V.I.Smirnov Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) Ξανά, έτσι είναι αν έτσι νομίζεις. Πες σε όσους σε ρωτήσουν ότι είναι άχρηστο και να μην κάνουν. Καμιά βλακεία δεν πέταξα, ούτε ανακαλώ ότι είπα στο παραμικρό. Επί προσωπικού, θεωρώ κατηγορηματικά ότι το δεύτερο MSc χρειάζεται, μπορεί να είναι και απαραίτητο, και έχει μεγάλο όφελος από πολλές πλευρές όποιος το κάνει. Και συνιστώ αναφαδόν σε όσους με ρωτάνε σχετικά να κάνουν. Τη βλακεία την κάνεις εσύ που συνεχίζεις τη συζήτηση με κάποιον σαν εμένα που "έχει συμπλέγματα" και "είναι ντροπή της επιστήμης" και είναι τόσο "χαμηλά". - Επεξ/σία 9 Ιανουαρίου 2022 από V.I.Smirnov
mourouzis2005 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Επανέρχομαι για 2η φορά με σχόλιο-παράκληση στους admin: σε ένα θέμα που ξεκίνησε και αφορούσε το πώς διαβάζει κάποιος στην 1η του εξεταστική καταλήξαμε να συζητάμε για το πόσα MSc νομίζουν κάποιοι ότι χρειάζεται για να κάνεις PhD. 1 1
MauroPaltoudias Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, V.I.Smirnov είπε Αλλά αν ασχολείσαι ερευνητικά με αριθητικές μεθόδους (FEM, ΒΕΜ κ.α.) πρέπει να ξέρεις πού προέρχονται οι τεχνικές, τη θεωρία όπου θεμελιώνονται και γιατί δουλεύουν. Μα αυτό το έχω ήδη κάνει, καθαρά από προσωπικό ενδιαφέρον (συγχρόνως με το επαγγελματικό). Είναι δυνατόν να έχει τελειώσει κάποιος πολυτεχνείο (τουλάχιστον για Μετσόβιο που έχω τελειώσει εγώ, φαντάζομαι όμως ότι λίγο πολύ ισχύει και σε όλες τις υπόλοιπες πολυτεχνικές σχολές) και να μην γνωρίζει το θεωρητικό υπόβαθρο των βασικών εργαλείων που χρησιμοποιεί; Για να στο κάνω λίγο πιο λιανά, όταν δίναμε στατικές (I έως V στα χρόνια μου) ή μηχανική των υλικών πχ, λύναμε στο χέρι πράγματα. Αυτή η διαδικασία (3ωρη εξέταση σε απλές περιπτώσεις φορέων), ένα πάρα πολύ απλό αλλά ουσιαστικό πράγμα σου προσφέρει : έναν τρόπο να αποδείξεις οτι έχεις κατανοήσει σε επαρκή βαθμό το θεωρητικό υπόβαθρο και είσαι σε θέση να το εφαρμόσεις. Όσο βαρύ και να μας φαίνεται όταν το ζούμε, άλλο τόσο χρήσιμο αποδεικνύεται μετά. Είμαι >40 και λύνω ακόμα πολλά πράγματα στο χέρι, προκειμένου να επαληθεύσω το output του (οποίου) λογισμικού χρησιμοποιώ. Και προφανώς δεν είμαι το λάμπρο παράδειγμα (ούτε και το αναφέρω, για τον λόγο αυτό). Ο κάθε μηχανικός οφείλει να το πράττει, αν μη τι άλλο. Επειδή όμως τα χρόνια περνάνε, οφείλει κανείς να συντηρεί αυτές τις γνώσεις και να εμβαθύνει κατά περίπτωση (όπου και όποτε αυτός το κρίνει απαραίτητο). Επομένως, είναι μονόδρομος η συνεχιζόμενη εκπαίδευση,χωρις αυτό να σημαίνει υποχρεωτικά 2ο MSc ή ένα PhD. Επεξ/σία 9 Ιανουαρίου 2022 από MauroPaltoudias 1
