Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Στις 9/12/2021 στις 9:08 ΜΜ, phanispal είπε

Βέβαια το «κινητός τάφος» είναι δικό σου αυθαίρετο συμπέρασμα, και μάλλον αγνοείς ότι τα αυτοκίνητα δεν οδηγούνται μόνα τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ένα ασφαλές αυτοκίνητο (όπως το έχεις εσύ στο μυαλό σου) στα χέρια ενός βλαμμένου κάλλιστα μπορεί να γίνει κινητός τάφος. Παραδείγματα με τούμπανα και supercars στα οποία σκοτώθηκε κόσμος υπάρχουν πάμπολλα.

Αντίστοιχα ένα σαπάκι στα χέρια ενός συνειδητοποιημένου μπορεί να κάνει τη δουλειά για την οποία προορίζεται (ξέρεις, υπάρχουν αυτοκίνητα τα οποία καλύπτουν πολύ συγκεκριμένες ανάγκες, π.χ. κοντινά ψώνια και γενικά χρήση αυστηρά σε αστικό ιστό, δε βγαίνουν όλα στις Ε.Ο. φορτωμένα με οικογένειες και μικρά παιδιά).

Γενικά μάλλον πιστεύεις ότι οι διαφορές στην ασφάλεια είναι χαοτικές, κάτι που δε συμμερίζομαι καθολικά, ειδικά αν βάλεις στην εξίσωση τον ανθρώπινο παράγοντα.

Η διαφορά είναι ότι το ασφαλές θα σε προστατεύσει πολύ παραπάνω όταν ο άλλος είναι βλαμμένος και σε στουκάρει.
Κάτι που δεν είναι διόλου σπάνιο στους Ελληνικούς δρόμους.
Είπαμε ο άνθρωπος δεν έχει λεφτά για παραπάνω, αλλά τα δεδομένα δεν αλλάζουν.
Το σαξό ήταν κάτω του μετρίου στην εποχή του και τώρα είναι απλά σκοτώστρα.
Δυστυχώς δεν υπάρχει "καλός οδηγός τα καλύπτει όλα" όταν αναφερόμαστε στην παθητική ασφάλεια.
Με αποδείξεις από στατιστικά ατυχημάτων/δυστυχημάτων.

 

  • Like 2
  • Απαντ. 99
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Εγώ δεν καταλαβαίνω από πιο σημείο/χρόνια/χαρακτηριστικά ένα αμάξι χαρακτηρίζεται ασφαλές.

Η γραμμή που μπαίνει είναι αυθαίρετη για τον καθένα, γι'αυτό ίσως και δεν υπάρχει επίσημα κανένα όριο. Κάποιος μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα παντού με αμάξι του '30 έτσι δεν είναι;

  • Like 1
Δημοσ.

Ο χαρακτηρισμός ενώς οποιουδήποτε οχήματος σε «σκοτώστρα» είναι το λιγότερο αυθαίρετος και αν το μόνο στο οποίο βασίζεται είναι η ηλικία του τότε είναι μάλλον γελοίος.

Υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν ότι τα ατυχήματα και οι θάνατοι μέσα σε ένα σάξο είναι περισσότεροι αναλογικά με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ;;;;

Τί ακριβώς έχει αλλάξει μετά από 15 χρόνια και ένα «μέτριο» με τα τότε δεδομένα όχημα έχει μετατραπεί πλέον σε κινητό τάφο ;;;
Γίναμε ξαφνικά ποιό ευάλωτοι σαν άνθρωποι ;;;
Έγιναν ποιό ευάλωτες οι λαμαρίνες του αυτοκινήτου με τα χρόνια ;;;
Έγιναν τα υπόλοιπα οχήματα ποιό τούμπανα και δυνατά και πλέον αν πέσουν πάνω σου σε κάνουν βίδες ;;;

Ναί, πριν από 20 χρόνια, όταν μεσουρανούσαν τα σαξόραλλα και τα έπερναν κ@υλωμένοι 20ρηδες είχαμε ατυχήματα.
Περίεργο αλλά σήμερα με τα ποιό «ασφαλή» οχήματα πάλι έχουμε.
Ο κοινός παρονομαστής τότε και τώρα είναι ένας, ο οδηγός.
Όσο καλό και αν είναι το όχημα δεν μπορεί να προστατεύσει έναν ανίκανο ή με αυτοκτονικές τάσεις οδηγό.

Ένα μέτριο όχημα εξακολουθεί να παραμένει μέτριο.
Γιατί με το ίδιο σκεπτικό μια Mercedes του 1990 έχει μετατραπεί και αυτή σε σκοτώστρα σήμερα.

.

True story.
Πριν από 16 χρόνια ο αδερφός μου κτύπησε σε μπαριέρες με Saxo 1.1, το σήκωσε στον αέρα, γύρισε ανάποδα, έσκασε με τον ουρανό στο οδόστρωμα και σύρθηκε για καμμιά 50ριά μέτρα μέχρι να σταματήσει εντελώς.
Βγήκε από μέσα ατσαλάκωτος, χ@σμένος μεν από την τρομάρα αλλά ούτε γρατζουνιά.
Η καμπίνα απορρόφησε όλη την ενέργεια από την πτώση και δεν είχε παραμορφωθεί καθόλου εκτός μόνο από το παρμπρίζ μπροστά που ήταν το σημείο που έκανε την επαφή με τον δρόμο.
 

 

  • Like 1
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, dpolal είπε

Ο χαρακτηρισμός ενώς οποιουδήποτε οχήματος σε «σκοτώστρα» είναι το λιγότερο αυθαίρετος και αν το μόνο στο οποίο βασίζεται είναι η ηλικία του τότε είναι μάλλον γελοίος.

Υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν ότι τα ατυχήματα και οι θάνατοι μέσα σε ένα σάξο είναι περισσότεροι αναλογικά με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ;;;;

Τί ακριβώς έχει αλλάξει μετά από 15 χρόνια και ένα «μέτριο» με τα τότε δεδομένα όχημα έχει μετατραπεί πλέον σε κινητό τάφο ;;;
Γίναμε ξαφνικά ποιό ευάλωτοι σαν άνθρωποι ;;;
Έγιναν ποιό ευάλωτες οι λαμαρίνες του αυτοκινήτου με τα χρόνια ;;;
Έγιναν τα υπόλοιπα οχήματα ποιό τούμπανα και δυνατά και πλέον αν πέσουν πάνω σου σε κάνουν βίδες ;;;

Ναί, πριν από 20 χρόνια, όταν μεσουρανούσαν τα σαξόραλλα και τα έπερναν κ@υλωμένοι 20ρηδες είχαμε ατυχήματα.
Περίεργο αλλά σήμερα με τα ποιό «ασφαλή» οχήματα πάλι έχουμε.
Ο κοινός παρονομαστής τότε και τώρα είναι ένας, ο οδηγός.
Όσο καλό και αν είναι το όχημα δεν μπορεί να προστατεύσει έναν ανίκανο ή με αυτοκτονικές τάσεις οδηγό.

Ένα μέτριο όχημα εξακολουθεί να παραμένει μέτριο.
Γιατί με το ίδιο σκεπτικό μια Mercedes του 1990 έχει μετατραπεί και αυτή σε σκοτώστρα σήμερα.

.

True story.
Πριν από 16 χρόνια ο αδερφός μου κτύπησε σε μπαριέρες με Saxo 1.1, το σήκωσε στον αέρα, γύρισε ανάποδα, έσκασε με τον ουρανό στο οδόστρωμα και σύρθηκε για καμμιά 50ριά μέτρα μέχρι να σταματήσει εντελώς.
Βγήκε από μέσα ατσαλάκωτος, χ@σμένος μεν από την τρομάρα αλλά ούτε γρατζουνιά.
Η καμπίνα απορρόφησε όλη την ενέργεια από την πτώση και δεν είχε παραμορφωθεί καθόλου εκτός μόνο από το παρμπρίζ μπροστά που ήταν το σημείο που έκανε την επαφή με τον δρόμο.
 

 

Γιατί τα στατιστικά υπάρχουν; 
Κάθε αμάξι, αλλά κυριολεκτικά κάθε ένα αμάξι 20+ ετών με τα σημερινά στάνταρτ παθητικής ασφάλειας είναι επικίνδυνο.
Δεν έχει σχέση με το εάν είναι μερτσεντέ ή ραλί, δεν έχει τα συστήματα/δομή/κατασκευή για τα σημερινά στάνταρτ επειδή φτιάχτηκε σε άλλη εποχή. Εάν πέσει πάνω σου άλλος σε αμάξι του '21 και σε ίδιου τύπου αμάξι του 1999, ίδιου μεγέθους όχημα ο άλλος, τότε οι πιθανότητες να την βγάλεις καθαρή εσύ (και ιδίως οι επιβάτες) είναι εκθετικά καλύτερες στο νέο αμάξι.
Εάν δεν το πιστεύεις, είναι δικαίωμα σου, αλλά οι κανονισμοί έχουν σχεδιαστεί βάση πραγματικών μετρήσεων και τεστ.
Τίποτα υποκειμενικό επ' αυτού.
Κρίμα θα με πεις γιατί τα λεφτά είναι λίγα και τα καινούργια αμάξια ακριβά, αλλά η πραγματικότητα δεν αλλάζει.

Τα σαξόραλα είναι έχει τέτοια φήμη γιατί και όταν είχαν βγει ήταν κάτω του μετρίου. 
Σε συνδυασμό με τον μέσο αγοραστή σαξόραλου και το πως οδηγεί, είναι λογικό να βγει η φήμη για σκοτώστρα.

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
57 λεπτά πριν, LongTom είπε

Εάν πέσει πάνω σου άλλος σε αμάξι του '21 και σε ίδιου τύπου αμάξι του 1999, ίδιου μεγέθους όχημα ο άλλος, τότε οι πιθανότητες να την βγάλεις καθαρή εσύ (και ιδίως οι επιβάτες) είναι εκθετικά καλύτερες στο νέο αμάξι.
Εάν δεν το πιστεύεις, είναι δικαίωμα σου, αλλά οι κανονισμοί έχουν σχεδιαστεί βάση πραγματικών μετρήσεων και τεστ.

Σωστά είπες ΊΔΙΟ αμάξι, ΊΔΙΟΥ μεγέθους. 

Άλλο το Α8 του 2000 και άλλο το Yaris του 2021.Χαωδης η διαφορά στην ασφάλεια, υπέρ του Α8. 

Φυσικά το Α8 του 2021,δεν ξέρω, βγαίνει ακόμα, είναι πιο ασφαλές από αυτό του 2000.

Όταν ένα αμάξι έχει τουλάχιστον 4 αερόσακους, ABS, ESP, καλά φρένα, καλά ελαστικά, καλή ανάρτηση, ειναι ασφαλές για έναν μέσο οδηγό. Όσο πιο μεγάλο, τόσο πιο ασφαλές, είτε είναι του 2000,,είτε του 2021.

Απο εκεί και πέρα, ΕΦΟΣΩΝ ΤΑ ΈΧΕΙ ΑΥΤΑ , τον πιο σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια, τον έχει ο οδηγός. Όλα τα άλλα ειναι να είχαμε να λέγαμε. Μια χαρά υπαρχουν ασφαλέστατο αμάξια 20 ετών, πολλά πιο ασφαλή από καινούρια. Οπότε μην κολλατε στην ηλικία, αλλά στο τι έχει ένα αμάξι. Και κακά τα ψέματα, παίζει και ο όγκος σημαντικό ρόλο. Πάνε στουκαρε με ένα Aygo. 

Προσωπικά αισθάνομαι πιο ασφαλές στο Clk του 1998,από ότι στο Corolla του 2021,που έχω στην κατοχή μου. 

Το σαξοραλλο, ναι δεν το λες και ασφαλές, και με έναν τσιτωμενο πιτσιρικά, ε ναι είναι επικίνδυνο. 

Σύμφωνοι, όσο πιο καινούρια, τόσο πιο ασφαλή,έτσι γενικά ναι.

Από εκεί και πέρα αν θα την βγάλεις καθαρή σε τροχαίο, παίζουν πιο σημαντικό ρόλο ένα κάρο άλλοι παράγοντες, κυρίως η σφοδροτητα της σύγκρουσης, που θα χτυπήσει το αμάξι και με τι θα συγκρουστει το αμάξι 

Επεξ/σία από jmmys
Δημοσ.
49 λεπτά πριν, jmmys είπε

Σωστά είπες ΊΔΙΟ αμάξι, ΊΔΙΟΥ μεγέθους. 

Άλλο το Α8 του 2000 και άλλο το Yaris του 2021.Χαωδης η διαφορά στην ασφάλεια, υπέρ του Α8. 

Φυσικά το Α8 του 2021,δεν ξέρω, βγαίνει ακόμα, είναι πιο ασφαλές από αυτό του 2000.

Όταν ένα αμάξι έχει τουλάχιστον 4 αερόσακους, ABS, ESP, καλά φρένα, καλά ελαστικά, καλή ανάρτηση, ειναι ασφαλές για έναν μέσο οδηγό. Όσο πιο μεγάλο, τόσο πιο ασφαλές, είτε είναι του 2000,,είτε του 2021.

Απο εκεί και πέρα, ΕΦΟΣΩΝ ΤΑ ΈΧΕΙ ΑΥΤΑ , τον πιο σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια, τον έχει ο οδηγός. Όλα τα άλλα ειναι να είχαμε να λέγαμε. Μια χαρά υπαρχουν ασφαλέστατο αμάξια 20 ετών, πολλά πιο ασφαλή από καινούρια. Οπότε μην κολλατε στην ηλικία, αλλά στο τι έχει ένα αμάξι. Και κακά τα ψέματα, παίζει και ο όγκος σημαντικό ρόλο. Πάνε στουκαρε με ένα Aygo. 

Προσωπικά αισθάνομαι πιο ασφαλές στο Clk του 1998,από ότι στο Corolla του 2021,που έχω στην κατοχή μου. 

Το σαξοραλλο, ναι δεν το λες και ασφαλές, και με έναν τσιτωμενο πιτσιρικά, ε ναι είναι επικίνδυνο. 

Σύμφωνοι, όσο πιο καινούρια, τόσο πιο ασφαλή,έτσι γενικά ναι.

Από εκεί και πέρα αν θα την βγάλεις καθαρή σε τροχαίο, παίζουν πιο σημαντικό ρόλο ένα κάρο άλλοι παράγοντες, κυρίως η σφοδροτητα της σύγκρουσης, που θα χτυπήσει το αμάξι και με τι θα συγκρουστει το αμάξι 

Α) Μπερδεύεις την παθητική ασφάλεια με την ενεργητική. Πριν τρακάρεις είναι η ενεργητική (εκεί που ο οδηγός μπορεί να κάνει κάτι), όταν τρακάρεις είναι η παθητική. Όταν συμβεί το κακό ο οδηγός είναι έρμαιο του οχήματος/ταχύτητας/νόμων φυσικής και φυσικά τύχης. 

Β) Τα στατιστικά δεν αλλάζουν δυστυχώς με το μέγεθος τόσο όσο να κάνει διαφορά σε τέτοιες καταστάσεις και 20ετια+ R&D - πέραν φυσικά ακραίων καταστάσεων. Το αμάξι 20ετιας ΔΕΝ έχει τα προαπαιτούμενα για σωστή προστασία των επιβατών. Αυτό δεν αλλάζει με το μέγεθος, εφόσον ο σχεδιασμός δεν είναι τέτοιος ώστε να μειώσει τον κίνδυνο τραυματισμού και θανάτου σύμφωνα με τα σύγχρονα στάνταρτ. 
Π.χ. 1997 C class vs 2017 aygo:
https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/mercedes-benz/c-class/15464

https://www.euroncap.com/en/results/toyota/aygo/29447

Με πολύ πρόχειρη σύγκριση και γενικά παρόμοια τέστ (όχι τα ίδια, εφόσον τα μοντέρνα είναι πολύ πιο αυστηρά εν συγκρίσει με τα legacy που δεν λαμβάνονται τόσες παράμετροι), βλέπεις ότι δεν είναι τόσο απλά όσο: Μεγαλύτερο == καλύτερο/ασφαλέστερο. Φυσικά πάντα για ένα aygo σχεδίασης/παραγωγής του 17, όχι του 21.
Με το facelift yaris του '20 να είναι ακόμη μεγαλύτερη η διαφορά:
https://www.euroncap.com/en/results/toyota/yaris/40747

Γ) Δεν είσαι πιο ασφαλής, νιώθεις ότι είσαι ασφαλής στο μερτσεντέ. Τεράστια διαφορά που δυστυχώς οι νόμοι της φυσικής δεν λαμβάνουν υπ' όψιν.

Δ) Όπως έγραψα παραπάνω, όντως πολλές οι παράμετροι, αλλά τα στατιστικά είναι εκεί και δείχνουν ότι η διαφορά υπάρχει και είναι μεγάλη. Ειδάλλως δεν θα είχε νόημα να έχεις ούτε ζώνες, ούτε τίποτα.

 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, LongTom είπε

Α) Μπερδεύεις την παθητική ασφάλεια με την ενεργητική. Πριν τρακάρεις είναι η ενεργητική (εκεί που ο οδηγός μπορεί να κάνει κάτι), όταν τρακάρεις είναι η παθητική. Όταν συμβεί το κακό ο οδηγός είναι έρμαιο του οχήματος/ταχύτητας/νόμων φυσικής και φυσικά τύχης. 

Β) Τα στατιστικά δεν αλλάζουν δυστυχώς με το μέγεθος τόσο όσο να κάνει διαφορά σε τέτοιες καταστάσεις και 20ετια+ R&D - πέραν φυσικά ακραίων καταστάσεων. Το αμάξι 20ετιας ΔΕΝ έχει τα προαπαιτούμενα για σωστή προστασία των επιβατών. Αυτό δεν αλλάζει με το μέγεθος, εφόσον ο σχεδιασμός δεν είναι τέτοιος ώστε να μειώσει τον κίνδυνο τραυματισμού και θανάτου σύμφωνα με τα σύγχρονα στάνταρτ. 
Π.χ. 1997 C class vs 2017 aygo:
https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/mercedes-benz/c-class/15464

https://www.euroncap.com/en/results/toyota/aygo/29447

Με πολύ πρόχειρη σύγκριση και γενικά παρόμοια τέστ (όχι τα ίδια, εφόσον τα μοντέρνα είναι πολύ πιο αυστηρά εν συγκρίσει με τα legacy που δεν λαμβάνονται τόσες παράμετροι), βλέπεις ότι δεν είναι τόσο απλά όσο: Μεγαλύτερο == καλύτερο/ασφαλέστερο. Φυσικά πάντα για ένα aygo σχεδίασης/παραγωγής του 17, όχι του 21.
Με το facelift yaris του '20 να είναι ακόμη μεγαλύτερη η διαφορά:
https://www.euroncap.com/en/results/toyota/yaris/40747

Γ) Δεν είσαι πιο ασφαλής, νιώθεις ότι είσαι ασφαλής στο μερτσεντέ. Τεράστια διαφορά που δυστυχώς οι νόμοι της φυσικής δεν λαμβάνουν υπ' όψιν.

Δ) Όπως έγραψα παραπάνω, όντως πολλές οι παράμετροι, αλλά τα στατιστικά είναι εκεί και δείχνουν ότι η διαφορά υπάρχει και είναι μεγάλη. Ειδάλλως δεν θα είχε νόημα να έχεις ούτε ζώνες, ούτε τίποτα.

 

Θα ήθελα να δω τι θα μείνει από το Aygo ή το Yaris, αν στουκαρουν μετωπικα με την ταχύτητα της C-class,ποσο μαλλον με πιο μεγάλα αμάξια, Α8 που είπα και λίγο πιο καινούρια, 2000 περίπου. 

Τέλος τα βάζεις όλα σε έναν κουβά,δεν είναι έτσι. Ανάλογα το αμάξι,την παλαιότητα κλπ. 

Σωστοτατο αυτό με τους νόμους της φυσικής. Στην τελική λαμαρίνες είναι, αν κάτσει στραβά, βλέπε mad clip, τελείωσε.Επειδη πολλοί νομίζουν ότι σε ένα σύγχρονο αμάξι δεν θα πάθουν τίποτα.Είναι πιο ασφαλή, καμμια αντίρρηση.Αλλα όχι ότι και ένα αμάξι 20 ετών με αερόσακους,abs,esp, άριστα συντηρημένο, με σκεπτόμενο οδηγό είναι επικίνδυνο. Όλα σχετικά είναι. Και φυσικά πάνω από όλα ο οδηγός και λίγη τύχη καμιά φορά. 

Επεξ/σία από jmmys
Δημοσ.

@LongTom από τη στιγμή που δεν υπάρχει απόλυτα ασφαλές αμάξι αλλά μόνο κάποια πιο ασφαλή από άλλα είναι αρκετά υποκειμενικό θέμα το τι θεωρεί ο καθένας αρκετά ασφαλές για τον εαυτό του και τους άλλους.

 

Δημοσ.
16 λεπτά πριν, zio10 είπε

@LongTom από τη στιγμή που δεν υπάρχει απόλυτα ασφαλές αμάξι αλλά μόνο κάποια πιο ασφαλή από άλλα είναι αρκετά υποκειμενικό θέμα το τι θεωρεί ο καθένας αρκετά ασφαλές για τον εαυτό του και τους άλλους.

 

Πως είναι υποκειμενικό, εφόσον υπάρχουν μετρήσεις και στατιστικές; 
Υποκειμενικό είναι εάν σε αρέσει το χρώμα και η αίσθηση του καθίσματος (το γνωστό γούστα είναι αυτά), όχι πόσο σωστά θα διοχετεύσει την ενέργεια της σύγκρουσης στο σκάφος και όχι στους επιβάτες ή το πόσο καλά οι αερόσακοι υποστηρίζουν το σώμα των ανήλικων επιβατών. 
Μην τα μπερδεύουμε.

36 λεπτά πριν, jmmys είπε

Θα ήθελα να δω τι θα μείνει από το Aygo ή το Yaris, αν στουκαρουν μετωπικα με την ταχύτητα της C-class,ποσο μαλλον με πιο μεγάλα αμάξια, Α8 που είπα και λίγο πιο καινούρια, 2000 περίπου. 

Τέλος τα βάζεις όλα σε έναν κουβά,δεν είναι έτσι. Ανάλογα το αμάξι,την παλαιότητα κλπ. 

Σωστοτατο αυτό με τους νόμους της φυσικής. Στην τελική λαμαρίνες είναι, αν κάτσει στραβά, βλέπε mad clip, τελείωσε.Επειδη πολλοί νομίζουν ότι σε ένα σύγχρονο αμάξι δεν θα πάθουν τίποτα.Είναι πιο ασφαλή, καμμια αντίρρηση.Αλλα όχι ότι και ένα αμάξι 20 ετών με αερόσακους,abs,esp, άριστα συντηρημένο, με σκεπτόμενο οδηγό είναι επικίνδυνο. Όλα σχετικά είναι. Και φυσικά πάνω από όλα ο οδηγός και λίγη τύχη καμιά φορά. 

Οι μετρήσεις είναι εκεί και παρέθεσα κάποιες βασικές. 
Πιστεύεις ή όχι, δυστυχώς δεν αλλάζουν. 
Δεν έγραψα ότι είναι de facto επικίνδυνο για χρήση ότι όχημα και εάν καβαλάς από την εποχή εκείνη, αλλά σε σχέση με ένα όχημα του '20/'21 όταν βρεθείς σε ατύχημα ένα όχημα εικοσαετίας γενικά είναι πολύ πιο επικίνδυνο.
Η διαφορά δηλαδή που κάνει ο σχεδιασμός ασφαλείας για επιβάτες και για πεζούς.
Ο οδηγός - όπως επίσης ανέφερα - είναι μέρος της ενεργητικής ασφάλειας για να αποφύγεις το ατύχημα (που πάλι ένα μοντέρνο όχημα έχει περισσότερα εργαλεία για να σε βοηθήσει, ή αυτοματισμούς για να σε σταματήσει να κάνεις βλακεία).
Όταν γίνει η σύγκρουση ΔΕΝ είναι μέρος του "υπολογισμού" το πόσο καλός οδηγός είσαι, για αυτό το λέμε παθητική ασφάλεια. 

 

Δημοσ.
17 λεπτά πριν, LongTom είπε

Πως είναι υποκειμενικό, εφόσον υπάρχουν μετρήσεις και στατιστικές; 
Υποκειμενικό είναι εάν σε αρέσει το χρώμα και η αίσθηση του καθίσματος (το γνωστό γούστα είναι αυτά), όχι πόσο σωστά θα διοχετεύσει την ενέργεια της σύγκρουσης στο σκάφος και όχι στους επιβάτες ή το πόσο καλά οι αερόσακοι υποστηρίζουν το σώμα των ανήλικων επιβατών. 
Μην τα μπερδεύουμε.

Οι μετρήσεις είναι εκεί και παρέθεσα κάποιες βασικές. 
Πιστεύεις ή όχι, δυστυχώς δεν αλλάζουν. 
Δεν έγραψα ότι είναι de facto επικίνδυνο για χρήση ότι όχημα και εάν καβαλάς από την εποχή εκείνη, αλλά σε σχέση με ένα όχημα του '20/'21 όταν βρεθείς σε ατύχημα ένα όχημα εικοσαετίας γενικά είναι πολύ πιο επικίνδυνο.
Η διαφορά δηλαδή που κάνει ο σχεδιασμός ασφαλείας για επιβάτες και για πεζούς.
Ο οδηγός - όπως επίσης ανέφερα - είναι μέρος της ενεργητικής ασφάλειας για να αποφύγεις το ατύχημα (που πάλι ένα μοντέρνο όχημα έχει περισσότερα εργαλεία για να σε βοηθήσει, ή αυτοματισμούς για να σε σταματήσει να κάνεις βλακεία).
Όταν γίνει η σύγκρουση ΔΕΝ είναι μέρος του "υπολογισμού" το πόσο καλός οδηγός είσαι, για αυτό το λέμε παθητική ασφάλεια. 

 

Εννοώ ότι δεν υπάρχει όχημα ασφαλές και όχημα επικίνδυνο. Υπάρχει πιο ασφαλές ή πιο επικίνδυνο από άλλα.

Και ο καθένας κρίνει τι χρειάζεται ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητές του. Γι'αυτό και μπορεί να κυκλοφορούν στον ίδιο δρόμο ένα fiat του '50, ένα golf του '10 και μια rolls royce του '21...

Δημοσ.

Νομίζω το έχουμε ψυρίσει πολύ....

Δεν έχουμε τα χρήματα να αγοράσουμε  όλοι απο ένα τεθωρακισμένο να μην έχουμε τέτοια προβλήματα.

Οπότε λίγη κοινή λογική και σύνεση ανάλογα με αυτό που οδηγάς και τις συνθήκες του δρόμου και όλα θα πάνε καλά!

  • Like 2
Δημοσ.

Ναι ρε παιδια μην λεμε τα αυτονοητα.. Οσο πιο καινουργιο ειναι ενα αυτοκινητο τοσο καλυτερη παθητικη ασφαλεια εχει αλλα και τι να λεει αυτο οταν τα ποσοστα στο να τρακαρεις ασχημα μεσα στην πολη ειναι πολυ μικρα..!   Αυτο δεν σημαινει οτι δεν χρειαζεται να εχουμε αμαξι με καλυτερη παθητικη ασφαλεια.. αλλα με αυτη την λογικη εχουμε θεμα πχ και με την ποιοτητα της διατροφης!  Ολα εχουν να κανουν με τα εσοδα-εξοδα!

Εν κατακλειδι οποιος θεωρει οτι ενα αυτοκινητο του τυπου saxo ειναι κινητος ταφος τοτε οφειλει να ομολογησει οτι η ζωη που κανει σε σχεση με εναν Σαουδαραβα ειναι οτι εχει πεθανει και δεν το ξερει!!!

Δημοσ.
4 hours ago, dpolal said:

Ο χαρακτηρισμός ενώς οποιουδήποτε οχήματος σε «σκοτώστρα» είναι το λιγότερο αυθαίρετος και αν το μόνο στο οποίο βασίζεται είναι η ηλικία του τότε είναι μάλλον γελοίος.

Υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν ότι τα ατυχήματα και οι θάνατοι μέσα σε ένα σάξο είναι περισσότεροι αναλογικά με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ;;;;

Τί ακριβώς έχει αλλάξει μετά από 15 χρόνια και ένα «μέτριο» με τα τότε δεδομένα όχημα έχει μετατραπεί πλέον σε κινητό τάφο ;;;
Γίναμε ξαφνικά ποιό ευάλωτοι σαν άνθρωποι ;;;
Έγιναν ποιό ευάλωτες οι λαμαρίνες του αυτοκινήτου με τα χρόνια ;;;
Έγιναν τα υπόλοιπα οχήματα ποιό τούμπανα και δυνατά και πλέον αν πέσουν πάνω σου σε κάνουν βίδες ;;;

Ναί, πριν από 20 χρόνια, όταν μεσουρανούσαν τα σαξόραλλα και τα έπερναν κ@υλωμένοι 20ρηδες είχαμε ατυχήματα.
Περίεργο αλλά σήμερα με τα ποιό «ασφαλή» οχήματα πάλι έχουμε.
Ο κοινός παρονομαστής τότε και τώρα είναι ένας, ο οδηγός.
Όσο καλό και αν είναι το όχημα δεν μπορεί να προστατεύσει έναν ανίκανο ή με αυτοκτονικές τάσεις οδηγό.

Ένα μέτριο όχημα εξακολουθεί να παραμένει μέτριο.
Γιατί με το ίδιο σκεπτικό μια Mercedes του 1990 έχει μετατραπεί και αυτή σε σκοτώστρα σήμερα.

.

True story.
Πριν από 16 χρόνια ο αδερφός μου κτύπησε σε μπαριέρες με Saxo 1.1, το σήκωσε στον αέρα, γύρισε ανάποδα, έσκασε με τον ουρανό στο οδόστρωμα και σύρθηκε για καμμιά 50ριά μέτρα μέχρι να σταματήσει εντελώς.
Βγήκε από μέσα ατσαλάκωτος, χ@σμένος μεν από την τρομάρα αλλά ούτε γρατζουνιά.
Η καμπίνα απορρόφησε όλη την ενέργεια από την πτώση και δεν είχε παραμορφωθεί καθόλου εκτός μόνο από το παρμπρίζ μπροστά που ήταν το σημείο που έκανε την επαφή με τον δρόμο.
 

 

To Saxo ήταν κάτω του μετρίου ακόμα και πριν 20 χρόνια.

Ατυχήματα είχαμε και τότε και έχουμε και τώρα αλλά τα αποτελέσματα δεν είναι ίδια:

https://www.statista.com/statistics/437913/number-of-road-deaths-in-greece/

Ένα ακόμα πράγμα που έχει αλλάξει είναι και το βάρος των αυτοκινήτων κάτι που είναι κατά για όλα τα ελφρύτερα παλαιότερα.

Το Panda για παράδειγμα, ίδιας κατηγορίας πρακτικά, είναι 100 κιλά βαρύτερο. Επίσης το Panda όταν είχε βγει είχε 4 αστέρια. Στο τελευταίο του τεστ πήρε 0 αστέρια. 

4 hours ago, jmmys said:

Σωστά είπες ΊΔΙΟ αμάξι, ΊΔΙΟΥ μεγέθους. 

 

4 hours ago, jmmys said:

Προσωπικά αισθάνομαι πιο ασφαλές στο Clk του 1998,από ότι στο Corolla του 2021,που έχω στην κατοχή μου.

Και εγώ αισθάνομαι 2 μέτρα αλλά αυτό δεν αλλάζει την πραγματικότητα οπότε παραμένω κάτω από 1.8.

2 hours ago, jmmys said:

Αλλα όχι ότι και ένα αμάξι 20 ετών

Επίσης να πούμε εδώ ότι το Saxo δεν είναι 20 ετών. Η σχεδίαση είναι 1990 και πίσω.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 λεπτά πριν, NickTG είπε

To Saxo ήταν κάτω του μετρίου ακόμα και πριν 20 χρόνια.

Ατυχήματα είχαμε και τότε και έχουμε και τώρα αλλά τα αποτελέσματα δεν είναι ίδια:

https://www.statista.com/statistics/437913/number-of-road-deaths-in-greece/

Ένα ακόμα πράγμα που έχει αλλάξει είναι και το βάρος των αυτοκινήτων κάτι που είναι κατά για όλα τα ελφρύτερα παλαιότερα.

Το Panda για παράδειγμα, ίδιας κατηγορίας πρακτικά, είναι 100 κιλά βαρύτερο. Επίσης το Panda όταν είχε βγει είχε 4 αστέρια. Στο τελευταίο του τεστ πήρε 0 αστέρια. 

 

Και εγώ αισθάνομαι 2 μέτρα αλλά αυτό δεν αλλάζει την πραγματικότητα οπότε παραμένω κάτω από 1.8.

Επίσης να πούμε εδώ ότι το Saxo δεν είναι 20 ετών. Η σχεδίαση είναι 1990 και πίσω.

Καλα με δουλεύεις τώρα;;;Μου ποσταρεις ένα Volvo του 1990 που δεν έχει καν αερόσακους;;;;;

Ας γινόταν το τεστ με μια  Ε ή S class του 2000 ή του 2005.Εσυ κάτσε μέσα στο Ρενό, εγώ θα προτιμούσα να ήμουν μέσα στη Μερκ. 

Επίσης όπως είπες και εσύ, θα μου επιτρέψεις να διαλέξω εγώ που αισθάνομαι πως. 

 

Επεξ/σία από jmmys
Δημοσ.
7 minutes ago, jmmys said:

Επίσης όπως είπες και εσύ, θα μου επιτρέψεις να διαλέξω εγώ που αισθάνομαι πως.

Εννοείται αυτό.

Η πραγματικότητα όμως δεν αλλάζει και πάλι. Οπότε και στη μηχανή με τον εξοπλισμό θα είμαι εγώ καλύτερα και στη Corolla εσύ. 

9 minutes ago, jmmys said:

Καλα με δουλεύεις τώρα;;;Μου ποσταρεις ένα Volvo του 1990 που δεν έχει καν αερόσακους;;;;;

Το βίντεο μπήκε κάνοντας quote σε συγκεκριμένο πράγμα που έγραψες και έχει σχέση με τη διαφορά μεγέθους και βάρους. 

Όπως είδαμε λοιπόν ακόμα και με αυτή τη διαφορά μια χαρά πήγε το Renault.

Δεν πίστευα ότι θα χρειαστεί να το εξηγήσω να πω την αλήθεια. 

11 minutes ago, jmmys said:

Ας γινόταν το τεστ με μια  Ε ή S class του 2000 ή του 2005.

Αν βάζεις τα αυτοκίνητα εγώ δέχομαι να κάνουμε το τεστ με ένα Megane του 21 που είναι 2 με 3 κατηγορίες κάτω. 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...