Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
15 λεπτά πριν, Ukforthemoment είπε

Και όμως με αυτό το μυαλό έχουν μαζεψει λεφτά.

Μια βόλτα στα comments του Facebook σχετικά με θέματα της επικαιρότητας είναι αρκετή για να καταλάβει κάποιος το μέσο όρο νοημοσύνης του έθνους. Ενδεικτικά προφίλ στο οποίο ως σπουδές έλεγε "ΤΕΙ Οπαδικής Πειραιά" και τόπο Κατοικίας Abu Dhabi είχε βρει γιατί η Νέα Τάξη Πραγμάτων μας κάνει ότι κάνει. 

  • Like 5
  • Απαντ. 1,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, Finn είπε

Μια βόλτα στα comments του Facebook σχετικά με θέματα της επικαιρότητας είναι αρκετή για να καταλάβει κάποιος το μέσο όρο νοημοσύνης του έθνους. Ενδεικτικά προφίλ στο οποίο ως σπουδές έλεγε "ΤΕΙ Οπαδικής Πειραιά" και τόπο Κατοικίας Abu Dhabi είχε βρει γιατί η Νέα Τάξη Πραγμάτων μας κάνει ότι κάνει. 

Είναι οι τύποι που βαζουν την απαγορευση στον Ζουκεμπεργκ να κοιταει τις φωτό τους και γραφουν στον τοίχο τους μέχρι και τι χρώμα έχουν τα τσίσα τους.

  • Like 1
Δημοσ.

το έγκλημα καλπάζει.

Καλά όλα αυτά που λένε αλλά αυτό με το https δεν έχει νόημα. Κάποια χρόνια πριν ίσως.

Υπάρχει τώρα σελίδα που δεν είναι https (έχω δει μερικές οκ)? Το letsencrypt είναι τζάμπα. Διαδικασία 1 λεπτού είναι κυριολεκτικά, όσο άσχετος και να είσαι και η σελίδα σου πλέον είναι "ασφαλής".  Δε πρέπει να είναι κριτήριο το https διότι ίσως έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από άτομα χωρίς γνώσεις. Βλέπει ο άλλος το λουκετάκι και σου λέει εντάξει είμαστε.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

3 ώρες πριν, Stam53 είπε

"του συστήθηκε ως δημοτικός υπάλληλος και τον διαβεβαίωσε ότι ο Δήμος είχε αποφασίσει την χορήγηση επιδόματος εμβολιασμού κατά της COVID – 19 και του ζήτησε τον αριθμό και το ΡΙΝ της τραπεζικής του κάρτας, με το πρόσχημα ότι θα κατέθετε τα χρήματα"

Κρίμα,τελικά ψέματα είναι ο,τι ο Δήμος δίνει "επίδομα εμβολιασμού"!!!

ΥΓ: Του πήραν λέει 19.000€  

Ειναι απλό

Μερικοί δεν αξιζει να κατέχουν τα χρήματα που μετέχουν

 

Επεξ/σία από NikosKallithea
Δημοσ.

Πριν λίγο μου ήρθε αυτό το mail. Απλά θέλει προσοχή που πατάμε και που δίνουμε τα στοιχεία μας.

Screenshot_2022-01-18-15-52-38-537_com.microsoft.office.outlook.jpg

Δημοσ.
17 λεπτά πριν, Doubt είπε

Κι ένα λιγότερο τεχνικά προηγμένο τρυκ.

https://www.in.gr/2021/11/13/greece/nea-morfi-apatis-meso-pos/

 

Αφού έχει και γιο που λέει αυτό λύνεται π α ν ε ύ κ ο λ α. Φτιάχνεις ένα δεύτερο λογαριασμό online και στο λογαριασμό που έχεις την κάρτα αφήνεις €100, τα άλλα τα κρατάς σε αποσυνδεδεμένο με την κάρτα λογαριασμό αν εν τέλει θες καμιά τρελή αγορά ζητάς από το γιο να σου μεταφέρει χρήματα στον άλλο, 20" απο το app κανει, το κάνω συνέχεια. Αν σου κλέψουν την κάρτα, οκ θα σου φάνε τα €100, δε θα κλαις το λογαριασμό σου. Εδώ νέοι είμαστε και το κάνουμε 5-6 χρόνια, οχι 70+ :P