nitsa21 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 21 λεπτά πριν, mourouzis2005 είπε Επανέρχομαι για 2η φορά με σχόλιο-παράκληση στους admin: σε ένα θέμα που ξεκίνησε και αφορούσε το πώς διαβάζει κάποιος στην 1η του εξεταστική καταλήξαμε να συζητάμε για το πόσα MSc νομίζουν κάποιοι ότι χρειάζεται για να κάνεις PhD. Προφανως ειναι ελευθερη συζητηση και παει οπου θελουν οι μετεχοντες.Τι θα πει επανερχομαι 2η φορα?Μας ανακαλεις στην ταξη? Το πως διαβαζει κανεις εξαντληθηκε στην πρωτη σελλιδα,ανοιγεις το βιβλιο και διαβαζεις.Για να ειναι οι υπολοιπες επτα με αλλο αντικειμενο σημαινει οτι αυτο ενδιαφερει πιο πολυ. 3
Jimmy1244 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) Στις 6/1/2022 στις 10:21 ΜΜ, ProponitisTouKanape είπε Λοιπόν μέγας procrastinator εδώ. Η σχολή μου είχε 65 μαθήματα και αν τα παρακολουθούσες όλα ήσουν οριακά no-lifer, πόσο μάλλον αν διάβαζες και μέσα στην εβδομάδα. Αυτα που θα γράψω είναι η άποψή μου, δεν είναι κανόνας, βίβλος, κοράνι, ή οτιδήποτε άλλο. Δεν έχω παρακολουθήσει πάνω απο 20 μαθήματα της σχολής και τα περισσότερα εξ αυτών περιστασιακά Υπάρχουν μαθήματα για τα οποία δε θα σου καίγεται καρφί (σε εμάς μαθηματικά, φυσικές, μηχανικές κλπ). Αυτά κοίτα να τα ξεφορτωθείς ASAP. Συνήθως το να παρακολουθείς τέτοια μαθήματα είναι χάσιμο χρόνου Υπάρχουν μαθήματα που αξίζει να μπεις, είτε επειδή ο καθηγητής κάνει τόσο καλό μάθημα που αν πας στις διαλέξεις περνάς αέρα, είτε επειδή οι διαλέξεις έχουν ενδιαφέρον ως αντικείμενο, άσχετα με το αν σε βοηθάνε τόσο πολύ στο να περάσεις. Σε αυτά να πηγαίνεις, είτε γιατί γλιτώνεις ώρες διάβασμα, είτε γιατι μαθαίνεις το αντικείμενο. Αν δεν εχεις τρομερή αυτοπειθαρχία, που βλέπω οτι δεν έχεις (ούτε εγώ είχα), είναι δύσκολο να διαβάσεις μόνος σου. Το καλύτερο ειναι να διαβάζεις με παρέα, όχι πολύ μεγάλη, 1-2 άτομα. Βοηθάει η εκ των προτέρων γνώση. Ποια μαθήματα είναι καλά, ποια όχι, ποια περνιούνται εύκολα, ποια θελουν έξτρα προσπάθεια, τι ζητάει στις εξετάσεις κλπ. Δικτυώσου. Το πανεπιστήμιο δεν είναι λύκειο, ούτε χρειάζεται να λιώνεις, ούτε να μη κάνεις τίποτα άλλο εκτός της σχολής. Θέλει έξυπνο και ποιοτικό διάβασμα, όχι αναγκαστικά πολύ. Επίσης οι εργασίες βοηθούν στο να κρατάς επαφή. Κατά 90%, το περιεχόμενο του μαθήματος καλύπτει το 1% του αντικειμένου και ίσως λέω και πολύ. Το πανεπιστήμιο θα σου μάθει και θα σε εξετάσει σε αυτό το 1% Αν το αντικείμενο ενός μαθήματος δε σε ενδιαφέρει (βλ. 1), so be it, το περνάς, φιλάκια. Αν σε ενδιαφέρει όμως, τότε δε σου φτάνει ούτε για ζήτω. Το πανεπιστήμιο ερεθίσματα δίνει, το πόσο θα ασχοληθείς και πόσο θα μάθεις εξαρτάται καθαρά απο σένα. Κάνε πράγματα εκτός μαθήματος αλλά εντός αντικειμένου. Τι θέλω να πω. Είναι πιο χρήσιμο για σένα να μη παρακολουθήσεις τα βαρετά ενός εξαμήνου αλλά εκείνο το εξάμηνο να κάνεις μια γερή πρακτική στο αντικείμενό σου. Ή να ασχοληθείς με ένα εξωπανεπιστημιακό πρότζεκτ, όπως κάνουν τελευταία με επιχειρηματικότητα κλπ. Το τελευταίο απο όσα θα πω. Μην ακούς κανέναν μέσα στη σχολή και δη στο έτος σου, που ξέρει τα πάντα για δουλειές, μεταπτυχιακά κλπ. Δε σου κάνω πλάκα, πρώτο έτος είχαν αποφασίσει σε εμάς (και καλά) όλοι τι μεταπτυχιακό θα κάνουν και ήξεραν και τι πρέπει να κάνεις για να σε πάρουν (να έχεις 9+, 20 συστατικές, την ανάσα του καθηγητή σε μπουκάλι κλπ). Οι πρωτοετείς νομίζετε οτι είναι ένα λύκειο σε μεγέθυνση, όπου όλα κρίνονται με το αντικειμενικό κριτήριο του βαθμού. Ο κόσμος όμως δε λειτουργεί έτσι και όσο νωρίτερα το συνειδητοποιήσετε, τόσο το καλύτερο για εσάς. Κοίτα γενικότερα η φοιτητική ζωή είναι μια ευκαιρία (όχι η μοναδική αλλά μια εξαιρετικά σημαντική) στη ζωή μας για να κάνουμε διάφορα πράγματα, και να ασχολούμαστε με τη σχολή, και μόνοι μας να ψαχτουμε πάνω σ'αυτο που μας ενδιαφέρει, και να ζήσουμε τις τρελές της νιότης (κλαμπακια, έρωτες και τα γνωστά) γι'αυτό κι εγώ πιστεύω ότι το πρόγραμμα είναι πολύ σημαντικό έτσι ώστε κάποιος να μπορέσει να κάνει στη φοιτητική του ζωή όσα προανέφερα, χωρίς να ξεφύγει απ'τα 4-5 χρόνια του πτυχίου. Επεξ/σία 9 Ιανουαρίου 2022 από Jimmy1244
V.I.Smirnov Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 53 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε Μα αυτό το έχω ήδη κάνει, καθαρά από προσωπικό ενδιαφέρον (συγχρόνως με το επαγγελματικό). Είναι δυνατόν να έχει τελειώσει κάποιος πολυτεχνείο (τουλάχιστον για Μετσόβιο που έχω τελειώσει εγώ, φαντάζομαι όμως ότι λίγο πολύ ισχύει και σε όλες τις υπόλοιπες πολυτεχνικές σχολές) και να μην γνωρίζει το θεωρητικό υπόβαθρο των βασικών εργαλείων που χρησιμοποιεί; Για να στο κάνω λίγο πιο λιανά, όταν δίναμε στατικές (I έως V στα χρόνια μου) ή μηχανική των υλικών πχ, λύναμε στο χέρι πράγματα. Αυτή η διαδικασία (3ωρη εξέταση σε απλές περιπτώσεις φορέων), ένα πάρα πολύ απλό αλλά ουσιαστικό πράγμα σου προσφέρει : έναν τρόπο να αποδείξεις οτι έχεις κατανοήσει σε επαρκή βαθμό το θεωρητικό υπόβαθρο και είσαι σε θέση να το εφαρμόσεις. Όσο βαρύ και να μας φαίνεται όταν το ζούμε, άλλο τόσο χρήσιμο αποδεικνύεται μετά. Είμαι >40 και λύνω ακόμα πολλά πράγματα στο χέρι, προκειμένου να επαληθεύσω το output του (οποίου) λογισμικού χρησιμοποιώ. Και προφανώς δεν είμαι το λάμπρο παράδειγμα (ούτε και το