Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα,

επειδή δεν έχω ιδέα, μπορείτε να μου προτείνετε ιδεες/ αλυσίδες για το αν συναντήσουμε πάγο (νερό που έχει τρέξει από το βουνό και έχει παγώσει) η χιόνια, τι να αγοράσω να έχω μαζί στο αμάξι?

Στις αλυσίδες τι κοιτάμε? Διαστάσεις, πάχος, κάτι άλλο;

Οι κουβέρτες κάνουν δουλειά;

Έχω χειμερινά λάστιχα και δεν θέλω να τα αλλάξω ιδανικά, απλώς να είμαι ασφαλής για ένα.χειμωνα σε μέρος ημιορεινό.

Επεξ/σία από Pseudonumo
Δημοσ.

Το 2017 με τα μεγάλα χιόνια οι κουβέρτες ήταν αστείο. Όλα τα αυτοκίνητα με 4χ4 κίνηση έβγαιναν εκτός. Χιονολάστιχα δεν έκαναν τίποτα. Η μοναδική λύση αλυσίδες που ναι έκαναν. Αν δεν κάνουν οι αλυσίδες προσοχή θες και γάντια μετά θες την εμακ για απεγκλώβιση.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το καλύτερο είναι να αποφύγεις τις άσκοπες μετακινήσεις.

Αν δεν μπορείς, μονο αλυσιδες για πάγο.Με όλα τα αρνητικά που έχουν .

Επεξ/σία από Ukforthemoment
Δημοσ.

Εκει που σταματάνε τα χιονολάστιχα τότε σε συνεχίζουν οι αλυσίδες. Και οι κουβέρτες κανουν δουλειά στον πάγο, αλλά αμα πατήσεις άσφαλτο μετά παπαλα οι κουβέρτες.

Δημοσ.
56 λεπτά πριν, Ukforthemoment είπε

Το καλύτερο είναι να αποφύγεις τις άσκοπες μετακινήσεις.

Αν δεν μπορείς, μονο αλυσιδες για πάγο.Με όλα τα αρνητικά που έχουν .

Το δύσκολο είναι να τις ξεκουμπώσεις. Το εύκολο είναι να τις κουμπώσεις εάν είναι ξεμπλεγμένες. Εαν μπλεχτουν θέλουν κόφτη αλλιώς θα τα σπάσεις όλα μέσα. Πολύ προσοχή.

Δημοσ.
13 ώρες πριν, lary7 είπε

Εκει που σταματάνε τα χιονολάστιχα τότε σε συνεχίζουν οι αλυσίδες. Και οι κουβέρτες κανουν δουλειά στον πάγο, αλλά αμα πατήσεις άσφαλτο μετά παπαλα οι κουβέρτες.

Σωστο....

Επτά χρόνια με χιονολάστιχα σε FIAT SEDICI 4X4 εχω γυρίσει βουνά και βουνά, έχω ανέβει στα περισσότερα χιονοδρομικά, έχω συναντήσει/οδηγήσει σε κάθε τύπο χιονιού /πάγου  δεν τις χρειάστηκα ποτέ τις αλυσίδες.... τα χιονολάστιχα με ξελάσπωναν  σε όλες τις καταστάσεις.... αλλά πάντα είχα μαζί μου δύο σετ αλυσίδες  γιατι η λογική μου ήταν οτι τετρακίνητο αυτοκίνητο με χιονολάστιχα  αν κολλήσει θα κολλήσει για τα καλά

Δημοσ.

Από άποψη χρηστικότητας στην καθημερινότητα, το χιονολάστιχο (ιδίως με καρφί) δεν συγκρίνεται.
Όλοι εδώ (Σουηδία) τέτοια έχουν.
Μόνο μια φορά έχω δει αλυσίδα και εκεί ήταν σε όχημα που πήγαινε εκτός δρόμου σε (πολύ) βαθύ χιόνι.
Προσωπικά καμία φορά δεν χρειάστηκα τίποτα άλλο σε χιόνι και πάγο, μιλάμε πάγο μισό πόντο πάχος και βάλε στο οδόστρωμα, όχι απλά black.


Καλό είναι βέβαια να έχεις ένα ζευγάρι αλυσίδες μαζί όταν ξέρεις ότι θα χιονίσει πολύ (ή θα πας κάπου με πολύ χιόνι).

Δημοσ.
2 ώρες πριν, LongTom είπε

Από άποψη χρηστικότητας στην καθημερινότητα, το χιονολάστιχο (ιδίως με καρφί) δεν συγκρίνεται.
Όλοι εδώ (Σουηδία) τέτοια έχουν.
Μόνο μια φορά έχω δει αλυσίδα και εκεί ήταν σε όχημα που πήγαινε εκτός δρόμου σε (πολύ) βαθύ χιόνι.
Προσωπικά καμία φορά δεν χρειάστηκα τίποτα άλλο σε χιόνι και πάγο, μιλάμε πάγο μισό πόντο πάχος και βάλε στο οδόστρωμα, όχι απλά black.


Καλό είναι βέβαια να έχεις ένα ζευγάρι αλυσίδες μαζί όταν ξέρεις ότι θα χιονίσει πολύ (ή θα πας κάπου με πολύ χιόνι).

Δεν νομίζω ότι είναι νομιμο το ελαστικό με καρφια.Και δεν είναι ίδιες οι συνθηκες στην Ελλάδα με την Σουηδία.

 

Βρηκα και το https://www.gocar.gr/news/feed/11996,Apagoreyontai_ta_elastika_me_karfia.html

Δημοσ.
9 λεπτά πριν, Ukforthemoment είπε

Δεν νομίζω ότι είναι νομιμο το ελαστικό με καρφια.Και δεν είναι ίδιες οι συνθηκες στην Ελλάδα με την Σουηδία.

 

Βρηκα και το https://www.gocar.gr/news/feed/11996,Apagoreyontai_ta_elastika_me_karfia.html

Δεν αναφέρομαι φυσικά στην τυπική κατάσταση για τον μέσο Έλληνα που βλέπει λίγο χιόνι και λίγο πάγο κάποιες μέρες ανά έτος (και αν), αλλά όπως έγραψε ο νηματοθέτης για αρκετά σκληρότερες καταστάσεις.
Τώρα εφόσον απαγορεύεται να έχεις καρφιά, τότε αναγκαστικά θα πάει σε χειμερινά τριβής και αλυσίδες όταν βρει αρκετό χιόνι. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 ώρες πριν, LongTom είπε

Δεν αναφέρομαι φυσικά στην τυπική κατάσταση για τον μέσο Έλληνα που βλέπει λίγο χιόνι και λίγο πάγο κάποιες μέρες ανά έτος (και αν), αλλά όπως έγραψε ο νηματοθέτης για αρκετά σκληρότερες καταστάσεις.
Τώρα εφόσον απαγορεύεται να έχεις καρφιά, τότε αναγκαστικά θα πάει σε χειμερινά τριβής και αλυσίδες όταν βρει αρκετό χιόνι. 

Καλά δεν είναι έτσι ακριβώς εξαρτάται την περιοχή. Εδώ το 2017 το έστρωσε και μέσα στη θάλασσα τι να λέμε. Ήταν αδύνατο να μετακινηθείς άνευ αλυσίδας. Να μην θυμηθώ που πάγωσαν οι σωλήνες και δεν είχε νερό να πιούμε. -17ο Και πάλι εξαρτάται από περιοχή. Κέντρο Θεσσαλονίκης 2 βαθμούς και άσπρος ουρανός εδώ Ασβεστοχωρι χιόνι-πάγος μαύρος  -2 και έκανες σλάλομ και ρίχναμε αλάτι να λιώσει ο πάγος για να γίνει νερό να μπορείς να μετακινηθείς 4 μέτρα. Εννοείται ότι λάστιχα χειμερινά δεν έκαναν τίποτα. Στον πάγο αν δεν μπει αλυσίδα το μόνο που πιάνει είναι να πάρεις το Σταυρό που έχεις στο αμάξι και να ξεκινήσεις τις προσευχές που θα σε πετάξει. Τα δε βάλε μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο τα θεωρώ αστεία γιατί εκείνη την ώρα δεν σκέφτεσαι. Προσπαθείς με ότι αντανακλαστικά έχεις να διορθώσεις μια κατάσταση. Και ο πάγος εξαρτάται πόσο θα κρατήσει. Υπήρχε περίοδος που κρατούσε επι 5 μέρες. Ο Δήμος δεν βοηθούσε αλλά τι να κάνουν και αυτοί οπότε ο κόσμος μόνος του προσπαθούσε. Δύσκολες στιγμές όταν δεν έχεις και τις κατάλληλες υποδομές.

Επεξ/σία από tilaverboy
Δημοσ.
1 ώρα πριν, tilaverboy είπε

Καλά δεν είναι έτσι ακριβώς εξαρτάται την περιοχή. Εδώ το 2017 το έστρωσε και μέσα στη θάλασσα τι να λέμε. Ήταν αδύνατο να μετακινηθείς άνευ αλυσίδας. Να μην θυμηθώ που πάγωσαν οι σωλήνες και δεν είχε νερό να πιούμε. -17ο Και πάλι εξαρτάται από περιοχή. Κέντρο Θεσσαλονίκης 2 βαθμούς και άσπρος ουρανός εδώ Ασβεστοχωρι χιόνι-πάγος μαύρος  -2 και έκανες σλάλομ και ρίχναμε αλάτι να λιώσει ο πάγος για να γίνει νερό να μπορείς να μετακινηθείς 4 μέτρα. Εννοείται ότι λάστιχα χειμερινά δεν έκαναν τίποτα. Στον πάγο αν δεν μπει αλυσίδα το μόνο που πιάνει είναι να πάρεις το Σταυρό που έχεις στο αμάξι και να ξεκινήσεις τις προσευχές που θα σε πετάξει. Τα δε βάλε μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο τα θεωρώ αστεία γιατί εκείνη την ώρα δεν σκέφτεσαι. Προσπαθείς με ότι αντανακλαστικά έχεις να διορθώσεις μια κατάσταση. Και ο πάγος εξαρτάται πόσο θα κρατήσει. Υπήρχε περίοδος που κρατούσε επι 5 μέρες. Ο Δήμος δεν βοηθούσε αλλά τι να κάνουν και αυτοί οπότε ο κόσμος μόνος του προσπαθούσε. Δύσκολες στιγμές όταν δεν έχεις και τις κατάλληλες υποδομές.

To  2017 ο γιος μου που ήταν Θεσσαλονίκη ,  με το αρχαίο seicento που είχε τότε, με  χιονολάστιχα  και έχοντας   εμπειρία  σε οδήγηση σε χιόνι και πάγο δεν σταμάτησε ούτε μια μέρα να κινείται.... όπως έλεγε έκανε τον "ταξιτζή"  στους φίλους και γνωστούς του, και κάποιοι έμεναν στην Άνω Πόλη.

Αυτοκίνητο με χιονολάστιχα (προσοχή χιονολάστιχα οχι all weather)  θα τα βρεί σκούρα στον μαύρο πάγο σε συνδυασμό με μεγάλη ανηφόρα η κατηφόρα... και καλά την ανηφόρα αν δεν είναι πολύ μεγάλη υπάρχει τρόπος να την παλέψεις, η κατηφόρα δεν παλεύεται...  και αν το ύψος του χιονιού είναι   τόσο που δεν μπορει να το σπάσει.  Βασική προϋπόθεση να υπάρχει και η ανάλογη εμπειρία του οδηγού.

  • Like 1
Δημοσ.
6 ώρες πριν, tilaverboy είπε

Καλά δεν είναι έτσι ακριβώς εξαρτάται την περιοχή. Εδώ το 2017 το έστρωσε και μέσα στη θάλασσα τι να λέμε. Ήταν αδύνατο να μετακινηθείς άνευ αλυσίδας. Να μην θυμηθώ που πάγωσαν οι σωλήνες και δεν είχε νερό να πιούμε. -17ο Και πάλι εξαρτάται από περιοχή. Κέντρο Θεσσαλονίκης 2 βαθμούς και άσπρος ουρανός εδώ Ασβεστοχωρι χιόνι-πάγος μαύρος  -2 και έκανες σλάλομ και ρίχναμε αλάτι να λιώσει ο πάγος για να γίνει νερό να μπορείς να μετακινηθείς 4 μέτρα. Εννοείται ότι λάστιχα χειμερινά δεν έκαναν τίποτα. Στον πάγο αν δεν μπει αλυσίδα το μόνο που πιάνει είναι να πάρεις το Σταυρό που έχεις στο αμάξι και να ξεκινήσεις τις προσευχές που θα σε πετάξει. Τα δε βάλε μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο τα θεωρώ αστεία γιατί εκείνη την ώρα δεν σκέφτεσαι. Προσπαθείς με ότι αντανακλαστικά έχεις να διορθώσεις μια κατάσταση. Και ο πάγος εξαρτάται πόσο θα κρατήσει. Υπήρχε περίοδος που κρατούσε επι 5 μέρες. Ο Δήμος δεν βοηθούσε αλλά τι να κάνουν και αυτοί οπότε ο κόσμος μόνος του προσπαθούσε. Δύσκολες στιγμές όταν δεν έχεις και τις κατάλληλες υποδομές.

A) Το κύριο είναι ότι ο Έλληνας οδηγός δεν έχει εκπαίδευση και παιδεία στην οδήγηση σε τέτοιες συνθήκες. Κοινώς, το λάστιχο/αμάξι έχουν περιορισμούς που ο οδηγός πρέπει να μειώσει. Κάτι που είναι τεράστιο θέμα που ΔΕΝ μπορεί να κάνει ο μέσος Έλληνας οδηγός, λόγω γενικότερης έλλειψης οδηγικής παιδείας, αλλά και ειδικής εκπαίδευσης σε τέτοιες συνθήκες (όπως γίνεται εδώ με τα risk training). 

Β) Έχω οδηγήσει Ελλάδα για περί τα 15+ χρόνια. Β. Ελλάδα και γύρω από βουνά, οι συνθήκες δεν συγκρίνονται σε γενικές γραμμές. Δεν έχει κάθε χρόνο τέτοιες θερμοκρασίες, δεν πέφτουν τόσο πολύ, δεν κρατάει τόσο και φυσικά στην Ελλάδα η οδήγηση σε τέτοιες συνθήκες είναι ρώσικη ρουλέτα. Άσχετοι οδηγοί με σαπάκια και αμάξια με λάθος λάστιχα σε δρόμους που δεν είναι οι καλύτεροι. 

Γ) Το "Χειμερινά λάστιχα" είναι τεράστια συζήτηση και φυσικά κάποια είναι απλά rebranded all weather - κακής ποιότητας σε αρκετές περιπτώσεις. Πολύ μεγάλες διαφορές στην απόδοση, ανάλογα φυσικά και στις συνθήκες. Όπως έγραψα και πριν χειμερινά με καρφιά είναι αυτό που προτείνω ως default, αλλά εφόσον είναι παράνομα Ελλάδα, τότε καλά χειμερινά τριβής. Αλυσίδες είναι κάποια λύση, αλλά ενέχουν κινδύνους στην μη-σωστή εφαρμογή/χρήση.

Δ) Σε πολύ απότομες κλίσεις με πάγο, δεν υπάρχει λύση. Πολύ απλά είναι καταστάσεις που ούτε ερπυστριοφόρα με grousers δεν μπορούν να καταφέρουν πολλές φορές. Οι νορμάλ κλίσεις είναι ανάλογα την περίπτωση. Πάντως με ότι λάστιχο και να έχεις, εάν μπορείς να το αποφύγεις τέτοια κατάσταση, το κάνεις.

Δημοσ.

Τι να σας πω παιδιά δεν ξέρω.

Η κατάσταση ήταν τραγική τουλάχιστον εδώ στην περιοχή που μένω Ρετζικι Ασβεστοχωρι το χιόνι ήταν έως το γόνατο. Ήταν δύσκολες συνθήκες και ο Δήμος δεν μπορούσε να κάνει πολλά. Υπάρχουν στιγμές που κάποιοι πρέπει να μετακινηθούν λόγω επαγγέλματος δεν μπορούν να λείψουν οπότε και είναι επιβεβλημένη η μετακίνηση.
Θα μιλήσω για μένα είναι το αυτοκίνητο φόξβαγκεν up φυσικά δεν μπορούσε να ανέβει γιατί κάτω από το χιόνι είχε πάγο αλλά με τις αλυσίδες κατάφερα να το ανεβάσω γιατί πιο πριν μας άφησε κάτω στον κεντρικό δρόμο. Μόλις είχε σχολάσει ο πατέρας μου από το Παπανικολάου και με πήρε τηλέφωνο να κατέβω να τον βοηθήσω γιατί δεν ανέβαινε το αυτοκίνητο Οπότε έβαλα και μπότες για να κατέβω την κατηφόρα. Οι μπότες με μεταλλικά καραφάκια  κάτω και γλιστρούσε πολύ. Ήταν δύσκολες συνθήκες ίσως να μη βοηθάνε και οι δρόμοι εδώ.
Δεν έχω ξαναζήσει τέτοια κατάσταση ήταν δύσκολη η μετακίνηση εδώ πάνω εγώ προσωπικά θυμάμαι γιατί έβγαινα να βοηθήσω κι άλλους ανθρώπους στο να βάλουν αλυσίδες και φυσικά ότι αυτοκίνητο βλέπαμε ακόμα και τέσσερα επί τέσσερα που δεν είχε αλυσίδες δεν θα πω όλα, θα πω ότι τα περισσότερα είχαν βγει εκτός δρόμου. Οι κεντρικοί δρόμοι ήταν κλειστοί θυμάμαι γιατί έφυγα από το δρόμο του Φιλύρου στο Παπαγεωργίου φεύγοντας από το ιατρείο και μπορεί να είχα δει πάνω από 10 αυτοκίνητα εκτός δρόμου. Εγώ πήγαινα σιγά-σιγά με τις αλυσίδες. Σίγουρα στο εξωτερικό θα έχουν άλλες υποδομές. Δεν ξέρω αν παίζει χρόνια η εμπειρία εγώ οδηγώ γύρω στα 20 χρόνια αλλά είναι δύσκολες καταστάσεις για έναν μέσο οδηγό Όταν έχει ρίξει τόσο χιόνι. Βασικά το πρόβλημα δεν είναι το χιόνι το πρόβλημα είναι ο πάγος εκεί κάνεις το σταυρό σου.

Δημοσ.

Αν βρεις πάγο δεν κάνουν τίποτα τα λάστιχα και ας λέει ο καθένας ότι θέλει.

Λεπτό λάστιχο θες για το χιόνι και αλυσίδες.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...