Δημοσ.
23 λεπτά πριν, Doubt είπε

Κι ένα λιγότερο τεχνικά προηγμένο τρυκ.

https://www.in.gr/2021/11/13/greece/nea-morfi-apatis-meso-pos/

 

και την πατάει κόσμος έτσι ε;

Δηλαδή θα έρθει ο άλλος ο άκυρος και θα μου πει ότι χρωστάει το παιδί μου, η μάνα μου, η αδελφή μου λεφτά κι εγώ θα του τα δώσω. Να ήταν κανένας γνωστός που πάει να με ξεγελάσει να πω οκ, ίσως να την πατούσα αν τον ήξερα καλά. Αλλά έτσι; Μήπως έχει να κάνει κι αυτό με την τεχνολογία που μας λένε μερικοί; Μάλλον με την βλακεία έχει να κάνει.

  • Like 1
Δημοσ.
Στις 16/1/2022 στις 1:58 ΜΜ, Bitbit είπε

Και να συμπληρώσω στο πολύ σωστό κείμενο σου...

Ο άλλος παίρνει δάνειο που είναι δύσκολο να ανταποκριθεί, πράγμα που όντως δε κάνει, αλλά μαντεψτε. Δε φταίει αυτός. Φταίει η τράπεζα που του το έδωσε.

Πριν καιρό αυτή η άποψη κυριαρχούσε.

Ε ρε με τέτοια μυαλά δε λυπάμαι κανέναν σας.

Δουλειά της -κάθε- τράπεζας είναι όχι απλά να δίνει δάνεια , αλλά και να εξασφαλίσει ότι -έστω με κάποιο ρίσκο - θα τα πάρει πίσω.

Αν δεν ξέρει τη δουλειά , ας το κλείσει το ρημάδι .

Αλλιώς ας μου δώσει και μένα κανένα πεντάρι μύρια δάνειο, και δεν με πειράζει να λέτε μετά ότι φταίω εγώ.

  • Like 2
Δημοσ.
41 λεπτά πριν, Nazar είπε

Δουλειά της -κάθε- τράπεζας είναι όχι απλά να δίνει δάνεια , αλλά και να εξασφαλίσει ότι -έστω με κάποιο ρίσκο - θα τα πάρει πίσω.

Αν δεν ξέρει τη δουλειά , ας το κλείσει το ρημάδι .

Αλλιώς ας μου δώσει και μένα κανένα πεντάρι μύρια δάνειο, και δεν με πειράζει να λέτε μετά ότι φταίω εγώ.

μα νομίζω τα εξασφαλίζει, γι αυτό βάζεις πχ υποθήκη το σπίτι.

αν δε ξέρεις να διαχειρίζεσαι τα οικονομικά σου, ας το χάσεις. Μη βγεις όμως να φωνάζεις ότι η τράπεζα σου πήρε το σπίτι, διότι κι εσύ της πήρες τα λεφτά. 

πλεον όντως η συζήτηση δεν έχει να προσφέρει κάτι. απλά θα μαλώνουμε μεταξύ μας

Το καλύτερο που έχει να γίνει είναι ένα θέμα όπου καθένας θα γράφει μόνο την ιστορία του ώστε να διαβάζουν οι άλλοι και να αρχίζουν να ψηλιάζονται αν πάει να τους συμβεί κάτι παρόμοιο. Όχι ότι θα αλλάξει κάτι αλλά να λέμε ότι κάτι κάνουμε

 

 

Δημοσ.

Υπαρχει ενα μεγαλο ποσοστο ειδικα σε ηλικιες μεγαλυτερες που δεν εχουν εμπειρια γενικα απο ιντερνετ

Οποτε αν δουνε μαιλ απο τραπεζα δεν ειναι απιθανο αρκετοι να το πατησουνε 

Απο την στιγμη που οι τραπεζες  και το κρατος ουσιαστικα τους αναγκαζουνε να χρησιμοποιουνε ηλεκτρονικες συναλλαγες  οφειλουν να τους προστατευουνε 

Γιατι βλεπω γραφτηκε "ε δεν θα ασχολειται η διωξη με αυτα"

Ναι εχει σοβαροτερες δουλειες οπως να πιασει τον αλ καπονε

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Διάβασα 16 σελίδες πάνω σε ένα θέμα που με πονάει προσωπικά, καθώς θύμα phishing έπεσε ο σύζυγός μου και χάσαμε ό,τι είχαμε σε δύο λογαριασμούς μας, καθώς ήμασταν συνδικαιούχοι - και ήταν αρκετά γιατί ήταν ό,τι είχαμε μαζέψει εδώ και κάποια χρόνια. Πρώτον, ναι, απάντησε κακώς σε phishing μαιλ, που του ζητούσε να κάνει είσοδο στο ebanking του. Παρότι σχετικά νέος, είχε καταφέρει να μην ακούσει κάτι για αυτά τα μέηλ. Σοκαριστικό (για μένα ήταν πολύ), αλλά αληθές. Εϊναι άνθρωπος που δεν είναι όλη μέρα στο ίντερνετ, ασχολείται με τη δουλειά του και ξέρει όσα χρειάζεται να ξέρει για αυτήν στο διαδίκτυο, και μέχρι εκεί. Τεράστιο ποσοστό του πληθυσμού έχει ακριβώς τόσες γνώσεις με αυτόν, και ακόμα λιγότερες. Και ενώ μέχρι πρόσφατα ήταν αρκετές, πλέον δεν  είναι καθόλου. Δεν ήξερε ας πούμε ότι μπορείς να δεις τη διεύθυνση όπου οδηγούν τα λινκς, πριν καν τα πατήσεις, δεν είχε εξασκηθεί από παλιά στο να εντοπίζει scam mails, δεν την είχε πατήσει παλιότερα σε κάτι μικρό ώστε να έχει προσωπικά βιώματα, γενικώς ήταν πολλαπλώς αθώος σε αυτό. Και έδωσε τους κωδικούς, πιστεύοντας ότι είναι στο περιβάλλον της τράπεζας. Αυτή είναι η ευθύνη του - και δεν είναι θέμα χαζομάρας, αλλά απλώς και μόνο γνώσεων/εμπειριών.

Αυτό που ακολούθησε όμως, είναι ευθύνη της τράπεζας. Διότι η τράπεζα, και εννοώ την Alpha, επιτρέπει με δύο otp να αποκτήσει κάποιος πλήρη έλεγχο του ebanking σου, να αλλάξει όρια, να κάνει μεταφορές σαν να μην υπάρχει αύριο, και εσύ να μην πάρεις χαμπάρι. Διότι με αυτά τα δύο otp (που το πρώτο ήταν για εισαγωγή σε ebanking και το δεύτερο για "device enrollment" στο ebanking, έτσι, χωρίς άλλα στοιχεία, ούτε συσκευής ούτε ότι μπαίνει η τάδε εφαρμογή) εγκαθιστά κάποιος άνετα σε ένα οποιοδήποτε κινητό/τάμπλετ την εφαρμογή της, ενεργοποιεί τα push, χωρίς άλλο otp (έχει ήδη βάλει δικό του κωδικό ή fingerprint για να μπαίνει όποτε θέλει σε αυτήν) και μέσω push δίνει ό,τι εντολή θέλει, όποτε θέλει, είτε από το κινητό είτε και από το κανονικό web banking (στο οποίο επίσης μπαίνει με push..). Και αν εσύ δεν είχες ενεργοποιήσει τα αλερτς στους λογαριασμούς σου (που σημειωτέον δεν δουλεύουν πάντα ή εγκαίρως), δεν ενημερώνεσαι ξανά για τίποτα απολύτως. Κι εμείς δεν είχαμε πάρει χαμπάρι ότι υπάρχουν πλέον αυτά τα αλερτς - last time I checked υπήρχαν μόνο για κάρτες, και τα είχα ενεργοποιήσει. 

Όπως δεν είχα πάρει χαμπάρι γενικώς τα push και το τι κάνουν. Για λόγους ασφαλείας (oh, the irony) δεν είχαμε βάλει την εφαρμογή της τράπεζας στα κινητά μας. ΑΝ το είχαμε κάνει, μπορεί και να είχαμε γλιτώσει, διότι αν υπάρχει ήδη μια συσκευή, θέλει otp για αλλαγή της. Αυτό πάντως θα ήθελα να με έχει ενημερώσει η τράπεζα πως καλό είναι να το κάνω - διότι αν δεν το κάνω, μπορεί να συμβεί αυτό και αυτό μέσω της εφαρμογής της. Όταν ανοίγεις μια  κερκόπορτα, και τα περιστατικά πληθαίνουν με τέτοια ταχύτητα, καλό είναι τουλάχιστον να είσαι ειλικρινής με τους πελάτες σου και να τους προστατεύεις πλήρως.

Επίσης στην alpha bank μπορεί κάποιος να μπαίνει από οποιαδήποτε ip χωρίς κανέναν άλλο έλεγχο (ενώ στην εθνική τουλάχιστον γίνεται ταυτοποίηση browser), να εγκαθιστά εφαρμογή σε όποια συσκευή νάναι, να αδειάζει δύο λογαριασμούς που έκαναν πολύ συγκεκριμένες μέχρι τότε κινήσεις, και κανείς αλγόριθμος δεν θα χτυπήσει κάποιου είδους συναγερμό στην τράπεζα. Θα αλλάξουν όρια μεταφοράς σε dt (γίνεται πλέον άμεσα αυτό), θα φύγουν μεγάλα ποσά, και πάλι δεν θα χτυπήσει συναγερμός. Καλή η ατομική ευθύνη του κάθε χρήστη, όμως πρέπει και η τράπεζα να έχει εξαντλήσει τις δικές της δυνατότητες να προφυλάξει τους πελάτες της. Φυσικά όσοι την πατάνε, την πατάνε ακριβώς επειδή ακόμα πιστεύουν ότι οι τράπεζες θα ενδιαφέρονταν να προφυλάξουν τους πελάτες τους από κακόβουλες κινήσεις. Όλα τα σχετικά phishing mail σε αυτό το μοτίβο βασίζονται: σου λένε ότι κάτι κακό έχει συμβεί, σου μπλοκάραμε τον λογαριασμό για την ασφάλειά σου, μπες να τον ξεμπλοκάρεις. Αν ο κόσμος είχε αντιληφθεί πόσο ΔΕΝ πρόκειται ποτέ να νοιαστεί η όποια τράπεζα για ύποπτες κινήσεις, ίσως να μην έπεφτε τόσο εύκολα θύμα. Και αυτό είναι πραγματικά ειρωνικό.

Και τέλος, οι τράπεζες δεν συνεργάζονται για να μπλοκάρουν αυτές τις μεταφορές. Δεν μαθαίνεις με τίποτα πού πήγαν τα λεφτά, εννοώ σε ποιους, δεν μπορείς ακόμα κι αν προσπαθήσεις να σώσεις τους επόμενους, των οποίων έχεις μόνο τα IBAN (αν είναι κι αυτοί θύματα και όχι ενδιάμεσοι) διότι κανείς δεν μπλοκάρει τίποτα, όλα κινούνται σημειωτόν, σε έχουν γραμμένο και θεσμός σχετικός δεν υπάρχει. Αστυνομία, τραπεζικός διαμεσολαβητής, αρχή καταπολέμησης κτλ, δεν μπορούν να κάνουν ουσιαστικά τίποτα, διότι οι μόνοι που μπορούν να κινηθούν γρήγορα είναι οι τράπεζες και αυτές όσο το χρήμα κινείται μεταξύ τους, δεν ενδιαφέρονται. Είναι σαν μία. Μπορεί να δεις να δίνεται η εντολή το Σάββατο (αγαπημένη μέρα των απατεώνων), τα χρήματά σου να είναι ακόμα θεωρητικά σε σένα, να το καταγγείλεις - και ΠΑΛΙ τα χρήματα θα φύγουν και κανείς δεν θα τα σταματήσει. (Μου το είπαν στην αστυνομία, ως γεγονός που προσπάθησαν να αποτρέψουν και δεν τα κατάφεραν).

Όσο οι τράπεζες δεν υποχρεώνονται από κανέναν να αποζημιώσουν πελάτες τους έστω κατά το μέρος της ευθύνης τους (διότι η ευθύνη σε αυτά είναι κοινή), δεν θα λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα. Επίσης όσο δεν υπάρχει μια υποδομή για άμεση καταγγελία και κυνήγι των απατεώνων, με γρήγορη συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων (τραπεζών, αστυνομίας, αρχής καταπολέμησης κτλ) αυτοί θα κάνουν πάρτυ. Και πάρα πολύς κόσμος θα χάσει ό,τι έχει και δεν έχει σε τράπεζα. 

Ερώτηση προς τον θεματοθέτη: είχε ήδη κωδικούς ebanking ο συγγενής σου στο όνομά του; Ή απλώς έβλεπες από το δικό σου ebanking έναν κοινό σας λογαριασμό; Γιατί αν συνέβαινε το δεύτερο, έβγαλαν κωδικούς καινούριους για αυτόν, έτσι: https://www.alpha.gr/el/idiotes/myalpha/ergaleia/upostiriksi-eggrafi-online

Επεξ/σία από marinna
  • Like 4
Δημοσ.
7 ώρες πριν, NickTG είπε

Δεν τις λες βέβαια κάτι καινούριο τις κάρτες ή τις αγορές με αυτές. 

Ναι, μπορεί να μην είναι καινούργιο αλλά δεν τις είχανε όλοι, ούτε τις ήθελαν βέβαια. Αρκετοί άνθρωποι δεν μπορούν να προσαρμοστουν με αυτά, όχι μόνο λόγω ηλικίας που έτσι κι αλλιώς έχουν απαλλαγή, αλλά υπάρχουν και άλλοι που απλά δεν μπορούν λόγω άλλων παραγόντων. Οι περισσότεροι βγάλανε κάρτες με τα cc, δεν το θεώρησα κακό τότε, ήταν μια λυση, αλλά το έχουνε παραχεσει το θέμα τα τελευταία 2 χρόνια. Στο μεταξύ ενώ έχουν υποχρεώσεις τους φορολογούμενους να μαζευουν από αγορές με καρτα πρακτικά δεν συμβάλλουν στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής τα super market και άλλα μαγαζιά λιανικής. Έπρεπε να εστιάσουν σε αγορές από κατηγορίες επαγγελματιών με υψηλή φοροδιαφυγή. Με αυτόν τον τρόπο φόρτωσαν τις τράπεζες αφού κάνουν όλοι έναν όγκο αγορών που πρέπει να τον διαχειριστουν τα τραπεζικά συστήματα και τώρα μας τα παίρνουν από προμήθειες, κόβουν υπαλλήλους και χρεώνουν άλλες υπηρεσίες. 

  • Like 1
Δημοσ.
56 λεπτά πριν, marinna είπε

Διάβασα 16 σελίδες πάνω σε ένα θέμα που με πονάει προσωπικά, καθώς θύμα phishing έπεσε ο σύζυγός μου και χάσαμε ό,τι είχαμε σε δύο λογαριασμούς μας, καθώς ήμασταν συνδικαιούχοι - και ήταν αρκετά γιατί ήταν ό,τι είχαμε μαζέψει εδώ και κάποια χρόνια. Πρώτον, ναι, απάντησε κακώς σε phishing μαιλ, που του ζητούσε να κάνει είσοδο στο ebanking του. Παρότι σχετικά νέος, είχε καταφέρει να μην ακούσει κάτι για αυτά τα μέηλ. Σοκαριστικό (για μένα ήταν πολύ), αλλά αληθές. Εϊναι άνθρωπος που δεν είναι όλη μέρα στο ίντερνετ, ασχολείται με τη δουλειά του και ξέρει όσα χρειάζεται να ξέρει για αυτήν στο διαδίκτυο, και μέχρι εκεί. Τεράστιο ποσοστό του πληθυσμού έχει ακριβώς τόσες γνώσεις με αυτόν, και ακόμα λιγότερες..........

Αφου λοιπον ειχε ελλιπεις ιντερνετικες γνωσεις επρεπε να ειναι επιφυλακτικος και να μη προχωρησει σε κινησεις που εχουν να κανουν με λεφτα.

Πως τα χασατε ολα, υπαρχει οριο αναληψης. Ο απατεωνας εκανε αγορες για μερες μεχρι να τον καταλαβετε?

54 λεπτά πριν, marinna είπε

Όσο οι τράπεζες δεν υποχρεώνονται από κανέναν να αποζημιώσουν πελάτες τους έστω κατά το μέρος της ευθύνης τους (διότι η ευθύνη σε αυτά είναι κοινή), δεν θα λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα.

Aυτο ειναι αδυνατον, γιατι τοτε πολλοι θα σκηνοθετουσαν τετοια περιστατικα για να παιρνουν την αποζημιωση.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...