αναφέρω, για τον λόγο αυτό). Ο κάθε μηχανικός οφείλει να το πράττει, αν μη τι άλλο. Επειδή όμως τα χρόνια περνάνε, οφείλει κανείς να συντηρεί αυτές τις γνώσεις και να εμβαθύνει κατά περίπτωση (όπου και όποτε αυτός το κρίνει απαραίτητο). Επομένως, είναι μονόδρομος η συνεχιζόμενη εκπαίδευση,χωρις αυτό να σημαίνει υποχρεωτικά 2ο MSc ή ένα PhD. Για τους μηχανικούς της πράξεως δεν βλέπω να αλλάζουν πολλά από αυτά τα πράγματα - τουλάχιστον όχι όπως σε άλλους κλάδους - ώστε να απαιτείται κι άλλο MSc για να παρακολουθήσεις τις εξελίξεις. Οι γνώσεις που αναφέρεις είναι κλασσικές και θεμελιώδεις, και δεν απαξιώνονται, ούτε αντικαθίστανται από την εξέλιξη στα λογισμικά. Η θεμελίωση των προαναφερθέντων τεχνικών συχνά δεν παρουσιάζεται με σωστό τρόπο αλλά αυτό δεν διακρίνεται από τους απόφοιτους. Δεν ξέρω πού τέλειωσες αλλά αν τέλειωσες ΕΜΠ με π.χ. το βιβλίο του Παπαδρακάκη στη FEM, τότε την πραγματική της θεμελίωση μάλλον δεν την έχεις δει - απλώς διότι το βιβλίο αυτό δεν την παρουσιάζει καλά ! Αν έπιασες το βιβλίο του Τσαμασφύρου, εκείνο γράφει καλύτερα τα σχετικά θέματα (Galerkin, Σταθμικά Υπόλοιπα) αλλά αυτά σε προπτυχιακό επίπεδο είναι δυσνόητα και δεν τα αγγίζει κανείς. Όμως είναι ακριβώς αυτά που αποτελούν την αφετηρία της FEM. Περαιτέρω, η κατανόηση της FEM σε μεταπτυχιακό επίπεδο συνίσταται κυρίως σε δυο θέματα: α) τη σύγκλιση και το σφάλμα, και β) τα διάφορα ήδη στοιχείων (ασύμορφα, μικτά, ασυνεχή κ.α.). Και τα δυο - ειδικά το πρώτο - απαιτούν εκτεταμένη χρήση συναρτησιακής ανάλυσης που οι μηχανικοί δεν διδάσκονται - και είναι απίθανο να διαβάσει κάποιος μηχανικός συναρτησιακή ανάλυση μόνος του. Η άποψή μου περί αναγκαιότητας ενός δεύτερου MSc εκκινεί από τέτοιες περιπτώσεις. Κάποιος έχοντας διαπιστώσει τι υπάρχει στον τομέα του μπορεί να κάνει ένα δεύτερο MSc για να καλύψει τέτοια κενά. Ούτε κι εκεί θα καλυφθούν εξολοκλήρου, αλλά η εξοικείωση με τις σχετικές έννοιες θα είναι πολύ μεγαλύτερη και η αυτοεκπαίδευσή του πλέον πολύ πιο εύκολη. Εσύ δεν χρειάζεται να ξέρεις πώς διακριτοποιείται η εξίσωση της ελαστικότητας και φτάνει στο αλγεβρικό σύστημα. Αλλά ο μηχανικός που δουλεύει ερευνητικά στις τεχνικές πρέπει να την ξέρει διότι αυτό είναι το συνοριακό πρόβλημα που λύνει. Και οι περισσότεροι φτάνουν να τελειώνουν PhD χωρίς να ξέρουν (ρώτα κάποιον !). Είτε έχουν μακάρια άγνοια είτε βαυκαλίζουν τον εαυτό τους ότι δεν χρειάζεται και κοιμούνται ήσυχοι το βράδυ... - Επεξ/σία 9 Ιανουαρίου 2022 από V.I.Smirnov
MauroPaltoudias Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Το πού τελείωσα, νομίζω στο ανέφερα και παραπάνω. Τώρα, γιατί σου δημιουργούνται τέτοιες απορίες ενώ έχει απαντηθεί, ένας θεός ξέρει.. Εν πάση περιπτώσει, τον Παπαδρακάκη τον πρόλαβα όταν είχε ήταν αρκετά φρέσκος ως καθηγητής (έκανε στατική V στα υποχρεωτικά των δομοστατικών και πεπερασμένα στοιχεία, ως επιλογής). Παρατηρώ ότι έχεις μια εμμονή με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων (την οποία επαναλαμβάνεις ως FEM - finite element analysis). Αλήθεια, εσύ πού έχεις τελειώσει; Να υποθέσω ότι εφόσον έχεις τελειώσει Ελλάδα, έχεις κάνει κάτι τύπου ΣΕΜΦΕ ξέρω γω; Το ότι φτάνουν κάποιοι να εκπονούν διδακτορική διατριβή, είναι ένα πρόβλημα. Για αυτό και υπάρχουν τα διάφορα μαθήματα που χρεώνεται ο υποψήφιος διδάκτορας πριν τον ορισμό του θεματικού πεδίου της Διδακτορικής Διατριβής (βλ. και οδηγό Διδακτορικών Σπουδών του Παν. Πατρών πχ, για το τμήμα των Πολιτικών Μηχανικών, σχετικά με την υποχρεωτική παρακολούθηση 4 μαθημάτων του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών).
V.I.Smirnov Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) Τη FEM την αναφέρω επειδή είναι τομέας που ασχολήθηκα εκτεταμένα στο παρελθόν και ξέρω καλά τα γνωστικά της προβλήματα. Θα μπορούσα να πω και για την BEM όπου τα πράγματα είναι χειρότερα. Η ΒΕΜ δεν χρειάζεται στους πολ. μηχανικούς αλλά κυριαρχεί αλλού με διάφορες μορφές (π.χ. στον υπολογιστικό ηλεκτρομαγνητισμό ως MoM).Τα ίδια προβλήματα υπάρχουν κι εκεί καθώς η αφετηρία της με τη FEM είναι κοινή - και μάλιστα είναι περισσότερα καθώς απαιτούνται γνώσεις από την θεωρία δυναμικού (Potential Theory) για την κατανόηση της σύγκλισης των ολοκληρωμάτων, την μετατροπή των διαφορικών σε ολοκληρωτικές κ.α. Τα διάφορα μαθήματα που θέτουν στους υποψήφιους διδάκτορες είναι μια συμβιβαστική λύση για να καλυφθούν κάποια κενά, αρκετά καλή. Δεν πετυχαίνει πάντα, με την έννοια ότι τα κενά συχνά δεν καλύπτονται, δυστυχώς, διότι οι ελλείψεις συχνά είναι σε κλάδους που η σχολή δεν έχει αντίστοιχο προπτυχιακό μάθημα. Π.χ., οι μηχανικοί μπορεί να έχουν κάπου μηχανική συνεχούς μέσου αλλά συναρτησιακή ανάλυση δεν έχουν πουθενά... Αν είναι να κάνεις τέσσερα προπτυχιακά μαθήματα επιπλέον, κάνε πλήρως ένα MSc, το οποίο θα έχει 8 ή 10 και προσαρμόζεται καλύτερα σε ότι σου λείπει. Αντί για ένα κολοβό εξάμηνο μαθημάτων θα έχεις δυο πλήρη, και τα τυχόν ερευνητικά θα πάνε πίσω. Αν όμως δείξεις την απαιτούμενη υπομονή και το κουράγιο, και διαθέσεις τον χρόνο, το όφελός σου θα είναι πολύ μεγαλύτερο. Το έχω δει στην πράξη από άτομα που το έκαναν (προσωπικά ξέρω δυο περιπτώσεις). Το ίδιο σκεπτικό ισχύει σε πολλούς άλλους κλάδους, θα μπορούσα να αναφέρω ένα σωρό παραδείγματα, αλλά τα συγκεκριμένα για μηχανικούς είναι πιο κοινότυπα καθώς οι μηχανικοί εδώ είναι πολλοί. Δεν λέω ότι δεν μπορείς να τελειώσεις PhD με ένα MSc ή και κανένα. Τυπικά μπορείς, χιλιάδες το έχουν κάνει. Αλλά όποιος έχει μια βιωματική σχέση με τη γνώση (αυτό που λένε τρέλα με το αντικείμενο), δεν θα είναι ικανοποιημένος, θα τον ενοχλούν πολύ οι ελλείψεις του και δεν θα του φτάνει. - Επεξ/σία 9 Ιανουαρίου 2022 από V.I.Smirnov
FilipposMD Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Απλώς να πω ότι δεν είναι όλα τα MSc και όλα τα PhD ίδια. Μετράει το αντικείμενο, η διάρκεια, το πανεπιστήμιο... Υπάρχουν μονοετή και διετή MSc, με ευρύ αντικείμενο ή με πολύ περιορισμένο, με ερευνητική διπλωματική ή πρακτική, από βαρβάτα πανεπιστήμια ή από πανεπιστήμια που παίρνεις 10 κοροϊδεύοντας. Το ίδιο και τα διδακτορικά. Οπότε, όπως σε -σχεδόν- όλα στη ζωή, απόλυτη απάντηση δεν υπάρχει, αλλά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις συνθήκες. 6
MauroPaltoudias Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 1 ώρα πριν, V.I.Smirnov είπε Αν είναι να κάνεις τέσσερα προπτυχιακά μαθήματα επιπλέον, κάνε πλήρως ένα MSc, Εγώ αναφέρθηκα σε 4 μεταπτυχιακά, διάβασε παραπάνω τι έχω γράψει. Επίσης, προς ενημέρωσή σου, τα περισσότερα Πανεπιστήμια ή/και Πολυτεχνείο στην Ελλάδα πια (αν όχι όλα), κάνουν δεκτούς βάσει ΦΕΚ, για εκπόνηση Δ.Δ., μόνον υποψήφιους ήδη κατόχους MSc.
pi314 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 5 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε Επίσης, προς ενημέρωσή σου, τα περισσότερα Πανεπιστήμια ή/και Πολυτεχνείο στην Ελλάδα πια (αν όχι όλα), κάνουν δεκτούς βάσει ΦΕΚ, για εκπόνηση Δ.Δ., μόνον υποψήφιους ήδη κατόχους MSc. Πού το είδες αυτό? Από πότε ισχύει? Επεξ/σία 9 Ιανουαρίου 2022 από pi314
V.I.Smirnov Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 (επεξεργασμένο) 36 λεπτά πριν, MauroPaltoudias είπε Εγώ αναφέρθηκα σε 4 μεταπτυχιακά, διάβασε παραπάνω τι έχω γράψει. Επίσης, προς ενημέρωσή σου, τα περισσότερα Πανεπιστήμια ή/και Πολυτεχνείο στην Ελλάδα πια (αν όχι όλα), κάνουν δεκτούς βάσει ΦΕΚ, για εκπόνηση Δ.Δ., μόνον υποψήφιους ήδη κατόχους MSc. Δεν το αμφισβητώ, έχει πολλά χρόνια που άρχισε να εισάγεται αυτό, ειδικά στις 4ετείς σχολές, όμως νομίζω ότι δεν υπάρχει γενικός κανόνας. Κάποια τμήματα ζητούν τρία ή σου βάζουν ότι κρίνουν κατά περίπτωση (και προπτυχιακά). Εξάλλου υπάρχουν μαθήματα που διδάσκονται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς ταυτόχρονα (έχω συγκεκριμένα παραδείγματα). Για την απαίτηση MSc ως προϋπόθεση για PhD, το έχω ακούσει. Δεν ξέρω τι γίνεται βέβαια με τις σχολές 5ετούς φοίτησης που θεωρείται ότι δίνουν MSc αυτομάτως... Όποιος σκέπτεται ως αγγαρεία τα τυχόν επιπλέον μαθήματα που θα του ζητήσουν, μάλλον δεν πρέπει να κάνει PhD... Εγώ ως μεταπτυχιακός φοιτητής παρακολούθησα αρκετά μεταπτυχιακά μαθήματα δυο φορές, και μάλιστα κάποια πριν καν γραφτώ στο MSc. Ποτέ δεν αισθάνθηκα ότι πηγαίνω για μάθημα. Πάντα πήγαινα για επιστημονικό καφέ... - Επεξ/σία 9 Ιανουαρίου 2022 από V.I.Smirnov
DrKo Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 3 ώρες πριν, V.I.Smirnov είπε Πες σε όσους σε ρωτήσουν ότι είναι άχρηστο και να μην κάνουν. Ξανά είσαι λάθος. Άλλο το άχρηστο και άλλο το αχρείαστο. Δεν ξέρεις τα βασικά Ελληνικά, οι μερικές διαφορικές και τα δυο MSc σε μάραναν. Για PhD είναι αχρείαστο το δεύτερο MSc και κάνεις λάθος που το λες. Τόση ώρα το μόνο που κάνεις είναι να πετάς την απόλυτη κοτσάνα σου, η οποία δεν στηρίζεται σε καμία διεθνή πρακτική, να στηρίζεις και να προάγεις τον ελιτισμό, και να φέρεσαι με όλες τις ποιότητες που έχει κάποιος ο οποίος δεν γνωρίζει τι του γίνεται και είναι τίγκα στα συμπλέγματα. 4 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε Για την απαίτηση MSc ως προϋπόθεση για PhD, το έχω ακούσει. Εδώ έχεις μόνο «ακούσει» μία από τις παγιωμένες πρακτικές και ΕΠΙΣΗΜΕΣ προϋποθέσεις για την εκπόνηση PhD, το ότι χρειάζεται να κάνει κανείς δυο MSc για PhD σε μάρανε. Δεν ξέρεις που σου πάνε τα 4, αλλά επιμένεις. 1 ώρα πριν, V.I.Smirnov είπε Τυπικά μπορείς, χιλιάδες το έχουν κάνει. Και εδώ κάνεις την μέγιστη κωλοτούμπα. Εφόσον μπορείς να το κάνεις, τότε ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ δεύτερο MSc. Τελεία και παύλα. 1
pi314 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 8 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε Ποτέ δεν αισθάνθηκα ότι πηγαίνω για μάθημα. Πάντα πήγαινα για επιστημονικό καφέ... Ωραίος...
DrKo Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 Δημοσ. 9 Ιανουαρίου 2022 1 ώρα πριν, FilipposMD είπε Απλώς να πω ότι δεν είναι όλα τα MSc και όλα τα PhD ίδια. Μετράει το αντικείμενο, η διάρκεια, το πανεπιστήμιο... Υπάρχουν μονοετή και διετή MSc, με ευρύ αντικείμενο ή με πολύ περιορισμένο, με ερευνητική διπλωματική ή πρακτική, από βαρβάτα πανεπιστήμια ή από πανεπιστήμια που παίρνεις 10 κοροϊδεύοντας. Το ίδιο και τα διδακτορικά. Οπότε, όπως σε -σχεδόν- όλα στη ζωή, απόλυτη απάντηση δεν υπάρχει, αλλά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις συνθήκες. Σε καμία περίπτωση όμως δεν υπάρχει ΠΟΥΘΕΝΑ ο περιορισμός για δεύτερο MSc για την εκπόνηση διδακτορικού.
Προτεινόμενες αναρτήσεις