ProponitisTouKanape Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Στις 12/1/2022 στις 1:19 ΜΜ, MauroPaltoudias είπε Ο καθένας κάνει τις επιλογές του. Εδώ απλώς απάντησα σε αυτό που ρώτησε. Το σενάριο πράγματι, είναι υπαρκτό. Σκέψου όμως και το άλλο : να πληρώσεις διόδια και να φας αναμονή γιατί μια νταλίκα ντελαπάρισε ; (υπαρκτό και αυτό το σενάριο). Και κερατάς και γδαρμένος. Δε ξέρω πόσο συχνά συμβαίνουν ατυχήματα στην Αθηνών-Πατρών που να κλείσει η εθνική, πάντως στην Αθηνών-Θεσσαλονίκης δε μου έχει τύχει ποτέ τα τελευταία 5 χρόνια. Εντάξει μπορεί να πέσει και κομήτης και να ανοίξει τρύπα η ΝΕΟ οπότε να σε πάει η τροχαία απο τον παλίο. Υπαρκτό σενάριο...
MauroPaltoudias Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 1 ώρα πριν, ProponitisTouKanape είπε Δε ξέρω πόσο συχνά συμβαίνουν ατυχήματα στην Αθηνών-Πατρών που να κλείσει η εθνική, πάντως στην Αθηνών-Θεσσαλονίκης δε μου έχει τύχει ποτέ τα τελευταία 5 χρόνια. Εντάξει μπορεί να πέσει και κομήτης και να ανοίξει τρύπα η ΝΕΟ οπότε να σε πάει η τροχαία απο τον παλίο. Υπαρκτό σενάριο... https://www.thestival.gr/eidiseis/astynomika/trochaio-me-dyo-ntalikes-exo-apo-ti-lari/ https://www.google.com/amp/s/www.protothema.gr/greece/article/1134654/trohaio-me-fortigo-sto-shimatari-anoixe-i-aristeri-lorida-kukloforias-auximeni-i-kinisi/AMP/ Κομήτης αδέρφια, κομήτης! Έρχεται η συντέλεια του κόσμου! 😂😂😂
nik0laus Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 2 ώρες πριν, MauroPaltoudias είπε Όλα όσα γράφεις βασίζονται σε μια σταθερή ταχύτητα (οι πράξεις δηλαδή, που επιχείρησες να κάνεις, διαιρώντας απόσταση με ταχύτητα), πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με όλα όσα γράφεις παρακάτω (αναφέρεις ότι όλο και κάποιο εμπόδιο θα βρεθεί και δεν μπορεί να διατηρηθεί σταθερή ταχύτητα). Τελικά, τι από τα δύο ισχύει; Η παραδοχή σταθερής ή μη σταθερής ταχύτητας; 😊 Μία δική σου πρωτοβουλία (να βάλεις δηλ. τον χρόνο στη συζήτηση) με δικές σου παραδοχές, δεν μπορείς να τη χρεώνεις αλλού (χωρίς παρεξήγηση, δεν έχω σκοπό να σε προσβάλλω, προς Θεού). Επίσης, το 1ο σενάριο για μια σταθερή ταχύτητα 80χλμ/ω στην Ν.Ε.Ο. είναι πράγματι υπαρκτό, αλλά απίθανο να ακολουθηθεί, αφού α) δεν υπάρχει κάποιος λόγος να γίνει, καθώς το όριο ταχύτητας είναι 50% παραπάνω (με ένα αρκετά ασφαλές οδόστρωμα, όπου κανένα σχεδόν όχημα πλην των βαρέων, δεν κινείται με τέτοιες ταχύτητες!) , β) τα λεφτά που θα δοθούν στα διόδια δεν θα έχουν κανένα απολύτως αντίκρυσμα, αφού και καθυστερημένα θα φτάσεις και θα έχεις πληρώσει 2,30€. Συνοψίζοντας λοιπόν (και με βάση τη δική μου εμπειρία), κινούμενος από Αθήνα με σταθερή ταχύτητα 110-120χλμ/ω είχα μια Α κατανάλωση, ενώ φεύγοντας από την έξοδο προς Σελιανιτικα και κινούμενος με 70-80χλμ/ω (όχι σταθερά, αλλά ως μέση ταχύτητα) είχα μια Α-x κατανάλωση (μέχρι το Ακταίο που πρακτικά έχεις φτάσεις Πανεπιστήμιο - Νοσοκομείο). Μαλλον δεν εχεις καταλαβει τον ορο της μεσης ταχύτητας. Στο παραδειγμα που σου ειπα δε θα φτασω καθυστερημενος... θα κανω τον ιδιο χρόνο με μικροτερη κατανάλωση Αντιθετως απο τον παλιό για να βγαλω μέση ταχυτητα 80 χλμ/ω θα πρεπει σε καποια κομματια να πηγαινω με ταχυτητες 100 και πλεον χλμ/ω με τον κινδυνο να φτιαξουν καποιο εικονοστασι εξαιτιας μου. Την αυξηση στην καταναλωση την προκαλουν κυρίως οι άσκοπες επιταχύνσεις παρά η πορεια με καποια σταθερή ταχύτητα κατω των 120 χλμ/ω . Προτιμότερη είναι η σταθερή ταχύτητα των 100χλμ/ω στη Ν.Ε.Ο. παρά η προσπαθεια να βγαλεις μεση ταχύτητα 80 χλμ/ω στη Π.Ε.Ο
MauroPaltoudias Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 12 λεπτά πριν, nik0laus είπε 12 λεπτά πριν, nik0laus είπε Προτιμότερη είναι η σταθερή ταχύτητα των 100χλμ/ω στη Ν.Ε.Ο. παρά η προσπαθεια να βγαλεις μεση ταχύτητα 80 χλμ/ω στη Π.Ε.Ο Η οποία σταθερή ταχύτητα με σταθερή κατανάλωση καυσίμου προκύπτει πώς και σε ποια ιδανική ΝΕΟ; Γιατί εγώ προσωπικά, δεν έχω δει σε κανένα μέρος της Ελλάδας φλατ διαδρομές. Ήπιες κλίσεις ναι (που αυξάνουν την κατανάλωση), επίπεδες όμως, σε καμία περίπτωση. 12 λεπτά πριν, nik0laus είπε Αντιθετως απο τον παλιό για να βγαλω μέση ταχυτητα 80 χλμ/ω θα πρεπει σε καποια κομματια να πηγαινω με ταχυτητες 100 και πλεον χλμ/ω με τον κινδυνο να φτιαξουν καποιο εικονοστασι εξαιτιας μου. Ο,τι πεις. Ούτως ή άλλως δεν έχω σκοπό να σε πείσω. Εγώ απλώς κατέγραψα την εμπειρία μου για την εβδομαδιαία διαδρομή που έκανα, επί μία 2ετια+. 12 λεπτά πριν, nik0laus είπε Μαλλον δεν εχεις καταλαβει τον ορο της μεσης ταχύτητας. Εχεις δίκιο και σε αυτό. Θα πρέπει να μελετήσω σοβαρά το ζήτημα και να επανέλθω με νέα δεδομένα. Πληροφοριακά πάντως, μέση ταχύτητα και μέσοι χρόνοι (ή όπως αλλιώς τους ονομάζεις) είναι δύο πράγματα, εντελώς διακριτά μεταξύ τους. Επεξ/σία 15 Ιανουαρίου 2022 από MauroPaltoudias
nik0laus Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 43 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε Πληροφοριακά πάντως, μέση ταχύτητα και μέσοι χρόνοι (ή όπως αλλιώς τους ονομάζεις) είναι δύο πράγματα, εντελώς διακριτά μεταξύ τους. Μεσο χρονο δεν ανεφερα πουθενά .... εσυ ανεφερες μεση ταχυτητα . Το μόνο σταθερό είναι η όποια συγκεκριμένη απόσταση. Ανάλογα με το χρόνο που θα χρειαστει να τη διανυσεις βγαίνει η μέση ταχύτητα που ειχες κατά τη διαδρομή . Για δεδομένη μέση ταχύτητα σε καποια συγκεκριμένη διαδρομή (νούμερα που εσύ ανέφερες) βγαίνει και ο συγκεκριμένος χρόνος ο οποίος σε καμια περίπτωση δεν είναι "μέσος" 43 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε Η οποία σταθερή ταχύτητα με σταθερή κατανάλωση καυσίμου προκύπτει πώς και σε ποια ιδανική ΝΕΟ; Γιατί εγώ προσωπικά, δεν έχω δει σε κανένα μέρος της Ελλάδας φλατ διαδρομές. Ήπιες κλίσεις ναι (που αυξάνουν την κατανάλωση), επίπεδες όμως, σε καμία περίπτωση. Σταθερή ταχύτητα προκύπτει αν πηγαινεις με μια συγκεκριμένη ταχύτητα π.χ 100χλμ/ω , πατάω και αφήνω το δεξι πενταλ τόσο όσο να διατηρω μόνιμα αυτη την ταχύτητα (υπαρχουν και συστηματα cruise control π.χ που πλεον λειτουργουν πολύ σωστα/αποδοτικά σε σχεση με το παρελθον) .... και για να πάω από το σημειο Α στο Β θα καταναλώσω Χ ποσότητα καυσίμου με τις οποιες κλίσεις εχει το οδοστρωμα. Και επειδη στο παραδειγμα μας ξεκινάμε από το παραθαλάσσιο Αίγιο και καταλήγουμε στο παραθαλάσσιο Ριο, για όσες κλίσεις βρουμε που αυξάνουν την κατανάλωση άλλες τόσες κλίσεις θα βρούμε που την μειώνουν. Ή ακόμα καλύτερα μπορούμε να κάνουμε τη διαδρομή αλέ-ρετουρ για να έχουμε καλύτερα και πιο ποιοτικά αποτελέσματα στις μετρησεις μας. Φιλικά πάντα. Επεξ/σία 15 Ιανουαρίου 2022 από nik0laus
MauroPaltoudias Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 2 ώρες πριν, nik0laus είπε Για δεδομένη μέση ταχύτητα σε καποια συγκεκριμένη διαδρομή (νούμερα που εσύ ανέφερες) βγαίνει και ο συγκεκριμένος χρόνος ο οποίος σε καμια περίπτωση δεν είναι "μέσος" Αυτό σου εξηγώ αλλά μάλλον δυσκολεύεσαι να το καταλάβεις : κάνεις μια πράξη η οποία δεν έχει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Δίνει ένα νούμερο, δίχως πραγματική υπόσταση. Για αυτό και εξαρχής απέφυγα να το αναφέρω. 2 ώρες πριν, nik0laus είπε και για να πάω από το σημειο Α στο Β θα καταναλώσω Χ ποσότητα καυσίμου με τις οποιες κλίσεις εχει το οδοστρωμα. Η ποσότητα είναι Χ, ως αποτέλεσμα μιας Α κατανάλωσης σε ευθεία, Α+x κατανάλωσης για διαδρομή με ανηφορική κλίση και -Β για διαδρομή με κλίση κατηφορική (Χ = Α + Α + x -B). Όπως είναι κατανοητό, ένα x αυξημένο (ήτοι παρατεταμένη ανηφόρα ή τμήματα με αυξημένη κλίση), σημαίνει ότι η μηχανή θα είχε παράξει επιπλέον έργο για να μπορέσει να διατηρήσει την σταθερή αυτή ταχύτητα. Αν δε, θέλουμε να είμαστε και πιο ακριβείς, μεγαλύτερος ο κυβισμός μικρότερο x, μικρότερος κυβισμός, μεγαλύτερο x. Επομένως, είναι αδύνατο να σουμαρει κανείς απλά, μέσα σε μια Χ ποσότητα, τόσους πολλούς αστάθμητους παράγοντες. (Εξίσου) φιλικά πάντα. Επεξ/σία 15 Ιανουαρίου 2022 από MauroPaltoudias
nik0laus Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 4 ώρες πριν, MauroPaltoudias είπε Αυτό σου εξηγώ αλλά μάλλον δυσκολεύεσαι να το καταλάβεις : κάνεις μια πράξη η οποία δεν έχει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Δίνει ένα νούμερο, δίχως πραγματική υπόσταση. Για αυτό και εξαρχής απέφυγα να το αναφέρω. H πραγματική υπόσταση του νούμερου που εσυ ανέφερες (μέση ταχύτητα 80 χλμ/ω στη διαδρομή αυτή) είναι οτι ο οδηγός που το κάνει παίζει κορώνα/γράμματα το να μπει η φωτογραφία αυτού ή κάποιου άτυχου που θα βρεθεί στο διάβα του σε εικονοστάσι στην άκρη του δρομου.Γι αυτό και το χαρακτήρισα "αισιόδοξο". Αυτό είναι που δυσκολεύεσαι να καταλάβεις. 