωρώ πως όλη την ευθύνη την έχει ο απατεώνας σε κάθε περίπτωση και όχι το θύμα.

Το πρόβλημα μου είναι όταν δεν αναγνωρίζουμε κανένα λάθος στο χρήστη μένοντας με την εντύπωση πως όλα τα έκανε καλά και μην κάνοντας έτσι καμία προσπάθεια να μάθει κάτι παραπάνω. Γιατί στο τέλος αν μείνει με αυτό στο μυαλό πάλι έχοντας γίνει όλα όσα λες και άλλα τόσα θα δώσει τους κωδικούς που χρειάζονται για να του πάρουν τα λεφτά. Όσοι και να είναι και όπου και να πάνε. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, eaglos είπε

Διάβσα τις 61 σελίδες του θέματος.

Δεν είναι πολύ μακρυνές οι εποχές όπου η Alpha Bank έδινε το μπρελόκ/code generator με το οποίο
έβγαζες τους 6ψήφιους κωδικούς για να επιβεβαιώνεις τις συναλλαγές σου. Την ίδια εποχή, η Εθνική, σου έδινε σελίδα με μοναδικούς κλειδάριθμους, ένας για κάθε συναλλαγή. Κάτι σαν τα offline codes της Google. Το code generator της Alpha μου έχει λήψει. Ήταν cold device, δεν έμπαινε στο internet και έπρεπε να πέσεις θύμα ληστείας για να στο πάρουν.

Επίσης, τις εποχές εκείνες, με έπαιρνε τηλέφωνα η Alpha Bank για να με ειδοποιήσει ότι έγινε προσπάθεια αγοράς υλικών 1200 Ευρώ με τη χρεωστική μου κάρτα. Η προσπάθεια έσκασε διότι δεν αφήνω τέτοια ποσά μέσα αλλά με ενημέρωσαν επιτόπου να βγάλω νέα κάρτα. Τότε που ακόμα οι κάρτες ήταν "δωρεάν" και υπήρχαν άτομα που ελέγχαν για ύποπτες κινήσεις.

Άλμα στο σήμερα. Το μόνο που μπορώ να προτείνω για περιπτώσεις όπως της @marinna είναι το εξής απλό. Ένας λογαριασμός για τις καταθέσεις και άλλος λογαριασμός σε άλλη τράπεζα για όλα τα υπόλοιπα. Στο λογαριασμο καταθέσεων εφαρμόζουμε όσο το δυνατόν πιο αυστηρή πολιτική και εννοείται ότι απενεργοποιούμε τη δυνατότητα της συνδεδεμένης κάρτας να κάνει ηλεκτρονικές συναλλαγές. Στο "burner account" βάζουμε τόσα χρήματα όσα θα χρειαστούμε για τις επόμενες μέρες οπότε και να τη φάμε, να μην κλάψουμε όλες τις οικονομίες μας.

Πέραν αυτών, μην έχετε και καμιά τρελή εμπιστοσύνη ότι επειδή είναι "Τράπεζα" θα έχει state of the art μηχανισμούς και "guru" μηχανικούς σε θέματα security.

 

Τα οποία γιατί σταμάτησαν, ξέρουμε; Τραγικό να υπάρχει η τεχνολογία και να μη χρησιμοποιείται. 

1 ώρα πριν, NickTG είπε

 

Κανένα θέμα δεν έχω να πάρουν και μέρος της ευθύνης οι τράπεζες και όλη την ευθύνη ανα περίπτωση αν χρειαστεί.

Να ξεκαθαρίσουμε επίσης εδώ ότι θεωρώ πως όλη την ευθύνη την έχει ο απατεώνας σε κάθε περίπτωση και όχι το θύμα.

Το πρόβλημα μου είναι όταν δεν αναγνωρίζουμε κανένα λάθος στο χρήστη μένοντας με την εντύπωση πως όλα τα έκανε καλά και μην κάνοντας έτσι καμία προσπάθεια να μάθει κάτι παραπάνω. Γιατί στο τέλος αν μείνει με αυτό στο μυαλό πάλι έχοντας γίνει όλα όσα λες και άλλα τόσα θα δώσει τους κωδικούς που χρειάζονται για να του πάρουν τα λεφτά. Όσοι και να είναι και όπου και να πάνε. 

Την ευθύνη την έχει ο απατεώνας και η τράπεζα και ο νομοθέτης που δεν κόβει πισινούς στις τράπεζες.

Παρόλα αυτά οι τράπεζες πουλούν ελαττωματικό και λειψό προϊόν και άρα βαρύνονται με το μεγαλύτερο μέρος ευθύνης. Όντας και ψιλό-χοντρό-καρτέλ δεν αφήνουν και τη δυνατότητα επιλογής.

Υπάρχουν ένα σωρό λύσεις και δε χρησιμοποιείται καμία - ευθύνη τράπεζας.

Επίσης να φανταστώ στο iphone σου δεν έχεις MFA με trusted device;

Σε λογαριασμό brokerage μπαίνεις με κωδικό + SMS σε κινητό που το δίνεις και για επαγγελματικούς λόγους δεξιά και αριστερά;

Αν θεωρείς ένα password (κουτσουρεμένο στην τράπεζα Ε) και ένα second factor πάνω από το τραγικό από πλευράς ασφάλειας SMS/Viber, δεν έχεις ιδέα για τι μιλάς και ουσιαστικά απλά γκρινιάζεις.

Δε δικαιολογείσαι να δικαιολογείς τα αδικαιολόγητα. Άλλοι έχουν όλη τους τη ζωή μέσα στους λογαριασμούς τους.

 

 

Επεξ/σία από FrankTappa
  • Like 2
Δημοσ.
Στις 15/1/2022 στις 10:51 ΜΜ, pantelis_87 είπε

Kαλησπερα,πριν λιγο εκλεψαν συγγενη μου τον λογαριασμο.

Ζητησαν τον αριθμο της χρεωστικης καρτας και μετα απο λιγο εδωσε τους δυο αριθμους του pin. Του κρατουσαν την κουβεντα για να μην καταλαβει οτι του απενεργοποιησαν το viber , του πηραν τον 6ψηφιο OTP που ηταν sms,του αλλαξαν το ημερησιο οριο και τελικα αδειασαν τον λογαριασμο. Καλεσε την τραπεζα ,μπλοκαραν ebanking και καρτα και περιμενει.Εχει συμβει σε κανενα κατι παρομοιο? 

Να σε ρωτήσω κάτι, γιατί εδωσε έστω και τον αριθμό της κάρτας

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...