DrLo Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) Τον προηγούμενο μήνα (Νοέμβριο) εξέδωσα 2 τιμολόγια μου μέσω του e-timologio της ΑΑΔΕ. Επίσης τον προηγούμενο μήνα πήρα κάποια πράγματα ΗΥ με τιμολόγιο. Η ερώτηση είναι: Περνάω και τα τιμολόγια εξόδων μου στο mydata ΑΑΔΕ ή εμφανίζονται αυτόματα αφού τα εξέδωσε η επιχείρηση λογικά με την ίδια εφαρμογή? Από ποια εφαρμογή/επιλογη? Συνεχίζω και συμπληρώνω κανονικά και τις ΜΥΦ? Τον Ιούλιο βλέπω στα έξοδα μου ένα τιμολόγιο του λογιστικού μου γραφείου για τη δήλωση επειδή λόγια έγινε μέσω του συστήματος και μου ήρθε ηλεκτρονικό τιμολόγιο αλλά τον Νοέμβριο δε βλέπω τα τιμολόγια για τον ΗΥ μου. Πρέπει να τα δηλώσω καπως εγώ? ξέρω ότι για όσους το 2020 είχαν κάτω από 50Κ και κάτω από 50 τιμολόγια υπάρχει μια παράταση. Μπορώ να υποβάλλω μέχρι τότε τα τιμολόγια αυτά? Επεξ/σία 29 Δεκεμβρίου 2021 από DrLo
1comment Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 Οι εκδότες τιμολογίων έχουν υποχρέωση να τα περάσουν, όχι οι λήπτες. Εσύ είσαι ο λήπτης. Υπάρχουν πολλές εφαρμογές του εμπορίου εκτός αυτής της ααδε. Όμως αν οι επαγγελματίες δεν την έχουν συνδέσει αυτόματα με το mydata τους, μπορεί να εκδίδουν μεν τιμολόγια αλλά να μην στέλνονται στο mydata (κι εσύ να μην τα βλέπεις). Πολλοί συνεχίζουν να εκδίδουν και χειρόγραφα καθώς δεν έχει απαγορευτεί. Υπάρχει υποχρέωση καταχώρησης στο mydata ως τις 20 του επόμενου μήνα.
DrLo Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 Μέλος Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 1 ώρα πριν, 1comment είπε Οι εκδότες τιμολογίων έχουν υποχρέωση να τα περάσουν, όχι οι λήπτες. Εσύ είσαι ο λήπτης. Υπάρχουν πολλές εφαρμογές του εμπορίου εκτός αυτής της ααδε. Όμως αν οι επαγγελματίες δεν την έχουν συνδέσει αυτόματα με το mydata τους, μπορεί να εκδίδουν μεν τιμολόγια αλλά να μην στέλνονται στο mydata (κι εσύ να μην τα βλέπεις). Πολλοί συνεχίζουν να εκδίδουν και χειρόγραφα καθώς δεν έχει απαγορευτεί. Υπάρχει υποχρέωση καταχώρησης στο mydata ως τις 20 του επόμενου μήνα. έχει περάσει η 20η Δεκεμβρίου, οι αγορές έγιναν τον Νοέμβρη. και είναι και 3 διαφορετικά μαγαζιά, θα υπέθετα ότι όλο και κάποιος θα το κάνει αυτόματα αφού νομίζω ότι η παράταση δεν ισχύει για αυτούς (αφού λογικά έχουν πάνω από 50.000 έσοδα και 50 τιμολογια το χρόνο). Επισης διαβάζω ότι η αναβολή μέχρι τον Μάρτη του 22 αφορούσε τα έσοδα και όχι τους "λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων" άρα έφαγα φλασιά ότι κάτι πρέπει να κάνω και από μεριάς μου.
