Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
37 minutes ago, Nakis93 said:

ευθύνονται οι οθόνες όλων των ειδών.

Ευθύνονται οι οθόνες ή η συνεχής εστίαση σε κοντινή απόσταση όπως γράφεις παρακάτω? 

Είναι 2 διαφορετικά πράγματα αυτά. 

Πχ αν διαβάζω βιβλία σε κοντινή απόσταση 8 ώρες τη μέρα είναι εντάξει? 

  • Απαντ. 62
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 λεπτά πριν, Nakis93 είπε

Θα το απλοποιήσω για να μην κολλάμε στις λέξεις: Η συνεχής εστίαση σε πολύ μικρές αποστάσεις (οθόνες) έχουν ως αποτέλεσμα να "συνηθίζουν" τα μάτια σε αυτές και να δυσκολεύονται στις πιο μακρινές αποστάσεις. Καλό, χρυσό το gaming και οι οθόνες αλλά μην τα θεοποιήσουμε κιόλας. 

https://www.sciencedaily.com/releases/2021/10/211007122131.htm

Αυτή η στατιστική ανάλυση δεν έχει ούτε δίμηνο που έγινε και αυτό που κάνανε είναι απλά να πάρουν κάποια στατιστικά απο προηγούμενες έρευνες για να καταλήξουν στο συμπέρασμα αυτό.

Τέτοιες στατιστικές μελέτες γίνονται πάντα για να βγάλουν και το ψωμί τους κάποιοι γιαυτό ακούς πχ έρευνα ότι το καρότο κάνει κακό στην υγεία και μετά άλλη ότι κάνει κάλό στην υγεία κτλ. ευκαιρία τώρα με το covid και την καθιστική ζωή να πάρουν κάποια επιδότηση για ένα πιασάρικο θέμα (το αναφέρουν και μέσα στο άρθρο τους ως λόγο για την επιδότηση εχμ για να κάνουν την έρευνα θέλω να πω)  :P  

Το θέμα με το να παίρνεις απλά στατιστικά στοιχεία απο προηγούμενες έρευνες δεν λέει και πολλά απο μόνο γιατί μπορεί να ειναι διάφοροι παράγοντες που να οδηγούν σε αυτά τα αποτελέσματα πχ μπορεί το 50% των παιδιών αυτών να ήταν επιρρεπείς στο να αναπτύξουν μυωπία λόγω κληρονομικότητας (ένας απο τους 1000 διάφορους λόγους) ή το 40% μιας άλλης ομάδας να είχε αυξημένη έκθεση σε UV ακτινοβολία. 

Και όντως το consensus είναι πως αναλύοντας τα στατιστικά αυτά δεν βγαίνουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα στο ότι συμβάλουν οι οθόνες 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31943280/  (απο national institute of health των ΗΠΑ https://www.nih.gov/

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

Αυτή η στατιστική ανάλυση δεν έχει ούτε δίμηνο που έγινε και αυτό που κάνανε είναι απλά να πάρουν κάποια στατιστικά απο προηγούμενες έρευνες για να καταλήξουν στο συμπέρασμα αυτό.

Τέτοιες στατιστικές μελέτες γίνονται πάντα για να βγάλουν και το ψωμί τους κάποιοι γιαυτό ακούς πχ έρευνα ότι το καρότο κάνει κακό στην υγεία και μετά άλλη ότι κάνει κάλό στην υγεία κτλ. ευκαιρία τώρα με το covid και την καθιστική ζωή να πάρουν κάποια επιδότηση για ένα πιασάρικο θέμα (το αναφέρουν και μέσα στο άρθρο τους ως λόγο για την επιδότηση εχμ για να κάνουν την έρευνα θέλω να πω)  :P  

Το θέμα με το να παίρνεις απλά στατιστικά στοιχεία απο προηγούμενες έρευνες δεν λέει και πολλά απο μόνο γιατί μπορεί να ειναι διάφοροι παράγοντες που να οδηγούν σε αυτά τα αποτελέσματα πχ μπορεί το 50% των παιδιών αυτών να ήταν επιρρεπείς στο να αναπτύξουν μυωπία λόγω κληρονομικότητας (ένας απο τους 1000 διάφορους λόγους) ή το 40% μιας άλλης ομάδας να είχε αυξημένη έκθεση σε UV ακτινοβολία. 

Και όντως το consensus είναι πως αναλύοντας τα στατιστικά αυτά δεν βγαίνουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα στο ότι συμβάλουν οι οθόνες 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31943280/  (απο national institute of health των ΗΠΑ https://www.nih.gov/

"Summary: The results for screen time and myopia are mixed. Further studies with objective screen time measurements are necessary to assess evidence of an association between screen time and myopia."

Σαν να πιάσαμε το Κυπριακό ένα πράμα. 😊

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, Nakis93 είπε

"Summary: The results for screen time and myopia are mixed. Further studies with objective screen time measurements are necessary to assess evidence of an association between screen time and myopia."

Σαν να πιάσαμε το Κυπριακό ένα πράμα. 😊

 

Ναι μια επίσημη επιστημονική δήλωση απο κρατικό φορέα όταν δεν υπάρχει κυριολεκτικά 100% ξεκάθαρη ένδειξη πρέπει να είναι αμερόληπτη. 

Αλλά διάβασες απο τις 15 μελέτες οι 7 είχαν τέτοιες στατιστικές ενδείξεις  (η μειοψηφία δηλαδή) 

Και εξετάζοντας τις 7 αυτές για την πιθανότητα να ευθύνονται άλλοι λόγοι για τα στατιστικά αποτελέσματα αυτά (όπως περιέγραψα στο προηγούμενο ποστ) για τις 5 απο τις 7 (πλειοψηφία) αποδείχθηκε πως όντως μπορεί να υπάρχουν άλλοι λόγοι βάσει του τρόπου που έγινε η μελέτη και των δεδομένων που συλλέξανε. 

Για τις υπόλοιπες 2 απο τις 7 δεν σημαίνει πως ξεκάθαρα δεν υπάρχει περίπτωση να συνετέλεσαν άλλοι λόγοι απλά δεν γίνεται να επιβεβαιωθεί (αλλιώς θα βγαίνανε σαν απόδειξη ότι όντως υπάρχει συσχέτιση και η ετυμηγορία θα ήταν διαφορετική πχ αντί "ανάμικτα αποτελέσματα" θα ήταν κάτι τύπου "υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις και θα πρέπει να γίνει επιπρόσθετη έρευνα" ) 

 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Δημοσ.
53 λεπτά πριν, rus είπε

Εγω δε λεω κατι, ερωτημα εκανα. Βεβαια οι crt oθονες ειναι δεδομενο οτι εκπεμπουν ακτινοβολια. Τι εννοεις "οταν ηθελαν"? ολα τα παλια coinops οπως θυμαμαι ειχαν καθρεφτη. Ποια σκοποβολη? Mιλαμε για τα arcade μηχανηματα, κοινως ufo. Η εικονα που εβλεπε ο παιχτης ηταν μεσα απο καθρεφτη. Αυτη η πρακτικη εξαλειφθηκε αργοτερα οταν ηρθαν οι μεγαλες επιπεδες οθονες.

Ναι γιατί πολλά έπρεπε να είναι λεπτά για να υπάρχει χώρος για τα χειριστήρια και γιατί έτσι χαμήλωνε και το κέντρον βάρους της καμπίνας και είχε λιγότερη αστάθεια. Η ακτινοβολία που έχει μια οθόνη προφανώς και είναι αμελητέα για οποιαδήποτε πιθανότητα ζημιάς.

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, michael92 είπε

spacer.png

To φαινόμενο του θερμοκηπίου (η ζώνη του όζοντος μας προστατεύει απο την UV ακτινοβολία όσο πιο αρεά τόσο περισσότερη UV πέφτει πάνω μας) 

Maximum ozone hole extent over the southern hemisphere, from 1979 to 2019 —  European Environment Agency

Πράσινο σημαίνει μέτρια πυκνότητα όζοντος και μπλέ χαμηλή. 

Δημοσ.
2 ώρες πριν, masteripper είπε

Αυτά είναι μεγαλεία....οθόνάρα και κοτσάρεις και μια πανίσχυρη κάρτα γραφικών και καθάρισες :

Colorful GeForce GT 1030 2GB V4-V

Παιχνίδια στην καινούργια gaming experience ......slideshow

προφανώς αυτός που θέλει gaming + 4K, έχει εύκαιρα 10.000-20.000€ για νέο PC + 3090 SLI :) Αλλιώς μπορεί να κάτσει σε 720p και την 1060 του.

Προσωπικά παίζω σε κονσόλα από το 2010 και γλύτωσα εργατοώρες toubleshoot, θέλω απλά πράγματα, βάζω το cartridge και παίζω Switch.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, Retromaniac είπε

Ναι γιατί πολλά έπρεπε να είναι λεπτά για να υπάρχει χώρος για τα χειριστήρια και γιατί έτσι χαμήλωνε και το κέντρον βάρους της καμπίνας και είχε λιγότερη αστάθεια. Η ακτινοβολία που έχει μια οθόνη προφανώς και είναι αμελητέα για οποιαδήποτε πιθανότητα ζημιάς.

Τα χειριστηρια ηταν στο παγκο μπροστα απ την οθονη, δεν εχουν σχεση. Βασικα πιστευω οτι χρησιμοποιουσαν καθρεφτες ωστε να μειωνεται η θαμπαδα που εχει η παλια οβαλ crt οθονη. Μικροτερη θαμπαδα και ακτινοβολια=μικροτερη κουραση των ματιων του παιχτη=περισσοτερη ωρα παιχνιδιου=περισσοτερα κερματα🙂

Επεξ/σία από rus
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, rus είπε

Τα χειριστηρια ηταν στο παγκο μπροστα απ την οθονη, δεν εχουν σχεση. Βασικα πιστευω οτι χρησιμοποιουσαν καθρεφτες ωστε να μειωνεται η θαμπαδα που εχει η παλια οβαλ crt οθονη. Μικροτερη θαμπαδα και ακτινοβολια=μικροτερη κουραση των ματιων του παιχτη=περισσοτερη ωρα παιχνιδιου=περισσοτερα κερματα🙂

Ακριβώς τα χειριστήρια ήταν μπροστά. Και αν είχαν μια οθόνη από πίσω θα έπιανε ακόμη περισσότερο χώρο προς τα πίσω.

Πώς ακριβώς μειώνεται η θαμπαδα με τον καθρέπτη αφού δείχνει ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια εικόνα. Και γιατί πιστεύεις ότι ο καθρέπτης απορροφά την ακτινοβολία και δεν την αντανακλά; Η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία είναι και το φως που βλέπεις μέσα σε μια συγκεκριμένη συχνότητα.

Ένας άλλος λόγος που έβαζαν καθρέπτη ήταν για να βάζουν color filters ανάμεσα και να δίνουν χρώμα σε κάποια παιχνίδια.

Επεξ/σία από Retromaniac
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 ώρες πριν, rus είπε

Τα χειριστηρια ηταν στο παγκο μπροστα απ την οθονη, δεν εχουν σχεση. Βασικα πιστευω οτι χρησιμοποιουσαν καθρεφτες ωστε να μειωνεται η θαμπαδα που εχει η παλια οβαλ crt οθονη. Μικροτερη θαμπαδα και ακτινοβολια=μικροτερη κουραση των ματιων του παιχτη=περισσοτερη ωρα παιχνιδιου=περισσοτερα κερματα🙂

Στα 80s δεν τους ένοιαζε αν έμπαινε ενα 13χρονο με τσιγάρο στο στόμα και παράγγελνε μπύρα  ίσα ίσα θα το περνάγανε για μάγκα θα τους ένοιαζε μην πάθουν τίποτα τα μάτια του απο το πακμαν; ας σοβαρευτούμε.. 

 

Ο μόνος λόγος που κάποιες (γιατί δεν είχαν όλες, βασικά οι περισσότερες δεν είχαν) καμπίνες βιντεοπαιχνιδιών είχαν καθρέφτη ήταν γιατί είχαν μεγάλη οθόνη (σε διαγώνιο) και οι CRT τότε όσο μεγαλύτερη διαγώνιο είχαν τόσο μεγαλύτερη "ουρά"  είχαν   για να μειώσουν τις διαστάσεις της καμπίνας βάζανε την οθόνη κάθετα ή με μικρή κλίση και ανακλούσε  σε έναν ή περισσότερους καθρέφτες. 

 

 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, Retromaniac είπε

Πώς ακριβώς μειώνεται η θαμπαδα με τον καθρέπτη αφού δείχνει ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια εικόνα. Και γιατί πιστεύεις ότι ο καθρέπτης απορροφά την ακτινοβολία και δεν την αντανακλά; Η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία είναι και το φως που βλέπεις μέσα σε μια συγκεκριμένη συχνότητα.

Aπαντησες ο ιδιος παρακατω, ο καθρεφτης αυτος λειτουργουσε και ως φιλτρο. Αντανακλαται φυσικα η ακτινονοβολια αλλα με μικροτερη ισχυ. Οχι απαραιτητα ηλεκτρομαγνητικη, οποιοσδηποτε εντονος κινουμενος φωτισμος επηρεαζει τον εγκεφαλο.

9 ώρες πριν, Retromaniac είπε

.....να βάζουν color filters ανάμεσα και να δίνουν χρώμα σε κάποια παιχνίδια.