4 ώρες πριν, MauroPaltoudias είπε Η ποσότητα είναι Χ, ως αποτέλεσμα μιας Α κατανάλωσης σε ευθεία, Α+x κατανάλωσης για διαδρομή με ανηφορική κλίση και -Β για διαδρομή με κλίση κατηφορική (Χ = Α + Α + x -B). Όπως είναι κατανοητό, ένα x αυξημένο (ήτοι παρατεταμένη ανηφόρα ή τμήματα με αυξημένη κλίση), σημαίνει ότι η μηχανή θα είχε παράξει επιπλέον έργο για να μπορέσει να διατηρήσει την σταθερή αυτή ταχύτητα. Αν δε, θέλουμε να είμαστε και πιο ακριβείς, μεγαλύτερος ο κυβισμός μικρότερο x, μικρότερος κυβισμός, μεγαλύτερο x. Επομένως, είναι αδύνατο να σουμαρει κανείς απλά, μέσα σε μια Χ ποσότητα, τόσους πολλούς αστάθμητους παράγοντες. Η ποσότητα καυσίμου που θα καταναλώσουμε από σημείο Α έως σημείο Β ειναι Χ για την ΝΕΟ και Υ για την ΠΕΟ και δε μας ενδιαφέρει πόσο αυξανεται ή μειώνεται λόγω κλίσεων του οδοστρώματος καθώς και στις δυο περιπτωσεις (ΝΕΟ - ΠΕΟ) υποθέσαμε ότι είναι όμοιες με αμελητέες διαφορες μεταξύ των. Μας ενδιαφερει όμως η μεταβολή της όταν μεταβάλλεται η ταχύτητα του οχήματός μας λόγω εξωγενών παραγόντων, π.χ ενα πιο αργό αυτοκίνητο που θα βρουμε μπροστά μας ή η διέλευση από μια κατοικημένη περιοχή που θα μας αναγκάσει να επιταχύνουμε εκ νέου και μάλιστα πολύ περισσότερο από την "μεση" ταχύτητα που θέλουμε να διατηρήσουμε ώστε να καλύψουμε το "χαμένο έδαφος"... Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή . Υποθέτουμε ότι ξεκινάμε από το Α και στους δύο δρόμους με αρχική ταχύτητα V =80 χλμ/ω. Οι δυνάμεις που αντιστέκονται στην κίνησή μας είναι η τριβή των ελαστικών με το οδόστρωμα και η αντίσταση του αέρα. Η τριβή ειναι η ίδια και στις δύο διαδρομές οπότε βγαινει από την εξίσωση. Η όποια διαφορά λοιπόν προέρχεται από την αντίσταση του αέρα 1. Από τη ΝΕΟ θα φτασουμε στο σημείο Β σε χρόνο t διατηρόντας καθ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής σταθερή ταχύτητα 80 χλμ/ω, η οποία τυγχανει τοιαύτη περιπτώση να είναι και η μέση ταχύτητα του ταξιδιού μας. Στη μοναδα του χρόνου (1 sec) θα πρέπει να ξοδεύουμε καύσιμο που περιέχει ενέργεια ίση με Ν = Σ*V*V όπου Σ ειναι το γινόμενο του συντελεστη αεροδυναμικής απόδοσης επί τη πυκνοτητα του αερα επί τη μετωπική επιφανεια του οχήματος για V=80 έχουμε Ν=Σ*6400. Άρα σε δυο δευτερόλεπτα θα ξοδεψουμε ενέργεια Ε =2 *Ν = Σ*12800 2. Από την ΠΕΟ θα φτάσουμε στο σημειο Β παλι σε χρόνο t αν διατηρήσουμε μέση ταχύτητα 80χλμ/ω αλλά σε αυτη την περίπτωση για 1 sec που θα πάμε με 40 χλμ/ω (μεσα σε μια κατοικημένη περιοχη π.χ) θα πρεπει μετά να πάμε για 1 sec με 120 χλμ/ω οπότε σε αυτη τη περίπτωση θα ξοδεψουμε για αυτα τα 2 sec ενέργεια ίση με Ε' = Σ* 1600 + Σ*14400= Σ*16000. Που καις λιγότερο καυσιμο ? 1
MauroPaltoudias Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 40 λεπτά πριν, nik0laus είπε H πραγματική υπόσταση του νούμερου που εσυ ανέφερες (μέση ταχύτητα 80 χλμ/ω στη διαδρομή αυτή) είναι οτι ο οδηγός που το κάνει παίζει κορώνα/γράμματα το να μπει η φωτογραφία αυτού ή κάποιου άτυχου που θα βρεθεί στο διάβα του σε εικονοστάσι στην άκρη του δρομου.Γι αυτό και το χαρακτήρισα "αισιόδοξο". Αυτό είναι που δυσκολεύεσαι να καταλάβεις. Είναι μια δική σου εκτίμηση, την οποία δεν δυσκολεύομαι να καταλάβω, απλά δεν την ασπάζομαι και την προσπερνώ. Μην το κάνεις τόσο πολύπλοκο, μετρημένα κουκια είναι. 40 λεπτά πριν, nik0laus είπε Η τριβή ειναι η ίδια και στις δύο διαδρομές οπότε βγαινει από την εξίσωση. Οπότε θεωρούμε και ίδια ποιότητα οδοστρώματος ΠΕΟ και ΝΕΟ; Πάλι καταφευγεις σε παραδοχες δικές σου. 40 λεπτά πριν, nik0laus είπε καθώς και στις δυο περιπτωσεις (ΝΕΟ - ΠΕΟ) υποθέσαμε ότι είναι όμοιες με αμελητέες διαφορες μεταξύ των. Πάλι υποθέσαμε; Και μάλιστα σε πρώτο πληθυντικό; 40 λεπτά πριν, nik0laus είπε Από τη ΝΕΟ θα φτασουμε στο σημείο Β σε χρόνο t διατηρόντας καθ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής σταθερή ταχύτητα 80 χλμ/ω, η οποία τυγχανει τοιαύτη περιπτώση να είναι και η μέση ταχύτητα του ταξιδιού μας. Στη μοναδα του χρόνου (1 sec) θα πρέπει να ξοδεύουμε καύσιμο που περιέχει ενέργεια ίση με Ν = Σ*V*V όπου Σ ειναι το γινόμενο του συντελεστη αεροδυναμικής απόδοσης επί τη πυκνοτητα του αερα επί τη μετωπική επιφανεια του οχήματος για V=80 έχουμε Ν=Σ*6400. Άρα σε δυο δευτερόλεπτα θα ξοδεψουμε ενέργεια Ε =2 *Ν = Σ*12800 Σε 3 θα ξοδεψουμε 3x N...... 40 λεπτά πριν, nik0laus είπε Από την ΠΕΟ θα φτάσουμε στο σημειο Β παλι σε χρόνο t αν διατηρήσουμε μέση ταχύτητα 80χλμ/ω αλλά σε αυτη την περίπτωση για 1 sec που θα πάμε με 40 χλμ/ω (μεσα σε μια κατοικημένη περιοχη π.χ) θα πρεπει μετά να πάμε για 1 sec με 120 χλμ/ω οπότε σε αυτη τη περίπτωση θα ξοδεψουμε για αυτα τα 2 sec ενέργεια ίση με Ε' = Σ* 1600 + Σ*14400= Σ*16000. Πρέπει να ξέρουμε και το πλήθος των κατοικημενων περιοχών και την έκταση αυτών. Άλλο μια, άλλο καμία, άλλο δέκα. Επεξ/σία 15 Ιανουαρίου 2022 από MauroPaltoudias
nik0laus Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Στις 12/1/2022 στις 8:30 ΠΜ, MauroPaltoudias είπε Μπορείς να γλυτώσεις το τούνελ της Παναγοπούλας (που μεταφράζεται σε 2, 30€/διελευση). Μετά το Αίγιο, βγες στην πινακίδα που σε στέλνει προς Σελιανίτικα και ουσιαστικά θα κινηθείς από τον παλιό (παράλληλα δηλ. με τον καινούριο). Μέση ταχύτητα 70-80χλμ/ω, εκτός και αν πέσεις σε κάποιο φορτηγό. Καλός δρόμος γενικά, χωρίς λακκούβες. Είναι αν δεν κάνω λάθος, 21-22 χλμ μέχρι το Ρίο. Από εκεί συνεχίζεις κανονικά για Πάτρα. Στις 12/1/2022 στις 9:31 ΜΜ, MauroPaltoudias είπε Αυτό μπορείς να το εξηγήσεις λίγο; Δύο δρόμοι οι οποίοι πρακτικά κινούνται παράλληλα (παλαιά και νέα εθνική οδός). Στη μία πας με 120-130 και στην άλλη με 70-80. Ίδιες περίπου κλίσεις (υπάρχει συνεχής οπτική επαφή). Στο Ρίο δε (επιλέγοντας τη λύση της παλαιάς) μπαίνεις ξανά στην Ν.Ε.Ο., κινούμενος προς Πάτρα. Σχετικά με τον δρομο... Συ ειπας.... 16 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε Εν τω μεταξύ, προσπαθώντας να καταλάβω το σκεπτικό σου (προφανώς και είναι αποτέλεσμα κάποιου copy paste από κάποιο σαιτ), αναφέρεις τον όρο Σ ως γινόμενο και στην συνέχεια τον πολλαπλασιάζεις με άλλα δύο μέλη. Τελικά τι είναι αυτό το Σ; συντελεστής αεροδυναμικης συμπεριφοράς; Σχετικά με το Σ ... (μπορεις να το ονομάσεις όπως θες ...Γ, Δ, οτι θες ρε αδερφε , εδώ θα τα χαλάσουμε; ) Μηχανικη ρευστων Σ= 1/2 * Cd * A* ρ Cd = αεροδυναμικός συντελεστής (εξαρταται απο τη γεωμετρία) Α= Μετωπική επιφάνεια σώματος ρ = πυκνότητα του ρευστου V = η σχετική ταχύτητα μεταξυ σώματος και ρευστού (στη περίπτωση μας αυτοκινήτου και ατμοσφαιρικου αέρα) Αντισταση αέρα = Σ * V * V (δεν μπορω να γραψω απο αυτο το πληκτρολογιο V εις το τετράγωνο ) και όχι φίλε μου δεν είναι από copy paste ... ειναι από 5 χρόνια σπουδών στο ΕΜΠ. 31 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε Σε 3 θα ξοδεψουμε 3x N...... Πρέπει να ξέρουμε και το πλήθος των κατοικημενων περιοχών και την έκταση αυτών. Άλλο μια, άλλο καμία, άλλο δέκα. Πες μου πόσα δευτερόλεπτα θα πηγαινεις με 40 στον Λόγγο ,το Λαμπιρι και στον Ψαθόπυργο να σου πω ποσα Ν θα ξοδεψεις παραπάνω
MauroPaltoudias Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Η κινητική ενέργεια ισούται με ένα δεύτερο της μάζας επί την ταχύτητα στο τετράγωνο. Ο τύπος που αναφέρεις είναι ένα γινόμενο αδιαστατου αριθμού επί μάζα δια όγκο επί επιφανεια επί απόσταση δια χρόνο υψωμενο στο τετράγωνο. Το πρώτο δίνει kg x (m/s)^2, ενώ ο τύπος σου kg x m/(s^2). Κάτι δεν πάει καλά.
nik0laus Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Πολαπλασίασε το επί την συνολική απόσταση 9 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε Κάτι δεν πάει καλά. πολλαπλασίασε το επί την συνολική απόσταση και θα έχεις και το m επιπλεον που θες... Επειδή η συνολική απόσταση ειναι η ιδια στις δυο περιπτώσεις μπορεις να το βγάλεις από την εξίσωση όπως μπορεις να αφαιρεσεις και το Σ. Τη διαφορά την κάνει το τετράγωνο της ταχύτητας
MauroPaltoudias Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, nik0laus είπε Στη μοναδα του χρόνου (1 sec) θα πρέπει να ξοδεύουμε καύσιμο που περιέχει ενέργεια ίση με Ν = Σ*V*V όπου Σ ειναι το γινόμενο του συντελεστη αεροδυναμικής απόδοσης επί τη πυκνοτητα του αερα επί τη μετωπική επιφανεια του οχήματος για V=80 έχουμε Ν=Σ*6400. Ενέργεια; Συ ειπας. Τελικά τι είναι αυτό; Ενέργεια, δύναμη (οπισθέλκουσα να φανταστώ); Τι σχολή τελείωσες και πότε αν επιτρέπεται; 35 λεπτά πριν, nik0laus είπε Σ= 1/2 * Cd * A* ρ Αυτό αγαπητέ, αν το πολλαπλασιάσω με το τετράγωνο της ταχύτητας, θα μου δώσει κάτι που στο ΕΜΠ πριν 20 περίπου χρόνια, το λέγαμε δύναμη (λογικά έτσι πρέπει να το λένε ακόμα). Να το πολλαπλασιάσω λοιπόν με απόσταση, να μου δώσει τι ακριβώς; Δυναμική ενέργεια, ροπή, τι; Επεξ/σία 15 Ιανουαρίου 2022 από MauroPaltoudias
nik0laus Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 14 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε Τελικά τι είναι αυτό; Ενέργεια, δύναμη (οπισθέλκουσα να φανταστώ); Τι σχολή τελείωσες και πότε αν επιτρέπεται; Οκ φίλε μου η αντίσταση του αέρα είναι δύναμη. Βάλε στο γινόμενο Σ μέσα και την απόσταση ωστε να βγει ενεργεια .... Δεν εχει σημασία όμως καθως όλα τα φυσικά μεγέθη στο παραδειγμά μας είναι τα ίδια εκτός από την ταχύτητα, αντε και τον συντελεστή τριβής αλλά είναι πολύ μικρή η επίδρασή του στη κατανάλωση. Άλλωστε στην πατρίδα μας όσο περνάνε τα χρόνια ο συντελεστης τριβής της ΝΕΟ πλησιάζει αυτόν της ΠΕΟ. Όταν τον εφτιαξαν τον δρόμο ήταν καλός .... Η όποια διαφορά στην κατανάλωση οφείλεται κατα 99% στις μεταβολές της ταχύτητας καθώς η ενέργεια έχει σχέση με το τετράγωνο αυτής Ναυπηγων Μηχανολογων 1995
MauroPaltoudias Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) Φίλε μου, δεν διαιρούμε με το έτσι θέλω ό,τι θέμε, για να καλύψουμε αυτό που μας λείπει. Με όλο το σεβασμό. Ησαντε (ωραίο ε; ) οι ναυπηγοι μαζί με τους μηχανολογους στην ίδια σχολή; Αυτό ειλικρινά δεν το ήξερα. Edit : τώρα το είδα, μια ζωή έτσι λεγόντουσαν. 26 λεπτά πριν, nik0laus είπε Η όποια διαφορά στην κατανάλωση οφείλεται κατα 99% στις μεταβολές της ταχύτητας καθώς η ενέργεια έχει σχέση με το τετράγωνο αυτής Γενικά ναι, στη ζωή. Στον δρόμο με όλους τους αστάθμητους παράγοντες, δυστυχώς δεν μπορείς να εφαρμόσεις νόμους της μηχανικής για να καταλήξεις σε ασφαλές συμπέρασμα. Επειδή όμως το έθεσες, μπορώ πολύ απλά να σου πω ότι ο τύπος που παρέθεσες λέει με πολύ απλά λόγια ότι η αντίσταση του αυτοκινήτου (οπισθέλκουσα) είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας. Αυξάνοντας την ταχύτητα, αυξάνεται και η αντίσταση. Περισσότερη αντίσταση, μεγαλύτερη κατανάλωση. Επεξ/σία 15 Ιανουαρίου 2022 από MauroPaltoudias
nik0laus Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 15 Ιανουαρίου 2022 20 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε Φίλε μου, δεν διαιρούμε με το έτσι θέλω ό,τι θέμε, για να καλύψουμε αυτό που μας λείπει. Με όλο το σεβασμό. Χαρην της απλοποιήσεως.... αφου όλα τα μεγεθη ειναι τα ίδια 21 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε Στον δρόμο με όλους τους αστάθμητους παράγοντες, δυστυχώς δεν μπορείς να εφαρμόσεις νόμους της μηχανικής για να καταλήξεις σε ασφαλές συμπέρασμα. Έλα όμως που ειδικά στο δρόμο πρεπει να έχεις πάντα υποψιν σου τους νόμους της φυσικής για να μπορεις να ανταπεξελθεις με όλους τους ασταθμητους παράγοντες που εμφανίζονται ... Όρα (κι αυτό ωραίο ε ; ) Μονογυιό και Madclip καλή ώρα , καθώς και όλους όσους χάνονται στην άσφαλτο καθημερινά. Γι αυτό σου λέω, μη προσπαθεις να βγάλεις Μ.Ω.Τ 80 χλμ/ω στη παλια εθνική Κορινθου Πατρών Καλό βραδυ να έχεις , χαρηκα που τα ειπαμε ... Ειχαμε δεν ειχαμε , το κάναμε σωβρακο κι αυτό το τοπικ
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα