Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα, 

Φέτος μετακόμισα από Ηράκλειο (Κρήτη) στη Σταμάτα (Αττική), ενώ όπως καταλαβαίνετε, οι συνθήκες από τον αστικό ιστό στο Ηράκλειο (άντε καμιά έντονη βροχή) στο "λίγο έξω απ'το δάσος" είναι δραματικά διαφορετικές.

Χιόνι βλέπουμε 3-4 φορές το χρόνο, σπάνια όμως τόσο ώστε να εμποδίζει ουσιαστικά τη μετακίνηση. Όταν αυτό συμβαίνει, οι μετακινήσεις περιορίζονται προφανώς στις απολύτως απαραίτητες. Όμως οι θερμοκρασίες είναι μόνιμα χαμηλές ενώ ιδίως τα πρωινά "φλερτάρουν" με συνθήκες για πάγο. Το όχημα που θέλω να καλύψω είναι το T-ROC 1.0 (η απλή έκδοση, χωρίς 4-motion).

Σκέφτηκα ως ιδανικότερη λύση ένα σετ ζαντολάστιχα all-season (για το διάστημα Δεκέμβριος-Μάρτιος), σε συνδυασμό με άλλο ένα θερινό για το διάστημα Απρίλιος- Νοέμβριος. Αυτά, σε συνδυασμό με ένα σετ αλυσίδες (όχι κουβέρτες ή άλλη λύση, κλασικές αλυσίδες) για όταν υπάρξει ανάγκη. Τα λάστιχα θεωρώ ότι θα καλύψουν τις συνθήκες που επικρατούν μόνιμα, μιας και πλεονεκτούν σε θερμοκρασίες αλλά & βροχή έναντι των θερινών. Τις αλυσίδες τις προτιμώ από τις άλλες λύσεις, τόσο για λόγους ανθεκτικότητας (οι κουβέρτες π.χ. σκίζονται με μισή στραβοτιμονιά σε άσφαλτο), όσο και απόδοσης (κανένα άλλο σύστημα δε ξέρω να αποδίδει τόσο καλά σε χιόνι).

Τι λέτε; 

Επεξ/σία από Haldol
Δημοσ.

Καλά το σκέφτεσαι, οκ δεν θα μείνεις και στο Μέτσοβο. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κάτι παραπάνω

Θα έχεις φυσικά χιόνια αλλά οι κεντρικοί δρόμοι παραμένουν ανοιχτοί. Αυτό να έχεις στο νου, να το αφήνεις κοντά σε κεντρικό για να μπορείς να βγεις

Οκ δεν μιλάμε για εξτριμ καταστάσεις όπως πέρυσι το χειμώνα, σε τέτοια περίπτωση απλά δεν μετακινεισαι. Έτσι και αλλιώς ο χειμώνας στο λεκανοπέδιο δεν είναι βαρύς

Δημοσ.
Μόλις τώρα, tutuyo είπε

Θα έχεις φυσικά χιόνια αλλά οι κεντρικοί δρόμοι παραμένουν ανοιχτοί. Αυτό να έχεις στο νου, να το αφήνεις κοντά σε κεντρικό για να μπορείς να βγεις

Οκ δεν μιλάμε για εξτριμ καταστάσεις όπως πέρυσι το χειμώνα, σε τέτοια περίπτωση απλά δεν μετακινεισαι. Έτσι και αλλιώς ο χειμώνας στο λεκανοπέδιο δεν είναι βαρύς

Thanks! Δε βλέπω ούτε 'γω σημεία που να πάσχουν, όπως το σκέφτηκα. Μιας και έχει έρθει η ώρα της αλλαγής των ελαστικών ( ~ 39.000 έχω τώρα ) σκέφτομαι να βάλω all-season.

Το κεντρικοί δρόμοι είναι σχετικό, διότι μένω σε πιο απομακρυσμένο οικισμό. Εάν χρειαστεί grader για καθάρισμα θα 'μαστε απ' τους τελευταίους που θα περάσει. Οπότε, αυτό που κάνουμε όταν περιμένουμε χιόνι είναι να βγάζουμε τα αυτοκίνητα στον δρόμο, διότι το γκαράζ είναι φουλ ανηφορικό. Εάν μείνουν μέσα βγαίνουν μόνο με εργάτη! :P

Η περυσινή κακοκαιρία είχε να εμφανιστεί πολλά χρόνια. Νομίζω πάνω από 15; Αλλά η τελευταία φορά ήταν χειρότερη, διότι είχε φτάσει 1+ μέτρο το χιόνι.  Εμείς μείναμε μέσ' το σπίτι με το τζάκι για κάνα 10-ήμερο, καθώς δεν είχαμε ούτε ρεύμα, ούτε νερό, ούτε τίποτα. 

  • Like 1
Δημοσ.

Σταμάτα υπολογίζεις 1 φορά τον χρονο να έχει χιόνι. Αν δεν έχεις το 4 motion, τα λάστιχα δε νομίζω να κάνουν κάποια διαφορά... 

Δημοσ.
7 λεπτά πριν, james01gr είπε

Αν δεν έχεις το 4 motion, τα λάστιχα δε νομίζω να κάνουν κάποια διαφορά... 

Κανεις λαθος ... Με  ενα σετ  χειμερινα λαστιχα σε 2WD εχεις καλυτερη συμπεριφορα από ότι  με θερινα σε τετρακινητο ποσω μάλλον αν αυτό ειναι της πλακας...

  • Like 4
Δημοσ.
18 λεπτά πριν, james01gr είπε

Σταμάτα υπολογίζεις 1 φορά τον χρονο να έχει χιόνι. Αν δεν έχεις το 4 motion, τα λάστιχα δε νομίζω να κάνουν κάποια διαφορά... 

Εδώ είναι που διαφωνώ οριζόντια και κάθετα (μη πω και διαγώνια μαζί!). 

Πρώτα απ' όλα, η υποτιθέμενη τετρακίνηση σε αμάξια όπως το T-ROC, είναι... απ'το Lidl. Δεν κλειδώνει διαφορικά (όπως στο Mitsu' L200 που επίσης οδηγώ) όπως στην "κανονική" τετρακίνηση. Απλά κατανέμει τη ροπή μέσω του διαφορικού (Torsen, π.χ. σ' ένα Touareg), ή... ξε/συμπλεκτάρισμα συνδέσμων (Haldex, π.χ. Passat). Οκ, κάνει κάποια δουλειά, αλλά καμία, καμία, καμία σχέση με το real thing.

Δεύτερον, τα λάστιχα απ' ότι έχω καταλάβει είναι το σημαντικότερο. Συνήθως, ένα 2WD με χειμερινά τα καταφέρνει καλύτερα από ότι ένα 4WD (ακόμα και "κανονικό" 4WD, και όχι... ιμιτασιόν :P) με θερινά. Δε το πίστευα, μέχρι που είδα άπειρες δοκιμές να το επιβεβαιώνουν. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εννοείται ότι τα χειμερινά θα σε βγάλουν ασπροπροσωπο σε χιόνι πάγο, αλλά όταν τα πράγματα δυσκολέψουν τίποτα δεν συγκρίνεται με  τις αλυσίδες χιονιού... 😁

Για Αττική θεωρώ υπερβολικά τα χειμερινά λάστιχα. Πιο καλή λύση τα all season αλλά αν αποφάσιζα εγώ θα εμένα στα θερινά κ απλά θα αγόραζα κ αλυσίδες για τις 2 μέρες που παίζει να χιονίσει...

Άλλωστε αν απο εκεί που μένεις δεν πρόκειται να περάσει γκρειντερ τότε να είσαι σίγουρος πως αν ρίξει καλό χιόνι κανένα αυτοκίνητο ότι κ να φοράει δεν θα μπορέσει να μετακινηθεί.

Πάντως αν το οικονομικό δεν είναι πρόβλημα τότε αν παίζεις με μια τετράδα χειμερινά κ μια  τετράδα θερινά, τότε θα έχεις το καλύτερο λάστιχο σε όλες τις συνθήκες.

Εγώ που μένω Έβρο κάνω τραμπα θερινά-χειμερινα, αλλα έχω κ γνωστούς που δεν είχαν κανένα πρόβλημα με all season και κινούνταν αξιοπρεπώς.

Επεξ/σία από bill999r
Δημοσ.

Χιονίζει 3-4 φορές το χρόνο στην Σταμάτα; 

Τα περισσότερα 4 εποχών είναι συνδυασμός 80% θερινα, 20% χειμερινά, στο περίπου. Κάποια έχουν παραπάνω ποσοστό χειμερινού,michelin cross climate.Σιγουρα και άλλα, θέλει ψαξιμο.

Τωρα αν θέλεις να τα αλλάζεις, οκ, αν δεν βαριέσαι. Συνήθως, μην πω πάντα, είναι αλλαγή χειμερινών με θερινά. 

Προσωπικά, για την περιοχή σου, δεν είναι και ψηλά, θα έβαζα θερινά, και θα είχα το χειμώνα και αλυσίδες και χιόνοκουβέρτες. Εναλλακτικά 4 εποχών όλο το χρόνο. 

Δημοσ.
1 ώρα πριν, james01gr είπε

Σταμάτα υπολογίζεις 1 φορά τον χρονο να έχει χιόνι. Αν δεν έχεις το 4 motion, τα λάστιχα δε νομίζω να κάνουν κάποια διαφορά... 

Σε χιόνι πάγο,ότι κ να έχεις το βασικότερο ρόλο τον παίζουν τα λάστιχα. Με μια τετράδα φρέσκα χειμερινά οποιοδήποτε όχημα κινείται άνετα. Αν έχεις κ τετρακίνηση τότε το θέμα γίνεται ακόμη ευκολότερο. Άλλα πάντα το χιόνι κ ο κρυμμένος πάγος θέλουν προσοχή, οπότε πάντα στο χιόνι συντηρητικά ότι όχημα κ να έχουμε κ ότι λάστιχα κ να φοράμε.

Δημοσ.

Γενικά οι χειμώνες στο λεκανοπέδιο είναι ήπιοι και κρατάνε λίγο. Αυτό το αναφέρω διότι πρέπει να το λάβεις υπόψη στην οποία εξίσωση σου από θέμα κόστους

Τα λάστιχα νομίζω ότι είναι ένα άπαξ κόστος που θα το πληρώσεις για peace of mind Και τέρμα

Έτσι κι αλλιώς όπως σωστά ειπώθηκε άμα έρθει ισχυρή κακοκαιρία δεν πας πουθενά. Πέρυσι όπου ήταν ακραία η χιονοπτωση, μετά τις πρώτες ώρες δεν κουνιόταν τίποτα από Πεντέλη

Δημοσ.

Εάν υπάρχει η όρεξη και ο χώρος τότε μπορείς να πάρεις ένα ζευγάρι απλές ζάντες να φορέσεις kormoran snow που βγαίνουν στα 50 60Ε και θα τα έχεις για 3 με 4 χρόνια. 

Οταν είσαι για εξόρμηση στο βουνό με χιονακι κάνεις μια αλλαγή μόνος σου με γρύλο και σταυρό και έφυγες για τα βουνά.

Στα συν η Αίσθηση ότι είσαι και ο πρώτος μάστορας! 😀

Φίλος κολλητός με κορολλα του 95' βάζει χιονολαστιχα μόνο μπροστά και ανεβαίνει τρένο βόρεια Χαλκιδική και συγκεκριμένα μέσα στον δύσκολο με ανηφόρες κατηφόρες Πολύγυρο. 

Δημοσ.
9 ώρες πριν, james01gr είπε

Σταμάτα υπολογίζεις 1 φορά τον χρονο να έχει χιόνι. Αν δεν έχεις το 4 motion, τα λάστιχα δε νομίζω να κάνουν κάποια διαφορά... 

Ελα πες στα σε κάτι mercedάκιδες τζιποειδές βλέπε ml class που μια φορά πριν κάποια χρόνια που είχα ανέβει στον χορτιάτη για χιόνι, είχαν κολλήσει σε μια ανηφοριά κοντά στις κεραιές, και η τετρακίνηση δεν βοήθησε πουθενά. Ε λογικό, με χαμηλό προφίλ και 245-265 λάστιχο που να τσουλήσει το κακόμοιρο. Ενώ ο γραφών 2wd με gislaved 195/65/15 περνούσε με ευκολία τα μέρη.

  • Like 1
Δημοσ.

Χειμερινά λάστιχα με δικές του ζάντες για 3-4 μήνες και τα θερινά τον υπόλοιπο χρόνο. Θα κάνουν απόσβεση γιατί θα χειμερινά θα σε βγάλουν άνετα 5+ χρόνια και τα θερινά +1 χρόνο από ότι συνήθως.
Χθές ανέβηκα με το Golf πρώτη φορά φέτος στο χιονοδρομικό, επειδή η ουρά των παρκαρισμένων ήταν 500μ μακριά συνέχισα και το έβαλα σε ένα καβατζοπάρκινγκ-χωράφι δίπλα στην είσοδο που δεν το καθαρίζουν και παρκάρουν μόνο τζίπ. Μπήκα και πάρκαρα άνετα με τα ταπεινά Sava Eskimo ενώ δίπλα μου ένα θηριώδες τζιπ 4WD ζορίζονταν να κάνει ακόμα και όπισθεν με κάτι 235 χαμηλού προφίλ θερινά.

  • Like 3
Δημοσ.

Update: 

Μπήκαν Goodyear Vector G3 με M+S. Τώρα ψάχνουμε και αλυσίδες. :)

Πρώτη εντύπωση είναι ότι προσφέρουν πιο "συμπαγή" αίσθηση στην οδήγηση (πως να το πω αυτό αλλιώς, δε ξέρω), σε αντίθεση με τα λίγο πιο "αεράτα" Bridgestone Turanza T001 που είχα. Φυσικά, η θερμοκρασία δεν έπεσε κάτω από 4,5°C εχτες το βράδυ, οπότε δε ξέρω τις all-weather ιδιότητές τους. 

Δημοσ.

Φαντάζομαι εννοείς τα goodyear vector 4 season gen 3.

Είναι εξαιρετικά ελαστικά και έχουν πολύ καλή πρόσφυση στο χιόνι. Μάλλον δεν θα χρειαστείς αλυσίδες, αλλά αγόρασε ένα ζευγάρι για να υπάρχει στο πορτμπαγκάζ.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...