Προς το περιεχόμενο

Formula 1 2022


zanskou

Προτεινόμενες αναρτήσεις

56 λεπτά πριν, AKATADIOKTOS είπε

Τι να γίνω όταν μεγαλώσω μπαμπα; Δημόσιος υπάλληλος στην Ελλάδα ή μηχανικός στην f1;

 

Η σκληρή ζωή των μηχανικών πίσω από την λάμψη των οδηγών (28.09.2016)

Ο άνθρωπος που βρισκόταν ακριβώς μπροστά από το λαμπαδιασμένο αυτοκίνητο του Γιος Φερστάπεν το 1994, ο Κένι Χαντκάμερ, μίλησε για τις τραγικές συνθήκες ζωής των μηχανικών που κρύβονται πίσω από τη λάμψη της F1.

Όλοι μας λίγο έως πολύ γνωρίζουμε όλους τους οδηγούς αστέρες της F1 και φυσικά τις τεράστιες απολαβές τους. Ο "χορός" των εκατομμυρίων που παίζεται κάθε φορά για την υπογραφή ενός οδηγού προκαλεί με τα νούμερα να συνοδεύονται από πολλά μηδενικά.

Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τους ανθρώπους που περνούν ατελείωτες ώρες με τα μονοθέσια προσπαθώντας να κάνουν το καλύτερο δυνατό και πολλές φορές ρισκάρουν τη ζωή τους.

Ο Κένι Χαντκάμερ σε συνέντευξη που παραχώρησε στο "BBC" μίλησε για τη σκληρή ζωή των μηχανικών και όλα οσα κρύβονται πίσω από τη λάμψη της F1. Ένας άνθρωπος που έχει συνδέσει το όνομα του 97 νίκες και 13 παγκόσμια πρωταθλήματα, αλλά και με μία από τις πιο δραματικές στιγμές της ναυαρχίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το 1994 στο Γκραν Πρι της Γερμανίας σημαδεύεται από το τρομακτικό ατύχημα του Γιος Φερστάπεν. Έπειτα από ένα λάθος του μηχανικού που έβαζε καύσιμο στο μονοθέσιο της Μπένετον βενζίνη χύνεται πάνω στο μονοθέσιο και εκείνο αμέσως τυλίγεται στις φλόγες.

Ο Κένι Χανκάμερ βρισκόταν ακριβώς μπροστά και ήταν εκείνος που σήκωνε το μονοθέσιο του Ολλανδού. "Ο Γιος το είχε αντιμετωπίσει καλά. Είχε εγκαύματα στο πρόσωπο αλλά ήταν καλά. Στο τέλος μάλιστα γελούσε. Αυτό που ήταν πραγματικά δύσκολο ήταν το γεγονός ότι ο Μίκαελ Σουμάχερ (ήταν τότε στην ίδια ομάδα με τον Φερστάπεν) έπρεπε να μπει και εκείνος στα πιτ. Κάποιοι από τους μηχανικούς είχαν πάει ήδη στο νοσοκομείο και έπρεπε να βρω ανθρώπους να τους αντικαταστήσουν αλλά κάποιοι από αυτούς δεν ήξεραν αν θα τα καταφέρουν.

Τελικά το πρόβλημα αυτό αντιμετωπίστηκε εύκολα αφού το μονοθέσιο του Μίκαελ σταμάτησε λόγω ενός προβλήματος στα καύσιμα, αλλά αυτό αποδείχτηκε χειρότερο. Έπρεπε μέσα σε δύο εβδομάδες να δούμε τι είχε συμβεί ωστόσο όλοι μας αναρωτιόμασταν αν θέλαμε να βρισκόμασταν εκεί και θέλαμε να βάλουμε καύσιμα στο αμάξι" τόνισε ενθυμούμενος εκείνες τις στιγμές.


Η βάναυση ζωή των μηχανικών

Αυτό είναι μόνο ένα από τα περιστατικά που έχει ζήσει στην 25χρονη πορεία του στη F1. Πως έχουν περάσει όμως όλα αυτά τα χρόνια για εκείνον αλλά και για τους υπόλοιπους μηχανικούς; Πολλοί μπορεί να θεωρούν ότι όλα είναι εύκολα και πως αυτοί οι άνθρωποι παίρνουν τεράστια ποσά όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι.

Συνήθως η αμοιβή τους κυμαίνεται από 30.000 μέχρι 50.000 λίρες το χρόνο την ώρα που σύμφωνα με δημοσιεύματα ο Φέτελ παίρνει περίπου 40 εκατομμύρια λίρες. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες δουλεύουν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και απάνθρωπες. "Βλέπουμε ελάχιστα από τις χώρες που επισκεπτόμαστε. Την πρώτη ημέρα ίσως να έχεις λίγο χρόνο, αλλά από την ώρα που ξεκινά η δουλειά το μόνο που βλέπεις είναι η πίστα, το δρόμο για τη πίστα και το ξενοδοχείο.

Κάθε Παρασκευή είμαστε στο πόδι 21-22 ώρες. Παλιά το κάναμε αυτό και το Σάββατο και την Παρασκευή. Είσαι κυριολεκτικά στο πόδι αυτές τις 22 ώρες. Μπορεί να έχεις ένα διάλειμμα για 20 λεπτά εάν είσαι τυχερός. Μερικές φορές, αν είχες δουλειά το προηγούμενο βράδυ μπορεί να μην φας πρωϊνό, να φας ένα σάντουιτς για γεύμα και να έχεις ένα 20λεπτο διάλειμμα το απόγευμα.

Όλοι οι μηχανικοί υποφέρουν από πόνους στα πόδια. Δεν έχει σημασία πόσο καλός είναι ο γυμναστής σου. Το ανθρώπινο σώμα δεν είναι σχεδιασμένο ώστε να είναι όρθιο για 22 ώρες την ημέρα. Αυτό είναι κτηνώδες" δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η δουλειά τους ωστόσο δεν περιορίζεται μόνο στα Σαββατοκύριακα των αγώνων. "Αν ανάμεσα σε δύο αγώνες μεσολαβούν δύο εβδομάδες τότε επιστρέφεις από τον αγώνα τη Δευτέρα αφού πρώτα όλη την Κυριακή έχεις αποσυναρμολογήσει το μονοθέσιο την Κυριακή. Την Τρίτη έχουμε ρεπό και την Τετάρτη επιστρέφουμε στη δουλειά. Αν πάνε όλα καλά τότε έχουμε μία νορμάλ εβδομάδα αφού θα έχουμε τελειώσει το μονοθέσιο μέχρι την Παρασκευή και το Σαββατοκύριακο καθόμαστε. Τη Δευτέρα επιστρέφουμε στην πίστα και την Τετάρτη πετάμε για τον επόμενο αγώνα.

Όλα τα παραπάνω δεν ισχύουν σε περιπτώσεις διαδοχικών αγώνων. Αποσυναρμολογείς το αμάξι την Κυριακή και πακετάρεις εξοπλισμό 50 τόνων και τη Δευτέρα είσαι εκεί που θα διεξαχθεί ο επόμενος αγώνας πιάνοντας κατευθείαν δουλειά".


Απόσυρση από τα 30 ή χωρισμένος

Μπορεί κάποιος με αυτόν τον τρόπο ζωής να έχει προσωπική ζωή; Σύμφωνα με τον Χανκάμερ μπορεί, αλλά: "Πρέπει να έχεις ένα σύντροφο εξαιρετικά υπομονετικό. Αν το κάνεις μια ζωή και μετά συναντήσεις κάποιον και γνωρίζει για τα ταξίδια σου ίσως είναι πιο εύκολο, αλλά εάν είσαι σε μία σχέση και αποφασίσεις να μπεις στη F1 τότε τα πράγματα είναι πιο δύσκολα.

Πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται με αυτό. Για να κάνεις τη συγκεκριμένη δουλειά πρέπει να είσαι αφοσιωμένος και συγκεντρωμένος. Δεν μπορείς να την κάνεις "μισός". Έχεις στα χέρια σου τη ζωή ενός ανθρώπου και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είσαι 100% αφοσιωμένος. Τώρα τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα από ότι ήταν στο παρελθόν.

Παλιά ήταν πιο δύσκολα. Επιστρέφεις κουρασμένος και αυτό δεν βοηθά καμία σχέση. Ξυπνάς και δεν είσαι στην καλύτερη δυνατή διάθεση. Όλα εξαρτώνται από το Σαββατοκύριακο που είχες".

https://www.sport24.gr/auto24/motorsports/i-skliri-zoi-ton-michanikon-piso-apo-tin-lampsi-ton-odigon.8424327.html

 

Μάλλον εσένα κάποιος που ασχολείται πολυ με την F1 σου έφαγε γκόμενα.... Δεν εξηγειται αλλιώς όλο αυτό.....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 15k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Moderators
7 ώρες πριν, papp0us είπε

Δακρυβρεχτο αλλά δεν κατάλαβα σε τι διαφέρει από αυτό που είπα. Είναι μια κανονική δουλειά που έχει ζόρι το αγωνιστικό τριήμερο(εδώ αναφέρει μόνο την Παρασκευή ούτε καν το τριήμερο) και μετά τέλος.

 

Επίσης το πρόσφατο 1994. Δεν είναι το ίδιο με τώρα. Επίσης μιλάμε για περίπου 70 μέρες το χρόνο. Χαλάλι αν ήταν να δουλεύω έτσι 70 μέρες και να κάθομαι τις υπόλοιπες 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Spect~ είπε

Επίσης το πρόσφατο 1994. Δεν είναι το ίδιο με τώρα. Επίσης μιλάμε για περίπου 70 μέρες το χρόνο. Χαλάλι αν ήταν να δουλεύω έτσι 70 μέρες και να κάθομαι τις υπόλοιπες 

Ε όχι και 70 ημέρες, η σεζόν διαρκεί 8-9 μηνες

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Spect~ είπε

Επίσης το πρόσφατο 1994. Δεν είναι το ίδιο με τώρα. Επίσης μιλάμε για περίπου 70 μέρες το χρόνο. Χαλάλι αν ήταν να δουλεύω έτσι 70 μέρες και να κάθομαι τις υπόλοιπες 

Που κάθονται στις υπόλοιπες; Όταν τελειώσει το πρωτάθλημα που είναι 8-9 μηνες έχουν την εξέλιξη του επόμενου.

Επεξ/σία από dtk-386
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, vorlon68 είπε

Συνήθως η αμοιβή τους κυμαίνεται από 30.000 μέχρι 50.000 λίρες το χρόνο την ώρα που σύμφωνα με δημοσιεύματα ο Φέτελ παίρνει περίπου 40 εκατομμύρια λίρες

Σύγκριση μισθών του 94 με μισθούς του 2020 είναι αυτή; 🤣

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πάντως θα δουλευα εκεί ως μηχανικός. Μάλιστα μόλις είχα τελειώσει το πανεπιστήμιο, είχα ρίξει μια ματιά για το αν μπορούσα να το κάνω, αλλά δεν βρήκα κάποιο τρόπο και οι θέσεις είναι πολύ λίγες. Αυτοι που γκρινιάζουν το κάνουν απλα για να γκρινιάζουν. Παίρνουν καλά λεφτά, κάνουν κάτι που τους αρέσει, ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο (και ας μην εχουν χρόνο για να τον δούνε).

Ως παραλληλισμό μπορώ να αναφέρω τους αξιωματικούς και μηχανικούς του εμπορικού ναυτικού. Μένουν μεγάλο διάστημα μακριά απο τα σπίτια τους, ουσιαστικά δουλεύουν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας και όταν δεν δουλεύουν, εξακολουθούν να είναι στην δουλειά, αναγκαστικά. Για αυτό και οι μισθοί είναι καλοί για την δουλειά που κάνουν.

Ουτε υπάρχει λόγος να συγκρίνουμε μισθούς οδηγών και ομάδας υποστήριξης. Είναι σαν να συγκρίνουμε τα χρήματα  που κερδίζουν τα μελη ενός ροκ γκρουπ, με αυτά που κερδίζουν ο οδηγός τους λεωφορείου που τους μεταφέρει στις συναυλίες.

Όλοι κάνουν τους υπολογισμούς τους και βλέπουν αν τους συμφέρει. Αυτά για τα πληρώματα που ακολουθούν την ομάδα, γιατί όσοι δουλεύουν στα κεντρικά, έχουν μια δουλειά όπως όλες οι άλλες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχοντας αδερφικό μου φίλο που δουλεύει στη Ferrari επί 4 χρόνια, πλέον, θα πω απλά ότι όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας είναι χαρούμενοι και υπερήφανοι για αυτό που κάνουν.

Ούτε οι αμοιβές τους είναι χαμηλές, όπως γράφτηκε, ούτε με το ζόρι (!) πάνε στη δουλειά, όπως άφησε να εννοηθεί νωρίτερα κάποιος.

Μιλάμε για εταιρεία - κολοσσό, σε παγκόσμιο επίπεδο. 

 

Επίσης, για να προσθέσω και κάτι ενδιαφέρον που ίσως δεν γνωρίζει ο κόσμος, τρέφουν όλοι τους σεβασμό για τον Binotto και τον θεωρούν ικανότατο, σε όσα πόστα έχει αναλάβει κατά καιρούς. Για τις "αστοχίες" σε στρατηγική κλπ, στα της Formula 1, θεωρούν πως άλλοι είναι οι υπαίτιοι, κι όχι ο Binotto συγκεκριμένα. 

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Gulik είπε

Έχοντας αδερφικό μου φίλο που δουλεύει στη Ferrari επί 4 χρόνια, πλέον, θα πω απλά ότι όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας είναι χαρούμενοι και υπερήφανοι για αυτό που κάνουν.

Ούτε οι αμοιβές τους είναι χαμηλές, όπως γράφτηκε, ούτε με το ζόρι (!) πάνε στη δουλειά, όπως άφησε να εννοηθεί νωρίτερα κάποιος.

Μιλάμε για εταιρεία - κολοσσό, σε παγκόσμιο επίπεδο. 

 

Επίσης, για να προσθέσω και κάτι ενδιαφέρον που ίσως δεν γνωρίζει ο κόσμος, τρέφουν όλοι τους σεβασμό για τον Binotto και τον θεωρούν ικανότατο, σε όσα πόστα έχει αναλάβει κατά καιρούς. Για τις "αστοχίες" σε στρατηγική κλπ, στα της Formula 1, θεωρούν πως άλλοι είναι οι υπαίτιοι, κι όχι ο Binotto συγκεκριμένα. 

Για μενα o binotto ως μηχανικός ειναι αψογος. δειχνει soft και αρκετα κυριος ομως για team principal.
Δεν δειχνει να εχει η να θελει να παιξει με το μυαλο των αντιπαλων του οπως ο αγγλος και ο
αυστριακος ομολογός του. 
Επισης δεν δειχνει να μπορει να οργανωσει το pitwall να κανουν πρωτα τα απλα και μετα τα πολυπλοκα Plan.
Και αν το εργοστασιο (το εργατικο δυναμικο δηλαδη) εχει σε εκτιμηση τον μπινοτο αλαλ νιωθει πως αλλοι
ειναι οι υπαιτιοι γιατι δεν μιλανε σε κανα αφεντικο και τους αφηνουν να δινουν τροφη για τοσα σχολια
με αυτα που κανουν στην πιστα. 
ΥΓ θα ηταν ενδιαφερον να ακουσουμε τι γνωμη εχει το εργατικο δυναμικο της φοραδας για
σανθη, μονεγασκο και ινακι

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

30 λεπτά πριν, Gulik είπε

Επίσης, για να προσθέσω και κάτι ενδιαφέρον που ίσως δεν γνωρίζει ο κόσμος, τρέφουν όλοι τους σεβασμό για τον Binotto και τον θεωρούν ικανότατο, σε όσα πόστα έχει αναλάβει κατά καιρούς. Για τις "αστοχίες" σε στρατηγική κλπ, στα της Formula 1, θεωρούν πως άλλοι είναι οι υπαίτιοι, κι όχι ο Binotto συγκεκριμένα. 

Να μην τρώνε πρωινό στο εργοστάσιο, κάτι τους βάζουν.

30 λεπτά πριν, Gulik είπε

Έχοντας αδερφικό μου φίλο που δουλεύει στη Ferrari επί 4 χρόνια, πλέον, θα πω απλά ότι όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας είναι χαρούμενοι και υπερήφανοι για αυτό που κάνουν.

Παίζει να βρούμε κανα 2-3 τρίχες απο το κεφάλι του Carlos Sainz Junior; Είμαι μεγάλος φαν και θέλω να τις έχω κάτω απο το μαξιλάρι μου

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators
1 ώρα πριν, dtk-386 είπε

Που κάθονται στις υπόλοιπες; Όταν τελειώσει το πρωτάθλημα που είναι 8-9 μηνες έχουν την εξέλιξη του επόμενου.

Δεν φανταζομαι οτι ολο το pit crew προετοιμάζει το μονοθεσιο οσο δεν εχουν αγωνες. Οχι οτι δεν εχουν και αυτοι τα δικα τους.

1 ώρα πριν, JakeKaufman είπε

Ε όχι και 70 ημέρες, η σεζόν διαρκεί 8-9 μηνες

Σκεφτηκα μονο τα GP ! :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, darkmatinee είπε

Σύγκριση μισθών του 94 με μισθούς του 2020 είναι αυτή; 🤣

Δεν το είπα εγω αυτό... Ο έξαλλος το είπε στο κατεβατό που έγραψε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

https://www.carandmotor.gr/agones/i-ferrari-rihnei-ftaiximo-gia-pit-stop-sti-rbr

Πάντως όλα φαίνεται να δουλεύουν ρολόι στα πιτ της ομάδας!

Αν πάει κάτι στραβά μάλλον θα φταίει κάποιος από τους οδηγούς, εδώ ο Σανθης ήρθε πολύ γρήγορα - αργά πηγαίνω, σίγουρα φτάνω!!! Κι αν τελικά έγινε ένα "λάθος", δεν θα πεθάνουμε βρε αδερφέ... Ζωή να έχουμε, θα το διορθώσουμε στους επόμενους αγώνες!

Επεξ/σία από vjshadow
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, darkmatinee είπε

Σύγκριση μισθών του 94 με μισθούς του 2020 είναι αυτή; 🤣

Θα έκανε σύγκριση μισθών μηχανικού του 1994 με τον μισθό του Φέτελ το 2016; Σου λέει απο την μια, ο μηχανικός παίρνει 50 χιλιάρικα και απο την άλλη ο Φέτελ 40 εκατομμύρια και καταλαβαίνεις πως τα 50 χιλιάρικα αναφέρονται στο 1994,ενώ τα 50 εκατομμύρια στο 2016;

Η νοημοσύνη σας σφυράει και δέρνει!!!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...