1comment Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) 19 λεπτά πριν, DrLo είπε έχει περάσει η 20η Δεκεμβρίου, οι αγορές έγιναν τον Νοέμβρη. και είναι και 3 διαφορετικά μαγαζιά, θα υπέθετα ότι όλο και κάποιος θα το κάνει αυτόματα αφού νομίζω ότι η παράταση δεν ισχύει για αυτούς (αφού λογικά έχουν πάνω από 50.000 έσοδα και 50 τιμολογια το χρόνο). Επισης διαβάζω ότι η αναβολή μέχρι τον Μάρτη του 22 αφορούσε τα έσοδα και όχι τους "λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων" άρα έφαγα φλασιά ότι κάτι πρέπει να κάνω και από μεριάς μου. Τι να κάνεις από μεριάς σου αν ο εκδότης δεν έχει περάσει το τιμολόγιο; Δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Εμείς έχουμε μαγαζί και ένας προμηθευτής εξακολουθεί να μας δίνει χειρόγραφα τιμολόγια (με τζίρο σίγουρα άνω των 50Κ). Τον ρώτησα γιατί δεν έχει βάλει ηλεκτρονική εφαρμογή και μου λέει θα δούμε τον άλλο μήνα. Υπόψην ό,τι τιμολόγιο μας έδωσε εδώ και μήνες δεν το έχει ανεβάσει στο mydata. Δυστυχώς συμβαίνει γιατί ο νόμος που το έχει κάνει υποχρεωτικό, δεν προβλέπει κανένα πρόστιμο για το 2021. Οπότε κάποιοι το φρενάρουν είτε λόγω κόστους προγραμμάτων, είτε λόγω του ότι πρέπει να εκπαιδευτούν σε αυτό και βαριούνται. Επεξ/σία 29 Δεκεμβρίου 2021 από 1comment
DrLo Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 Μέλος Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 20 λεπτά πριν, 1comment είπε Τι να κάνεις από μεριάς σου αν ο εκδότης δεν έχει περάσει το τιμολόγιο; Δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Εμείς έχουμε μαγαζί και ένας προμηθευτής εξακολουθεί να μας δίνει χειρόγραφα τιμολόγια (με τζίρο σίγουρα άνω των 50Κ). Τον ρώτησα γιατί δεν έχει βάλει ηλεκτρονική εφαρμογή και μου λέει θα δούμε τον άλλο μήνα. Υπόψην ό,τι τιμολόγιο μας έδωσε εδώ και μήνες δεν το έχει ανεβάσει στο mydata. Δυστυχώς συμβαίνει γιατί ο νόμος που το έχει κάνει υποχρεωτικό, δεν προβλέπει κανένα πρόστιμο για το 2021. Οπότε κάποιοι το φρενάρουν είτε λόγω κόστους προγραμμάτων, είτε λόγω του ότι πρέπει να εκπαιδευτούν σε αυτό και βαριούνται. χμ, καταλαβαίνω. Ισως εγώ έχω μπερδέψει τις ημερομηνίες και τις παρατάσεις. Διαβάζω πιο προσεκτικά εκεί που διάβαζα για τη παράταση λέει ότι για το 2021 (είτε με ή χωρίς παράτασης) θα υπάρχει μόνο υποχρεώση διαβίβασης παραστατικών εσόδων και όχι "χαρακτηρισού εξόδων" και μάλλον αυτό είχα μπερδέψει για η παράταση δεν αφορούσε τους χαρακτηρισμούς. Πάντως και σε αυτό το 1 παραστατικό εξόδων του Ιουλίου από το λογιστή μου που βλέπω (που είχε εκδοθεί εξ' αρχής μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής) όταν πάω να πατήσω "χαρακτηρισμός εξόδων" δεν μου δείχνει χαρακτηρισμούς, μου λέει "δεν βρέθηκαν χαρακηρισμοί". Φαίνεται ότι είναι ακόμα σε ψιλο-beta κατάσταση το σύστημα. . αχ, για τους λογιστές και τους δικηγόρους δουλεύον όλοι
ekrepali Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 3 ώρες πριν, DrLo είπε Περνάω και τα τιμολόγια εξόδων μου στο mydata ΑΑΔΕ ή εμφανίζονται αυτόματα αφού τα εξέδωσε η επιχείρηση λογικά με την ίδια εφαρμογή? Κάποια στιγμή θα μπαίνουν και τα έξοδα στο mydata... δεν ισχύει ακόμα. 1 ώρα πριν, 1comment είπε Τι να κάνεις από μεριάς σου αν ο εκδότης δεν έχει περάσει το τιμολόγιο; Δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Εμείς έχουμε μαγαζί και ένας προμηθευτής εξακολουθεί να μας δίνει χειρόγραφα τιμολόγια (με τζίρο σίγουρα άνω των 50Κ). Κι εγώ έχω 3 προμηθευτές που ακόμα δίνουν χειρόγραφα. Από 1/1 πρέπει να τα κόβουν σε πρόγραμμα αλλά δε βλέπω να έχουν προετοιμαστεί ακόμα. Ο λογιστής μου είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Ο λογιστής μας καταχωρεί κανονικά τα τιμολόγια.... κι έπειτα κάνει επισήμανση ώστε να ενημερώσει τον λογιστή του προμηθευτή ότι ο πελάτης του δεν έχει διαβιβάσει το τιμολόγιο στην ΑΑΔΕ. Αυτός θα φάει πρόστιμο, όχι εμείς.
1comment Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 Δημοσ. 29 Δεκεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) 18 λεπτά πριν, ekrepali είπε Κάποια στιγμή θα μπαίνουν και τα έξοδα στο mydata... δεν ισχύει ακόμα. Κι εγώ έχω 3 προμηθευτές που ακόμα δίνουν χειρόγραφα. Από 1/1 πρέπει να τα κόβουν σε πρόγραμμα αλλά δε βλέπω να έχουν προετοιμαστεί ακόμα. Ο λογιστής μου είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Ο λογιστής μας καταχωρεί κανονικά τα τιμολόγια.... κι έπειτα κάνει επισήμανση ώστε να ενημερώσει τον λογιστή του προμηθευτή ότι ο πελάτης του δεν έχει διαβιβάσει το τιμολόγιο στην ΑΑΔΕ. Αυτός θα φάει πρόστιμο, όχι εμείς. Το είχα απορία αν θα έχουμε θεμα ως λήπτες. Εννοώ να μην αναγνωρίζεται ως δαπάνη. Αλλά αφού ο λογιστής περνάει ακόμα τα χειρόγραφα στα έξοδα καλά είμαστε. Επεξ/σία 29 Δεκεμβρίου 2021 από 1comment
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα