V.I.Smirnov Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) Δεν αναφέρομαι σε ανθρωπιστικές σπουδές - καμία σχέση. Αναφέρομαι σε σπουδές "hard science" επιστημών. Το 2ο phD δεν έχει νόημα όταν είναι σε κλάδο σχεδόν ταυτόσημο με του πρώτου. Αλλιώς, αν οι κλάδοι είναι συγγενείς χωρίς να επικαλύπτονται, έχει και παραέχει. Μεταξύ άλλων, η εικόνα είναι ότι έχεις υψηλή εξειδίκευση σε δυο τομείς αντί για έναν. Ακόμα κι αν οι τομείς διαφέρουν αρκετά, εξακολουθεί να είναι μεγάλο πλεονέκτημα. Όσο για τα χρήματα, για όποιον μπει σε αυτή τη διαδικασία είναι αδιάφορος παράγοντας, το ίδιο και το γράψιμο του κειμένου. Π.χ., κάποιοι κάνουν δυο msc, όχι αναγκαστικώς σχετικά μεταξύ τους. Το ίδιο είναι και με το phD αλλά σε άλλη κλίμακα απαιτήσεων (χρόνου, αντοχών κλπ). Δεν μπορούν όλοι να το κάνουν αυτό. Δεν έχουν αντοχές, όρεξη, δεν θέλουν να διαθέσουν άλλον χρόνο σε τέτοιες διαδικασίες κλπ. Όσοι το κάνουν είναι εξαιρέσεις - γι αυτό και διαφέρουν από τον σωρό. Kαι έχω δει τουλάχιστον μια τέτοια περίπτωση. - Επεξ/σία 17 Νοεμβρίου 2021 από V.I.Smirnov 2
OxiGiannisGiannakis Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 20 λεπτά πριν, V.I.Smirnov είπε Π.χ., κάποιοι κάνουν δυο msc, όχι αναγκαστικώς σχετικά μεταξύ τους. Το ίδιο είναι και με το phD αλλά σε άλλη κλίμακα απαιτήσεων (χρόνου, αντοχών κλπ). Δεν μπορούν όλοι να το κάνουν αυτό. Δεν έχουν αντοχές, όρεξη, δεν θέλουν να διαθέσουν άλλον χρόνο σε τέτοιες διαδικασίες κλπ. Όσοι το κάνουν είναι εξαιρέσεις - γι αυτό και διαφέρουν από τον σωρό. Kαι έχω δει τουλάχιστον μια τέτοια περίπτωση. Το να κανεις δυο μαστερ, ειδικα σε διαφορετικους τομεις εχει νοημα γιατι διδασκεσαι αλλα μαθηματα και αποκτας γνωσεις σε διαφορετικους τομεις. Το διδακτορικο οπως ειπα πιο πανω, η ουσια του ειναι οτι μαθαινεις να λυνεις συνθετα προβληματα μεσω της κατανοησης της φυσης του προβληματος και της αναλυτικης προσεγγισης που αποκτας. Μεσω αυτης της διαδικασιας παραγεις νεα γνωση. Απαξ και το μαθεις αυτο, δεν εχει νοημα να μπεις παλι σε αυτη την διαδικασια. Μετα κανεις ερευνα οπως και να την βαφτισεις αυτη! Να στο πω αλλιως, στο δευτερο διδακτορικο επι της ουσιας κανεις ποστντοκ απλα ολα γινονται υπο την σκεπη ενος διδακτορικου προγραμματος που απαιτει την υποβολη ενος πονηματος.
V.I.Smirnov Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) Είπα αν είναι στο ίδιο θέμα με το 1ο, τότε όντως δεν έχει νόημα - κι αυτή είναι η εύκολη πορεία που ακολουθούν σχεδόν όλοι. Να συνεχίσεις με postdoc εκεί που έχεις ήδη δουλέψει. Αλλά δεν μιλώ γι' αυτό. Το 2ο phD μπορεί να είναι σε κλάδο που διαφέρει από το αρχικό θέμα, όπως και το msc. Έτσι αποκτάς εξειδίκευση και γνώσεις σε άλλη θεματική περιοχή, συγγενή ή όχι με την προηγούμενη. Αυτό δεν καλύπτεται με το postdoc. Έχεις γνώσεις και εξειδίκευση σε δυο τομείς αντί για έναν. Ότι έχεις με το 1ο phD σε έναν κλάδο, έχεις και με το 2ο σε έναν άλλον κλάδο. Η ευρυμάθεια και η γνωστική κουλτούρα που αποκτάς είναι σαφώς μεγαλύτερη απ' ότι να βαδίζεις αποκλειστικά στο ίδιο μονοπάτι. Αλλά πέραν των παραπάνω, το ερώτημα ήταν αν το 2ο phD βοηθάει στα διαδικαστικά. Ε, αναμφισβήτητα ναι. Ως γραμματικό προσόν προσφέρει περισσότερα στην εικόνα σου απ' ότι μερικές δημοσιεύσεις σε postdoc. Όμως πραγματικά ελάχιστοι έχουν το κουράγιο να μπουν σε αυτή τη διαδικασία - και αυτοί είναι που ξεχωρίζουν. - Επεξ/σία 17 Νοεμβρίου 2021 από V.I.Smirnov 1
Επισκέπτης Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Στις 16/11/2021 στις 12:45 ΠΜ, DrKo είπε Καμία σχέση με ακαδημαϊκό χώρο το ό,τι γράφεις. Μια χαρά δουλεύεις το Σ/Κ. Είτε γιατί πρέπει το πείραμα να τελειώσει το Σάββατο και πρέπει να κάνεις επίβλεψη, είτε γιατί πρέπει να καταθέσεις κάτι την Δευτέρα και δεν πρόλαβες να το κάνεις μέσα στην εβδομάδα, είτε γιατί άφησες το review που πήρες για το Σ/Κ, ή γιατί την Τρίτη παίζει deadline και πρέπει να κάνεις διορθώσεις στο κείμενο που γράφει ο άνθρωπος που επιβλέπεις. Ο ακαδημαϊκός χώρος έχει από τα χειρότερα work/life balances. Φυσικά και μπορείς να γίνεις ο αιώνιος επίκουρος, όταν πάρεις την μονιμότητα, και να κάνεις το εντελώς ελάχιστο, περνώντας ζωή και κότα, αλλά αυτή δεν είναι ζωή. Είναι παρασιτισμός. Εάν δεν παρασιτείς, τότε το work/life balance στο academia, είναι άθλιο. Τριασάθλιο βασικά. Τέλος, εάν περιμένεις να είσαι σε πανεπιστήμιο καθηγητής για να σου μιλάνε ευγενικά, κάτι κάνεις πολύ λάθος. Υ.Γ. Το «εάν ασχολείσαι με έρευνα, πληρώνεσαι και από εκεί», δεν το σχολιάζω καν. Εντελώς εκτός πραγματικότητας από όλες τις μεριές. Είμαι 5 χρόνια σε ερευνητικό εργαστήριο από το μαστερ βασικά (όχι στο ίδιο). ΣΚ πηγαίναμε σε εξαιρετικές περιπτώσεις, αν τύχαινε κάτι με τα κύτταρα πχ ή χάλαγε κάποιο μηχάνημα. Τώρα ναι έχει τύχει να γράφω paper ή διορθώσεις reviewers σε ΣΚ αλλά μη μου πεις ότι κάθε βδομάδα κάποιος γράφει paper, είναι λίγες οι φορές. Όσο για το worklife balance, σιγουρα μέρος από μέρος παίζει αλλά εγώ είμαι ικανοποιημένος από το ωράριο και οι υπόλοιποι στο χώρο που είναι σε άλλους καθηγητές στο εργαστήριο. Βέβαια έχω ακούσει ακραία παραδείγματα, και κυρίως προς ΙΙΒΕΑΑ μεριά, αλλά είμαι της άποψης ότι από τέτοιες καταστάσεις απλά φεύγεις και δεν κλαις την μοίρα σου. Για το αιώνιος επίκουρος δεν το έχω σκεφτεί σαν "φαινόμενο". Πάντως θα ήθελα να υπήρχαν και κάποιοι που να ασχολούνται σχεδόν αποκλειστικά με την διδασκαλία και όχι να τρέχουν στα ιατρεία τους ή στα ερευνητικά, για να ασχολούνται και λίγο περισσότερο με τους φοιτητές. Δηλαδή ποιος μιλάει με αγένεια σε καθηγητές; Ο γραμματέας; Οι φοιτητές τους; Οι ποστ ντοκς; Δεν μπορώ να πω ότι έχω δει αγένεια ιδιαίτερη. Άλλο αν σφάζονται σε καμια εκλογη. ΥΓ Τι είναι εκτός πραγματικότητας; Ότι με πληρώνει ερευνητικό πρόγραμμα; Να παραιτηθώ να βρω κάτι εντός πραγματικότητας;
DrKo Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 2 ώρες πριν, Michelanjelo είπε Είμαι 5 χρόνια σε ερευνητικό εργαστήριο από το μαστερ βασικά (όχι στο ίδιο) Sorry, αλλά η χρονική διάρκεια εργασίας σου σε ένα συγκεκριμένο εργαστήριο, δεν αποτελεί εχέγγυο για τίποτα. Αντιθέτως, το γεγονός πως χρησιμοποιείς τέτοιο logical fallacy δείχνει πράγματα. Εάν βέβαια θες να τις βγάλουμε έξω τις εμπειρίες μας και να τις μετρήσουμε, την έχω τουλάχιστον διπλάσια την εμπειρία. Να 'σαι καλά όμως, πάντα μου θυμίζει τα ωραία χρόνια του δημοτικού αυτή η φάση! 2 ώρες πριν, Michelanjelo είπε ΣΚ πηγαίναμε σε εξαιρετικές περιπτώσεις, αν τύχαινε κάτι με τα κύτταρα πχ ή χάλαγε κάποιο μηχάνημα. Τώρα ναι έχει τύχει να γράφω paper ή διορθώσεις reviewers σε ΣΚ αλλά μη μου πεις ότι κάθε βδομάδα κάποιος γράφει paper, είναι λίγες οι φορές. Σε επίπεδο διδακτορικού, είναι εντός των συνηθισμένων περιπτώσεων να έχεις τόσες λίγες ευθύνες. Συνυπλογίζοντας και το γεγονός πως είσαι Ελλάδα, τότε κανείς που έχει δουλέψει στο academia και σε βαθμίδες παραπάνω από PhD, μπορεί να καταλάβει τι λες και (κυρίως) γιατί το λες. Όμως, αυτό δεν αλλάζει πως αυτά που λες είναι εντελώς εκτός ακαδημαϊκής πραγματικότητας. Ή, για να το θέσω πιο σωστά, είναι εντελώς εκτός της συνηθισμένης ακαδημαϊκής πραγματικότητας, αλλά ακούγεται πολύ τυπική Ελληνική πραγματικότητα για underachieving lab. 2 ώρες πριν, Michelanjelo είπε Όσο για το worklife balance, σιγουρα μέρος από μέρος παίζει αλλά εγώ είμαι ικανοποιημένος από το ωράριο και οι υπόλοιποι στο χώρο που είναι σε άλλους καθηγητές στο εργαστήριο. Βέβαια έχω ακούσει ακραία παραδείγματα, και κυρίως προς ΙΙΒΕΑΑ μεριά, αλλά είμαι της άποψης ότι από τέτοιες καταστάσεις απλά φεύγεις και δεν κλαις την μοίρα σου. Αυτό ταιριάζει με το παραπάνω που έγραψα. Εάν είσαι ικανοποιημένος με το work/life balance στο academia, είτε δεν ξέρεις τι είναι ένα υγειές work/life balance ή είσαι σε underachieving environment. 2 ώρες πριν, Michelanjelo είπε Δηλαδή ποιος μιλάει με αγένεια σε καθηγητές; Ο γραμματέας; Οι φοιτητές τους; Οι ποστ ντοκς; Δεν μπορώ να πω ότι έχω δει αγένεια ιδιαίτερη. Άλλο αν σφάζονται σε καμια εκλογη. Αυτό που έγραψα είναι ότι εάν περιμένεις να είσαι στον ακαδημαϊκό χώρο για να σου μιλάνε με ευγένεια, ενώ εάν δεν ήσουν δεν θα σου μιλάγανε, τότε δεν είναι θέμα του ακαδημαϊκού χώρου αλλά δικό σου. Την ευγένεια δεν την κάνει ο χώρος, αλλά οι άνθρωποι. Εάν δεν μπορείς να την βρεις αλλού, τότε είσαι τυπικό παράδειγμα PEBCAK error. 2 ώρες πριν, Michelanjelo είπε ΥΓ Τι είναι εκτός πραγματικότητας; Ότι με πληρώνει ερευνητικό πρόγραμμα; Να παραιτηθώ να βρω κάτι εντός πραγματικότητας; Σε πήρανε σε ένα ερευνητικό και θαρρείς πως γνώρισες τον κόσμο όλο. LOL. Ναι, είσαι τόσο εκτός πραγματικότητας που δεν καταλαβαίνεις γιατί είναι εκτός πραγματικότητας αυτά που λες.
V.I.Smirnov Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) Για να κάνει κάποιος έρευνα ή/και διδασκαλία δεν είναι ανάγκη να είναι καθηγητής. Μπορεί να είναι ερευνητής σε ινστιτούτα (όχι RnD εταιριών). Για τους ερευνητές υπάρχουν βαθμίδες, όπως και για τους καθηγητές. Η βαθμίδα ερευνητή Α' είναι αντίστοιχη του τακτικού καθηγητή σε σχολή. Επιπλέον, ένας ερευνητής μπορεί να κάνει και μαθήματα. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ο Δημόκριτος. Π.χ., ερευνητές του Δημόκριτου κάνουν μαθήματα σε μεταπτυχιακά. Οι συνθήκες δουλειάς είναι καλύτερες από τη διδασκαλία στις σχολές. Και τα χρήματα είναι πολύ καλά (τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα) και τα ερευνητικά δεν σταματάνε ποτέ σε τέτοια κέντρα. - Επεξ/σία 17 Νοεμβρίου 2021 από V.I.Smirnov
DrKo Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 18 ώρες πριν, FilipposMD είπε Για παράδειγμα, λέμε ότι τα λεφτά είναι λίγα. Ας πούμε για τον επίκουρο στην Ελλάδα, συνήθως 40άρη. Παίρνει 1400 για τη βασική δουλειά του. Αν κάνει και 1-2 μαθήματα σε μεταπτυχιακά την εβδομάδα και έχει κι ένα μικρό grant από το οποίο παίρνει ένα ποσό κάθε μήνα φτάνει άνετα τις 2000 χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερα πολλή δουλειά. Σε σύγκριση με τον μέσο μισθό στην Ελλάδα, δεν είναι καθόλου λίγα. Σε σύγκριση με αυτά που θα έπαιρνε ο αντίστοιχος σε μια ιδιωτική εταιρεία είναι λίγα. Δεν νομίζω. Θαρρώ ότι αποκρύπτεις στοιχεία. Για να κάνεις 1-2 μαθήματα, σημαίνει πως έχεις ετοιμάσει το περιεχόμενο. Εάν θέλεις να είσαι σωστός εκπαιδευτικά, τότε φροντίζεις το περιεχόμενο να είναι up-to-date, να αλλάζεις χρόνο με τον χρόνο τα slides σύμφωνα με το feedback των φοιτητών, να κάνεις quizzes και διάφορα άλλα για να κάνεις το μάθημα συμμετοχικό, να ενημερώνεσαι για νέα εργαλεία για να μπορέσεις να εφαρμόσεις τις εκπαιδευτικές θεωρίες που θέλεις να ακολουθείς κατά το μάθημά σου κτλ. Εάν αναφέρεσαι στο κλασικό, τσάμπα, βρωμερό από ναφθαλίνη, και (τελικά) άχρηστο και τυπικό Ελληνικό μάθημα διδασκόντων που κάνουν μάθημα επειδή μπήκαν με βύσμα για να βγάζουν λίγα παραπάνω λεφτά, τότες συμφωνώ. Από εκεί και πέρα, για να πάρεις ένα "μικρό grant" και να θέλεις να πάρεις και δεύτερο, θέλεις να τρέχεις καλά το grant που πήρες. Γιατί δεν το πήρες ως worker αλλά ως κάποιος σε διαχειριστική θέση. Δηλαδή, θα πρέπει να κοιτάς και να μανατζάρεις σωστά την πρόοδο των workers, να φροντίζεις τα adminιλίκια (καλή τύχη εάν είσαι σε ευρωπαϊκά), και μέσα σε όλα αυτά να είσαι και σωστός tutor στον κακομοίρη PhD που θα έχεις να δουλεύει για το grant σου. Εάν δε, δεν είναι "μικρό" και έχεις παραπάνω από έναν PhD, τότε οι υποχρεώσεις και ευθύνες αυξάνονται. Η σύγκριση με τον μέσο Έλληνα είναι όχι μόνο λάθος, αλλά λάθος υλοποιημένη. Για να συγκριθεί σωστά ένας στο academia πόσα λεφτά παίρνει, θα πρέπει να συγκριθεί το μέσο ωρομίσθιο και όχι ο μηνιαίος μισθός. Για παράδειγμα, ένας μάγειρας μπορεί να παίρνει 2000 €. Όμως, δουλεύει από τις 10.00 μέχρι τις 01.00. Δεν είναι το ίδιο με τα 2000 € που θα παίρνει ένας που δουλεύει από τις 08.00 έως τις 16.00. Έτσι και με τους academics. Πόσες ώρες (κατά μέσο όρο) δουλεύει κανείς στο academia διά το ημερομίσθιο. Εκεί θα δεις ότι ένας που δουλεύει με 800 € αλλά οχτάωρο, παίζει να παίρνει περισσότερα. Στο άλλο σκέλος, είναι λάθος η σύγκριση γιατί ο επίκουρος με τα 2000 € α) δεν είναι τυπική κατάσταση στην Ελλάδα (λίγοι έχουν grants να τρέχουν) και στις Ευρωπαϊκές χώρες συνήθως τα grants δεν σου βάζουν λεφτά στο μισθό σου (τουλάχιστον από τις βόρειες χώρες που έχω εμπειρία), και β) ο επίκουρος άρχισε να (υπό-) πληρώνεται πολύ πιο μετά από κάποιον που βγήκε στο industry μετά το MSc του ή το BSc/BEng του. 18 ώρες πριν, FilipposMD είπε Ή για τις ευθύνες. Κάποιος που είναι καθηγητής μπορεί να είναι υπεύθυνος για πολλαπλά προγράμματα, για πειράματα και άρθρα, υπεύθυνος κάποιου μεταπτυχιακού, επιβλέπων σε 2-3 διδακτορικούς, να συντονίζει μια ομάδα 5-10 ερευνητών κτλ. Σίγουρα είναι πολλές οι ευθύνες. Αλλά μιλάμε για κάποιον που είναι στο επίπεδο του καθηγητή. Αν ήταν στον ιδιωτικό τομέα, θα ήταν ο CEO ή κάποιος γενικός διευθυντής. Εκεί οι ευθύνες θα ήταν σαφώς μεγαλύτερες. Όχι, με τίποτα κάποιος καθηγητής δεν είναι CEO. Team lead ναι, αλλά CEO όχι. Βασικά, ακριβώς αυτά που λες κάνει ένας CEO σε εταιρίες με R&D ή που έχουν επιστημονικά τμήματα (π.χ. data/machine learning/computer science). Οπότε, ένας τυπικός team lead είναι, μην τα μεγαλοποιούμε. 18 ώρες πριν, FilipposMD είπε Αντίστοιχα, το ευέλικτο ωράριο. Προφανώς δεν κάνεις ό,τι θες, αλλά έχεις αρκετό έλεγχο του προγράμματός σου. Προσωπικά καταφέρνω να πάω σχεδόν σε όλες τις σχολικές εκδηλώσεις του παιδιού μου. Ναι, μετά μπορεί να γυρίσω και να δουλέψω 9-11 το βράδυ για να βγάλω τα σπασμένα, αλλά αν δούλευα σε νοσοκομείο, σε φαρμακευτική, σε κατασκευαστική εταιρεία δε θα μπορούσα να εξαφανιστώ 10-12 το πρωί για να πάω στο σχολείο. Σε πολλές φιλικές οικογένειες που ξέρω αυτοί που αναλαμβάνουν όταν τα παιδιά αρρωσταίνουν είναι αυτοί που που δουλεύουν στα πανεπιστήμια. Σε δουλειές αυτού του "επιπέδου" δύσκολα θα το βρεις αυτό. Δεν ξέρω γιατί το λες αυτό, αλλά μια χαρά θα μπορούσες να εξαφανιστείς σε όλες τις δουλειές που λες. Όχι πάντα, αλλά το ίδιο ισχύει και στο academia. Εάν έχεις το τάδε meteeing ή την δείνα υποχρέωση 10.00 - 12.00, τότε ούτε στο academia αλλά ούτε και πουθενά δεν θα ήταν καλό να εξαφανιστείς. Από εκεί και πέρα, είναι φυσιολογικό ένας που είναι στην φούσκα/γυάλα του academia να έχει παρατηρήσεις από άλλες οικογένειες στο academia. Σε μία πιο ολοκληρωμένη παρατήρηση όμως, όλοι οι γονείς παίρνουν άδεια και, συνήθως, με τα παιδιά μένει αυτός που δεν είναι σε τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον ή/και που μπορεί να δουλέψει remote. Οπότε, μια χαρά ένας SW dev θα μπορούσε να μείνει με τα παιδιά, ο οποίος και πιο πολλά θα έβγαζε αλλά και οχτάωρο θα δούλεψε. Τέλος, δεν κατάλαβα αυτό με το "επίπεδο", αλλά ελπίζω να μην είναι κλασικός συστημικός διαχωρισμός ανθρώπων βάσει υποκειμενικών "επιπέδων" των δουλειών. 18 ώρες πριν, FilipposMD είπε Αλλά όπως είπαν και οι από πάνω, είναι δουλειά που την κάνεις μόνο αν γουστάρεις το αντικείμενο και το περιβάλλον, κυρίως γιατί η διαδρομή είναι δύσκολη και καθόλου σίγουρη μέχρι να φτάσεις σε ένα επίπεδο που έχεις μια σχετική σιγουριά. Ναι, είναι όντως τέτοια δουλειά και είναι σκατοδουλειά (πλέον), αλλά κάποιος πρέπει να την κάνει. Και μπράβο σε όσους θυσιάζουν μία "φυσιολογική" ζωή, για να κάνουν αυτή την δουλειά. Ούτε καλά πληρωμένη είναι, ούτε με ασφάλεια, ούτε με καλό work/life balance. Όμως, σε κάποιους αρέσει. Μπράβο τους και καλά που υπάρχουν και αυτοί. Με αντικειμενικά κριτήρια, δεν θα έπρεπε να την κάνει κανείς αυτή την δουλειά. Υ.Γ. Σόρρυ για το quote & reply, αλλά είχε πολλά σημεία το post σου που ήθελα να σχολιάσω.
Επισκέπτης Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 38 λεπτά πριν, DrKo είπε Sorry, αλλά η χρονική διάρκεια εργασίας σου σε ένα συγκεκριμένο εργαστήριο, στην παρένθεση έγραψα όχι στο ίδιο. Ίσως αν είχες λιγότερο ειρωνικό υφάκι να το έβλεπες. Επίσης πάρε μια απόφαση αν θα γράφεις ελληνικά ή αγγλικά. Τον κόσμο όχι δεν τον γνώρισα, φαντάζομαι ούτε και εσύ. Με βάση την εμπειρά μου μιλάω. Κατα τ'αλλα επειδή δεν έχω όρεξη για αντιπαραθέσεις, δεν θα το συνεχίσω άλλο. Όσον αφορά τον ΤS, είναι μια μεγάλη απόφαση το να ακολουθήσεις μια πορεία που ίσως γίνεις καθηγητής, αλλά μπορεί και να μη γίνεις ποτέ. Αν το ακολουθήσες, απέφυγε τοξικά μέρη και τοξικούς ανθρώπους.
FilipposMD Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 DrKo, έχεις ένα επιθετικό ύφος που δε βοηθάει στον διάλογο. Δεν ξέρω αν το κάνεις επίτηδες ή έτσι σου βγαίνει στο γραπτό, αλλά να ξέρεις ότι δε βοηθάει. Δεν παρεξηγούμαι βέβαια, αλλά άλλοι μπορεί να είναι πιο ευαίσθητοι. Επί της ουσίας, διαφωνούμε σε αρκετά σημεία. Ενδεικτικά: Σχετικά με τον φόρτο εργασίας. Το να ετοιμάζεις 2 μαθήματα την εβδομάδα δεν είναι καθόλου λίγο. Θα πω ότι την πρώτη φορά που ετοιμάζεις ένα μάθημα 1,5 ώρας πιθανότατα χρειάζεσαι μια ημέρα προετοιμασίας. Αυτό όμως θα γίνει μια φορά. Τα επόμενα χρόνια θα κάνεις μικροαλλαγές και κάθε λίγα χρόνια πιο ριζικές. Αυτή τη χρονιά κάνω μάθημα σε 8 διαφορετικά μεταπτυχιακά, αλλά νομίζω μόνο μία από τις παρουσιάσεις μου είναι καινούργια (γιατί έκανα και πέρυσι τα αντίστοιχα μαθήματα) και μερικά μαθήματα είναι πάνω στο ίδιο περιεχόμενο, απλώς σε άλλο μεταπτυχιακό. Αλλά και αυτή που είναι καινούργια είναι πάνω στο ερευνητικό μου αντικείμενο, οπότε θα διαλέξω εν μέρει από υπάρχοντα slides και θα μειωθεί ο χρόνος. Οπότε όχι, δεν είναι και τόση πολλή δουλειά, εκτός αν είναι η πρώτη σου χρονιά. Για τις χρηματικές απολαβές. Αντικειμενικά, όπως είπα, για να παίρνεις τον μισθό του επίκουρου (ας πούμε 1300) απαιτείται στην πραγματικότητα παρουσία/εργασία 20 ωρών την εβδομάδα (σύμφωνα με τον νόμο), ενώ έχεις 25-30 μέρες άδεια, δικαιούσαι άλλες 30 μέρες εκπαιδευτική άδεια και σε κάποια πανεπιστήμια παίρνεις και τον Αύγουστο δωράκι off από το πανεπιστήμιο. Οπότε μια χαρά ωρομίσθιο είναι. Από εκεί και πέρα, αν έχεις αγάπη για το αντικείμενο και φιλοδοξία, θα δουλεύεις πολύ περισσότερο, αλλά η παραπάνω δουλειά μπορεί να σου φέρει και παραπάνω λεφτά. Προσωπικά είμαι στο εξωτερικό όπου όντως τα grants δεν σου δίνουν παραπάνω λεφτά στην τσέπη και αστειότητες 20 ωρών/εβδομάδα δεν παίζουν, αλλά ο βασικός μισθός είναι καλύτερος και υπάρχουν άλλες ευκαιρίες για εισόδημα αν θέλεις να δουλέψεις περισσότερο. Π.χ. σε επίπεδο επίκουρου, αν είσαι reviewer/external collaborator σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα η αμοιβή είναι 425 ευρώ/μέρα. Αν σε προσκαλέσουν σε συνέδριο για keynote lecture, μπορεί να πάρεις μερικές εκατοντάδες ευρώ. Συμμετοχή σε funding panel £300/μέρα. Ανάλογα με τον τομέα, μπορείς να κάνεις consulting σε εταιρείες με καλή αμοιβή. Αυτά είναι επιπλέον δουλειά, αλλά άμεσα σχετιζόμενα με την θέση που κατέχεις στο πανεπιστήμιο και την έρευνα που κάνεις. Το είπα και ο ίδιος ότι δεν είναι καλοπληρωμένη δουλειά, αλλά μην υπερβάλλουμε κιόλας και περνάμε την εντύπωση ότι δουλεύουν για ψίχουλα. Για το ωράριο, ειλικρινά δεν ξέρω γιατί επιμένεις. Όταν αναφέρομαι σε δουλειές αντίστοιχου 'επιπέδου', εννοώ δουλειές που έχουν άτομα με αντίστοιχη εργασιακή εμπειρία, σπουδές και σε παρόμοια φάση στην καριέρα τους. Φυσικά και οι γονείς παίρνουν άδεια. Το να παίρνεις άδεια δεν δείχνει ευελιξία ωραρίου. Ευελιξία είναι να μπορείς να εξαφανιστείς για 2 ώρες χωρίς να πάρεις άδεια. Δεν είναι η μόνη δουλειά που το προσφέρει, δεκτό, αλλά είναι πολύ πιο ευέλικτη από τις περισσότερες γιατί πολλά πράγματα τα κάνεις μόνος σου (διόρθωση, προετοιμασία μαθημάτων, γράψιμο άρθρων, διάβασμα κτλ.) και μπορείς να τα κάνεις και εκτός τυπικού ωραρίου. Τέλος πάντων, ο καθένας έχει τις εμπειρίες του και δε θα συμφωνήσουμε απαραίτητα. Η πλάκα είναι ότι εγώ ο ίδιος λέω ότι δεν είναι δουλειά που προσφέρει χρήματα και work-life balance, αλλά δε νομίζω ότι είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα, οπότε τα γράφω για να δουν τις διαφορετικές οπτικές όσοι δεν έχουν εμπειρία από τον χώρο. 1
chdeal Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 18 ώρες πριν, Michelanjelo είπε και εγώ έχω καλή γνώση γιατί είμαι ποστ ντοκ και είμαι με όλους τους καθηγητές της έδρας Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν έδρες από το 1981... 18 ώρες πριν, yanis13 είπε Εσύ είσαι υπέρ ή κατά μιας ακαδημαϊκής πορείας; Εννοώ υπερτερούν τα + ή τα - για σένα; Το θέμα είναι καθαρά προσωπικό και η επιλογή συνήθως δεν είναι λογικής αλλά καρδιάς. Αν έχεις πραγματική αγάπη με τη διδασκαλία και την έρευνα, και γερό στομάχι για τη δύσκολη διαδικασία τουλάχιστον μέχρι να εκλεγείς για 1η φορά, κάνε το. Αν σκέφτεσαι για Ελλάδα, λάβε υπόψιν σου ότι οι συνθήκες σε ότι αφορά την αναλογία καθηγητών με φοιτητές και την υποστήριξη στα διδακτικά και τα ερευνητικά καθήκοντα είναι κακές (η δε αναλογία είναι τραγική). Επίσης λάβε υπόψιν ότι πέρα από διδασκαλία και έρευνα, ένα (ενοχλητικά) μεγάλο κομμάτι αφορά διοικητικά καθήκοντα. Στα θετικά ότι (θεωρητικά τουλάχιστον) μπορείς να διαλέξεις με τι θα ασχολείσαι (το θεωρητικά τουλάχιστον αφορά το ότι τελικά το με τι θα ασχολείσαι εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τις ερευνητικές προτεραιότητες σε εθνικό - εδώ γελάμε - και ευρωπαϊκό επίπεδο και άρα τη διαθεσιμότητα - έστω και με τεράστιο ανταγωνισμό - χρηματοδότησης, καθότι η ερευνητική σου ομάδα δε θα τρέφεται μόνο με έρευνα). Στα θετικά επίσης το ευέλικτο (σε κάποιο βαθμό) ωράριο - βεβαίως η απάτη με τα ευέλικτα ωράρια είναι ότι συνήθως σε αυτές τις δουλειές εργάζεσαι πολύ περισσότερες ώρες από το 8ωρο. Ένα άλλο θετικό - το οποίο έχει θολώσει με το COVID - είναι τα ταξίδια και η επαφή με διαφορετικούς ανθρώπους, κουλτούρες κλπ. Αν δεν έχεις πραγματική αγάπη για τα παραπάνω, και έχεις την ευσυνειδησία να είσαι καλός στη δουλειά σου, σίγουρα υπάρχουν πολλές δουλειές με συντριπτικά καλύτερο λόγο εργασίας / απολαβών για ανθρώπους σε αυτό το επίπεδο προσόντων που απαιτούνται για να εκλεγείς σε θέση Πανεπιστημιακού. Εννίοτε ανάλογα με το που χτυπάς στην αγορά μπορείς να επιλέξεις αν θα πας προς την κατεύθυνση της πολλής δουλειάς με πολύ υψηλότερες απολαβές (από αυτές των Πανεπιστημιακών) ή λογικών ωραρίων με χαμηλότερες απολαβές (που μπορεί παρόλα αυτά να είναι υψηλότερες των Πανεπιστημιακών). 1
SpoonKDR Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Μέλος Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 32 λεπτά πριν, chdeal είπε Το θέμα είναι καθαρά προσωπικό και η επιλογή συνήθως δεν είναι λογικής αλλά καρδιάς. Αν έχεις πραγματική αγάπη με τη διδασκαλία και την έρευνα, και γερό στομάχι για τη δύσκολη διαδικασία τουλάχιστον μέχρι να εκλεγείς για 1η φορά, κάνε το. Από τι αποτελείται η δύσκολη διαδικασία μέχρι να εκλεγείς και πόσο χρονοβόρα?
V.I.Smirnov Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 (επεξεργασμένο) Πρέπει να συμπληρώσεις τα τυπικά προσόντα και μετά να έχεις πλήθος δημοσιεύσεων. Αυτό είναι μια πολύ χρονοβόρα διαδικασία. Μιλάμε για χρόνια αφού τελειώσεις το phD. Πρέπει να έχεις άτομα να σε υποστηρίξουν στην εκλογή ή να έχεις επιπλέον προσόντα που σε θέτουν πάνω από τους ομοίους σου ώστε να μην μπορούν να σε αγνοήσουν. Κυριολεκτικά χιλιάδες έχουν κάνει phD. Χιλιάδες. Πού είναι όλοι αυτοί; Λες αν ήταν εύκολο δεν θα γίνονταν καθηγητές; Μπας και νομίζεις ότι δεν το ήθελαν, ότι είσαι ο μόνος που έχει τέτοιες βλέψεις; Ξέρω άτομα με μεγάλο αριθμό δημοσιεύσεων (πάνω από 30) που αφού προσπάθησαν χρόνια δεν μπόρεσαν να γίνουν και τα παράτησαν. Διορίστηκαν στη β'άθμια εκπαίδευση ή αλλού στο δημόσιο (υπουργεία κ.α.). Αν υποτεθεί ότι βγάζεις 3 δημοσιεύσεις/χρόνο (που είναι πολύ) θα χρειαστείς περίπου μια δεκαετία για να πιάσεις αυτόν τον αριθμό - τρέχα γύρευε δηλαδή. Αυτά τα χρόνια θα είσαι ξεκρέμαστος, δεν θα μπορείς να ασχοληθείς με άλλα πράγματα (διότι αλλιώς δεν βγαίνει δουλειά) και πάλι ο στόχος ΔΕΝ είναι σίγουρος καθώς πάντα θα υπάρχουν άλλοι με περισσότερες ή παραπλήσιο αριθμό. Ο στόχος της ακαδημαϊκής αποκατάστασης είναι εντελώς αμφίβολος καθώς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που δεν μπορείς να τους ελέγξεις. Η άλλη λύση είναι σε ερευνητικά κέντρα όπως ο Δημόκριτος και το ΙΤΕΚ. Εκεί ενδεχομένως είναι ακόμη καλύτερα από τον ακαδημαϊκό χώρο. - Επεξ/σία 17 Νοεμβρίου 2021 από V.I.Smirnov 3
SpoonKDR Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Μέλος Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 1 ώρα πριν, V.I.Smirnov είπε Πρέπει να συμπληρώσεις τα τυπικά προσόντα και μετά να έχεις πλήθος δημοσιεύσεων. Αυτό είναι μια πολύ χρονοβόρα διαδικασία. Μιλάμε για χρόνια αφού τελειώσεις το phD. Πρέπει να έχεις άτομα να σε υποστηρίξουν στην εκλογή ή να έχεις επιπλέον προσόντα που σε θέτουν πάνω από τους ομοίους σου ώστε να μην μπορούν να σε αγνοήσουν. Κυριολεκτικά χιλιάδες έχουν κάνει phD. Χιλιάδες. Πού είναι όλοι αυτοί; Λες αν ήταν εύκολο δεν θα γίνονταν καθηγητές; Μπας και νομίζεις ότι δεν το ήθελαν, ότι είσαι ο μόνος που έχει τέτοιες βλέψεις; Ξέρω άτομα με μεγάλο αριθμό δημοσιεύσεων (πάνω από 30) που αφού προσπάθησαν χρόνια δεν μπόρεσαν να γίνουν και τα παράτησαν. Διορίστηκαν στη β'άθμια εκπαίδευση ή αλλού στο δημόσιο (υπουργεία κ.α.). Αν υποτεθεί ότι βγάζεις 3 δημοσιεύσεις/χρόνο (που είναι πολύ) θα χρειαστείς περίπου μια δεκαετία για να πιάσεις αυτόν τον αριθμό - τρέχα γύρευε δηλαδή. Αυτά τα χρόνια θα είσαι ξεκρέμαστος, δεν θα μπορείς να ασχοληθείς με άλλα πράγματα (διότι αλλιώς δεν βγαίνει δουλειά) και πάλι ο στόχος ΔΕΝ είναι σίγουρος καθώς πάντα θα υπάρχουν άλλοι με περισσότερες ή παραπλήσιο αριθμό. Ο στόχος της ακαδημαϊκής αποκατάστασης είναι εντελώς αμφίβολος καθώς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που δεν μπορείς να τους ελέγξεις. Η άλλη λύση είναι σε ερευνητικά κέντρα όπως ο Δημόκριτος και το ΙΤΕΚ. Εκεί ενδεχομένως είναι ακόμη καλύτερα από τον ακαδημαϊκό χώρο. - Σε ευχαριστώ για την αναλυτική απάντηση! Ο κλάδος μου είναι της αρχιτεκτονικής
Επισκέπτης Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 3 ώρες πριν, chdeal είπε Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν έδρες από το 1981... 22 ώρες πριν, yanis13 είπε τυπικά ναι αλλά ακόμα όλοι έδρες τις λενε ακόμα. σαν την πανεπιστημίου που δεν την λεει κανεις Ελ. Βενιζέλου.
chdeal Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 Δημοσ. 17 Νοεμβρίου 2021 3 ώρες πριν, SpoonKDR είπε Σε ευχαριστώ για την αναλυτική απάντηση! Ο κλάδος μου είναι της αρχιτεκτονικής Ο κλάδος της αρχιτεκτονικής είναι πιο "ιδιαίτερος" γιατί ισχύουν εναλλακτικά τα επιστημονικά κριτήρια (όπως περιγράφηκαν παραπάνω) ή τα κριτήρια της τέχνης (που είναι διαφορετικά). Ίσως πρέπει να μιλήσεις με κάποιον του τομέα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα