Προς το περιεχόμενο

Ποια η γνωμη σας για τα ελληνικα Πολυτεχνεια?


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μεταξυ πατρας, χανιων, αθηνας, ξανθης, θεσ/νικης και βολου (νομιζω αυτα ειναι ολα). Ποιο θεωρειτε εχει καλυτερο ονομα ή μεινατε ευχαριστημένοι απο τα αντιστοιχα ιδρυματα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοιτα, απο πολυτεχνεια στην Ελλαδα, το ΕΜΠ εχει την τοπ φημη, κι εδω κι εξω. Τωρα απ τα υπολοιπα, εχω εικονα μονο για της Πατρας, αφου Πατρα μενω, και απ οσο ξερω ειναι πολυ καλο και απαιτητικο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΕΜΠ με διαφορά. 

Πάτρα, υπάρχει μια πολύ ωραία σχολή που άμα σου αρέσει η ειδικότητα αξίζει με τα χίλια να πας εκεί, η μηχανολογων και αεροναυπηγων μηχανικών. Άμα θες να ασχοληθείς με αυτόν τον τομέα αξίζει με το παραπάνω, αλλιώς καλύτερα ΕΜΠ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 29/11/2021 στις 6:14 ΜΜ, Dark_panel είπε

Κοιτα, απο πολυτεχνεια στην Ελλαδα, το ΕΜΠ εχει την τοπ φημη, κι εδω κι εξω. Τωρα απ τα υπολοιπα, εχω εικονα μονο για της Πατρας, αφου Πατρα μενω, και απ οσο ξερω ειναι πολυ καλο και απαιτητικο.

Οσο ξερουμε εμεις τη διαφορα αναμεσα στα Πανεπιστημια/Πολυτεχνεια της Τουρκιας, της Πολωνιας, της Σερβιας κτλ κτλ, αλλο τοσο ξερουν και εξω τη διαφορα αναμεσα στα ελληνικα ιδρυματα. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα...σίγουρα οι πιο πολλοί θα έχετε όλο και κάποιον γνωστό από το Ε.Μ.Π. ή θα έχετε ακούσει για κάποιον που κάνει μεταπτυχιακό σε τοπ Πανεπιστήμια στο εξωτερικό...

Επεξ/σία από pi314
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι βλεπουνε ΕΜΠ και ανοιγουνε τα ποδια τα τοπ πανεπιστημια του εξωτερικου, η πλεμπα που σπουδασε αλλου δεν περνανε ουτε απεξω.

Δουλευοντας σε εταιρεια εξωτερικου ειμαι 100% σιγουρος οτι οποιον και να ρωτησω εδω μεσα, απο HR μεχρι μανατζερ, δεν εχουν ιδεα τι ειναι το ΕΜΠ, τι ειναι το ΑΠΘ και αν υπαρχει καμια διαφορα μεταξυ τους.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 29/11/2021 στις 6:14 ΜΜ, Dark_panel είπε

Κοιτα, απο πολυτεχνεια στην Ελλαδα, το ΕΜΠ εχει την τοπ φημη, κι εδω κι εξω. [...]

Ίσως σε κάποιες πολύ ορισμένες περιπτώσεις που μιλάμε για ακαδημαϊκούς που έχουν κάνει συνεργασία με αντίστοιχους του ΕΜΠ, ίσως έχει θετική αντιμετώπιση.

Αλλού, όπως στην βιομηχανία, είναι τελείως άφαντο και χαμένο στο γκρουπ "Ελληνικό πανεπιστήμιο (που συνήθως χώνουν και τα ΤΕΙ)", στο τσακίρ κέφι βάζουν και το "5ετούς φοιτήσεως". 
Τίποτα καλύτερο, τίποτα λιγότερο από όσο έχω δει.
Δυστυχώς δεν είναι ίδρυμα όπως π.χ. το ETH το οποίο όντως κάνει την διαφορά πολλές φορές.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

25 λεπτά πριν, LongTom είπε

Ίσως σε κάποιες πολύ ορισμένες περιπτώσεις που μιλάμε για ακαδημαϊκούς που έχουν κάνει συνεργασία με αντίστοιχους του ΕΜΠ, ίσως έχει θετική αντιμετώπιση.

Αλλού, όπως στην βιομηχανία, είναι τελείως άφαντο και χαμένο στο γκρουπ "Ελληνικό πανεπιστήμιο (που συνήθως χώνουν και τα ΤΕΙ)", στο τσακίρ κέφι βάζουν και το "5ετούς φοιτήσεως". 
Τίποτα καλύτερο, τίποτα λιγότερο από όσο έχω δει.
Δυστυχώς δεν είναι ίδρυμα όπως π.χ. το ETH το οποίο όντως κάνει την διαφορά πολλές φορές.

Στους ακαδημαϊκους κυκλους εννοουσα κι εγω..μαλλον επρεπε να το γραψω πιο συγκεκριμενα..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν θα ήθελα να το κάνουμε και εδώ θέμα πάλι του τι θεωρούν έξω για τα Ελληνικά πανεπιστήμια γιατι ο TS άλλο ρώτησε, αλλα το λάθος είναι οτι συχνά τα κρίνουμε σαν Πανεπιστήμια και όχι σαν σχολές και ειδικά τμήματα. Το ΕΜΠ μπορεί να το ξέρει (εκτός Ελλάδας) το 1% του διδακτικού προσωπικού σε πανεπιστήμια αλλα κάποια ερευνητική ομάδα στο τμήμα ΗΜΜΥ να είναι πασίγνωστη στον κύκλο αυτό.
Σίγουρα όμως αν μιλάμε για σύγκριση εγχώρια, το ΕΜΠ είναι αρκετά μπροστά, θα έλεγα ΑΠΘ μετά και μετά Πάτρα/Κρήτη. Βέβαια έχε στο νού σου πάλι ότι το πανεπιστήμιο σαν σύνολο δεν θα έπρεπε να είναι μοναδικός παράγοντας. Θέλω να πώ ανάμεσα στο Α και το Β μπορεί το Α να είναι γενικά πιο ξακουστό και "καλό", αλλα το Β να έχει μακράν καλύτερο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών για παράδειγμα. Εδώ θα πρέπει να δείς τι σε ενδιαφέρει και να συγκρίνεις τα τμήματα παρά τα ιδρύματα.

Επεξ/σία από Theo1903
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εχω βγάλει ΕΜΠ και έχω κάνει και μεταπτυχιακό σε πανεπιστήμιο του Εξωτερικού, όχι ακριβώς στο ίδιο αντικείμενο αλλά σε παρεμφερές. Το ΕΜΠ έχει καλό υλικό σε καθηγητές και φοιτητές, με αποτέλεσμα μαθήματα, ειδικά αυτά των κατευθύνσεων/ροών που έχουν λίγα άτομα, να κάνουν πολύ καλή δουλειά. Σε μάθημα που ήταν ίδιο στο ΕΜΠ και έξω, που ομάδες φοιτητών έφτιαχναν ένα πρότζεκτ, του ΕΜΠ ήταν μίλια μπροστά.

Ωστόσο, πέρα απο τις κλασικές παθογένειες των ελληνικών πανεπιστημίων (ανοργανωσιά, ξύλο, εργαστήρια χρέπια κλπ), το ΕΜΠ έχει ένα ακόμα τεράστιο πρόβλημα, το καθηγητάτο. Οι καθηγητές έχουν κυριολεκτικά απεριόριστη δύναμη εντός του ιδρύματος ενώ δεν ελέγχονται απο πουθενά. Αυτό έχει μια σειρά απο επιπτώσεις

1. Άπειρα μαθήματα με επικαλυπτόμενα γνωστικά αντικείμενα, κακά τα ψέματα όταν έχεις 8-9 μαθήματα ανα εξάμηνο, δε μπορείς να αφομοιώσεις ούτε το 50% της γνώσης ενώ δεν έχεις καν χρόνο να εμβαθύνεις σε κάτι. 

2. Αυθαιρεσίες καθηγητών που βαθμολογούν υποκειμενικά (το έκανες σωστά αλλά όχι με τη μέθοδο που εγώ δίδαξα άρα στο κόβω), αλλάζουν τρόπο εξέτασης μια μέρα πριν την εξέταση κλπ. Η αξιολόγηση είναι μόνο για τα μάτια του κόσμου, δε την μελετάει το ΕΜΠ αλλά ο ίδιος ο καθηγητής και αν δε του άρεσαν τα σχόλια, βάζει παλούκια στην εξέταση

3. Μηδέν κίνητρο για βελτίωση. Για να βελτιωθεί κάτι στα μαθήματα θα πρέπει να το θέλει ο ίδιος ο καθηγητής. Όποιος έχει όρεξη, κάνει δουλειά. Όποιος βαριέται, αφήνει το μάθημα στο έλεος του και καταλήγουμε να βλέπουμε τραγελαφικά σκηνικά όπως Μηχανική Ρευστών να μη διδάσκεται σε πίνακα αλλά σε διαφάνειες, Φοιτητές να αποφοιτούν και να μην έχουν ψάξει ένα ακαδημαϊκό journal γιατί τη γνώση την παίρνουν κονσέρβα, Παρουσιάσεις μαθημάτων με τιμές σε δραχμές ακόμα κ.α.

Κι αυτές οι διαφάνειες, τι μάστιγα κι αυτή. Στην Ολλανδία κανένας καθηγητής δεν έφτιαχνε διαφάνειες. Η γνώση προερχόταν από άρθρα και μόνο, τα οποία συζητούνταν στο μάθημα και ο καθηγητής πρόσθετε ο,τι χρειαζόταν. Γνώση σύγχρονη, όχι από εποχές Ανδρέα. Και οκ, κάποια αντικείμενα έχουν μείνει ίδια ωστόσο άλλα αλλάζουν μέρα με τη μέρα. 

Αν εν τέλει άξιζε το ΕΜΠ; Δεν έχω αποφασίσει ακόμα, είναι στιγμές που λέω όχι κι άλλες που λέω ναι, είναι λίγο σα την Αθήνα, σε ταλαιπωρεί κάθε μέρα αλλά κατα βάθος της αγαπάς. 

Επεξ/σία από ProponitisTouKanape
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, ProponitisTouKanape είπε

Εχω βγάλει ΕΜΠ και έχω κάνει και μεταπτυχιακό σε πανεπιστήμιο του Εξωτερικού, όχι ακριβώς στο ίδιο αντικείμενο αλλά σε παρεμφερές. Το ΕΜΠ έχει καλό υλικό σε καθηγητές και φοιτητές, με αποτέλεσμα μαθήματα, ειδικά αυτά των κατευθύνσεων/ροών που έχουν λίγα άτομα, να κάνουν πολύ καλή δουλειά. Σε μάθημα που ήταν ίδιο στο ΕΜΠ και έξω, που ομάδες φοιτητών έφτιαχναν ένα πρότζεκτ, του ΕΜΠ ήταν μίλια μπροστά.

Ωστόσο, πέρα απο τις κλασικές παθογένειες των ελληνικών πανεπιστημίων (ανοργανωσιά, ξύλο, εργαστήρια χρέπια κλπ), το ΕΜΠ έχει ένα ακόμα τεράστιο πρόβλημα, το καθηγητάτο. Οι καθηγητές έχουν κυριολεκτικά απεριόριστη δύναμη εντός του ιδρύματος ενώ δεν ελέγχονται απο πουθενά. Αυτό έχει μια σειρά απο επιπτώσεις

1. Άπειρα μαθήματα με επικαλυπτόμενα γνωστικά αντικείμενα, κακά τα ψέματα όταν έχεις 8-9 μαθήματα ανα εξάμηνο, δε μπορείς να αφομοιώσεις ούτε το 50% της γνώσης ενώ δεν έχεις καν χρόνο να εμβαθύνεις σε κάτι. 

2. Αυθαιρεσίες καθηγητών που βαθμολογούν υποκειμενικά (το έκανες σωστά αλλά όχι με τη μέθοδο που εγώ δίδαξα άρα στο κόβω), αλλάζουν τρόπο εξέτασης μια μέρα πριν την εξέταση κλπ. Η αξιολόγηση είναι μόνο για τα μάτια του κόσμου, δε την μελετάει το ΕΜΠ αλλά ο ίδιος ο καθηγητής και αν δε του άρεσαν τα σχόλια, βάζει παλούκια στην εξέταση

3. Μηδέν κίνητρο για βελτίωση. Για να βελτιωθεί κάτι στα μαθήματα θα πρέπει να το θέλει ο ίδιος ο καθηγητής. Όποιος έχει όρεξη, κάνει δουλειά. Όποιος βαριέται, αφήνει το μάθημα στο έλεος του και καταλήγουμε να βλέπουμε τραγελαφικά σκηνικά όπως Μηχανική Ρευστών να μη διδάσκεται σε πίνακα αλλά σε διαφάνειες, Φοιτητές να αποφοιτούν και να μην έχουν ψάξει ένα ακαδημαϊκό journal γιατί τη γνώση την παίρνουν κονσέρβα, Παρουσιάσεις μαθημάτων με τιμές σε δραχμές ακόμα κ.α.

Κι αυτές οι διαφάνειες, τι μάστιγα κι αυτή. Στην Ολλανδία κανένας καθηγητής δεν έφτιαχνε διαφάνειες. Η γνώση προερχόταν από άρθρα και μόνο, τα οποία συζητούνταν στο μάθημα και ο καθηγητής πρόσθετε ο,τι χρειαζόταν. Γνώση σύγχρονη, όχι από εποχές Ανδρέα. Και οκ, κάποια αντικείμενα έχουν μείνει ίδια ωστόσο άλλα αλλάζουν μέρα με τη μέρα. 

Αν εν τέλει άξιζε το ΕΜΠ; Δεν έχω αποφασίσει ακόμα, είναι στιγμές που λέω όχι κι άλλες που λέω ναι, είναι λίγο σα την Αθήνα, σε ταλαιπωρεί κάθε μέρα αλλά κατα βάθος της αγαπάς. 

Πολύ ωραία η αποψη σου, έχει μια βαρύτητα μιας και προέρχεσαι από το ίδρυμα αυτό και κάνεις αυτοκριτική. 

Διαβάζοντας βέβαια ότι έγραψες, στο μυαλό μου περιέγραψες την κατάσταση στην πλειοψηφία πάνω κάτω των ελληνικών σχολών. Πχ καθηγητές προχωρημένης ηλικίας που ο καθένας αφήνει τις σημειώσεις με πληροφορίες από την εποχή του, σε άλλο μάθημα έρχεται νεώτερος καθηγητής με άλλη μεθοδολογία και μπερδεύει τους φοιτητές. Καθηγητής να έρχεται σε ρήξη με φοιτητές επειδή αλλα λέει ο ένας στο εργαστήριο και άλλα λέει ο καθηγητής της θεωρίας, αν διαφωνεί ο καθηγητής της θεωρίας ας έρθει να με βρει εδώ να μιλήσουμε, φοιτητές μπερδεμένοι που τελικά απειλήθηκαν από τον καθηγητή του εργαστηρίου πως αν δεν ακολουθήσουν στην μελέτη θέρμανσης την δική του άποψη (πως μεταξύ της τοιχοποιιας 2 δωματίων προς θέρμανση που θέλουμε να επιτύχουμε ακριβώς την ίδια επιθυμητή θερμοκρασία εμείς θα θεωρήσουμε πως υπάρχει ροή θερμότητας και απωλειες για μια σταθερά κτλ) θα πάρουμε μηδεν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το να έρθει ένας καινούριος καθηγητής και να αλλάξει το μάθημα δε το θεωρώ αρνητικό, όταν φυσικά οι αλλαγές γίνονται προς τη σωστή κατεύθυνση. Κι εγώ χρωστούσα μάθημα που άλλαξε, είδα τι ζητάει ο νέος καθηγητής και τέλος. Πρόβλημα δημιουργείται για μια εξεταστική και αν. Πιο αρνητικό θεωρώ η έδρα να πηγαίνει "κληρονομικά" και να μένουν τα πράγματα ίδια. 

Τώρα τα περιστατικά που περιγράφεις είναι απο τα λίγα κουσούρια που το ΕΜΠ τουλάχιστον δεν αντιμετωπίζει καθώς δεν υπάρχουν ξεχωριστοί καθηγητές θεωρίας και εργαστηρίων. Υπάρχει ένας ή δυο υπεύθυνοι καθηγητές για όλο το μάθημα (δύο είναι όταν διδάσκονται δύο διαφορετικά αντικείμενα ή όταν σπάνε σε τμήματα) και μετά μια σειρά παρατρεχάμενοι (διδακτικό προσωπικό, διδακτορικοί κλπ) που τρέχουν τα εργαστήρια, τις ασκήσεις κλπ. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...