Αυτο γινοταν με εγχρωμα σελοτειπ που βαζαν επι της οθονης στα πρωτα αρχαια και ασπρομαυρα coinops, προλαβες τετοια? Δεκαετια του '70.

8 ώρες πριν, Dr_Pepper είπε

Στα 80s δεν τους ένοιαζε αν έμπαινε ενα 13χρονο με τσιγάρο στο στόμα και παράγγελνε μπύρα  ίσα ίσα θα το περνάγανε για μάγκα θα τους ένοιαζε μην πάθουν τίποτα τα μάτια του απο το πακμαν; ας σοβαρευτούμε.. 

 

Ο μόνος λόγος που κάποιες (γιατί δεν είχαν όλες, βασικά οι περισσότερες δεν είχαν) καμπίνες βιντεοπαιχνιδιών είχαν καθρέφτη ήταν γιατί είχαν μεγάλη οθόνη (σε διαγώνιο) και οι CRT τότε όσο μεγαλύτερη διαγώνιο είχαν τόσο μεγαλύτερη "ουρά"  είχαν   για να μειώσουν τις διαστάσεις της καμπίνας βάζανε την οθόνη κάθετα ή με μικρή κλίση και ανακλούσε  σε έναν ή περισσότερους καθρέφτες. 

 

 

Παρολο που το εγραψα αναλυτικα δε το καταλαβες.  Δεν τους ενδιεφερε η υγεια των πελατων, η δυνατοτητα τους να βαζουν πολλα κερματα τους ενδιεφερε. Ενας παιχτης που ζαλιζεται γρηγορα θα φυγει νωρις και δε θα προλαβει να "ταϊσει" αρκετα το μηχανημα.

Τα coinops γιατα οποια μιλαω ηταν μικρου μεγεθους και με μικρες οθονες. Μαλλον δε τα προλαβες.

image.png

Επεξ/σία από rus
Δημοσ.

Το πρόβλημα που έχετε προ αναφέρει περί ματιών μυωπίας ακτινοβολιών κλπ κλπ κλπ.ισχυει δεν ισχύει πρακτικά είναι μια σταγόνα στο νερό .το σοβαρό πρόβλημα που προκαλούν είναι η παχυσαρκία και όποιος θέλει,καταλαβαίνει πολύ καλά του τι εννοώ

Δημοσ.
2 ώρες πριν, rus είπε

Aπαντησες ο ιδιος παρακατω, ο καθρεφτης αυτος λειτουργουσε και ως φιλτρο. Αντανακλαται φυσικα η ακτινονοβολια αλλα με μικροτερη ισχυ. Οχι απαραιτητα ηλεκτρομαγνητικη, οποιοσδηποτε εντονος κινουμενος φωτισμος επηρεαζει τον εγκεφαλο.

Αυτο γινοταν με εγχρωμα σελοτειπ που βαζαν επι της οθονης στα πρωτα αρχαια και ασπρομαυρα coinops, προλαβες τετοια? Δεκαετια του '70.

Παρολο που το εγραψα αναλυτικα δε το καταλαβες.  Δεν τους ενδιεφερε η υγεια των πελατων, η δυνατοτητα τους να βαζουν πολλα κερματα τους ενδιεφερε. Ενας παιχτης που ζαλιζεται γρηγορα θα φυγει νωρις και δε θα προλαβει να "ταϊσει" αρκετα το μηχανημα.

Τα coinops γιατα οποια μιλαω ηταν μικρου μεγεθους και με μικρες οθονες. Μαλλον δε τα προλαβες.

image.png

Και γιατί να βάλει καθρέπτη για να βάλει φίλτρο και δεν βάζει το φίλτρο μπροστά στην οθόνη;

Εξάλλου δες και το wikipedia

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Arcade_cabinet

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 ώρες πριν, rus είπε

Aπαντησες ο ιδιος παρακατω, ο καθρεφτης αυτος λειτουργουσε και ως φιλτρο. Αντανακλαται φυσικα η ακτινονοβολια αλλα με μικροτερη ισχυ. Οχι απαραιτητα ηλεκτρομαγνητικη, οποιοσδηποτε εντονος κινουμενος φωτισμος επηρεαζει τον εγκεφαλο.

Αυτο γινοταν με εγχρωμα σελοτειπ που βαζαν επι της οθονης στα πρωτα αρχαια και ασπρομαυρα coinops, προλαβες τετοια? Δεκαετια του '70.

Παρολο που το εγραψα αναλυτικα δε το καταλαβες.  Δεν τους ενδιεφερε η υγεια των πελατων, η δυνατοτητα τους να βαζουν πολλα κερματα τους ενδιεφερε. Ενας παιχτης που ζαλιζεται γρηγορα θα φυγει νωρις και δε θα προλαβει να "ταϊσει" αρκετα το μηχανημα.

Τα coinops γιατα οποια μιλαω ηταν μικρου μεγεθους και με μικρες οθονες. Μαλλον δε τα προλαβες.

image.png

Βγάλε τώρα μια φωτό στα πλάγια της συγκεκριμένης καμπίνας τώρα πρόσθεσε τουλάχιστον το μισό μήκος που έχει απο τα πόδια ώς τα χειριστήρια και πρόσθεσε το στα πλάγια. 

H συγκεκριμένη καμπίνα μάλιστα νομίζω δεν έχει καθρέφτη αλλά TFT οθόνη αλλά ας πούμε ότι θέλαμε να βάλουμε CRT χωρίς καθρέφτη. 
image.png.ebcdbd24a90322f90af552d7938e88ad.png

 

Ζωγράφισα πως θα ήταν η CRT μέσα στην καμπίνα αν είχε καθρέφτες και μετά έκανα copy paste την ίδια CRT αν την βάζανε κατευθείαν στο ίδιο σημείο που έχουν τον καθρέφτη (που πιστεύω στην συγκεκριμένη περίπτωση ειναι TFT οθόνη 
η μπλέ γραμμή ειναι η νοητή γραμμή που ξεκινάει απο μέσα ο καθρέφτης (ξανά) που εγώ νομίζω ειναι TFT στην συγκεκριμένη καμπίνα αλλά τεσπα) 

Βλέπεις πως θα έπρεπε να ειναι διπλάσια σε μέγεθος και ο περισσότερος χώρος κενός, δηλαδή τζάμπα σπατάλη χώρου

Οι μεταφορές χρεώνονται ογκομετρικά ανέκαθεν οπότε θα διπλασίαζε το κόστος ενώ θα έκοβε στο μισό το πόσα χωράνε σε ένα κοντέινερ ας πούμε τέλος τα ίδια τα μαγαζιά που θα τα λειτουργούσαν θα χρειαζόταν να νοικιάσουν μεγαλύτερο χώρο για να μπορέσουν να φιλοξενήσουν τον ίδιο αριθμό καμπινών. 

 

Η θεωρία περι ζάλης ειναι ουρμπανιά και μπορεί κάποιοι όντως να ζαλίζονταν τότε αλλά περισσότερο λόγω φόβου για το άγνωστο και αυθυποβολής όπως ο πατέρας μου που αν του πω πως η πίτα που έφτιαξε την έκανε μια γιαγια ξαφνικά θα αρχίσει να ανακατεύεται :P 

Οι τηλεοράσεις γιατί δεν είχαν καθρέφτη που απο το 50 υπάρχουν και ειναι κάτι που σίγουρα ο χρήστης σπαταλούσε περισσότερο ώρα βλέποντας το σε σχέση με έναν arcade παιχνίδι... τέλος TV (ειδικά μετά το 80) είχε πολύ μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιο πληθυσμού σε σχέση με πρόσβαση/θέληση να παίξουν arcade καμπίνες... 

 λες αν ήταν συχνό φαινόμενο η ζάλη ή αν έβγαζα προβλήματα κάνένας να μην σκέφτηκε να βάλει καθρέφτη στις TV ; 

 

Τέλος τα περισσότερα δεν είχαν καν καθρέφτη απλά βάζανε μικρή crt 

Joust Upright Dedicated Arcade GameΠεριέχει μια εικόνα του: Best collection of video games | Dealings On NetDefender Coin-opBerzerk arcade cabinet

 

Μόνο κάποιες απο τις καμπίνες που θέλανε να έχουν μεγάλη οθόνη (και κατα συνέπεια η ουρά θα ήταν μεγάλη και πάμε στο απο πάνω πρόβλημα που ζωγράφισα) είχαν καθρέφτες 

 

n31J1af.png

 

Στο συγκεκριμένο φαίνεται μικρή γιατί μια λουρίδα που ειναι κομμάτι της οθόνης ειναι μαύρη (στα δεξιά) λόγω των γραφικών (μάλλον κανένας τοίχος ή κάτι τέτοιο) αλλά σίγουρα είχε μεγάλη οθόνη και ήταν με καθρέφτη την θυμάμαι. 

Επεξ/σία από Dr_Pepper

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...